Jump to content
Karaivanowwww

Проблем климатик перки

Recommended Posts

 

Здравейте имам следния проблем с климатика. 
Климатроника работи зареден е с фрион, релетата са проверени бушоните и те всичко е ОК!!! Но когато колата е на място климатика не работи защото перките не ми се включват( когато колата е в движение и се охлажда радиоатора климатика работи перфектно ) перките се включват само когато колата загрее, но когато пусна климатика не се включват някой има ли идея каде да търся проблема!?!?!?!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресора тръгва ли когато е на място?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По всяка вероятност пресостата е повреден и при повишаване на налягането в системата не подава сигнал да се включат вентилаторите на кондензатора (същите които охлаждат и радиатора).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да работи но  няколко Мин преди да загрее 

Редактирано от Karaivanowwww

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Пресостата няма отношение към пускането на вентилаторите при работа на климатика, той има само защитна функция. Спира компресора и перките при високо/ниско налягане. При теб и перките и компресора се пускат от ЕКУ-то( 31 пиновия конектор на ЕКУ-то, 12 пин със зелен кабел е за перките, 18 пин кафяв или червен е за съединителя на компресора) при работа на климатика. Проверяваш кабела дали е здрав и ЕКУ-то дали дава маса, ако е кабела е добре, ако е думнал транзистора в ЕКУ-то - кофти. Може да използваш сигнала за пускане на компресора да ти пуска и перките, но това като краен вариант.

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Първото изречение не е вярно. Вярно е обратното и колегата DAN_DAN е насочил автора точно към вероятния проблем.

 

При някои автомобили сензорът е 3 или 4-степенен с превключващи контакти и подава сигнали за изключване при много ниско или много високо налягане (например 3 и 28 бара), но също така подава команди за достигнато налягане, според които вентилаторите се включват на бавна или на бърза степен (например 11 и 18 бара). При конвенционалните климатици сензорът е свързан успоредно на управляващите вериги на релетата за вентилаторите, докато при автоматичните климатици е свързан с компютъра на колата, който командва релетата, както си отбелязал. Все пак тоя компютър не взема самоволни решения кога да ги пуска вентилаторите, а нещо трябва да му подскаже, нали? 

 

При някои автомобили сензорът е по-модерен и не е с превклюващи контакти, а е с измерваща функция, обикновено е с 3 кабела - захранване, маса, изходен сигнал. 

 

Нямам никаква представа на този автомобил какъв е сензорът, но със сигурност от неговата изправна работа зависи и включването на перките. Иначе компютърът няма как да разбере кога какво е налягането, за да реши дали ще пуска перки или не. 

 

В допълнение: авторът е казал, че перките работят в другата верига - за охлаждане на водния радиатор. Значи работят, кабелите са здрави и компютърът дава маса на релетата. Липсва информацията за налягането на фреона. 

Редактирано от ogi28b
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...