Jump to content
Николай Димитров

Ъпгрейд на спирачки Сивик

Recommended Posts

Привет,колеги!Дойде ред за смяна на дискове и накладки на Сивика и искам да попитам има ли някакъв вариант за някакъв ъпгрейд на спирачките(по-големи дискове или нещо от сорта) понеже са ми много слабички...не знам дали по принцип са така при Сивик 6 или просто вече им е дошло времето.Също така дайте мнение/съвет  за марка дискове и накладки!Колата е Сивик 6та хеч японка Д14!Благодаря предварително! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И аз имам интерес към тази тема.и на мен спирачките ми слабеят.карам д15z8.дано някай да каже и какво трябва за по големи дискове ,накладки ,помпа и прочие?от кой модел на сивик да търсим?сигирно ще трябва да се минава и на по големи джанти.

Редактирано от dragob
правопис

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Japanese fever

1. Спортните накладки не са за нормално ежедневно каране. Спират добре само, когато са добре подгрети и обикновено при високи скорости.

2. Всички предни дискове, които съм виждал (вентилирани) за 6-генерация Хонда са с начална дебелина 21мм и по спецификация на производителите се сменят при дебелина под 19 мм.

 

@Николай Димитров

За ъпгрейд не мога да кажа какви дискове ти трябват, но ако ще слагаш по-голям диаметър, тогава ще трябва да смениш, и спирачните апарати, а и накладките ще трябва да са по-различни, съобразно дисковете и спирачните апарати.

За прословутите "слаби спирачки" при Civic и Accord 6-ген, мисля, че трябва да подходиш малко по-различно.

1. Смяна на всички спирачни маркучи с нови и качествени. С течение на времето гумата, вътре в спирачния маркуч, става като гъба и възпрепятства свободното движение на спирачна течност. От там трябва по-голямо усилие върху педала на спирачката.

2. Профилактика на буталата на спирачните апарати. Смазване с грес за спирачни бутала. Ако са корозирали - смяна.

3. Профилактика на водачите на спирачните апарати. Смазване с грес за водачи. Ако са износени - смяна. Ако леглата на водачите са разбити - ремонт на супортите с нови втулки или смяна на супортите.

4. Почистване до блясък на леглата на накладките (пластинките на супортите).

5. Смяна на спирачната течност и качествено обезвъздушаване.

За OEM replacement дискове и накладки, четох доста добри мнения за EBC. Има комплекти с различни дискове.

https://www.ebcbrakeshop.co.uk/info-brake-parts?make=HONDA&year=1998&model=Civic+(6th+Gen)&engineSelect=1.4+(EJ9)&engine=1.4+(EJ9)&bhp=

 

Аз също си заявих от общите поръчки и сега ги чакам да пристигнат.

https://forums.hondabg.com/topic/98986-обща-поръчка-на-ebc-накладки-дискове-и-спирачна-течност/

 

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За течността е ясно,че ще се подмени със смяната на спирачкитее!Значи като марка ми препоръчвате EBC така ли? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 11 часа, Japanese fever написа:

За подгряване на спирачки не съм чувал. Обикноено спирачките колкото повече загряват, толкова по-малко спират.

 

А защо тогава накладките имат характеристика "Cold Bite", а нямат "Hot Bite"?

Например:

5b0bb804634f9_EBCGreenstuff2000.thumb.jpg.1e99cc4109c99981dcbc9dc536c004b8.jpg5b0bba63163e4_EBCOrangeStuff.thumb.jpg.eca399a1ff2df9466b51e7b8e3129892.jpg

Както виждаш, спортните накладки, в случая Orange Stuff, имат по-слабо представяне на студено от ежедневките Green Stuff, но пък е отбелязано в текста, че имат нулева загуба на своства при 750°C. Изрично е отбелязано, че не покриват ЕСЕ R90 изискванията на Европейския съюз и не трябва да се използват за нормално ежедневно каране, за разлика от Green Stuff.

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Първо само да кажа 96-та до 97-ма година Д14А4 6-та хеч е с 240мм диск дебел 19мм със сервизен допуск 17мм.

Д14А4 след 97-ма до 2001-ва е с 262мм диск дебел 21мм и със сервизен допуск 17мм.

За накладките ще кажа - https://youtu.be/hsqXqKOd33g?t=6m40s

Не не не стига... сериозно ... Това, което е казано горе е така. Аз обаче ти препоръчвам нормални качествени накладки. Освен ако ще ходиш на писта не мисля, че ще си заслужават парите въпросните накладки. Особено предвид, че можеш да въстановиш до перфектно състояние спирачната система.

Спирането ще го подобриш със спирачна помпа и обслужване на спирачките. Вземаш си спирачна помпа на 1 цол.

Всичко дето ти го казаха за обслужването на водачите, за пружините на накладките всичко това се прави. Погледни си и барабаните и смени накладките и там, ако е нужно. Принципно доста трудно се износват, но ако им е дошло времето им е дошло времето.

Иначе спирането можеш да го подобриш и с други неща, като джанти примерно, гуми още повече и т.н.

Помпа 100 лв или за колкото я намериш.

Редактирано от ACID BURN
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хах как успявам да карам на писта и да спирам с накладки Делфи от 40 лева. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка, твоята кола е бая по-лека, въобще тотално различна кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, ACID BURN написа:

Вземаш си спирачна помпа на 1 цол.

Може ли по-подробна информация за тази помпа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви по голями дискове от 262 могат да се сложат на сивика? Каква помпа също по голяма може?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едноинчовата помпа конкретно моята е на лукас. Такъв тип може да се намерят от ВТи, от английски сивик ВТи (до колкото знам), прелюд и може би акорд. Фабричната ми помпа мисля че е 15 16 ти от инча. Това диаметъра на буталото в нея. По големи дискове би трябвало да може от прелюд заедно с шенкела и спирачните апарати. Казвам би трябвало защото не знам дали е необходима смяната на шенкела. Спирачните апарати на прелюда и акорда са двубутални. На ВТи сивик 6та са еднобутални 56мм диаметър. Поне толкова ги премерих. 

Накладки аз ползвам феродо. Но както намекна фена не са нужни супер скъпи накладки, а и тези за писта са опасни. По добре нормални качествени накладки, силна помпа и обслужена спирачна система. Нови дискове накладки обслужени апарати, течност и може би маркучи.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото ми е остана спомен помпата на Сивик 6 ген ВТИ е 15/16 инча. Аз ползвах комплект серво/помпа 1 инч от Акорд 6 ген. Разлика имаше- малко по-рано започнаха да сработват спирачките. За мен положителен ефект дадоха накладки EBC Greenstuff. Ползвах и нарязани дискове Brembo, но не ги считам за смислен ъпдейт. Най-добре се усети преминаването от барабанни към дискови спирачки отзад. Ползвах комплект носачи/главини от Сивик 6ген англичанка. Така и предните и задните дискове станаха по 260 мм.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво ще кажете за дискове и накладки Textar?Предложиха ми ги на разумна цена,но не знам как са като качество..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 51 минути, Николай Димитров написа:

А какво ще кажете за дискове и накладки Textar?Предложиха ми ги на разумна цена,но не знам как са като качество..

От известно време ми прави впечатление, че хората(аз включително) се оплакват от свирене на спирачките след монтаж на тази марка накладки. За дисковете според мен няма проблем да се ползват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако ще купуваш "шир-потреба", тогава си вземи и дискове, и накладки Delphi. Както съветва fenabg. Хем са с доказано качество като за шир-потреба, хем са и най-евтини като за такова качество.

Даже са и намалени в момента. Предни накладки комплект 4 бр. - около 31 лв. Преден диск - около 41 лв. бройката.

https://kanex.bg/shop/avtochasti/p/nakladki-diskove/HONDA/CIVIC/CIVIC+Mk+V+Hatchback

 

... но темата беше за "ъпгрейд", май...

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло явно ще мина само с по-добра марка дискове и накладки..и почистването и евентуалната подмяна ако се наложи на другите компоненти,които сте описали по-нагоре..Казвате че като "шир-потреба" марка най-добре е да сложа дискове и накладки Delphi така ли? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ate също имат промоция в момента. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

:thumbs1:Мда, и Ate си е оферта.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само с делфи то да не стане по зле от сега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си взех дискове и накладки TRW, след около 20К се разсвириха, но спират чудесно. 262мм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 43 минути, goldbyrk написа:

Аз си взех дискове и накладки TRW, след около 20К се разсвириха, но спират чудесно. 262мм.

Изпекъл си ги... С оглед на подписът ти под аватара... :D

 

А, да използвам случая, да вметна моето мнение по един общ и много дискутиран проблем за спирачките:

https://forums.hondabg.com/topic/105981-криви-дискове/?page=2&tab=comments#comment-1057521507

Пост #80

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...