dandilov 1816 #1241 Posted April 25 Еднакви масла, само дето Honda Synthetic Blend си е "Blend" (смес от III, II и малко минералка, поне така беше преди), а Петро-то си е 97% хидрокрек III. ... ако не са го о@к@ли и него... ха-ха Щото при мен започна да намалява по малко към 4000 км. 3 Share this post Link to post Share on other sites
Тъмнозелен самурай G86-P 158 #1242 Posted April 26 19 hours ago, dandilov said: Еднакви масла, само дето Honda Synthetic Blend си е "Blend" (смес от III, II и малко минералка, поне така беше преди), а Петро-то си е 97% хидрокрек III. ... ако не са го о@к@ли и него... ха-ха Щото при мен започна да намалява по малко към 4000 км. Прав си напълно! Дано не са го окъкали според общата тенденция напоследък! По PDS уж е доста над хондовото ама ще следим нататък как ще се представи. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Тъмнозелен самурай G86-P 158 #1243 Posted April 27 On 4/25/2022 at 9:11 PM, dandilov said: Еднакви масла, само дето Honda Synthetic Blend си е "Blend" (смес от III, II и малко минералка, поне така беше преди), а Петро-то си е 97% хидрокрек III. ... ако не са го о@к@ли и него... ха-ха Щото при мен започна да намалява по малко към 4000 км. Направих едно лабораторно сравнение на базата на данни от Oilclub.ru 2 2 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 3466 #1244 Posted April 27 Е, според физическите свойства, Петрото е малко по-добро. За химичните има значение времето в мотора, както и експлоатацията / кондицията му. Share this post Link to post Share on other sites
JHM 1494 #1245 Posted May 1 (edited) Здравейте,пускам една скенирана и обработена с "пила" капка,за справка. Хонда акорд 2009 K24Z3 с пробег 330к.,автомат. Купена тези дни(не от мен), с наличен катализатор и разход,по думите на продавача от по 150мл. на 1000км. Колата е германка от 2 години у нас,като има и газов инжекцион "brc" на 20к.в гаранция,поставян 2020г. в представителството у нас. Пробега на маслото е около 7к,като са вдигнали летвата на вискозитета,до 10W40😔. За марка мисля,че каза shell,но не успях да видя тубата му и да разбера,кой точно "shell" Свършило ли е курса това масло? Edited May 1 by JHM 2 Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1816 #1246 Posted May 2 Интересна визия. Ясно очертани ядро, дифузна зона и периферна зона. Ядрото се разпада и е наситило дифузната зона със замързявания, но периферната зона съдържа още чисто масло. Горивото LPG може да обясни ситуацията. Като цяло, мога да предположа, че или двигателят е силно замърсен от преди и маслото бързо се насища с нечистотии, или минералната съставна се е изпекла вече и овъглила. С оглед да се предотвратят по-нататашни отлагания в двигателя, мисля, че би било добре маслото да се смени. 3 Share this post Link to post Share on other sites
JHM 1494 #1247 Posted May 5 На 20.12.2021 г. at 23:36, dandilov написа: 1. Shell Helix Ultra 5W-30. 2. Shell Helix Ultra 5W-40. 3. Ravenol SSO 0W-30. И трите вече съм ги пробвал по веднъж. Разлика виждаш ли някаква,защото равенола "бие" шеловете с почти двойна цена🤑? Може би вече си избрал, кое да бъде. Share this post Link to post Share on other sites
JHM 1494 #1248 Posted May 5 Капков тест 1 1.Mobil1 5W30 ESP от "ato24" 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-204100км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 1100км. 5.Цикъл леко градско/извънградско 30/70 6.Средна скорост,около 44км/ч. 7.Сезон на експлоатация 08.04.2022 до 04.05.2022г. 8.Мото часове около 30 9.Изразходвано гориво 100л.газ и 10л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л. 11.Доливане няма,разход няма. 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване сравнително лек. 15.Предишно масло-Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна(гаражна беше) температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 19.Източено от пробката на загрял двигател и изтеглено старателно, несливаемото количество, чрез помпа от картера и където е възможно да се достигне. 4 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 3466 #1249 Posted May 17 (edited) Капков тест 2. За референция - първата капка е в пост 1218 от предната страница на темата. 1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.; 2) Масло – Ravenol SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF. 3) Маслен филтър – Honda OEM USA. 4) Общ пробег на автомобила – 339382 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6616 км . 6) Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 82,5% / 17,5% - 5450км / 1167км . 7) Приблизителна средна скорост - извънградско 85 км/ч / градско 25 км/ч. Стил на шофиране - лежерно (2000-2500 об/мин 100-120км/ч) ако няма трафик и "безпощадно" ако има, а в градското полека. 😎 Сезон на експлоатация – 7 месеца (зима / пролет) - 16.10.2021 - 16.05.2022. 9) Мото часове – около 64 извънградско + 47 градско = 111 мото часа. 10) Приблизително изразходвано гориво – А 95 - 55 литра и около 900 литра ГАЗ от ЕКО. 11) Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ. А-95 харчи само при първо палене и ако мотора влезе във VTEC. 12) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 3 км градско, от напълно загрял двигател и е сушена 1 денонощие на стайна температура. След първомайските празници имам 80 км само градско. 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,7 л. Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи, а и не наливам на макс. 14) Доливане на масло - 0,4 л. след предната капка, което за новите 3315 км си изхарчи. Разход на масло за целия период - около 0.8 литър. Снимката на щеката пак е около средата, но докато я направя се разля. В тубата има свеж остатък 0,9 литра, но е време да долея свежа доза, че ще излазаме на воля. 15) Други - Пробата е снимана с телефона ми (при същите условия като предната капка) и се надявам да е ОК - скенер, "йок". 16) Предишно масло Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра. Явно разходът на масло и зиме и лете ще си е константен. Огледах пак мотора доколкото мога в тая теснотия. Има нещо тук/таме между капаците на клапаните и главите, но не се "лее из ведро". Като дойде време за проверка на хлабините, ще сложим нови гарнитури. Смених въздушния филтър - 11 месеца / 11450км (снимки от 2-те страни) и погледнах в дросела, но няма омасляване. Имах съмнения за PCV клапана, но според теста си работи, а и всичко е чисто. Сипвам - карам / няма драма, градско е ламя голяма. Ама сухо ли е вънка, със звънче на колелото дрънкам. Edited May 17 by ceco_accord 3 Share this post Link to post Share on other sites
Тъмнозелен самурай G86-P 158 #1250 Posted May 17 ceco_accord.... Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 82,5% / 17,5% - 5450км / 1167км....ей таз приблизителност "мноу мъ кефи" дето викаше Митьо пищова 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 3466 #1251 Posted May 17 Почти е вярна, защото от начална до крайна точки на извънградските пътувания, все пак се минава и през други населени места, ама да не издребняваме. Водя си извънградските км и като ги извадя от общия преход, остават градските, за които не ми дреме. Вероятно са 80 / 20, ама ме мързи да съм по-педантичен. 1 Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1816 #1252 Posted May 18 @ceco_accord Разликата в цветовите нюанси се дължат на различната осветеност при заснемане на капковите проби. От там идва и разликата след обработката. Ако бяха сканирани на един и същи скенер, нямаше да е така. Като изключим казаното по-горе, не се наблюдава разлика в развитието на маслото. Няма допълнително разтворени замърсявания, както и разширяване на дифузната зона. Тоест, маслото не е "мръднало" през последните 3300км. Даже ми се струва, че е малко по-чисто от преди. Или филтърът е обрал малко от замърсяванията, или е помогнала и доливката на 0,4 л. 3 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 3466 #1253 Posted May 18 (edited) Да. Със снимките една до друга се вижда разлика в колорита. Щом се държи добре и имам още за доливане, ще следвам същата процедура и за 3-тата капка ще потърся скенер. Мерси за комента! Edited May 20 by ceco_accord Share this post Link to post Share on other sites
Тъмнозелен самурай G86-P 158 #1254 Posted May 20 Здравейте, Пети тест с PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5w30: 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5w30 ILSAC GF5/6, API SN+ RC; 3) Маслен филтър – PURFLUX LS-350 ; 4) Общ пробег на автомобила – 171451 - км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 4662 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 80/20; 7) Средна скорост - N/A; 8) Сезон на експлоатация – от 10.08.2021; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А95 около 270 л. Shell, OMV, Benita, Lukoil, Romperol; 11) Kтм = (л. 390 / 4.3 л.) ≈ 91; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател веднага след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – ДА – около 300 мл до вдигане до горната резка на щеката след смяна на филтъра - PURFLUX LS-350. 15) Други - източени около 350 мл (7 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10 000 км., но на около 2 г.( след закупуване ), Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox). 5 1 Share this post Link to post Share on other sites
Тъмнозелен самурай G86-P 158 #1255 Posted May 20 3 hours ago, Тъмнозелен самурай G86-P said: Здравейте, Пети тест с PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5w30:..... Бих искал да се извиня за грешката, която забелязах като резултат на копи -пейста. Изразходваното гориво естествено не е 270 л, а както правилно е отбелязано при изчислението на Ктм - 390 л, че иначе влизам в категорията рибарско-ловджийски лакърдии 1 4 Share this post Link to post Share on other sites
JHM 1494 #1256 Posted June 26 Капков тест 2 1.Mobil1 5W30 ESP от "ato24" 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-211600км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 4300км. 5.Цикъл леко градско/извънградско 30/70 6.Средна скорост,около 45км/ч. 7.Сезон на експлоатация 08.04.2022 до 25.06.2022г. 8.Мото часове около 100 9.Изразходвано гориво 360л.газ и 40л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л. 11.Доливане няма,разход няма. 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване лек. 15.Предишно масло-Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 19.Източено от пробката на загрял двигател и изтеглено старателно, несливаемото количество, чрез помпа от картера и където е възможно да се достигне. 4 1 Share this post Link to post Share on other sites
Bizzito 341 #1257 Posted June 28 Здравейте, Четвърта проба на Ravenol SSV 0w30. За сравнение с историята на предходното масло, на предната страница. Поръчал съм ново масло, ще го сменям скоро. Още от същото 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Ravenol SSV 0w30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 238 421 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4155 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 25/75; 7) Средна скорост - около 20 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 29.11.2021 - 27.06.2022; 9) Моточасове – около 195; 10) Изразходвано гориво - около 380 л. Diesel + Cetane booster 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – източени само 50-100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни четири къси смени на 4000 km, работещ EGR; премахнат DPF. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Трета снимка - на прозорец. Четвърта снимка - история. 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1816 #1258 Posted June 28 Не бързай. Изчакай го поне до 6000 км. и дай капка да видим. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Bizzito 341 #1259 Posted June 28 (edited) Друг път Следваата смяна се очертава да се задържи повече. Но сега ще пътувам лятото и ще си го сменя. Аз междувременно наскоро правих турбо, чистих колектор и ЕГР. Ще видим дали ще има промяна занапред. Edited June 28 by Bizzito 1 Share this post Link to post Share on other sites
Тъмнозелен самурай G86-P 158 #1260 Posted June 29 Здравейте, Първи тест с ново масло - MOTUL 8100 Eco-lite 5w30: 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 ILSAC GF-6a, API SN RC; 3) Маслен филтър – Honda 15400-PLM-A02, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –171 570 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 59 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 0/100; 7) Средна скорост - N/A; 8) Сезон на експлоатация – от 28.06.2022; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 5 л. Rompetrol; 11) Kтм = (л.5 / 4.5 л.) = 1.11; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране по жегите около 7 мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура (че и малко отгоре))); 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,5 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - източени около 350 мл (7 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox). Субективно двигателят работи по-тихо с новото масло от предходното, обективно – реших да замеря шума на загрят двигател (на снимката), като мисля и за в бъдеще да проверявам така. 1 Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1816 #1261 Posted Thursday at 07:38 PM Хайде и от мен малко картинки. 1) Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.; 2) Масло – смес: Shell Helix Ultra 5W30 - 2 литра + Shell Helix Ultra 5W40 - 1,5 литра. 3) Маслен филтър – Nitto 4HM-113 (Made in Japan); 4) Предполагаем общ пробег на автомобила - около 333 000 км, а може и повече (по километраж: 232935 км.); 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - от 3102 км.; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 40 / 60 %. 7) Сезон на експлоатация – 28.01.2022г. - 25.06.2022г.; 8 ) Моточасове – 80 по моточасовник; 9) Изразходвано гориво - около 214 л. А95Н; 10) Kтм = (214 / 3,5) ≈ 61 ; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.; 13) Доливане на масло - няма. Не е мръднало! 14) Капката е скaнирана с "EPSON Perfection V19" на 600 dpi.; 15) Режим на експлоатация - градско (много на брой къси разстояния но и достатъчно на брой дълги) + извънградски пътища + магистрали. 16) Предишно масло - Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 - 3 литра + Yacco lube GDI 5W-30 - 0.5 литра. А пък ауспухът изглежда така: 4 Share this post Link to post Share on other sites
JHM 1494 #1262 Posted Thursday at 07:43 PM Off Topic Ех..,да бяха и някои "К"(24)серии с такъв сух кюнец...! 1 Share this post Link to post Share on other sites
goga 213 #1263 Posted Monday at 03:33 PM Тест първи. Много ми е интересно с това масло как ще са нещата. 1) Масло – Mobil 1ESP LV 0w30, маслен филтър Пурфикс. 2) Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 199880км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 770км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - 720км. извън градско и 50км. градско. 6) Средна скорост - незнам. 7) Сезон на експлоатация – от 23.06.2022г. до 03.07.2022г. 8) Моточасове – Нямам представа; 9) Изразходвано гориво - около 47л. 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5,6л., несливаемия остатък не е източван. 12) Доливане на масло - няма. Качвам снимка на просвет след 24 часа сушене и след това PDF файла, цветно сканиране на 600 резолюция. Капката над надписа е вярната, че дугата се пльосна от високо. Test 1 Mobil 1 ESP LV.pdf 1 Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1816 #1264 Posted Monday at 04:59 PM Много интересно масло - GTL + PAO + хидрокрек + естери. Турбото сигурно много ще му се радва. Интересно защо се е накъдрило толкова за този кратък период? А със SSV-то какво стана? Колко км. направи с него? Нямаше много проби? 1 Share this post Link to post Share on other sites
goga 213 #1265 Posted Monday at 05:28 PM Около 10хил. км. направих с поредното SSV - от последния тест имам още една смяна с SSV. Него си го знам за това не съм правил проби. Май само SSV не се е къдрило до сега. Сбъркал съм пробега на колата - плюс 10хил. км. е от това което съм посочил, т.е. 209880км. Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1816 #1266 Posted Monday at 06:28 PM Явно GTL-базата, и без PAO и с PAO, все си се къдри... Share this post Link to post Share on other sites