Jump to content
Markony

Капкови проби на двигателни масла

Recommended Posts

Еднакви масла, само дето Honda Synthetic Blend си е "Blend" (смес от III, II и малко минералка, поне така беше преди), а Петро-то си е 97% хидрокрек III.

... ако не са го о@к@ли и него... ха-ха :D Щото при мен започна да намалява по малко към 4000 км.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, dandilov said:

Еднакви масла, само дето Honda Synthetic Blend си е "Blend" (смес от III, II и малко минералка, поне така беше преди), а Петро-то си е 97% хидрокрек III.

... ако не са го о@к@ли и него... ха-ха :D Щото при мен започна да намалява по малко към 4000 км.

Прав си напълно! Дано не са го окъкали според общата тенденция напоследък! По PDS уж е доста над хондовото ама ще следим нататък как ще се представи.

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/25/2022 at 9:11 PM, dandilov said:

Еднакви масла, само дето Honda Synthetic Blend си е "Blend" (смес от III, II и малко минералка, поне така беше преди), а Петро-то си е 97% хидрокрек III.

... ако не са го о@к@ли и него... ха-ха :D Щото при мен започна да намалява по малко към 4000 км.

Направих едно лабораторно сравнение на базата на данни от Oilclub.ru

Merged_document (1).jpg

  • Like 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е, според физическите свойства, Петрото е малко по-добро. За химичните има значение времето в мотора, както и експлоатацията / кондицията му.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

 Здравейте,пускам една скенирана и обработена с "пила" капка,за справка.

Хонда акорд 2009 K24Z3 с пробег 330к.,автомат.

Купена тези дни(не от мен), с наличен катализатор и разход,по думите на продавача от по 150мл. на 1000км.

Колата е германка от 2 години у нас,като има и газов инжекцион "brc" на 20к.в гаранция,поставян 2020г. в представителството у нас.

Пробега на маслото е около 7к,като са вдигнали летвата на вискозитета,до 10W40😔.

За марка мисля,че каза shell,но не успях да видя тубата му и да разбера,кой точно "shell"

Свършило ли е курса това масло?

1256447884_filip1001.thumb.jpg.257dad18826676253587c0d9ee429949.jpg1389779758_filip1002.thumb.jpg.1a53929b0c4f9e7ae9da2ea8095b2f43.jpg

Edited by JHM
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Интересна визия. Ясно очертани ядро, дифузна зона и периферна зона. Ядрото се разпада и е наситило дифузната зона със замързявания, но периферната зона съдържа още чисто масло. Горивото LPG може да обясни ситуацията. Като цяло, мога да предположа, че или двигателят е силно замърсен от преди и маслото бързо се насища с нечистотии, или минералната съставна се е изпекла вече и овъглила.

С оглед да се предотвратят по-нататашни отлагания в двигателя, мисля, че би било добре маслото да се смени.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 20.12.2021 г. at 23:36, dandilov написа:

1. Shell Helix Ultra 5W-30.

2. Shell Helix Ultra 5W-40.

3. Ravenol SSO 0W-30.

И трите вече съм ги пробвал по веднъж. :)

Разлика виждаш ли някаква,защото равенола "бие" шеловете с почти двойна цена🤑?

Може би вече си избрал, кое да бъде.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Капков тест 2. За референция - първата капка е в пост 1218 от предната страница на темата.

 

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло – Ravenol  SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF. 

3)      Маслен филтър – Honda OEM USA.

4)      Общ пробег на автомобила – 339382 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6616 км .

6)      Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 82,5% / 17,5% - 5450км / 1167км .

7)      Приблизителна средна скорост - извънградско 85 км/ч / градско 25 км/ч. Стил на шофиране - лежерно (2000-2500 об/мин 100-120км/ч) ако няма трафик и "безпощадно" ако има, а в градското полека.

😎 Сезон на експлоатация – 7 месеца (зима / пролет) - 16.10.2021 - 16.05.2022.

9)      Мото часове – около 64 извънградско + 47 градско = 111 мото часа.

10)    Приблизително изразходвано гориво – А 95 - 55 литра  и около 900 литра ГАЗ от ЕКО. 

11)    Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ. А-95 харчи само при първо палене и ако мотора влезе във VTEC.

12)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 3 км градско, от напълно загрял двигател и е сушена 1 денонощие на стайна температура. След първомайските празници имам 80 км само градско.

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,7 л. Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи, а и не наливам на макс.

14)    Доливане на масло - 0,4 л. след предната капка, което за новите 3315 км си изхарчи. Разход на масло за целия период - около 0.8 литър. Снимката на щеката пак е около средата, но докато я направя се разля. В тубата има свеж остатък 0,9 литра, но е време да долея свежа доза, че ще излазаме на воля. :)

15)    Други - Пробата е снимана с телефона ми (при същите условия като предната капка) и се надявам да е ОК - скенер, "йок".

16)   Предишно масло Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра.

Явно разходът на масло и зиме и лете ще си е константен. Огледах пак мотора доколкото мога в тая теснотия. Има нещо тук/таме между капаците на клапаните и главите, но не се "лее из ведро". Като дойде време за проверка на хлабините, ще сложим нови гарнитури. Смених въздушния филтър - 11 месеца / 11450км (снимки от 2-те страни) и погледнах в дросела, но няма омасляване. Имах съмнения за PCV клапана, но според теста си работи, а и всичко е чисто.

 

Сипвам - карам / няма драма, градско е ламя голяма.

Ама сухо ли е вънка, със звънче на колелото дрънкам.

 

 

IMG_20220517_083229.jpg

IMG_20220517_083838.jpg

IMG_20220515_171631.jpg

IMG_20220515_171524.jpg

IMG_20220515_160025.jpg

IMG_20220517_085723.jpg

IMG_20220517_085806.jpg

IMG_20220517_082728.jpg

Edited by ceco_accord
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

ceco_accord.... Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 82,5% / 17,5% - 5450км / 1167км....ей таз приблизителност "мноу мъ кефи" дето викаше Митьо пищова:D:thumbs1:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Почти е вярна, защото от начална до крайна точки на извънградските пътувания, все пак се минава и през други населени места, ама да не издребняваме. :)

Водя си извънградските км и като ги извадя от общия преход, остават градските, за които не ми дреме. Вероятно са 80 / 20, ама ме мързи да съм по-педантичен. 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ceco_accord

image.thumb.png.b8c8bb735be6e7653058a3e16d010e3b.pngimage.thumb.png.f29365d704a54a45a20dce017b7c84fb.png

IMG_20220517_082728.jpg.8953a184f4cba7f6bc5fc2594f3fc478.thumb.jpg.806ab1cfab170bb35f3e140a4452aed8.jpgPila_20220517_082728.jpg.8953a184f4cba7f6bc5fc2594f3fc478.thumb.jpg.f7cbb0c80076c9d0148fdb5d106c6598.jpg

 

Разликата в цветовите нюанси се дължат на различната осветеност при заснемане на капковите проби. От там идва и разликата след обработката. Ако бяха сканирани на един и същи скенер, нямаше да е така.

Като изключим казаното по-горе, не се наблюдава разлика  в развитието на маслото. Няма допълнително разтворени замърсявания, както и разширяване на дифузната зона. Тоест, маслото не е "мръднало" през последните 3300км. Даже ми се струва, че е малко по-чисто от преди. Или филтърът е обрал малко от замърсяванията, или е помогнала и доливката на 0,4 л.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Да. Със снимките една до друга се вижда разлика в колорита.

Щом се държи добре и имам още за доливане, ще следвам същата процедура и за 3-тата капка ще потърся скенер.

Мерси за комента!

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Тъмнозелен самурай G86-P said:

Здравейте,

Пети тест с  PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5w30:.....

Бих искал да се извиня за грешката, която забелязах като резултат на копи -пейста. Изразходваното гориво  естествено не е 270 л, а както правилно е отбелязано при изчислението на Ктм - 390 л, че иначе влизам в категорията  рибарско-ловджийски лакърдии:D

 

  • Like 1
  • Haha 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,

 

Четвърта проба на Ravenol SSV 0w30. За сравнение с историята на предходното масло, на предната страница.

 

Поръчал съм ново масло, ще го сменям скоро. Още от същото :)

 

1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi;

2) Масло – Ravenol SSV 0w30;

3) Маслен филтър – Mahle;

4) Общ пробег на автомобила - 238 421 км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4155 км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 25/75;

7) Средна скорост - около 20 км/ч;

8 ) Сезон на експлоатация – 29.11.2021 - 27.06.2022;

9) Моточасове – около 195;

10) Изразходвано гориво - около 380 л. Diesel + Cetane booster

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.;

13) Доливане на масло – не е правено.

14) Други – източени само 50-100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни четири къси смени на 4000 km, работещ EGR; премахнат DPF.

 

Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер.

Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru.

Трета снимка - на прозорец.

Четвърта снимка - история.

Ravenol SSV 0w30_28.06.2022.jpg

Ravenol SSV 0w30_28.06.2022_pila.jpg

Ravenol SSV 0w30_28.06.2022_staklo.jpg

History.jpg

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не бързай. Изчакай го поне до 6000 км. и дай капка да видим.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Друг път :)

 

Следваата смяна се очертава да се задържи повече. Но сега ще пътувам лятото и ще си го сменя. 

 

Аз междувременно наскоро правих турбо, чистих колектор и ЕГР. Ще видим дали ще има промяна занапред.

Edited by Bizzito
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,

 

 Първи тест с ново масло -  MOTUL 8100 Eco-lite 5w30:

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.;

2)      Масло – MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 ILSAC GF-6a, API SN RC;

3)      Маслен филтър – Honda 15400-PLM-A02, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ;

4)      Общ пробег на автомобила –171 570 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 59 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 0/100;

7)      Средна скорост - N/A;

8)      Сезон на експлоатация –  от 28.06.2022;

9)      Моточасове – N/A;

10)    Изразходвано гориво – А 95 около 5 л. Rompetrol;

11)    Kтм = (л.5 / 4.5 л.) = 1.11;

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране по жегите около 7 мин след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура (че и малко отгоре)));

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,5 л;

14)    Доливане на масло – не

15)    Други - източени около 350 мл  (7 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км.  Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox). Субективно двигателят работи по-тихо с новото масло от предходното, обективно – реших да замеря шума на загрят двигател (на снимката), като мисля и за в бъдеще да проверявам така.

1656486996586.jpg

SOUND LEVEL.jpg

MOTUL 8100 Eco-lite 5w30.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хайде и от мен малко картинки. :)

1)      Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.;

2)      Масло – смес: Shell Helix Ultra 5W30 - 2 литра  +  Shell Helix Ultra 5W40 - 1,5 литра.

3)      Маслен филтър – Nitto 4HM-113 (Made in Japan);

4)      Предполагаем общ пробег на автомобила - около 333 000 км, а може и повече (по километраж: 232935 км.);

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата -  от 3102 км.;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – около 40 / 60 %.

7)      Сезон на експлоатация – 28.01.2022г. - 25.06.2022г.;

8 )     Моточасове – 80 по моточасовник;  

9)      Изразходвано гориво -  около 214 л.  А95Н;

10)    Kтм = (214 / 3,5) ≈ 61 ;

11)    Пробата е взета от напълно загрял двигател и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12)    Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.;

13)    Доливане на масло - няма. Не е мръднало!

14)    Капката е скaнирана с "EPSON Perfection V19" на 600 dpi.;

15)    Режим на експлоатация - градско (много на брой къси разстояния но и достатъчно на брой дълги) + извънградски пътища + магистрали.

16)    Предишно масло - Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 - 3 литра + Yacco lube GDI 5W-30 - 0.5 литра.

 

1993359206_1ShellHelixUltra5W30ShellHelixUltra5W40-3102km.thumb.jpg.28265dc16a673e7523000326aebe061e.jpg

 

А пък ауспухът изглежда така:

20220107_180435.thumb.jpg.b71ffa7add0bf50a3df030add124b569.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Ех..,да бяха и някои "К"(24)серии с такъв сух кюнец...:D!

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тест първи. Много ми е интересно с това масло как ще са нещата.

1)  Масло – Mobil 1ESP LV 0w30, маслен филтър Пурфикс.

  2)  Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 199880км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 770км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - 720км. извън градско и 50км. градско.

  6)  Средна скорост - незнам.

  7)  Сезон на експлоатация – от 23.06.2022г. до 03.07.2022г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - около 47л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  5,6л., несливаемия остатък не е източван.

12)  Доливане на масло - няма.

Качвам снимка на просвет след 24 часа сушене и след това PDF файла, цветно сканиране на 600 резолюция. Капката над надписа е вярната, че дугата се пльосна от високо. 

 

IMG_20220704_121623.jpg

Test 1 Mobil 1 ESP LV.pdf

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много интересно масло - GTL + PAO + хидрокрек + естери. Турбото сигурно много ще му се радва. :)

Интересно защо се е накъдрило толкова за този кратък период?

1895949848_Test1Mobil1ESPLV.thumb.jpg.9626cc5de5c360c93f7998731e149795.jpg42036559_Pila_Test1Mobil1ESPLV.thumb.jpg.7b6fb5bce8216ff5c1794fb92c772e3c.jpg

 

А със SSV-то какво стана? Колко км. направи с него? Нямаше много проби?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Около 10хил. км. направих с поредното SSV - от последния тест имам още една смяна с SSV. Него си го знам за това не съм правил проби. Май само SSV не се е къдрило до сега. Сбъркал съм пробега на колата - плюс 10хил. км. е от това което съм посочил, т.е. 209880км.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Явно GTL-базата, и без PAO и с PAO, все си се къдри... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...