Jump to content
Markony

Капкови проби на двигателни масла

Recommended Posts

За 1000 км. дълъг преход, с постоянна работна температура на маслото,  мисля, че ще се справи. Колкото - толкова. :)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CARPERA Филтърът на тая кола е на лесно място и винаги мога да го сменя, но самото масло вече е на 13+ месеца и някак не е редно, дори и да носи още.

А на този V6 - милионник, не му дреме какво е - стига да го има. Не че съм му сипвал някакви мазути - уважавам си го.

От 3 месеца колата се ползва изключително езвънградско и последните няколко хиляди са 40-тина мото часа в режим 2000-3000 об/мин, което за самото масло е рай. Дет се вика - намерило си е мотора. :)

Но и ти Дани си прав! Ще метна 1 тубе от новото масло в багажника (за всеки случай), че веднъж ми запали "лампата на Аладин", понеже нивото бе стигнало 3мм над минимума по щеката.

IMG_20221204_152915.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ретроспекция на смес: Shell Helix Ultra 5W30 - 2 литра  +  Shell Helix Ultra 5W40 - 1,5 литра.

Забележка: Последната капка не отразява действителността, поради факта, че е взета от това, което беше останало по щеката... Дълго за разправяне...

И така:

1)      Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.;

2)      Масло – смес: Shell Helix Ultra 5W30 - 2 литра  +  Shell Helix Ultra 5W40 - 1,5 литра.

3)      Маслен филтър – Nitto 4HM-113 (Made by Shanghai Nitto Filter Co Ltd.);

4)      Предполагаем общ пробег на автомобила - около 338000 км, а може и повече (по километраж: 237858 км.);

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата -  от 78км. до 8025 км.;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – около 50 / 50 %.

7)      Сезон на експлоатация – 28.01.2022г. - 15.012.2022г.;

8 )     Моточасове –  от 1,6 м.ч. до 176 м.ч. по моточасовник;  

9)      Изразходвано гориво -  около 542.5л.  А95Н;

10)    Kтм = (542.5 / 3,5) ≈ 155 ;

11)    Пробите са взети от напълно загрял двигател и са сушени 24 часа на стайна температура;

12)    Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.;

13)    Доливане на масло - няма. Не е мръднало!

14)    Капката е скaнирана с "EPSON Perfection V19" на 600 dpi.;

15)    Режим на експлоатация - тежък. Градско (много на брой къси разстояния но и достатъчно на брой дълги) + извънградски пътища + магистрали + чести високи температури на охладителната течност ( 95 - 98 °C ), поради неизвестна причина. Предполага се радиатор.

16)    Предишно масло - Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 - 3 литра + Yacco lube GDI 5W-30 - 0.5 литра.

 

819155212_1ShellHelixUltra5W30ShellHelixUltra5W40.thumb.jpg.4a210e937f162704298932bc279524e2.jpg

 

Отново достойно представяне на Shell Helix Ultra, с оглед и на тежкия режим на експлоатация.

Следващо масло - Ravenol SSO SAE 0W-30. Първи впечатления: двигателят работи осезаемо по-тихо! Развърта все така добре.

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Междупразнично между Коледа и Нова година

 

Втори тест с ново масло – Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.;

2)      Масло – Prista Ultra G 5W30

3)      Маслен филтър – MAHLE OC 617, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ;

4)      Общ пробег на автомобила –183 385 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2165 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 80/20;

7)      Средна скорост - N/A;

8)      Сезон на експлоатация –  от 18.11.2022;

9)      Моточасове – N/A;

10)    Изразходвано гориво – LPG около 215 литра Insa Oil;

11)    Kтм = (л.215 / 4.3 л.) ≈ 50;(LPG?)

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател веднага след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л;

14)    Доливане на масло – не

15)    Други - Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км предимно магистрално каране.  Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox).

 

Prista-Ultra-G-5W30-27_12_2022_.jpg

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P
  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тест трети.

1)  Масло – Mobil 1ESP LV 0w30, маслен филтър Пурфикс.

  2)  Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 206200км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7090км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - около 60/40 в полза на извънградското.

  6)  Средна скорост - незнам.

  7)  Сезон на експлоатация – от 23.06.2022г. до 02.01.2023г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - около 420л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  5,6л., несливаемия остатък не е източван.

12)  Доливане на масло - няма.

Качвам снимка на просвет след 24 часа сушене и след това PDF файла. Снимката е на осветление, че стана тъмно докато се прибера, но PDF файла е ОК - цветен и 600dpi. Малко мижава капка стана, но дано да свърши работа.

 

 

IMG_20230103_180932.jpg

Test Mobil 3.pdf

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1225184408_TestMobil3.thumb.jpg.79493b2778c06ebd84cce0b2fee050de.jpg713519981_Pila_TestMobil3.thumb.jpg.7a168a9dd62c93f642c212c9b396d8b8.jpg

Не държи ядро така, както SSV, но пък има още живот.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следващото ще е пак Ravenol SSV да видим ще се къдри ли и ще държи ли ядро. Инъче както писах колата работи добре и маслото ми харесва. Дано не е менте само, макар че от същия БГ сайт /търговец/ не поръчвам за първи път и не съм имал проблеми до сега.Жалко, че го няма в Ато24.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Къдренето" е от GTL-базата. Да не те притеснява. Всички масла с GTL са така. Това от една страна навежда на мисълта, че не е менте. ;)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "последна капка" - вече е в историята.

 

Капков тест 6.

За референция - хронология на капките: Първата е в пост 1218 / втората в пост 1249 / третата в 1291 / четвъртата в 1303, а петата в 1318.

 

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло – Ravenol  SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF. 

3)      Маслен филтър – Honda OEM USA.

4)      Общ пробег на автомобила – 345120 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - точно 12 354 км .

6)      Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 82% / 18% - 10130км / 2224км .

7)      Приблизителна средна скорост - извънградско 85 км/ч / градско 25 км/ч. Стил на шофиране - лежерно (2000-2500 об/мин 100-120км/ч) ако няма трафик и "безпощадно" ако има, а в градското полека.

😎 Сезон на експлоатация – 444 дни (зима / пролет / лято / есен / зима) - 16.10.2021 - 05.01.2023.

9)      Мото часове – около 120 извънградско + приблизително 90 градско = 210 мото часа.

10)    Приблизително изразходвано гориво – спрях да ги смятам, но промяна в разхода няма - около 11л/100км газ извънградско.

11)    Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ. А-95 харчи само при първо палене и ако мотора влезе във VTEC.

12)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 3 км градско, от напълно загрял двигател и е сушена 1 денонощие на стайна температура.

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,7 л. Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи, а и не наливам на макс.

14)    Доливане на масло - 3 пъти по 0,4 л. Разход на масло за целия период - около 1,2 литър. Сега е на средата и нямам за доливане.

15)    Други - Пробата е сканирана на същият скенер като предходната.

16)   Предишно масло Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра за целия пробег.

Разходът и с това масло си е около 100 м/л на 1000 км, но вече нямам, а и е на 13+ месеца, та дори и да има кинетичен и химичен ресурс - кофата.

Виждам разлика спрямо предишната капка, но вероятно е заради това че тази я взех от още не загрял на 100% мотор.

Спрямо предишната, тук са +354 км, 270 от които извънградско за 1 ден.

 

2Q==

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера бе "маслен" ден, та още няколко капки - извън темата, но по молба на Дани.

Сканирани на същия "розов" скенер и съхнали по процедурата.

Горе в ляво е капката от източеното масло в мотора на Сивика - след основен ремонт при Ванката.

Разход за тея 1000 км 0 мл, а преди ремонта 1 литър на 2000 км - без да дими от кюнеца.

Нови маслообирачи / сегменти / биелни лагери и почистване до където стигне + "челосване" на главата. Моторът не е свалян  - цилиндрите са в допуска. Колата е на четвърт век и почти 410 000 км, но ще живее втори живот, в по-добри ръце.

Масло за разработката 10W-40 (тайна рецепта) на 999.4 км. 20 дена / около 20 мото часа - около 800 извънградско с до 4000 об/мин.

Първите 500 км разработката бе 100% на бензин, а останалите на газ.

Ако в капката няма очакваните стружки, то е защото сложих магнити на масления филтър, като почнах да я карам на газ..

Горе в дясно капката е от старото масло в кутията, понеже не знаех какво е и от кога.

Долните капки (които за съжаление се разляха) са от новите Шел и Хондовият MTF.

 

 

 

Z

IMG_20230105_174654.jpg

IMG_20221229_164714.jpg

IMG_20230105_151314.jpg

Новото "олио" е вече в мотора и почвам неговата история.

Редактирано от ceco_accord
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2070589565_SSO0W-3012354.thumb.jpg.7966f9d4075b147ebc7a74292276c3c4.jpg232653978_Pila_SSO0W-3012354.thumb.jpg.406e2f78ee6f98600ef1c543cd17285c.jpg

 

Абе нещо ме гъбаркаш с това масло... :rolleyes:

Няма никаква обща визия с останалите проби. Все едно е съвсем друго масло. Да не си долял литър преди вземането на пробата? Или нещо не е взета правилно самата проба?

 

Mish-Mash.thumb.jpg.77494e15c863b9d023b15446eaea94fb.jpgPila_Mish-Mash.thumb.jpg.fd89180a9c5758703f100f35138de084.jpg

 

Много розовее този път скенерът! Не мога да си обясня на какво се дължи.

След обработка на бялото се получава това:

1Mish-Mash.thumb.jpg.0889c0c8c3acbd1abb91ded1e7515f7d.jpgPila_1Mish-Mash.thumb.jpg.9161187357b25063338231976ab4e2ba.jpg

Не е съвсем достоверно! Но дава някаква представа за замърсяванията.

 

Когато се капнат две или повече капки на един лист, тогава при обработка на изображението, едната капка влияе на изображението на другата.

За достоверност на резултата трябва нормално изображение от скенера и по една капка на лист!

 

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори но в препирнята не съм прецизен и се оля работата.

Старото масло ДВГ е от щеката, но бе в процес на точене и на връхчета и имаше малко, та я топнах повторно в кофата, която преди това бе измина и подсушена. Дефакто маслото е еднакво с разлика в капките около минута  маслото бе от загрял мотор.

Относно това на Ледженда - няма разлика освен описаната, но предните винаги са били от напълно загрял мотор, работил на газ. Тази бе на 200 метра от моя гараж и моторът още не бе загрял и обърнал от бензин на газ. Иначе не съм доливал - то 5 л. тубата свърши отдавна. :)

Гледам е чисто, но ядрото се разпада. Все пак е над година, а и е загубило тренинг. Колата не се караше заради Сивика. :)

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Ледженда явно маслото още е било утаено на дъното на картера и не се е разбъркало за тия 200 метра, когато си взел пробата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно да.

Докато затворя гаража и ида та я вкарам в другия са около 2 мин.

Там я угасих и чак тогава ми хрумна да капна за последно - импулсивно решение, малко извън протокола. :(

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тест четвърти.

1)  Масло – Mobil 1ESP LV 0w30, маслен филтър Пурфикс.

  2)  Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 207300км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 8190км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - около 60/40 в полза на извънградското.

  6)  Средна скорост - незнам.

  7)  Сезон на експлоатация – от 23.06.2022г. до 29.01.2023г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - около 490л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  5,6л., несливаемия остатък не е източван.

12)  Доливане на масло преди 1000км. - 400мл., от малко над средата на макс. го напълних.

Качвам снимка на просвет след 24 часа сушене и след това PDF файла.  Този път загрях хубаво колата - градско и малко извънградско.

 

IMG_20230130_151543.jpg

Test 4 Mobil.pdf

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

823965690_Test4Mobil.thumb.jpg.6db983f345ba3bd5a35f0fb056b42e94.jpg661035538_Pila_Test4Mobil.thumb.jpg.e38cb576f78fe3722edf77bd1d947ed0.jpg

 

От снимката на просвет изглежда, че има още доста ресурс.

Сканираната снимка също показва, че има зона с "чисто" масло (жълто - оранжевата периферия) поне за още 4000 км., най-малко.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както е тръгнало до края на седмицата ще му врътна още 800-1000км. Може би щото долях 400мл., или понеже карах по-вече колата след като е зягряла, но тази капка мисля изглежда по-добре от предната.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се запиша и аз в тая тема с едно "екстравагантно" масло:

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F20B6, автоматични скорости, 2000г.;

2)      Масло – My Project 5W30 от Кауфланд ( ШОК И УЖАС !!! :boxed:) Само че по форма на туба маслото е едно към едно с масло Alpine и май те го правят.

3)      Маслен филтър – FILTRON, Въздушен – HERTH + BUSS ;

4)      Общ пробег на автомобила –260 000 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2000 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 10/90; масово градско със студени стартове, 10ката слагам заради околовръстните пътища.

7)      Средна скорост - N/A; вероятно около и под 50км.ч

8)      Сезон на експлоатация –  от 20.10.2022 до 16.02.23

9)      Моточасове – N/A;

10)    Изразходвано гориво – LPG около 240 литра Shell

11)    Kолата си пали на бензин и на 5 минута обръща на газ. А-95 харчи само при първо палене.

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател 5 минути след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л;

14)    Доливане на масло – не

15)     Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е снимана с телефон поради липса на удобен скенер и е капната два пъти на принтерна хартия с леко докосване на капката до хартията.

IMG-0951c9df31bbc50d7b0b1adf69df35e0-V.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговора! Като цяло не съм очаквал чудеса от това бюджетно масло. Беше ми интересно, а и е първото с такъв вискозитет, което наливам. Пропуснах да пиша че предходното беше Mobil 10w40 и със сигурност е пооцапало новото, отделно това градско каране в двойни обороти спрямо извънградското мога спокойно да приема че все едно съм навъртял 4000км. Двигателят иначе е в перфектно здраве, работи тихо и отзад ауспухът е бял. 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

 

Започваме след паузата с новата кола и новия двигател. Без да се замисля минах на бензин.

От сервизната история видях, че до сега са направени 4 смени на масло чинно на 1 една година на около 15 хил км всяка. Аз очаквах да са направили макс 2 смени :lol: Сипвали са 5w30, явно това е практика не само в България.

Не се вижда много на снимките, малко на прозореца, обаче има стабилен ореол от бензин и маслото мирише на бензин. Дано да е защото карам градско само на ECON режим. А предполагам знаете за голямата издънка 1.5 турбо на следващия модел, който вкарва яко бензин в маслото особено когато се кара на този режим. Дано и тук не е така, ще го следя на различните режими как е.

 

ПП: Това е третата проба, която вземам, първите две ги изтървах и не можах да ги сканирам. Та проблемът е, че маслото просто не капва от смотаната пластмасова щека. Чакам чакам и накрая допирам леко капката. Това проблем ли е?

 

1) Автомобил – Honda CR-V 2017 R20A9 2.0 бензин;

2) Масло – Honda 0w20;

3) Маслен филтър – Mahle;

4) Общ пробег на автомобила - 68 177 км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 400 км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 85/15;

7) Средна скорост - около 57 км/ч;

8 ) Сезон на експлоатация – 13.02.2023-21.02.2023;

9) Моточасове – около 7;

10) Изразходвано гориво - около 43 л бензин 95 + добавка;

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.7 л;

13) Доливане на масло – не е правено;

14) Други – предходно масло 5w30;

 

Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер.

Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru.

Трета снимка - на прозорец.

 

Image 001.jpgImage 001_pila.jpg1677001678212.jpg

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0W-20 по-скоро не образуват здраво очертано ядро като по-високите вискозитети. При тях нещата по-скоро се размиват. Твърде възможно е, това, което виждаш като ореол да е все още напълно чисто масло. Може и да е смес с малко бензин все пак... но е още рано да се каже.

И не се шашкай. На всеки бензинов двигател (който кара само на бензин) маслото мирише на бензин.

Следи му състоянието на всеки 1000 км. и ще се види какво ще излезе по нататък.

Щом не иска да капне от щеката, значи още не е разредено. ;)

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Моите капки от Легена винаги са били с опиране на щеката.

Явно малко вади от мотора и няма сочно количество, или нямам търпение да го чакам минута да се стече. :(

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тест пети и последен - тази седмица ще сменя маслото.

1)  Масло – Mobil 1ESP LV 0w30, маслен филтър Пурфикс.

  2)  Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 208350км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9240км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - около 60/40 в полза на извънградското.

  6)  Средна скорост - незнам.

  7)  Сезон на експлоатация – от 23.06.2022г. до 26.02.2023г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - около 560л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  5,6л., несливаемия остатък не е източван.

12)  Доливане на масло преди 2050км. - 400мл., от малко над средата на макс. го напълних.

Качвам снимка на просвет след 24 часа сушене и след това PDF файла. 

 

IMG_20230227_173740.jpg

Test 5 Mobil.pdf

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2087570256_Test5Mobil.thumb.jpg.b763a20c4d3b101d3204ab36c862c785.jpg562488777_Pila_Test5Mobil.thumb.jpg.96f142bb31d9d3678454dc7d91398d8b.jpg

 

Натрупването на замърсявания има известен прогрес, макар и не много отчетливо забележим. Давай нататък.

Какво ще е следващото масло?

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следващото ще е познатото и изпитано Ravenol SSV 0w30. Искам да видя, ще има разлика в предишните проби с него в предстоящите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леко офтопик но все пак в темата с въпрос към колегите!

Как източвате несливаемия остатък на К24А3 и какво количество е той?  При последната смяна на моето се опитах да източа с една спринцовка през пробката (бях чел някъде тук че от там е най-добре) но не можах повече от 50мл. и се чудя ако е само толкова дали си заслужава упражнението.

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
12 hours ago, CCord said:

Леко офтопик но все пак в темата с въпрос към колегите!

Как източвате несливаемия остатък на К24А3 и какво количество е той?  При последната смяна на моето се опитах да източа с една спринцовка през пробката (бях чел някъде тук че от там е най-добре) но не можах повече от 50мл. и се чудя ако е само толкова дали си заслужава упражнението.

 с такова, но си иска и малко смяна на положенията, бавно и без много бързане се тегли, на F18B2излизат от 5 до 7 спринцовки от картера

 

20180428_170544.jpg.36fbdbdce78298fe629f632fed2d7005.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тест последен 

1) Honda Accord  2004 k20 

2) масло Ravenol DXG 5w-30 dexos1 gen2,ILSAC GF5,API SN.

3) маслен филтър Hengst 

4) общ пробег на двигателя приблизително 270000км.

5) пробег на маслото точно 13285км.

6) цикъл извънградско/градско 90/10%

7) сезон 28.06.2022 /03.03.2023

8) мото часове не повече от 200

9) половин резервоар бензин и около 1500л газ

10) обем на налятото чисто масло 4.6 повече няма как да се източи

11) доливане около 1.2л сега е на средата. 0.8л е масло Yacco GDI 5w-30

12) разхода е приблизително 100м/л на 1000км.

IMG-20230305-WA0007.jpg

Редактирано от vespa
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Трети тест с масло – Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.;

2)      Масло – Prista Ultra G 5W30

3)      Маслен филтър – MAHLE OC 617, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ;

4)      Общ пробег на автомобила –184 263 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3036 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 25/75;

7)      Средна скорост - N/A;

8)      Сезон на експлоатация –  от 18.11.2022;

9)      Моточасове –70;

10)    Изразходвано гориво – LPG около 300 литра Insa Oil, Shell;

11)    Kтм = (л.300 / 4.3 л.) ≈ 70;(LPG?)

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател веднага след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л;

14)    Доливане на масло – не

15)    Други - Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км предимно магистрално каране.  Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox).

Prista-Ultra-G-5W30-07_03_2023.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо последната проба е толкова бяла? Какво си я правил? Губят се детайли при цветовото изображение и се нарушава визията на поредицата, пък и на самото последно изображение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Всичко е едно и също - хартия време на сушене, място, сканер и т.н. Единствено смених програмата с по- нова версия може и от това да дава нюанси в бялото.  Иначе файловете пила и синусоида са си същите. Ето още нещо , което явно не тябва да се прави при едно и също масло - да се сменя програмата за обработка.

Редактирано от kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коригирай настройките на скенера и windows-а да са на Photo.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Там всичко си е така, както по-рано...според мен разликата е от обработката

Редактирано от kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него. Вече ви е направена забележка по- горе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. И тук да задам моя въпрос

Защо според вас при смяна на маслото на cvt кутията остава толкова много в картера?

По този начин при смяна става смесване на старо с ново масло.

Има логично обяснение предполагам 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно от картера излиза свободното - както е при автоматика. Другото е в магистралите и клапаните, както и в "тавите" на хидротрансформатора.

И от ДВГ не може да се източи 100%. За това трансмисията се обслужва периодично с опресняване на 3 литра.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, че има и проби от масла на дизел та да добавя и аз, макар че там омазването е бързо и яко :

 

1)      Автомобил – Honda CR-V , N22A2, автоматични скорости, 2005г.; няма и не е имала DPF

2)      Масло – Castrol EDGE 0w30 

3)      Маслен филтър – Mahle, Въздушен – HERTH + BUSS ;

4)      Общ пробег на автомобила –155 000 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5000 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 90/10;преобладаващо извънградско

7)      Средна скорост - N/A; вероятно около 100км.ч

8)      Сезон на експлоатация –  от 15.04.2022 до 12.03.23

9)      Моточасове – N/A;

10)    Изразходвано гориво – дизел около 275 литра Shell

11)    Kолата си пали на дизел и за съжаление не обръща на газ :dry:

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател веднага след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната –нямам точен спомен около 5,5 л;

14)    Доливане на масло – не

15)     Режим - при около 2000 об.мин . Пробата е снимана с телефон и е капната на принтерна хартия с леко докосване на капката до хартията. Втората снимка е с осветление на лед крушка отзад. 

Castrol 0w30.jpg

Castrol 0w30 light2.jpg

Castrol 0w30 light2.jpg

Castrol 0w30.jpg

Редактирано от HondaExplorer
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.03.2023 г. at 20:26, vespa написа:

Тест последен 

1) Honda Accord  2004 k20 

2) масло Ravenol DXG 5w-30 dexos1 gen2,ILSAC GF5,API SN.

3) маслен филтър Hengst 

4) общ пробег на двигателя приблизително 270000км.

5) пробег на маслото точно 13285км.

6) цикъл извънградско/градско 90/10%

7) сезон 28.06.2022 /03.03.2023

8) мото часове не повече от 200

9) половин резервоар бензин и около 1500л газ

10) обем на налятото чисто масло 4.6 повече няма как да се източи

11) доливане около 1.2л сега е на средата. 0.8л е масло Yacco GDI 5w-30

12) разхода е приблизително 100м/л на 1000км.

IMG-20230305-WA0007.jpg

Аз имам един въпрос, как ги сметна тези моточасове ? Аз сега си гледам трип-а и на 8500км съм на 165 часа 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Средната ти скорост за този пробег 51.5 км/ч ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...