Jump to content
Markony

Капкови проби на двигателни масла

Recommended Posts

@Митко Йотов

Off Topic

Каквото и масло да сложи, резултатът ще е същият. Проблемът му не е в маслото!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 25 минути, Митко Йотов написа:

Аз бих върнал якото.

 

Може би ще направя още една две смени с равенол да поизчисти и ще върна якото за постоянно, защото то изглежда златната среда засега. Мисля, че и двигателя работи една идея по-тихо с него.

Редактирано от Bizzito
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Седми тест с Honda Synthetic Blend 5W-30 :

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.;

2)      Масло – Honda Synthetic Blend 5W-30 ILSAC GF5, API SN+;

3)      Маслен филтър –  MAHLE ОC 617 замяна на MANN-FILTER W 610/6 на 2500 км;

4)      Общ пробег на автомобила – 166 800 - км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6340 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 50/50;

7)      Средна скорост - N/A;

😎 Сезон на експлоатация –  от 10.12.2020;

9)      Моточасове – N/A;

10)    Изразходвано гориво – А 95 около 540 л. Shell, Kruiz, Gazpromб Avia, Лукойл;

11)    Kтм = (430л./ 4.0 л.) = 135;

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране по жегите и малко градско около 5 мин след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура (че и отгоре)));

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л.;

14)    Доливане на масло – ДА – около 300 мл до вдигане до горната резка на щеката след смяна на филтъра.

15)    Други - източени около 300 мл  (6 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox). Имам съмнение, че нивото е леко спаднало (около мм или малко повече) на щеката.

HSB_5W30_1000 km.jpg

HSB_5W30_4000 km.jpg

HSB_5W30_6340 km.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

 Първи тест с нов шарланец в жегите - PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5w30:

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.;

2)      Масло – PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5w30 ILSAC GF5, API SN+ RC;

3)      Маслен филтър – PURFLUX LS-350 ;

4)      Общ пробег на автомобила – 166 822 - км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 33 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 0/100;

7)      Средна скорост - N/A;

8)      Сезон на експлоатация –  от 10.08.2021;

9)      Моточасове – N/A;

10)    Изразходвано гориво – А 95 около 4 л. Shell;

11)    Kтм = (л.4 / 4.3 л.) = 0.93;

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране по жегите около 5 мин след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура (че и отгоре)));

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л;

14)    Доливане на масло – не

15)    Други - източени около 350 мл  (7 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350.  Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox).

PC-1.jpg

Редактирано от Accord 1,8i LS 2001
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Втори  тест с  PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5w30:

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.;

2)      Масло – PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5w30 ILSAC GF5, API SN+ RC;

3)      Маслен филтър – PURFLUX LS-350 ;

4)      Общ пробег на автомобила – 167 840 - км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 1018 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 90/10;

7)      Средна скорост - N/A;

😎 Сезон на експлоатация –  от 10.08.2021;

9)      Моточасове – N/A;

10)    Изразходвано гориво – А95 около 85 л. Shell, OMV, Benita;

11)    Kтм = (л. 85 / 4.3 л.) ≈ 20;

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране около 3 мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура (че и отгоре)));

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л;

14)    Доливане на масло – не

15)    Други - източени около 350 мл  (7 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10 000 км., но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350.  Режим - рядко над 4000 об./мин. Може и да е субективно усещането, но ми се струва, че чувам двигателят да работи малко по-шумно (звънко) в сравнение с маслото Honda. Моля някой, ако има подобен опит да сподели. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox).

PC-page0001 (1).jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм карал с Honda Synthetic Blend 5W-30, но с Петро-то, двигателят ми работи тихо. От къде го купи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
10 hours ago, dandilov said:

Не съм карал с Honda Synthetic Blend 5W-30, но с Петро-то, двигателят ми работи тихо. От къде го купи?

От общите поръчки. Но може и да си въобразявам, защото не е нещо категорично, не че е шумен двигателят, просто като усещане, може и да съм чакал да стане по-тих и затова...засега се държи добре, лего почернява, т.е. става светлокафяво и държи нивото, иначе ще капвам да видим как ще е нататък в експлоатацията...

 

Редактирано от Accord 1,8i LS 2001
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха да видим как е мобила,след едно лято каране🙂!

 

Капков тест 4

1.Mobil1 5W30 ESP от coxmotorparts.co.uk 

2.Honda accord-K20Z2 2006г.
3.Общ пробег на автомобила-198300км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 8000км.
5.Цикъл леко градско/извънградско 30/70
6.Средна скорост,около 45км/ч.
7.Сезон на експлоатация 19.04.2021 до 29.08.2021г.
8.Мото часове около 180
9.Изразходвано гориво 760л.газ и 80л.бензин.
10.Обем на налятото масло при смяната-4,6л.
11.Доливане няма,разход няма.
12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂.
13.Въздушен OEM Honda.
14.Режим на използване сравнително лек.
15.Предишно масло-Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,3 мин. след изгасяне(този път капките са капнати от 1,5-2см). 
17.Сушена е 24ч.,на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 

276159740_MOBIL15W308000KM1001.thumb.jpg.7ffc73352b092b37c411378debb7e722.jpg1734786027_MOBIL15W308000KM1002.thumb.jpg.3642a2fe03987109b52dc5f066d83f10.jpg

п.п.-Спря ми химикала тук:tooth:.

 

1238286545_MOBIL15W308000KM2001.thumb.jpg.a4296ae2c08f424b95b53c619bd2832b.jpg857196659_MOBIL15W308000KM3001.thumb.jpg.af6cd6194aa1dbc3ddada8806effe1d9.jpg

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тест четвърти.

1)  Масло – Ravenol ALS 0w30, маслен филтър Пурфикс.

  2)  Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 186510км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6750км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - 3950км. извън градско и остналото градско на къси разтояния. Извън градското също не е от най-леките режими.

  6)  Средна скорост - незнам.

  7)  Сезон на експлоатация – от 06.02.2021г. до 29.08.2021г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - около 500л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  5,6л., несливаемия остатък не е източван.

12)  Доливане на масло -200гр.

Качвам снимка на просвет след 24 часа и PDF файла - сканиран цветно и 600 pdi. 

Смених и хартията, че предната беше стара. Този път е по-малко къдраво, но интересно, че се накъдри през ноща, когато бяха затворени прозорците и вратата на стаята.

 

IMG_20210830_172121.jpg

Тест 4 ALS.pdf

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

329706325_4ALS.thumb.jpg.ec99fb8cbc989162402850f68075c6e0.jpg1701396799_Pila_4ALS.thumb.jpg.c65920960c10ab8b030f96acf380d768.jpg

 

 GTL - базата си се къдри и това си е... В началото няма къдраво. Като започне да съхне, започва и да се къдри. След 2 -3 дни става още по и така.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да явно е така. Повече ме интересува колко още ресурс има, да искара до края на октомври - още 2-3 хил. км. и после се връщам на SSV.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ресурс ли? Засега е още "живо".

Между другото е "USVO", т.е. PAO - базирано, но тая къдравина ме навежда на мисъл, че има и GTL. Също като гледам такъв висок вискозитетен индекс 192.  Но може и да греша!

Каквато и смес да е, длъжно е да изкара 10 - 12 хил. км. Все пак е USVO - най-високият сегмент на Равенол. Давай нататък, пък пуси накрая още една капка да го видим.

А как работи, в сравнение с другите?

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На сайта на Равенол го дават 192 вискозитен индекс. Не съм сто процента сигурен, но според мен най - добре е SSV, след това FES и на края ALS. Все пак ще видим като сложа пак SSV, че и пробега на колата вече е друг.

Редактирано от goga
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капков тест 5

1.Mobil1 5W30 ESP от coxmotorparts.co.uk 

2.Honda accord-K20Z2 2006г.
3.Общ пробег на автомобила-199300км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 9000км.
5.Цикъл леко градско/извънградско 40/60
6.Средна скорост,около 35км/ч.
7.Сезон на експлоатация 19.04.2021 до 14.08.2021г.
8.Мото часове около 210
9.Изразходвано гориво 850л.газ и 90л.бензин.
10.Обем на налятото масло при смяната-4,6л.
11.Доливане няма,разход 1-2mm от макс на щеката.
12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂.
13.Въздушен OEM Honda.
14.Режим на използване сравнително лек.
15.Предишно масло-Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,3 мин. след изгасяне капките са капнати от 1,5-2см). 
17.Сушена е 34ч.(така се случи🙂) ,на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 

 

MOBIL 1 5W30 9000KM1 001.jpg

MOBIL 1 5W30 9000KM1 004.jpg

Ето и цялата палитра(да си изберете):

1608860474_MOBIL15W309000KM5006.thumb.jpg.a5daea70043899e902f05974491b79c0.jpg

П.П.-Сори за хаотичността,но беше малко полево:tooth:!

Редактирано от JHM
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 hours ago, JHM said:

Капков тест 5

1.Mobil1 5W30 ESP от coxmotorparts.co.uk 

2.Honda accord-K20Z2 2006г.
3.Общ пробег на автомобила-199300км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 9000км.
5.Цикъл леко градско/извънградско 40/60
6.Средна скорост,около 35км/ч.
7.Сезон на експлоатация 19.04.2021 до 14.08.2021г.
8.Мото часове около 210
9.Изразходвано гориво 850л.газ и 90л.бензин.
10.Обем на налятото масло при смяната-4,6л.
11.Доливане няма,разход 1-2mm от макс на щеката.
12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂.
13.Въздушен OEM Honda.
14.Режим на използване сравнително лек.
15.Предишно масло-Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,3 мин. след изгасяне капките са капнати от 1,5-2см). 
17.Сушена е 34ч.(така се случи🙂) ,на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 

 

MOBIL 1 5W30 9000KM1 001.jpg

MOBIL 1 5W30 9000KM1 004.jpg

Ето и цялата палитра(да си изберете):

1608860474_MOBIL15W309000KM5006.thumb.jpg.a5daea70043899e902f05974491b79c0.jpg

П.П.-Сори за хаотичността,но беше малко полево:tooth:!

Сезон на експлоатация 19.04.2021 до 14.09.2021г.  вероятно?

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нова капка - след още 2 месеца  и 2050 км.

За 10-тина дена отпуска и врътнах 1700км - 90% извънградско (в далеч не лек режим с тоя трафик), а другото са няколко кратки дестинации и ръг-базък градско. :)

 

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло – Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN. 

3)      Маслен филтър – Honda OEM USA.

4)      Общ пробег на автомобила – 332672 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 14050 км .

6)      Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 85% / 15% - 11970км / 2080км .

7)      Приблизителна средна скорост - извънградско 90км/ч / градско 30 km/ч .

😎 Сезон на експлоатация – зима / пролет / лято - 275 дни - 19.12.2020 - 22.09.2021.

9)      Мото часове – около 135 извънградско + 70 градско = 205 мото часа.

10)    Изразходвано гориво – А 95 - 100-тина литра и около 1900 литра ГАЗ от ЕКО. 

11)    Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ, но макар и рядко я обръщам на оригиналното и гориво - да не се застоява много.

12)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 3 км градско, от напълно загрял двигател  и е сушена 1 денонощие на стайна температура, при еднакви условия с предните капки.

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,8 л.; Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи.

14)    Доливане на масло - ДА - 2 пъти по 0,5л прясно - от същото + 0,2л преди отпускарското пътуване. Разход на масло за целия период - около 1,3л. Според щеката в момента е малко над средата и нямам налично за доливане - налятото 0,2л изхарчи през отпуската. :)

15)    Други - На цвят, мазилност между пръстите и мирис изглежда добре.

 

Това вероятно е последната капка от това масло, но нека спец групата се изкаже за състоянието му?

Над 200 мото часа / 14000км и 9 месеца мисля му стигат - време е да го "раждам". :)

Новото - Ravenol SSO 0-W30  + филтъра са в гаража и преди следващото извънградско ще намеря време да го сменя.

 

220921.JPG

IMG_20210923_091325.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ехеее... Още ли го лангъркаш това DXG! :blink:

С оглед на горивото (LPG), маслото няма в себе си много тежки замърсявания, но! Ядрото изглежда по-наситено, а и започва да се разпада. Също и дифузната зона е по-наситена. Поне така ми се струва.

Съвет: Маслото е здраво и стабилно, но! Не карай повече от 12 хил. км. с такова масло. Окислителни процеси, разпад на противоизносните присадки, стареене и т.н. си оказват влиянието, макар и да не го забелязваме. Не друго, а двигателят не заслужава "да му опъваш нервите" чак пък толкова... :D А и спестените 2 - 3 месеца, от смяна до смяна, също не си заслужават.

image.thumb.png.6987e5fc0eecc917f71a8ee789b80dc0.pngimage.thumb.png.33fc8de5bb7691dbd05c31a93055190d.png

220921.JPG.cefe6e5d8d8080244ca88ee981e50dc8.thumb.JPG.c682215deb469cf8632ff8253a900ebd.JPGPila_220921.JPG.cefe6e5d8d8080244ca88ee981e50dc8.thumb.JPG.6c38a14a3f27e40ebff33e895798c241.JPG

 

 

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те км не са определящи, а и е "само" на 9 месеца. То е "пътник", ама нали каза че вероятно ще изкара 250 мото часа. :)

С моите 85% извънградско сега е на 205 мтч. Иначе гледам картинките на Емо от пост 4 и е далеч от критичното, ама скоро ще се излее в небитието. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, де. Но не чакай последния моточас. Това имам предвид.

А картинките на Емо са от гориво бензин и логично имат повече тежки замърсявания. При теб пробата ще изглежда по-чиста в сравнение със съответната картинка на Емо.

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ее, няма де. Нали го виждаш на щеката. Що трябва да става на катран и после да съсипва и новия медец.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя си видял сигурно (в пост 1201), но твоя мотор е достоен да му отлееш прозрачен капак за клапаните.

  • Харесвам 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Е, аз те хваля - ти ми са смееш - да не смее човек да те похвали. :)

 

  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Това с добри чувства,заради стъкления капак!Инъче тайничко ми се ще, да си разменим местата в между нашите консерви:D!

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Трябва да пробваш, ама не се сетих да ти пиша като идвах август на Пловдив. Друг път ще е.

На малкия мотор му е идеалка да изглежда и работи като шевна машинка. Моето е диво прасе - вари го, печи го - жилаво е. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всички!

Не съм правил проби от много време - така се стекоха обстоятелствата. Вчера най-накрая сътворих тази:

1)      Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.;

2)      Масло – Amsoil XL 5w-20;

3)      Маслен филтър – Amsoil (Ea 15K 20);

4)      Общ пробег на автомобила – над 440 000 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата -  6400 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – няма данни;

7)      Средна скорост – няма данни;

😎 Сезон на експлоатация – 1 година;

9)      Моточасове – няма данни;

10)  Изразходвано гориво – няма данни;

11)   Kтм = няма данни;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.780 л.;

14)  Доливане на масло – не е правено; разход – спад около 2 мм на щеката;

15)  Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор;

16)  Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi.

 17) Режим на експлоатация – тежък.

 

Scan_20210929_114609.thumb.jpeg.b45081bdbfefc28ed77a3482dc897614.jpeg Scan_20210929_114609_pila.thumb.jpeg.9230996cd0380720d21c9b2cdec2633d.jpeg

Това ми е единствената проба на това масло. Духаше силен вятър и нещата с капката на филтърната хартия се омазаха - като новобранец :). Поради това изображението е разделено на две части. Поне се виждат повече капки :).

Колата преживя цялата зима (от Януари насетне) навън. Много студени стартове. Караше се основно на къси разстояния (около 2 км / 10 мин.) поне два пъти на ден. Освен обичайните ми пътувания до работа (по около 50 км на ден) за известно време бе „отдадена под наем“ и пътуваше ежедневно из центъра на София (зимно време). Не смених маслото за лятото. Пътуванията бяха спорадични, но по-дълги (по 70-80 км на ден). Сега колата отново е в режим на много кратки 10-ина минутни пътувания. Поради горните обстоятелства и факта, че не само аз я карах, не разполагам с данни за средна скорост, моточасове, разход на гориво и др.

Планирам да регулирам клапани и тогава ще мога да щракна как изглежда моторът под капака на главата.

Предвижда се и смяна на маслото. Този път с това:

toyota0w20.thumb.jpg.2cbf20681ba6d89a75b5703838a7c1bc.jpg

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това би трябвало да е мобилското "AFE",нали така или бъркам?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емо, сега виждам колко голяма е разликата м/у офисна и филтърна хартия. Аз все на А4 офисна капя, но не съм го уточнявал никога.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Четвърта проба на Ravenol SSV 0w30. За сравнение с историята на предходното Yacco на стр 28 пост №1088.

Продължава пълненето с мръсотия, какво мислите? Маслото си държи нивото, откакто съм го нялял. Мисля да се ориентирам към поръчка на масло, реално се получава, че сменям масло 2 пъти годишно на около 4000 км. Да не пропускаме и моточасовете, които са вече 150, само градски мъки.

 

1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi;

2) Масло – Ravenol SSV 0w30;

3) Маслен филтър – Mahle;

4) Общ пробег на автомобила - 233 516 км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3000 км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 20/80;

7) Средна скорост - около 20 км/ч;

8 ) Сезон на експлоатация – 28.04.2021 - ;

9) Моточасове – около 150;

10) Изразходвано гориво - около 280 л. Euro Diesel + добавка Wynns Supremium Diesel + Bardahl BDC

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.;

13) Доливане на масло – не е правено.

14) Други – източени само 100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни три къси смени с Yacco Lube DE 0w30 2500 km и Mobil1 ESP 0w30 5000 km, Yacco VX 1500 0w30 4000 km, работещ EGR; премахнат DPF.

 

Не качвам снимка на прозорец, защото не ми стига мястото а и не е по-различна от сканираната.

 

Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер.

Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru.

Трета снимка - история.

Ravenol SSV 0w30_06.09.2021_233516 km.jpg

Ravenol SSV 0w30_06.09.2021_233516 km_pila.jpg

Ravenol SSV 0w30 History.jpg

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа, стават грешки. Не знам защо нещо ме човъркаше, че не е наред и реших да пусна втора проба. Бях споменал един път че имах проблеми със скенера, пилите просто не се получаваха. От тогава бях започнал да сканирам пробите с приложение за телефон и всичко изглеждаше наред. Обаче явно разлика има и то голяма. Сега явно скенера в офиса е оправен.

 

Та пробата на 3000 км на скенер изглежда по съвсем различен начин, което е успокояващо. Слагам сравнение в историята къде горе долу се намира спрямо сегашния Равенол и спрямо предното Яко. Якото мисля, че е правено на скенера.

 

 

Поръчал съм вече масло и ще го сменя към края на ноември, тъй като ми предстои пътуване, а и тогава прави 6 мес градски мъки ;) 

 

ПП: И EGR-а почна да ми набива грешки, заради тези градски мъки. Вчера го продухвах на магистраала след като изчистих грешката и днес е ок, но явно се задръства вече и очаквам пак да светне. Обмислям почистване или изолиране. Така или иначе ДПФ няма.

 

History VX1500.jpg

Ravenol SSV 0w30 History.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капков тест 1

1. Amsoil Signature series 5W30.
2.Honda accord-K20Z2 2006г.
3.Общ пробег на автомобила-200400км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 1100км.
5.Цикъл(извънградско/градско) 70/30%
6.Средна скорост,около 40км/ч.
7.Сезон на експлоатация 16.09.2021до 22.10.2021г.
8.Мото часове около 30.
9.Изразходвано гориво 100л. пропан бутан и 12л. бензин А-95.
10.Обем на налятото масло при смяната-4.5л.
11.Доливане няма,разход няма.
12.Маслен филтър, Honda OEM  made in USA.
13.Въздушен OEM Honda.
14.Режим на използване лек.
15.Предишно масло- Mobil1 5w30 esp,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,3 мин. след изгасяне. 
17.Сушена е 26ч.,на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5 см. височина.

19.Източено е,несливаемото количество старо масло,при смяната.1330631514_amsoilss5w301100km1001.thumb.jpg.248f9f507ef5afb58aa56d65892ede5b.jpg946737219_amsoilss5w301100km2001.thumb.jpg.aef71871929dc2d67cb8e23adcb515f4.jpg

Редактирано от JHM
  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тест пети.

1)  Масло – Ravenol ALS 0w30, маслен филтър Пурфикс.

  2)  Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 189140км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9380км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - 5500км. извън градско и остналото градско на къси разтояния. Извън градското също не е от най-леките режими.

  6)  Средна скорост - незнам.

  7)  Сезон на експлоатация – от 06.02.2021г. до 07.11.2021г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - около 700л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  5,6л., несливаемия остатък не е източван.

12)  Доливане на масло -200гр. за целия пробег.

Качвам две снимки не точно на просвет след 27 часа и след това едната я конвертирах в PDF, качвам и PDF. Ако не става ще повторя пробата, че пак забравих да снимам и сканирам на време.

 

IMG_20211108_181207.jpg

IMG_20211108_181238.jpg

Test 5.1

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1959533924_Test5.1.thumb.jpg.38187aed79a518bacbec8676a49e6578.jpg440520553_Pila_Test5.1.thumb.jpg.c516e8cff1b608e4bdf3bb0fa93062b9.jpg

Все още изглежда като бензинова проба - държи ядро.

Има един тънък ореол най в края по периферията. Гориво най-вероятно (биодизел) или други кондензирали щуротии.

Маслото изглежда О.К. за сега. Давай нататък да видим кога ще започне да се разпада. :thumbs1:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди по сериозното застудяване мисля да го сменям. До края на ноември някъде колкото км. мина ще пусна още една проба и после слагам Ravenol SSV 0w30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко се притесних за разхода като видях нивото на щеката. Това е за 7000 км и според мен е изгорило около 1 литър. Малко повече градско каране. Някой с подобни оплаквания?

IMG_20211111_102654.jpg

IMG_20211111_102617.jpg

Редактирано от Cyreon
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Нивото изглежда в норма. Как преценяваш, че липсва 1 литър?

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...