Jump to content

Recommended Posts

Какво е наложило смяната на филтъра?

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 26.04.2021 г. at 20:46, dandilov написа:

Какво е наложило смяната на филтъра?

От едно време  един навик на половината от срока/пробега на маслото (горе-долу) да го сменям. Тогава карах в тежки условия - Москва, зима студено, лято горещо  и един механик ме съветваше така понеже е добре за маслото и филтрите не изкарвали добре целия му срок. Та тук реших да възобновя тая практика. Жалко, че нямах възможност да срежа мановия филтър да се види как е бил, но на 2500 трябва да е бил добре относително все още. Като нов нямаше Mann та ми сложиха Mahle.

 

На 27.04.2021 г. at 9:54, Accord 1,8i LS 2001 написа:

 

Иначе се надявам, че това масло в момента ще си изкара 5-6000 въпреки предимно градското каране

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нова капка - след още 3 седмици и 990 км.

 

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло – Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN. 

3)      Маслен филтър – Honda OEM USA.

4)      Общ пробег на автомобила – 325732 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7110 км .

6)      Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 84% / 16% - 6060км / 1050км .

7)      Приблизителна средна скорост - извънградско 90км/ч / градско 30 km/ч .

😎 Сезон на експлоатация – зимен 130 дни - 19.12.2020 - 27.04.2021.

9)      Мото часове – около 68 извънградско + 35 градско = 103.

10)    Изразходвано гориво – А 95 - 50-тина литра и около 850 литра ГАЗ от ЕКО. 

11)    Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ, по-точно на 47 градуса на антифриза.

12)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 160 км извънградско, от напълно загрял двигател  и е сушена 1 денонощие на стайна температура.

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,8 л.; Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи.

14)    Доливане на масло - ДА - около 0,5л прясно - от същото - преди предната капка. Разход на масло около 7мм за тези 7110км.

15)    Други - Пробата е сканирана на същия скенер, като предходните - пост 1111 и 1127.

 

Разликата спрямо предната капка вече е видима, но едното ходене до София бе през Петрохан (любимо трасе и сам в колата) + "мръсна газ" (на бензин), та сигурно съм го "изпържил"? Бе много тежък режим - 1-ва / 2-ра / тук таме 3-та, 2 х 20-тина минути на V-TEC обороти. Ледженда е "железен", ама маслото ...

 

капка 27.04.21.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1010798738_27_04_21.jpg.d154faf78f3df8932215a3e178cde0a6.thumb.jpg.ab997ffa0d4e52720614d00e5decae13.jpgPila_1010798738_27_04_21.jpg.d154faf78f3df8932215a3e178cde0a6.thumb.jpg.94611078703123ed3030fd29b13f3ab3.jpg

Отчетливо се заформя ядро и дифузна зона. Няма много тежки замърсявания. Забелязва се колко по-къдрава е периферията на капката от преди. Не знам защо...

Все пак би могло да изкара 10 000км., на газ.

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно ще изкара, но защо е къдраво да каже някой спец.

Това му беше шоково натоварване. Принципно се кара на двойно и предимно тройно по-ниски обороти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма да е зле някой ако има с Ravenol  VMP 5W-30  да покапе да го видим що за стока е

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, последна проба на Yacco VX 1500. Маслото вече е сменено. Просто така ми скимна, да се включа в общите поръчки и да пробвам седващото набелязано. Може би имаше още малко живот при мен. Доволен съм от маслото, пасва идеално на двигателя. Сега вече може да се направи сравнение с предния Мобил на същите километри в пост №775 на страница 20. Изглежда, че това е събрало повече боклуци за същия пробег. Вижда се и на снимката на прозорец. Те са и различен клас масла де. Това добре ли е? 🤔

 

1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi;

2) Масло – Yacco VX 1500 0w30;

3) Маслен филтър – Mahle;

4) Общ пробег на автомобила - 230 500 км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3960 км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 15/85;

7) Средна скорост - около 20 км/ч;

8 ) Сезон на експлоатация – 31.07.2020 - 27.04.2021;

9) Моточасове – около 180;

10) Изразходвано гориво - около 400 л. Shell V Power Diesel

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.;

13) Доливане на масло – не е правено.

14) Други – източени само 100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни две къси смени с Yacco Lube DE 0w30 2500 km и Mobil1 ESP 0w30 5000 km, работещ EGR; премахнат DPF.

 

Първа снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru.

Втора снимка -оригинал 600 dpi на скенер.

Трета снимка - на прозорец.

Четвърта снимка - история.

 

 

Yacco VX 1500_27.04.2021_230500km_1.jpgYacco VX 1500_27.04.2021_230500km.jpgYacco VX 1500_27.04.2021_230500km_.jpgHistory VX1500.jpg

Редактирано от Bizzito
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и първата проба на новото масло Ravenol SSV 0w30. този път малко се поизложих с вземането на пробата. Снимах я с телефон на 26-тия час. Сега като започнах да обраотвам снимките се оказа, че няма датане. Сега на 36-тия час я сканирах и горе долу се получи, но не знам колко е адекватна. За сравнение с предходното Yacco първа проба на стр 22 пост №845.

 

1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi;

2) Масло – Ravenol SSV 0w30;

3) Маслен филтър – Mahle;

4) Общ пробег на автомобила - 230 520 км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 12 км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 0/100;

7) Средна скорост - около 20 км/ч;

8 ) Сезон на експлоатация – 28.04.2021 - ;

9) Моточасове – около 0,5;

10) Изразходвано гориво - около 1 л. Rompetrol Diesel + добавка Wynns Supremium Diesel

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 36 часа на стайна температура;

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.;

13) Доливане на масло – не е правено.

14) Други – източени само 100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни две къси смени с Yacco Lube DE 0w30 2500 km и Mobil1 ESP 0w30 5000 km, Yacco VX 1500 0w30, работещ EGR; премахнат DPF.

 

Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер.

Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru.

Трета снимка - на прозорец.

 

Ravenol SSV 0w30_29.04.2021_12 km.jpgRavenol SSV 0w30_29.04.2021_12 km_1.jpgRavenol SSV 0w30_29.04.2021_12 km_.jpg

Редактирано от Bizzito
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 29.04.2021 г. at 17:31, Accord 1,8i LS 2001 написа:

няма да е зле някой ако има с Ravenol  VMP 5W-30  да покапе да го видим що за стока е

 

Веднага давам:D:

 

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord

Къдравото не е от режима на натоварване. Или е воден конденз от LPG-то, или не знам...

@Bizzito

Земи го изолирай тоя EGR и механично, и софтуерно, че "файда" от него няма никаква, а само ядове!

А относно капковите ти проби - изглеждат като от VAG -дизел, а не от Хондов. Съжалявам за което, но има нещо дето не е в ред...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 44 минути, dandilov написа:

@ceco_accord

@Bizzito

Земи го изолирай тоя EGR и механично, и софтуерно, че "файда" от него няма никаква, а само ядове!

А относно капковите ти проби - изглеждат като от VAG -дизел, а не от Хондов. Съжалявам за което, но има нещо дето не е в ред...

 

 

А няма защо, аз си го знам вече, че е кочинка ;)

Отдавам го на това че е на поне 230 хил км. Дюзите явно са поизносени вече, защото като сложа кофти нафта без добавка и почва симфония. Това също може да допринася за по-бързото замърсяване. ЕГР не искам да го пипам, защото той все пак е сметнат в процеса на горене. Намалява температурата на възпламеняване. 

Вече съм и хванал "чалъма". Хубава нафтичка с добавка и мотора пее. Ще сменям маслото на по-често и това е. Като стане проблем ще го оправям. 

 

А иначе сега се загледах по-обстойно, че бързах да пусна постовете без да ги анализирам защото се забавих 2-3 дни. Май направо съм си бил за смяна. На предните две проби има някакво задържане, почти еднакви са, обаче тази последната вече е много различна. И все пак не усетих разлика в шума на мотора. Няма разход на масло. Може би има още малко живот. Просто реших да го сменя преди пътувания по празниците. 

 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, dandilov написа:

@ceco_accord

Къдравото не е от режима на натоварване. Или е воден конденз от LPG-то, или не знам...

@Bizzito

 

Забелязах че кюнците са мокри, но това е като я карам кратко градско, а капката е след извънградско. След празниците ще капна нова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JHM

Опитен

Веднага давам:

 

Здравейте пак колеги,капнах няколко капки от това масло:RAVENOL USVO VMP SAE 5W-30. Автомобил-Mercedes C2002002г.116к.с.,известен още като W203,дизел. 

 

Мерси много, ама то това с немска печка😊 ... интересно е с бензинова хонда дали някой е карал  такова, че го водят с най-много синтетична база ...уж...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Капков тест 2.

  1)  Масло – RAVENOL DXG 5W30.

  2)  Автомобил –Honda Civic D14Z6 бензин+газ 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 219 150км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2073км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - около 5%/95%

  6)  Средна скорост - .......

  7)  Сезон на експлоатация – от 09.01.2021г. до 04.05.2021г.

  😎 Моточасове – ........

  9)  Изразходвано гориво - около 172л газ и бензин(не знам).

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор -на 10 мин. след като е изгасен ДВГ

        Капката е съхнала  25ч.30мин.

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  3,2л., несливаемия остатък не е източван.

12)  Маслен филтър MAHLE OC617.

13)  Въздушен KNECHT LX1562.

14)  Доливане на масло няма-1mm под макс .

15)  Режим на използване тежък-къси преходи по 5км +извънградско по 20-30км.

16) Предишно масло-Последно микс(Petro SS+DXG 5W30), 3 смени с 5W30 Petro-Canada Supreme Synthetic,смени на 5000-7000км

17)  Снимката е сканирана с HP Officejet J4580 на 600 dpi

 

2K RAVENOL DXG 5W30_219150.jpg2K RAVENOL DXG 5W30_219150 PILA.jpg

Редактирано от tony®
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Капков тест 1

1.Mobil1 5W30 ESP от coxmotorparts.co.uk 

2.Honda accord-K20Z2 2006г.
3.Общ пробег на автомобила-191300км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 1000км.
5.Цикъл леко градско/извънградско 60/40
6.Средна скорост,около 34км/ч.
7.Сезон на експлоатация 19.04.2021 до 06.05.2021г.
8.Мото часове около 34
9.Изразходвано гориво 950л.газ и 10л.бензин.
10.Обем на налятото масло при смяната-4.6-4.7л.
11.Доливане няма,разход няма.
12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂.
13.Въздушен OEM Honda.
14.Режим на използване сравнително лек.
15.Предишно масло-Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,5 мин. след изгасяне. 
17.Сушена е 25ч.,на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 

19.Източено от пробката на загрял двигател и изтеглено старателно, несливаемото количество, чрез помпа от картера и където е възможно да се достигне.

399238784_mobil15w30esp1000km001.thumb.jpg.31f91df6bae7b3fdc490445112795071.jpg1276773107_mobil15w30esp1000km003.thumb.jpg.3b4b383d44e347e8c570831736a82003.jpg

П.П. Двете капки отдолу, по големите са капнати от разстояние 2см.(видно че явно е имало наклон),а горната е чрез докосване върху листа.

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно. От къде вземаш филтърна хартия?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Пети тест с Honda Synthetic Blend 5W-30 :

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, 2001г.;

2)      Масло – Honda Synthetic Blend 5W-30 ILSAC GF5, API SN+;

3)      Маслен филтър –  MAHLE ОC 617 замяна на MANN-FILTER W 610/6 на 2500 км;

4)      Общ пробег на автомобила – 164 532 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4072 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 50/50;

7)      Средна скорост - N/A;

😎  Сезон на експлоатация –  от 10.12.2020;

9)      Моточасове – N/A;

10)    Изразходвано гориво – А 95 около 350 л. Shell, Kruiz, Gazprom;

11)    Kтм = (350л./ 4.0 л.) = 87,5;

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране около 5 мин след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л.;

14)    Доливане на масло – ДА – около 300 мл до вдигане до горната резка на щеката след смяна на филтъра.

15)    Други - източени около 300 мл  (6 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия, леко докосната капка на офисната  хартия

HSB_5W30_1000 km.jpg

HSB_5W30_4000 km.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре се развива! Давай нататък. :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
15 minutes ago, dandilov said:

Много добре се развива! Давай нататък. :thumbs1:

Да, учудващо добре след 10w40 досега без загуба. Но след около още 1000 км +/-  правя нов тест и за рециклиране!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не бързай. Маслото все още е като ново и няма нужда от "манящина". Направи му 7000 км. и тогава се замисли за смяна.

Двигателят ти работи перфектно!  :thumbs1:

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
12 hours ago, dandilov said:

Не бързай. Маслото все още е като ново и няма нужда от "манящина". Направи му 7000 км. и тогава се замисли за смяна.

Двигателят ти работи перфектно!  :thumbs1:

ами О.К. аз ще постна след 5000 да се види как е може и да изкара до октомри, когато става една година

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Капков тест 2

1.Mobil super 5W30 X1 от omnicar

2.Opel astra G 1.6 16W-99г. X16XEL
3.Общ пробег на автомобила-179300км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 6000км.
5.Цикъл тежък,къси градски преходи,до 3км в посока.Като процент градско,извънградско 99/10%
6.Средна скорост,около 20км/ч.
7.Сезон на експлоатация 05.2020 до 30.05.2021г.
8.Мото часове около около 300м/ч
9.Изразходвано гориво(маслото да го вкарвам ли в сметките...😁) 600л.газ и 100л.бензин.
10.Обем на налятото масло при смяната-3.2л.
11.Доливане около 2л.Тук да отбележа,че съм имал доста загуба от повредена капачка на маслото и гарнитурата на клапаните.

Смених ги и вече над 1000км.,кат последните 500км.бяха вчера,не забелязах спад на щеката.

Бях я закрепил,на 140км/ч и 4000 об/мин.на магистралата,за по дълго.

При смяната на гарнитурата макуча,който е като отдушник на капака и слиза към картера,беше затлачен и го почистих
12.Маслен филтър Filtron
13.Въздушен Filtron
14.Колата има газова
15.Предишно масла GM 10W40; Ato24 10W40!

Мисля да си продължавам с мобилчето👍,защото разхода намаля с него!2062633297_mobil15w405700kmopel001.thumb.jpg.1d381d5203cee37b82556b19d1104766.jpg1836438972_mobil15w405700kmopel002.thumb.jpg.5dc4183823b990b51cd0de279a211a69.jpg

Редактирано от JHM
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тежкият режим е оказал голямо влияние. Но и двигателят е настъргал много стружки. С оглед на горивото - LPG, би трябвало да е по-чисто...

Въпреки това, маслото се е представило наистина впечатляващо! Все пак са 300 моточаса, не 200! И задържа здраво всичко в ядрото. Много добър резултат! :thumbs1:

Като препоръка, ползвай по-хубав маслен филтър следващия път. Не са скъпи и MANN и Mahle. Резултатът би следвало да бъде по-чиста проба.

@JHM Мисля, че с едно ATO24 5W-40 резултатът ще е същия, а цената - не. :)

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря ти за коментара.Като свалих капака на клапаните,за смяна на гарнитурата имаше тъмни отлагания и лакирани детайли,но контакните повърхности на валовете,бяха в идеално състояние.Голяма роля , за състоянието на маслото,мисля да е изиграл и този запушен маркуч(отдушник),към картера,както и полусинтетиките,от нисък клас!

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Off Topic

Запушеният маркуч - може. Не е имало картерна вентилация. Но отлаганията са от по-старо време. Явно маслото е разтворило малко и от тях.

 

Редактирано от dandilov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте,

 

Втора проба на Ravenol SSV 0w30. За сравнение с предходното Yacco на стр 28 пост №1088. Малко по-горе.

Интересно, че по-голямото замърсяване се видя още на първата проба на 12 км. Все едно якото на 500 км. А тази проба на 1000 км отговаря на якото на 4000 км. Има нещо подозрително, много е замърсено за 1000 км, или маслото има повече миещи свойства? 🤔

Моля за идеи. Да взема да отворя филтъра да видя да не би да не съм го сложил както трябва? 🤔

 

1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi;

2) Масло – Ravenol SSV 0w30;

3) Маслен филтър – Mahle;

4) Общ пробег на автомобила - 231 560 км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1050 км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 55/45;

7) Средна скорост - около 35 км/ч;

8 ) Сезон на експлоатация – 28.04.2021 - ;

9) Моточасове – около 30;

10) Изразходвано гориво - около 80 л. Rompetrol Diesel + добавка Wynns Supremium Diesel

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 26 часа на стайна температура;

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.;

13) Доливане на масло – не е правено.

14) Други – източени само 100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни две къси смени с Yacco Lube DE 0w30 2500 km и Mobil1 ESP 0w30 5000 km, Yacco VX 1500 0w30, работещ EGR; премахнат DPF.

 

Отзивите ми са добри, мотора работи добре и тихо. Също като с якото. 

 

Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер.

Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru.

Трета снимка - на прозорец.

Четвърта снимка - история.

 

 

Ravenol SSV 0w30_01.06.2021_231560 km.jpgRavenol SSV 0w30_01.06.2021_231560 km_.jpgRavenol SSV 0w30_01.06.2021_231560 km_1.jpgRavenol SSV 0w30 History.jpg

Редактирано от Bizzito
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много сажди, много нещо... Не е нормално явление.

Започни с кадърна диагностика. Дюзи, настройка на гориво-въздушна смес, ЕГР, компресия на цилиндрите. Трябва да "изкочи заекът" от някъде.

Да нямаш спукано бутало, та от там да влизат толкова сажди...?!

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нова капка - след още 37 дни и 2090 км.

Мислех да капна на 10000 (понеже 8000 ги пропуснах), но маслото е 3мм над минимума и ще му долея наличната "половинка". За сега е извън мотора, така че в тази капка има само 1 опресняване.

 

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло – Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN. 

3)      Маслен филтър – Honda OEM USA.

4)      Общ пробег на автомобила – 327822 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9200 км .

6)      Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 86% / 14% - 7910км / 1290км .

7)      Приблизителна средна скорост - извънградско 90км/ч / градско 30 km/ч .

😎 Сезон на експлоатация – зима / пролет - 167 дни - 19.12.2020 - 3.06.2021.

9)      Мото часове – около 89 извънградско + 43 градско = 132.

10)    Изразходвано гориво – А 95 - 60-тина литра и около 1260 литра ГАЗ от ЕКО. 

11)    Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ, но макар и рядко я обръщам на бензин - да не се застоява много.

12)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 3 км градско, от напълно загрял двигател  и е сушена 1 денонощие на стайна температура, при еднакви условия с предните капки.

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,8 л.; Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи.

14)    Доливане на масло - ДА - около 0,5л прясно - от същото - преди по предната капка. Разход на масло - около 1 литър за тези 9200км.

15)    Други - Пробата е сканирана на същия скенер, като всички предходни.

 

Предполагам има ресурс + освежаването да покара още?

Капка 03.06.21.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7110km.

image.thumb.png.64b0833fd6fb7ef1470dffb6a240d9b3.pngimage.thumb.png.2aab4b224de266a09ddc53b76d2bc24d.png

 

9200km.

2042464739_03_06_21.jpg.a1e50a9546be96df81be94ec82d6c369.thumb.jpg.b8057a95c4c0548236eb0c365acf4f54.jpgPila_2042464739_03_06_21.thumb.jpg.e56819005ea837af03191a24e80b47ab.jpg

 

Вижда се, че зоната на дифузия вече се е наситила с леки замърсявания. Ядрото също се е уплътнило.

Според мен му се вижда края, с оглед на горивото LPG, но с едно опресняване ще изкара още 1 - 2 хил. км. Маслото е със здрава термоустойчива база. Няма сериозно овъгляване, а също не се наблюдават груби замърсявания, което говори за добри смазочни свойства.

Подготвяй следващото обаче... :)

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерсаж.

Ще долея и на 10 000 ще капна пак - да видим дали се е реновирало.

Планът е за отпускарския август да я омажа с ново. Това масло покрива ли очакванията ти? Разход от 1 литър за 10 000 км приемлив ли е за него? За мотора е ясно че е относителен.

Питанката е дали да е от същата рецепта, или нещо друго?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи ми впечатление нещо. А имено, че сега няма къдравост в периферията. Може би се дължи на по-толото време и по-малко конденз.

Дали покрива очакванията ми?

С оглед на капковите проби - да!

С оглед на разхода - не е виновно маслото! Аз не мога да се съглася съвременен двигател да харчи масло, при положение, че моят 22 годишен "старец" не харчи!

Може да опиташ с друго масло, с малко по-висок вискозитет, дали ще имаш същия разход. Аз бих пробвал Ravenol SSO 0W30. Това масло е с уникални х-ки. Хем е на РАО база, хем е с вискозитет като здраво 5W30, хем е с много ниска изпаряемост. През зимата ще имаш по-лесен старт на двигателя с него.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ток - дал Бог, а и нощува в топъл гараж, така че 0-та не е задължителна. Въпросът е 30, или 40.

Това масло е добро, просто явно си заминава във Витек-а. Тая само дебне кого да изпревари. 1л на 10 000 не ме притеснява.

Имаме време за размисъл, а и не знам какво ново е излязло, макар че на стар мотор (макар и вечен) може да му е все тая. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Карай си със същото масло. Държи се повече от прилично. Едно нещо като работи ,не го барай. Тоз 1 литър на Леджънда ,даже не е за коментиране!

Редактирано от mysticchannel
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

@ceco_accord

DXG 5W30 - Viscosity at 100°C = 10,7 mm²/s и  HTHS ≥ 3,1 mPa*s.

SSO 0W30 - Viscosity at 100°C = 12,0 mm²/s и  HTHS ≥ 3,57 mPa*s.

За това говоря. Не трябва да те притеснява "нулата", по никакъв начин, в случая!

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Off Topic

Добре изглежда и в АТО24 е 100 лв за 5 литра.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1)      Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.;

2)      Масло – Shell Helix Ultra 5W30;

3)      Маслен филтър – Nitto 4HM-113 (Made in Japan);

4)      Предполагаем общ пробег на автомобила - около 322 000 км, а може и повече (по километраж: 223193 км.);

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата -  от 7135 км.;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – около 70 / 30 .

7)      Сезон на експлоатация – 16.05.2020 - 06.06.2021;

😎 Моточасове – 152 по моточасовник;

9)   Изразходвано гориво -  около 479 л.  А95Н;

10)   Kтм = (479 / 3.4) ≈ 141 ;

11)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след 130км извънградско каране) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.4 л.;

13)  Доливане на масло - няма. Стои си на 1мм под максимума.;

14)  Други – работеща картерна вентилация;

15)  Капката е скaнирана с "EPSON Perfection V19" на 600 dpi.;

16) Режим на експлоатация - градско + извънградски пътища + магистрали.

17) Предишно масло -Yacco Lube F 0W-30.

 

1350724627_ShellHelixUltra5W30-7135km-Officepaper.thumb.jpg.eafa68de78eda10fb23c9f02ed3616d2.jpg2059771116_Pila_ShellHelixUltra5W30-7135km-Officepaper.thumb.jpg.ef38bc48ebf1736b3099eeb76747f729.jpg

 

Май последните 1000 км, предимно извън града, са го поизчистили малко...

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тест втори от новото масло.

1)  Масло – Ravenol ALS 0w30, маслен филтър Пурфикс.

  2)  Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 182830км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3070км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) -1450км. извън градско и остналото градско на къси разтояния. Извън градското също не е от най-леките режими.

  6)  Средна скорост - незнам.

  7)  Сезон на експлоатация – от 06.02.2021г. до 06.06.2021г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - около 230л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  5,6л., несливаемия остатък не е източван.

12)  Няма доливане на масло.

Качвам снимка на просвет след 26 часа. Отново забравих да сканирам. Мога да повторя пробата другата седмица.

 

IMG_20210607_184746.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...