Jump to content
Markony

Капкови проби на двигателни масла

Recommended Posts

Spoiler

 

1 hour ago, emod said:

[...] Тук е важно да се има предвид, че именно на празен ход промените на налягането на маслото, зависещи от промяната на вискозитета му, се хващат най-точно, тъй като всички останали фактори, оказващи влияние върху измерването (като например съпротивление от масления филтър или отваряне байпас клапана на маслената помпа (каквото може да се случи при високи обороти) се сведени до минимум или напълно изключени).

 

Маслената помпа има байпас клапан? Или имаше предвид на филтъра?

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Не. Няма грешка. Имам предвид точно маслената помпа:

pump.thumb.jpg.7d292c2b96c0489cce268dd59ca56844.jpg

 

 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това е като се запуши масления филтър отваря байпаса за да не спира мазането и съответно вече не се филтрира маслото и започваш да въртиш боклуците до пълен блокаж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, mihou написа:

 и започваш да въртиш боклуците до пълен блокаж.

Off Topic

От 3500 оборота нагоре мислиш ли че нещо минава през филтъра? А и друго моли се да нямаш боклуци ,че всичко минава първо през помпата .

 

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ли ми се струва или снимката не е на фокус ? LubeDe e трябвало да го покараш по дълго.

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази на прозореца да, но мисля, че се вижда каквото трябва. 

 

ЕДИТ: @fenabg Ем дойде време за верижката 😕 Иначе щях, тогава и проби не правих, сигурно щях да му врътна 10К :D 

Редактирано от Bizzito
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 40 минути, Bizzito написа:

, сигурно щях да му врътна 10К :D 

 

Off Topic

Lube DE 0w30 еле пък LUBEDE 5W30 са корави масла и 10к не са им проблем .

 

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 28.07.2020 г. at 8:14, emod написа:

Ще оставя следващата ми проба на Yacco Lube P 5w-30 да отлежи 2-3 дни и ще видим какво ще се получи.

Резултат след 4.5 дни сушене (от момента на взимане на капката):

Scan_20200802_114623.thumb.jpg.c1659e92ebd834ccd5b3d138605eab37.jpg Scan_20200802_114623_pila.thumb.jpg.ecf2a41897eb434ac5de3b84a0b2fdb5.jpg

 

Накъдрянето се вижда най-добре на офисната хартия, на която по стандарта от oil-club-a се правят тестовете.

Маслото е все още доста чисто, затова няма тъмен "ръб/пръстен" по края.

Untitled.thumb.jpg.99c002d02e86294fe17818e96899f69e.jpg

При 0w-30 на GTL (говоря за Shell) тази къдравост бе ясно изразена и то още в рамките на 24-те часа. Причини - едва ли могат да бъдат обосновано посочени. Догадки можем да имаме всякакви - GTL-a (като база), по-голямото количество ниско вискозни бази при 0w... маслата, особеност на пакета добавки, др. UOA анализите на масла на GTL показват, че няма причини за притеснения - маслото си върши работата както трябва.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и моят Shell на 6 дни.

1092926179_ShellHelixUltra5W30-6days001.thumb.jpg.bafa84b7f663a41eba7102b40ee29733.jpg1014916299_Pila_ShellHelixUltra5W30-6days001.thumb.jpg.89b04f7d4bc49be29a429bb7135e4dfa.jpg

 

Къдраво, та къдраво...

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

vi.jpgPila_Shell Helix Ultra 5W30 - 6 days001.jpgкато вирус :D

 

  • Хаха 5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, може ли отново инструкцията за обработка на изображенията, та да се включа и аз в темата :) ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 50 дни престой:

313968974_amsoilss5w303000km_1001.thumb.jpg.dca922e195db8ec67923470971d96dc6.jpg

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1)      Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.;

2)      Масло – Yacco Lube P 5w-30;

3)      Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France);

4)      Общ пробег на автомобила - около 441 300 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата -  4200 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – около 60/40%;

7)      Средна скорост - около 42 км/ч;

😎 Сезон на експлоатация – 25.05.2020 - 21.08.2020;

9)      Моточасове – около 100;

10)  Изразходвано гориво - около 280 л. Лукойл 95;

11)   Kтм = (280 / 3.5) = 80;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.;

14)  Доливане на масло – не е правено; няма разход;

15)  Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор;

16)  Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi.

Режим на експлоатация – софийско градско със средно тежък трафик. Останалото е извън градско с лек трафик.

 

Scan_20200822_181759.thumb.jpeg.5f1e25fce5e7a33e6b2ef9cd94a9d35c.jpeg Scan_20200822_181759_pila.thumb.jpeg.f475cf6e087459ddfcef56047ee70277.jpeg

 

История на офисна хартия:

0-4200km.thumb.jpg.385a6e483834e6d194bf1e7c8ccbc0a4.jpg

 

 

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре изглежда това Yacco!

Интересно! :thumbs1:

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Amsoil XL 5W20 vs Yacco Lube P 5W30.

 

1262237676_Resized_AmsoilXL5W20vsYaccoLubeP5W30.thumb.jpg.19c7060cd532cb9e87533b2cd2a368a0.jpg

 

Amsoil XL 5W20 има TBN = 10. Yacco Lube P 5W30 има TBN = 7,9.

Или на Амсойл-ът му е паднал TBN-а скоропостижно, а Yacco -то си го държи висок?

Или Амсойл-ът е измил двигателя перфектно и Yacco -то е почнало на чисто и в неутрална среда?

Може Yacco -то пък да не мие толкова добре. Но от снимката се вижда, че Амсойл-ът е изпуснал натрупванията от краевата зона на ядрото в дифузната зона. А Yacco -то държи здраво замърсяванията в краевата зона на ядрото! Дали пък Yacco -то е като цяло по-добро масло?

Нещо има в цялата тая ситуация, но какво...? :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най лесно ще св разбере със същия амсойл веднага след якото според мен. Пък колко да се е измил перфектно.?

Редактирано от fenabg
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТБН-а как ще го хванеш с капкова проба, трябва се премери пх-то на прясното масло и след това на отработеното и така може да разбере колко е силен и стабилен ТБН-а, но това ще е валидно само за конкретния двигател, при конкретните условия, ако се прави сравнение с друго масло, то също трябва да е при същите условия, което е трудно и за това меродавните тестове се правят на стенд или извънбордово. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@fenabg и @dandilov

Моторът "блести" от чистота :), а преди Amsoil-а бе сменена и гарнитурата на картера + щателно почистване = чистота навсякъде.

Според мен, различната визия на капките се дължи на по-ниския вискозитет на Amsoil-a = маслото по-лесно прониква и се разпространява в хартията = отнася по-далече финните замърсявания = по-размита картина в зоната на дифузия.

За зимата пак съм планирал Amsoil XL 5w-20 :D:plane:

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 56 минути, emod написа:

@fenabg и @dandilov

Според мен, различната визия на капките се дължи на по-ниския вискозитет 

По пътя на тая логика извинявай но капковите проби не са обективни.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, не споря, методът си има своите недостатъци, но е чудесен за оценка на дисперсионните свойства на маслото :), стига да е изпълнен правилно и старателно.

Развитието на маслената индустрия, в т.ч. нисковискозни масла (от типа 0/5w-20) и нови видове добавки в маслата (и горивата) усложняват процеса на анализа, но не го обезсмислят (според мен). Лично аз съм по-спокоен с този метод на оценка на състоянието на маслото в мотора ми. Все пак е нещо. Пък и ми харесва да го правя ( за сега) :lol:.

 

 

Blotter Test Method

Several versions of this old method exist in industry. Many studies show the value of this method as being rich in practical information on in-service lubricants, but it remains mainly manual and homemade. The interpretation of the blotter spot continues to be subjective and not formalized by a universally recognized method.

To conduct the test, a small quantity of a homogenized sample is heated to 240 degrees C (464 degrees F) for 5 minutes. The purpose of this short period of intense heating is to stress any oil that is close to thermal or oxidative failure so that the blotter spot shows a positive response. Any oil that is still in good shape will not be affected by such a short heating period, which will be reflected in the dispersion pattern of the blotter spot.

1blot.thumb.jpg.0a1a2bf500946e8251df54799c97d9b8.jpg

Figure 2. Lubricants at different levels of wear

 

Once the sample cools, an approximately 25-microliter aliquot is dropped onto chromatography paper (or filter paper) and allowed to spread or wick for 1 hour in an oven set at 80 degrees C (176 degrees F).

The filter paper is then placed under a light source in order to locate the various rings. The calculation of a dispersancy index is provided by the measurement of the different sizes of the diffusion rings of the oil and the pollutants.

The current blotter test method by visual quotation remains subjective and not based on mathematical models. Although the blotter test offers limited value measuring soot concentration, it provides an excellent assessment of the lubricant’s dispersancy performance.

An oil that is properly dispersing soot and other insolubles produces an evenly graduated blotter. A blotter indicating a high soot load but even graduation suggests that the oil is still fit for service but should be watched closely for degradation.

When dispersancy begins to fail, the insolubles start to form a dense ring on the exterior of the absorbing oil drop, as seen in spot 7 of Figure 2. Spot 9 indicates the characteristic dense black dot and shape periphery that forms when the oil completely loses dispersancy performance. From a maintenance perspective, when the ring begins to form around the exterior of the oil blotter, it is time to look at scheduling an oil change.

 

2blot.thumb.jpg.c345c4d83ba937d3d43889a560174710.jpg

 

Figure 3. Oil spot preparation

 

Certain laboratories have established their own quotation method of the spot by a measurement of the diameter of certain halos (or rings) and calculations of diameter ratios. Because these methods are not published, it is almost impossible to compare the results obtained between various laboratories.

Moreover, with the introduction of new oils and fuels (e.g., biodiesel, ethanol, etc.), the appearance of multiple rings caused by various pollutants (carbon particles, etc.) is noted. For these reasons, the visual/manual interpretation of the various rings is very complicated and not easily exploitable.

There exists an automated apparatus that facilitates the interpretation of the spot and eliminates the subjective aspect from the manual method. This instrument is equipped with a monochromic charge coupled device (CCD) camera and does not use the information color of the spot or differentiate each ring of the spot.

The apparatus compares the diameter of the spot with a theoretical diameter and analyzes the opacity homogeneity of the spot. Of these two parameters, the device calculates a dispersancy index that varies from 0 to 100 (with 100 being the ideal dispersancy).

 

Източник: https://www.machinerylubrication.com/Read/29353/evaluating-lubricant-dispersancy

  • Нагоре 2
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С две думи всичко е пародия ама все пак може да се разчита на нещо .

С цялото ми уважение ама те тука се объркахте много. Дани ми твърди че амсойла е измил мотора като миячка чиния от спагети ти твърдиш че си чистил и всичко е топ .сиреч и двете ви мнения са за кофата* .

После да се връщам ли назад дето сте правили анализи на всевъзможни масла и вискозитети и там дето някое се е усрало  не сте набъркали и вискозитет? Реално с две думи в моите очи и темата и тестовете доказахте че са пародия и напълнихте форума с глупости от части за маслата . Сега някой смел Мод може с кеф да ме накаже или банне но пак ви казвам и двете теми за маслата са пародия пълна с противоречие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Има доста относителност, но ако и маслената тема спре, направо да дърпаме шалтера?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, fenabg написа:

Дани ми твърди че амсойла е измил мотора като миячка чиния от спагети

Моля, моля!

Нищо не съм твърдял! А задавах въпроси.

Ако обърнеш внимание - всичките ми изречения в по-горния пост завършват с въпросителен знак.

А относно темите за маслата, смятам, че са доста обемисти и разтеглени, но има много полезен материал в тях!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влезе ли вискозитета като фактор за капката влезе ?

Темата е приключила . На фона че се вкара вискозитет за разсейване"   всичко изписано до сега е безмислено. И не за друго зададено е стандартно време за сушене ,а влезе ли вискозитет нещата стават относителни за всяка една проба .

Дани ти извади довод че вероятно маслото е в това си състояние ,защото вероятно е измило всичко,оказва се че няма какво да мие ,следващия довод бе че е от вискозитета  и всичко отиде по дяволите.

Край темата за мен приключи 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капковите проби предлагат определена степен информативност относно състоянието на маслото, но не могат да се сравняват с химически анализ(правен в лаборатория) .  Напълно съм съгласе с мнението на dandilov, относно разтегливостта на темата за маслата, освен иформация, внася и също толкова количество смут у новите собственици на автомобили, какво, кога и как да сменят масло....и в крайна сметка пак си отварят книжките и четат какво е препоръчал производителя и се надяват да не попаднат на "менте".

fenabg темата ще приключи след като направиш един анализ на най-масово предлагано от теб масло преди да го налееш в някоя хонда и втори след определен пробег!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че при 0/5w-20 маслата визията на капката може да бъде различна от "стандартната" такава, не опорочава теста - да се проследят във времето дисперсните свойства на маслото (и дори да се оцени TBN-ът).

Могат да бъдат намерени редица примери в oil-club-а с 20-ки. Нямам намерение да ги поствам тук.

Ето един пресен от тях - Mobil1 ESP x2 0W-20 на Hyundai Creta 1.6 2WD, който е релевантен за моя казус с Амсойла (капка на 103 моточаса).

evg1.thumb.jpg.8f6fe3b7b3d31f74b82e24d53d4ef0de.jpg - 103 моточаса

 

evg2.thumb.jpg.5532c10e9779512efff44f3b9bb2f94a.jpg - 200 моточаса

 

evg3.thumb.jpg.e55e58497f59f541e558ca49653fab2b.jpg - анализ на 200 моточаса

 

Източници: https://www.oil-club.ru/forum/topic/41114-mobil1-esp-x2-0w-20-на-hyundai-creta-16-2wd-акпп/#comments

                       https://www.oil-club.ru/forum/topic/42170-mobil-esp-x2 0w-20-отработка-на-hyundai-creta-после-7600км-эксперимент-с-источником-отбора-пробы-из-картера-и-из-фильтра/

 

П.С. Ето го и Амсойлът на 150 моточаса:

evg4.thumb.jpg.a004873257b0a5eccb4a936869779460.jpg

Е, имали ресурс Амсойлът, като гледате ситуацията с Мобила на 200 м.ч.? Има разбира се :).

 

 

 

 

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е почистена.

Моля следващите постове да са по същество.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капков тест 6

1. Amsoil SS 5W30.
2.Honda accord-K20Z2 2006г.
3.Общ пробег на автомобила-181500км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 5100км.
5.Цикъл(извънградско/градско) 70/30%
6.Средна скорост,около 40км/ч.
7.Сезон на експлоатация 16.05.2020до 25.08.2020г.
8.Мото часове около 130?
9.Изразходвано гориво 450л. пропан бутан и 45л. бензин А-95.
10.Обем на налятото масло при смяната-4.5л.
11.Доливане няма,разход 1мм,под макс.(Причината,малко екстремно магистрално)
12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350 made in france.
13.Въздушен OEM Honda.
14.Режим на използване лек.
15.Предишно масло-Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,10 мин. след изгасяне. 
17.Сушена е 25ч.,на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5 см. височина.

19.Източено е,несливаемото количество старо масло,при смяната.

 

amsoil ss 5w30 5100km.1 001.jpg

amsoil ss 5w30 5100km.2 001.jpg

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

628261027_amsoilss5w304000km_1001.thumb.jpg.3a76bb6f2f48f59258a3d4d5b10e4172.jpg.ed2a39df00892e68acb27e57cacfbdbd.jpg

Като погледнем предната ти проба на същота масло нямат разлика.

Държи се маслото.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 23.08.2020 г. at 14:00, emod написа:

Според мен, различната визия на капките се дължи на по-ниския вискозитет на Amsoil-a = маслото по-лесно прониква и се разпространява в хартията = отнася по-далече финните замърсявания = по-размита картина в зоната на дифузия.

 

В допълнение и доизясняване на горното:

Цитат:

"Heavier" oils are less volatile, but are more prone to leaving more carbon residues and don't solubalize carbon as well as "lighter" oils.
"Lighter" oils are more volatile, and help solubalize carbon deposits as they form and also contribute less to deposit formation.
Just typical trade-offs when selecting base oils

Край на цитата.

Мнението е на човек, който е "Formerly a Lube R&D Chemist", т.е. някой с познания в материята.

Източник: https://www.bobistheoilguy.com/forums/threads/noack-vs-teost.330986/post-5505390

 

Според мен казаното дава едно логично обяснение на поведението на 20-ките, което наблюдаваме при капковите тестове.

По-леката (нисковискозна) база сама по себе си (и ведно с пакета добавки), първо, е способна на "разтвори" по-добре и да "отмие" част от формираните депозити, и второ, да разпространи фините от тях в зоната на дифузия (като фон).

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това масло е на 500км😭😨

Леле мале...................дизел

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали да не направиш една диагностика на ЕГР и на дюзите... :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕГР го гледам с ELM, че работи, ама колко коректно не знам.

Дюзите не са съвсем наред. Едната има малко повече отклонение от другите, но не е крайна фаза нещо. Към +1 до 1.5. другите са +-0.5 до 0.7

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Честно @Bizzito това масло ми изглежда сякаш са измили с него печка на кюмюр,ако знаеш какво е, и то няколко пъти.

Според мен нещо не работи както трябва в тоя двигател или е задръстено.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно е възможно, не ми харесва как шуми двигателя. С това масло да, но попринцип не.

Но пък колата си "върви на гръм", няма пушеци. Малко вибрации има, но предполагам, че са от дюзата. 

 

Честно казано ми писна са се занимавам с нея. Знаеш колко пари налях вече. Може би ще сваля дюзите за стенд или ще сменя само проблемната, но заедно с някой друг ремонт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...