Jump to content
Markony

Капкови проби на двигателни масла

Recommended Posts

Така е но имам план график,да заложа Amsoil-ла 5W30 signature за лятото да му видя силичките!Инъче Petro-Canada 5W20 се "плиска" вече близо 500 км в K20Z2.

Първите ми впечатления,са много позитивни.Усеща се някак по тиха работата на мотора и по плавното му разгръщане при каране.Дали причина за това е,че се препоръчва именно за работа на газ.

Определено ще проследя "капково ":D това масло!

Има много въпросителни!

п.п.Източено е несливаемото количество,като мотора събра 4.45л. петро :thumbs1:.

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, emod написа:

Трябва да призная, че съм изненадан, че стигнах до 3000 км – предвид преклонната възраст на мотора и амортизацията му :).

Хе, хе... D15Z8 след основен ремонт и да се опасяваш дали ше изкараш 3000 км. с това масло...

Да не съм те уплашил със "стружките"? :lol: ... шегувам се. :P

Интересното ще е след 5000 км!  Чакам развитието да видим какво ще стане с маслото.

П.П. ...с маслото, а не с мотора... ;) :D Пък и забелязвам малко нестандартно образуване на дифузна зона. Започва като ореол (кръг) от вън навътре...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с това масло от около 500км., така че ще го видим и при мен как ще се представи. Само не ми харесва, това че една туба не ми стига до максимума. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 39 минути, dandilov написа:

Хе, хе... D15Z8 след основен ремонт и да се опасяваш дали ше изкараш 3000 км. с това масло...

Off Topic

Е, не е точно основен ремонт :) . Метнал съм само едни нови сегменти, лагери и гумички на клапаните. Буталата си "тропат" както си и искат в цилиндрите - хлабаво им е около врата :D. Почти всички дадени от производителя лимити на размерите (хлабините) са на горна граница.

 

преди 45 минути, dandilov написа:

Пък и забелязвам малко нестандартно образуване на дифузна зона. Започва като ореол (кръг) от вън навътре...

Да, има нещо такова. Вижда се една граница (кръг), до която е достигнало замърсяването, и след това идва чиста зона - предполагаема много тънка фракция от маслото (базата). Но, ако обърнеш внимание, ще я забележиш още от самото начало на тестовете.

Между другото, офисната хартия е същата, която ползвах при Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30… но... назъбването на края на капката го няма, а условията са зимни, т.е. по тежки. Явно Shell-ът е имал някакъв особен "компонент" в себе си. Не е било обводняване или поне не само то е било причина за назъбения край на капките.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе на емод, централната зона е почнала да се разрушава - но явно маслото има добавки които "удържат" разпълзяването

Според мен ако се запази темпа на промени на 4000 вече няма да има централна зона

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 3 часа, Restless написа:

Абе на емод, централната зона е почнала да се разрушава

Рано е да се каже. Ще видим как ще се развие the "Хамсойл"-ът.

Off Topic

Когато навремето излезе по кината филмът "The Mask" с Джим Кери, в кино "Корабостроител", във Варна, на плаката беше написано: "The Maskata" :D

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автомобил – Honda Civic 8th 1.4i-dsi i-shift

Масло – Amsoil XL 5w20

Маслен филтър – Purflux ls350

Общ пробег на автомобила - 77000 км.

Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 850 км;

Цикъл извънградско/градско - 80/20

Пробата е взета от напълно загрял двигател и е сушена 24ч. на стайна температура, първа капка.

Обем на налятото масло - 3,785л., малко под максимума след изсмукване на несливаемия остатък.

Снимката е правена на изкуствена светлина и не успях да я направя качествено.

1234.jpg rakeem_pil.thumb.jpg.7f5a158081667c0ae2f2dd6c4bc42ed7.jpg

 

EDIT: добавена пила (emod)

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Мисля, че снимките на пилата на 5-20 и 5-30 са еднакви. Объркал си ъплоуда май :)

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, JHM написа:

Тук е моя "пила"на Petro-Canada ss 5w30 на същите км.

Само, че си сложил снимката на 5W20.

 

Цветовете на Мобил-а ги отдавам на остатъчно количество старо масло. Може би не напълно изтеглен несливаем остатък.

Друг, по-малко вероятен, вариант е Мобилът да е измил някакви неща, които предишните масла не са успели...

Но при чист двигател, източен несливаем остатък и пробег 1000 км, маслото не би трябвало да изглежда като Мобил-а, а като новото Петро.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dandilov написа:

Само, че си сложил снимката на 5W20.

Да така е станало,от тел. ги качвам като ги бях заредил всички,но съм гепил същата.

Извинявам се за което.

Petro-Canada ss 5w30

5b44c16d27c10_pilapetro1000km.thumb.jpg.ac1e6cddbf9fe3edde1774adf02f3063.jpg.4a3e4a2dae9b9e265f482b2d98f4bd01.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз все си мисля,че мобила мие повече.

585436600_pilapetro-canada5w307000km.jpg.5e818319dcb919408b489e4792951d6e.thumb.jpg.7c71d0f2a36c2813dfa092cd2760c7fb.jpg2.jpg.4e640a5e6fd581fa66cdd71614ec70bf.thumb.jpg.9506720741e590b041c045444a33cab3.jpg

И вече при толкова капки,които имам с мобил, се наблюдава тази последователност на цветовете!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може Мобилът да има повече и по-силни детергенти и да мие по-добре. Но тук възниква въпросът, къде отиват замърсяванията при Петро-то? Защо не са разтворени в него? Толкова ли пък е слабо на детергенти? - Не ми се вярва...

Или пък Мобилът да има по-бързо окисляващи се и овъгляващи се компоненти (присадки, и др.). Което все пак е малко вероятно, но...?

Единствено можем да разберем какво се случва, ако имаше лабораторни анализи на проби от тези масла, взети от твоя двигател и да ги сравним.

Но тъй като няма, сега само можем да гадаем.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

да се включа и аз аз пръв път с моя "шарлан"))))

 

 

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, 2001г.;

 

2)      Масло – Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL;

 

3)      Маслен филтър – ALCO SP 937;

 

4)      Общ пробег на автомобила – 155400 км;

 

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1800 км;

 

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 30/70;

 

7)      Средна скорост - N/A;

 

8) Сезон на експлоатация – 15.08.2019 -31.01.2020;   

 

9)      Моточасове – N/A;

 

10)    Изразходвано гориво – А 95 около 190 л. Rompetrol, Kruiz, Shell;

 

11)    Kтм = (190л./ 4.0 л.) = 47.5;

 

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател (5 мин след гасене) и е сушена 24  часа на стайна температура;

 

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л.;

 

14)    Доливане на масло – не.

 

15)    Предходно масло Castrol 10W40 (немско) на около 10000, но на около 2 г. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия, капката от около 2,0 см. височина. Съжалявам за предварителното разчертаване и за евентуалното изпълнение, което ми е за пръв път.

LM_2000.jpg

Редактирано от Accord 1,8i LS 2001
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екстра си е капката. Тъкмо е заформила краевата зона на ядрото. Все още липсва зона на дифузия. Маслото е чисто.

Искам само да ти направя няколко препоръки.

1. Не оставяй едно и също масло да седи повече от 1г. в двигателя. Независимо от пробега му.

2. Сменяй на максимум 8000км.

3. Премини на "пълна синтетика". Едно хубаво 5W40 ще е много по-добре за двигателя от 10W40. Може да минеш и на някое здраво 5W30 по ACEA A3 и тогава ще видиш как може да върви тоя двигател.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, dandilov said:

Екстра си е капката. Тъкмо е заформила краевата зона на ядрото. Все още липсва зона на дифузия. Маслото е чисто.

Искам само да ти направя няколко препоръки.

1. Не оставяй едно и също масло да седи повече от 1г. в двигателя. Независимо от пробега му.

2. Сменяй на максимум 8000км.

3. Премини на "пълна синтетика". Едно хубаво 5W40 ще е много по-добре за двигателя от 10W40. Може да минеш и на някое здраво 5W30 по ACEA A3 и тогава ще видиш как може да върви тоя двигател.

 Благодаря много за препоръките.

По номер 1 - почти веднага го смених като дойдох просто си беше стояла колата некаран към година и нещо.

2 Аз все пк съм решил след 1000 км на към 3000 някъде да го сменя и да пробвам каквото мога да изсмуча от картера. После пак към 5к и така.

3 Смятам засега да му сложа оригинално Хонда от общите поръчки 5W30 да видим как ще се държи и после да мисля за нещо по синтетично)))

Правилно ли съм намислил или може нещо друго?

Редактирано от Accord 1,8i LS 2001
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Здравейте,

Позволявам си още един въпрос със страх за малко офтопик за темата, но искам да питам за маслените филтри, понеже според мен са си важен елемент. Какво е най-добре за F19B2  например? В момента съм с ALCO, вероятно Хонда оригинал (който си е Purlux LS350  без печат на Хонда)))). Чувал съм за VIC, че са добри, освен тривиалните МАН, Бош и пр...

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Off Topic

 

https://www.amayama.com/en/part/honda/15400pr3003

Иначе от България - Purflux LS350, Mahle OC 617, Mann W 610/6

 

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 hours ago, dandilov said:

 

  Hide contents

 

https://www.amayama.com/en/part/honda/15400pr3003

Иначе от България - Purflux LS350, Mahle OC 617, Mann W 610/6

 

 

Благодаря! Значи ALCO SP 937 от аtо24 да го откажа...? А VIC C- 414 намират ли се у нас?

Редактирано от Accord 1,8i LS 2001

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VIC много трудно пробвах се но не намерих.

 Mann W 610/6 този  ползвам  и е качествен.

Но тук  виждам че има двете  упоменати  от теб марки.

https://www.amavto.com/

но не и точните филтри.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, CARPERA said:

VIC много трудно пробвах се но не намерих.

 Mann W 610/6 този  ползвам  и е качествен.

Но тук  виждам че има двете  упоменати  от теб марки.

https://www.amavto.com/

но не и точните филтри.

Благодаря,

Значи VIC няма да се търси, остава или оригинален или Purflux или MAN каквото дойде

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Колегите "маслари",а и не само,които нямат помпа за източване на маслото и се мъчат със спринцовки,да се разкарат до лидл!

https://www.lidl.bg/bg/p/ekstri-za-kolata/pompa-za-iztochvane-na-maslo-i-dizel/p35259

 

 

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Абе видях го това, ама тоя „дебит на масло 0,2 l/min“ ме отказа... по-добре механична, не електрическа. Или със спринцовката.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Ползвам същото и съм доволен.

Вярно,маслото трябва да е леко подгрято при източване.

Не съм засичал време,но около 10 мин. и 4л. са източени!

Пробвано,даже след развиване на пробката и пъхане на макуча в картера,почти нищо не беше останало.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точка на :offtopic:-а.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Моля за извинение и почистване:yes:!

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само кажи 1200 или 2200 е пробега :)

На снимката е 2200. Сигурно е печатна грешка.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,благодаря за забележката.

Явно не доглеждам какво драскам,преди да го публикувам(не е умишлено),отдавам го на разсеяност и забързано ежедневие.

Сега като погледнах пак километража се оказа,че съм точно на 2000км.

Маслото ми,изглежда не е "мръднало",много добре...!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Струва ми се, че нещо започва да се случва...

Интересното е да видим следващите две проби.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както обещах - пускам първата капка от новото Honda 5-W30 „синтетик бленд” масло.

 

1 Автомобил - Honda Accord 7, фейслифт, комби, К24А3, автоматик

2 Масло – Honda 5-W30 – 4л + 0.3л друго,  от същия вискозитет.

3 Маслен филтър - 15400PLMA01A

4 Общ пробег на автомобила – 175241км.

5 Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 1087км.

6 Градско – 287км (около 10м/ч) / извънградско -800км (12 м/ч).

7 Средна скорост – градско около 30км/ч / извънградско около 70км/ч - сега е по-ниска от обикновеното, понеже е 4 пъти до София и обратно през Петрохан

8 Сезон на експлоатация –  10.01.2020 – 17.02 2020г.

9 Мото часове – около 22 м/ч.

10 Използвано гориво А95 - приблизително 35л. градско / 65л. извънградско.

11 Пробата е взета от напълно загрял двигател, след 3 км градско (5 мин след гасене) и се е сушила 25 часа на стайна температура.

12 Обем на налятото чисто масло при смяната – 4.3 л.

13 Доливане на масло няма и не е мръднало от позицията си по щеката.

14 Предишни масла - 2 пъти Honda 5W20 „синтетик бленд” с пробег по около 5000км, а след тях Mazda 5W20 – 4л + 0.3л друго (от същия вискозитет) + доливане 0.5л. от Honda 5W20 за общо 10130км. При смяната не е изсмукван остатъкът от картера, но бе оставено да се изкапе около 30 мин.

15 Експлоатацията и стил на шофиране - лежерен маниер, освен когато ме "ухапе кучето" при изпреварване или по лъкатушещи пътчета, където понякога стрелката на оборотомера се изправя вертикално или ляга на дясно. :)

 1 уточнение, понеже ме питаха: Под капачката на тубето няма запечатващо фолио, но самата тя си има вложка за гърловината и осигурителна шайба, която се къса при отвиване. Тубичката е добре изработена и на дъното има едва забележим "точков код".

 2-ро уточнение: Маслото явно има миещи свойства, понеже още на първата седмица (след 20-тина градски км) потъмня.

5w30.jpg

IMG_4979.JPG.ac6bf5bd0de1402be88d0b112acafa9e.JPG

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, че нещо... Ама много мръсно ми се вижда това масло за 1000км пробег... Изглежда като масло на 3 - 4 хил. км.

Но при не източен остатък е логично...

1826557652_1Pila_HG5w30_1087km.thumb.jpg.c3d7a31f68de20e698a660b7fc3cdc6e.jpg

 

Ето как изглежда моето на 1000 км., също без източване на остатъка. Е, вярно, че предните масла са сменяни честичко и с източване на остатъка, а това също оказва влияние, но все пак...

1594390410_1YaccoLubeF0W30-973km-FilterPaper.thumb.jpg.1e307031e6ca5e306711b15a812bbc22.jpg5968789_1Pila_YaccoLubeF0W30-973km-FilterPaper.thumb.jpg.a02b82415c1020c5aa820e16ff8cad66.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за комента! Ще видим по-натам как ще е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1     Автомобил – Honda Accord CL9, k24a3 03.2008г;

2     Масло – Amsoil Signature Series 5w-30;

3     Маслен филтър – Honda OEM;

4     Общ пробег на автомобила - 235470 км;

5     Пробег на маслото в момента на вземане на пробата ~ 7200 км;

6     Цикъл (магистрала/извънградско/градско %) – 22/56/22;

7     Средна скорост - 45 км/ч;

8     Сезон на експлоатация – Октомври 2019 - Февруари 2020;

9     Моточасове – 160;

10    Изразходвано гориво - 585-590л. Лукойл 95;

11    Kтм = (585 / 4.5) = 130;

12    Пробата е взета от напълно загрял двигател след 25мин шофиране изминати 17-18км, 15 минути след гасене и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13    Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,5 л.;

14    Доливане на масло – не е правено, няма забележим разход;

15    Предишно масло - Amsoil SS 5w-30 една смяна, две смени с Ravenol 5w-20 SFE, преди това 10w-40 на 20к в Швейцария една-две смени, преди него 5w-30 пак на 20-25к или година;

16    Други;

17    Капката е скенирана с копирна машина HP на 600dpi; 

18    Режим на експлоатация - през седмицата 4-9км градско и 10-15км извънградско в посока, извънградско и магистрали почти винаги с 3-4 човека в колата и климатик.

Пробата я взех малко левашката, поради полевите условия, нямам възможност да я обработя с пила към момента на качване.

scan20022020.thumb.jpg.e60d5f70a1f41916265f9f2af3d08575.jpg 1_pila.thumb.jpg.9cb7141f87b1b521bd9379bac89da7e7.jpg

(EDIT: emod, добавена "пила")

 

За контекст предното масло (същото) на 7000 км.

1.thumb.jpg.0dc6eb9e511497cb8c5dcd0c83ab366c.jpg2.thumb.jpg.2b42a4c19d808fac5b75d57c8114a7bd.jpg

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да призная, че за 7200 км., на бензин, изглежда много добре! Да няма някаква уловка...? Да не би да е на газ? ;) :)

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За следващата смяна съм приготвил и маслен филтър Amsoil 🤠IMG_20200221_070614.thumb.jpg.b8ca309b62f0d6427b4a4441c9445697.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз. Пила не знам как се прави, ако изображението просто се инвертира, то това което е по-долу, е резултата

 

1)      Автомобил – Honda Accord 1.6i бензин 1999 г.;

2)      Масло – Yacco VX600 5W40;

3)      Маслен филтър – Mahle или Knech (не помня);

4)      Общ пробег на автомобила - 245705 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 880 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 0/100;

7)      Средна скорост - около 40 км/ч;

😎 Сезон на експлоатация – Ноември 2019 - Февруари 2020;

9)      Моточасове – не зная;

10)  Изразходвано гориво - не зная;

11)   Kтм =.......;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (15 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3 л.;

14)  Доливане на масло – не е правено 

15)  Други –  предходни масла: същото, за горе-долу същите км и няколко месеца експлоатация (лято - есен), но чакаха старото масло (Lube GDI 5W30) да  изстине преди да го източат, 100% градско, опитвам да избягвам светофарите, не я гася  за кратки спирания до 10 - 15  мин. Капката съм я снимал с телефон, опитах да изкарам цветовете макс. близо до тези от листа, сравнявайки го с изображението на екрана

 

2020-02-23-301_w.thumb.jpg.13dcbade5e4886c0bfd68e8edcd8afeb.jpg v4_p.thumb.jpg.5223aa8344c5f026527deb3e5e642fd5.jpg edit: emod; добавена "пила".

 

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Първа проба от печката. Малко късно, но.. ето резултатите от първата проба.

 

1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi;

2) Масло – Mobil1 ESP C3 0w-30;

3) Маслен филтър – ?;

4) Общ пробег на автомобила - 224 870 км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2870 км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 5/95;

7) Средна скорост - около 27 км/ч;

8 ) Сезон на експлоатация – 25.09.2019 -25.02.2019;

9) Моточасове – около 100;

10) Изразходвано гориво - около 275 л. Diesel+;

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 6 л.;

13) Доливане на масло – не е правено.

14) Други – няма смес с предходни масла, маслото е налято след ремонт и измиване на капаци и картер; работещ EGR; премахнат DPF; основно грдско каране в силен трафик 1-2-3-та и често гасене и палене. Две три кратки излизания извънградско на магистрала не повече от 150 км общо.

 

Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер.

Втора снимка -обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru

Трета снимка - втората снимка с малко допълнителна обработка от мен.

Четвърта снимка - на прозорец.

 

Моля за мнение, съгласно примерите за дизел в началтото на темата изглежда че съм номер 3. Имате ли наблюдения по примери от колеги колко е максималния и минималния период след този стадий? Разбирам, че е индивидуално, но..

 

Mobil1_26.0.2020_2500km_1.jpgMobil1_26.0.2020_2500km_1_invert2.jpgMobil1_26.0.2020_2500km_1_invert1.jpgIMG_20200226_124943_1.jpg

Редактирано от Bizzito
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...