Jump to content
Markony

Капкови проби на двигателни масла

Recommended Posts

Според мен:

Маслото е изчерпано, даже повече отколкото трябва. Около червената "окръжност" се намират остатъците от краевата зона на ядрото, което се е разпаднало и се е "изляло" в зоната на дифузия. Забележи как в края на зоната на дифузия (жълтата "окръжност") започва да се образува друга краева зона - започва да се оформя пръстен с тежки отлагания. После следва голяма зона, която изглежда чиста - това са леки фракции на маслото. В случая  големината на тази "чиста зона", разглеждана заедно със замърсената зона на дифузия и разпадналото се ядро, показва, че има сгъстяване на маслото от натрупванията в него - като при дизелова капка (уголемяващата се зона от леките фракции в края на капката е индикатор за сгъстяване в резултат на натрупани сажди при дизела). Аз бих сменил това масло, ако вече не си го направил :) .

fen1.thumb.jpg.aacc95f2080ffec3cbe1e62680de1086.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сменил съм го защото първо ме чака доста пътуване и докато стане време да мога ще съм на над 11к Другото съм го описал . Инак пак щях да го сменя на 10к.

Редактирано от fenabg
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Off Topic

 

Колега в тая жега си объркал маслото. Според мен трябвало е да сипеш vx 600 :D Имам предвид за англичанката ти. 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към всички!

Когато поствате Off Topic коментар, натиснете "окото" и пишете вътре в полето Оff Тopic:

off.thumb.png.d433db2ddc47b2f8c842d5b179b449b5.png

Така постът Ви ще се появи като "скрито съдържание" и няма да пречи на четящите темата по същество.

И все пак... не прекалявайте с Off-a, защото ще бъде скрит изцяло, когато стане навик :).

 

 

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, vespa написа:

 

  Скрий съдържанието

 

Колега в тая жега си объркал маслото. Според мен трябвало е да сипеш vx 600 :D Имам предвид за англичанката ти. 

 

 

Като пророк си точно него сипах. И не че не съм доволен от гди но преди две смени бях с lube0. Карам и си тествам наред. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е на теб ти е гратис пък ти го сменят и без пари. Успех в тестването :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 3 часа, fenabg написа:

70% градско в супер запрашена среда Дани  ще подтвърди скоро беше при мен. 80% на газ. Предишно масло пак GDI 5W30 не доливам. Маслен филтър mahle. Голяма част от по 2км макс.

Това, което забелязвам е, че Ванката е разлял леко капката и така насища повече дифузната зона с фракции от ядрото. Това размива до известна степен общата визия...

Друго, което предполагам е, че Ванката не е източвал несливаемия остатък от картера, а и от ваничките на разпределителния вал, при смяната на това масло, а дори и при смените на предишните. Поради това дифузната зона е толкова "мърлява" и се слива с ядрото.

Както всички знаем, ресурсът на 5W30 с  ILSAC GF-5 e по-малък (справка - лаб. анализи и капкови проби на този тип масла). Поради факта, че това са "mid SAPS" масла със среден по стойност TBN. Ресурсът им е около 5 - 6 хил. км и/или 150 м.ч. при бензин и около 6 - 8 хил. км и/или 200м.ч. при LPG.

Когато нахакаш такова масло в киселата чорба, останала от предишното, веднага му намаляваш диспергиращия ресурс и то не може да изкара колкото трябва.

 

Ванка, хайде да се обзаложим, че ако изтеглиш несливаемия остатък, същото масло при същите условия на експлоатация, ще има доста по-различна визия на капковата проба? ;)

...Освен, ако "задкормилното устройство" не се е увличало по високите обороти... :D

... И да не разливаш капката при вземане на пробата!

 

Накрая, ето и малко цвят за разкош: :)

1329986829_Pila_GDI5W30-8300km.thumb.jpg.b97945014812eae7d6392711bdc028d5.jpg

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дани яла е бой не еднократно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Постовете на Pavel_Pavlov и Vespa са преместени в темата за маслата - ТУК.

Подобни дискусии се водят там.

Дал съм линк към поста на dandilov в тази тема, за да стане ясно откъде идва питането на Pavel_Pavlov.

Пак ще помоля да ограничим Off-a. Пазете темата "чиста".

 

 

 

 

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И съм в същата ситуация като теб, в момента съм на около 7300, след две седмици ще пътувам до морето, а до тогава ще навъртя още 1500. 

Май ще ударя 10-ка с Петрото, ще го видим как е накрая. :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шел-а на emod по-може да издържи, но Петро-то не!

АСЕА като цяло има по-големи и по-строги изисквания към маслата от ILSAC.

Аз не бих си шкурил двигателя на твое място. 😉

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На капковите проби маслото изглежда доста чисто, въпросът е това критерий ли е за запазени смазочни свойства и въобще може ли да се разбере от капковата проба доколко маслото е изразходило ресурса си или те проста са показател за самърсеност?  Не знам дали ще имам време да го сменя преди това, а и с моят режим на шофиране 10к не са екстремен пробег. Ще направя една проба на 8к да го видя как е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 10 часа, dandilov написа:

Шел-а на emod по-може да издържи, но Петро-то не!

АСЕА като цяло има по-големи и по-строги изисквания към маслата от ILSAC.

Аз не бих си шкурил двигателя на твое място. 😉

Не съм сигурен :), Петрото е Дексос1 ген2, което практически от догодина ще се нарича Ilsac GF6 - и покриването на този стандарт не е несъвместимо с покриването на други - просто за продаващите предимно в САЩ е безсмислено да сертифицират тази серия по европейските стандарти

По същата логика - щом Шела няма сертификат за ГФ5 - значи не става за японски автомобили :)

Редактирано от Restless
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, Restless написа:

По същата логика - щом Шела няма сертификат за ГФ5 - значи не става за японски автомобили :)

Става за огромна част на бензиновите (API SN), а така също и за дизелови (ACEA C2/C3) двигатели, линк към TDS. Похвално е, че след като неотдавна VW 504.00/507.00 се позволи не само в SAE 5W-30, но и в SAE 0W-30, Shell създадоха такова масло. Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12.07.2019 г. at 8:40, Rakeem написа:

…... и въобще може ли да се разбере от капковата проба доколко маслото е изразходило ресурса си или те проста са показател за замърсеност?

Капковата проба показва преди всичко степента на замърсяване на маслото (изпълването му със сажди и всички онези микроскопични парчета метал и др. мърсотия в двигателя) и намаляването на диспергиращите му свойства (да не допуска слепване/окрупняване на замърсяванията и да ги задържа в себе си). Има и създаден стандарт - ASTM D7899-13, за условията и начина на извършване и разчитане на капковите проби (линк за сваляне КЛИК).

За мен лично капковата проба - при условие, че е извършена по учебник, перфектно спазени условия на теста, може да бъде достатъчно достоверен индикатор и за изравняването на TBN и TAN. Руската школа приема, че когато TBN=TAN ресурса на маслото е изчерпан. В повечето случай TBN=TAN, когато пробата придобие горе-долу такъв вид:

1.thumb.png.7ea4ee2832c8d9569c80ff1eef61de33.png

Разгледай капковите тестове, придружени с VOAнализи на 1-ва страница на темата (КЛИК), и виж отношение на Щелочное число (TBN; Total Base Number) с/у Кислотное число (TAN; Total Acid Number).

Предвид горното, моето лично мнение е, че с капковата проба могат да се следят замърсяването на маслото, диспергиращите му свойства и изчерпването на ресурса му да неутрализира киселините в двигателя (намаляването на TBN и изравняването му с TAN), но само и единствено, ако си достатъчно стриктен да спазваш всички указния, дадени на 1-ва страница на темата, т.е. да бъдеш истински изследовател, който влага всичко от себе си в експеримента.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай смело, имаш ресурс.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, emod написа:

Продължавам напред :)

С 2000 си напред и щом продължаваш,имам кураж с моето!:thumbs1:

Продължавам и аз!:D

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Петро 5в20 на 9000км., ще изкара ли до 10к? 

WP_20190726_17_59_29_Pro (2).jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще изкара без проблем :thumbs1:. Маслото изглежда в чудесна кондиция.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капков тест 9
1.Mobil1 0W30 ESP.
2.Honda accord-K20Z2 2006г.
3.Общ пробег на автомобила-164400км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 8000км.
5.Цикъл(извънградско/градско) 70/30%
6.Средна скорост,около 65км/ч.
7.Сезон на експлоатация 05.03.2019 до 01.08.2019г.
8.Мото часове...?
9.Изразходвано гориво 710л. пропан бутан и 100л. бензин А-95.
10.Обем на налятото масло при смяната-4.55л.
11.Доливане 150мл.на 6000км,за да вдигна нивото пак на макс,като и сега си е там. 
12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350.
13.Въздушен "Blue print".
14.Режим на използване,къси преходи и извънградско до 140-150км/ч,няколко пъти до 4500 об/мин.
15.Предишно масло- Mobil1 0W20 AFE,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,3 мин. след изгасяне. 
17.Сушена е 23ч. на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5-2,0 см. височина.

19.Източено несливаемо количество старо масло,при смяната 500мл.

2.thumb.jpg.335e31ea93204225e11dc702e825a071.jpg1.thumb.jpg.211aa4b0a4b9ea7c9e8aff8fbdeab125.jpg

Развитието до сега съм описал 5 поста по горе.

За тези 5 месеца в за мен тежък режим,си е "изкарало своето",че и още може,ама стиска ли ми незнам:confused::D!

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В маслото има още ресурс - все още зоната на дифузия може да бъде запълвана със замърсявания. Дисперсията е добра -  окрупнените парчета мърсотия не са значителен брой. Трудно е да се предвиди точно крайния му ресурс, тъй като стареенето не е линейно. Според мен до 9000 ще изкара (почти сигурно). Ако искаш да се презастраховаш (и то солидно), може лека полека да се готвиш за смяна :). Ако искаш да го изчерпаш докрай, виж какво прави fenabg с неговото масло на газ :D :D.

  • Нагоре 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За протокола ето го на 8600км.

Image.thumb.jpg.21daca97b6c524e032b63927128e06ae.jpg12.thumb.jpg.c06114ba326d65590f27ea3c4926a067.jpg

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Врътни му 9000 км и после сменяй (с презастраховане).

 

Далеч си още от това:

1)      Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.;

2)      Масло – Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30;

3)      Маслен филтър – Amsoil (EA15K20);

4)      Общ пробег на автомобила - около 428 730 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата -  9000 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3;

7)      Средна скорост - около 42 км/ч;

😎 Сезон на експлоатация – 05.01.2019 - 09.08.2019 (8 месеца);

9)      Моточасове – около 215;

10)  Изразходвано гориво - около 615 л. Лукойл 95;

11)   Kтм = (615 / 3.3) = 186;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.3 л.;

14)  Доливане на масло – не е правено; след последния магистрален преход (850 км) общият спад (за цялата експлоатация до момента + лек теч на картера, който ту се появява, ту спира) е около 2.5-3 мм;

15)  Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор;

16)  Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi.

17)  Режим на експлоатация - градско направо липсва. Основното време за работа на мотора е около 1.5 час на ден. Грубо – сутрин около 45 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания всяка вечер (10-на минути и около 5 км в едната посока + още толкова обратно) + кратки пътувания през уикенда. Маслото има и 850 км на магистрала със скорост около 120 км/ч.

 

Scan_20190810_173749.thumb.jpg.c6fb6f5d96cfe6ab06a0cdce1a035d94.jpgScan_20190810_173749_pila.thumb.jpg.3520e2e8e160f1a584dd148050cf15ef.jpg

 

История на офисна хартия 0-9000 км:

0-9000km_old_paper.thumb.jpg.ff7dd528e18800eb7731cd61c6178ac8.jpg

 

Аз продължавам :) .

  • Нагоре 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.Bardahl 5w30 

2.Honda Accord 2.2 icdti 2005

3. Общ пробег-310000км

4.Пробег на пробота - 7000км

5.Цикъл 60градско 40извънградско

6.Средна скорост 85кмч

7.Сезон на експлоатация 15.06.2019-7.08-2019

8.Мото-часове около- 110

9.Изразходвано гориво 530л

10.Обем на налятото масло 5.9л

11.Доливане-без

12.Маслен филтър -Бош P7070

13.Въздушен филтър-Heath+Buss J1324050

14.Режим на използване - ежедневно градско + извънградско до 150-160КМЧ

15.Предишно масло - Castrol egde 0w30 C3

16.Взета проба от загрял двигател 10 мин след изгасяне

17.Сушена малко повече от 24часа на стайна температура

IMAG0011.jpg

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 27.07.2019 г. at 13:57, emod написа:

Ще изкара без проблем :thumbs1:. Маслото изглежда в чудесна кондиция.

така като гледам моето май е за хвърляне, на какво мнение си 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@benjamin4o

Здравей колега и поздравления, че се включваш в анализите на капковите проби!

Но за съжаление данните, които си дал са неверни...

1. При 60% градско няма как да имаш средна скорост от 85 км/ч.

2. Също така при това положение няма как да си направил само 110 моточаса.

Ако поразсъждаваме малко...

При 60/40 ще имаш 4200 км градско и 2800 км извънградско.

Ако приемем средна скорост в града 20 км/ч и 120 км/ч извън града, тогава ще имаш 210 моточаса градско и 23 моточаса извънградско. Общо 233 моточаса. Примерно!

3. Снимката, която си сложил е размазана и не може да даде ясна представа за текущото състояние на маслото.

Сканирай пробата по правилата, които беше дал emod и тогава ще може да направим анализа й.

 

Успех!

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В допълнение на казаното от dandilov:

Капката на снимката изглежда много малка (с малки размери), сякаш маслото не е могло да се "разтече" по хартията. 

При условие, че съм прав за малкия размер на капката (тъй като не я гледам пред себе си) и предвид плътна, сгъстена, черна маса сажди, които се виждат, маслото трябва да е доста зле. В допълнение, светлият ореол е нещо, което се вижда рядко, и изключително много наподобява следи от гориво в маслото, и то не малко.

Сподели каква е реалността. Колко голяма е капката? Разтече ли се "свободно" по листа или остана "по-сбита"? Имаш ли някакви съмнения/наблюдения за попадане на гориво в маслото?

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, emod написа:

В допълнение на казаното от dandilov:

Капката на снимката изглежда много малка (с малки размери), сякаш маслото не е могло да се "разтече" по хартията. 

При условие, че съм прав за малкия размер на капката (тъй като не я гледам пред себе си) и предвид плътна, сгъстена, черна маса сажди, които се виждат, маслото трябва да е доста зле. В допълнение, светлият ореол е нещо, което се вижда рядко, и изключително много наподобява следи от гориво в маслото, и то не малко.

Сподели каква е реалността. Колко голяма е капката? Разтече ли се "свободно" по листа или остана "по-сбита"? Имаш ли някакви съмнения/наблюдения за попадане на гориво в маслото?

малко по отдалече направих снимката защото като беше от близо беше замазана снимката,това което каза dandilov за снимката реално не е просто хартията е такава незнам.Относно за капката че като ли беше сбита в началото трябваше и малко време за да се разстели по листа или да попие незнам как да го нарека,може да не съм направил нещо правилно,кажи ми какви признаци или някакъв белег по който мога да разбера дали има наличие на гориво в маслото а за размерите ще ти пиша на лично да не спамя тука с обясненията си.Попринцип си карах с кастрола ама ми се наложи смяна на турбината и сложиха бардал 5в30.Та бардала близо 1000км беше бистър нещо което ми направи впечаатление и след това потъмня,попринцип при кастрола потъмнява веднага след 1вото палене незнам,ще те уведомя за размерите на лични и благодаря за отзива отсно километрите 60/40 долу горе са толкова +- 500км за градско и извънградско градско рядко падам под 40 а извънградско магистрала по скоро рядко падам под 140 незнам как се изчисляват моточасове,но от примера по горе по груби изчисления излиза 110 116 часа ако съм разбрал правилно се смята 2800/140 и 4200/50 ти кажи ако е нужно както споменах наново да го направя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За информация на колегите слагам и втората ти снимка тук. Тя е по-добра:

benj.thumb.jpg.82e6df73553a68b138832cc9c272c38c.jpg

Казваш, че размерът е 2/3 см.

Ако размерът е около 2 см., това е допълнителна индикация за сгъстяване на маслото, която потвърждава това, което се вижда на снимката - плътна, сгъстена, черна маса сажди, която е достигнала до самия край на капката.

Ако размерът е 3 см, нещата може да са малко по-добре откъм вискозитет, но саждите са си същите.

За да установим със сигурност дали има гориво в маслото, трябва да осветиш капката с UV светлина. Дизелът ще фосфоресцира и ще бъде явно виден в края на капката.

При условие, че си направил всичко по "учебник", както е описано в темата, вкл. си капнал на офисна хартия с плътност 80 г/м2, то резултатът следва да е достоверен, респ. маслото е за смяна.
Относно моточасовете: Да, при средна скорост от 40 км/ч в града + извън града и 140 км/ч на магистрала -> 105 м.ч. + 20 м.ч. = 125 м.ч.

Състоянието на маслото обаче ще зависи от много фактори, вкл. техническото му състояние и какво се е случвало в предходните интервали на смяна на маслото - дали са натрупани замърсявания в резултат на ненавременна смяна на маслото.

Виж тестовете на goga и състоянието на маслото при технически изправен мотор и грижа за него с навременна смяна на маслото :).

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и актуална капка - според рецептурата. Предишните са на стр. 7 / пост № 270 и на стр. 11 / пост № 404.

 

1 Автомобил - Honda Accord 7, фейслифт, комби, К24А3, автоматик

2 Масло – Mazda 5W20 – 4л + 0.3л друго,  от същия вискозитет.

3 Маслен филтър - нещо синьо :)made in Austria (от Бранко).

4 Общ пробег на автомобила – 169820км

5 Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 5800км

6 Градско – 2000км (около 69 м/ч), извънградско -3800км (около 46 м/ч)

7 Средна скорост – градско 30км/ч, извънградско 86км/ч

8 Сезон на експлоатация –  14.08.2018 – 13.08 2019г

9 Мото часове – около 115 м/ч.

10 Използвано гориво А-95, приблизително 270л. градско и 300л. извънградско.

11 Пробата е взета от напълно загрял двигател, след 3 км градско (5 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура.

12 Обем на налятото чисто масло при смяната – 4.3 л.

13 Без доливане на масло. Ниво по щеката 1/3 над минимума. При предишното мерене беше 1/4 и се опасявах че намалява, но се е кротнало, а разликата в + вероятно е грешка при меренето. Няма миризма на бензин.

14 Предишни масла - 2 пъти Honda 5W20 „синтетик бленд” с пробег по около 5000км. При смяната не е изсмукван остатъкът от картера, но бе оставено да се изкапе около 30 мин.

15 Градските преходи в 90% от случаите са сутрин 2.5км / вечер 2.5км. Извънградските са по няколко стотин в посока. Кара се лежерно – диапазон 2000-2200 об/мин, освен при изпреварване или магистрала, но се случва и да и се порадвам в „лютеницата”. Обичайните скорости на експлоатация са : градско 40км/ч, извънградско 110км/ч, магистрала 140км/ч.

Колата нощува в топъл гараж. Когато времето е подходящо –движа из града с велосипед, така че има седмици в които е вадена по 1-2 пъти.

 

Според Бранко маслото е за около 230 м/ч, (работило е половината от тях), но пък вече е точно 1 година в колата, та питанката е "има ли още хляб в него". Щом вече не намалява - бих го карал и зимата (едва ли ще е минало 10000 км и 180 м/ч.), а напролет ще е новото Honda 5W30 което чака в гаража.

 

Благодарско за анализа и коментарите от вещите в занаята!

kapkov test 14.08.19.jpgceco_pila.thumb.jpg.77ccae63bf9118bda1f46871b5b89ebf.jpg

 

EDIT: добавена "пила" (emod)

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
24 minutes ago, ceco_accord said:

Благодарско за анализа и коментарите от вещите в занаята!

 

Не бих се включил в тази група :D, но за мен като чукне 1 година в картера е за смяна. Дори и да не е карано много и да е в добро видимо състояние. Ръководството дава същия интервал – 6месеца за тежки условия и 1 година за нормални.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От това, което се вижда от изображенията, може да се заключи, че в маслото има още живот (от гледна точка на замърсяване със сажди и диспергиращи свойства). Тежките замърсявания са (сравнително) малко, а леките (зелената зона) са добре диспергирани в ядрото и цялата зона на дифузия. Обводняването не е тежко, но е налице. Дали ще прекара зимата е трудно да се каже със сигурност, тъй като стареенето не е линейно, а и условията на експлоатация ще се влошат (стават зимни). Трябва да се следи регулярно.

Също така трябва да отбележа, че Павел е принципно прав :thumbs1:.

Явно е, че ако смениш сега (на 1 г.) ще бъде рано от гледна точка на изчерпване на ресурса на маслото, но пък производителя знае какво препоръчва.

Аз лично бих го експлоатирал до към края на топлия сезон (да речем до октомври) и бих го сменил, за да съм с ново масло за студовете.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско.

Следващата седмица ми предстоят отпускарски 700 км извънградско, после в края на септември и средата на октомври още 1000 км извънградско. Иначе до напролет ще имам още 1000км извънградски (по новогодишните празници), а през останалото време спорадично градско (около 100 км месечно) та за това си мислех новото да е напролет, а с това по-редичкото да избутаме зимата. :)

Със сигурност ще капна пак на 8000км (около преобуването със зимните гуми), за да видим как е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, emod написа:

Аз лично бих го експлоатирал до към края на топлия сезон (да речем до октомври) и бих го сменил, за да съм с ново масло за студовете.

:thumbs1:

 

Ресурсът на 5W20 (ILSAC GF-5) при бензин е около 150 - 175 м.ч. Това си спомням от лаб. анализите.

Не ми се вярва в Монтана, на къси разстояния, да може да направиш 30 км/ч. средна скорост! А и тези средни 86 км/ч. за извън града може би са малко по-малко... Та според мен си навъртял минимум 150 моточаса.

С оглед и на това, че маслото е преседяло вече 1 година в мотора, аз бих го сменил преди отпускарското пътуване.

... За себе си разсъждавам така, а пък за тебе си решаваш ти... ;):)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 44 минути, ceco_accord написа:

Със сигурност ще капна пак на 8000км (около преобуването със зимните гуми), за да видим как е.

Да и направо го дай ма Markony за лабораторен анализ..!:D

Сменяй бе човек..,да ти е мирна главата!:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той каза че "имал жокери". Като го навестя другата седмица, ще решаваме съдбата му (на маслото де). :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спокойно можеш да буташ колата до нова година....

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...