Jump to content

Recommended Posts

Значи подвърдената теория за освежаване на маслото доказва, че на тези, на които им горят масло колите, може да карат с доливане неограничен период от време или поне е 5000-10 000 км, в зависимост от маслото (синтетика или полусинтетика)?

Така ли е?

Редактирано от Takumi Fujiwara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доливането на масло освежава работилото масло - за това няма спор. С колко точно ще го освежи и колко ще изкара маслото, като пробег, ще зависи от много фактори, но най-вече от вида масло (синтетика; полусинтетика; както ти си писал) и колко често и какво количество масло доливаш. Доливането на масло не е равнозначно на смяната му, тъй като старото масло в картера бързо "претопява" долятото - променя характеристиките му, поради което пробегът силно ще зависи от количеството долято масло. В BITOG и oil-club.ru има такива случай (с голямо количество долято масло и UOA), но никога не съм имал за цел да ги запазя/отбележа, като инфо. Ако ги открия, ще дам линк. За мен лично, когато един мотор гори масло, следва да се предприемат мерки за ремонта му, а не да се разчита на "вечното доливане".

 

П.С. Ето един такъв UOA - КЛИК.

5.5 л. налято ново/чисто масло при смяната. За 5932 км пробег са долети 4.5 л. свежо масло.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да отбележа, че според ръководството на Акорд 7 (поне моя) за 5932км да долееш 4.5л е приемливо :D Казват, че разхода на масло може да е до литър / 1000км. Очевидно става дума за каране в лютеницата, но си е смешно като го види човек.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях чел едно ръководство (не си спомням от къде го намерих тогава) и наистина пишеше за до литър / 1000км., но в периода на разработване на двигателя. Поне това ми направи впеатление тогава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.Mobil1 0w30 ESP
2.Honda accord- 2.2 I DTEC 2009г.
3.Общ пробег на автомобила-210 000км.(реални)
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 1500км.
5.Цикъл(извънградско/градско Лондон) 40/60%
6.Средна скорост,около 45 км/ч.
7.Сезон на експлоатация 08.2018 до 27.12.2018г.
8.Мото часове, около 30
9.Изразходвано гориво-около 90л. дизел,предимно "shell" и "esso"
10.Обем на налятото масло при смяната-5.5л.,без изтакане на остатъка.
11.Доливане няма
12.Маслен филтър, Honda OEM 
13.Въздушен Honda OEM
14.Режим на използване къси преходи от по две по 30км. на ден с комбинирано градско и магистрала.
15.Предишно масло-същото.
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,5 мин. след изгасяне 27.12.2018
17.Сушена е 24 ч. на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi. на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5-2,0 см. височина.

Забележка:Усетих веднага, миризма на изгорели газове в купето.:puke:(ще се оправя проблема..)

Изключително е доволен от "Mobila"-ла,а и от колата като цяло(само кара..:D).Предишното масло го е сменил на 9000 км.

Ето снимки и скан:

 

1.снимка с тел.20181228_214225.thumb.jpg.c0ce17a21c271cc967e5604d24af899f.jpg

2.скан593625121_mobil10w301500km_scan.thumb.jpg.e1299ca6bfaa57a9a3e0516d7c0e82f0.jpg

3.пила1744020873_mobil10w301500km.thumb.jpg.aa631006c139d9a65d133683b78cac1d.jpg

Моля колегите "emod"и "dandilov"за коментар.:)

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги ми е било чудно, как така капкови проби от дизелова хонда изглеждат като от бензинов двигател...

Особено тая капка, ако не беше написал, че е от дизел, щях да си мисля, че е от бензинов двг.

Маслото изглежда изключително чисто за дизел!

Периферията на капката е най-интересна. Наблюдават се две различни фракции. Едната си е маслото, но с къдрава периферия, вероятно от обводняване, от конденз, а другата (самият край на капката), синьо-сивкавият ореол - не мога да кажа какво е, но изглежда нещо доста "леко" като вискозитет... Вероятно, може да бъде попаднало гориво в маслото.

Четох за био-добавката в дизела - поради много ниската изпаряемост, която притежава, ако попадне в маслото си остава там и се натрупва. Особено при чести студени стартове.

 

Давам щафетата на emod, за по-задълбочено описание на капката. :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, моля за извинение за закъснелия пост.

Второ, dandilov чудесно е коментирал всички набиващи се в очи особености на капката :thumbs1:.

Маслото си е свежарка, но и часовете все още са много малко - само 30. Според мен ОЕМ-ските филтри са предимство в случая - от гледна точка на качествена филтрация на въздуха, постъпващ в мотора, и самото масло. Средната скорост е висока (45 км/ч), но въпреки това къдравият край на капката показва, че за 30 км тези 5.5 литра масло не достигат необходимата температура, за да се изпари обводняването (кондензът) или поне не се изпарява всичкото, както сочи и dandilov.

 

Преди 10 часа, dandilov написа:

Вероятно, може да бъде попаднало гориво в маслото.

Подкрепям тази позиция за самия край на капката. Има начин да сме категорични по отношение на този извод, но ще Ви трябва (на JHM и на колегата с Акорда) UV лампа. Ако фината фракция в края на капката е гориво (дизел), то тя ще фосфоресцира под UV лъчите на лампата.

 

Не бих се наел да коментирам степента на замърсяване на маслото (капката) по "стандартния начин", защото това е дизел и щом за 30 моточаса имаме тази картина, то за следващите 30 е напълно възможно зоната на дифузия да се изпълни със замърсявания (фини сажди), които в последствие да достигнат и самия край на капката (като се случва при goga). В тази връзка не бих искал да гадая на сляпо. Ако JHM предаде изкуството на капковите проби на колегата, ще можем на живо да видим развитието :).

 

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви колеги за мненията по капката.:)

Спорд мен режимът колкото и да е по чист въздуха и горивото тук,си е тежък,впредвид трафиците в мегаполиса.

Предадох "технологията"по сканирането,остава само да намира време и желание в забързаното ежедневие.

Не ми стана ясно,защо капката изглежда като бензинова?

Колата по принцип не се кара екстремно (резки стартове и високи скорости).Това наистина  обеснява евентуалното обводняване в маслото,но за гориво вътре нямам идея защо..?

Тъй като в темата за маслата се заговори за променени формули,това важи ли и за AFE и ESP-то на Mobil1?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 57 минути, JHM написа:

Не ми стана ясно,защо капката изглежда като бензинова?

Лично аз нямам обяснение за това. Капките от мотора на goga са подобни, като вече писах. Според мен е свързано с начина на изпълване на маслото със сажди, което пък кореспондира със самия мотор и конструктивните му особеностите. Коя е точната причина не мога да кажа.

 

преди 57 минути, JHM написа:

но за гориво вътре нямам идея защо..?

Това все още не е сигурно. Трябва да се види под UV лампа или тест на маслото. Не съм вещ по въпроса, моля колегите да ме поправят, но аз лично бих го свързал със състоянието на DPF-а и регенерацията му - дали успява да се осъществи коректно в подобен режим на кратки пътувания. Пак казвам, може и да греша!

 

преди 57 минути, JHM написа:

Тъй като в темата за маслата се заговори за променени формули, това важи ли и за AFE и ESP-то на Mobil1?

Не следя изкъсо темата с промяна на формулите (не ми остава време, за съжаление), но напоследък Mobil започна да използва GTL база за някои свои масла. Според MSDS-ите това се отнася и до ESP 0w30

mobil1esp0w30.thumb.jpg.a1ed7d4fac36cc499c7e549f338218d7.jpg

 

и до Mobil 1 AFE 0w-20, макар и в по-малка степен:

mobil1afe0w20.thumb.jpg.358232c23719eb3b202207800fe96688.jpg

 

GTL: DISTILLATES, HEAVY, C18-50 - BRANCHED, CYCLIC AND LINEAR -- CAS# 848301-69-9; най-често свързван с GTL от Qatar (Shell): QHVI 3, 4, 8

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, JHM написа:

Не ми стана ясно,защо капката изглежда като бензинова?

Това е най-вече за аплодисменти към дизеловите двигатели на Honda! :honda:

Понеже бензиновите двигатели (по принцип) цапат маслото в много, много по-малка степен със сажди. От там и капковите проби изглеждат къде, къде по-чисти.

Капковите проби са съвсм различни при повечето дизелови "тАлиги"...

Например:

1882489633__RavenolVSW0W30-2961km.thumb.jpg.aaf42d2ad1feb2529d4404f4b0ad0912.jpg645673739_1Pila_RavenolVSW0W30-2961km.thumb.jpg.7b3709b1836ac9762082c4d4c58a013e.jpg

 

Няма много общо с капката от дизеловата хонда, нали.... :D

 

 

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, emod написа:

но аз лично бих го свързал със състоянието на DPF-а и регенерацията му - дали успява да се осъществи коректно в подобен режим на кратки пътувания. Пак казвам, може и да греша!

Изобщо май не грешиш с насока към DPF-а,защото е премахнат физически и софтуерно.;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам питанки.

Има ли значение дали капковата проба е взета след кратко градско каране (около 5 мин.), или след извънградско (3 часа)? Имам и от 2-те, но втората още съхне, а първата е вече на 1 седмица. От "градска" винаги мога да направя - в случай че сегашната е престояла и по някакви съображения е негодна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има значение дали маслото е загряло до оптимална работна температура и колко време е работило на нея, за да изпари конденза и др. работи.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в 2-та случая е при загрял двигател, но виждам че "градската" е около 4см диаметър и има прозрачен ореол (предполагам обводняване), а "извънградската" е 3см (без въпросния ореол) и е съхнала 21 часа. Мога да сложа и 2-те? Разликата между тях е 744км, от които 90% извънградско.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай да видим и двете. Тъкмо ще може да се сравнят някои неща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ги обработени:

ceco_pila.thumb.jpg.18ae7beb24a900ed46ed1dfbe1b136d0.jpg

ceco_old_pila.thumb.jpg.71feb08abe6d96a1e7f4331ae5e389a8.jpg

Принципно - капката, която е сушена около седмица (долната), не може да послужи за анализ. В резултат на дългия престои хартията е абсорбирала част от замърсяванията и капката (маслото) изглежда по-чиста. Нейният размер е по-голям, тъй като всички нисковискозни фракции на маслото са имали време да се проявят.

Капката, сушена 22 часа (горната) на 10 градуса, е все още "мокра" - не е изсъхнала добре. Трябва ти стайна температура от поне 20-ина градуса, за да може за 24 часа сушене да се впишеш в създадения от oil-club.ru "стандарт", към които са относими и UOA, дето съм ги постал на първата страница.

Независимо от това е добре видно, че маслото все още е изключително чисто - зоната на дифузия и ядрото са с еднакъв цвят. Започнала е да се формира краевата зона (пръстена) на ядрото. Ако я бе сушил на 20 С щяхме да видим едно "още по-чисто масло" :).

По-мократа капка не дава добра представа за обводняването на маслото, ако разбира се има такова. По тази причина ми е трудно да преценя реалната ситуация и как точно се отразяват кратките ти градски пътувания на маслото.

Видно е, че смените ти на маслото на 5000 км поддържат чистотата на мотора, а и самият той е в много добра/отлична кондиция, особено като се има предвид, че караш на бензин. Филтрацията също е на ниво (Markony да каже какъв е филтъра).

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ти за коментара и сполай Ти за добрите думи. Ще погаля маторя и ще му предам хвалебствията.

Бранко каза че маслото е добро и спокойно ще си изкара минималните 8000 км, но за филтъра не помня какъв е.

Вчера като се прибрахме, разтоварвах трюма и капката остана в гаража. Ако има смисъл, утре (догодина) ще я снимам пак и ще е изкарала още денонощие на стайна (23гр.) температура. Това поносимо ли е с параметрите на теста или вече ще е престояла?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, ceco_accord написа:

Ако има смисъл, утре (догодина) ще я снимам пак и ще е изкарала още денонощие на стайна (23гр.) температура.

Няма смисъл. Резултатът няма да е меродавен, а и си личи, че маслото все още е много чисто.

При следващата проба, ако планираш такава, суши около 24 часа на 20-23 С (в сухо помещение) и снимай при абсолютно същите условия (това е много важно!).

А, забравих да попитам нещо важно, макар че като гледам капката е изпълнено - нали снимката е направена, като под листа с капката си подложил чист лист бяла хартия? Т.е. спазил си изцяло инструкцията в първата страница на темата (цитат):

"...Когато капката се снима с фотоапарат или телефон, трябва много да се внимава осветеността й да е равномерна Светлината трябва да пада еднакво от всички страни на капката. Да няма потъмнени или силно осветени зони. Светкавицата да е изключена. Винаги се снима на едно и също място (у дома, например) и на една и съща светлина. Задължително се подлага чист бял лист хартия под листчето с капката...".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 49 минути, ceco_accord написа:

Бранко каза че маслото е добро и спокойно ще си изкара минималните 8000 км

Не зная кой е Бранко, но очаквай да те "налазят" и да ти обяснят, че 5W20 не е твоето масло, защото Honda и Castrol са определили 0W20. И изобщо използването на 5W масла за двигател на Хонда е грешно, особено през зимата.

  • Харесвам 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, DTEC said:

Не зная кой е Бранко, но очаквай да те "налазят" и да ти обяснят, че 5W20 не е твоето масло, защото Honda и Castrol са определили 0W20. И изобщо използването на 5W масла за двигател на Хонда е грешно, особено през зимата.

Не мисля, че съм чел чак такива крайни мнения тук – че 5W маслата са неподходящи за нашите двигатели. То нали дори Щатите, където се гони най-голяма икономия и тънки масла, препоръчват 5W-20. Най-много съм виждал препоръки зимата да се ползва 0W, в което има и логика, но е излишно, имайки предвид, че колата нощува в гараж.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, emod написа:

А, забравих да попитам нещо важно, макар че като гледам капката е изпълнено - нали снимката е направена, като под листа с капката си подложил чист лист бяла хартия? Т.е. спазил си изцяло инструкцията в първата страница на темата (цитат):

"...Когато капката се снима с фотоапарат или телефон, трябва много да се внимава осветеността й да е равномерна Светлината трябва да пада еднакво от всички страни на капката. Да няма потъмнени или силно осветени зони. Светкавицата да е изключена. Винаги се снима на едно и също място (у дома, например) и на една и съща светлина. Задължително се подлага чист бял лист хартия под листчето с капката...".

Ч.Н.Г.

Това е спазено (с изключение на светкавицата), но е снимано от високо и на зум, а не с макро режима. Просто дневната светлина бе слаба, а и странична. Пробвах и без, но стабилизацията на обектива бе недостатъчна и липсваше рязкост. Сега пак погледнах капката - размерът в мм си е същият, но наистина е по-светла (почти колкото другата), но няма обводнената периферия и наченките на контур около ядрото също са трудно различими. При следващо извънградско, ще спазя 100% от условията и ще гледам да е около 4-те хилядарки на маслото.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, DTEC написа:

Не зная кой е Бранко, но очаквай да те "налазят" и да ти обяснят, че 5W20 не е твоето масло, защото Honda и Castrol са определили 0W20. И изобщо използването на 5W масла за двигател на Хонда е грешно, особено през зимата.

Моят ДВГ е К24А3 (в случай че не си обърнал внимание) и докато карах с HG 5W20 си беше много доволен, но "изворчето" от общите пресъхна. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, ceco_accord написа:

Моят ДВГ е К24А3 (в случай че не си обърнал внимание) и докато карах с HG 5W20 си беше много доволен, но "изворчето" от общите пресъхна. :(

Е, все пак има петро 5W20. Много добро!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги,

 

Поредната капкова проба на RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20 купено от ato24 с общите поръчки от форума.

 

Ето хронологията:

Първа проба направена на 30.07.2018, изминати 52км.
Втора проба направена на 08.08.2018, изминати 564км.
Трета проба направена на 28.08.2018, изминати 1270км.
Четвърта проба направена на 17.09.2018, изминати 2087км.
Пета проба направена на 04.10.2018, изминати 3001км.
Шеста проба направена на 18.10.2018, изминати 4096км.
Седма проба направена на 07.11.2018, изминати 5204км.
Осма проба направена на 28.11.2018, изминати 6373км.
Девета проба направена на 12.12.2018, изминати 7044км.
Това е десета проба направена на 07.01.2019, изминати 8050км.
 
Ето и подробностите:

  •         Автомобил – Honda Accord '09 Tourer, R20A3, AT, с монтиран ГИ преди 49 хил. км.;
  •         Общ пробег на автомобила – 271 370 км;
  •         Масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20;
  •         Маслен филтър  – HAMP;
  •         Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата  – 8050 км.;
  •         Период на експлоатация  – 28.07.2018–07.01.2019;
  •         Обем на налятото масло при смяната – 3.9л.;
  •         Доливане - няма;
  •         Предишно масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20;
  •         Цикъл(извънградско/градско) – 40/60%;
  •         Средна скорост  – 38км/ч.;
  •         Моточасове – около 211 м.ч.;
  •         Изразходвано гориво – 835л. пропан бутан и 72л. А95;
  •         Пробата е взета от напълно загрял двигател, 9 мин. след гасене;
  •         Сушена е 24ч. на стайна температура;
  •         Режим на използване – студен старт сутрин, после 30км, студен старт вечер и отново 30км., 2-3 пъти седмично кратки разстояния в града;
  •         Сканирано е с резолюция 600dpi. на офисна хартия.;
  •         Сканиращо устройство - Samsung SCX-4825FN;

 

1287323318_HondaAccord-Kapkovtest2-10-07_01_2019.thumb.jpg.b0363ea6200e0187fa4fbe8dd35946e5.jpg685407437_HondaAccord-Kapkovtest2-10-07_01.2019-Pila.thumb.jpg.53b0c9a2ac6f713c8d11d8525a4d7c74.jpg

 

Хронолгия на 10-те проби

623167071_HondaAccord-Kapkovitestove30_07.2018-07_01_2019.thumb.jpg.ba7476f89aad546204115b0a269752b2.jpg

 

ПП: След като от Ravenol са сменили формулата, се чудя дали изобщо има смисъл от тези проби...

Онагледяват нещо, което вече не може да се купи.

Редактирано от romborak
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има достатъчно ресурс от към чисто масло, но!

Забелязва се обводняването и началото на разпада, на краевата зона на ядрото (поне колкото го има). Или поне на мен така ми се струва...

С оглед на изображението, след засилване на цветовете. Колко е меродавно... друг въпрос...

Pila_Enhanced_HondaAccord-Kapkovtest2-10-07_01_2019.thumb.jpg.a1b5a8f4e0d9d2f72b76fd94d956ba97.jpg

Мисля, че е време да помислиш за смяна в следващите 1000км. и да си поръчаш ново масло, ако вече не си го направил.

Пък следващата проба ще покаже окончателно състоянието.

Много добра серия се получи! Поздравления! :thumbs1:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като беше споменато по-горе – според вас доколко има смисъл да се купува по-скъп въздушен филтър и на колко км го сменяте? С всяко масло? Аз в момента карам с един от 8лв, препоръчан от сервиза, в който водя колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скъп не е най-точното оределение.

Има голям смисъл да се купува качествен въздушен филтър (както и маслен такъв).

Най-общо казано: Колкото мо-малки частици прах и пясък пропуска въздушният филтър към всмукателния колектор, толкова по-малко износване ще имаш вътре в двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей хубава тема си обсъждате, ще взема и аз да направя една проба на маслото дето ми сипаха в Бултрако, вече имам към 600км. Само кажете на загрял или на студен двигател се взема пробата за по-достоверно? 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Rakeem написа:

Ей хубава тема си обсъждате, ще взема и аз да направя една проба на маслото дето ми сипаха в Бултрако, вече имам към 600км. Само кажете на загрял или на студен двигател се взема пробата за по-достоверно? 

Прочети първите няколко поста в темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Rakeem написа:

Ей хубава тема си обсъждате, ще взема и аз да направя една проба на маслото дето ми сипаха в Бултрако, вече имам към 600км. Само кажете на загрял или на студен двигател се взема пробата за по-достоверно? 

Щом питаш, значи не си чел началото на темата (страница 1 - пост 1 и 2). Тогава каква полза от пробата ти?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчетох я цялата, но докато стигнах до края май съм забравил началото! Ясно, мерси! 

PS Полезно ще е в даден момент да се направи класация на най-добре представящите се масла. Така като гледам Петро канадата е добро масълце на добра цена, ако се сменя на 5к, градско или 8к. извън градско няма да има място за съмнения.

Редактирано от Rakeem
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem

Относно класацията,

Разгледй и този форум: https://www.oil-club.ru/forum/topic/7906-idealnye-masla-top-oyl-kluba/

Доста информация черпим и от там. ;)

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитах се да взема капка от загрял двигател (изчаках 10–11мин). Но като извадих щеката (без бърсане), маслото не капва. Дори не се провисва, само леко се събира в долния край на щеката. Ако докосна листа, го докосвам с металната част и само го изцапвам малко вместо капката да се „разлее“ по листа. Маслото е съвсем скоро сменяно, на няколко моточаса.

 

Дали е възможно да съм спрял под леко неблагоприятен наклон (има лек наклон назад и надясно) и да се е стекло по-малко масло в картера и съответно по щеката… Или да пробвам да изчакам повече след гасене?

 

 

ПС: за K24A3 говоря

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малкият наклон не е проблем. Можеш да забършеш щеката, без най-долните 10см, за да ти е по-удобно да я хванеш над тях и така да опреш съвсем леко в листа. Може също да съкратиш малко и времето, но моторът трябва да си е топъл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз я хващам, не ми пречи маслото нагоре (то си е малко). Но както казах след като извадих щеката и изчаках сигурно 2 мин, допрях съвсем леко и внимателно до листа и листа просто леко се изцапва там където го докосвам – защото капката не е провиснала от щеката и реално докосвам листа с метала на щеката, а не с долния край на капката. Надявам се го обясних разбираемо. Не съм сигурен къде бъркам, просто сякаш има много малко масло по щеката. Наляли сме към 4.5 литра масло и на студен двигател е на макс.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз поднасям щеката към листа вертикално и чакам да се стече и капне. Ако не стане и изгубя търпение, просто опирам капката в хартията. Тя вече е по-ниско от щеката, но още не се отделя от нея, обаче аз съм с 5х20 масло, а то вероятно е по-течливо от твоето.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 minutes ago, ceco_accord said:

Аз поднасям щеката към листа вертикално и чакам да се стече и капне. Ако не стане и изгубя търпение, просто опирам капката в хартията. Тя вече е по-ниско от щеката, но още не се отделя от нея, обаче аз съм с 5х20 масло, а то вероятно е по-течливо от твоето.

Да, моята не се стича толкова. Маслото е Ravenol FO 5w30. Ако някой има съвет как да взема проба, да сподели :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взимаш чист термосвиваем шлаух (може и друг подходящ) с малък диаметър (около 1.5-2мм) и подходяща дължина, която да ти позволи като го мушнеш през отвора на щеката да стигнеш до маслото (и да не го изпуснеш :D). Задържаш 2-3 сек. и затапваш отвора на шлауха, който е при ръката ти (горния), за да не позволиш на навлязлото в шлауха масло да изтече. Издърпваш шлауха и много, ама много внимателно капваш върху листа хартия чрез леко отпускане на затапения от теб край на шлауха. Ако го отпуснеш рязко или много, ще изтече много от поетото от шлауха масло = мазало върху листа. Пробвай и ще видиш какво се случва, пък после ще се усъвършенстваш.

Така взимам масло за проба от мотора на Пежото на баща ми, тъй като и там нищо не остава по щеката. Тествано многократно.

Успех!

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...