Jump to content

Recommended Posts

Да, има краева зона :thumbs1:

Ядрото също е леко замърсено. Няма "чернилка".

Rom_canon_pila.thumb.jpg.7dfcb36d50115334e10ce4878b56e498.jpg1190783857__.thumb.jpg.e9211b2c352e0779d60bacb13eba8e0f.jpg

Маслото все още е чисто.

До кога планираш да го експлоатираш?

При тази скорост на изпълване с мърсотия и режим на експлоатация 9-10 000 км са му гарантирани.

Е, зависи колко "лоша" ще е зимата :D.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още се чудя дали да го сменявам на 10000км. или да продължавам да го тествам редовно с капки и да пробвам до към 11-12 хиляди и, ако се държи добре, да карам дори и повече.

Тъкмо накрая ще има една хубава поредица от капки и какво се случва с маслото на всеки горе-долу 1000 км и какво ще стане след заветните 10 хил.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1)      Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.;

2)      Масло – Mobil 1 ESP Formula 5w-30;

3)      Маслен филтър – HONDA OEM (Purflux);

4)      Общ пробег на автомобила - около 418 510 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата -  7300км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 65/35;

7)      Средна скорост - около 43 км/ч;

8)      Сезон на експлоатация – 01.07.2018 - 28.11.2018;

9)      Моточасове – около 170;

10)  Изразходвано гориво - около 475 л. Лукойл 95;

11)   Kтм = (475 л./ 3.7 л.) = 128;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,7 л. (източено е и маслото от картера на главата, което обуславя 200 мл. повече налято чисто масло);

14)  Доливане на масло – не е правено; нивото не е променено или промяната е почти незабележима ( - 1мм на щеката; установих много лек теч на масло от гарнитурата на картера);

15)  Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; сравнително леко градско (трафикът не е тежък); градското е намалено почти наполовина. Основното време за работа на мотора също е намалено – с около 20-30 минути. Грубо – сутрин около 30 мин. и вечер пак толкова. Имам и допълнителни извънградски пътувания през уикенда, които са сравнително кратки.

16)  Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi.

 

Scan_20181129_121122.thumb.jpg.82cb38e2e5afac829550fa51ad17626e.jpgScan_20181129_121122_pila.thumb.jpg.1d0a08ef036f27f667e87c7329c96827.jpg

 

История до момента (на офисна хартия):

400-7300km_office_paper.thumb.jpg.7b3414701cf432d79bf7328f24ad90ab.jpg

Ядрото все още не е много черно и може да поеме още тежки замърсявания, което е добре. Краевата зона също не е нарушена (поне не сериозно). Замърсяването е превзело половината от зоната на дифузия. Има още място за насищане. Ако обаче търсим разумна смяна,  трябва да я направим в този момент.

Какво следва - тези дни ще източа част от маслото, около 1.7 л. както вече писах, и ще долея свежия остатък от 5 литровата туба (около 1.3 л.). Планирал съм след гасене на мотора да изчакам поне около 1 час, за да може по-голямата част от тежките фракции мърсотия да се утаят на дъното на картера и да бъдат източени. След това ще сипя чистото масло, ще загрея мотора и ще направя нов капков тест. Останалото ще го видим "на живо" :lol:

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотен експеримент и резултат! :thumbs1:

Моля те, не похабявай масълцето! Врътни му още поне 2 хил. км., да видим дали ще деградира по-бързо, пък после лесно ще налееш шел-а.

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 2000 км при сегашния ми дневен режим и предстоящите празници ще ми трябват повече от 2 месеца. Мога да продължа с Мобила до края на месец Декември и да направя нов тест около Новогодишните празници, независимо от навъртяните километри. Това ще даде някаква идея за стареенето на маслото. Предполагам, че темпът ще бъде по-ускорен, тъй като е зима и пътуванията ми са кратки.

Меракът ми за Шела и синтетичния филтър е най-вече да видя какво ще е усещането именно през най-студените месеци - януари и февруари, и то при кратки пътувания. Ако продължа с Мобила ще изпусна този момент и ще вкарам Шела по-дълбоко в летния сезон, а за там в момента планирам Amsoil XL 10w-30 :D.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1.12.2018 г. at 17:58, emod написа:

.....Кара ми се Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w30 + филтър Amsoil ЕА15К20 :devil:. Ей ги на:

WP_20181201_003.thumb.jpg.881a03da1fa445701d7f6c2d32568396.jpg

 

 

 

Не го слушай dandilov  :), бързо сменявай и давай пробите, че ми е любопитно - жалко че няма да са от дизелова Хонда :D.

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офф топик-ът е преместен във "FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета"

 

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тест 1:

 

1) Автомобил – Honda Civic 1.8 R18A1, 2006г.;

2) Масло – Shell Helix Ultra  5w-30;

3) Маслен филтър – Mahle;

4) Общ пробег на автомобила - 198000км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9400км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 50/50;

7) Средна скорост - N/A

8) Сезон на експлоатация – 05.05.2018 - 05.12.2018;

9) Моточасове – N/A;

10) Изразходвано гориво - N/A

12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.;

14) Доливане на масло – не е правено.

15) Други – предходно масло: Eneos Premium Hyper 5w-30

16) Капката е сканирана с Brother на 600 dpi;

oil_drop.jpg

Редактирано от zpa0
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимката изглежда доста преекспонирана. Цветовете изглеждат неестествено. Това ще ни заблуди в анализа на пробата. Може да имаш включени някои автоматични корекции на скенера за изображението, които е хубаво да ги изключиш.

За сега мога да кажа само, че маслото изглежда доста обводнено.

Понеже не си написал какво е горивото (LPG или бензин), обводняването може да се дължи на LPG като гориво. В друг случай , обводняването може да се дължи на каране на къси разстояния, независимо от горивото, при което двигателят работи недостатъчно дълго време на оптимална темпеартура, за да изпари водата от конденза. При такова обводняване е най-добре да смениш маслото, за да предотвратиш корозионни процеси в двигателя.

Също така, попадналата и задържала се вода в маслото, води до нарушаване на свойствата му.

Ако направиш базовите настройки на windows-а за скенер и принтер, както беше обяснил emod, и сканираш отново капката, може да обсъдим и степента на замърсеност, на маслото. Но отрежи изображението само около самата капка. Например около 10/10 см.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

Благодаря за отговора!

Нещо не ми се получава със скенера, мога да опитам с камерата на телефона. Опитах с различни настройки и винаги излиза преекспонирана.

Иначе колата е бензин и да, за този интервал съм я карал много често на къси разстояния, в порядъка на 7-15км, два пъти на ден.

Редактирано от zpa0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изрежи капката от листа в квадратче 8/8 или 10/10 см и сканирай отново да видим как ще се получи.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 29.11.2018 г. at 13:53, romborak написа:

Още се чудя дали да го сменявам на 10000км. или да продължавам да го тествам редовно с капки и да пробвам до към 11-12 хиляди и, ако се държи добре, да карам дори и повече.

Тъкмо накрая ще има една хубава поредица от капки и какво се случва с маслото на всеки горе-долу 1000 км и какво ще стане след заветните 10 хил.

Аз бих го сменил.ECS Лятото кара 8000 км,но зимата заради конденза го сменям на 6500.Само ЕСП на Мобил и ECT на Шел се държат адекватно зимата,но те са типично дизелови масла.

 

Би ли добавил моточасове към анализа си?Можеш да ги извадиш от ГИ ,ако си ресетваш там брояча.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам часове във всичките си проби.

С последната проба, на 6373 иминати км от смяната, моточасовете са около 168.

Иначе нямам брояч на ГИ и не ресетвам.

Нулирам единия интервал на километража и там следя изминати километри и среден разход.

От другия интервал следя средната скорост и деля изминатите км на средната скорост.

Моите условия на експлоатация са много еднакви всеки ден и мисля, че имам достоверен резултат за моточасовете.

На къси разстояния карам максимум 2-3 пъти седмично.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Не мога да редактирам съществуващия пост.

Прилагам 10x10 600dpi сканирано копие.

drop_10x10.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей zpa0,

За съжаление, както писа по-горе dandilov, цветовете на сканираната капка са доста преекспонирани .

Това променя визията на капката след обработката й с "пила", и тя изглежда доста чиста. Ето я:

Zpa0_pila.thumb.jpg.5890e0cb818869a2f63270874fbfda56.jpg

Отделно, ако това е образът на капката, качена от теб миналата сряда, то тя е сушена прекалено дълго и не може да послужи за обективен анализ. Силно накъдреният край на капката е един от индикаторите за "пресушена капка" (повече от 24 часа). Прави впечатление също така, че замърсяването е стигнало до края на капката - вероятно пак от пресушаване. Кажи ми, ако греша.

 

Ако все пак искаш да пробваш отново, имаш два подхода:

1. Задължително вземи нова капка.

2. Пробвай пак да настоиш скенера по инструкциите от първата страница на темата и тогава сканирай новата капка, която си сушил не повече от 24 часа.

3. Ако продължаваш да има преекспониране на цветовете, направи сканирането с резолюция 300 ppi (dpi) - обикновено това помага и дава реалните цветове на капката.

4. Ако горното не сработи - снимай новата капка с телефон, но спазвай стриктно инструкциите ми от първата страница на темата - поста "Технология капков тест".

 

Поздрави!

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги,

 

Поредната капкова проба на RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20 купено от ato24 с общите поръчки от форума.

 

Първа проба направена на 30.07.2018, изминати 52км.
Втора проба направена на 08.08.2018, изминати 564км.
Трета проба направена на 28.08.2018, изминати 1270км.
Четвърта проба направена на 17.09.2018, изминати 2087км.
Пета проба направена на 04.10.2018, изминати 3001км.
Шеста проба направена на 18.10.2018, изминати 4096км.
Седма проба направена на 07.11.2018, изминати 5204км.
Осма проба направена на 28.11.2018, изминати 6373км.
Това е девета проба направена на 12.12.2018, изминати 7044км.
 
Ето и подробностите:

  •         Автомобил – Honda Accord '09 Tourer, R20A3, AT, с монтиран ГИ преди 48 хил. км.;
  •         Общ пробег на автомобила – 270 363 км;
  •         Масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20;
  •         Маслен филтър  – HAMP;
  •         Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата  – 7044 км.;
  •         Период на експлоатация  – 28.07.2018–12.12.2018;
  •         Обем на налятото масло при смяната – 3.9л.;
  •         Доливане - няма;
  •         Предишно масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20;
  •         Цикъл(извънградско/градско) – 40/60%;
  •         Средна скорост  – 38км/ч.;
  •         Моточасове – около 185 м.ч.;
  •         Изразходвано гориво – 731л. пропан бутан и 63л. А95;
  •         Пробата е взета от напълно загрял двигател, 10 мин. след гасене;
  •         Сушена е 24ч. на стайна температура;
  •         Режим на използване – студен старт сутрин, после 30км, студен старт вечер и отново 30км., 2-3 пъти седмично кратки разстояния в града;
  •         Сканирано е с резолюция 600dpi. на офисна хартия.;
  •         Сканиращо устройство - Samsung SCX-4825FN;

 

Прикачам за сравнение предишните проби.

Пробвах се и да направя една "пила".

Надявам се, че се е получила, но за анализ мисля, че още съм "зелен" :)

 

1619854506_HondaAccord-Kapkovtest2-9-12_12_2018.thumb.jpg.c2f2812341cfd40c7a23e0a24bf52f06.jpgPila.thumb.jpg.92cc17d0300d6c86f6edfcd650d7c7de.jpg

 

480866454_HondaAccord-Kapkovitestove27.07-12_12_2018.thumb.jpg.684bd1283e9e593c555989fec9708ccf.jpg

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно взета проба!

След малко засилване на цветовете, за по-нагледно, се получава следната картинка:

Enhancement_HondaAccord-Kapkovtest2-9-12_12_2018.jpg..thumb.jpg.816625349e0a57f9d18db4e7af603c51.jpg

Маслото си е все още малко замърсено.

Като чели замърсяванията от ядрото започват да се разпространяват в дифузната зона.

С оглед на типа масло и по-различното му поведение при капковите тестове, не съм сигурен какво точно се случва. Много ценна информация би ни дал един лабораторен анализ в момента!

Наблюдава се доста голяма зона с все още чисто масло - синият ореол. Както и лека къдравост по периферията, която напомня за също толкова леко обводняване от конденз.

Мисля, че има още ресурс в маслото. Поне до към 10 хил. км.

Но искам да видя и мнението на Емо.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@romborak чудесно си се справил с обработката на сканираната капка :thumbs1:.

Да добавя само фактологията 0-7044 км:

0-7044.thumb.jpg.e013be932441fc2b3e1d599c968065a6.jpg

 

Преди 1 час, dandilov написа:

Мисля, че има още ресурс в маслото. Поне до към 10 хил. км.

Аз съм на същото мнение, видно и от предходния ми пост.

Наистина, "визията" на капката е "странна", но пък я потвърдихме с два различни скенера. Имаме си още един Акорд на газ, този на JHM, и там нещата не стоят така - капката е "нормална", но пък и маслото е друго.

Според мен, в случая се наслагват няколко фактора:

1. Самото масло, най-вече като базови масла - основна база + V-та група (търговска тайна), тъй като пакетът добавки обикновено е стандартен за даден клас масла (да речем API SN; ILSAC GF-5).

2. Моторът на romborak е изключително чист и добре поддържан, вкл. с редовна смяна на масло.

3. Технически е в отлична кондиция - много малко блоу-бай газове в картера.

4. Газта, като гориво = чистота на изгаряне.

5. Много малко къси преходи в града, за разлика от ситуацията при JHM.

6. Замърсяването на маслото е причинено от много фини частици и предвид това, че е 0w20, т.е. доста течливо, финото замърсяване лесно плъзва в зоната на дифузия - по тази причина ядрото и зоната на дифузия са с еднакъв (почти еднакъв) цвят (разбирай и замърсяване). В допълнение, видът на маслото на щеката потвърждава чистотата му.

 

 

По горните причини таванът на експлоатация може да бъде определен на 10000 км (хипотетично; според вида на маслото към момента), но следва да се отчете и този коментар на Markony:

На 7.12.2018 г. at 11:41, Markony написа:

Лятото кара 8000 км,но зимата заради конденза го сменям на 6500.

 

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би било добре,впредвид горните тълкувания на колегите,да се направи една спрвка с капка на ECS, от колегата Markony (ако все още му е в двигателя),която би дала яснота,около сканираните капки на равенола и мобила.Същевременно,би отхвърлило съмнението относно евентуална неточност,при експониране на изображението.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От експерименти вече не помня с какво масло съм в момента. :) Сега тествам новата тойота 0в-20...мисля да го закупя в 60-литровата версия,но първо трябва да се пробва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би ли споделил как тестваш едно масло? Използваш ли някакви аналитични методи (напр. лаборатория)? Къде могат да се видят резултати от тестовете - в различни теми споменаваш, че тестваш различни масла, но никъде не съм видял/прочел резултат от тест?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сипа нещо в моята (преди 2200км) и каза - карай, ще видим после как е. :) По коледа ще мина да ме "прегледа", а вероятно и тук ще "капна" нещо за тълкуване.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в момента съм си "капнал" малко, младо червено винце и го тълкувам съсредоточено... :rolleyes:

Първоначалните ми впечатления са за пълен пакет присадки + много ароматни естери... :lol:

 

П.П. Сори за офф-а, ама не се сдържах.

  • Харесвам 3
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, dandilov написа:

Аз в момента съм си "капнал" малко, младо червено винце и го тълкувам съсредоточено... :rolleyes:

Първоначалните ми впечатления са за пълен пакет присадки + много ароматни естери... :lol:

Гледай и да мезиш, че да има отлагания по които да тълкуваш. :)

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тест втори:

1)  Масло – Ravenol SSV 0w30, маслен филтър ОЕМ Хонда.

  2)  Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 156180 км. В предният тест вместо 155050км. съм посочил 155500км., но пробега е верен и тогава и сега.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7130км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - първите 6000км. -около 1000км. градско и всичко останало извънградско. Последните 1130км. - извън градското е 260км. и остналото градско на къси разтояния предимно студена кола.

  6)  Средна скорост - незнам.

  7)  Сезон на експлоатация – от 07.09.2018г. до 16.12.2018г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - 455 л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  6,00л.

12)  Доливане на масло не е правено.

 

Снимката на прозореца забравих да направя, ако трябва утре ще снимам.

Качвам скана,  сканирано с 600 резолюция. Капката е сушена окло 27 часа.

 

Scan Ravenol.pdf

Редактирано от goga
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тест 1 и 2 един до друг:

goga_test2_2.thumb.jpg.d5e1dfbf2f6e484be2dd44a68a603f86.jpg

 

gogattt.thumb.png.0707efc6f33c7e9659899063f9c865bc.png

Маслото все още е в добра кондиция. Вижда се как краят на капката е потъмнял (виж самия ръб; тънката тъмна ивица), поради постоянно натрупващото се замърсяване (сажди) в маслото. Краевата зона на капката също е по-тъмна (замърсена), но ядрото и зоната на дифузия са се изменили съвсем леко. Градското все пак си казва думата, предвид промяната за тези 1130 км от предходния тест. Продължаваш смело напред към 8130 км. Снимай на просвет следващата капка, ще бъде важно!

Редактирано от emod
допълнени снимки на просвет
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емо, Благодаря! Още тази капка ще я снимам на просвет утре и ще я кача (едит: качена в горния пост). Следващите километри се очертават във все същия тежък режим.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капков тест 1
1.Mobil1 0w20 AFE
2.Honda accord-K20Z2 2006г.
3.Общ пробег на автомобила-153560км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 1500км.
5.Цикъл(извънградско/градско) 30/70%
6.Средна скорост,около 30 км/ч.
7.Сезон на експлоатация 02.11.2018 до 18.12.2018г.
8.Мото часове, около 25
9.Изразходвано гориво-около 160 л. пропан бутан и 20л. бензин А-95.
10.Обем на налятото масло при смяната-4.5л.
11.Доливане няма
12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-RTA-003,made in japan).
13.Въздушен "Blue print"
14.Режим на използване,много тежък,с къси преходи.
15.Предишно масло-petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,5 мин. след изгасяне. 18.12.2018
17.Сушена е 24 ч. на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi. на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5-2,0 см. височина.

1188452981_mobil10w201500km.thumb.jpg.ea7c3afc81d65fe4c7439c9f4c9dbe95.jpg

Image.thumb.jpg.ccedd91d0e2767dec9f5acfbfd1cb5af.jpg

Зима..,зима...:)!

Редактирано от JHM
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JHM

Интересно... То тежък режим, но едва 1500км.

Несливаемия остатък източи ли?

А на петро-то колко му навъртя в крайна сметка? :)

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Източил съм над 400гр. с помпичката,а петрото изкара достойно 7000км.:)Рано е да го отписваме мобил-а,вярвам че няма да ме разочарова във времето:),а и може да поизчиства,неизчистеното от петрото :D.Маслото е купувано от coxmotorparts. 

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обещан анализ след 1000км, пак забравих да направя, Но сега съм минал близо 3000 след последния,  предполагам ще се вижда по-добре разликата.

1. Автомобил - Nissan Primera P12 2003г 1.8 Газ/Бензин

2. Масло - Ravenol 5W40 VSI / предишни три смени със същото

3. Маслен филтър - MAHLE

4. Общ пробег на автомобила - около 197 000

5. Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7100км. (сменено 04.06.2018г.)

6. Цикъл - градско 80% / извън градско 20% ( Варна-София-Констанца )

7. Средна скорост - 25км/ч.

8. Изразходвано гориво - около 700 л . Ромпетрол, Бенита, Лукойл - газ

9. Пробата е взета при загрял двигател (10 мин. след изгасяне) , сушена е 18 часа на стайна температура

10. Сканирана е на скенер Brother dcp-135c на 600dpi

962652731_001.thumb.jpg.3f8ab29068bb8eae6fbc7ebe6ba3c4fc.jpg1943306590_7100.thumb.jpg.1f7226bd99958eb6ed75e7e303176179.jpg

Това "ядро" нещо май му е студено , болно или побъркано  :D 

 

Редактирано от niksan_vn
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен наблюдаваме самото начало на разпада на ядрото. Краевата зона (на ядрото) започва да навлиза в зоната на дифузия. Самата дифузна зона не е много замърсена. В периферията на капката се забелязва и не малка зона от чисто масло (синият ореол). Ръбът на самата периферия е равен, което показва, че няма обводняване, въпреки газ-та като гориво.

Маслото е все още "живо" и има още малко ресурс. Поне още 1000 км. Следващата проба ще бъде решителна за вземане на решение дали да се сменя, или да продължи още малко експлоатацията му.

Дори бих препоръчал да вземеш две проби в промеждутък от по 500 км. всяка. Така ще може да се преценят нещата още по-добре.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека да поумуваме над следните две проби:

1434523929_Petro-CanadavsRavenol3000km.thumb.jpg.47cc1869d9f335dc6e75ce650c059f4d.jpg

При смяната и на двете масла е източван несливаемия остатък от картера.

Пробите са взети на еднаква филтърна хартия.

Сканирани са на един и същ скенер при еднакви настройки.

На какво може да се дължи разликата в резултатите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.12.2018 г. at 13:32, DTEC написа:

Би ли споделил как тестваш едно масло? Използваш ли някакви аналитични методи (напр. лаборатория)? Къде могат да се видят резултати от тестовете - в различни теми споменаваш, че тестваш различни масла, но никъде не съм видял/прочел резултат от тест?

Ползвам ,когато излезе нов модел ,масло което е може би интересно за моите клиенти...:)

Понеже основно се занимавам с масла за земеделска техника съм длъжен да правя анализ на всеки 300 моточаса. Това е единствения начин за диагностика на големите двигатели.На автомобилните масла си пускам анализ само на конкретни параметри ,които ме интересуват. Примерно TBN,Sulphated Ash   и HTTS....нещата за които най-много лъжат производителите.На отработените масла  ме интересува нафта ,антифриз и малко метал - калай и мед,желязо,алуминии. След известен опит даже може сам да определиш кога са свършили биелните лагери само по един елемент.

Къде според теб мога да правя анализи в Русе? Анализите ги вижда този ,който ги плаща...:)

АКо се върнеш назад в темата съм дал цени....1100 лв е един анализ,аз ползвам частични за по 300-400 лв.Цената е без ДДС

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dandilov Благодаря за анализа и съвета. Принципно вече трябва да го сменям , понеже така правя с този нисан, че на 7-8000 вече го сменям. Сега ми беше любопитно с тези анализи (понеже наскоро разбрах за тях) , за това все още го държа. Интересното в случая е ,че докато стигна 7-8000км , тубата от 5л. вече беше пресушена, а ТОЗИ път ... учудващо имам още около 1,5л за доливане. :) 

Чакам си новото масло , а до тогава ще направя още два анализа през 500км , както ме посъветва ;) 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, dandilov написа:

На какво може да се дължи разликата в резултатите?

Могат да се дължат на:

1. Сезон на експлоатация - лято vs зима;

2. Режим - % градско (тежко; леко; средно) vs % извънградско;

3. Брой студени стартове и кратки пътувания;

4. Начин на шофиране - повече "ряз" = повече замърсяване;

5. Влошаване на състоянието на мотора - всичко старее;

6. Маслен филтър - недобра филтрация; зимата -> студен старт = по-често и по-дълго отваряне на байпас клапана, поради по-гъстото масло;

7. Въздушен филтър - замърсен стар или нов, но с влошени качества = повече "прах" в мотора;

8. Условия на сушене на капката - най-вече влажност (на помещението), температура и продължителност (24 часа);

9. Самото масло - базовите масла са различни: Петрото е хидрокрег III гр., а SSO-то е PAO + крег + V гр (тайна за Равенол); след това идва пакетът добавки - Afton за Петрото (по спомен); незнаен за Равенола;

10. Петрото мие по-добре от Равенола (не може да бъде изключено :lol::lol:);

11. др.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@emod

1. Петро-то: период зима - пролет. Равенолът: лято - ранна есен.

5. Отпада. Равенолът е налят след Петро-то.

6. Има логика за филтрите и байпас клапана. Филтри: Borg & Beck BFO4057 при Петро-то и Honda OEM 15400-RBA-F01 при Равенола.

7. Въздушен филтър OEM HONDA 17220-P1K-E00 и при двете масла. При наливането на Петро-то, въздушният филтър беше на 3686 км. При наливането на Равенол-а беше поставен нов ОЕМ филтър.

9. Да. беспорно маслата са различни като база и пакет присадки. Дали това не е основната причина... Между другото, тази партида Ravenol SSO 0W30 има от всичко по много...:D

10. Mr. Proper? Може. Нали идва отвъд океана... :lol: Но от друга страна Петро-то имаше TBN 7.9 (старото), а на Равенолът е 10.5

11. В процес на "research"...

 

Всички други точки са "sans changement" ( сон шонжмо, както казваха в 15:00ч. по радиото, преди години...). :)

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1)      Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.;

2)      Масло – Mobil 1 ESP Formula 5w-30;

3)      Маслен филтър – HONDA OEM (Purflux);

4)      Общ пробег на автомобила - около 419 610 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата -  8400км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – около 65/35;

7)      Средна скорост - около 44 км/ч;

8)      Сезон на експлоатация – 01.07.2018 - 22.12.2018;

9)      Моточасове – около 190;

10)  Изразходвано гориво - около 546 л. Лукойл 95;

11)   Kтм = ирелевантен, поради замяната на 1.7 л. отработено масло с 1.3 л. чисто масло;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.7 л.;

14)  Доливане на масло – източено е част от маслото, около 1.7 л., и е долят свежия остатък от 5 литровата туба (около 1.3 л.);

15)  Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; сравнително леко градско (трафикът не е тежък); Градското е намалено почти на половина. Основното време за работа на мотора също е намалено – с около 20-30 минути. Грубо – сутрин около 30 мин. и вечер пак толкова. Имам и допълнителни извънградски пътувания през уикенда, които са сравнително кратки.

16)  Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi.

Scan_20181223_131921.thumb.jpg.423d639b40556347e559682fccdb4ab6.jpgScan_20181223_131921_pila.thumb.jpg.bb76cf16f9fde33655e8dca09f2798f1.jpg

 

История на офисна хартия:

Refresh_Mobil_7300.thumb.jpg.e8fabfeb101db7ca2fba7dc5a10cdeb5.jpg

 

400-7300km_office_paper_REFRESH.thumb.jpg.bbdb43db6d297f1fa41c03410bc3c491.jpg

 

При това развитие и зимния период маслото ще изкара до около 9500-10000 км.

Вижда се как навлиза в ритъм на замърсяване. Темпът може да се окаже леко ускорен, но това е логично, предвид сезона и съкратеното ми време на пътуване.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...