Jump to content
Markony

Капкови проби на двигателни масла

Recommended Posts

@emod

Страхотно масло и страхотно представяне! Забелязва се самото начало на разпад на ядрото. Тъкмо едвам започва. Хванал си точния момент. :thumbs1:

 

@emod@JHM

Хей хора, много блестят от чистота тия двигатели, бре... Ще ми осветят очите... :D:thumbs1:

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера сменяйки филтрите реших и аз да пусна капка/и от маслото, което утре ще бъде сменено:

1)      Автомобил – Honda Civic 1.6 i-DTEC, 2013г.;

2)      Масло – Mobil 1 ESP 0W-30;

3)      Маслен филтър – HONDA OEM;

4)      Общ пробег на автомобила - 78 263км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 16 503 км; 1 500км спонтанно в последния уикенд.

6)      Цикъл (магистрала/извънградско/градско) – 10/80/10;

7)      Средна скорост - около 68 км/ч;

8)      Сезон на експлоатация – 18.12.2017 -13.07.2018;

9)      Моточасове – 270; в това число и 2ч в Хамбург за 2-3км. и 150-180-200км/ч гонене на полет.

10)  Изразходвано гориво - 726л немски и датски дизел (266л Shell V-Power Diesel, 222л No-name нормален (мисля, че купуват от Total), останалото нормален от Shell и Esso)

11)   Kтм = (726 л./ 4.7 л.) = 154;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 22 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,7 л.;

14)  Доливане на масло – не е правено. Не се наблюдава спад на маслото.

15)  Други – предходнo маслo: Q8 5W-30.; всички системи работят (ДПФ, ЕГР..); нормално каране 100км/ч извънградско (95км/ч съгласно ГПС); малко градско; магистрали (главно уикендите) - 120-140 км/ч, веднъж пълнене на километража (204км/ч), голяма част от километрите са с двама човека (аз+колега) до работа и назад - около 70км в посока

16)  Капката е скенирана с Canon MG3550 на 600 dpi.

Малко се изложих с разстоянието между капките, но ми е за първи път. Ако може някой да изреже единичната капка и да я обработи

 

Mobil 1 ESP 0W-30.jpeg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ги обработени с "пила":

dtec_pila.thumb.jpg.f9fcd8b85b69537511422542faba052d.jpgdtec_pila-single.thumb.jpg.ec29c5769ddb4ceb6c192fdd9308a4ec.jpg

Ще мога да напиша коментар след малко.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Доколкото разполагаме с една капка (а дизелите са трудни за предвиждане по този начин), мога да изложа следните съображения по маслото:

Степента му на изпълване със сажди е средна (или малко над средната) – съдя за това по цвета на капката, клонящ повече към светлосив/сив, както и по края й, който не се различава съществено по цвета си от този на зоната на дифузия ((червената стрелка на снимката по-долу; краят на капката кореспондира с изпълването на капката с все повече и повече сажди, които достигат чак до периферията й и се уплътняват (като вълни)). Това индиректно говори, че маслото все още е способно да поема, задържа и диспергира замърсяването в себе си. Маслото има също така известна (според мен неголяма) степен на обводняване – къдравия край на капката – малко странно при твоя режим. За сравнение съм сложил двете капки от VW-to на dandilov (вж. по-долу). Забележи разликите. Дори капката на 4000 км изглежда по-замърсена от твоята на 16500 км. При VW—то разбира си има причина за това (дискутирали сме я в предходните постове). При теб следва също така да се отбележи, че режимът на експлоатация е лек (доста висока ср. скорост) + маслото в картера е 4.7 л. (с около 1л.+ над обикновената д15-ка и около 500мл над картера на някои Акорди) + явно чист/незамърсен мотор в много добра/отлична кондиция + евентуална разлика в качеството на горивото (предполагам, че VW-то се кара в БГ!) = добра кореспонденция със видимото състояние на маслото. Като цяло, смяната ти е навременна и с презастраховане от гледна точка на сажди в маслото (диспергиращи свойства), според мен.

За да придобиеш пълна и обективна представа дали коментарът ми е правилен и за начина, по който моторът ти се отнася към маслото , ще трябва да минеш през поредица от 4-5 капкови теста. Ако си навит, сега е момента да започнеш – доколкото ти предстои смяна.

Diesel_VW_Honda.thumb.png.061f43434ae975e011c253e2f756b1d0.png

Редактирано от emod
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Според мен цветовият баланс на сканираното изображение е нереален. Капката изглежда кафеникава, което не кореспондира с нормалния цвят на дизелова капка, който трябва да е в нюанси от сиво до черно. Говоря за сканираното изображение, а не за обработеното с "пила".

Това доста може да обърка правилната преценка и анализ на пробата...

Колегата DTEC да си направи базовите настройки в уиндоус-а за скенера, както си обяснил ти Емо, в пост №6.

 

Между другото настройките от пост №6 трябва да се преместят в заглавния пост от темата!

Моля модераторите да го направят.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ emod:

Благодаря!

Бих се опитал да направя 5 капкови теста със следващото масло, но не съм сигурен дали ще имам физически времето.

 

@ dandilov:

Скенера е вързан към iOS. Но настройките са по подобие на тези в пост №6.

 

П.П.: Аз погледнах Тест 2 и Тест 4 от тук, за да си извадя някаква представа - http://www.motor-checkup.ru/h_samples.html.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

О.К. :thumbs1:

Странно защо "кафенее" така тази капка...

След малко обработка от мен, се получи това:

5b3d216a172f5_1CivicDiesel.thumb.jpg.aa3e57f10f4d1cf679ac1aa04afca2f5.jpg5b3d21776871d_Pila_1CivicDiesel.thumb.jpg.0fcee917f9de6a0a887a539e1aa31641.jpg

Интересно ми е, кое от двете изображения (твоето сканирано и обработката) е по-близо до реалния цвят на капката върху хартията?

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То самото масло не беше черно.

Остатъка в тубата е с кехлибарен (светло кафяв) цвят, а отработеното е с тъмно кафяв цвят.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, ясно...

Все пак ми е малко странно кафеникав цвят на отработено масло в дизелов двигател.

Но като се има предвид, че това е Хонда и то нова... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, DTEC написа:

Бих се опитал да направя 5 капкови теста със следващото масло, но не съм сигурен дали ще имам физически времето.

Разбирам. Ако можеш направи на 5000-10000-15000км, макар че тестът веднага след смяната на маслото (на 50-100 км) ще бъде много ценен, като отправна точка, особено поради факта, че моторът е дизел!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога на 40 или 180 след смяната. Кой да бъде?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 40 км след смяната на маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Първа капка след смяна на масло:

1)      Автомобил – Honda Civic 1.6 i-DTEC, 2013г.;

2)      Масло – Mobil 1 ESP 5W-30;

3)      Маслен филтър – HONDA OEM;

4)      Общ пробег на автомобила - 78 474км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 34км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 70/30;

7)      Средна скорост - 51 км/ч;

8)      Ден на експлоатация – 05.07.2018;

9)      Моточасове – 00:39 (39мин).

10)  Изразходвано гориво - 1,3л Esso Synergy Diesel (3,9л/100км за пътуването според борд комп.);

11)   Kтм = (1.3 л./ 4.9 л.) = 0.14; Този път са наляли повече масло, защото остатъка от 5л туба е около/под 100мл.

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 23 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,9 л.;

14)  Доливане на масло – не е правено.

15)  Други – предходнo маслo: Mobil 1 ESP 0W-30; всички системи работят (ДПФ, ЕГР..); нормално каране 100км/ч извънградско (95км/ч съгласно ГПС); малко градско; нормален междуселски път от Хонда дилър до вкъщи

16)  Капката е скенирана с Canon MG3550 на 600 dpi.

Mobil 1 ESP 5W-30_Window.jpeg

Mobil 1 ESP 0W-30_old vs Mobil 1 ESP 5W-30_fresh.jpeg

Mobil 1 ESP 5W-30.jpeg

Редактирано от DTEC
Добавяне на информация. Корекция на правописна крешка.
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отлично начало. Очертава се много интересен и ценен тест :thumbs1:.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление не мога отново да коригирам горния пост и сега забелязвам, че при мен не се виждат имената на снимките.

Най-горе - снимка с таблет, като листа е поставен на прозорец.

Средна - сравнение на старо и ново масло, като двата листа са поставени един до друг върху почти бели плочки.

Най-долу - сканирана актуална капка.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимката на прозореца (на просвет) е важна. Хубаво е, че си я направил. При следващите проби ще даде важна информация за степента на насищане със сажди и евентуалното наличие на гориво в маслото. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Двигател: D14Z4

Общ пробег: 301 978 км.

Масло: Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30

Пробег на маслото: около 5000 км.

Режим градско / извънградско: 30 / 70 %

Сезон: Декември 2017г. - Юли 2018г.

 

Ето какво беше обрал магнитът на пробката:

 

1_20180706_094933.thumb.jpg.6a77a7168d830b3e5d090c506f348948.jpg1_20180706_094923.thumb.jpg.d3cb48dbfc02568a8ea898a2c7db34aa.jpg

 

Много ли е? Малко ли е? :blink:

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Труден въпрос. Прегледах каквото намерих в и-нета по въпроса с магнитните пробки и какво са уловили. Според мен не е много. Особено, ако я слагаш за първи път при Петрото. Дали е малко/нормално обаче ми е трудно/невъзможно да кажа.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се колеги не можах да довърша пробите с кастрола. Поради пътуването ми до Германия го смених по рано. Сега качвам пробата от новото мссло. 

1)  Масло – Ravenol SSV 0w30, маслен филтър Махле.

  2)  Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 147400 км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5000км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - около 200км. градско и всичко останало извънградско. 

  6)  Средна скорост - 110-130

  7)  Сезон на експлоатация – от 15.06.2018г. до 08.07.2018г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - 280 л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  6,00л.

12)  Доливане на масло – 100 - 150мл. преди около 2000км.

13) Други особености при експлоатацията: извънградското е около 1000км. извън магистрали и всичкото останало по магистралите в Унгария, Австрия и Германия при скорост 130-140 и често до 160.

Снимката е на прозореца правена. 

 

Kapkov test Ravenol.pdf

IMG_20180709_123836.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи задължително и скениране или снимка с телефон/таблет/ апарат по указанията (по-горе)!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Pdf файла преди снимката е сканирането - цветен скан със резолюция 600dpi. 

Редактирано от goga
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го сканът + пила:

goga_new.thumb.jpg.8cd1ac54f22939ea405da146fc74c74f.jpggoga_new_pila.thumb.jpg.93d9b2fb79e8d024c3f5edf3eddf64a1.jpg

 

Като цяло маслото е чисто за километрите си - показва го и снимката на просвет. Дисперсията е добра. Саждите не са стигнали до края на капката. При теб продължава тенденцията да се образува ядро, което принципно не е типично за дизелите. Високата скорост + малко количество изгорен дизел + 6-литровия картер си казват думата :). Доливането е скромно, така че не влияе съществено на състоянието на маслото. Както писах и преди - моторът също е в добро здраве. Караш смело към 6000-6500 км. Надявам се следващите 1-2 проби да дадат повече яснота за изпълването на маслото със сажди, тъй като липсата на "първа" капка (при смяната на маслото) ни оставя на "сляпо" по този въпрос. 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Интересното е, че тук се забелязва ясно оформено ядро на 5000 км, докато на дизеловата капка на VW (която бях показал преди), пак на 5000 км - няма такова. Разликата между двете капки е огромна. Даже първоначално се заблудих, че става въпрос за бензинов двг, като видях снимката на просвет.

Тук маслото изглежда доста чисто и е събрало саждите и др. замърсители в центъра на капката, за разлика от VW капката, където мърсотията е в цялата зона на пробата.

Дали Хонда - дизеловият двигател е по-добър в случая, отделя по-малко сажди и от там се проявяват по-добре диспергиращите свойства на маслото?

Или разликата е основно в различните масла, които сравнявам? Тъй като SSV e full saps, а VW маслото е mid saps или  low saps, и с по-слаби диспергиращи свойства?

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря отново!

Ако преди 6000км. не пътувам отново до Германия ще направим следващата проба. И понеже като сменях маслото в три сервиза ме гледаха странно като ги попитах за несливаемия остатък, според Вас удачна ли е промивка на двигателя. В единият сервиз ми предложиха такава промивка с тяхно масло, но нали пак ще остане несливаемия остатък от тяхното масло и за сега им отазах преди да съм чул и Вашето мнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

С оглед на капката, промивка не е необходима, според мен.

Достатъчно е само да изтегляш несливаемия остатък при всяка смяна на маслото.

Цитат

И понеже като сменях маслото в три сервиза ме гледаха странно като ги попитах за несливаемия остатък

Те в повечето сервизи така гледат като ги пита човек за несливаем остатък... :lol:

Не разбрах обаче, сега изтеглиха ли го, или не?

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С една машина смучат от пробката, но според мен с нея не могат да изтеглят остатъка, а само изсмукват ако има някакви боклуци. Щото накрайника на маркуча е метален и според мен с него няма как да се изтегли остатъка, а и отделно отново 6л. масло наляха и беше на макс., че и малко отгоре и после аз с една спринцовка, през щеката източих около 100-150грама. Всъщност сега се сетих, че източеното масло го пазя, но незнам дали ще е меродавно за капков тест след окло 60км. от смяната на маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 3 часа, dandilov написа:

Дали Хонда - дизеловият двигател е по-добър в случая, отделя по-малко сажди и от там се проявяват по-добре диспергиращите свойства на маслото?

Възможно е, но въпросът остава отворен. Виж капката на колегата DTEC - Honda Civic 1.6 i-DTEC. Структурата е подобна на капката на VW-то. Не бива да забравяме също така и какво е "преживяло" VW-то. Ако моторът се "изчисти", визията на капката може да е различна ;)

Преди 3 часа, dandilov написа:

Или разликата е основно в различните масла, които сравнявам? Тъй като SSV e full saps, а VW маслото е mid saps или  low saps, и с по-слаби диспергиращи свойства?

Не мисля. Предходното масло на goga бе Castrol edge profesional H C2 0w30, но визията на капката бе същата. Трябва ни капка от друг N22A (в кондиция; при сходни условия) за сравнение. Така ще можем да свържем визията с мотора (особеностите му).

@goga

Преди 2 часа, goga написа:

поред Вас удачна ли е промивка на двигателя.

Подкрепям dandilov, че на този етап не се нуждаеш от промивка.

Принципно, промивката с качествено масло за тази цел и последващо източване на несливаемия остатък би разредила и абсорбирала в голяма степен останалото в маслената ти система старо масло = по-добро премахване на старото масло + удължаване на живота на новото. Т.е. няма лошо, стига да е направена качествено. Аз лично вместо промивка веднъж годишно свалям капака на главата и цялостно прочиствам картера на главата + изсмукване и промивка (наливам останало ми старо масло) на картера на мотора.

 

Преди 1 час, goga написа:

Всъщност сега се сетих, че източеното масло го пазя, но не знам дали ще е меродавно за капков тест след около 60км. от смяната на маслото

Става, стига да не е замърсено "изкуствено". Ако ти се занимава: слагаш го в чист стъклен съд (да речем малко бурканче, затворено отгоре с капак). После го загряваш внимателно на водна баня 40-50 С,  разклащаш го хубаво и капваш.

Редактирано от emod
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Капков тест 1- 1040км.

 


1.Petro-canada 5w30 SS


2.Honda accord-K20Z2 2006г.


3.Общ пробег на автомобила-146040.


4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 1040км.


5.Цикъл(извънградско/градско) 60/40%


6.Средна скорост,около 45 км/ч.


7.Сезон на експлоатация 01.07.2018г.-10.07.18г.


8.Мото часове, около 20
9.Изразходвано гориво-около 90 л. пропан бутан и 11 л. бензин А-95.

11.Несливаемият остатък е прецизно изсмукан,както подкапака на клапаните,така и от картера.
10.Обем на налятото масло при смяната-4.5л.


11.Доливане няма,няма разход на масло.


12.Маслен филтър, Honda OEM (purflux-ls350).


13.Въздушен blue print
14.Режим на използване-лек,без високи обороти и силно градско


15.Предишно масло Mobil1 0w20AFE, Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,8 мин. след изгасяне.


17.Сушена е 24 ч. на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi. на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5-2,0 см. височина.

 

 

 

 

Image.jpg

pila petro 1000km.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чиста работа! :thumbs1:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така мисля,даже сегашната пила на 1000км.изглежда по чиста,от предишната пила на мобила на 1000км.Явно режима и условията,като са по благоприятни ще се радваме на чисти капки и за напред.;)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 30.06.2018 г. at 20:14, emod написа:

Маслото вече е сменено.

 

WP_20180630_008.thumb.jpg.edc224d40fb29ae58b8528b680b973bb.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Поздрави за добре свършената работа.Не искам да те притеснявам ,но 2 и 4 изпускателен клапан са си тръгнали-потънали.Обърни им внимание при следващата регулировка и виж колко им е ресурса...

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти Markony!

Ще огледам всичко много внимателно.

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги,

 

Продължавам с капковите тестове на RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20.
Тук са линкове към предишните четири направени проби:  1,  2,  3,  4.

 

Това е петата, последна проба.
Маслото вече е на 9532км.

Записах час при Слави и ще го сменявам, независимо дали има още ресурс в него.

 

Ето подробностите:

  •         Автомобил – Honda Accord '09 Tourer, R20A3, AT, с монтиран ГИ преди 38 хил. км.
  •         Общ пробег на автомобила – 262 333 км
  •         Масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20
  •         Маслен филтър  – HAMP
  •         Обем на налятото масло при смяната – 3.9л.
  •         Предишно масло  – Motorex XPERIENCE FS-X SAE 5W/40
  •         Период на експлоатация  – 06.01.2018–11.07.2018
  •         Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата  – 9532 км.
  •         Доливане няма, но ми се струва, че за последните 1200км е намаляло с около 2-3 мм на пръчката за масло. Предполагам това са 100-200гр.?
  •         Цикъл(извънградско/градско) – 40/60%
  •         Средна скорост  – 37км/ч.
  •         Моточасове – около 260
  •         Изразходвано гориво – около 992л. пропан бутан и около 66л. бензин А95
  •         Пробата е взета от напълно загрял двигател, 11-12 мин. след гасене
  •         Сушена е 24ч. на стайна температура
  •         Режим на използване – студен старт сутрин, после 30км, студен старт вечер и отново 30км.
  •         Веднъж в месеца по 300-400км. извънградско. От където се вдига и средната скорост.
  •         Сканирано е с резолюция 600dpi. на офисна хартия.
  •         Сканиращото устройство е Samsung SCX-4825FN.

 

За сравнение слагам и предишните капки.

 

5b472e5a83a94_HodnaAccord-Kapkovtest1-25_01_2018.thumb.jpg.aaa23137ebfafa36e4c0ac08de50c61f.jpg5b472e6504f40_HodnaAccord-Kapkovtest2-07_03_2018.thumb.jpg.0f7090629636bce3b4ed099807309808.jpg5b472e6c114cf_HodnaAccord-Kapkovtest3-16_05_2018.thumb.jpg.e86ce70dae96ec4f018a1f4f9db6fccd.jpg5b472e73773fd_HodnaAccord-Kapkovtest4-14_06_2018.thumb.jpg.03a3fac30769278c8b1cf944d06297aa.jpg5b472e7b0db58_HodnaAccord-Kapkovtest5-11_07_2018.thumb.jpg.bad34e4c8c3e0126c5a383faadc75691.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много странно това масло...

Следя го от началото и съм озадачен от липсата на ядро...

На първата снимка (1068км.) се забелязва заформянето на ядро.

Следващата проба (3136км.) ми прилича повече като разрушено ядро.

На останалите проби маслото ми прилича като на приключило ресурса си.

Липсата на тежки черни или тъмни фракции се обуславя от горивото: пропан-бутан. Капката изглежда светла на цвят, но каточели маслото е убито одавна...

Дано не съм прав...

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@emod беше писал, че имало и други такива случаи с ядрото, не било прецедент. Не знам от какво се обуславя това. От маслото ли, от двигателя ли?

Все пак не ми се вярва да му е приключил ресурсът още на 3000-4000км.

Не знам и как да проверя дали е приключило.

 

След смяната смятам да сложа отново такова и ще правя пак проби да видим.

Редактирано от romborak
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на твое място бих сменил типа на маслото, за да видя дали наистина е от самото масло.

В ойл-гида на Равенол, за твоя двигател не препоръчват ECS 0W20.

Най-близкото по параметри до тези в ойл-гида е RAVENOL EFS 0W20.

Аз бих пробвал с SSV 0W30, FDS 5W-30 или с по-евтиното FO 5W30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@romborak и @dandilov

За мен лично капковата история се развива логично.

1.thumb.jpg.e098d6cc0843e5f9ef57ea48b71dac31.jpg2.thumb.jpg.e42047f23622dea3dd63a32c813c63f8.jpg3.thumb.jpg.7fb8ae16f839071691ab59a5956de5a8.jpg4.thumb.jpg.1be3da1f1e5823177c38365f1889047e.jpgromborak_pila.thumb.jpg.e7a740a447c6594780ed5fa0b07c0e18.jpg

Маслото старее. Вярно е, че изглежда доста чисто. В това няма нищо лошо :). Отдавам го на газта, запазения мотор, донякъде режима на експлоатация (висока средна скорост) и стила на шофиране. Ако трябва да мисля за "странична" причина за тази чистота (нещо, което не отразява адекватно състоянието на маслото), бих посочил две: хартията (от гледна точка на качество - хомогенност, като я погледнеш на светлината на прозореца структурата й следва да е равномерна) и скенера (хардуер + настройки). Скенерът мисля че можем да го отпишем, тъй като romborak го настрои. Остава хартията. Можеш да пробваш с друга при следващия тест (с новото масло). Разбира се, за тотално отхвърляне на проблем със скенера е достатъчно да скенираш една и съща проба на два скенера (твоя и още един, който ти е под ръка).

Като цяло, от гледна точка на дисперсия и чистота, маслото все още си е ОК (за мен).

Дали е изчерпало ресурса си (като пакет добавки; вискозитет; TBN) може да се установи само с лабораторен анализ. С капковия тест следим само видима промяна в диспергиращите свойства (механично замърсяване), обводняване и гориво (под въпрос, лично за мен).

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 46 минути, emod написа:

Дали е изчерпало ресурса си (като пакет добавки; вискозитет; TBN) може да се установи само с лабораторен анализ. С капковия тест следим само видима промяна в диспергиращите свойства (механично замърсяване), обводняване и гориво (под въпрос, лично за мен).

Изхождам от факта - пряката зависимост на вида, на капковите проби, с действителното състояние на диспергиращите свойства на маслото.

Възможно е това масло да се държи по-различно на хартията от другите, но понеже съм свикнал да следвам логиката във всичко, за това и съм малко скептично настроен към горепосоченото развитие на отработката на ECS 0W20.

На такива мисли ме навежда факта, че в началото се заформя ядро, което след 3000км, вместо да е ясно обособено и наситено, то изглежда разпаднато.

Жалко, че между 1000 и 3000 км няма взета капкова проба, която би потвърдила или отхвърлила съмнението ми за разпадане на диспергиращите свойства на маслото.

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, dandilov написа:

Жалко, че между 1000 и 3000 км няма взета капкова проба, която би потвърдила или отхвърлила съмнението ми за разпадане на диспергиращите свойства на маслото.

 

 След като го сменя ще се постарая да правя проби на всеки 1000км.

Тогава ще видим.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1)      Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.;

2)      Масло – Mobil 1 ESP Formula 5w-30;

3)      Маслен филтър – HONDA OEM (Purflux);

4)      Общ пробег на автомобила - около 410 810 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 400 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 40/60;

7)      Средна скорост - около 34 км/ч;

8)      Сезон на експлоатация – 01.07.2018 -07.07.2018;

9)      Моточасове – около 12;

10)  Изразходвано гориво - около 26 л. Лукойл 95;

11)   Kтм = (26 л./ 3.7 л.) = 7;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 23 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,7 л. (източено е и маслото от картера на главата, което обуславя 200 мл. повече налято чисто масло);

14)  Доливане на масло – не е правено;

15)  Други – работещ EGR; леко градско; кратка магистрала - 120-130 км/ч мах. скорост; извънградското е увеличено с около 20 км (всеки ден навъртам 70 км, вместо 50 км), което вдига средната скорост и облекчава (осезаемо) като цяло режима на експлоатация.

16)  Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi.

Mobil1_ESP_Formula_400km_600dpi.thumb.jpg.8dabda371936242a0c252efa75a2af30.jpgMobil1_ESP_Formula_400km_600dpi_pila.thumb.jpg.beef489d9e61b58238774b3cad9b46d8.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...