Слави CR-V 488 #961 Отговорено 17 Ноември, 2020 Да има някво объркване, не помня когато сравнявах ревенола с шела къде точно гледах но може би една от страниците която ме е подвела е тази: http://tdc.ge/wp-content/uploads/2014/03/HELIX_ULTRA_ECT_C3_5W-30.pdf още на първия ред са написали : Shell’s advanced emissions-compatible technology for low-SAPS oil·.Protects emission systems by helping to keep diesel particulatefilters clean. Не знаех че лоу сапс са под 0,5 такова и не искам, скромните ми познания сочат че тази характеристика отговаря за по малкото триене в двигателя, колкото процента е по голям толкова мотора е по защитен но страда филтъра. Прав ли съм или пак не съм разбрал ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #962 Отговорено 17 Ноември, 2020 (Редактирано) Това е по-скоро за другата тема, че може да стане дискусия . Иначе да, документът им може да е подвеждащ. Технологията явно е съвместима с low-SAPS масла, но конкретното масло е mid-SAPS, съдейки по ACEA C3 (както можеш да видиш в последния линк от предния пост) Редактирано 17 Ноември, 2020 от Pavel_Pavlov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #963 Отговорено 17 Ноември, 2020 Да, да не се отклоняваме, кажи сега за капките как ти се виждат, или друг е гурото да ги чете Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #964 Отговорено 17 Ноември, 2020 Аа, други са компетентните аз не бих се наел да давам съвети и анализи на капки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #965 Отговорено 17 Ноември, 2020 Здравей, @Слави CR-V, При дизела, особено при "непознат" такъв , е трудно да се даде обективно заключение на състоянието на маслото по една единствена проба. Маслото ти изглежда чисто за дизел и 8000 км. Дисперсията е хомогенна - няма големи парчета сгъстявани, пръснати по целия обем на маслото. Натрупването на сажди не изглежда да е голямо. Обикновено чернилката е доста повече. Влияние при теб разбира се оказват няколко неща: 1. Явно моторът е в много добра/отлична кондиция; 2. Доминиращо извънградското ти каране (90%); 3. Големият обем на картера - 7,5 л. 4. Предполагам стил на каране - умерено/спокоен. Според тези капки в маслото има още живот. Трудно ми е, а и би било чиста спекулация в случая (с доста неизвестни), да кажа още колко може да го караш. Ако се има предвид нелинейното стареене - може би 2-2500 км ще може да понесе, при този извънградски режим на експлоатация. Но времето на експлоатация също трябва да бъде взето предвид, а то е повече от година. Не мисля, че си заслужава риска да го караш повече. Но, това е само моето мнение . Поздрави! П.С. Така де, ти вече си го сменил 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #966 Отговорено 17 Ноември, 2020 Мерси много emod това е като да ти излезнат резултатите от изследванията и доктора да ти постави диагнозата Аз така или иначе преди зимата сменям масло, колкото минал - минал за една година обикновено 8-макс 10к, въпреки че идеотите на тая трибуквена марка кола дават някви безумни периоди от по 30к за смяна, и Гюнтер до де е била негова стриктно го е сменял на толкова хахах. Аз си го сменям как си знам, щото нито вземам неговата заплата нито мога да си купувам нова кола като него Мотора 3.0 дизел и наистина е много гледан, затова и аз искам да продължа да го гледам добре докато е моя собственост, както си гледах и хондата 10 години а сега и се радва новия собственик Още веднъж Благодаря ти за разчитането, ще се опитам да се понауча и аз горе долу да го познавам, това наистина е полезен метод да определиш на къв хал е маслото в мотора ти 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #967 Отговорено 17 Ноември, 2020 (Редактирано) @Слави CR-V Твоето е Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30: https://www.oil-club.ru/forum/topic/31679-shell-helix-ultra-ect-c3-5w-30-svezhee/ А пък Shell Helix Ultra 5W-30 е това: https://www.oil-club.ru/forum/topic/40678-shell-helix-ultra-5w-30-свежее-new-2020/ Аз карам с него в момента. Редактирано 17 Ноември, 2020 от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
кърпел 3 #968 Отговорено 23 Ноември, 2020 Масло на дизеляка на 2000 км. Сменено без да се маха несливаемия остатък от предното. Скан Снимка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #969 Отговорено 27 Ноември, 2020 CR-V 2006/ 2 gen K20A4 - 235K km, на газ от 120К , ravenol SSO 0w-30 на 7000км Пробата е съхнала 15 часа, т.е. и още ще се разлее Оценка? Мисля около 9000 да го сменя със същото масло 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #970 Отговорено 27 Ноември, 2020 Екстра си е масълцето! SSO на Равенол е уникално масло. Хем е 0W30 с много добри нискотемпературни х-ки, хем е с вискозитет като 5W30 и стабилно при виоки температури. Ниска изпаряемост NOAK и висок TBN. На бензин би могло да изкара 8 - 10 хил.км. без проблем. Та какво остава на газ... Карай смело и пусни пак една капка на 9000км да го видим. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #971 Отговорено 2 Декември, 2020 (Редактирано) Здравейте, четвърта проба на Yacco VX 1500. 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Yacco VX 1500 0w30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 228 710 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2170 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 35/65; 7) Средна скорост - около 27 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 31.07.2020 - 01.12.2020; 9) Моточасове – около 80; 10) Изразходвано гориво - около 200 л. Shell FuelSave Diesel + добавки Bardahl BDC + Wynns Supremium Diesel; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – източени само 100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни две къси смени с Yacco Lube DE 0w30 2500 km и Mobil1 ESP 0w30 5000 km, работещ EGR; премахнат DPF. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка -обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Трета снимка - на прозорец. Четвърта снимка - история. Доближаваме се до първата проба на предното масло, която беше на 2900 км и беше доста зле и картинката започва да се изяснява, (или по-точно почернява 😄). А тя е на страница 17 пост 680. Явно има някакъв проблем с този двигател, но не мисля да правя нищо, защото нямам проблеми, пълни си километража, не гори масло и върви доста приятно. По показателите, които измервам с ELM327 не изглежда да е чипнат при премахването на ДПФ от предния собственик. Най-вероятно ще спазвам правилото за интензивно (градско) каране и смяна на около 6 месеца. Приемам и други мнения. Редактирано 2 Декември, 2020 от Bizzito 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1234 #972 Отговорено 2 Декември, 2020 Всички дизели тъмнеят маслото още на 500 км. Това да не те притеснява, нищо му няма на мотора. Ако нещо не му е в ред повярвай, не можеш да го объркаш. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #973 Отговорено 2 Декември, 2020 Така е сигурно ама като гледам другите няколко дизела какви проби пускат тук моя е най-зле. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1234 #974 Отговорено 2 Декември, 2020 Не мисля, че е добре един дизел да изкарва чисто масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 771 #975 Отговорено 2 Декември, 2020 (Редактирано) Spoiler Най-големият замърсител на маслото при дизела е ЕГР-а, така че най-малкото можеш да почистиш егр пътищата или направо да го разкараш, всъщност това е и най-доброто нещо, което можеш да направиш за двигателя, тъй като няма нищо по-вредно от него. Да не говорим, че мръсното масло не е толкова проблем за самия двигател, колкото е проблем за турбото, направо му разкатава фамилията. Редактирано 2 Декември, 2020 от Pavel_Pavlov Започваме да излизаме от темата 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1234 #976 Отговорено 2 Декември, 2020 То турбото опича маслото и го кара да чернее.Там температурата е в пъти по висока от колкото в мотора.Това важи за всички турбинирани мотори дори и бензиновите. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #977 Отговорено 3 Декември, 2020 И като спреш, па угасиш мотора, докато е жежко, ей тогава точно в турбината се запича и после - малък им бил ресурса на турбинираните. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #978 Отговорено 3 Декември, 2020 Ето дизелова капка, на 1500км.: Доста се доближава,до бензинова. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #979 Отговорено 3 Декември, 2020 (Редактирано) Капков тест 10 1. Amsoil SS 5W30. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-185300км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 9000км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 60/40% 6.Средна скорост,около 30км/ч. 7.Сезон на експлоатация 16.05.2020до 02.12.2020г. 8.Мото часове около 270? 9.Изразходвано гориво 830л. пропан бутан и 85л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.3л. 11.Доливане няма,разход около 250мл. 12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350 made in france. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване средно тежък,към лек. 15.Предишно масло-Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката този път нещя да капне и я докоснах,до офисната хартия. 19.Източено е,несливаемото количество старо масло,при смяната(не много,защото двигателя беше топъл). Цялата процедура я извърших,на загрял мотор (по бързо и лесно се изсмуква от помпата),30 мин.след загасяне.Всичко стана през отвора на щеката,с помпа,без да отвивам пробката отдолу (не ми се лягаше отдолу). Като цяло,съм доволен от изсмуканото количество 4.2л. с филтъра,като имах и загуба на земята при отвиване на филтъра. Заредено Petro-Canada ss 5w20 ilsac gf-6. Ето и цялата палитра: Редактирано 3 Декември, 2020 от JHM 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #980 Отговорено 3 Декември, 2020 Хайде и аз да добавя един Amsoil 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Amsoil XL 5w-20; 3) Маслен филтър – Amsoil Ea15K20; 4) Общ пробег на автомобила - около 445 170 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 50/50%; 7) Средна скорост - около 27 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 03.10.2020 – 02.12.2020; 9) Моточасове – около 75; 10) Изразходвано гориво - около 150 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (150 / 3.5) = 43; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (5 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; нивото не е променено или промяната е незабележима на щеката. 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация – софийско градско със средно тежък трафик и леко извънградско. Натрупани са много на брой (около 40) къси пътувания: 5-8 мин. (2-3 км.) по два пъти на ден; История на офисна хартия: 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #981 Отговорено 8 Декември, 2020 (Редактирано) Капков тест 1 1. Petro-canada SS 5W20. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-185400км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 100км. 5.Цикъл градско 6.Средна скорост,около 20км/ч. 7.Сезон на експлоатация 03.12.2020 до 07.12.2020г. 8.Мото часове ... 9.Изразходвано гориво... 10.Обем на налятото масло при смяната-4.3л. 11.Доливане няма 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02) 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване средно тежък,към лек. 15.Предишно масло-Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката я докоснах,до офисната хартия.Не беше на много равна повърхност,което се вижда и от изображението. 19.Източено е,несливаемото количество старо масло,но само през щеката и гърловината на капака на клапаните. Картерната пробка,не е отвивана този път. Редактирано 8 Декември, 2020 от JHM 2 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #982 Отговорено 8 Декември, 2020 Не знам при теб как е, но при мен картерът е с двойно дъно. През щеката не мога да източа цялото количество, защото маркучето опира до горната преграда и до там... 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #983 Отговорено 8 Декември, 2020 (Редактирано) Не съм го свалял,но при опитите, при предишни смени не е голямо количеството източено от там,да не кажа незначително. Гаража има лек наклон на пред,което ме кара да мисля,че помпата през щеката изсмуква почти всичко.Видно и от обема на източено и налято. Сега,като се замисля,при пъхане на маркучето има едно положение при което,дава индикация,че е стигнало до дъното. С леко завъртане,тръгва още малко на долу. Свикнал съм му вече,така че е на усет🙂! Редактирано 8 Декември, 2020 от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #984 Отговорено 8 Декември, 2020 Spoiler Пробвах веднъж с маркуче и помпа. Не мога да стигна до масло както и да го завъртя, а влиза доста навътре Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #985 Отговорено 14 Декември, 2020 (Редактирано) Здравейте, Първи тест с Honda Synthetic Blend 5W-30 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, 2001г.; 2) Масло – Honda Synthetic Blend 5W-30 ILSAC GF5, API SN+; 3) Маслен филтър – MANN-FILTER W 610/6; 4) Общ пробег на автомобила – 160460 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 50 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 0/100; 7) Средна скорост - N/A; 😎 Сезон на експлоатация – от 10.12.2020; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 6 л. Shell; 11) Kтм = (6л./ 4.0 л.) = 1,5; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране 3 мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л.; 14) Доливане на масло – не. 15) Други - източени около 300 мл (6 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немско) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Режим - рядко над 4000 об./мин., само градско. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия, капката не можа да капне и е леко докосната офисната хартия. Редактирано 14 Декември, 2020 от Accord 1,8i LS 2001 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #986 Отговорено 14 Декември, 2020 Е така се прави! Как усещаш двигателя с 5W30? Намираш ли разлика в работата му? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #987 Отговорено 14 Декември, 2020 (Редактирано) 3 hours ago, dandilov said: Е така се прави! Как усещаш двигателя с 5W30? Намираш ли разлика в работата му? Твърдо! Развърта се по-леко и бързо осезаемо, засега впечатления само от градско, предполагам, че и на магистрално ще има разлика Редактирано 14 Декември, 2020 от Accord 1,8i LS 2001 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 771 #988 Отговорено 14 Декември, 2020 Е ти доста сериозен дроп правиш от 10в40 на 5в30, напълно нормално е да усетиш разлика, интересното ще е как ще го отрази двигателя, що се касае до разхода на масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #989 Отговорено 14 Декември, 2020 5 minutes ago, Rakeem said: Е ти доста сериозен дроп правиш от 10в40 на 5в30, напълно нормално е да усетиш разлика, интересното ще е как ще го отрази двигателя, що се касае до разхода на масло. Ами ще капя през определени километри и ще видим как се държи като разход също Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #990 Отговорено 19 Декември, 2020 Вчера смених маслото и рекох да последвам примера на горепохваления колега (с капки от процедурата), но се улях и не съм доволен от резултата. За съжаление - "приключило се е" - както викат по тоя край. Тъмната капка (горе) е от старото масло, светлите големи петна са директно от новата туба, но за съжаление се сляха с нея и долната капка , която е след минутка работа на място - докато напълни системата и ги омеша. Наи-долната (отделна) капка е след 3 км градско. Капките се сляха след около час съхнене. 1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.; 2) Масло – Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, + одобрение от (долния десен ъгъл на тубата. 3) Маслен филтър – Honda OEM USA - вижда се на снимката 4) Общ пробег на автомобила – 318622 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3 км новото / около 10 000 км старото. 6) Цикъл (извънградско/градско) – 0/100 за новото / старото 90/10 7) Средна скорост - 30 km новото / старото около 80км/ч. 😎 Сезон на експлоатация – новото 10 мин / старото около 6 месеца (при мен). 9) Моточасове – за старото - около 125 м/ч (при мен). 10) Изразходвано гориво за старото – А 95 20-тина литра и около 1100литра ГАЗ от ЕКО. 11) Kолата си дойде с прясно масло и реших да не го сменям веднага. Не знам какво е, но за половин година съм долял около 1 литър Лукоилско 5W-30. 12) Пробите са взети в рамките на 10-тина мин. след градско, от напълно загрял двигател и са сушени 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,8 л.; Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи. 14) Доливане на масло – на старото - 3 пъти след предимно стремглави магистрални карания, но там работи на 3000-3500 об/мин, но при изпреварванията в колони е почти двойно. 15) Други - Предходни масла - Но айдия . Пробата е снимана контражур на стъклото с огледално рефлексен апарат - скенер за съжаление в събота нямам, а във вторник ще е "извън протокола". Сори за калпазанските оливанки, но предполагам може да се каже нещо за ресурса на старото. Нова капка - след първите 1000км с новото масло - другата седмица. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #991 Отговорено 19 Декември, 2020 За съжаление, това не става за анализ на старото масло, вкл. и защото си я снимал на просвет. Просветът е важен при дизелови капки. Ти си бензинка на газ Следващия път използвай казаното на първа страница: Когато капката се снима с фотоапарат или телефон, трябва много да се внимава осветеността на капката да е равномерна. Светлината трябва да пада еднакво от всички страни на капката. Да няма потъмнени или силно осветени зони. Светкавицата да е изключена. Задължително се подлага чист бял лист хартия под листчето с капката. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #992 Отговорено 19 Декември, 2020 преди 15 минути, emod написа: Когато капката се снима с фотоапарат При такъв анализ, за мен трябва малко боб да се хвърля! Така трябва снимката да се обработи софтуерно, за да се докара бялото на хартията. Тогава се губят и изопачавят доста важни детайли... Пак, може да се видят основните неща, но не и същинските, истинските! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #993 Отговорено 19 Декември, 2020 Ами, знам ли що реших да снимам на просвет. Старото е далеч от черно, но като не го знам какво е, и да гадаем ресурс - в кофата е. Сори за мазалото. Ако искате - махнете поста ми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 771 #994 Отговорено 20 Декември, 2020 (Редактирано) 3.8 е много малко за 3.5 двигател и то шестак, защо да не може да се източи другото? След като по каталог е 4.3 значи трябва да изтича толкова. Моята по каталог е 3.6, но спокойно си наливам 4л до максимума. Редактирано 20 Декември, 2020 от Rakeem Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #995 Отговорено 20 Декември, 2020 Пробката на картера е в най-ниската точка - странично, а гърловината е на предната от 2-те глави и задната е недосегаема,така че в мотора остана 0,5 л. от старото. Да, мотора изглежда голям, но му дават 4,3л с филтъра и 4л. точно -без него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #996 Отговорено 20 Декември, 2020 Остава доста във ваничките на двете глави! Там е "скрито кучето". Две глави са все пак, а не една. За този голям двигател, 4 л. масло е доста малко! Това предизвестява бързо изчерпване на ресурса на маслото и не трябва да се прави компромис! Мисля, че 8 000км. ще е максимумът на LPG. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 771 #997 Отговорено 20 Декември, 2020 Off Topic Кучето е скрито някъде другата, защото: Capacity: 5 litre (Dry fill), Capacity: 4,3 litre (Service fill), Filter Capacity: 0,3 litre Маслото, което остава в главите е калкулирано в Dry fill обема. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #998 Отговорено 20 Декември, 2020 Ами, първа смяна ми е, ще видим. Факт е че новото бързичко смени цвета си заради остатъка от старото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #999 Отговорено 20 Декември, 2020 (Редактирано) 1) Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra 5W30; 3) Маслен филтър – Nitto 4HM-113 (Made in Japan); 4) Предполагаем общ пробег на автомобила - около 320165 км, а може и повече (по километраж: 220165 км.); 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - от 4146 км.; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 70 / 30 . 7) Сезон на експлоатация – 16.05.2020 - 19.12.2020; 9) Моточасове – 91 по моточасовник; 10) Изразходвано гориво - около 271 л. А95Н; 11) Kтм = (271 / 3.4) = 79.71 ; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.4 л.; 14) Доливане на масло - няма; 15) Други – работеща картерна вентилация; 16) Капката е скaнирана с "EPSON Perfection V19" на 600 dpi.; 17) Режим на експлоатация - градско + извънградски пътища + магистрали. 18) Предишно масло -Yacco Lube F 0W-30. Спря да ми работи скенера и сам поиска update на драйверите до такива, за Windows 10! Останах учуден!... Направих отново и настройките по инструкциите на emod! Последва невероятен катарзис с изображението на сканираните проби! Пълна промяна! За 1167 км. резултатът е "скок" напред в развитието на маслото... Явно драйверите играят голяма роля, но чак пък толкова...! Тепърва започва да се оформя ядро! Баси маслото...! А може би филтърът ( японският Nitto 4HM-113) филтрира много добре и чак сега се забелязват малко повече замърсявания в маслото... ?!? Редактирано 20 Декември, 2020 от dandilov 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 771 #1000 Отговорено 20 Декември, 2020 Аз също често съм си задавал въпроса, доколко филтъра има пръст в резултатите, все пак нали това му е ролята, да филтрира замърсяванията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове