Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Преди 8 часа, DTEC написа:

Някои направиха успешен бизнес покрай темата. Ако не се лъжа и форума се финансира(ше) по този начин. Няма нищо лошо, но поне да е било официално обявено.

От постовете ти е видно, че имаш особено мнение за маслата Petro-Canada и това, че намекваш, че някой ги пробутва в темата за да мога аз да си правя "успешния бизнес" е нелепа. Когато някой си поръча масло за една смяна на стойност 37лв (колкто струва Петрото) фирмата прави 2 пъти по-малко пари, отколкото ако някой си поръча масло за 75лв например, защото поръчките правят печалба на % от оборота.

 

Според мен обиждаш колегите, които явно се опитват да помогнат, като намекваш, че прокарват моята адженда или тази на форума, през тази тема.

  • Like 3
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нямам намерение да обиждам когото и да е. Това са фактите през моите очи.

 

През годините, покрай автомобилите в семейството, съм участвал в няколко форума. Винаги в маслените теми се залиташе в някаква крайност и винаги се оказваше, че някой/няколко форумни доайена осигуряват "най-доброто" масло.

 

След като при избора ми за следващ автомобил се бях спрял на Civic 1.6 i-DTEC, то почнах да чета И този форум. Изчетох всичко за Civic 9 и много/почти всичко за маслата. А от масла се интересувам от вече над 10г. И то поради неволята.

Впечатление ми направиха нещата описани от мен на предишната страница.

Опита ми в автомобилния сектор ми показва, че ОЕМ маслата не са най-добрите. Но пък са скъпи.

Опита ми с Амсойл в предишен автомобил и 120 000км бензин/газ без да ми се повреди катализатора - ми показа, че още една мантра от този форум за мен не е истина.

После проверих и Petro-Canada. Както неведнъж съм писал - нищо особено. Евтин микс, който с нищо не впечатлява. Капка в морето. Такива масла "с лопатата да ги ринеш". Но в този форум - качени на пиедестал. Защо?

 

Това виждат и четат моите очи тук. Дали някой се чувства обиден и защо би се чувствал обиден - не мода да кажа.

Все пак живеем в общество със свобода на словото и всеки има право да изкаже мнение. Да го подкрепи с факти и да води нормален диспут. За съжаление в този форум се проявява някакъв вид нетърпимост.

 

П.П.: Нямам нищо лично против теб или твоя бизнес. Даже се възхищавам на хора като теб, които предоставят още една възможност потребителите в България да получат продукти от свободния пазар в ЕС. 

П.П.2: Не зная защо си се почувствал персонално засегнат? Дори, ако погледнеш от друг ъгъл, ако твоите клиенти купуват по-добро и малко по-скъпо масло от Petro-Canada, то ти ще имаш по-добра печалба, както и сам написа.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всичко това се нарича персонален избор. Имаше 2-3 мнения ,че амсойл прецакал някакъв катализатор, но никакви мантри. Хората избират петро-канада, понеже е най-евтиното масло ,изключвайки вътрешния им бранд ато24 , и е пълна синтетика. Никъде не съм видял да се пише , че е супер-пупер и никой не го твърди. Има едно мнение, че си изкарва 200 мото часа без проблеми и това е. Никакво превъзнасяне, но много често се споменава и има причина за това: много потребители си го поръчват и са супер доволни, понеже като цена-качество е едно от най-добрите пълна синтетика на бг пазара,подчертавам българския пазар , и то благодарение на Чавдар. Всички български търговци слагат високи надценки и е пълно с по-смотани масла от Петро Канада на доста по-високи цени. Не се ринат с лопата подобните! Преди няколко мнения ,колега ,цитирахте някакви брандове масла като твърдяхте , че са със същото качество и цена като на Петро Канада. Е, аз проверих цените в онлайн магазините на съответните продукти в България и даже не бяха близо до Канада-та. В Германия може да ги намерите , но не и тук. Примерно Мегуин е 30 лв литъра на едно място,  а фанфаро , даже го няма никъде. Нещо сте в делюзия за българския пазар. Форумно доайенство по отношение на маслата не съм видял от никого, който се занимава с продажби във форума особено. Казвам го като потребител, който основно гледа отстрани. Бъркате този форум с някой друг, където явно това явление е факт.

  • Like 4
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petro-Canada и пълна синтетика - нямат място в едно изречение.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTEC ме изпревари. Но щях да напиша, че зависи от дефиницията. В България минава за етикет пълна синтетика. Ако отидеш в магазин и купиш друго масло „пълна синтетика“ е вероятно пак да намериш хидрокрек.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Приемам забележката, но погледнато от камбанарията на средностатистически потребител , който не е наясно с терминологията , сложена така подлъгващо от производителите , е съвсем нормално да се ориентираш по етикета, където навсякъде фигурира  synthetic,което означава синтетика в буквален превод.  Хората знаят полусинтетика и минерална като термини в мнозинството си. А това ,че от синтетика до синтетика има разлика от тук до Марс е съвсем отделен въпрос, но много малко хора ги интересува това. За да ги разбереш тия работи трябва да седнеш да четеш с часове по темата, което няма как да го правиш, ако просто не ти е интересно. Пак казвам много малко хора са. Личи си колко са като погледнеш ,че едни и същи хора пишат в тая тема 49 страници вече.

Edited by ivailopp
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 9 часа, ivailopp написа:
Off Topic

Нещо сте в делюзия за българския пазар.

 

Off Topic

Благодаря за определението.

Цитат
Off Topic

 

Делюзиите са крайни фантазии, представи и вярвания в нереални факти, които не отговарят на реалността, това е силното убеждение, което присъства при индивиди с делюзивни състояния, което не може да бъде повлияно от реални доказателства. Това е патология, която засяга по-силно представите отколкото илюзията или други възприятелни усещания.

Делюзиите макар на пръв вид безобидни могат да са симптом на умствено заболяване, но също може да са резултат от физически състояния при интоксикация и т.н. Също така в частност те са диагностичен фактор и индикатор за психиатрични заболявания като шизофрения, парафрения, мания, биполярни епизоди и психотична депресия.

 

 

За съжаление аз не вярвам в убеждения, още повече пък ако те не са подкрепени с реални доказателства. Масла по-евтини и качествени от Petro-Canada има. Това, че голяма част от българите са мързеливи да ги открият - не е мой проблем. Българският пазар е част от общия пазар в ЕС. Та дори Чавдар получава маслата от немски онлайн магазин. Такива магазини с доставка до България има сигурно стотици. Както има и стотици мързеливци, които не искат да потърсят и поръчат сами или да се комбинират по 2-3-4. Точно затова и бизнеса на Чавдар, според мен, е успешен. Той прави точно това - събира достатъчно мързеливци и върши работата вместо тях. И Чавдар не е единствения. Зная за поне още два форума където правят общи поръчки от ato24.de. Зная и други групи потребители, които поръчват от levoil.de, oeldepot24.de и т.н. На няколко пъти през годините дори съм помагал на такива групи.

 

Off Topic

П.П.: Аз преминавам през всякакви изследвания на всеки пет години и нито едно от предположенията не е налично към момента при мен. А до това кой какво вижда - някои виждат туба с масло, други - 5л туба с масло, трети - 5л туба с масло Кастрол, четвърти -  5л туба с масло Кастрол 5W-40 и т.н.

 

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

 

Хей, моля ви!

Не ми е приятно да чета заядлици и спам.

Никой няма нужда от това!

Мисля, че си изяснихте тезите вече. Дайте да се придържаме към темата за обсъждане на масла.

Нека Емо да поразчисти малко!

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Няколко бързи примера:

1) 5W-20

1.1 Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-20

https://www.ato24.de/de/petro-canada-supreme-synthetic-5w-20.html

18,95 €

 

1.2 MANNOL 5W-20 Energy Ultra JP

https://www.levoil.de/epages/62903875.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62903875/Products/1250520

12,50 €

Доставка от levoil.de до всяка страна в ЕС - EU-Ausland   20,50 Euro bis 25 Liter (20,50€ за до 25л) или при доставка на 6 туби х 4л, прави по 3,42€/туба. Крайна цена за 4л с доставка до врата в България - 15,92€.

 

2) 5W-30

2.1 Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30

https://www.ato24.de/de/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html

18,95 €

 

2.2 MANNOL 5W-30 Energy Formula JP

https://www.levoil.de/epages/62903875.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62903875/Products/10425

10,00 €

 

2.3 Fuchs Titan SUPERSYN 5W-30

https://www.levoil.de/epages/62903875.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62903875/Products/16530

16,00 €

 

Edited by DTEC

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Quote

Доставка от levoil.de до всяка страна в ЕС - EU-Ausland   20,50 Euro bis 25 Liter (20,50€ за до 25л) или при доставка на 6 туби х 4л, прави по 3,42€/туба. Крайна цена за 4л с доставка до врата в България - 15,92€.

Твоето предложение е всеки да почне да пуска теми за да събере  други пет  за да си вземе една туба,и да си организира обща поръчка за да хване промоцията по 3,42€/туба. После  същия човек да организира доставки с куриер,казваш до вратата, та с коя фирма работи .levoil.de че доставят до адрес в Бг за 3,42€/туба.

Нещо аз примерно не се навивам че да си взема било то дори  Монол за 10 евра,нямам го времето и нервите.

За това съм благодарен на Чавдар че прави това вместо мен.

Или излизаш с предложение че организираш общи поръчки в които всеки може да си вземе каквото иска,или просто постваш някакви линкове които на никой тук в Бг  не могат да му помогнат.

 

Edited by CARPERA
  • Like 5
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз само споделям, че има по-евтини и не по-лоши масла от Petro-Canada.

А кой и как ще се организира, си решава сам. Да намериш още 5 човека, с които да си споделиш доставката не мисля, че е толкова сложно. Опираме до желание.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всеки може да ползва търсачки и да  намери евтини масла,това не е опит или знание.

Важно е да организираш нещо,харесват ми постовете ти за маслата,споделяй този опит ще ти бъдем благодарни.

Поне аз благодаря научих нещо от тях.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Явно не всеки може, щом някои не могат да намерят.

А аз организирам всяка година поръчки - всичките ми роднини и познати в БГ получават масла поръчани от мен, а те си ги разпределят. Даже не виждам стоката на живо.

Няколко комшии, колеги и познати в Германия също получават масла, които аз поръчвам и разпределям.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
преди 38 минути, DTEC написа:

Аз само споделям, че има по-евтини и не по-лоши масла от Petro-Canada.

Тези Mannol и Fuchs не бива да ги сравняваме с Петро-то!

От една страна, не отговарят и двете на API SN, Dexos1, Gen2.

От друга страна,

Набързо погледнах лаб. анализи на Mannol.

https://www.oil-club.ru/forum/topic/37054-mannol-energy-formula-jp-5w-30-svezhee/?tab=comments#comment-1397578

Това масло е с двойно по-високо съдържание на цинк и фосфор от нормалното! Много ZDDP! Слаба база, като дори предполагат наличието на значително количество минерално масло в състава. Високият вискозитетен индекс, в случая, се дължи предимно на podobriteli (VIIs). Толкова фосфор със сигурност вече ще е вреден за катализатора, а толкова високи нива на ZDDP ще правят много отлагания!

Маслото е заявено като  API SN; ILSAC GF-5; GM dexos 1, но неотговаря по никакъв начин на тези спецификации!

Реших да потърся и в немския форум. Там нямаше анализ на прясно MANNOL 5W-30 Energy Formula JP, но пък има анализ на MANNOL 7707 O.E.M. 5W-30. https://oil-club.de/index.php?thread/5663-mannol-o-e-m-7707-5w-30/

И при него се наблюдават "огромни" количества на цинк и фосфор! Това масло е заявено като API SN, ACEA A5/B5, ILSAC GF-4, но няма как да ги покрие с това съдържание!

Ако трябва да избирам между MANNOL 5W-30 Energy Formula JP и Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30, аз ще избера Петро-то.

 

П.П. Нямам никакви пристрастия към Petro-Canada! Просто разсъждавам над тези две масла...

 

Edited by dandilov
  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Интересно какво е актуалното съдържание на маслата. Възможно е сравняваните анализи да са от стари формули и да са ирелевантни към днешна дата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами не са стари. Виж им датите, пише ги в анализите.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 15 минути, dandilov написа:

 

Това масло е с двойно по-високо съдържание на цинк и фосфор от нормалното!

 

 

П.П. Нямам никакви пристрастия към Petro-Canada! Просто разсъждавам над тези две масла...

 

И с какво пречи  цинка и фосфора че така го изтъкна ?
Колко поста да намеря че само него препоръчваш не бива да  е от марс , и да е единственото което става за нещо . 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
преди 24 минути, fenabg написа:

И с какво пречи  цинка и фосфора че така го изтъкна ?

Много е! Нивата са като за рейсингово масло (без катализатор), а не за нормална употреба.

 

преди 24 минути, fenabg написа:

Колко поста да намеря че само него препоръчваш не бива да  е от марс , и да е единственото което става за нещо .

Препоръчвал съм го пред конкретни други други масла, с оглед на цена-качество и със задълчителното условие, за по-честа смяна.

Също така съм препоръчвал и други масла, пред него, с оглед на качество, когато цената не е фактор.

В никакъв случай не съм препоръчвал само Петрото! Дайте да бъдем обективни...

 

преди 20 минути, DTEC написа:

Актуален анализ на Petro-Canada имаш ли под ръка?

Новата формула - Dexos1, Gen2:

https://www.oil-club.ru/forum/topic/37511-petro-canada-supreme-synthetic-5w-30-dexos1-gen2-свежее/

Edited by dandilov
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може да е нова, но не е актуална.

Маслото от анализа е произведено на 19.04.2019.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е колко по-нов анализ да предложа?! Няма как да намеря анализ от вчера...

Ако ти имаш по-нови анализи, сподели ги, моля.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
преди 8 минути, dandilov написа:

Много е! Нивата са като за рейсингово масло (без катализатор), а не за нормална употреба.

 

Препоръчвал съм го пред конкретни други други масла, с оглед на цена-качество и със задълчителното условие, за по-честа смяна.

 

 

 

Посочи ми кое е повече плюсовете или минусите на евентуално такова по високо съдържание че май +совете за мотора са повече от колкото за тъпия катализатор който така или инак си има живот. 
Тва с по честата смяна дължи ли се на нещо например че 3 по чести смени излизат колкото 2 с по хубаво и при правилна каклулация 3те ще са по скъпи ?

Edited by fenabg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Как тогава твърдиш, че едно масло е по-лошо от друго след като не се знае какво има към момента в опаковките?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Първо - Не съм поддръжник (заклет фен) на никоя марка масло, нито имам връзки с които и да било колега/съфорумец, предлагащ масла.

 

Второ - Ако бях "обикновен потребител", винаги щях предпочета да си купя масло (по възможност със съответните сертификати) от производител, които сам си създава базата (базовите масла). Петро-Канада са именно такава компания. Всичко при тях е открито. Можеш да видиш характеристиките на базовите им масла. VOA винаги са потвърждавали честността на тази компания - продуктите и техните бази са такива, каквито са обявени в PDS-ите и MSDS-ите. Няма шменти капели. Предполагам, че всички правим разлика между Петро-Канада (Мобил, Шел и др. подобни компании) и многото "блендери" - компании, които купуват суровините (от големите играчи) и ги смесват, за да получат крайния продукт. За "масата" знайни и незнайни блендери нямаме никаква представа що за бази ползват (откъде идват базите, какво им е качеството). Отделно се намесват "игрички" с пакетите и подобритвелите на вискозитета - цена/качество.

 

Трето - Изключения от горното (за мен) са Amsoil и Red Line (бутикови масла), но там нещата стоят по различен начин. Извоювали са си доверието многократно.

 

Четвърто - Горното е лично мнение и не обвързвам никого с него, нито съветвам някого да си купи което и да било от гореспоменатите масла.

 

 

  • Like 6
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Преди 1 час, DTEC написа:

Как тогава твърдиш, че едно масло е по-лошо от друго след като не се знае какво има към момента в опаковките?

Разбира се, че всичко е на база информацията, която е налична към момента. Това имаме, по това правим оценка.

 

Преди 1 час, fenabg написа:

Посочи ми кое е повече плюсовете или минусите на евентуално такова по високо съдържание че май +совете за мотора са повече от колкото за тъпия катализатор който така или инак си има живот. 

Нива: 1200 мг/кг за цинк и 1000 мг/кг за фосфор са пре, пре достатъчни. По-високите нива ще доведат до шлака в двигателя, нагари, запечени сегменти и т.н., особено при по-големи интервали на смяна!

 

Преди 1 час, fenabg написа:

Тва с по честата смяна дължи ли се на нещо например че 3 по чести смени излизат колкото 2 с по хубаво и при правилна каклулация 3те ще са по скъпи ?

Простичко сравнение.

Петро, при смяна на 6000 км - 18 000км пробег за 3 смени х € 19.80 =  € 59.40. Резултат: чист двигател, без нагари и шлака. 

Скъпо масло ( Ravenol на PAO база например), при смяна на 10 000 км - 20 000км пробег за 2 смени х € 47.80 =  € 95.60.  Резултат: възможност за нагари и шлака, намалени смазочни способности на маслото в последните 1000 - 2000 км от експлоатацията му, окисление и нитрация, възможност за термична корозия и др.

Вместо Петро, може да си направим сметката и с Shell Helix Ultra 5W30, и с друго масло. Дори сметката да излезе равна (накрая), пак везните накланят към по-честата смяна, ако искаме да пазим двигателя.

Edited by dandilov
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това според мен е тенденциозно...

3 смени х 6 000км = 18 000км

2 смени х 9 000км = 18 000км

За 9 000км няма как едно масло с PAO база да има "възможност за нагари и шлака, намалени смазочни способности на маслото в последните 1000 - 2000 км от експлоатацията му, окисление и нитрация, възможност за термична корозия и др.".

 

С цялото ми уважение към теб, но да кажеш, че масло с PAO база едва ще изкара 9 000км и от 7-8 000км ще е по-зле от един хидрокрек на 6 000км.

 

Аз преустановявам да пиша в тази тема. Колите са си ваши, трошете си ги както искате.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Преди 15 часа, dandilov написа:

 

Простичко сравнение.

 

И всичко това са догадки ! пропусна да добавиш в сметките  доставка , маслени филтри , услуга в сервиза и тн . И пак клечим на догатки , сметки от чужди проби и тн .  Искам да кажеш колко ще ти струва да дойдеш един ден и да снимаш . пред теб ще отворя капак клапани и картер на сивика  на малко над 80к след ремонт .На които маслото е сменяно само на около 9к+  та даже един път и на 14к  със С3 масло па му нищо !  след малко ще кача една снимка да ми кажете в резултат на какво е и маслото колко е помогнало . Снимката ще ми е последния пост в темата , няма смисъл вече .

 

Ето

20200320_150633.jpg

Edited by fenabg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

 

Off Topic

 Успокойте се! Не приемайте нещата толкова лично!

Моля, продължавайте да пишете в темата - всяко компетентно мнение е ценно! В противен случай ще стане като в темата за короната ( и в целия нет, почти) - ще пишат само (почти) врачки, антиваксъри, тролове, плоскоземци и т. н.  безпросвентици.

Наздраве!

🤙🍷🍷🍷🍷18+ ;)

 

Edited by kalintry
  • Like 3
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 17 минути, DTEC написа:

За 9 000км няма как едно масло с PAO база да има "възможност за нагари и шлака, намалени смазочни способности на маслото в последните 1000 - 2000 км от експлоатацията му, окисление и нитрация, възможност за термична корозия и др."

Има такава възможност, нищо, че е ПАО. Като му падне TBN-a и е готово. Примери има доста в отработките.

 

преди 20 минути, DTEC написа:

Аз преустановявам да пиша в тази тема.

Няма нужда от такова крайно решение.

 

преди 18 минути, fenabg написа:

пропусна да добавиш в сметките  доставка , маслени филтри , услуга в сервиза и тн .

Е тях и да ги добавя, ще окажат еднакво тегловно съотношентие, така,че ще е пак същото... :D

 

преди 20 минути, fenabg написа:

след малко ще кача една снимка да ми кажете в резултат на какво е и маслото ли е помогнало .

Признавам, не мога да преценя от какво е.

Маслен глад, слаб маслен клин... прекалено нисък вискозитет... Тия мехурчести образувания ми приличат на резултат от "кавитация"...

догатки само...

 

преди 26 минути, fenabg написа:

Снимката ще ми е последния пост в темата , няма смисъл вече .

Е, айде и ти...

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 43 минути, fenabg написа:

 Снимката ще ми е последния пост в темата , няма смисъл вече .

Следя темата с голям интерес и чета всеки пост много внимателно. Дебатите лично на мен са ми много полезни и си правя моите изводи на базата на вашите знания,за което съм ви благодарен.благодарен.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не разбирам за какво са  тия обвинения...

Преди няколко години АЗ бях първия поръчал петро-канада. Черната опаковка, минерална база 5-30. в руския форум Торкон ми го препоръча като цена/качество за автомобил на километри и на газ.

Не виждам какъв е проблема? Продължавам да го купувам защото е изпробвано, на добра цена. Ако имам възможност да купя нещо не по-лошо на добра цена - сигурно ще го направя, както и повечето, които не страдаме от лоялност

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 7 минути, Veseliq написа:

 

 Единствено @fenabg е плащал еднократно за тема за неговият сервиз и маслата Yacco, която е в отделен раздел и пределно ясно, че е платена.

И си платих в деня в които се разбрахме !  Благодаря за уточнението . !

  • Thanks 1
  • Haha 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бях казал че няма да пиша но @JHM  кое му е смешното , че съм помогнал с някакви пари или  ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Първоинстинктно е,не се впрягай:)!

Нито знам какво сте се разбирали,нито на кого си помогнал,но понеже всички тука сме платци, ..та за това.

Поздрави!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето го и анализът на новата формула - Shell Helix Ultra 5W30.

https://www.oil-club.ru/forum/topic/40678-shell-helix-ultra-5w-30-свежее-new-2020/

Молибден - 96

Цинк - 1091

TBN - 12,4

Сулфатна пепел - 1,18  (перфектно постижение при TBN=12,4)

Много здрава W30-ка на GTL база!

Само се пазете от ментета!

  • Like 3
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Такъв доколкото знам се произвежда и в Русия по лиценз за техния си пазар. Възможно ли е този анализ да е от такъв за руския пазар и да има разлика в състава в сравнение с този от ато24?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Формулата е една и съща, и за Русия, и за Европа.

Виж коментарите от този, надолу: https://www.oil-club.ru/forum/topic/40678-shell-helix-ultra-5w-30-свежее-new-2020/?do=findComment&comment=1644185

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Карам Джазката от 3-4 години с Петро 5/30. Сменям на 6-7-8К макс и съм много доволен. Скоро ми правиха реглаж и двигателчето си е целувка. Не виждам проблем че е сравнително евтино...още повече, че има и одобрение ХТО на Хонда

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 2 минути, ИцоД написа:

още повече, че има и одобрение ХТО на Хонда

Honda HTO-06 не беше ли спецификация за двигателите с турбо? ;)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...