Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Solaray.....преди години поръчах оттам MTF за скоростната, понеже и аз като теб не знаех сменяно ли е маслото...Нямах никакви проблеми с превключването, просто профилактика..Смених го ,на 3-тия ден го излях, беше зима, колата на открито на частен паркинг, нямах още гараж. Сутрин не можех да освободя и докато загрее кутията, една идея по тегаво превключваше. Поръчах си оригинално от ато-то и вече има няма 2 год. мед и масло ( не те напъвам да поръчваш това от ато24, просто правя сръвенение ОТ ОПИТ) За двигателното им, оригинално масло нщ не мога да кажа, нямам преки наблюдения, вече ти сам решаваш какво да сипваш, все пак колата си е твоя..Но ако не те бърка да почакаш 1-2 седмици, докато колегата Чавдар направи поръчка, по добре си вземи, директно от швабите масла, за да ти е мирна главата :)

Edited by BlueDream4
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

То хубаво ама съм отървал за поръчката до 12-ти февруари е било ще поръчам това пък ще видим какво ще стане!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колегата прави поръчки мисля през 1-2 седмици, съвет да не бързаш, плюс това цените на тези са им душмански всичко е маркетинг, реклама. Не се подвеждай от това, че на маслото пише Honda, не означава че е най-доброто, има далеч по-добри масла и приемливи цени ;) 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прав си Благодаря за отговорите и съветите!

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Последна питанка ако не ставам вече много нахален

това масла става ли хубаво ли е?

Без име2.jpg

Без име3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Виждам че си близо до Русе. Хвърли 1 око на тая тема. При него ще намериш отговори на сегашните и бъдещите си въпроси, ще ти огледа колата и ще ти смени маслата. Течности има всякакви и качествени. Само се чуйте (телефонът му се вижда) и му "влез в графика".

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз те съветвам направо да идеш при Маркони, ако си от Русе. Иначе, ако решиш да поръчваш, съветвам те да изчакаш общите поръчки от Ато24 – много по-малка вероятност за ментета от български магазини, с поне 30% по-евтино от тукашните магазини и доставката е сигурна,  почти всеки месец има поръчки и всички си получават маслата (и с 5% отстъпка от тази в сайта). Просто малко се чака.

Edited by Pavel_Pavlov
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря ви така ще направя направо ще се чуя с него!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, taverna написа:

Последна питанка ако не ставам вече много нахален

това масла става ли хубаво ли е?

Без име2.jpg

Без име3.jpg

Колега за по-малко пари ще си вземеш Амсойл, и силно се съмнявам този по-скъп Равенол да е по-добър.

Като Амсойла можеш да си го вземеш от тук и да си 100% сигурен,  че е автентичен.

Edited by Rakeem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега @taverna, тоя сайт е толкова копи/пейст и далече от истината, че даже имам подозрения как са напълнили инфото вътре ...

Ей така напосоки разцъках няколко марки и модела и смятай щом в препоръките за сравнително нови коли фигурира "Минерално 10w40".

М/у другото от една година нагоре за всички марки и модели е "Синтетично 5w30".

 

Вие бихте ли приели за меродавно мнението на alabala.com, в който колона "Какъв антифриз" дава отговор "червен", "зелен" и прочее? :)

 

Не си водете Хондите на майстори, които правят всичко от Пежо до Жигула и не се водете по "препоръките" на сайтове тип "магазин за 1 лев".

 

Изберете си марка масло, на което се доверявате и пуснете инструмента им за избор на масло.

Например: https://www.ravenol.de/en/oil-guide.html

 

ПП. Тая тема има още 2 предходни. За всеки случай ако някой не се е объркал достатъчно. :D

Edited by dindin
  • Like 2
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

То нямаше нужда от разследване. Само като видиш че за всички двигатели и особено за дизеловия, дават еднакво масло, ти става ясно че нищо не им е ясно.

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не само че това, ами и дават грешни препоръки. За другата ми кола за ръчката препоръчват API GL-5 SAE 75W-90, без да отчетат факта, че с такова масло синхронизаторите много бързо ще си отидат. Аматьори.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 24.02.2019 г. at 20:20, dindin написа:

 

ПП. Тая тема има още 2 предходни. За всеки случай ако някой не се е объркал достатъчно. :D

ООО много даже се оплескаха и се омотаха кат  пиле у калчища . А и ще става по зле. 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има и вариант да не се объркват,като е достатъчно да погледнат само таблицата създадена от колегата Markony, за препоръчаните вискозитети в началото на темата.:thumbs1:

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е, сега, бъркат се. Ми то в интернет винаги има различни гледни точки, тогава няма смисъл и от никакъв рисърч. Аз толкова много научих от темите за масла във форума и не се чувствам объркан. Просто когато човек е критичен, не взема за чиста монета всяко прочетено мнение и да се чуди какво да прави като някои са в конфликт. Когато имаш нови въпроси, значи си научил повече.

 

Със сигурност и не всеки има време или желание да чете стотици постове и да търси и информация от други източници, но затова е форум и се задават въпроси и отговори. Точно пък в тази тема виждам много положително настроение и винаги отговорени въпроси.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 23.02.2019 г. at 9:17, Чавдар K написа:

4000 оборта за минута, при червена зона на 7200, са далеч от границата на работния диапазон(а са си направо в средата му), за тези мотори.

Отделно вие с 2.4 (дори и ръчна кутия) ги глезите вашите мотори с дългите си кутии. На 2.0 4000 rpm няма и 140км/ч.

И двамата с @dindin караме с хW-20 масло, често над и около 4000 rpm, защото са ни къси кутиите и разхода на масло е в рамките на половин литър на 10к км.

Така, че разхода в случая ми е трудно да си представя, че е резултат от комбинацията на вискозитет и обороти.

 

Специално за Ravenol-а, ако е менте, значи ти го сипват ментето в завода - преполагам си разбрал вече за кода за проверка на маслото, който е напечатан на всяка туба Ravenol. 

В смисъл, Ravenol-a и от България да го купиш, пак можеш да си сигурен, че е оригинален, като го провериш на сайта им.

1. Всичко над 5500об е критично. Критичната била на 7200, то и прекъсвача е там. 

2.Аз не казвам, че проблема е в маслото и че е менте, а казвам че няма как да знам дали не е менте. Като е от Германия какво? Не може да е менте ли? 

3. Кое е дълбоко на кутията, просто 2.4 са с 6скорости, а твоята е с 5. Нали не мислиш че при 100км/ч на 5та, аз ще съм на 1000об ти на 2000. Даже съм сигурен, че ще са по-високи от твоите. 

4.Нали говорим за к24а3 моторите, които се славят с горене на масло. 

5.Никъде не съм казвал, че разхода  е наличен заради вискозитет и обороти, просто споделям как карам колата. 

Но като гледам скоро не съм пътувал и горе долу си стои на едно място нивото. 

Edited by Nikito82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaто се има предвид, че втека отваря на около 5000, колко да са критични 5500?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това не означава, че като отваря втек на 5000об, нагоре оборотите не са критични за мотора.

Edited by Nikito82
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

По принцип критичните обороти започват там, където започва червеното на оборотомера ти. Всичко преди това по принцип не е критично, ако двигателя ти е изправен и караш с правилното масло.

 

Червеното на оборотомера почва там, където е изчислено, че според теглото на клапна и пружината, която го връща нагоре - клапанът няма да може да се върне достатъчно бързо нагоре и ще бъде ударен от буталото, което ще нанесе непоправими щети на двигателя като счупен клапан или бутали или и двете.

 

За това на двигатели, които въртят над червената зона се слагат по-твърди пружинки, а някой път и по-леки клапани. Преди червената зона този проблем не е наличен.

  • Like 4
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Искам да споделя едно ценно инфо за привържениците на Mobil 1 ESP 5w-30, а именно неговия Noack = 7.9% по официални данни от ExxonMobil. Източник - BITOG

За сравнение, старото Mobil 1 ESP Formula 5w-30 имаше Noack = 5.6%, но пък новото ESP 5w-30 e с вискозитет при 40 С = 64 cSt, докато старото е с 71,51 cSt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Съгласно ExxonMobil Finland за Mobil1 ESP 5W30:

NOACK acc. ASTM D 5800: 7,8% (typical)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Първо, нещо усещам, че ми се репчиш - а аз просто исках да ти помогна?!

 

На 26.02.2019 г. at 21:07, Nikito82 написа:

1. Всичко над 5500об е критично. Критичната била на 7200, то и прекъсвача е там. 

 

На 23.02.2019 г. at 0:50, Nikito82 написа:

Цецо при теб са 180км, но при мене мисля бяха 160+ 6 да речем но не съм сигурен, ще видя другият път. Скоростта е на магистралата. И от нас като пътувам за Стара Загора или София често на темпомата задавам тая скорост и карам почти до края така. А Ямбол София е 300 км

Тук говорите за 4000, сега изведнъж излезе, че са над 5500.

Казах ти за 4000, че са съвсем нормални обороти и не водят до разход на масло, защото много често 2.0 моторите карат продължително време в тези обороти, без да бързат. Просто кутията е толкова къса. 

5000(не 5500) об./мин на твоята кутия на 5-та е малко над 200, на 6-та е малко над 250. Асоциираш разхода си с високите обороти, които тук изкарваш, че са над 5500, лепиш автопилота на 250км/ч и така до София ли?

 

На 26.02.2019 г. at 21:07, Nikito82 написа:

2.Аз не казвам, че проблема е в маслото и че е менте, а казвам че няма как да знам дали не е менте. Като е от Германия какво? Не може да е менте ли?  

Не казвам, че нещо се случва, защото е от Германия. 

Казвам ти, че по-надеждно-автентично масло от Ravenol, не можеш да си купиш, дори и от България. Поне аз не зная за такова. (в случая хората го поръчват чрез мен от Германия, защото цената там е доста по-добра)

Ако това, пак не ти е достатъчно, съм напълно съгласен с @Veseliq

 

На 26.02.2019 г. at 21:07, Nikito82 написа:

3. Кое е дълбоко на кутията, просто 2.4 са с 6скорости, а твоята е с 5. Нали не мислиш че при 100км/ч на 5та, аз ще съм на 1000об ти на 2000. Даже съм сигурен, че ще са по-високи от твоите. 

Дълбокото, предполагам значи "дългото". "Дългото" и е това, че имаш 5-та по-дълга от моята 5-та и 6-та, която се очаква, че ползваш на магистралата (която явно асоциираш с разхода си масло), с която на 140км/ч си с 2800 об/мин. докато аз съм на 4000.

 

 

На 26.02.2019 г. at 21:07, Nikito82 написа:

4.Нали говорим за к24а3 моторите, които се славят с горене на масло. 

Да, затова или доливаш или ремонтираш.

Просто исках да ти обърна внимание, че не високите обороти са ти проблема или вискозитета. Ще ти гори и 40 масло, почти съм сигурен.

Моят скромен личен опит показва, че 5-40 Мотул ми го харчи повече от 0-20 Амсойл. С еднакъв режим на шофиране (4000об./мин по цялата магистрала до Бургас). 

Дали, ще ти харчи по-малко масло с от хW-40, вероятно. Дали ако караш по-бавно ще харчи по-малко. Също вероятно, но мисълта ми е, че вече са ти сравнително ниски оборотите на магистралата. Не въждам къде поддържаш тези 5500, за които говориш, освен ако не караш 3-та или 4та предавка през целия път Ямбол-София.

 

На 26.02.2019 г. at 21:07, Nikito82 написа:

5.Никъде не съм казвал, че разхода  е наличен заради вискозитет и обороти, просто споделям как карам колата. 

Но като гледам скоро не съм пътувал и горе долу си стои на едно място нивото. 

Ти може да не го казваш, но аз това разбрах, след като се оплакваш, на Цецо, че ти е по-къса кутията, която мисля, че вече си съгласен, че е сравнително дълга.

5000рпм 5-та - над 200км/ч и 5000рпм 6-та - над 250км/ч (Той дори не може да ги направи 5000rpm Акорда ти на 6-та.)

 

На 22.02.2019 г. at 10:04, Nikito82 написа:

https://www.ato24.de/en/amsoil-signature-series-0w-20-synthetic-motor-oil.html, може би това или същото, но 5в20. За 5к км 1.5л съм долял. 

 

Тук не намекваш нищо за вискозитета, така ли? - моя грешка, тогава.

 

 

Edited by Чавдар K
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Чавдар K, не не си разбрал не ти се репча. Казвам нещата както са. Т. Е. Че според мен всичко над 5500 си е критично. Никъде не съм казал, че карам с 5500об. Казах че на магистралата карам на 160км мисля 4 без малко. Ам на 4000об я карам 163км ли са не си спомням. Това е е от край до край. Като изпреварвам се качват оборотите и на места имам на по - ниски, там преди София, където се почват повечко завои. 

Не не обвинявам маслото, просто някои казват слагай истинско, а аз отговарям, че няма как да знам истинско е или не.

Споделям какво се случва при мене. Ще опитам препоръката с амсойл на къс пробег с високо миещо масло и това е. Свещите смених ей така превантивно. Всички са горяли перфектно. Така или инъче ребилд на мотор на 15години няма да направя. Ремонт излизащ може би над 2000лв и да речем я карям още 5г не си заслужава. На моето каране и смяна на маслото един път в годината са 50лв макс отгоре за масло. 5г 250лв. Не си струва. А да не говоря, че ако има и да речем елипса в цилиндрите, даже може да увеличи драстично разхода на масло. 

Аз преди да взема Хондата си карах Алфа156, още я карам де, на магистралата сигурно я карам към 4500,5000об, не си спомням на 160-180 какви и бяха оборотите. 

Извинявам се ако съм засегнал някого. Коментирам, споделям не се заяждам. 

Говорих за автомата на Цецо, понеже ми е споделял стила си на каране и понеже на по-висока скорост е с по-малко обороти. И така. 

 

@Veseliq при мен е точно обратното. Аз на година да речем минавам 8к км от които 2000-2500км извън града, другото е в града. Като на ден 20км, а гъся и паля колата минимум 5.6 пъти

Edited by Nikito82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Наложи се да мина 1100км - София - Варна - София за 1 ден.Колата общо взето не е спирала.Разход на масло по щека не е имало.Проверих и на следващият ден за всеки случай на студен мотор.Маслото е на под 4000км, Ams 5/30 signature.До момента масълцето се представя отлично.

Edited by Mkilla
  • Like 3
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой нещо за Honda TYPE 2.0 Engine Oil 0w20? За него знам че го произвежда ROWE vyv Worms Deutschland и ми го хвалиха. Минавало 3ч. лаборатория и т.н. (за сравнение ми казаха че други масла чакали по 5-10мин) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Mkilla написа:

 

Маслото е на под 4000км, Ams 5/30 signature.До момента масълцето се представя отлично.

 

 

А ти какво очакваше? 

Това масло е топ клас, с него карат дори турбо и спортни автомобили.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, Mkilla написа:

Наложи се да мина 1100км - София - Варна - София за 1 ден.Колата общо взето не е спирала.Разход на масло по щека не е имало.Проверих и на следващият ден за всеки случай на студен мотор.Маслото е на под 4000км, Ams 5/30 signature.До момента масълцето се представя отлично.

 

Моля, сподели към 6000км и към 7000км какво е положението.

Интересно ми е дали след границата от 6 хил. км. ще се случи нещо с това масло...

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, 

 

Нов собственик съм на Джаз 2002 1.4 куб. Интересува ме масло Motul 

8100 X-CLEAN EFE 5w-30 дали е подходящ и на какви км се сменя? Или да заложа на Mobil1 ESP 5W30? 

 

Благодаря Ви предварително за съветите. 

 

Поздрави! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

И двете са подходящи. Препоръчва се смяна не по-късно от 10к км или 12 месеца, което настъпи първо.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Здравейте дружина!

Търсим тук на един приятел кола. Аз го бутам към правата вяра - Хонда или Тойота, но той все тича към кривата Шевролет и Форд. Верно, че Форд много дръпнаха последните 10 години, но Шевролет са си още много зле - в ниския клас коли (Sonic, Cruze) ползват двигатели на Опел от преди 20 и кусур години. Както и да е, друг път ще ви разправям.


Та попаднахме на два Акорда тази седмица и двата с К24 - единия 2008, а другия 2009. Гледахме ги и ги карахме, и двата днес. Та на единия Акорд като му отвих капачката на маслото да видя дали хвърля масло, докато работи и да помириша на какво мирише и попаднах на тази бяла мазна субстанция, която ме навежда на мисълта, че има антифриз в маслото. 

Вие какво мислите по въпроса?

IMG_01.thumb.jpg.b8f10d021e989e4dd5e0101277c20e12.jpg

 

IMG_02.thumb.jpg.ce8d3edae0031546def4773e6cccf021.jpg

 

IMG_03.thumb.jpg.f5f468a961c4b027daebf0257e7c675b.jpg

 (забележете какво масло се препоръчва за Акорда обозначено на капчката :) )

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takumi Fujiwara, очаквах това, което се случва принципно с тези двигатели - известен разход с оглед, че се кара не на 2000 оборота :) 
dandilov, ще споделя ако не го сменя по-рано.








 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites



Нз дали е удачно, за да правя някакво сравнение, но на жена ми дядо и има голф 3 и по същия начин цапа капачката, гърловината е чиста, няма нщ там и наскоро ми се оплака,че губи по-малко антифриз. Възможно да е от някакъв конденз, ме навежда на мисълта, че има антифриз в маслото!!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites



 
На 1.03.2019 г. at 3:59, Takumi Fujiwara написа:

 

IMG_01.thumb.jpg.b8f10d021e989e4dd5e0101277c20e12.jpg

 

IMG_02.thumb.jpg.ce8d3edae0031546def4773e6cccf021.jpg

 

IMG_03.thumb.jpg.f5f468a961c4b027daebf0257e7c675b.jpg

 

Това се наблюдава при всички мотори без значение дали е дизел или бензин когато се кара на къси разтояния и мотора не може да вдигне температура.Ако меша маслото и антифриза трябва и на пръчката да е така ако не е не го меша.Като имаш на предвид,че бяхте една малка ледена епоха до скоро все си мисля,че мотора няма проблем.

Това е конденз но няма време да се изпари.

Но всичко е възможно.Нещо  картерната вентилация има проблем.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моята е чиста, а от месец не е виждала табелата "край на населено място".

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

На 1.03.2019 г. at 7:53, Митко Йотов написа:

Това се наблюдава при всички мотори без значение дали е дизел или бензин когато се кара на къси разтояния и мотора не може да вдигне температура.

 

Конденз..:cold:,по типичен за ВАГ групата:D,но не изключен и тук!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 1.03.2019 г. at 3:59, Takumi Fujiwara написа:

Untitled.thumb.jpg.5c099b73286607d7d570f9876fd30b77.jpg

забележете какво масло се препоръчва за Акорда обозначено на капчката :) )

Мда...,това е точното,май и при нас трябваше да го пише на капачката и половината двоумици в темата за маслата щяха да отпаднат:thumbs1:!

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

На 1.03.2019 г. at 3:59, Takumi Fujiwara написа:

 

IMG_01.thumb.jpg.b8f10d021e989e4dd5e0101277c20e12.jpg

 

IMG_02.thumb.jpg.ce8d3edae0031546def4773e6cccf021.jpg

 

IMG_03.thumb.jpg.f5f468a961c4b027daebf0257e7c675b.jpg

 

(забележете какво масло се препоръчва за Акорда обозначено на капчката :) )

 

Toва със сигурност е от наличие на вода в маслото, вече дали е конденз или меша антифриза, ще се разбере лятото, но аз лично не бих рискувал.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...