Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Само да споделя: изминати 10300 км. с MOTUL 8100 ECO CLEAN 0W30 C2 . Понеже това ми е първата дизелова кола изобщо, при първата смяна се презапасих и взех 7 литра. Побра 5 и нещо. За посочените изминати километри съм долял има-няма 100-150 мл. масло. Нито е светил датчик, нито нищо.

Днес отново смених със същото. Слагам винаги и добавка БАРДАЛ. Горивния филтър беше доста чист( не знам така ли трябва да е ) Зареждам основно на Лукойл, понякога Шел или ОМВ.Та това е :) .

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз принципно съм за по-високия топъл вискозитет, но сега искам да разбера дали ще има осезаем разлика в работата на двигателя и най-вече в динамиката като мина на много по-тънко масло, така че по всяка вероятност ще сложа 5w20. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

A в книжката ти с какво масло пише да се кара колата?

Ще има разлика в динамиката на двигателя - ще е по-тих, ще набира (развърта) по-бързо и ще ти прави по-добър разход.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Takumi Fujiwara написа:

A в книжката ти с какво масло пише да се кара колата?

Ще има разлика в динамиката на двигателя - ще е по-тих, ще набира (развърта) по-бързо и ще ти прави по-добър разход.

Не е посочен конкретен вискозитет, само спецификация, дадени са почти всички комбинации с изключение на 5в20, и навсякъде където има калкулатор за масло ми излиза 0в20, странна работа. Toeст излизат и 5в30 и 0в30, но не и 5в20!

Edited by Rakeem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имам приятел със Сивик 8-ма с 1.8L (R18A1) двигател (USDM/САЩ) и на капачката за маслото му пише 5W20. На моята кола й препоръчват 0W20, но в книжката пише, че може да се кара и с 5W20, aко няма в момента 0W20. Пък аз в момента я карам с 5W30. :D

 

Ако ти е директен инжекцион колата е хубаво (да не кажа задължително) маслото да покрива Dexos1 Gen2:

 

https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/4691064/dexos1_vs_dexos2,_gen1_or_gen2

 

https://www.cenex.com/about/cenex-information/cenexperts-blog-page/oil-and-lubricants/Dexos1-Gen2-What-You-Need-To-Know

 

https://www.techconnectcanada.com/blog/2017/08/introducing-dexos1-gen-2-full-synthetic-engine-oil

 

 

Edited by Takumi Fujiwara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е диретна инжекция, пръска в колектора, иначе на капачката  не е посочен вискозитет, но ми е странно защо липсва 5в20.

Вчера разгледах ръководството на немски, което върви с колата и там има две графики, за европейски модели и за не европейски модели.

При европейските фигурира, 0в20, докато за не европейските започва от 0в30, като отново не е посочен 5в20 и при двата варианта.

Също така има таблица за интервалите на обслужване, в която са посочени смени на всеки 10 000км или 12 месеца при нормален режим и

5000км или 6 месеца при натоварен режим, тоест кратки преходи, при висока температура с чести спирания и тръгвания, което съовтетства на 

градския стил на шофиране.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега проверих - Кастрол и Мобил препоръчват 5W30 (Castrol също и 0W30) за твоят Сивик 1.4i DSi:

 

1836618639_Castrol-1.4iDSi.thumb.png.4c83e2274058daba9d6998563a2871fc.png

 

2093109187_Mobil-1.4iDSi.thumb.png.2dc65e8c3c5aa293466f23b24d11451c.png

 

 

Според мен щом в снижката пише, че може и с 0W20  запчони с него. За студените стартове тънкото масло е по-добро, отделно ще те предпазва и във високите обороти, освен, ако не караш на писта де. Ето ти какъв избор имаш на 0W20 от сайта за общите поръчки. Вземи си някое от тези и го сменяй на около 8000 - 10 000 км:

 

https://www.ato24.de/en/car/engineoil-ilsacnbspgf-5-0w-20.html 

 

 

Или това:

 

Mobil_1_AFE_0W20.thumb.png.851f12e65ee53c3e029f3a9154ae9676.png

Edited by Takumi Fujiwara
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз кастрола бих го отписал от класацията. По лични съображения.

Иначе, от топ-маслата, за през лятото бих ползвал  RAVENOL FDS SAE 5W-30 или RAVENOL SSV SAE 0W-30. А от ниско-бюджетните - RAVENOL FO SAE 5W-30.

Ако колегата е твърдо решил да ползва 5W20 тогава, на негово място, бих пробвал RAVENOL SFE SAE 5W-20 или Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-20.

За зимата изборът е по-голям и на масла, и на "марки". Бих се ориентирал от 0W20 до оределени 0W30, та дори и към няколко 5W30.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз не препоръчвам Кастрол, а само казвам какво препоръчва сайта на Кастрол за неговия двигател. Маслата, които препоръчвам са в линка, който съм дал след това или маслото на Мобил.

Share this post


Link to post
Share on other sites

По всяка вероятност изборът ми ще е между Амсойл, Равенол и Мобила-а дето е посочил Такуми, чета доста суперлативи за това масло, знам, че преди време представителят за България е правил отстъпки за членове на форума, дали още я има тази добра практика. Иначе в ато-то имаше и оригинално на Хонда, едно в черна бутилка, което също е опция.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тоя мобил,дето джапанезе го предлага,е достъпен само за него.По нашите ширини го  няма.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Rakeem написа:

 Иначе в ато-то имаше и оригинално на Хонда, едно в черна бутилка, което също е опция.

Там "изворчето пресъхна", но докато го имаше, карах с него 2 смени - великолепно олио! Ако го намериш нейде - свиркай.

IMG_0510.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moже пак да заредят, иначе трябва да се търси аналога, все пак хонда не произвежда масла, така че ето един от вариантите https://ilti.idemitsu.com/en/products/idemitsu-sngf-5-0w-20-fs/ https://www.oil-club.ru/forum/topic/35865-idemitsu-0w-20-api-sn-tailand-svezhee/ , другият е Мобил.

Edited by dindin
Предходно мнение не се цитира

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хубаво, ама това Идемицу е средна хубост, отделно не се намира в Европа, а да си го докараш "отвън" се обезмисля. :)

Не знам дали знаете, ама можете да си намерите Мобил в еМАГ:

https://www.emag.bg/motorno-maslo-mobil-1-advanced-fuel-economy-0w20-1-l-5055107435526/pd/DNV9LBBBM/

Сменете .bg с .ro отзад и ще ви дойде с 4лв. по-евтино. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 12 часа, JHM написа:

 

Тоя мобил,дето джапанезе го предлага,е достъпен само за него.По нашите ширини го  няма.

 

 

Що, ти сега не караш ли с такова? От къде го взе?

 

Иначе е ето го на англ. Ebay - 5л за $105:

https://www.amazon.co.uk/Mobil-Advanced-Economy-Synthetic-Engine/dp/B06XGZMB34/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1550436889&sr=8-4&keywords=mobil+1+0w20

 

Ето и другите оферти:

https://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss_2?url=search-alias%3Daps&field-keywords=mobil+1+0w20

 

Tук малко скъпичко англ Ebay:

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313.TR1.TRC0.A0.H0.Xmobil+1+0w20.TRS0&_nkw=mobil+1+0w20&_sacat=0

 

 

Am. Amazon - $38 за 5л:
https://www.amazon.com/gp/offer-listing/B00J00X5YO/ref=dp_olp_0?ie=UTF8&condition=all&qid=1550437198&sr=8-1

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 10 часа, ceco_accord написа:

 

Там "изворчето пресъхна", но докато го имаше, карах с него 2 смени - великолепно олио! Ако го намериш нейде - свиркай.

 

IMG_0510.JPG

 

 

Toва е полусинтетика, нали знаете?

Така че по-голям пробег от 5000 км с него - не знам колко е оправдан.

Edited by Takumi Fujiwara
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 4 минути, Takumi Fujiwara написа:

Що, ти сега не караш ли с такова? От къде го взе?

От тукhttps://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/mobil-1-esp-0w20-fully-synthetic-motor-oil-1-litre/,ама щатската опаковка ми е по на "сърце".:D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чакаме за оферти от теб...:)

Edited by JHM
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами офертата е това - $27 за 4.7л (5 кварта) на това му сложи 10% ДДС и отива към $30. 

Само трябва да видя каква цена ще ми дадат за shipping от САЩ до БГ.

И за мен ще си сложа някакви пари за разкараването до магазина и после опаковането (handling) или ще ги включа в цената на доставката - shipping + handling. :)

Edited by dindin
Предходно мнение не се цитира
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 42 минути, Takumi Fujiwara написа:

 

Toва е полусинтетика, нали знаете?

Така че по-голям пробег от 5000 км с него - не знам колко е оправдан.

Знам и за мен е оправдано. За качеството, цената си и пробега е достойно за уважение. Ние с ДВГ-то много го харесахме

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги взех това.До сега съм бил много доволен от марката и ползвам друг вискозитет за другите коли.На хондата за първи път ще го ползвам,да не стане грешка?

Колегите по масла могат да се изкажат,всяко мнение е добре дошло.

52849997_352166725634171_5478258037615493120_n.jpg

52893296_2316937065019316_832838783404605440_n.jpg

52595763_402169580541407_1372743299525246976_n.jpg

Edited by Митко Йотов

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ам то първо се пита или чете ,пък после се пазарува.0В-20 или 5В-20 е твоя вискозитет. Иначе маслото си ОК ...и на тубата си пише за какво става...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не те разбрах Маркони,казваш,че трябва да е В а не W,или аз нещо не разбирам.

Това в каталога им излезна като най доброто за този мотор на Хонда R20A3.Имаха и 0w30 и даже е с по ниска цена но то е щадящо околната среда за сметка на мотора а това 0w40 е щадящо двигателя за сметка на околната среда.

Edited by Митко Йотов
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Митко Йотов написа:

Не те разбрах Маркони,казваш,че трябва да е В а не W,или аз нещо не разбирам.

Това в каталога им излезна като най доброто за този мотор на Хонда R20A3.Имаха и 0w30 и даже е с по ниска цена но то е щадящо околната среда за сметка на мотора а това 0w40 е щадящо двигателя за сметка на околната среда.

Така е като се чете от мобилно устройство.:D:D  Всичко е ок.

До сега е карана хондата с Мобил 5-40 и за 8 000 не е мръднало нито като количество нито като цвят.Ще видим как ще е с това,винаги мога да го сменя.

 

Edited by Митко Йотов
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 37 минути, Митко Йотов написа:

До сега е карана хондата с Мобил 5-40 и за 8 000 не е мръднало нито като количество нито като цвят.

Щом досегашното не е "мръднало" като цвят е нормално да търсиш по-добро. Освен мазане и охлаждане маслото трябва и да мие. Ако е като ново, значи или не мие, или моторът ти е чисто нов. Някъде по средата е вероятността да е карана предимно извънградско, само с правилното "тънко" масло и да е сменяно по-рано от предписаните км.

  • Confused 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, Митко Йотов написа:

 

Колегите по масла могат да се изкажат,всяко мнение е добре дошло.

 

 

Добро е - перфектно е за писта! :D И за града, ако караш над 4000 оборота. :) Това масло по принцип е за турбо и спортни автомобили. Не случайно отзад пише, че покрива спецификациите на Порше, БМВ и VW 502.00/505.00. Карай 10 000 км с него и после сипвай 5W20 или 5W30 - това са твойте масла. Може да пробваш и 0W20, ако искаш.

Edited by Takumi Fujiwara
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

В САЩ за R18A1 двигателят се препоръчва 5W20 масло, а даже казват и 0W20.

R16, 18 и 20 са от едно семейство - Honda R20A (R20Z) engine и идват да заместят К серията като са по-малко спортни от нея, но са  по-икономични и с по-голям върт. момент в ниските и средните обороти. Така че това масло, което си взел с нищо няма да ти помогне, но не би трябвало и да ти навреди. Ще ти повиши разхода на гориво и не е особено полезно за катализатора, за това гледай да не наливаш над макс. на щеката.

 

R18A1

5_max.jpg

 

Как се сменя масло на R18 и какво масло се ползва:

http://9thcivic.com/forum/threads/r18a1-non-si-engine-oil-change.3741/

 

Edited by Takumi Fujiwara
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Митко Йотов написа:

:thumbs1:

За к20 и к24 с две ръце го препоръчвам на колегите 1000лл но на R серията сложи lube0 5w30 другата смяна. 

1000лл е PAO не му се плаши. 

Edited by fenabg
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тъй като моят фаворит за R-серията двигатели е Ravenol SSV 0W30, от Yacco бих използвал LUBE F 5W30, което е със много сходни, а и нисковискозни характеристики (да не кажа същите), нищо, че е 5W. :)

С 0W40 ще го спъваш тоя двигател.

 

 

Edited by dandilov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ей като ви чета, как 2 литровка ще се мръщи на 0в40, съм на ръба да го излея мойто 5в40, ама ще го покарам още да си затвърдя впечатленията :)

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, dandilov написа:

Тъй като моят фаворит за R-серията двигатели е Ravenol SSV 0W30, от Yacco бих използвал LUBE F 5W30, което е със много сходни, а и нисковискозни характеристики (да не кажа същите), нищо, че е 5W. :)

С 0W40 ще го спъваш тоя двигател.

 

 

За  R20A3 Yacco препоръчват 5W30 и 0W40 като 0W40-ската го водят върхът на сладоледа при тях, щади мотора за сметка на околната среда до като 0W30 го водят да щади околната среда за сметка на мотора,то е и по евтино.Представителя на  Yacco за Плевен ми е близък приятел,заедно го гледахме в неговият офис и с неговата програма.Не видях да предлагат  0/20 нито 0/30 за този мотор,програмата изкара само двата вида.Лично аз не виждам причина сегашното 5W40 да е ок. а това да не е ок.

Както и да е ще пиша ако има нещо да се знае.Благодаря на всички колеги които се включиха.

Edited by Митко Йотов
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 51 минути, Митко Йотов написа:

 

 

Колега, следващия път пробвай някое от тези масла без първото (0W16):

 

YACCO_0W20.thumb.png.f32ae80da228ed81f83b14fdb889e7c5.png

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, Митко Йотов написа:

За  R20A3 Yacco препоръчват 5W30 и 0W40 като 0W40-ската го водят върхът на сладоледа при тях, щади мотора за сметка на околната среда до като 0W30 го водят да щади околната среда за сметка на мотора,то е и по евтино.Представителя на  Yacco за Плевен ми е близък приятел,заедно го гледахме в неговият офис и с неговата програма.

А погленда ли Honda какво предлагат за твоя двигател, или си мислиш, че ние тук само си чешеме езиците...? И много поздрави  специално на твоя приятел от Плевен!

Щото Yacco ти предлагат в сайта си, като първа препоръка точно LUBE F 5W30. Точно това! За ежедневна, нормална употреба!

А, ако ще се правиш на "рейсър" с "кораба"  - Honda Accord VIII Wagon 2.0 и ще ходиш на писта! Тогава задължително 0W40! Ти си решавай.

Всеки сам си решава как да си троши колата...

П.П. без лично отношение, разбира се, и към останалите от форума!

Edited by dandilov
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dandilov  КъВ рейсър.кВи пет лева.А за ламарината,все тая с нея и без нея живота продължава.

От форума разбирам,че марката е чувствителна на масло и за това пуснах запитване,иначе повярвай ми никога не бих го направил. 

Благодаря пак на колегите за мненията.Направил съм извод вече ще го имам на предвид за в бъдеще.:thumbs1:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е чувствителна на масло, просто сипвай такова масло, каквото ти пише на капаюката на маслото или в книжката. Не поставай под съмнение инжЕнерната мисъл на японеца, т.е. не се прави на по-знаещ от него!

 

М/у другото току-що видях, че Мобил имат нова гама масла наречена Truck & SUV (0W20, 5W20, 5W30) разбира се е насочена само за САЩ пазара. Това според мен са вече съществуващи масла (като им гледам спецификациите) просто са им лепнали нов етикет - стар маркетингов трик на капиталистите. :D

 

https://mobiloil.com/en/motor-oils/mobil-1/mobil-1-truck-and-suv

 

m1-tsuv-1qt-front-cleanlabel-222x400.jpg

Edited by Takumi Fujiwara

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Митко Йотов написа:

 

Благодаря пак на колегите за мненията.Направил съм извод вече ще го имам на предвид за в бъдеще.:thumbs1:

 

 

Колега, пак съм аз. Ако бях на твоето място следващия път щях да пробвам едно от тези масла:

(и с двете може да караш целогодишно или 20-ката за зимата, а 30-ката за лятото)

 

0W20

http://www.yacco-bulgaria.com/production/catalog/product/view/5/202.html

 

0W30

http://www.yacco-bulgaria.com/production/catalog/product/view/5/433.html

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Takumi Fujiwara said:

Не е чувствителна на масло, просто сипвай такова масло, каквото ти пише на капаюката на маслото или в книжката. Не поставай под съмнение инжЕнерната мисъл на японеца, т.е. не се прави на по-знаещ от него

 

По принцип съветът ти е добър, но понякога в книжките ни слагат много възможни вискозитети без да описват кой е подходящ за какви условия (с изключение на температурата на околния въздух). В моята например има препоръчани от 0-20 до 15-40. Като само за 10-40 и 15-40 има указани граници на темп на външния въздух, под които не трябва да се кара. Даже за 10W-40 не съм сигурен дали имаше или беше „годно за всякакви температури“.

 

Така че да, вариации се правят само из препоръчаните масла. Но когато те са много, е хубаво да се проучи каква е разликата и кое за кога е.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Привет отново на всички..За мое голямо щастие бях няколко дни в Холандия (Айндховен) при кумеца..ех живот :D Донесох си оттам 2 туби по 5 л. Valvoline Max Life 5w30 ACEA A3/B4, маслото е напълно автентично, маслен филтър Purflux отпреди, смених си го тук сам, като хубаво източих Mobila и издърпах със спринцовка...Онова масло което закупих Мегуин 5w40 го подарих на бащата за А6-цата, на него му е все тая какво сипва в интерес на истината..:lol:

Edited by BlueDream4
  • Like 3
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...