Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

На 23.02.2019 г. at 9:17, Чавдар K написа:

4000 оборта за минута, при червена зона на 7200, са далеч от границата на работния диапазон(а са си направо в средата му), за тези мотори.

Отделно вие с 2.4 (дори и ръчна кутия) ги глезите вашите мотори с дългите си кутии. На 2.0 4000 rpm няма и 140км/ч.

И двамата с @dindin караме с хW-20 масло, често над и около 4000 rpm, защото са ни къси кутиите и разхода на масло е в рамките на половин литър на 10к км.

Така, че разхода в случая ми е трудно да си представя, че е резултат от комбинацията на вискозитет и обороти.

 

Специално за Ravenol-а, ако е менте, значи ти го сипват ментето в завода - преполагам си разбрал вече за кода за проверка на маслото, който е напечатан на всяка туба Ravenol. 

В смисъл, Ravenol-a и от България да го купиш, пак можеш да си сигурен, че е оригинален, като го провериш на сайта им.

1. Всичко над 5500об е критично. Критичната била на 7200, то и прекъсвача е там. 

2.Аз не казвам, че проблема е в маслото и че е менте, а казвам че няма как да знам дали не е менте. Като е от Германия какво? Не може да е менте ли? 

3. Кое е дълбоко на кутията, просто 2.4 са с 6скорости, а твоята е с 5. Нали не мислиш че при 100км/ч на 5та, аз ще съм на 1000об ти на 2000. Даже съм сигурен, че ще са по-високи от твоите. 

4.Нали говорим за к24а3 моторите, които се славят с горене на масло. 

5.Никъде не съм казвал, че разхода  е наличен заради вискозитет и обороти, просто споделям как карам колата. 

Но като гледам скоро не съм пътувал и горе долу си стои на едно място нивото. 

Edited by Nikito82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaто се има предвид, че втека отваря на около 5000, колко да са критични 5500?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това не означава, че като отваря втек на 5000об, нагоре оборотите не са критични за мотора.

Edited by Nikito82
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

По принцип критичните обороти започват там, където започва червеното на оборотомера ти. Всичко преди това по принцип не е критично, ако двигателя ти е изправен и караш с правилното масло.

 

Червеното на оборотомера почва там, където е изчислено, че според теглото на клапна и пружината, която го връща нагоре - клапанът няма да може да се върне достатъчно бързо нагоре и ще бъде ударен от буталото, което ще нанесе непоправими щети на двигателя като счупен клапан или бутали или и двете.

 

За това на двигатели, които въртят над червената зона се слагат по-твърди пружинки, а някой път и по-леки клапани. Преди червената зона този проблем не е наличен.

  • Like 4
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Искам да споделя едно ценно инфо за привържениците на Mobil 1 ESP 5w-30, а именно неговия Noack = 7.9% по официални данни от ExxonMobil. Източник - BITOG

За сравнение, старото Mobil 1 ESP Formula 5w-30 имаше Noack = 5.6%, но пък новото ESP 5w-30 e с вискозитет при 40 С = 64 cSt, докато старото е с 71,51 cSt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Съгласно ExxonMobil Finland за Mobil1 ESP 5W30:

NOACK acc. ASTM D 5800: 7,8% (typical)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Първо, нещо усещам, че ми се репчиш - а аз просто исках да ти помогна?!

 

На 26.02.2019 г. at 21:07, Nikito82 написа:

1. Всичко над 5500об е критично. Критичната била на 7200, то и прекъсвача е там. 

 

На 23.02.2019 г. at 0:50, Nikito82 написа:

Цецо при теб са 180км, но при мене мисля бяха 160+ 6 да речем но не съм сигурен, ще видя другият път. Скоростта е на магистралата. И от нас като пътувам за Стара Загора или София често на темпомата задавам тая скорост и карам почти до края така. А Ямбол София е 300 км

Тук говорите за 4000, сега изведнъж излезе, че са над 5500.

Казах ти за 4000, че са съвсем нормални обороти и не водят до разход на масло, защото много често 2.0 моторите карат продължително време в тези обороти, без да бързат. Просто кутията е толкова къса. 

5000(не 5500) об./мин на твоята кутия на 5-та е малко над 200, на 6-та е малко над 250. Асоциираш разхода си с високите обороти, които тук изкарваш, че са над 5500, лепиш автопилота на 250км/ч и така до София ли?

 

На 26.02.2019 г. at 21:07, Nikito82 написа:

2.Аз не казвам, че проблема е в маслото и че е менте, а казвам че няма как да знам дали не е менте. Като е от Германия какво? Не може да е менте ли?  

Не казвам, че нещо се случва, защото е от Германия. 

Казвам ти, че по-надеждно-автентично масло от Ravenol, не можеш да си купиш, дори и от България. Поне аз не зная за такова. (в случая хората го поръчват чрез мен от Германия, защото цената там е доста по-добра)

Ако това, пак не ти е достатъчно, съм напълно съгласен с @Veseliq

 

На 26.02.2019 г. at 21:07, Nikito82 написа:

3. Кое е дълбоко на кутията, просто 2.4 са с 6скорости, а твоята е с 5. Нали не мислиш че при 100км/ч на 5та, аз ще съм на 1000об ти на 2000. Даже съм сигурен, че ще са по-високи от твоите. 

Дълбокото, предполагам значи "дългото". "Дългото" и е това, че имаш 5-та по-дълга от моята 5-та и 6-та, която се очаква, че ползваш на магистралата (която явно асоциираш с разхода си масло), с която на 140км/ч си с 2800 об/мин. докато аз съм на 4000.

 

 

На 26.02.2019 г. at 21:07, Nikito82 написа:

4.Нали говорим за к24а3 моторите, които се славят с горене на масло. 

Да, затова или доливаш или ремонтираш.

Просто исках да ти обърна внимание, че не високите обороти са ти проблема или вискозитета. Ще ти гори и 40 масло, почти съм сигурен.

Моят скромен личен опит показва, че 5-40 Мотул ми го харчи повече от 0-20 Амсойл. С еднакъв режим на шофиране (4000об./мин по цялата магистрала до Бургас). 

Дали, ще ти харчи по-малко масло с от хW-40, вероятно. Дали ако караш по-бавно ще харчи по-малко. Също вероятно, но мисълта ми е, че вече са ти сравнително ниски оборотите на магистралата. Не въждам къде поддържаш тези 5500, за които говориш, освен ако не караш 3-та или 4та предавка през целия път Ямбол-София.

 

На 26.02.2019 г. at 21:07, Nikito82 написа:

5.Никъде не съм казвал, че разхода  е наличен заради вискозитет и обороти, просто споделям как карам колата. 

Но като гледам скоро не съм пътувал и горе долу си стои на едно място нивото. 

Ти може да не го казваш, но аз това разбрах, след като се оплакваш, на Цецо, че ти е по-къса кутията, която мисля, че вече си съгласен, че е сравнително дълга.

5000рпм 5-та - над 200км/ч и 5000рпм 6-та - над 250км/ч (Той дори не може да ги направи 5000rpm Акорда ти на 6-та.)

 

На 22.02.2019 г. at 10:04, Nikito82 написа:

https://www.ato24.de/en/amsoil-signature-series-0w-20-synthetic-motor-oil.html, може би това или същото, но 5в20. За 5к км 1.5л съм долял. 

 

Тук не намекваш нищо за вискозитета, така ли? - моя грешка, тогава.

 

 

Edited by Чавдар K
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Чавдар K, не не си разбрал не ти се репча. Казвам нещата както са. Т. Е. Че според мен всичко над 5500 си е критично. Никъде не съм казал, че карам с 5500об. Казах че на магистралата карам на 160км мисля 4 без малко. Ам на 4000об я карам 163км ли са не си спомням. Това е е от край до край. Като изпреварвам се качват оборотите и на места имам на по - ниски, там преди София, където се почват повечко завои. 

Не не обвинявам маслото, просто някои казват слагай истинско, а аз отговарям, че няма как да знам истинско е или не.

Споделям какво се случва при мене. Ще опитам препоръката с амсойл на къс пробег с високо миещо масло и това е. Свещите смених ей така превантивно. Всички са горяли перфектно. Така или инъче ребилд на мотор на 15години няма да направя. Ремонт излизащ може би над 2000лв и да речем я карям още 5г не си заслужава. На моето каране и смяна на маслото един път в годината са 50лв макс отгоре за масло. 5г 250лв. Не си струва. А да не говоря, че ако има и да речем елипса в цилиндрите, даже може да увеличи драстично разхода на масло. 

Аз преди да взема Хондата си карах Алфа156, още я карам де, на магистралата сигурно я карам към 4500,5000об, не си спомням на 160-180 какви и бяха оборотите. 

Извинявам се ако съм засегнал някого. Коментирам, споделям не се заяждам. 

Говорих за автомата на Цецо, понеже ми е споделял стила си на каране и понеже на по-висока скорост е с по-малко обороти. И така. 

 

@Veseliq при мен е точно обратното. Аз на година да речем минавам 8к км от които 2000-2500км извън града, другото е в града. Като на ден 20км, а гъся и паля колата минимум 5.6 пъти

Edited by Nikito82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Наложи се да мина 1100км - София - Варна - София за 1 ден.Колата общо взето не е спирала.Разход на масло по щека не е имало.Проверих и на следващият ден за всеки случай на студен мотор.Маслото е на под 4000км, Ams 5/30 signature.До момента масълцето се представя отлично.

Edited by Mkilla
  • Like 3
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой нещо за Honda TYPE 2.0 Engine Oil 0w20? За него знам че го произвежда ROWE vyv Worms Deutschland и ми го хвалиха. Минавало 3ч. лаборатория и т.н. (за сравнение ми казаха че други масла чакали по 5-10мин) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Mkilla написа:

 

Маслото е на под 4000км, Ams 5/30 signature.До момента масълцето се представя отлично.

 

 

А ти какво очакваше? 

Това масло е топ клас, с него карат дори турбо и спортни автомобили.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, Mkilla написа:

Наложи се да мина 1100км - София - Варна - София за 1 ден.Колата общо взето не е спирала.Разход на масло по щека не е имало.Проверих и на следващият ден за всеки случай на студен мотор.Маслото е на под 4000км, Ams 5/30 signature.До момента масълцето се представя отлично.

 

Моля, сподели към 6000км и към 7000км какво е положението.

Интересно ми е дали след границата от 6 хил. км. ще се случи нещо с това масло...

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, 

 

Нов собственик съм на Джаз 2002 1.4 куб. Интересува ме масло Motul 

8100 X-CLEAN EFE 5w-30 дали е подходящ и на какви км се сменя? Или да заложа на Mobil1 ESP 5W30? 

 

Благодаря Ви предварително за съветите. 

 

Поздрави! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

И двете са подходящи. Препоръчва се смяна не по-късно от 10к км или 12 месеца, което настъпи първо.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Здравейте дружина!

Търсим тук на един приятел кола. Аз го бутам към правата вяра - Хонда или Тойота, но той все тича към кривата Шевролет и Форд. Верно, че Форд много дръпнаха последните 10 години, но Шевролет са си още много зле - в ниския клас коли (Sonic, Cruze) ползват двигатели на Опел от преди 20 и кусур години. Както и да е, друг път ще ви разправям.


Та попаднахме на два Акорда тази седмица и двата с К24 - единия 2008, а другия 2009. Гледахме ги и ги карахме, и двата днес. Та на единия Акорд като му отвих капачката на маслото да видя дали хвърля масло, докато работи и да помириша на какво мирише и попаднах на тази бяла мазна субстанция, която ме навежда на мисълта, че има антифриз в маслото. 

Вие какво мислите по въпроса?

IMG_01.thumb.jpg.b8f10d021e989e4dd5e0101277c20e12.jpg

 

IMG_02.thumb.jpg.ce8d3edae0031546def4773e6cccf021.jpg

 

IMG_03.thumb.jpg.f5f468a961c4b027daebf0257e7c675b.jpg

 (забележете какво масло се препоръчва за Акорда обозначено на капчката :) )

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takumi Fujiwara, очаквах това, което се случва принципно с тези двигатели - известен разход с оглед, че се кара не на 2000 оборота :) 
dandilov, ще споделя ако не го сменя по-рано.








 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites



Нз дали е удачно, за да правя някакво сравнение, но на жена ми дядо и има голф 3 и по същия начин цапа капачката, гърловината е чиста, няма нщ там и наскоро ми се оплака,че губи по-малко антифриз. Възможно да е от някакъв конденз, ме навежда на мисълта, че има антифриз в маслото!!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites



 
На 1.03.2019 г. at 3:59, Takumi Fujiwara написа:

 

IMG_01.thumb.jpg.b8f10d021e989e4dd5e0101277c20e12.jpg

 

IMG_02.thumb.jpg.ce8d3edae0031546def4773e6cccf021.jpg

 

IMG_03.thumb.jpg.f5f468a961c4b027daebf0257e7c675b.jpg

 

Това се наблюдава при всички мотори без значение дали е дизел или бензин когато се кара на къси разтояния и мотора не може да вдигне температура.Ако меша маслото и антифриза трябва и на пръчката да е така ако не е не го меша.Като имаш на предвид,че бяхте една малка ледена епоха до скоро все си мисля,че мотора няма проблем.

Това е конденз но няма време да се изпари.

Но всичко е възможно.Нещо  картерната вентилация има проблем.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моята е чиста, а от месец не е виждала табелата "край на населено място".

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

На 1.03.2019 г. at 7:53, Митко Йотов написа:

Това се наблюдава при всички мотори без значение дали е дизел или бензин когато се кара на къси разтояния и мотора не може да вдигне температура.

 

Конденз..:cold:,по типичен за ВАГ групата:D,но не изключен и тук!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 1.03.2019 г. at 3:59, Takumi Fujiwara написа:

Untitled.thumb.jpg.5c099b73286607d7d570f9876fd30b77.jpg

забележете какво масло се препоръчва за Акорда обозначено на капчката :) )

Мда...,това е точното,май и при нас трябваше да го пише на капачката и половината двоумици в темата за маслата щяха да отпаднат:thumbs1:!

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

На 1.03.2019 г. at 3:59, Takumi Fujiwara написа:

 

IMG_01.thumb.jpg.b8f10d021e989e4dd5e0101277c20e12.jpg

 

IMG_02.thumb.jpg.ce8d3edae0031546def4773e6cccf021.jpg

 

IMG_03.thumb.jpg.f5f468a961c4b027daebf0257e7c675b.jpg

 

(забележете какво масло се препоръчва за Акорда обозначено на капчката :) )

 

Toва със сигурност е от наличие на вода в маслото, вече дали е конденз или меша антифриза, ще се разбере лятото, но аз лично не бих рискувал.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Конденз ли? 

Не. Залагам на гарнитура глава.
Бая тормоз е изял тоя мотор…

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

5w-20 за мотора с малкия витек за Acura Tsx казват 5w-30, @Takumi Fujiwara погледнете и някой Tsx може да му хареса.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това са кондензни пари, които се натрупват по капачката. Всички автомобили, които съм имал в семейството с пробег до 15км след палене са проявявали този ефект през зимата. Веднъж в месеца за 150км на магистралата и този налеп по капачката изчезва. Лятото не се появява.

  • Like 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

 

Да, колата е карана рядко, защото този я препродава. Пред къщата имаше още две Хонди. Викам му - ти май си фен на Хондите. :D
По принцип нашия лов на коли се затруднява от това, че търсим коли само с ръчни трансмисии (това в Америка си е предизвикателство), но в същото време колата трябва да е седан с 4 врати, а тук колите с ръчни са основно купета и хечбеци. 😩 
Благодаря ви за мненията! :)
Абе нямам й вяра на тази кола и на собсвеника й, отделно маслото беше на половината м/у мин. и макс. А и не ни даде да я караме, защото бързал за някъде?!? Казах му - Аз кола, която не съм катал, не мога да я купя. 
Изпаднаха и други хубави коли, другият Акорд беше много по-надежден, а и един Сивик излезе.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Реших да споделя опит с едно масло,  което купих с идеята за промивка, тъй като попресрочих със смяната. Carlube 5x40 . Пише че е произведено в Англия и си отговоря на нужните спецификации. 4,55l , за под 60лв. Не съм имал никакви очаквания, но това е първото масло с което моторът е толкова тих. Разликата е фрапираща.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Преди 19 часа, DTEC написа:

Това са кондензни пари, които се натрупват по капачката. Всички автомобили, които съм имал в семейството с пробег до 15км след палене са проявявали този ефект през зимата. Веднъж в месеца за 150км на магистралата и този налеп по капачката изчезва. Лятото не се появява.

 
Шофьор съм от 1991г. На моите автомобили такова нещо никога не е имало, с изключение на корсата, на баща ми. И аз и той зимата караме градско на къси разстояния.
При него се появи тая грес в един момент и започна да надува разширителния съд на антифриза. Корсата е със затворена охладителна система и го хванахме проблема.Оказа се гарнитура глава. 
При Хондите е "отворена" (условно казано) системата и всичките газове се издухват през разширителното казанче
Когато е малък пробива, проблемът изчезва през лятото или на дълги преходи. Но си остава, докато гарнитурата не се предаде изцяло в един момент. При по-голямо загряване на двигателя например.
И вчера ги гледах в задръстването по баира на Витиня, разни 7 - 8 возила, през километър в аварийната лента на аварийки завалийте...
 

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всички коментари по темата "Конденз по капачката на маслото" са скрити, тъй като това на практика е предмет на отделна тема, но с опция да могат да бъдат прегледани.

По този начин офф топикът няма да пречи на четящите по същество.

Тотален Офф топик - такъв, който няма абсолютно нищо общо с темата, ще бъде премахван.

Целта ми е да запазя полезни постове, които могат да имат допирни точни с маслената тема.

Поздрави!

  • Like 2
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Преди 22 часа, dandilov написа:
  Скрий съдържанието

 
Шофьор съм от 1991г. На моите автомобили такова нещо никога не е имало, с изключение на корсата, на баща ми. И аз и той зимата караме градско на къси разстояния.
При него се появи тая грес в един момент и започна да надува разширителния съд на антифриза. Корсата е със затворена охладителна система и го хванахме проблема.Оказа се гарнитура глава. 
При Хондите е "отворена" (условно казано) системата и всичките газове се издухват през разширителното казанче
Когато е малък пробива, проблемът изчезва през лятото или на дълги преходи. Но си остава, докато гарнитурата не се предаде изцяло в един момент. При по-голямо загряване на двигателя например.
И вчера ги гледах в задръстването по баира на Витиня, разни 7 - 8 возила, през километър в аварийната лента на аварийки завалийте...
 

 

Два от автомобилите са купувани нови и го правят от първите няколко хиляди километра. Единия от тях е вече на 200 000км и се движи с нормален разход на гориво, без загуба на антифриз. Другия към момента е на около 20 000км и също няма признаци на "надуване". В немските автомобилни форуми има хиляди теми с подобни въпроси, затова не вярвам всички тези автомобили да са с пробив в двигателите. Сигурно има различни причини за появата на тази "грес". Почти винаги, когато тя е налична на капачката, то тя се забелязва и по горната част на щеката - нормални кондензирали маслени пари, според специалистите.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda Civic IX 1.8 след 8 450км с Motul 8100 Eco-nergy 5W-30:

15137-motul-5w30-jpg

Типично за Хонда по-високо ниво на алуминий, но много добро представяне на маслото в Сивик-а, въпреки кратките разстояния - 24км в посока с градска магистрала до 120км/ч и много задръствания, светофари и Stop&Go. Двигателя не се е развъртал във високи обороти благодарение на автоматичната скоростна кутия.

Период на употреба: от 13.04.2018

Дата на вземане на пробата: 28.02.2019

Дата на изследването: 04.03.2019

Общ пробег: 33 500км

Предишно масло: Elf Ineo 5W-30

Маслото ще бъде сменено с Castrol EDGE Titanium FST 0W-40 този месец, поради наличие на огромно количество в гаража на собственика.

 

П.П.: Забележете чистотата на капката за такъв пробег в градски условия.

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda Civic Type R FK8 320PS след 10 000км с Genuine Honda 0W-20 Type 2.0:

15133-img-20190305-104751-png

Първа смяна на налято от завода Honda Type 2.0 0W-20.

Начин на употреба на автомобила: само през уикендите за 2-3 часа каране без спиране. Градско/извънградско - 60:40, като извън града 2-3 пъти до максимална скорост.

 

Период на употреба: от ранна пролет 2018

Дата на вземане на пробата: 27.02.2019

Дата на изследването: 04.03.2019

Общ пробег: 10 000км

Маслото ще бъде сменено с Ravenol RSP 5W-30.

 

П.П.: Забележете чистотата на капката за такъв пробег в градски условия.

 

  • Like 3
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DTEC

Колега, дай да видим стойностите на TBN и TAN на тези анализи.

Те също са от голямо значение за сглобяване на пълната картинка...

Иначе Мотул-ът за 8500км изглежда много добре от към метали и вискозитетни х-ки, но да не забравяме, че това масло е ACEA A5/B5, API SL. Тоест "Full SAPS" и в такъв случай би било изненада да не изкара тия километри.

За другата проба мога да кажа, че аз не бих карал, току що купен, чисто нов автомобил, повече от 2000 км със заводското масло! Все пак първоначалното сработване на двигателя си казва думата и анализът го показва също!

От друга страна, маслата с ILSAC GF-5 се славят с по-нисък ресурс. 150 - 175 моточаса. А тук това масло е надхвърлило 200 м.ч.

Тъй като не разбирам немски език, би ли превел коментара на лабораторията за тази проба, моля?

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DTEC, Благодаря за анализите. Като се има предвид, че става въпрос за нови автомобили - на малко километри, резултатите са логични.

За мен обаче бе истинска изненада съставът на Honda Type 2.0 0W-20 маслото. Независимо, че говорим за UOA, % съдържание на елементите на пакета добавки принципно е  запазено (макар и съединенията, в които участват тези елементи да са изчерпани в по-голяма или по-малка степен). И тук именно ми прави впечатление, че пакетът не е типичния анти-LSPI такъв - т.е. със съществено намалено количество Ca и осезаемо повишено количество Mg. Имаме 1736 mg/kg Ca и 14 mg/kg Mg. Другият, привличащ вниманието елемент е Mo (молибденът) и по-точно високото му съдържание  = 648 mg/kg. Явно се търси сериозна подкрепа от гледна точка на антифрикционните свойства на Mo и неговата устойчивост на високи натоварвания. Но от друга страна се чудя дали при подобни количества Mo няма да е налице потенциален проблем с турбото - в резултат на високотемпературни отложения от молидбена. Разбира се това ще зависи от това какъв тип добавка (Мо) се използва - димер или тример, или нещо друго (ново) :dunno:.

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 22 часа, dandilov написа:

Колега, дай да видим стойностите на TBN и TAN на тези анализи.

Те също са от голямо значение за сглобяване на пълната картинка... 

Няма как да дам нещо, което го нямам. Собственика на автомобила не е заплатил за TBN и TAN и лабораторията не ги е изследвала.

 

Преди 22 часа, dandilov написа:

Тъй като не разбирам немски език, би ли превел коментара на лабораторията за тази проба, моля?

Стойностите указващи износването в двигателя са нормални. Описанието на използваното масло не е пълно. Поради тази причина е невъзможно детайлно описание на специфичните за маслото данни, като добавки, ИР-спектър и т.н. Количеството на силиция е повишено. Възможна причина е прашинки/песъчинки от засмукания въздух. Може да се дължи и на материали със силикон, използвани при сглобяването на двигателя. Ниско съдържание на гориво в маслото. Според споделената от Вас информация, маслото е вече сменено.

 

Общо взето типичните глупости на един и същ инженер. Винаги не може да каже нищо за металите и си избира различни оправдания. И силиция е или пясък, или грес или монтажен уплътнител на силиконова база. И винаги завършва с горивото - ниско или високо съдържание и ако маслото не е сменено почти винаги съветва да се смени маслото.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@DTEC

Благодаря за превода! :thumbs1:

Съгласен съм с инженера, макар и да го е написал твърде кратко, и лаконично! Типично за германски инженер! Те не обичат да обясняват подробно... :D

Ако този чисто нов двигател, е със заводския, оригинален филтър, силицият със сигурност е от всички уплътнения, гумички, семеринги и т.н., съдържащи силикон.

Бях чел, че цилиндрите на съвременните двигатели се покриват със слой от силициева сплав, или силикатен полимер (не си спомням точно какво беше). Това служило като твърд противоизносен слой. Евтина съвременна концепция. В този случай, голяма част от силиция може да е от сработването на буталата и цилиндрите също.

След сработването на двигателя, нивото на силиция ще спадне в норма. Както и нивата на алуминий, мед и желязо. Всичко е от първоначалното разработване и напасване на елементите на двигателя, според мен.

Виждам, че обемът на маслото е голям - 6.8 литра, което е много добре. Маслото ще изчерпва ресурса си много по-бавно.

Edited by dandilov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×