Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Преди 7 часа, tanas4o_ написа:

 

Въпросът е оттук нататък накъде:

 

С въпросния Mobil ситуацията е следната: Въпреки, че е купен от Англия, надписите отзад са на Български....... включително и в листите, които се разлепват от задната страна на бутилката. И иначе пише made in France..... Странно ми се вижда, но може и да си въобразявам.

 

Не ми се иска да сменям два вискозитета - един зимен (0W20) и примерно един зимен (5W30). Решението като че ли  е  - 0W30 ???? Естествено трябва да отговаря на: API SN, ILSAC GF-5

 

 

Колега зравей!

Правилно мислиш. Което и от тези малса да вземеш - няма да сгрешиш и спокойно може да караш с всяко от тях по 8000 км. Ако искаш по-добра икономия на гориво и опазване на околната среда, се насочи към 0W20 или 0W30 масло. Ако караш, често над 3000-4000 оборота, може и 5W30. 

 

Мисля, че спорихме в една тема за газ, но тъй като е доказано, че кола на газ работи на по-висока темп. от кола на бензин, не знам как 0W20 масло се справя с това, но и не знам за колко градоса по-горещ двиагтел говорим. Иначе всяко масло, на което пише ACEA C2 и/или C3 ще имаш максимална защита.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всички тези флуиди утре ще се налеят у Акорда :huh: За пореден път ще слагам Mobil 1 ESP 0w30 ,всичко е купувано от UK също ми направи впечатление , че на етикета има указания на БГ език.

IMG_20181225_161556.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 3.01.2019 г. at 13:31, DTEC написа:

Noack-теста (250°C for 60 minutes) е интересен главно за състезателните масла и състезателните автомобили

Предназначението на този тест е да даде възможно най-добрата оценка на общата "нормална" изпаряемост на едно масло по време на типичния му експлоатационен период (какъв % от него ще се изпари), т.е. тестът до голяма степен е една "ускорена ситуация" за бързо получаване на тази изпаряемост. Маслата имат нужда от подобен бърз, повторим и надежден тест, иначе сертификацията на едно масло би била немислима (много затруднена), ако трябваше да бъде тествано в реални условия/продължителност.

 

На 7.01.2019 г. at 9:32, DTEC написа:

В моя текст съм споменал данни за Ravenol VMP SAE 5W-30 (CCS Viscosity at -30°C: 4230mPa*s и Pourpoint: -60°C), като съм написал, че е с добра база и не много добавки. Въпреки това се твърди, че греша.

После се показва таблица с данни, която потвърждава моето твърдение. А именно , че това и подобни масла с подобни физични свойства са с малко добавки. 

 

Аз сега греша ли или не? С малко или с много добавки е това масло?

 

Нали не вярваш/считаш, че с едно подобно чисто математическо изчисление може обективно/достоверно да се определи количеството на VIIs в маслото? Ако това бе възможно, то тази или други подобни формули отдавна щяха да са общоизвестни и признати от всички, като всеки един от нас щеше да може с едно калкулаторче да си сметне VIIs, за което и да е масло. Както писах в последния ми пост на FAQ -2, аз лично не съм фен на подобни неща, но формулата е интересна и дискутирана/споменавана/приета в BITOG.

 

Какво всъщност си мисля аз...

Мисля, че ние „простите“ потребители не сме в състояние обективно да преценим как точно са получени вискозиметрията и характеристиките на едно масло, и каква е неговата композиция. Можем само да си гадаем.

Ето как мога да „спекулирам“ :) с посочения от теб Ravenol VMP SAE 5W-30:

Това масло е ACEA C3 – т.е. low saps масло. В подобни масла % съдържание на стандартните "метални" детергенти, съдържащи основно Ca, Mg и Na, е намалено (принципно погледнато). Намаленото им съдържание обаче изисква да ги компенсираш с нещо друго, наречено ashless dispersants (безпепелен дисперсант/и), за да може маслото да си върши една от основните функции, а именно да държи в себе си замърсяванията. В тази връзка следва да се има предвид, че най-често използваните метални детергенти, антиоксидантите и ZDDP-то са относително нисковискозни  - KV при 100 С е от порядъка на 10-30 cSt, докато аshless dispersants имат KV при 100 С около 500 cSt. Това значи, че за всеки % аshless dispersants, който добавяш в маслото, ще трябва съответно да „олекотиш/изтъниш“ базата, т.е. да добавиш по-голямо количество нисковискозна база, за да компенсираш безпепелния дисперсант. Ravenol VMP SAE 5W-30 е PAO базирано масло, т.е. необходимостта от pour point depressants ще е минимална (да речем около стандартните 0.3%; по спомен; може и да са по-малко в случая на PAO база). Когато погледнеш KV на маслото ще видиш, че той е 11.5 cSt , при горна граница за SAE 30 = 12.5 cSt., което веднага може да бъде свързано и с HTHS = 3.6. И ето тук се появява един CCS Viscosity at -30°C = 4230 mPa*s, което е с 1/3 по-ниско от границата за 5W маслата = 6600 mPa*s. Това индиректно може да говори, че е използван по-висок % нисковискозна база от „нормално“ необходимия при tight blending-a, споменат в предходния ми пост, респ. повече аshless dispersants ( като % съдържание, от там и тези ниски 0,7% сулфатна пепел в маслото), а това от пък може да ни насочи към извод, че количеството на VIIs е над желаното от нас (или възможно при стегнат блендинг) минимално такова за едно такова PAO базирано 5w…масло.

 

Е, тук е моментът да кажа/призная, че макар и горните ми разсъждения да са логически издържани (поне криво-ляво изглеждат така :D), сигурно са напълно или в по-голямата им част погрешни - чисти догадки на базата на някои основни принципи при блендинга.

Вискозиметрията на едно масло може да бъде получена по множество различни начини (като подход), поради което ние сме напълно на тъмно кой точно подход и ноу-хау от тях е ползвал Равенол, вкл. какъв тип VIIs е използван, а от вида му (OCP, PMA, др.) и неговия SSI (shear stability index) допълнително и при това доста сериозно може да зависи и неговото количество (по-малък SSI = по-здрав подобрител на вискозитета, но необходим в по-големи количества; и обратното, по-голям SSI = по-склонен към разпад подобрител, но необходим в по-малки количества).

Поздрави!

 

  • Like 1
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според мен разсъжденията ти са верни, но когато са отнесени само към масла с база до Група III.

Едно от най-големите предимства на PAO-маслата е съчетаването на добри показатели на KV @ 100°C, висок HTHS и ниска CCS Viscosity без да се налага използване на добавки. И понеже това масло е с база PAO + доста POE, може да доведе до големи залитания в една или друга посока при разсъждаване върху физичните му свойства. 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги,различни ли са тези две масла и по какво.Първото е произведено на 28.10.2018г.

1.IMG-20190110-WA0001.thumb.jpg.685f3a20594bd903619f528cd1b17848.jpg

2.IMG-20190110-WA0000.thumb.jpg.02940b27f4cb8c242681c03d73722f45.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Привет,

 

съжалявам че Ви отдалечавам от дискусията, но моля пак за съвет.

Д14-ката нещо не се хареса с петрото 5-30, всмисъл че взе да изчезва, а няма нито течове, нито пуши през ауспуха, но от друга стара не ми се минава пак на шльокавици 10-40, защото видиш ли тях не ги харчи, нито на 5-40 и т.н.

Гледах маслата в ато24 и като цена горе долу около петрото видях това https://www.ato24.de/en/ravenol-hypersynth-hps-sae-5w-30.html 

Как да процедирам:

1. Ако е ОК това масло мисля да доливам от него, защото петрото е има няма на около 2000км и ми се струва грехота да го сменя;

2. Да не доливам, ами направо да го сменя с равенола;

3. Генерално бъркам с това масло и трябва да взема друго, с което да доливам или направо да сменя ??

 

Благодаря предварително.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 13 минути, JHM написа:

Здравейте колеги,различни ли са тези две масла и по какво

Различават се едно от друго.

Mobil 1™ ESP Formula 5W-30 - ТУК

Mobil1 ESP 5W-30 - ТУК

Различия с  Mobil 1™ ESP Formula 5W-30 (кратък превод от руски на извода в края на анализа) - Mobil1 ESP 5W-30  е на по-чисти синтетични базови масла (на GTL + PAO + естери), има по-високи миещи/неутрализиращи свойства (по-висок TBN) = по-голям запас до сработването му, и осигурява по-голяма горивна икономия (имам малко по-нисък кин. вискозитет при 100 С = 11.72 cSt). Като минус се сочи по-голямото ниво на сулфатна пепел = 0.89%, в сравнение с 0.68% при ESP Formula 5W-30.

 

  • Thanks 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 46 минути, didich написа:

Д14-ката нещо не се хареса с петрото 5-30, всмисъл че взе да изчезва

Колко точно е изчезнало, респ. колко си долял от Петрото?

RAVENOL HPS SAE 5W-30 по данни от сайта на Равенол е API SL/CF, ACEA A3/B4 и има сулфатна пепел 1.18, което според мен не е за теб, тъй като си на газ.

Преди писах, че ако имаш харч на масло и искаш да останеш с 5w-30 вискозитет следва да се насочиш към масло тип ACEA C3, което е "по-гъсто", доколкото има задължение за HTHS >= 3.5, и е low-saps (за газта и катализатора). Можеш да погледнеш Mobil1 ESP 5W-30, за което пита в горния пост JHM, или друго, което ти допада като цена.

Колегите могат да дадат и други идеи :).

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, didich написа:

Д14-ката нещо не се хареса с петрото 5-30, всмисъл че взе да изчезва, а няма нито течове, нито пуши през ауспуха, но от друга стара не ми се минава пак на шльокавици 10-40, защото видиш ли тях не ги харчи, нито на 5-40 и т.н.

Щом Д14-ката го гори, значи проблемът си е в двигателя! Моята не го пипа! Даже и 0W30!

Бих те посъветвал да доливаш до към 5000км.

Но явно двигателят си иска ремонт. Я гумички на клапани, я сегменти... Кой знае...

Насочи се на там.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги , предстои ми смяна на масло, решил съм да слагам Amsoil на к24-ката.Обаче има едно НО - гледам че за вискозитет 5w-30 има 2 варианта - европейска формула https://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/european/european-car-formula-5w-30-synthetic-motor-oil/?code=AELQT-EA  но я дават основно за дизели и турбо мотори , а  другата е стандартната https://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/gasoline/sae-5w-30-signature-series-100-percent-synthetic-motor-oil/?code=ASLQT-EA , която е с малко по-добри показатели , но има по-високи нива на SAPS , което мисля не е добре за катализатора?Кое ще препоръчате? Досега съм карал с RAVENOL DXG 5w-30 , но нещо не съм особенно доволен - маслото почернява за само 4000км, започва да го гори по малко (500мл за 10000 км) Преди Реванола съм карал с други марки и не ми го е пипала грам или нещо от сорта на 50-100 грама.

Edited by SKYLINE

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, didich написа:

 

1. Ако е ОК това масло мисля да доливам от него, защото петрото е има няма на около 2000км и ми се струва грехота да го сменя;

 

 

Oт гледна точка на икономия на пари - доливай, но не карай повече от 5000-6000 км с него.

Също може да пробваш Mobil 1 5W30 ESP, както те е посъветвал колегата по-горе. С него вече спокойно може да караш 8000-10 000 км.

Edited by Takumi Fujiwara

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SKYLINE

Към момента European Car Formula 5W-30 Improved ESP не е "онова" масло, което беше European Car Formula 5W-30 - на PAO и естери. Премахнати са естерите и за сметка на тях е добавен бор в по-големи количества. Маслото е на по-гъста база и в него липсва също така Молибден, който присъства в Signature серията.

От друга страна Amsoil Signature Series 5W-30 е с нова рецептура, като нивата на сулфатната пепел са паднали до около 1.2 (по данни от Амсойл) и е "пълна програма" - PAO + естери + бор + молибден. Ако моторът ти не го гори или го гори минимално, нямаш проблем с нивата на сулфатната пепел.

Аз лично бих избрал Signature Series (при липса на разход на масло или незначителен такъв - до около 300/400 мл. на 10 000 км), но... изборът си е твой, а горното е само за придобиване на по-добра представа.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, emod said:

RAVENOL HPS SAE 5W-30 по данни от сайта на Равенол е API SL/CF, ACEA A3/B4 и има сулфатна пепел 1.18, което според мен не е за теб, тъй като си на газ.

Каква е връзката м/у сулфатната пепел и газовата уредба? По-високата температура на газовете – съответно катализатора?

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 9 часа, dandilov написа:

Щом Д14-ката го гори, значи проблемът си е в двигателя! Моята не го пипа! Даже и 0W30!

Бих те посъветвал да доливаш до към 5000км.

Но явно двигателят си иска ремонт. Я гумички на клапани, я сегменти... Кой знае...

Насочи се на там.

Чак за ремонт, предното 10-40 не го пипаше въобще, иначе петрото го долях цялото до момента, бутилката свърши.

Ще разгледам какво има с С3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 9 часа, SKYLINE написа:

 Досега съм карал с RAVENOL DXG 5w-30 , но нещо не съм особенно доволен - маслото почернява за само 4000км, започва да го гори по малко (500мл за 10000 км) Преди Реванола съм карал с други марки и не ми го е пипала грам или нещо от сорта на 50-100 грама.

И аз имам същите симптоми с Ravenol SFE 5w-20, 4000км (110-115 мото часа) всичко ок, и после почва да си отива.

Edited by isullivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

преди 54 минути, Pavel_Pavlov написа:

Каква е връзката м/у сулфатната пепел и газовата уредба? По-високата температура на газовете – съответно катализатора?

 

Особеностите на смесообразуването повишават възможността за образуване на отложения от изгорялото масло в горивната камера (пепелни отложения), поради което се препоръчва да се използват масла с понижени нива на сулфатна пепел.

Източник - ТУК

Ако някой знае друго, нека да пише по въпроса.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 12 часа, DTEC написа:

Този проблем е бил толкова разпространен, че от Мерцедес са се принудили да изготвят специални изисквания за маслото в техните газифицирани модификации - MB226.9https://oil-club.de/index.php?attachment/7697-mb-spec-eo-service-oils-2012-1-pdf/&s=16ff0d77b504dce22a0086877d5d3c7f9f9b3372


Едно малко уточнение ако позволите, което не му е мястото във форума. MB не изискват нископепелни масла за техните двигатели, по простата причина, че стандартите MB 229.1, MB 229.3, MB 229.5 се дават само в High SAPS масла. Сложи ли се нископепелно, се променя смазочната норма и маслото става грешно. Много малка част преобладават бензиновите им двигатели, които могат и да използват MB 229.51/31, тогава да, това е Mid SAPS. Колкото до горният стандарт MB 226.9, то той не е приложим в лекотоварните двигатели, а тежкотоварни бусове например. Доказва го по-горе в линка на коя ACEA отговаря (ACEA E9). Ето и маслата за тежкотоварна техника по този approval.
Но при азиатските бензинови двигатели вкл. на Honda, тази този подход с Mid SAPS масло е приложим, защото съответния стандарт изискван от производителя за двигателя се намира и в такава формула. Поздрави.

Edited by georgi.ivanov1975
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Някой от "масларите" с коментар ??, макар че според мен с което и масло да беше пробвано си мисля, че резултата ще е същия, поредната реклама на даден вълшебен продукт без реален ефект поне според мен де.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Еми какво може да се каже – прави си реклама на спонсора и това е. Никой не може да направи извод на такъв неконтролиран опит. Аз съвсем спокойно мога да кажа, че тия добавки и да не ги бяха сложили същия резултат щяха да имат. Могат ли да ме оборят – не, значи токлкова им е успешен „тест“-ът :) Просто по-интересна реклама. Не мисля, че някой би останал с друго впечатление.

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

... голЕм тест е напраЕл бри4ката... 

  • Like 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чавдаре, тия са пълни идиоти, гледах подобен клип само, че вместо вода в мотора изсипаха една шепа пясък и по едри камъчета и доста го мъчиха мотора преди да откаже :unsure:

 

Да продължа темата с моята хондичка и разхода на масло, явно нещата не са толкова зле, защото след последното досипване на щека докарах нивото по средата, след изминати 300-350км и 2 дни по ред замерване на маслото се оказа, че е на максимум, явно и лек наклон дава доста голяма разлика при дърпане на щеката.

Поръчах си пак петро 5-30 и ще го сменя като запролети независимо от километрите, които съм изминал, по принцип сменям преди зимата и преди лятото

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

По думите на @DTEC излиза ,че на газ работната температура на маслото е по-висока от на бензин. И реално нормалното заключение е ,че на газ трябва да се кара с w30 w40 и нагоре масла, които са по стабилни при по-високи температури. Това ли искаше да каже колегата? Изобщо не можах да разбера коментара по-горе. Нали дъвчим твърдението ,че газта НЕ гори с по-висока температура от бензина. Сега пак 140 градуса на маслото. Не разбрах и за двигателите , дето са отворени и снимките им и заключенията. (Това със стрелките )Последно газта трупа ли по-малко нагари? Значи маслото какво общо има с нагара и газта? Не споря , само искам още обяснение, понеже не става ясно. Моето лично мнение е ,че low saps маслата имат значение само и единствено за катализатора и dpf на моторите ,които горят масло ( които напрактика са всички дори съвременните чисто нови двигатели) . Казвам го ,понеже катализаторът ми смърдеше на сяра и си беше запушен бих казал от продукти от изгоряло масло с много сулфати, което са ползвали предните собственици. 

Edited by ivailopp
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎1‎/‎12‎/‎2019 at 9:09 PM, didich said:

 

Някой от "масларите" с коментар ??, макар че според мен с което и масло да беше пробвано си мисля, че резултата ще е същия, поредната реклама на даден вълшебен продукт без реален ефект поне според мен де.

 

 

Цирка е пълен.. :) Каквото и масло да бяха сипали, все същия *** , презастраховаха се пичовете с добавка за почистване и знаете ли защо нищо не стана, защото бат Филип караше джетата едва, едва. Олио "Калиакра" да бяха сипали пак толкова щеше да изкара, даже щеше да мирише на мИкици :) ...

Трябваше да е "завари" с 150км/ч за 3-4 мин....Буталата отблизо щешИ да ги види завалията..Аз нз за толкова малоумни ли ни имат :unsure:

Edited by BlueDream4
  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ivailopp said:

По думите на @DTEC излиза ,че на газ работната температура на маслото е по-висока от на бензин. И реално нормалното заключение е ,че на газ трябва да се кара с w30 w40 и нагоре масла, които са по стабилни при по-високи температури. Това ли искаше да каже колегата? Изобщо не можах да разбера коментара по-горе. Нали дъвчим твърдението ,че газта НЕ гори с по-висока температура от бензина. Сега пак 140 градуса на маслото. Не разбрах и за двигателите , дето са отворени и снимките им и заключенията. (Това със стрелките )Последно газта трупа ли по-малко нагари? Значи маслото какво общо има с нагара и газта? Не споря , само искам още обяснение, понеже не става ясно. Моето лично мнение е ,че low saps маслата имат значение само и единствено за катализатора и dpf на моторите ,които горят масло ( които напрактика са всички дори съвременните чисто нови двигатели) . Казвам го ,понеже катализаторът ми смърдеше на сяра и си беше запушен бих казал от продукти от изгоряло масло с много сулфати, което са ползвали предните собственици. 

 

Повечето от това, което DTEC написа, е по-релевантно за недобре настроена АГУ (както е и написал на две места в поста си). И да, вярно е, че газта изгаря с по-ниска температура, но гори по-дълго от бензина. Описанието за липсата на мазане/измиване от бензина и липсата на охлаждане от течното гориво, не мога да ги коментирам, не съм чел достатъчно. Звучи логично да има отношение по въпроса, но практически колко голям е ефектът му при добре настроена система, не знам.

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Pavel_Pavlov написа:

 

Повечето от това, което DTEC написа, е по-релевантно за недобре настроена АГУ (както е и написал на две места в поста си). И да, вярно е, че газта изгаря с по-ниска температура, но гори по-дълго от бензина. Описанието за липсата на мазане/измиване от бензина и липсата на охлаждане от течното гориво, не мога да ги коментирам, не съм чел достатъчно. Звучи логично да има отношение по въпроса, но практически колко голям е ефектът му при добре настроена система, не знам.

... и аз да добавя нещо, да се объркаме съвсем.

До колкото аз съм чел, газта изгаря с по-ниска температура, за това и е нужно повече гориво за същата работа.

Ефекта с по-високата температура, заради по-малкото отнетата енергия за изправяване на бензина спрямо LPG, съм чел, че го има, но явно не достатъчно голям, за да компенира по-ниската калоричност ... иначе защо имаме по-нисък пауър и се нуждаем от повече гориво?  - това последното изречение са мои рационализации, може да не е точно така :)

По-високата температура има, не като абсолютна стойност, а е по-висока при изходящите клапани, ако сместа е изгоряла по-бавно, обаче ...

по-бавното изгаряне на газта, до колкото съм се информирал, не е нейна физическа характеристика, а по-скоро е характеристика на бедната смес. 

Така че по-високата температура се получава при лошо настроена газова, а не при LPG системите по подразбиране. 

 

Всичко горе не се връзва особено със специалното масло на Мерцедес за LPG или явно от MB просто не могат да си настроят газовите, не зная ... :)

 

@Markony ще съм благодарен, ако и ти се включиш по въпроса с маслата за LPG конвертирани двигатели.

Edited by Чавдар K
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

здравейте, искам да попитам. Знам че за мойта хонда трябва да сложа масло 5в30, но тя е карана последните години с 10в40. Сегашната смяна е с 5в40 и на 6000 км съм долял 2л. допълнително (на интервали като последните пъти е на около 100км) редно ли е да се направи смяна на гумички семеринги, оплътнения и там каквото е нужно преди да премина на 5в30. Благодаря предварително.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като цяло 5W40 при 40°C и при 100°C е абсолютно сходно по вискозитет с 10W40. Така, че ако сега с 5W40 ти гори 2л./6000км., а преди с 10W40 не ти е горила, значи това 5W40, което си сипал, или е супер некачествено масло, или е абсолютно менте!

Във всички случай трябва да го смениш незабавно!

Би ли споделил какво е то и от къде си го взел?

А също и колко ти е горила 10W40, и какво е било то?

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasimir123 не се разбира,каква е колата ти,освен че е сивик.Едно уточнение,плюс инфото за което dandilov писа горе,би било от полза.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

извинявам се за пропуска. Колата е сивик 6ген EJ9. Маслото е Бизол Грийн. Маслото с което я взех колата беше Енеос. След това се подлъгах с масло от кауфланд, което не издържа 6000км.

Edited by Krasimir123
правописна грешка
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма как да имам наблюдения като по-горните какво ще стане след голям пробег на газ,тъй като не спазвам заръките на баща ми да сменям маслото на 10к км. Сменям си го на 6-6500 веднага като усетя харч.Общо взето всички автомобили в съвременния парк 2000-2010 година на бензин имат проблем с дюзите-липса на профилактика,лошо гориво,смяна на филтрите,чак като се задръстят и т.н.

50% се оправят след ултразвуковата вана ,но другите 50% са пътници.Факта ,че на газ двигателя работи по-меко и безшумно се дължи на по-качественото гориво като цяло или как да го кажа ....газта не могат да я кръстят като бензина със светената вода..:)

Тук много се спекулира с температурата на изгаряне и със скоростта на изгаряне на газта. В чист вид двигателите с динамичен и стационарен аванс имат не малка разлика в работата.Примера е със зимната газ-моторите R20,K20,K24,L14 много я харесват,докато D16 повече харесва лятната газ.

Да не забравяме все пак ,че всеки газифициран двигател пали на бензин и вискозитета на маслото пада след всяко палене,но се оправя през картерната вентилация по време на работата на газ.Теоретично това вдига живота на маслото с 15-25%.За съжаление не съм гарал на бензин повече от 1000 км и няма как да го докажа..

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 5 часа, Krasimir123 написа:

 

Сегашната смяна е с 5в40 и на 6000 км съм долял 2л. допълнително (на интервали като последните пъти е на около 100км) редно ли е да се направи смяна на гумички семеринги, оплътнения и там каквото е нужно...

 

 

Колега, ето ги спецификациите на твоето масло. На хартия изглежда добро масло:

https://www.bizol.com/phase-out/de/produkte/passenger-vehicles-motor-oil/bizol-green-oil-5w-40/

 

BIZOL_PDB.pdf

 

Иначе, нещата отиват към основен ремонт - бутала, сегменти, лагери/шийки на биелите. Може в двигателя да е била нахакана някоя добавка, която да прикрие големия разход на масло и след като си го сменил, да се е показало реалното състояние на двигателя.

Edited by Takumi Fujiwara
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Takumi Fujiwara said:

Може в двигателя да е била нахакана някоя добавка, която да прикрие големия разход на масло и след като си го сменил, да се е показало реалното състояние на двигателя.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 6 часа, Krasimir123 написа:

 

... на 6000 км съм долял 2л. допълнително (на интервали като последните пъти е на около 100км).

 

 

На колко километра от смяната на новото масло направи първото доливане, до къде беше стигнало на щеката и колко доля?

 

 

Цитат

 

След това се подлъгах с масло от кауфланд, което не издържа 6000км.

 

 

Кога след?

След като купи колата, т.е. преди последната смяна на масло си имал още една смяна с масло от Кауфланд? 

Какво е било това масло от Кауфланд?

Share this post


Link to post
Share on other sites

... на 6000 км съм долял 2л. допълнително (на интервали като последните пъти е на около 100км). - на тази част съм изял една нула имам предвид 1000км.

преди 7 минути, Takumi Fujiwara написа:

След това се подлъгах с масло от кауфланд, което не издържа 6000км.

да след като купих колата оставаха около 2000км до смяната на 10000, взех масло от кауфланд и го смених. Маслото е тяхната търговска марка ( Динамик или нещо подобно).Него почна бързо да го яде след 4000км. На 6000км беше отчайващо, при всяко дълго пътуване над 150 км се доливаше постоянно

(200 - 300мл). И така стигнах до бизол грийн точно заради х-ките на хартия.

Share this post


Link to post
Share on other sites

чакам с нетърпение следващите поръчки за масло

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ясно, тази кола е една от жертвите паднали в борбата на 10W40 масло, с което се кара 10 000 км.

Приготви си сега 600-1000 лв. (в зависимост къде и кой ще ти прави ремонта) за основен ремонт и никога повече, ама НИКОГА не карай 10 000 км с масло, което не е пълна синтетика. Даже и с пълна синтетика хората карат само до 8000 км.

 

И да чакаш, и да не чакаш следващите поръчки за масло - все тая. Не е прблем маслото ти, а интервалът на който е било сменяно. Карано е много дълго с масло, с което трябва да се прави двойно по-малък пробег. Ако маслото беше сменяно на 5000 км, вместо на 10К - сега нямаше да си на този хал! След ремонта сипвай само 5W30 пълна синтетика и не карай повече от 6000-8000 км с него, в зависимост какъв клас синтетика е.

 

Да караш 10 000 км с 10W40 масло е равносилно на това, да правиш секс цяла година с един и същи презерватив.

Edited by Takumi Fujiwara
  • Haha 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

за жалост са изпълнявани стриктно градските легенди

наистина здрав мотор ама неправилно потдържан

  • Like 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Трогнат съм....носят ми ...Хонда за смяна на масло,носят си и маслото ..свръх икономично,извънземна технология ,даже цвета е извънземен ....зелен.Сменяло се на 15000 км..Хора ,някой си е претакал зелето с тоя Бизол :). Какво му липсва на склада ми? Въпроса е сериозен...

 

IMAG0002.jpg

  • Like 3
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е как какво?!?

Honda MTF, a може би Petro-Canada 5W30 и Mobil 1 5W30 ESP, и Mobil 1 0W40 (за бИгачки)! :)

 

За първи път виждам такива консервички. :tooth: Как се отварят?

 

Edited by Takumi Fujiwara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×