Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Нямам намерение да обиждам когото и да е. Това са фактите през моите очи.

 

През годините, покрай автомобилите в семейството, съм участвал в няколко форума. Винаги в маслените теми се залиташе в някаква крайност и винаги се оказваше, че някой/няколко форумни доайена осигуряват "най-доброто" масло.

 

След като при избора ми за следващ автомобил се бях спрял на Civic 1.6 i-DTEC, то почнах да чета И този форум. Изчетох всичко за Civic 9 и много/почти всичко за маслата. А от масла се интересувам от вече над 10г. И то поради неволята.

Впечатление ми направиха нещата описани от мен на предишната страница.

Опита ми в автомобилния сектор ми показва, че ОЕМ маслата не са най-добрите. Но пък са скъпи.

Опита ми с Амсойл в предишен автомобил и 120 000км бензин/газ без да ми се повреди катализатора - ми показа, че още една мантра от този форум за мен не е истина.

После проверих и Petro-Canada. Както неведнъж съм писал - нищо особено. Евтин микс, който с нищо не впечатлява. Капка в морето. Такива масла "с лопатата да ги ринеш". Но в този форум - качени на пиедестал. Защо?

 

Това виждат и четат моите очи тук. Дали някой се чувства обиден и защо би се чувствал обиден - не мода да кажа.

Все пак живеем в общество със свобода на словото и всеки има право да изкаже мнение. Да го подкрепи с факти и да води нормален диспут. За съжаление в този форум се проявява някакъв вид нетърпимост.

 

П.П.: Нямам нищо лично против теб или твоя бизнес. Даже се възхищавам на хора като теб, които предоставят още една възможност потребителите в България да получат продукти от свободния пазар в ЕС. 

П.П.2: Не зная защо си се почувствал персонално засегнат? Дори, ако погледнеш от друг ъгъл, ако твоите клиенти купуват по-добро и малко по-скъпо масло от Petro-Canada, то ти ще имаш по-добра печалба, както и сам написа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Petro-Canada и пълна синтетика - нямат място в едно изречение.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DTEC ме изпревари. Но щях да напиша, че зависи от дефиницията. В България минава за етикет пълна синтетика. Ако отидеш в магазин и купиш друго масло „пълна синтетика“ е вероятно пак да намериш хидрокрек.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приемам забележката, но погледнато от камбанарията на средностатистически потребител , който не е наясно с терминологията , сложена така подлъгващо от производителите , е съвсем нормално да се ориентираш по етикета, където навсякъде фигурира  synthetic,което означава синтетика в буквален превод.  Хората знаят полусинтетика и минерална като термини в мнозинството си. А това ,че от синтетика до синтетика има разлика от тук до Марс е съвсем отделен въпрос, но много малко хора ги интересува това. За да ги разбереш тия работи трябва да седнеш да четеш с часове по темата, което няма как да го правиш, ако просто не ти е интересно. Пак казвам много малко хора са. Личи си колко са като погледнеш ,че едни и същи хора пишат в тая тема 49 страници вече.

Редактирано от ivailopp
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, ivailopp написа:
Off Topic

Нещо сте в делюзия за българския пазар.

 

Off Topic

Благодаря за определението.

Цитат
Off Topic

 

Делюзиите са крайни фантазии, представи и вярвания в нереални факти, които не отговарят на реалността, това е силното убеждение, което присъства при индивиди с делюзивни състояния, което не може да бъде повлияно от реални доказателства. Това е патология, която засяга по-силно представите отколкото илюзията или други възприятелни усещания.

Делюзиите макар на пръв вид безобидни могат да са симптом на умствено заболяване, но също може да са резултат от физически състояния при интоксикация и т.н. Също така в частност те са диагностичен фактор и индикатор за психиатрични заболявания като шизофрения, парафрения, мания, биполярни епизоди и психотична депресия.

 

 

За съжаление аз не вярвам в убеждения, още повече пък ако те не са подкрепени с реални доказателства. Масла по-евтини и качествени от Petro-Canada има. Това, че голяма част от българите са мързеливи да ги открият - не е мой проблем. Българският пазар е част от общия пазар в ЕС. Та дори Чавдар получава маслата от немски онлайн магазин. Такива магазини с доставка до България има сигурно стотици. Както има и стотици мързеливци, които не искат да потърсят и поръчат сами или да се комбинират по 2-3-4. Точно затова и бизнеса на Чавдар, според мен, е успешен. Той прави точно това - събира достатъчно мързеливци и върши работата вместо тях. И Чавдар не е единствения. Зная за поне още два форума където правят общи поръчки от ato24.de. Зная и други групи потребители, които поръчват от levoil.de, oeldepot24.de и т.н. На няколко пъти през годините дори съм помагал на такива групи.

 

Off Topic

П.П.: Аз преминавам през всякакви изследвания на всеки пет години и нито едно от предположенията не е налично към момента при мен. А до това кой какво вижда - някои виждат туба с масло, други - 5л туба с масло, трети - 5л туба с масло Кастрол, четвърти -  5л туба с масло Кастрол 5W-40 и т.н.

 

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Хей, моля ви!

Не ми е приятно да чета заядлици и спам.

Никой няма нужда от това!

Мисля, че си изяснихте тезите вече. Дайте да се придържаме към темата за обсъждане на масла.

Нека Емо да поразчисти малко!

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко бързи примера:

1) 5W-20

1.1 Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-20

https://www.ato24.de/de/petro-canada-supreme-synthetic-5w-20.html

18,95 €

 

1.2 MANNOL 5W-20 Energy Ultra JP

https://www.levoil.de/epages/62903875.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62903875/Products/1250520

12,50 €

Доставка от levoil.de до всяка страна в ЕС - EU-Ausland   20,50 Euro bis 25 Liter (20,50€ за до 25л) или при доставка на 6 туби х 4л, прави по 3,42€/туба. Крайна цена за 4л с доставка до врата в България - 15,92€.

 

2) 5W-30

2.1 Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30

https://www.ato24.de/de/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html

18,95 €

 

2.2 MANNOL 5W-30 Energy Formula JP

https://www.levoil.de/epages/62903875.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62903875/Products/10425

10,00 €

 

2.3 Fuchs Titan SUPERSYN 5W-30

https://www.levoil.de/epages/62903875.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62903875/Products/16530

16,00 €

 

Редактирано от DTEC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само споделям, че има по-евтини и не по-лоши масла от Petro-Canada.

А кой и как ще се организира, си решава сам. Да намериш още 5 човека, с които да си споделиш доставката не мисля, че е толкова сложно. Опираме до желание.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки може да ползва търсачки и да  намери евтини масла,това не е опит или знание.

Важно е да организираш нещо,харесват ми постовете ти за маслата,споделяй този опит ще ти бъдем благодарни.

Поне аз благодаря научих нещо от тях.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не всеки може, щом някои не могат да намерят.

А аз организирам всяка година поръчки - всичките ми роднини и познати в БГ получават масла поръчани от мен, а те си ги разпределят. Даже не виждам стоката на живо.

Няколко комшии, колеги и познати в Германия също получават масла, които аз поръчвам и разпределям.

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 38 минути, DTEC написа:

Аз само споделям, че има по-евтини и не по-лоши масла от Petro-Canada.

Тези Mannol и Fuchs не бива да ги сравняваме с Петро-то!

От една страна, не отговарят и двете на API SN, Dexos1, Gen2.

От друга страна,

Набързо погледнах лаб. анализи на Mannol.

https://www.oil-club.ru/forum/topic/37054-mannol-energy-formula-jp-5w-30-svezhee/?tab=comments#comment-1397578

Това масло е с двойно по-високо съдържание на цинк и фосфор от нормалното! Много ZDDP! Слаба база, като дори предполагат наличието на значително количество минерално масло в състава. Високият вискозитетен индекс, в случая, се дължи предимно на podobriteli (VIIs). Толкова фосфор със сигурност вече ще е вреден за катализатора, а толкова високи нива на ZDDP ще правят много отлагания!

Маслото е заявено като  API SN; ILSAC GF-5; GM dexos 1, но неотговаря по никакъв начин на тези спецификации!

Реших да потърся и в немския форум. Там нямаше анализ на прясно MANNOL 5W-30 Energy Formula JP, но пък има анализ на MANNOL 7707 O.E.M. 5W-30. https://oil-club.de/index.php?thread/5663-mannol-o-e-m-7707-5w-30/

И при него се наблюдават "огромни" количества на цинк и фосфор! Това масло е заявено като API SN, ACEA A5/B5, ILSAC GF-4, но няма как да ги покрие с това съдържание!

Ако трябва да избирам между MANNOL 5W-30 Energy Formula JP и Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30, аз ще избера Петро-то.

 

П.П. Нямам никакви пристрастия към Petro-Canada! Просто разсъждавам над тези две масла...

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно какво е актуалното съдържание на маслата. Възможно е сравняваните анализи да са от стари формули и да са ирелевантни към днешна дата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не са стари. Виж им датите, пише ги в анализите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, dandilov написа:

 

Това масло е с двойно по-високо съдържание на цинк и фосфор от нормалното!

 

 

П.П. Нямам никакви пристрастия към Petro-Canada! Просто разсъждавам над тези две масла...

 

И с какво пречи  цинка и фосфора че така го изтъкна ?
Колко поста да намеря че само него препоръчваш не бива да  е от марс , и да е единственото което става за нещо . 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, fenabg написа:

И с какво пречи  цинка и фосфора че така го изтъкна ?

Много е! Нивата са като за рейсингово масло (без катализатор), а не за нормална употреба.

 

преди 24 минути, fenabg написа:

Колко поста да намеря че само него препоръчваш не бива да  е от марс , и да е единственото което става за нещо .

Препоръчвал съм го пред конкретни други други масла, с оглед на цена-качество и със задълчителното условие, за по-честа смяна.

Също така съм препоръчвал и други масла, пред него, с оглед на качество, когато цената не е фактор.

В никакъв случай не съм препоръчвал само Петрото! Дайте да бъдем обективни...

 

преди 20 минути, DTEC написа:

Актуален анализ на Petro-Canada имаш ли под ръка?

Новата формула - Dexos1, Gen2:

https://www.oil-club.ru/forum/topic/37511-petro-canada-supreme-synthetic-5w-30-dexos1-gen2-свежее/

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е нова, но не е актуална.

Маслото от анализа е произведено на 19.04.2019.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е колко по-нов анализ да предложа?! Няма как да намеря анализ от вчера...

Ако ти имаш по-нови анализи, сподели ги, моля.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, dandilov написа:

Много е! Нивата са като за рейсингово масло (без катализатор), а не за нормална употреба.

 

Препоръчвал съм го пред конкретни други други масла, с оглед на цена-качество и със задълчителното условие, за по-честа смяна.

 

 

 

Посочи ми кое е повече плюсовете или минусите на евентуално такова по високо съдържание че май +совете за мотора са повече от колкото за тъпия катализатор който така или инак си има живот. 
Тва с по честата смяна дължи ли се на нещо например че 3 по чести смени излизат колкото 2 с по хубаво и при правилна каклулация 3те ще са по скъпи ?

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как тогава твърдиш, че едно масло е по-лошо от друго след като не се знае какво има към момента в опаковките?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, DTEC написа:

Как тогава твърдиш, че едно масло е по-лошо от друго след като не се знае какво има към момента в опаковките?

Разбира се, че всичко е на база информацията, която е налична към момента. Това имаме, по това правим оценка.

 

Преди 1 час, fenabg написа:

Посочи ми кое е повече плюсовете или минусите на евентуално такова по високо съдържание че май +совете за мотора са повече от колкото за тъпия катализатор който така или инак си има живот. 

Нива: 1200 мг/кг за цинк и 1000 мг/кг за фосфор са пре, пре достатъчни. По-високите нива ще доведат до шлака в двигателя, нагари, запечени сегменти и т.н., особено при по-големи интервали на смяна!

 

Преди 1 час, fenabg написа:

Тва с по честата смяна дължи ли се на нещо например че 3 по чести смени излизат колкото 2 с по хубаво и при правилна каклулация 3те ще са по скъпи ?

Простичко сравнение.

Петро, при смяна на 6000 км - 18 000км пробег за 3 смени х € 19.80 =  € 59.40. Резултат: чист двигател, без нагари и шлака. 

Скъпо масло ( Ravenol на PAO база например), при смяна на 10 000 км - 20 000км пробег за 2 смени х € 47.80 =  € 95.60.  Резултат: възможност за нагари и шлака, намалени смазочни способности на маслото в последните 1000 - 2000 км от експлоатацията му, окисление и нитрация, възможност за термична корозия и др.

Вместо Петро, може да си направим сметката и с Shell Helix Ultra 5W30, и с друго масло. Дори сметката да излезе равна (накрая), пак везните накланят към по-честата смяна, ако искаме да пазим двигателя.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това според мен е тенденциозно...

3 смени х 6 000км = 18 000км

2 смени х 9 000км = 18 000км

За 9 000км няма как едно масло с PAO база да има "възможност за нагари и шлака, намалени смазочни способности на маслото в последните 1000 - 2000 км от експлоатацията му, окисление и нитрация, възможност за термична корозия и др.".

 

С цялото ми уважение към теб, но да кажеш, че масло с PAO база едва ще изкара 9 000км и от 7-8 000км ще е по-зле от един хидрокрек на 6 000км.

 

Аз преустановявам да пиша в тази тема. Колите са си ваши, трошете си ги както искате.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, dandilov написа:

 

Простичко сравнение.

 

И всичко това са догадки ! пропусна да добавиш в сметките  доставка , маслени филтри , услуга в сервиза и тн . И пак клечим на догатки , сметки от чужди проби и тн .  Искам да кажеш колко ще ти струва да дойдеш един ден и да снимаш . пред теб ще отворя капак клапани и картер на сивика  на малко над 80к след ремонт .На които маслото е сменяно само на около 9к+  та даже един път и на 14к  със С3 масло па му нищо !  след малко ще кача една снимка да ми кажете в резултат на какво е и маслото колко е помогнало . Снимката ще ми е последния пост в темата , няма смисъл вече .

 

Ето

20200320_150633.jpg

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, DTEC написа:

За 9 000км няма как едно масло с PAO база да има "възможност за нагари и шлака, намалени смазочни способности на маслото в последните 1000 - 2000 км от експлоатацията му, окисление и нитрация, възможност за термична корозия и др."

Има такава възможност, нищо, че е ПАО. Като му падне TBN-a и е готово. Примери има доста в отработките.

 

преди 20 минути, DTEC написа:

Аз преустановявам да пиша в тази тема.

Няма нужда от такова крайно решение.

 

преди 18 минути, fenabg написа:

пропусна да добавиш в сметките  доставка , маслени филтри , услуга в сервиза и тн .

Е тях и да ги добавя, ще окажат еднакво тегловно съотношентие, така,че ще е пак същото... :D

 

преди 20 минути, fenabg написа:

след малко ще кача една снимка да ми кажете в резултат на какво е и маслото ли е помогнало .

Признавам, не мога да преценя от какво е.

Маслен глад, слаб маслен клин... прекалено нисък вискозитет... Тия мехурчести образувания ми приличат на резултат от "кавитация"...

догатки само...

 

преди 26 минути, fenabg написа:

Снимката ще ми е последния пост в темата , няма смисъл вече .

Е, айде и ти...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 43 минути, fenabg написа:

 Снимката ще ми е последния пост в темата , няма смисъл вече .

Следя темата с голям интерес и чета всеки пост много внимателно. Дебатите лично на мен са ми много полезни и си правя моите изводи на базата на вашите знания,за което съм ви благодарен.благодарен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам за какво са  тия обвинения...

Преди няколко години АЗ бях първия поръчал петро-канада. Черната опаковка, минерална база 5-30. в руския форум Торкон ми го препоръча като цена/качество за автомобил на километри и на газ.

Не виждам какъв е проблема? Продължавам да го купувам защото е изпробвано, на добра цена. Ако имам възможност да купя нещо не по-лошо на добра цена - сигурно ще го направя, както и повечето, които не страдаме от лоялност

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, Veseliq написа:

 

 Единствено @fenabg е плащал еднократно за тема за неговият сервиз и маслата Yacco, която е в отделен раздел и пределно ясно, че е платена.

И си платих в деня в които се разбрахме !  Благодаря за уточнението . !

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях казал че няма да пиша но @JHM  кое му е смешното , че съм помогнал с някакви пари или  ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първоинстинктно е,не се впрягай:)!

Нито знам какво сте се разбирали,нито на кого си помогнал,но понеже всички тука сме платци, ..та за това.

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такъв доколкото знам се произвежда и в Русия по лиценз за техния си пазар. Възможно ли е този анализ да е от такъв за руския пазар и да има разлика в състава в сравнение с този от ато24?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Формулата е една и съща, и за Русия, и за Европа.

Виж коментарите от този, надолу: https://www.oil-club.ru/forum/topic/40678-shell-helix-ultra-5w-30-свежее-new-2020/?do=findComment&comment=1644185

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам Джазката от 3-4 години с Петро 5/30. Сменям на 6-7-8К макс и съм много доволен. Скоро ми правиха реглаж и двигателчето си е целувка. Не виждам проблем че е сравнително евтино...още повече, че има и одобрение ХТО на Хонда

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, ИцоД написа:

още повече, че има и одобрение ХТО на Хонда

Honda HTO-06 не беше ли спецификация за двигателите с турбо? ;)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...