Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Преди 1 час, inspektora написа:

VW прави 650 часов тест на тези масла (включително за триене и износване), за да ги сертифицира.

Не VW, а производителят на маслото, плаща на сертифицирана лаборатория да му направи съответните тестове, за да получи съответния apploval!

VW само задава нормата като определени изисквания и спецификации.

А всеки производител, ако иска, трябва да си плати за тестове и одобрение на конкретното масло, за да има съответният сертификат.

Ако не иска, няма да има такъв.

Тоест всеки си избира какви масла да прави и за каква насоченост...

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, inspektora написа:

В дълърите, как мислите - да не би да ги интересува има ли/няма ли ДПФ. Слагат масло за дизел (а то е С масло) и бягай ...

 

Това е, че ние сме точно на границата, мотора го има във вариант със и без ДПФ и мисля, че с проучване може да се избере добро масло. Но и това се оказа не лесна задача. За по-новите коли няма мърдане, както казваш :)

 

Преди 1 час, JHM написа:

Защо не конкретизирате,с марки на масла?

За дизелов двигател,е добър избор това:

https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/mobil-1-esp-0w30-fully-synthetic-motor-oil-1-litre/

 

 

В момента съм с такова, за 3000 км не е зле, ще видим по-нататък. Смятам да го сменя на 5-6 хил, че карам само градско. Но от сега се оглеждам, защото явно трябва доста да се чете, за да ти се поизяснят нещата с маслата.

 

За момента май се отказах от Amsoil, не ми хареса че са написали на сайта, че формулата им била тайна, т.е. какъв тип е маслото никой не знае.

Сега се насочих към VX серията на YACCO, там поне са си написали и би трябвало да е 100% синтетика ПАО.

 

https://www.yacco-bulgaria.com/produkt/vx-1500-sae-0w-30

 

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Bizzito написа:

т.е. какъв тип е маслото никой не знае.

Знае се...

https://www.oil-club.ru/forum/forum/104-amsoil/

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dandilov написа:

Не VW, а производителят на маслото, плаща на сертифицирана лаборатория да му направи съответните тестове, за да получи съответния apploval!

Никъде не съм казал, че VW плаща. Естествено, че производителят на маслото плаща цялата работа. Сега, дали той директно го дава на лабораторията или минава през VW за да е по-сигурно, че няма манипулации, не знам. Факт е обаче, че не всички, които твърдят, че покриват дадения стандарт са сертифицирани от VW. Аз исках да кажа, че масло, което е действително сертифицирано е за предпочитане от мен, защото VW стандартите са много високи.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 hours ago, isullivan said:

Up to 25000 miles or one year*

 

*С маслен филтър Amsoil EaO, иначе до 12000 miles с друг филтър или 15000 miles с Amsoil Ea15k.

Лично аз не бих експериментирал. 

 

Едит: Като добавим и тежки условия дори с Amsoil масло и филтър горната граница за смяна ще е 10-12 хил. км. според производителя. 

и на *филтъра Amsoil EaO задължително да е баял вождът от резервата, тогава  даже up 50 000😏😆

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, dandilov said:

Не VW, а производителят на маслото, плаща на сертифицирана лаборатория да му направи съответните тестове, за да получи съответния apploval!

VW само задава нормата като определени изисквания и спецификации.

А всеки производител, ако иска, трябва да си плати за тестове и одобрение на конкретното масло, за да има съответният сертификат.

Ако не иска, няма да има такъв.

Тоест всеки си избира какви масла да прави и за каква насоченост...

и най-вече май производителите на присадъчни пакети се разкешват...

Редактирано от Accord 1,8i LS 2001

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако караш 5 литров хеми нямаш никакъв проблем да сменяш на 25к мили, камионите с подобна кобуратура сменят на 50к мили.

Нека не забравяме, че Амсойл сигначър е масло за американския пазар, за американски автомобили, там никой не кара под 3л.

Ако сменяш веднъж в годината и минаваш по 15-20к няма по-добро масло от Амсойла. 

 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov колега много точно казано, за последния коментар. 

Благодаря за линка, знам руски, но отделих един час и не намерих отговора на въпроса ми каква е базата на амсойл :(

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PAO

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да обърна внимание на @Bizzito, @m_ad и всички останали с мотори N22, т.е. дизели, че Amsoil Signature Series маслата са позиционирани, предлагани и рекламирани от Amsoil като "масла за бензинови двигатели" (Gasoline Motor Oil) - КЛИК

Добрата репутация на тези масла е проверена/доказана именно за бензинови мотори.

Имайте го предвид, ако планирате да ги ползвате в дизелов мотор.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно този въпрос зададох на официалния представител за България, защото и мен ме глождеше. Сертификатът ACEA A5/B5, който притежава маслото се отнася за дизел и бензин, като А е за бензин, а B е за дизел. Т.е. става си за дизел. Пратиха ми и тази снимка.

 

@emod Благодаря все пак за бележката, можеше и да не го забележа :)

 

 

received_477667329576886.jpeg

Редактирано от Bizzito
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Д..ба, тия търговци са като адвокатите. Човек да иска да си купи нещо хубаво и пак ще го излъжат ако може.

Тая тема с маслата наистина няма край. Пичове, заслужава ли си изобщо да си губя времето или винаги ще има някакъв дребен шрифт или нещо неизвестно, която и марка да избера?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Bizzito написа:

Мен ме притеснява, че C маслата са с по-лоши смазващи качества от A/B маслата. Затова разръчках темата.

 

Преди 10 часа, Rakeem написа:

Аcea A/B маслата предлагат по-добра защита и са с по-голям ресурс. 

Преди 10 часа, Bizzito написа:

Това сигурно ли е? :) 

Може ли някакви доказателства, че A/B маслата предлагат по-добра защита, са с по-голям ресурс и по-добри смазващи качества от C маслата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, emod написа:

Маслото няма такъв сертификат.

Никое от маслата на Amsoil Signature Series няма какъвто и да било сертификат. Това са "бутикови масла".

Чети внимателно брошурата му:

APPLICATIONS

Пак опираме до "up to", Amsoil нямат никакво намерение да сертифицират, официално, маслата си! Всичко е: "може да се ползва, там където се изисква..."! Но! Пак опираме до, някак си..., "би могло..." и едва ли не на "Ваша отговорност"...

Скръндзи, да си сертифицират маслата като хората...! Но иначе са "бутикови" скръндзи! ;) :lol:

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли още малко разяснение относно ACEA A3 и C3 и защо не ги харесва? Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... и "реология"... :)

10х ;)

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Pavel_Pavlov написа:

Може ли още малко разяснение относно ACEA A3 и C3 и защо не ги харесва? Благодаря!

Предпочитам да не пиша по въпроса.

Не искам нов катаклизъм в маслената тема и нова порция объркани потребители :)

Мисля, че вече всички трябва да са разбрали колко условно е да се говори, че едно масло е по-добро от друго, когато има толкова много неизучени фактори, които се намесват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много правилно, със сигурност има вариант едно скъпо хубаво масло C клас да е по-добро от някое A/B.

Добре, че разчепках темата, че моя Мобил май ще се окаже доста добър. Срещам го навсякъде и то само с добри отзиви.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го бях написал миналата година :за целогодишно ползване масла 5w30 A5B5. Това го дават и на официалния сайт на Castrol за Италия от една година. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, DTEC написа:

 

Може ли някакви доказателства, че A/B маслата предлагат по-добра защита, са с по-голям ресурс и по-добри смазващи качества от C маслата?

Ако трябва да се обясняваме защо А/B маслата превъзхождат C маслата откъм противоизносни свойства и интервали на смяна, то цялата тази тема е за коша! 

Ако искаш доказателства погледни Сигнъчъра на Амсойл и Хай пърформънса на РедЛайн на кои спецификации отговарят, намери им инализите и след това ги сравни с анализи на кое и да е C масло. 

И в крайна сметка едно елементарно лаишко логическо умозаключение, което може да се приема като доказателство, ако C маслата превъзхождаха А/B, то нямаше да се препоръчват единствено при коли с ДПФ, където се набляга повече на защита на ДПФ, а не на двигателя и за това са лоу сапс. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откъм живот/ресурс беше дискутирано, че C маслата обикновено отстъпват на A/B. Но откъм защита на двигателя не мисля, че съм видял категорично единодушие в полза на A/B.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, Rakeem написа:

ако C маслата превъзхождаха А/B, то нямаше да се препоръчват единствено при коли с ДПФ,

Къде има такава препоръка "единствено"?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое масло притежава по-добри противоизносни качества, Low SAPS или Full SAPS, защо на дизели с ДПФ се препоръчва Low SAPS масло. 

Защо рейсинговите масла са Full SAPS. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 34 минути, Rakeem написа:

 

 

преди 38 минути, Rakeem написа:

Ако трябва да се обясняваме защо А/B маслата превъзхождат C маслата откъм противоизносни свойства и интервали на смяна, то цялата тази тема е за коша! 

Ако искаш доказателства погледни Сигнъчъра на Амсойл и Хай пърформънса на РедЛайн на кои спецификации отговарят, намери им инализите и след това ги сравни с анализи на кое и да е C масло. 

И в крайна сметка едно елементарно лаишко логическо умозаключение, което може да се приема като доказателство, ако C маслата превъзхождаха А/B, то нямаше да се препоръчват единствено при коли с ДПФ, където се набляга повече на защита на ДПФ, а не на двигателя и за това са лоу сапс. 

Това изказване за мен е лаишко. Не може да се генерализират от А1/В1 през А3/В4 до А5/В5 и да се сравняват с С1, С2/С3 до С5.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Rakeem написа:

защо на дизели с ДПФ се препоръчва Low SAPS масло

За дизели с DPF се препоръчват и MidSAPS масла.

За бензини с GPF се препоръчват масла също масла с намалени ash.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А Low SAPS масла за кое се препоръчва, че ги има на пазара тия шкурки. 

Защо от Хонда за дизелите без ДПФ препоръчват А/В масло, а не С? 

Защо Амсойл и Ред лайн са А/В, а не C? 

За какво спорим не мога да разбера? 

 

И още нещо C маслата се без никакъв Молибден, как тогава може да говорим за по-добри противоизносни свойства? 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Pavel_Pavlov написа:

Може ли още малко разяснение относно ACEA A3 и C3 и защо не ги харесва? Благодаря!

Ако разбираш руски, може да намериш отговора тук - https://www.oil-club.ru/forum/topic/39712-%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%81%D1%83%D0%B6%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D1%84%D0%BE%D1%80%D1%83%D0%BC%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B0-sae20-%D0%BF%D0%BE-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%BC/page/3/?tab=comments#comment-1582002

 

Той пише единствено и само за бензинови масла и твърди, че А3 са най-лошите. От което следва, че А3/В3, А3/В4 и логическия наследник С3 също са лоши. За него добавянето на вискозитетни подобрители и добавки в маслата води до повече отлагания по сегментите - което си е логично. Възхвалява маслата с база група 4 и група 5 - също логично. Споделя, че дълги години е работил в САЩ (може би Mobil), защото за него това са най-добрите масла. Ето и негови препоръки:

Цитат

SAE 0W-16 (зима до 0 или гибриды)

 

-Mobil 1 Advanced Fuel Economy 0W-16

 

SAE 0W-20 (до +30, для автомобилей < 350 Нм момента)

 

+Amsoil Signature Series 0W-20
+Mobil 1 ESP X2 0W-20
+Mobil 1 Annual Protection 0W-20
+Fuchs TITAN GT1 PRO V 0W-20
+Royal Purple API-LICENSED 0W-20
+Shell Helix Ultra 0W-20
+Valvoline SYNPOWER MST C5 0W-20

 

SAE 5W-20 (до +30, для автомобилей < 350 Нм момента)

 

+Mobil 1 Annual Protection 5W-20
+Mobil 1 Extended Performance 5W-20
+Royal Purple API-LICENSED 5W-20
+Mobil 1 Truck & SUV 5W-20
+Mobil 1. 5W-20
+Pennzoil Ultra Platinum 5W-20
+Redline fullsynt. 5W-20

 

SAE 0W-30 (круглый год, для автомобилей < 400 Нм момента)

 

-Kixx PAO 1 0W-30
-Mobil 1 Advanced Fuel Economy 0W-30

 

SAE 5W-30 (круглый год, для автомобилей < 500 Нм момента)

 

+Mobil 1 Extended Performance 5W-30
+Mobil 1 Truck & SUV 5W-30
+Amsoil Signature Series 5W-30
+Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30
+Fuchs TITAN Supersyn F Eco-DT 5W-30

 

SAE 10W-30 (летом, или от +5 до +50, для автомобилей < 600 Нм момента)

 

+Mobil 1. 10W-30
+Amsoil Signature Series 10W-30
+Pennzoil Ultra Platinum 10W-30
+QUAKER STATE ULTIMATE DURABILITY 10W-30

 

SAE 0W-40 (круглый год - любые автомобили)

 

-Mobil1 FS 0W-40
+Aral SuperTronic 0W-40
-Redline fullsynt. 0W-40

 

SAE 5W-40 (круглый год - любые автомобили)

 

+Motul 300V 4T Factory Line Off Road 5w-40

 

SAE 50+ (от 600 Нм момента или особое, строгое лето от +20)

 

-Castrol EDGE Supercar 5W-50
+Motul 300V 4T Factory Line Road Racing 15W-50
+Amsoil 25W-40 Synthetic Blend Marine (если сравнивать со средним 5W-30 A5 - "противоугарное" масло с запасом до 40% на угар)

 

П.П.1: Следя го от самото му появяване в oil-club.ru

П.П.2: Следят го и го коментират също така в oil-club.de

 

&thumbnail=1 &thumbnail=1

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, Rakeem написа:

А Low SAPS масла за кое се препоръчва, че ги има на пазара тия шкурки.

A/B = Gasoline and Light Duty Diesel Engines
C = Catalyst compatible oils for Gasoline and Light Duty Diesel Engines with Aftertreatment devices

Надявам се е ясно, защо ги има С маслата.

преди 15 минути, Rakeem написа:

Защо от Хонда за дизелите без ДПФ препоръчват А/В масло, а не С?

Може да питаш Хонда. Други ОЕМ имат други препоръки.

преди 15 минути, Rakeem написа:

Защо Амсойл и Ред лайн са А/В, а не C?

Защото двата миксера са позиционирани в САЩ. И защото в САЩ се карат главно бензинови автомобили. И пазарната ниша е главно за А/В масла. Европейските производители и миксери предлагат повече С масла - логично е.

преди 18 минути, Rakeem написа:

За какво спорим не мога да разбера?

Генерализирането, което се опитваш да правиш е напълно погрешно. Едно масло с база група 2 и спецификация А/В, не винаги е по-добро от масло с база фрупа 4/5 и спецификация С.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, DTEC написа:

 

Генерализирането, което се опитваш да правиш е напълно погрешно. Едно масло с база група 2 и спецификация А/В, не винаги е по-добро от масло с база фрупа 4/5 и спецификация С.

Аз ти говоря за Амсойл и Ред Лайн ти ми говориш за група 2.

Не знам в какво се опитваш да ме убедиш, че е по-добре да сипвам С масло от А/В в бензинката си или в дизела без дпф? 

Тук говорим за спецификации, които за да ги покрие едно масло трябва да отговаря на определени изисквания.

Какви за изискванията за А/В 1,2и3 и какви са С 1,2и3. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз никой в нищо не искам да убеждавам, но ти се опитваш да убеждаваш, че ВСИЧКИ (не само Амсойл и Ред Лайн) А/В масла са по-добри от С маслата. И това не е така.

Просто предпазвам потребителите на този форум от разпространяване на невярна информация.

 

А изискванията може да си ги намериш и прочетеш в свободнодостъпните ACEA EUROPEAN OIL SEQUENCES.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз изискванията ги знам! И да убеждавам и твърдя, че едно група 4 А/В 1,2-3 масло превъзхожда едно група 4 С1,2-3 ,респекитвно, масло по противоизносни качества и интервал на смяна. 

И също така категорично твърдя, че няма по-добро С масло от АМсойл сигначър и Ред Лайн хай пърформънс, това е моето мниение! 

 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на мен проблемът ми е да намирам информацията, за да я анализирам. 

Как разбирате кое масло какво е, състав, има ли сертификати наистина, общо взето всяка информация, която е нужна.

 

Аз например отварям сайта на мобил, там пише маслото е еди си кой клас, за бензин за дизел, много е хубаво и това е. Една таблица с параметри, ми те са почти еднакви на всички марки. 

 

И другия ми въпрос е, ясно ми е какво представляват група 4 масла. Кои са те обаче?  Моля да ми посочите едно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Техническите параметри и сертификати/одобрения можеш обикновено да ги намериш на сайта на производителя. За базата и други подробности по състава, търси лабораторни анализи на нови и използвани масла. Например, често цитиран, добър източник на такива анлизи е http://oil-club.ru/. Според репортите от лабораториите, експертите на форума дават своето мнение и обикновено можеш да разбереш на коя група е базирано маслото. Параметрите, които декларират производителите също стесняват кръга за възможната база.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, да разбирам, че добра опция, при това сега и с доста добро намаление ми е поръчка на https://www.ato24.de/en/ravenol-longlife-ii-wiv-0w-30.html.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, DTEC написа:
Преди 14 часа, Pavel_Pavlov написа:

Може ли още малко разяснение относно ACEA A3 и C3 и защо не ги харесва? Благодаря!

Ако разбираш руски, може да намериш отговора тук - https://www.oil-club.ru/forum/topic/39712-рассуждения-форумчанина-sae20-по-маслам/page/3/?tab=comments#comment-1582002

Преди 2 часа, DTEC написа:
 

Бих искал да добавя още нещо към казаното в линка, даден от DTEC: КЛИК

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви много, ще падне четене :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...