Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Наближавам първите 1000 км с Honda Synthetic Blend 5W-30, API SN, та ще "капна" своевременно.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, ceco_accord said:

Наближавам първите 1000 км с Honda Synthetic Blend 5W-30, API SN, та ще "капна" своевременно.

Аз скоро ще го наливам тоя SN Plus  и също ще гледам редовно да капвам

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега dandilov, каква е разликата на това масло, което си купил с Amsoil SS 5/30? Питам, защото цената е горе долу 1/2 надолу?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм купил още нищо.

Ако питаш за хондовското, то е хидрокрек, че дори май имаше и минерално в него (ако не се лъжа).

Амсойл-ът е с PAO - базово масло, плюс др.

От там основно идва и разликата в цената.

Редактирано от dandilov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли впечатления от това масло WOLF OFFICIALTECH 5W30 LL III? Белгийско е и общо взето има добри отзиви в руските форуми. Покрива VW 504 00/507 00 (не само декларативно, като много марки, а сертифицирано), а това е висока летва. В сайта на производителя се твърди, че е с PAO базови масла. Цената му е добра, може би защото не се плаща за маркетинг и гръмка марка.

Моята стратегия е да слагам сравнително бюджетни масла (като бягам от марковите рециклажи Elf, Total, Castrol) и да ги сменям на максимум 10К или до 16 месеца.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, dandilov написа:

че дори май имаше и минерално в него

 

 

А лошо ли е ако има и минерално,  в смисъл,  ако има леки течове, това масло има ли преимущества / слабости  спрямо PAO / Ester?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само по себе си не е лошо - просто маслото относително по-бързо се сработва. Издържа по-малко и трябва по-често да се сменя.

То май във всички масла има някаква част минерално масло, просто в т.н. синтетични, основно е синтетика и се добавя минерално, за да подобри съвместимостта с гарнитури, гумени уплътнения.
В "полу-синтетичните", основното е минерално/хидрокрек, с малки дози синтетика като подобрител

У нас масово като синтетични се предлагат от втория вид.

В някои страни като Германия, има изрично изискване ясно да е обозначено какво е основното масло и какво е добавка.

Примерно при равенол, маслата с етикет "USVO" са синтетика като основно съдържание. Маслата им без  този етикет са с минерална/хидрокрек основа + добавки. Това съвсем опростено казано.

Редактирано от Restless
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължавам с проучването за маслата клас C2-C3 . Този клас са Low SAPS, в превод - ниско съдържание на сулфатна пепел, фосфор и сяра. Сулфатната пепел задръствала ДПФ филтъра  - ОК, това всички го знаят. Обаче казват, че фосфора и сярата влияят на катализатора, който пък го има във всички коли. Как тогава за коли без ДПФ се препоръчват масла които не са low SAPS (A5/B5 например) и не е ли по-добре тогава всички да използват C3. Разликата в цената не е голяма да не кажа никаква. Нещо не мога да ги вържа нещата. Катализатора на дизела ли е по-различен от този на бензина? Пък дори и за дизел без ДПФ препоръчваното е B5. Моля за помощ от вождовете :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С2-С3  са MID SAPS клас - послдения запис АСЕА 2016, Low SAPS са С1и С4

ACEA_Part_4.pdf

Редактирано от dindin
Предходно мнение не се цитира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.02.2020 г. at 11:34, ceco_accord написа:

Наближавам първите 1000 км с Honda Synthetic Blend 5W-30, API SN, та ще "капна" своевременно.

 

Цецо,  а ти доволен ли си от Хондовското масло?

 

Преди 8 часа, Restless написа:

добавя минерално, за да подобри съвместимостта с гарнитури, гумени уплътнения.

 

Т. е.  ако има течове,  може би синтетик бленда на Хонда, ще да е по-добрия избор?

А някой да е ползвал Honda ultra LTD 5W30  маслото? https://www.ato24.de/de/honda-ltd-sn-5w-30-4-l.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но преди карах с Honda Synthetic Blend 5W-20. Това ми е първата 30-ка - за проба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Да, но преди карах с Honda Synthetic Blend 5W-20. Това ми е първата 30-ка - за проба.

Защо не продължи с 20ката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже Хондовата 20-ка се свърши и реших да пробвам 30-ката. Ще видя като сложа летните гуми дали разхода на гориво ще е 1 идея по-висок, но имам чувството че мотора загрява до работна температура малко по-бързо. Други разлики не усещам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет. От доста време, гледам тестове на масла в тубата. Маслото, което ме впечатли по всички показатели се казва Pilymerium. Просто бие всички други световни марки с ниско триене, дори на 10 000км., не се изпарява и мие добре. Та питам аз, има ли такова масло, някъде в България?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш ли да пуснеш някои източници, които си видял и ползвал за сравнение?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.youtube.com/watch?v=TSUKLfiFtR8&t=34s

 

https://www.youtube.com/watch?v=_vKV9NDzxAg

 

https://www.youtube.com/watch?v=kgi8myBQo0g

Имаше и друго видео, но не го намирам. Ако го намеря,ще го постна.

 

 

Редактирано от Ivan B
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Руско масло. На ойл клуб.ру - не се обсъжда , защото "не искаме да си показваме срамотиите" - https://www.oil-club.ru/forum/topic/28755-masla-polymerium/

Маслата им НЯМАТ обявените допуски, просто руската фирма производител твърди, че маслата ги покриват.

Редактирано от Restless
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Цитат

POLIMERIUM против всех, на машинке трения.

Хора, забравете ги тези "менци и чакръци"!

Машинке трения имам предвид.

Тези тестове нищо не доказват и одавна са отречени!

1. Едно двигателно масло има пакет противоизносни присадки, които са най-активни при оптимална работна температура на маслото! А не при стайна (гаражна) температура!

2. Дори различните маслата, от един и същ вискозитетен клас, имат различен вискозитет при една и съща температура. Това обуславя и различна дебелина на масления клин. От тук и различните резултати при "менците и чакръците"!

 

Гледайте лабораторните анализи на отработки и съпоставяйте количеството на металите в отработките.

Да, вярно, че са при различни двигатели, различни състояния на двигателите, условия и т.н. Но като съпоставите достатъчно отработки на едно масло, може да добиете ориентировъчна представа що за мазило е.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересното за 'едноръкия' е, че дори Амсойл го отрича, като се има предвид, че маслата им се представят отлично при този тест.

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 8.02.2020 г. at 16:55, Bizzito написа:

@Ivan B Нямам предвид да пишеш, че имаш или нямаш ДПФ. Просто съм останал с впечатление, че 2 генерация нямат ДПФ, явно съм в грешка.

 

Иначе аз стигнах до извода, че мога ползвам това. Все още не съм зачеркнал ACEA C3 клас, не съм на 100% сигурен дали е редно.

Някой пробвал ли го е? Мнения?

 

https://www.ato24.de/en/amsoil-signature-series-0w-30-synthetic-motor-oil.html

 

В интерес на истината вече две смени карам с Motul 8100 ECO-Clean 0W-30. Става дума ЦРВ-3, 2008 с N22A2 двигател и фабрично без ДПФ. За пробези м/у 10 и 12хил.км в зависимост от съотношението градско/извънградско установих, че средно трябва да доливам по 60мл/1000км, за да го държа на максимума, като по-осезателно това става след около 6500-7000км пробег. Та, въпросът ми, предвид предстоящата смяна е, дали по си струва да пробвам с въпросния Амсойл предвид факта, че му дават такъв голям пробег? Експлоатацията на колата в градски условия е доста натоварена - по около 200-220км седмично софийско градско и то, в натоварените часове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да пробваш с друго масло, да. Имай предвид, че щом почва да гори осезаемо повече след 6500-7000км, значи тогава вече му е привършил ресурса и е за смяна. Даже е желателно да се сменя преди да започне да го гори. Доста си го помъчил, ако си карал още 3-5 хиляди км.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, Pavel_Pavlov написа:

Може да пробваш с друго масло, да. Имай предвид, че щом почва да гори осезаемо повече след 6500-7000км, значи тогава вече му е привършил ресурса и е за смяна. Даже е желателно да се сменя преди да започне да го гори. Доста си го помъчил, ако си карал още 3-5 хиляди км.

Благодаря за мнението и го оценявам, но ще си позволя леко да не се съглася. Все пак за средно 10хил. доливам около 600мл, което мисля, че е добре за този двигател. Предвид мненията за Мотула в този форум едва ли 6-7 хил. са му горната граница, при все пак смесено каране. Общо взето го карам малко под горната граница на моточасовете, обсъждана в темата с капковите проби.

Ще си позволя и един въпрос. Защо в Бултрако предлагат масло 5W30? Имаха промоция и на въпроса ми защо е такова отговориха - това е маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А...,ми то нали беше 5W40..:D!

Също така, в асортимента предлаган от тях, има и 0W20.

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо наливаш Acea C масло на двигател без дпф, Хонда препоръчват същия вискозитет но А1/B1 за дизелите без дпф. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, Rakeem написа:

Защо наливаш Acea C масло на двигател без дпф, Хонда препоръчват същия вискозитет но А1/B1 за дизелите без дпф. 

Това голям проблем ли е? Сега гледам, че има и вариант с Motul 8100 X-Max 0W-40. То е с АСЕА А3/В4. За моя двг пише: При автомобили без дизелов филтър за твърди частици (DPF) Настоятелно препоръчваме да използвате оригинално моторно масло Honda или някоя от марките синтетично моторно масло от тип 0W-30, отговарящо на минималните технически спецификации: ‘‘ACEA A1/B1,’’ ‘‘ACEA A3/B3,’’ или‘‘ACEA A5/B5.’’

Моля някой, на който фабрично ЦРВ-то 3-та серия 2.2 I-CTDI е без ДПФ, да ми каже от кое масло е доволен.

Редактирано от m_ad

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблем, но май е неоправдано. Мен ме притеснява, че C маслата са с по-лоши смазващи качества от A/B маслата. Затова разръчках темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аcea A/B маслата предлагат по-добра защита и са с по-голям ресурс. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амсойлът е почти най-доброто масло което може да се купи

И не, не е проблем да се кара с А3/В4, просто трябва да се сменя маслото навреме

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Току-що, Rakeem написа:

Аcea A/B маслата предлагат по-добра защита и са с по-голям ресурс. 

 

Това сигурно ли е? :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Амсойла виждам, че покрива А1/В1 и А5/В5. По-скоро се хващам за това up to 25000 miles protection or one year. Тогава е много на сгода при моята експлоатация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, m_ad написа:

up to 25000

Е равно на това:

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Up to 25000 miles or one year*

 

*С маслен филтър Amsoil EaO, иначе до 12000 miles с друг филтър или 15000 miles с Amsoil Ea15k.

Лично аз не бих експериментирал. 

 

Едит: Като добавим и тежки условия дори с Amsoil масло и филтър горната граница за смяна ще е 10-12 хил. км. според производителя. 

Редактирано от isullivan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 55 минути, Bizzito написа:

Не е проблем, но май е неоправдано. Мен ме притеснява, че C маслата са с по-лоши смазващи качества от A/B маслата.

Аз също нямам ДПФ, но съм избрал С2/С3 масло, с VW 504 00/507 00 Approval. VW прави 650 часов тест на тези масла (включително за триене и износване), за да ги сертифицира. От това по-голям тест за качество - здраве му кажи. В дълърите, как мислите - да не би да ги интересува има ли/няма ли ДПФ. Слагат масло за дизел (а то е С масло) и бягай ...

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не конкретизирате,с марки на масла?

За дизелов двигател,е добър избор това:

https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/mobil-1-esp-0w30-fully-synthetic-motor-oil-1-litre/

 

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...