Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

On 1/26/2020 at 11:05 PM, V4st*r said:

Този омич Артьом Грудцын с неговия Project X има доста полезни клипове в тубата. Колегата  Restless беше посочил два такива в пост 1362, в които има доста интересни задявки за екологии, икономии, видовете масла, начини на производство, маркетинг и пр...Самият той е на Мазда 6, но има много полезни неща за Хонда

 

Редактирано от Accord 1,8i LS 2001

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, JHM написа:

Айде още едно поучително клипче,което е хубаво не само да се изгледа,но и запомни!

https://youtu.be/eDGTsoyOqi0

То не казва нищо ново, просто обръща внимание на неща които човек (замисляйки се), може и сам да прозре. Но в наше време няма много мисъл и който просто е обикновен юзър, даже не чете, па камоли да пита. А ние (като втори или трети собственици на колата), поне се съобразяваме с фактите, а не с пропагандата.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих искал да обсъдим следните две масла:

1. Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 API SN; ILSAC GF-5; GM Dexos1 Gen2; Chrysler MS-6395; Ford WSS-M2C946-A.

2. Shell Helix Ultra 5W-30 API SL/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; BMW LL-01; MB approval 229.5, 226.5; VW 502.00/505.00; Renault RN0700, RN0710. Meets the requirements of API SN/CF.

Както се вижда, маслата покриват различни спецификации. Но дали са толкова различни по състав?

Нека ги сравним:

Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 Dexos1 Gen2 (2019)

Shell Helix Ultra 5W30 (2019)

1731739258_Petro5W30vsShellHelixUltra5W30.thumb.jpg.02f9f38b063b8c1945d2086b058fcf68.jpg

В някои анализи забелязвам наличието на сериозно количество волфрам:

Shell Helix Ultra 5W30 (2018)

А в други - не.

Обърнете внимание и на замразяването, на проба от маслото (дясната чашка в немските анализи).

В пробата на отработено масло от 2018г., маслото не променя цвета си, а при тази от 2019г. е побеляло!

Явно Шелл са заменили GTL базата с хидрокрек, или...?

 

Вие сте!

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямат база за сравнение. Шел-а е много по-добър. Новата (2019) формула е по-добра от старата.

Волфрама е "замърсяване" на отработеното масло. Има двигатели със съдържание на волфрам и такива без. Затова в някои проби се среща, а в други - не.

Shell и Mobil въвеждат поетапно новите технологии в маслата си. Точно това имах предвид, като казах преди, че трябва да се внимава при и избора и сравняване на маслата. Някои производители наблягат изключително много на върховите си серии (Helix Ultra, ESP..), но пък "страдат" стандартните серии (X1 Formula FE 5W-30). Новите добавки на Infineum също били с голямо подобрение.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно отпреди седмица на ойл клуба лъсна "скандал". т.е. беше разкрит

Промишлено производство на фалшиви масла, с "истински" бар кодове

Например:

630869868_-.png.d7fb2144ffa29392b52de10a

Истинските нови масла имат волфрам. "фалшивите" - нямат
Била е разкрита промишлена линия за производство на Шел 5-30 и 5-40. кастрол 5-30, май и още някакви

Сипвали са качествено масло, но не оригинално - най-вероятно Лукойл масла, които са "нормални" но не отговарят напълно на истинските
едното видео

https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=BvSPfJKtAZg&feature=emb_logo

едната тема https://www.oil-club.ru/forum/topic/37462-shell-helix-hx8-5w-40-poddelka-svezhee/

Редактирано от Restless
  • Нагоре 2
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, Restless написа:

Истинските нови масла имат волфрам.

Имаш ли доказателства?

 

Волфрама се среща в различни сплави, като има задача да повиши твърдостта на триещото покритие и/или повиши защитата срещу корозия. На мен не са ми известни масла с наличие на волфрам. Волфрама нормално се забелязва само в отработени масла и то само в двигатели, които имат сплави с волфрам.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно е това за волфрама.

Все пак единият Шелл, по-горе, няма волфрам, но пък е замръзнал.

В другата проба (отработките) има волфрам, но не е замръзнала пробата!

А сега де...?

От друга страна, сравнителната таблица между петро-то и шелл-а (шелл-а е от замръзналата проба) показва почти идентични характеристики и съдържание на елементи. Разлика има само в магнезия.

След коментара на Restless, почвам да се питам, тоя шелл дали не е ментак? Дали не е някой лукойл SN Plus, Dexos1 Gen2?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама прочетете все пак линковете, за какво съм ги дал?!

Ойл клуб ру са казали:

ментето няма вофрам, оригиналът има! - дал съм сравнителния анализ. Ментето е с добро масло, но не с качествата на оригинала.

Ако изгледате видеото - тубата на фалшификата е по-качествено изработена от оригинала! Разликите са минимални, единствената съществена разлика е че оригинала има холографска капка на капачката, а в ментето е просто червена капка

Иначе баркода излиза "истински" - менте линията печати няколко "истински" номера и ги върти между тубите...

Пак повтарям, била е разбита ПРОМИШЛЕНА линия за производство, хиляди туби на ден са произвеждани, може и да са стигнали други страни...

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ти прочете ли си линковете и видя ли съдържанието на Волфрам?!?

Вольфрам (W): 0

1770325346_ShellHelixHX85W-40(VOABASE).t 1628087805_ShellHelixHX85W-40URC.jpg.553 992829925_ShellHelixHX85W-40APISNPLUSNEW

 

Цитат

7) Еще одно отличие которое выдает подделку. В нашей подделке отсутствует молибден, а в оригинальном Shell HX8 есть молибден, в количестве 50 частиц на миллион.

 

Та за волфрам или за молибден мислиш/пишеш?

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прав си :(

 

Редактирано от Restless
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Грешки се случват. Няма нужда от обиди.

 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На никой ли не му се коментират приликите?

Шелл-ът е уж API SL, но по почти нищо не се различава от Dexos1 Gen2...

Що така? :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както вече написах. Shell са направили изключително масло, но явно са спестили пари за сертифициране.

Не само API e старо, ами и всички останали - ACEA A3/B3, A3/B4; VW 502.00/505.00, та дори и BMW LL-01.

 

Прехваленото е този форум Petro-Canada е едно масло от масовката. Подобни има адски много. Нито е вече най-евтиното, нито превъзхожда подобните масла от група 2/2+ и 3. Mannol, Meguin, Fanfaro и т.н. евтини масла са със същото или поне не по-лошо качество, но са и по-евтини.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

преди 28 минути, DTEC написа:

Нито е вече най-евтиното

Е колко по-евтини масла има на пазара от €4.95 за литър?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3,79€/л.

Редактирано от DTEC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, много дълга тема.

Въпросът ми е има ли смисъл да слагам маслото, което се препоръчва за моя модел с ДПФ, при положение че той е махнат? 

Или може да си взема масло със същия визкозитет и същотот ACEA C3.

Дори съм чел някъде тук че е по-добре, защото покрай ниското съдъжание на сулфатна пепел тези масла за коли с ДПФ имали по-лоши смазочни свойства.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Bizzito написа:

Или може да си взема масло със същия визкозитет и същотот ACEA C3.

Bizzito, нещо не ти схващам въпроса. Дали да вземеш препоръчаното или същото :wacko: За производител ли говориш, за клас масло или др. Дефинирай по-точно въпроса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, inspektora написа:

Bizzito, нещо не ти схващам въпроса. Дали да вземеш препоръчаното или същото :wacko: За производител ли говориш, за клас масло или др. Дефинирай по-точно въпроса.

 

Ами да, то тогава няма да попада в този клас. Исках да кажа същия визкозитет, но нещо по-добро, тъй като няма нужда да се съобразявам с дпф . Има ли такова чудо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж какво пише в моята книжка - без ДПФ

 

IMG_20200208_112955.jpg

IMG_20200208_113012.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Petro Canada е най-евтиното синтетично масло с вискозитет 5w20, което може да се намери в момента. Поради някаква причина в бг цената на тия масла е много висока, сякаш търговците те убеждават ,че е специално с по ниския вискозитет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, KRAS74 написа:

Виж какво пише в моята книжка - без ДПФ

 

Това за N22A двигател ли е?

 

преди 10 минути, ivailopp написа:

Petro Canada е най-евтиното синтетично масло с вискозитет 5w20, което може да се намери в момента.

 

Аз не търся евтино, а най-доброто. Но е добре, че потвърждаваш за пореден път, че цената не определя качеството :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bizzito

За N22A2 без DPF можеш да ползваш масла, освен С2 и С3, и по ACEA B5 и дори ACEA B4.

АСЕА B1 е стара спецификация и вече е заместена от В5.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, те нали новите покриват старите. Значи да се запозная с B стандарта и да търся най-високото ACEA B5. 

 

Редакция: виждам, че B5 може да не е подходящо. По-скоро B4.

 

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 53 минути, Bizzito написа:

 

Това за N22A двигател ли е?

Да, за N22A.

Можеш да си харесаш C2, C3 или В4, В5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак днес намерих обяснение, защо при наличие на DPF и катализатор, маслото за N22A2, трябва да е с ниско съдържание на фосфати и сяра и да е С2 или С3. Платината реагирала с фосфорът и сярата и се разрушавала. Това ме изненада. Мислех си, че един катализатор, не трябва да влиза в химическа реакция, но уви, реалността е друга. Поради невежество, минах 10 500км. с неподходящото масло. Дали това е фатално? Как смятате?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак фатално, не е...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, Ivan B написа:

Поради невежество, минах 10 500км. с неподходящото масло. Дали това е фатално? Как смятате?

 

Че те втора генерация ЦРВ не са ли без ДПФ?  Поне това пише в профила ти.

Нали знаеш, от един път не се става.... :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти се майтапиш. Трябва ли да е упоменато изрично в профила? Втора генерация са с ДПФ и катализатор и аз държа на тях. Не искам да дишам сажди, поне от моя автомобил.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Ivan B Нямам предвид да пишеш, че имаш или нямаш ДПФ. Просто съм останал с впечатление, че 2 генерация нямат ДПФ, явно съм в грешка.

 

Иначе аз стигнах до извода, че мога ползвам това. Все още не съм зачеркнал ACEA C3 клас, не съм на 100% сигурен дали е редно.

Някой пробвал ли го е? Мнения?

 

https://www.ato24.de/en/amsoil-signature-series-0w-30-synthetic-motor-oil.html

 

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още едно образователно видео. Браво на човека, за труда, който е положил. Табличката в края на видеото е много ценна :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=fxjmstlXRRE

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз да попитам, понякога като извадя щеката и виждам много малки черни точки като стружки по маслото, там където е грапавата част на щеката. Примерно по 1-2 на брой и са наистина малки. Предполагам са някакви отлагания, защото маслото е сменяно съвсем скоро (няма и 200 км). Съвсем миниатюрни са, не при всяко бодване на щеката го има.

Някой има ли подобно нещо и какво може да е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменял ли си марка  масло,ако е ново и процента на миещите съставки е повече .

Направи снимка така ще  има повече материал за разсъждения. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, Cyreon написа:

Aз да попитам, понякога като извадя щеката и виждам много малки черни точки като стружки по маслото

Закачаш вътрешните стени на тръбичката на щеката и оттам се отделят такива частици.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 41 минути, CARPERA написа:

Сменял ли си марка  масло,ако е ново и процента на миещите съставки е повече .

Направи снимка така ще  има повече материал за разсъждения. 

 

 

Не, същата марка и вискозитет си е маслото. Не е сменяно.

 

преди 30 минути, inspektora написа:

Закачаш вътрешните стени на тръбичката на щеката и оттам се отделят такива частици.

 

Е, преди като съм бодвал щеката пак се е закачало, но нямаше такива стружки.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.02.2020 г. at 22:43, dandilov написа:

Бих искал да обсъдим следните две масла:

1. Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 API SN; ILSAC GF-5; GM Dexos1 Gen2; Chrysler MS-6395; Ford WSS-M2C946-A.

2. Shell Helix Ultra 5W-30 API SL/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; BMW LL-01; MB approval 229.5, 226.5; VW 502.00/505.00; Renault

 

И аз моля за мнения относно тези две масла,  понеже са достатъчно евтини за да ми позволяват смяна и по 2 пъти годишно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.02.2020 г. at 7:41, edimo написа:

Човека казва - 10000 км при идеални условия, но при нас са тежки, значи на 5000. Същото важи и за нас, далеч сме от идеалните условия!

Кое ти е тежкото в условията?

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, fenabg написа:

Кое ти е тежкото в условията?

1. Къси разтояния, без двигателя да може да загрее напълно

2. Старт-стоп режим - висене в задръствания

3. Високи температури лятото

4. Замърсен и прашен въздух

5. Планинско каране

6. Слаломиране м/у дупките на първокласната пътна мрежа и магистралите и др. културни особености :).

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Honda Synthetic Blend 5W-30, API SN.

188136555_APISN.thumb.JPG.77aabdd09bc36a090336568e576407a9.JPG

 

Вече е API SN Plus.

1285872787_APISNPlus.thumb.jpg.356f14f7394ccbb1dd140742b6dbd472.jpg

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А в какво се състои разликата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...