Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Преди 1 час, V4st*r написа:
Преди 21 часа, dandilov написа:

показва по-силен ZDDP пакет

 

Равенол казват че е с волфрам и молибден като противоизносни добавки?

Няма масло без ZDDP, колега! Това е основният пакет противоизносни елементи на всяко масло. При различните спецификации, количеството на цинк и фосфор е различно, но си го има задължително. От тук натам разните производители слагат и молибден, някои волфрам, други титан и т.н. като допълнителни присадки.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами добре, но щом е под 1,25 все пак не е твърде много? Или е? А какво мислиш за high mileage спесификацията?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, CARPERA написа:

намираш свободен канал в твоя град и вече няма кой до ти се смее

 

 

А с помпата на Ravenol, през щеката няма ли да стане? Последния път оттам си източих малко масло защото в Бош сервиз наляха в повече. Бтв, чувал съм че било добре нивото на маслото да е 2-3 мм под макса, по-малко масло горяли и т. н., има ли нещо такова?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, V4st*r написа:

 Бтв, чувал съм че било добре нивото на маслото да е 2-3 мм под макса, по-малко масло горяли и т. н., има ли нещо такова?

Пълна глупост е , запомни го от мен.

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, V4st*r написа:

А какво мислиш за high mileage спесификацията?

Не е спецификация! Някои масла ги наричат с такъв термин - търговски трик. Съдържат повече цинк и фосфор. RAVENOL SVE би трябвало да съдържа и естери.

 

преди 24 минути, V4st*r написа:

А с помпата на Ravenol, през щеката няма ли да стане?

При мен картертът има "двойно дъно" и не може да се източи през щеката.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, dandilov написа:

- търговски трик

Значи за европейката,  която по-бързо цапа маслото да не и търся специално high mileage?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бихте ли ми казали в този картер колко е остатъчното масло и как се справя таз машина с него. Аз използвам платформа на предните колела, направена лично от мен при което имам наклон около 40см назад и смятам, че в картера не остава почти нищо. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, vespa написа:

Бихте ли ми казали в този картер колко е остатъчното масло и как се справя таз машина с него. Аз използвам платформа на предните колела, направена лично от мен при което имам наклон около 40см назад и смятам, че в картера не остава почти нищо. 

Като в моя гараж същия ефект .

Off Topic

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, vespa написа:

платформа на предните колела

 

Това не може ли и с един крик крокодил да се направи? 

 

Бтв, забелязвам, а се оказва че и Шел го пишат по техн. характеристики на маслата си, че по - старите API SL и BMW Longlife 98 масла май имат и по-добри характеристики:

 

HPS.thumb.jpg.f482fb1219f673cdf2d6a4a106fb3612.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
17 hours ago, V4st*r said:

 

Това не може ли и с един крик крокодил да се направи? 

 

Бтв, забелязвам, а се оказва че и Шел го пишат по техн. характеристики на маслата си, че по - старите API SL и BMW Longlife 98 масла май имат и по-добри характеристики:

 

HPS.thumb.jpg.f482fb1219f673cdf2d6a4a106fb3612.jpg

 

то това не е ли Равенол от файла?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Accord 1,8i LS 2001 написа:

то това не е ли Равенол от файла?

 

Ravenol i Shell. Shell директно сравняват своето уж по-долно API SL масло с  API SN i настояват че е по-добро: 

 

Shell.thumb.jpg.d0328f0769d445a40c39ec2ea40ab953.jpg

Shell Helix ultra.pdf

Редактирано от V4st*r

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този Шел съм решил да го пробвам при следващата смяна. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само не ми е ясно от ЕРА  как още не са ги погнали за такова "богохулство"  :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Off topic :

Темата за маслата в Субару- форумът неслучайно е заключена от  няколко години! 😉

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 27 минути, edimo написа:

отговора е - Midland 5W40!

Любим отговор.. Обаче има няколко масла Midland с вискозитет 5W40: Avanza 5W-40, Synova 5W-40 и Special Blend 5W-40.

Общото между тях са следните спецификации: API SN/CF, PORSCHE A40 и VW 502 00/505 00.

И щом толкова си възхитен от тях, то тогава аз бих предложил: Mobil 1 ESP 5W-30 и Shell Helix Ultra 5W-30

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, mitaka0007 написа:

Off topic :

Темата за маслата в Субару- форумът неслучайно е заключена от  няколко години! 😉

Off Topic

Изглежда не знаеш защо точно е била заключена темата. И по-точно рекламната тема на един човек. Той се появи, написа колко хубави са маслата, които внася и продава, после дойдоха неудобните въпроси с конкурентни пълносинтетични масла и "раздялата" със сервиза, който продаваше маслата.. и по логичен път замря всичко.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
41 minutes ago, edimo said:

Нещо ми прещрака в главата, отворих сервизната книжка, а там - маслото е сменяно през 20 х км, толкова е сервизния интервал. Ами да! Ето отговора на въпроса защо 5W40, ами просто за това, че и след 20 х км, това масло ще има още вискозитет и ще маже! Ами ако са наливали 0W20, на което ресурсът е до 7-8 х км? След 20 х км няма ли да е станало 0W0?

 

В една степен си прав, но вискозитетът не е единственото, което „пропада“ с прекалено дълъг интервал. И други много важни характеристики също – като миещите свойства, свойствата да задържа боклуците далеч от металните части, устойчивостта на корозия. Но евала за усилията в търсене на истината!

 

Наистина ли по ръководство интервалът е 20к? На моят Акорд с К24 (но от 2003та год.), също от Швейцария, маслото го дават на 5 до 10хил км.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, DTEC написа:

Любим отговор.. Обаче има няколко масла Midland с вискозитет 5W40: Avanza 5W-40, Synova 5W-40 и Special Blend 5W-40.

Общото между тях са следните спецификации: API SN/CF, PORSCHE A40 и VW 502 00/505 00.

И щом толкова си възхитен от тях, то тогава аз бих предложил: Mobil 1 ESP 5W-30 и Shell Helix Ultra 5W-30

 

Но има смисъл, нали? А швейцареца каза, че е обслужвана само с - "обикновена синтетика 5W40". Едва ли целта на фирмения сервиз е само да спечели, като ти сложи по-евтино масло или ще рискува да ти скапе колата. Там тези неща са доста болезнени и доброто име е всичко, за нас е трудно да ги осмислим, но който е бил там е наясно, направо изчезваш. Но аз имах друго впредвид, че проблеми с валове, вериги, горене на масло се случват поради ненавременна смяна и по-гъстото масло носи на повече издевателства.

Мерси за предложените масла и тези съм ги заглеждал и чел хубави отзиви за тях и може да ги пробвам.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, edimo said:

     

      Нещо ми прещрака в главата, отворих сервизната книжка, а там - маслото е сменяно през 20 х км, толкова е сервизния интервал. Ами да! Ето отговора на въпроса защо 5W40, ами просто за това, че и след 20 х км, това масло ще има още вискозитет и ще маже! Ами ако са наливали 0W20, на което ресурсът е до 7-8 х км? След 20 х км няма ли да е станало 0W0? Всеки сам може да си прецени. Искренно съм благодарен на швейцарците, че са мислили с главата си и ще карам кола. Не съм съгласен с мнението, че на сервиза въобще не му пукало за двигателя, напротив даже, много му пука. Който не вярва за справка да прочете горното! Между другото, след сваляне на капака за реглаж на клапаните, видях че всичко вътре е чисто и валовете и веригата са перфектни, за което е спомогнал разбира се и малкия пробег, но преди всичко по-гъстото масло. Но оттук нататък, съм си направил изводите- като съм преценил факторите за моя стил на каране и географската област ще е 5W30 и смяната според препоръчаните моточасове за конкретното масло. Така ми се струва на мен, а дали съм прав, ще видим. Виж за конкретната марка масло ми е интересно и ще слушам знаещите. Сега съм с Петро-Канада СС 5W30, после мисля да мина на Yacco GDI 5W30.

      Айде стига толкова, че стана много дълго...

 

Няма такова масло което да е добре на 20 хил,това трябва да е някъква свръх разлаботка тоя Midland 5W40.

Петро-Канада СС 5W30 аз го сменям на 7-8хил но моето каране е 80до 90% градско, защо на толкова го сменям, ами към 6,5 и 7хиляди започва да го харчи.

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, CARPERA написа:

Няма такова масло което да е добре на 20 хил,това трябва да е някъква свръх разлаботка тоя Midland 5W40.

Петро-Канада СС 5W30 аз го сменям на 7-8хил но моуто каране е 80до 90% градско, защо на толкова ави към 6,5 и 7хиляди започва да го харчи.

Естествено, че няма такова. Опитвам се да кажа, че явно са преценили, че за  фиксирания сервизен интервал от 20 х е по-подходящо 5W40 от колкото 0W20 и след като двигателят е перфектен, няма причини да не им вярвам засега. А който има представа от Алпите, ще се сети и за какви натоварвания става въпрос.

Редактирано от edimo
допълнено

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, edimo написа:

......................... че явно са преценили, че за сервизен интервал от 20 х е по-подходящо 5W40 от колкото 0W20.....................................

 

Тези числа не определят по никакъв начин възможния пробег на едно масло, други са факторите! По тази логика 10W60 ще бъде най-подходящото да пробег от 20 000 км.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
19 hours ago, V4st*r said:

 

Ravenol i Shell. Shell директно сравняват своето уж по-долно API SL масло с  API SN i настояват че е по-добро: 

 

Shell.thumb.jpg.d0328f0769d445a40c39ec2ea40ab953.jpg

Shell Helix ultra.pdf 173.53 kB · 9 downloads

абе уж Шел маалко по-добри показатели без тоя на 100 вискозитет и услужливо не са дали TBN и золност

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@edimo

Много добър коментар, колега!

Искам да допълня някои разсъждения към твоите.

1. Относно износването на вала. За К20, имаше и още едно видео, където човекът обясняваше, че износването не е от типа масло, а от ненавремения реглаж на клапаните. Където са "пренатегнати" се получава износването. Това също заслужава внимание, според мен!

2. Беше коментирано вече в темите за маслата (не се сещам кога и в кой номер тема беше), 5W40 и 0W40 се използват масово в Швейцария имено поради планинският релеф. Това се води тежък режим, съпроводен с по-големи натоварвания на двигателя (планинско катерене) и от там необходимостта от по-висок грейд масло.

3. Напълно подкрепям предложението на колегата DTEC за Mobil 1 ESP 5W-30 и Shell Helix Ultra 5W-30, ако си решил твърдо да се презастраховаш.

4. Yacco GDI 5W30 също е подходящ вариант, но не смятам, че е разумно на бензин да се кара повече от 6000 - 6500 км. На газ може и малко повечко.

5. Иначе моето мнение за К20 - оптималните масла са по ACEA A5/B5. Има и 5W30 и 0W30. Повишеното съдържание на ZDDP ще пази по-добре веригата и валовете, и лагерите, като същевремено са с по-нисък вискозитет от ACEA A3/B4 и ACEA C3, имат по-добри нискотемпературни х-ки и обикновено са с много добрър микс пълна синтетика. Същевремено HTHS около 3.0, който е предостатъчен на фона на 2.6 - 2.7 при 0W20.

 

Радвам се, че двигателят ти е запазен! Дано да няма нагари по масло-събирателните сегменти от тези 20 хил. интервали.

Другото относно маслата и интервалите на смяна вече го знаеш отлично! :thumbs1:

Карай си колата и дълго време да те радва!

 

П.П. Да вмъкна и препоръките на fenabg за Yacco:

https://forums.hondabg.com/topic/109077-двигатели-и-скоростни-кутии-тема-за-лакърдии-и-локуми/?do=findComment&comment=1057564507

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 47 минути, edimo написа:

Едва ли целта на фирмения сервиз е само да спечели, като ти сложи по-евтино масло или ще рискува да ти скапе колата. Там тези неща са доста болезнени и доброто име е всичко, за нас е трудно да ги осмислим, но който е бил там е наясно, направо изчезваш.

Целта на всеки е да печели. А когато един двигател "се скапе", то негативите не остават при фирмения сервиз, а при марката. И понеже съм "там", мога да гледам и изпитвам тези неща от първа ръка.

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, Accord 1,8i LS 2001 написа:

абе уж Шел маалко по-добри показатели без тоя на 100 вискозитет и услужливо не са дали TBN и золност

https://oil-club.de/index.php?thread/1847-shell-helix-ultra-5w-30/&postID=110185#post110185

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
41 minutes ago, edimo said:

Естествено, че няма такова. Опитвам се да кажа, че явно са преценили, че за  фиксирания сервизен интервал от 20 х е по-подходящо 5W40 от колкото 0W20 и след като двигателят е перфектен, няма причини да не им вярвам засега. А който има представа от Алпите, ще се сети и за какви натоварвания става въпрос.

Аз си мисля че просто този както и всички сервизи си пресматат че трябва да се върнеш по-бързо при тях отколкото да не стане никога.

В същия такъв сервиз колега  беше писал тук  при гаранционна подръжка на колата,когато е свършвала ,и е била последна смяна на маслото са искали да му набутат в двигателя 10w40.Ти си прецени колко ти пазят двигателя в тези сервизи.

 

Виждам че колегата DTEC го е казал много точно.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даа..,много си противоречи колегата!

Уж швейцарците много точни,а тук ние сме ги поизпреварили,защото си гледаме книжките с правилните интервали за смяна!

Първо казва,че 5w40 и интервала му от 20 000 е пресметнат точно от сервиза,а после че няма такова масло (което можеше да ни покажеш,поне на снимка)

Преди 1 час, CARPERA написа:

Ето отговора на въпроса защо 5W40, ами просто за това, че и след 20 х км, това масло ще има още вискозитет и ще маже!

Точно така,само ЩЕ МАЖЕ!

Преди 2 часа, edimo написа:

Ами ако са наливали 0W20, на което ресурсът е до 7-8 х км? След 20 х км няма ли да е станало 0W0?

Не знаем,трябва лаборатория...!

Ами я си представи,тая 0w20-ка да я бяха наливали и сменяли на 7000км. средно,щеше пак всичко да е ок.

Да но не могат,по скъпа е,защо ли...!

Интервала за смяна е в основата на всичко,а относно валовете,повече го отдавам на инженерно-технически недостатък.

 

Редактирано от JHM
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, dandilov написа:

 

 

Благодаря, много полезно, ще се съобразя напълно!

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, JHM написа:

Даа..,много си противоречи колегата!

 

 

Е къде видя противоречие? Опитвам се само да кажа, че са направили компромис, който мен ме устройва, защото имам кола. А сервизния интервал го определя Хонда, а не сервиза! Те само го спазват! Имам чувството, че говорим на различни езици и за различни неща!

 

      Ако на някой още не му е ясно........ще започна отначало.......майтап бе!

     

IMG_20200127_185918.jpg

IMG_20200127_191019.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за информация,

В момента ato24 разполагат с 1л. туби от Shell Helix Ultra 5W-30, които са партида от септември 2018г. Има голяма вероятност да са по старата рецептура!

Ако някой се е ориентирал към това масло, да почака новата доставка от 4л. туби.

  • Нагоре 2
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 56 минути, DTEC написа:

Целта на всеки е да печели.....

Да така е, но не така нагло и не по начина по който приемаме за "нормален" тук! А ако имаш впечаления от Германия в момента, това вече не е онази Германия, акомеразбирашкаквоискамдакажа!

Редактирано от edimo
допълване

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, edimo написа:

А сервизния интервал го определя Хонда, а не сервиза!

То си го пише в ръководството, което си снимал. Намери на кои страници са сервизните интервали за облужване. В ръководствата на английски език пише:

Normal - 10 000km.

Severe - 5 000 km.

В Швейцария си е Severe. ;)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, edimo написа:

 

IMG_20200127_185918.jpg

 

Ето нагледен пример как се убива двигател, 20к през 2г. с минералка, още от първата смяна и после защо ми гори масло, защо ми тропа двигателя.

 

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Аа..,вече ми стана ясно 20...,40...,60...,80...

Продъжението е в твоите ръце,ако искаш да караш кола!

Колегата "dandilov" го написа вече за "severe"!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Дани, голяма муха ти е влезнала в главата с този Shell 😂 а на две крачки от теб имаш VX600

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
56 minutes ago, dandilov said:

е това е по-подробен анализ безспорно...ама HTHS пак бяга

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже и в Швейцария, която смятаме за еталон за поддръжка, хората си карат колите и сменят масло на 20К и 2-3 год. интервал, а ние тук (включително аз) се вживяваме и се правим на по-католици от папата :D

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Accord 1,8i LS 2001

HTHS ≥ 3.5, нали е АСЕА А3!

 

@inspektora

Там хората си сменят колите като носни кърпи и на никой даже не му минава през ума що е това масло! Утре си купува нова кола от дилъра и си кара.

Ние тук си пазим каручките, щото не можем да живеем като швейцарците... В това е разковничето! :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, edimo написа:

 Но аз имах друго впредвид, че проблеми с валове, вериги, горене на масло се случват поради ненавременна смяна 

Макар че си един обикновен потребител смятам, че с това доказва колко си чел и колко добре разсъждаваш. Защо имаш страх да сипеш 5w40 след като си разбрал колко е правилното масло. Аз в момента карам с такова и спря да го гори (разхода беше 250мл на 1000км). Не знам защо колегите JHM и  Rakeem веднага ти скочиха за вискозитета само защото си на друго мнение по въпроса за това. 

Редактирано от vespa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...