Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Добре бе пичове , тоя Амсойл не скапва ли катализаторите ако не е Европейската формула с по-малко сяра?Иначе като масло е супер.Аз карам с Кастрол от общите поръчки и съм повече от доволен - изгаря ми 300-400 грама за 9-10000км и мотора работи мн тихо.От Равенол не бях доволен след 4000км го пие , много е рядко май това масло.На едната смяна изтече по рядко от вода от картера

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Субаруто ми го карах около 140 000км с Amsoil и нищо не се скапа. На 110 000км регулираха клапаните (смяна на пулове), а на 220 000км - не се наложи, или най-много да са разменили 2-3 пула, защото във фактурата нямаше допълнително време за регулиране, както в първата фактура, а само за проверка. Сменях масло на 12-13 000км, като само 2-3 пъти да е било European Car Formula 5W-40 и то защото е липсвало Signature Series 5W-30. С 5W-40 наблюдавах по-висока температура на охлаждащата течност (също Amsoil) с 2-3°C, спрямо 5W-30. Тогава имах най-печения дилър в живота ми - отначало беше скептичен, но след като видя колко хубаво върви колата ми с маслото се нави да замени всички течности с такива от Amsoil и даже после ги препоръчваше и на другите си клиенти. Та аз бях при него през 10 седмици, защото тогава минавах по 1200-1300км/седмица с личния ми автомобил.

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
преди 49 минути, SKYLINE написа:

От Равенол не бях доволен след 4000км го пие , много е рядко май това масло.

Кой Равенол колега? Да не е DXG?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, SKYLINE написа:

.....Аз карам с Кастрол от общите поръчки и съм повече от доволен - изгаря ми 300-400 грама за 9-10000км и мотора работи мн тихо.От Равенол не бях доволен след 4000км го пие , много е рядко май това масло.......

 

Пишете точното масло иначе не може никой да вземе отношение.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Amsoil 5/30 SS full SAPS ли е? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха! Много добър въпрос! :)

 

преди 15 минути, Mkilla написа:

Amsoil 5/30 SS full SAPS ли е? 

 

Май беше, но сега...?! :rolleyes:

Хем са променили формулата и са намалили цинка и фосфора, хем отговаря и на ACEA А5/В5, и на API SN, и на GM dexos1 Gen 2, хем има TBN = 12.5. Aбе хем не е, хем е нещо подобно... :blink: Хамериканска му работа...

Off Topic

Нещо като "джендър" при маслата... :lol:  Но по х-ки и хим. анализ изглежда много яко!

 

Редактирано от dandilov
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втора смяна правя с него а те формули сменили, намалили разни добавки и тн.. От това което чета, full saps е най-добре да бъде за моят двигател но това след като не е точно full SAPS нищо че е премиум, то какво тогава? Какви са алтернативите в момента? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай малко, колега! Не се шашкай. ;)

Това не значи, че са го направили по-лошо... Просто са заместили малко от едни компоненти с други, набутали са му доста молибден, като противоизносна присадка и магнезии, бор като дисперсант, намалили са му калция, за да не прави LSPI при двигателите с директно впръскване, и т.н. Всичко, за да отговаря на на съвремените изисквания и на dexos1 Gen 2.

Това не значи, че е по-лошо от преди. Но ще видим в периода на експлоатация какви анализи ще има. :)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dandilov написа:

Но ще видим в периода на експлоатация какви анализи ще има. :)

Къде ще ги има в Бг тези анализи ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.01.2020 г. at 19:39, dandilov написа:
  Скрий съдържанието

Кой Равенол колега? Да не е DXG?

 

Да точно DXG 5w-30 - за мен това е пълен боклук масло.И друго нещо след 2 смени с него накрая започна да ми свети лампата за налягането 2-3-4 секунди след като запаля , сега с Кастрола няма такова нещо.Така че поне на к24 не го слагайте този боклук.На хартия е супер и цената му не е малка , но.... не е окей.. А за Амсойла питах , защото не съм намирал в нета съдържанието му, както ги има за други масла

Редактирано от SKYLINE
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, SKYLINE написа:

Да точно DXG 5w-30

Не случайно те попитах. :)

DXG беше малко шантаво масло преди време, когато беше по старата рецептура. Не, че е "рядко", а след 5000км. започваше да се променя някак си... Каточели толкова си му беше ресурсът 120 - 150 моточаса и толкоз.

Сега по новата рецептура е Dexos1, Gen2. В случая би трябвало да е малко по-добре, но нямам скорошни наблюдения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A от Ravenol  VMP 5w-30 някой има ли впечатления.Смятам да го ползвам на другата кола Волво XC 70 3.0 T6 с турбокомпресор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото беше в промоция за Черния петък на ато24.де. Доста хора поръчаха, дано някой сподели. Племенника ми също поръча, но още не го е сменил и...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масло, като масло. Изкара 9 500км в моя двигател и го смених. Понякога липсата н негативни мнения, означава че потребителите са до някаква степен доволни и не мрънкат по форумите.

Всъщност, от всички масла, които съм използвал в Сивик-а, само от Motul 8100 X-Clean+ 5W-30 не съм доволен - малко по-шумен двигател и разход на 200мл за 10 000км.

От всички останали изпробвани от мен в този двигател - Mobil 1 ESP 0W-30, Mobil 1 ESP Formula 5W-30, Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30, Ravenol VMP 5W-30, имам положителни/неутрални впечатления. Положителни, защото не съм забелязал нужда от доливане, както при Motul-а, а неутрални, защото считам за нормално едно масло да издържи 10 -12 хил. км при средна скорост от около 70км/ч или от 140 до 170 мото-часа. Вече над 80 000км с 1.6 i-DTEC и двигателя си работи по същия начин, и разхода на нафта си е еднакъв при еднакви условия на шофиране.

 

Аз лично не бих си купил Ravenol VMP 5W-30 на нормална цена. Докато е включено в някакви намаления, то бих си вземал по 1-2 туби. 12€ /1L стандартна цена ми се струва неоправдана.

 

А как би се представил Ravenol VMP 5W-30 във Волво XC 70 3.0 T6 - никой не може да каже. Нито е ясен сезона за употреба, нито при какви условия се използва автомобила.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата с Волвото е на бензин и VMP-то не му е най-добрия избор, особено откъм периоди на смяна и цена. Въпреки, че го е купил на промоция.

За Honda 1.6 i-DTEC, VMP е все пак едно от подходящите масла.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички отговорили.Ще го сменя скоро и ще го следя .За следваща смяна ще е друго .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По искане на dandilov ще копирам тук последния си пост с едно видео:

 

 

И няколко въпроса,  общо-взето припокриващи се с казаното във видеото:

 

Т. е. ,ако двигателя не страда от LSPI,  може и да няма нужда от масло с магнезиеви детергенти?  Бтв,  забелязал съм че маслото стои изключително чисто...  Номе притеснява,  че макар и с голям обем този двигател честичко дига оборотите до 3-4 хил.  И особено през лятото става като същинска фурна.... Хонда са категорични за 5w30, че дори от следващата година (от 2001) препоръчват 5w20, но и от американските ЕРА са категорични че ще глобяват до дупка ако Хонда не спази изискванията за горивна икономия или препоръча масло,  различно от това с което са правени тестовете за горивна икономия.....  Та,  не е ли по-добре за мен да си сложа една обикновена синтетика VX1000LL 5W40 пък нека си гори с 200 мл повече?

И друго,  ако пепелното съдържание на VX1000LL е над 1 (Якко го дават 1,1)  дали наистина ще "съсипе"  за нула време катализатора или това е поредният блъф на ЕРА? Все пак когато е била произведена колата маслата са имали пепелно съдържание доста над 1?

Редактирано от V4st*r
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

@V4st*r

Нямах предвид видеото. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип няма нужда да се чака някакъв момент за вдигане на HTHS, а винаги да се използва възможно най-високия за дадения двигател и начин на употреба.

Ако някой започне от някой, по-късен етап употреба на масло с по-висок HTHS, то това според мен означава, че продължително време преди това е използвал НЕ най-оптималното масло за дадения двигател и начин на употреба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, kalintry написа:

Като насока - заменяме ILSAC GF-5 масло с ACEA C3 масло

 

Е нали точно АСЕА С З не бяха за препоръчване заради намаления TBN?

И не е ли повече от съвпадение че изкараха тази категория точно след като новите турбо двигателчета започнаха да ядат масло като хали?  Няма разход на масло=няма нужда от намалени SAPS.   Има разход на масло=намален SAPS за да не губят пари от гаранционна замяна на ката..... Демек един проблем ("еко"малоумията на управляващите)  води до втори (даунсайзинга) ,  той до трети (горенетона масло) и накрая плащайте за скъпо масло с малък ресурс!  Всичко пак излиза на наш гръб!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо е нужно изцяло замянята на смазочна норма от ILSAC на ACEA при Honda? Задръжте вискозитетения клас, задръжте първоначалната смазочна норма, но лавирайте с HTHS. Много често производителя визира освен ILSAC и норма по API. Тогава предпочетете масло с норма по API, което е с с висок HTHS. Ако съвпадне с обстоятелството че същото едновременно е и по ACEA C3, VW 504.00/507.00, хубаво. Но дефакто "правилността" на маслото ще дойде от факта, че отговаря по API, а ACEA C3 ще е просто един от многото останали стандарта. Поздрави.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото ние живеем в Европа и в повечето случаи на етикета липсва ILSAC, а и много от нас не ни интересуват американците нито с какво масло карат нито какъв бензин сипват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, vespa написа:

Защото ние живеем в Европа и в повечето случаи на етикета липсва ILSAC, а и много от нас не ни интересуват американците нито с какво масло карат нито какъв бензин сипват.

 

В случая препоръките за двигателя (дори и за Европа) идват пак от Honda, не е ли разумно да се уважат?
Всички модели на марката вкл. и европейските използват поне два от "американските акценти", които няма как да се европейзират:

SAE - Society of Automobile Engineers

Department of Transportation (DOT)

Поздрави.

Редактирано от georgi.ivanov1975

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разните сертификати не се изключват взаимно.

Просто зависи производителят за колко сертификата е лицензирал - т.е. платил маслото

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но всъщност могат да се „изключват“. Когато изискванията/мотивацията им се различава например покривайки един не можеш да покриеш едновременно с това и друг. Но е факт, че неналичието на някой сертификат не означава непременно, че маслото не покрива критериите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,  моля дайте мнение за това масло:

 

https://www.ato24.de/de/ravenol-rsp-racing-super-performance-sae-5w-30.html

 

Малко нереално ми звучи течливост при - 60....  Доколко ще е подходящо за автомобил с катализатор?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Течливост при -60 заедно с ниският "Noack" (изпаряемост) означава, че маслото е със сериозно количество PAO-базово масло.

С оглед на малко завишената сулфатна пепел "Sulphated ash" ( в сравнение с другите  съвремени масла ACEA A3/B4 ), показва по-силен ZDDP пакет, тоест по-високо съдържание на цинк и фосфор като противоизносни присадки. Това е типично за масла, ориентирани към състезателни автомобили, където се изисква перфектно смазване при много високи обороти, натоварвания и температури!

При такива автомобили няма катализатори. ;) А имай предвид, че след всяко състезание им се сменя маслото!

Все пак, стойността от 1,24 %wt. на сулфатна пепел не е много висока за АСЕА А3/В4 масло.

Въпреки това, маслото не бих го ползвал в нормален автомобил.

Все едно да сложиш на свинче - звънче... :)

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, V4st*r написа:

Колеги,  моля дайте мнение за това масло:

 

https://www.ato24.de/de/ravenol-rsp-racing-super-performance-sae-5w-30.html

 

Малко нереално ми звучи течливост при - 60....  Доколко ще е подходящо за автомобил с катализатор?

Ето ти по-подходящо масло, евридейка, с по-нисък ноак и по-висок тбн, за по-малко пари ;)

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, dandilov написа:

показва по-силен ZDDP пакет

 

Равенол казват че е с волфрам и молибден като противоизносни добавки?

 

Преди 18 часа, Rakeem написа:

за по-малко пари

 

Амсоил-а въобще не е по евтин.  И двете са от порядъка на 50 € за 4 л.

А това? https://www.ravenol.de/produktgruppe/pkw-motorenoele/ravenol-sve-standard-viscosity-ester-oil-sae-5w-30/

Дават го кaто high mileage

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, Pavel_Pavlov написа:

Това дори не е пълна синтетика.

 

Е това че е за голям пробег,  каручката има 250 х км,  няма ли преимущества?

Бтв,  нейният двигател цапа маслото по-малко,  вероятно защото идва от по-топъл климат (от Испания)?

Редактирано от V4st*r

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За полусинтетика може да е добро, но не му е мястото да се сравнява с пълна синтетика. Освен ако парите не са фактор, но тогава сравнението е друго, а и не останах с такова впечатление.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Парите СА фактор,  но сега просто искам да знам какво ще е по-доброто.  Защото може и по-евтино масло,  но пък да се сменя два пъти годишно.  Не го сменям сам,  може би два пъти годишно да е по-добрия вариант,  защото доста старо масло неминуемо ще оства неизточено.  Иначе вде едно отвсякъде ще ми помахват и ще се подсмиват  това е абсолютно гарантирано  ако им кажа да ми го изтеглят със спринцовка...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти всички сервизи за сяна на масло има такава машина за изсмукване,просто го караш да го изтегли през пробката на картера.

Вече зависи дали ще се съгласи да чака да се изтече хубаво там,че за тях процедурата е 10 минути и да идва следващия.

Следващия момент намираш свободен канал в твоя град и вече няма кой до ти се смее,и имаш всичкото време да изчакваш.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че повечето сервизи (поне в които аз съм бил) не им е пракитка.

 

Относно парите – има евтини масла синтетични и полусинтетични, които са се препоръчвали неведнъж в темата. Тоя Равенол не мисля, че е бил препоръчван. Ако дадеш малко информация за колата, начин на каране, годишен километраж, колегите могат да ти препоръчат нещо (може да си казал, но съм пропуснал). Shell Helix Ultra маслата имат хубава синтетика и са евтини. Petro Canada Supreme Synt. е също хубава полусинтетика, като алтернатива, но с по-чести смени. Има и варианти по средата – средно евтино и средно „хубаво“.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

На нито един сервиз не им е практика,да изсмукват останалото количество от пробката на картера.,

Просто някой от тях разбират че който плаща той поръчва музиката,и имат клиенти.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко се кара,  с 3.0 американския двигател J30A1.  Но има доста течове.  Затова исках някой ако е ползвал high mileage масло,  да сподели какви са му предимствата.  Катализатора.....  Мисля че щом от Бултрако пускат ония пушещите и им дават сертификат за еврокатегория,  а на моята която не пуши и грам не искат,  защото била американски модел,  като му свърши живота ще го махна поне да знам защо плащам данък.....

 

 

Редактирано от V4st*r

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...