Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Нещо май сте яхнали гребена на вълната.Какво ви става бе хора,какво искате да докажете с това?

Какви са тези въпроси и отговори,които сами си задавате и отговаряте?

Каквото и масло да сложите в тези двигатели,няма да го убиете то е ясно.

За траканията и горенето,търсете причината най вече в собсвениците и интервалите на обслужване,а за второто,може да питате и инженерите на хонда(който има връзки там)!

Преди 4 часа, fenabg написа:

П лошото е че доста от тези дет изреваха от 0в20 специалитетите не искат да пишат !  

Ако разгледаш в капковите ми проби маслата,с които съм карал до сега,тук таме се вижда "5w",кога според теб ще почна да рева?

Слава богу смея да твърдя,че двигателя ми за сега е в много добра кондиция,с редовни реглажи и обслужване,при добри майстори от твоя ранг.

п.п.Между другото,завчера бях в преставителството на марката и ми направи впечатление,че на рафта с изложените ботилирани предлагани от тях масла,с логото хонда вискозитета беше ограничен до 0w30.

За онова прословутото във варела,не мога да кажа какво е.

 

 

 

 

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, dandilov написа:

Аз

Дал съм точни изисквания  . Масла за масово приложение , без присадки термично  стабилизиращи ги , без допълнителни молекулни трикове за стабилност . условията са за един и същ  мотор . Дебелината на масления филм/клин ( различно се ползва като понятие не знам защо ) в случая е в идентични условия мотора е еднакъв . 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, JHM написа:

 

Ако разгледаш в капковите ми проби маслата,с които съм карал до сега,тук таме се вижда "5w",кога според теб ще почна да рева?

 

 

 

 

 

Някъде да съм споменал теб или твоята кола , не съм , няма и да спомена . Аз за мен си имам дадени изводи и знания (някакви ) и по тях си определям как да бъда полезен на някои , а дали е така времето само ще покаже . Мисля че последния ми въпрос е доста важен !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е нали го написах... По-висок вискозитет = по-дебел маслен клин.

Но за сметка на други загуби.

И тук трябва да се търси златната среда, според конкретния мотор и състоянието му.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, dandilov написа:

Е нали го написах... По-висок вискозитет = по-дебел маслен клин.

 

 

Никакъв шанс да стане , хлабините в биелните и основните лагери са точно определени и филма е винаги един и същ .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм чел цялата тема (теми) за маслата. 

Хвърлих едно око на последните две страници и в главата ми изплува един въпрос.

Защо си мисля, че "маслен филм" и "маслен клин" са две различни понятия?! Това, ако говорим за маслото при основните лагери на коляновия вал.

Филма е ясен - слоя масло между шийката и лагера.

Клина, обаче, не е ли онзи слой масло, който се образува след продължителен престой на двг?

От тежестта на коляно-мотовилковия механизъм между шийката и лагера остава едно сухо петно. Всичкото масло се е преместило отгоре, а отдолу шийката и лагера контактуват метал в метал. Вярно, става дума за микрони, но все пак ... Също така, колкото по-износен е лагера, толкова по-голямо е сухото петно.

И да си дойда на думата - какво става при стартиране след няколко часов престой?

За много кратко време се получава сухо триене между шийката и лагера. Според мен, от тук идват най-много метални стружки в картера.

Сега стигаме до маслата с техните вискозитет и качества, и влиянието на температурата (на въздуха, маслото и двг) върху тях. Трябва да се избере правилното масло за конкретните климатични условия и за конкретния двигател. Целта на упражнението е свеждане до минимум на първоналното сухо триене в коляно-мотовилковия механизъм. Това време се увеличава, както при ползване на "дебело" масло на ниски температури, така и при ползване на "тънко" масло на високи температури.

 

Дано е станало ясно, какво исках да кажа.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, темата така я,, омешахте", че нови колеги наистина ще изпаднат в паника, какво масло да слагат... Смея да твърдя, че вече доста добре се справям с избора на масла за колите ни, но и мен ме заболя главата да ви следя дискусията- Sorry! 🙄😔

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползвал съм филм/клин заедно защото съм ги срещал да се ползват за едно и също нещо , но от въпроса ми става ясно какво имам в предвид ! Въпрос на които чакам отговор . Как те заболя главата на 36 страница в момент в който почнах да пиша аз а не на 32?
Въпроса ми е достатъчно важен и не мисля че е нормално дискусията да се омаловажава и да се тръгва в друга насока .Както написах и по рано темата е пълна с противоречия , а това че ти си избираш масло не значи че повечето правят същото , само обърни внимание на многократните запитвания - Прочетох цялата тема но не ми стана ясно , и тн . 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Фен,

Аз знам, че ти знаеш, че аз знам, какво говориш!

 

И,

Ти знаеш, че аз знам, че ти знаеш, какво говоря!

 

Все пак сме Колеги (в точния смисъл на думата, не по форум).

 

:D :P ;)

 

Репликата ми беше по-скоро към "незнаещите".

 

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, Krasi-mir написа:
  Скрий съдържанието

Фен,

Аз знам, че ти знаеш, че аз знам, какво говориш!

 

И,

Ти знаеш, че аз знам, че ти знаеш, какво говоря!

 

Все пак сме Колеги (в точния смисъл на думата, не по форум).

 

:D :P ;)

 

Репликата ми беше по-скоро към "незнаещите".

 

Ето за това,много от незнаещите,не разбират и ще продължат главоблъсканицата(чисто колегиално го казвам),без да целя заяждане.

Фен ако съм на теб,аз бих обяснил подробно,какво ти мислиш със здрави аргументи.

Такива постове със здрави аргументи,бяха на Маркони,незнам защо е секнал?

п.п.Чудесно dandilov,това е начина..!

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не съм бил ясен.

Говоря за същото нещо, за което говори и Dandilov. 

Разликата е, че той с една картинка помогна на "незнаещите" да разберат (надявам се), което аз не постигнах с говорене (както каза JHM (не се заяждам) :) ).

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно е че всяко масло си има ресурс, но той зависи от експлоатацията. Каквото и да пише в книгите, почне ли да намалява - значи е време за кофата. Каква по-голяма "червена лампа" трябва? Случаите когато самият мотор е зле са рядкост и се прави (или и той в кофата).

Ясно е че съвременните еко норми убиват ресурса и изпиляват (в буквалния смисъл) мотора. Вижте шийките на буталата на старият F23, после тези на К24А3 и на К24Z3. Вижте и маслообирателните им сегменти как стават все по тесни и с по-гъста спирала. Това е за да се кара с все "по-тънко масло" - за да имат по-ниско съпротивление. Това в чия полза работи? Маркетинг и реклама, а моторът "тънък", катализаторите дебели и 200 коня едвам местят тон и половина кола. :)

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно "масления клин":

Разбира се че по-гъстото масло има по-дебел слой, но ако допускът (хлабината) е по-малка от него, той се "къса" по-рано.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че ще се скъса, а ще се повишат загубите на полезна мощност от повишаване на хидродинамичното триене.

Ето защо споменах преди, че трябва да търсим "златната среда" с вискозитета на маслото. Хем да имаме достатъчно дебел маслен клин, за да предпазим елементите от износване, хем да имаме възможно по-малко хидродинамично триене, за да намалим загубите на мощност.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека да вкараме едно уточнение , дебелина и плътност на масления клин са две различни понятия . Едното зависи от хлабините  , другото от маслото , като и в първия случай маслото има участие . Не случайно по рано споменах че не питам за масла с допълнителна "стабилизация" на плътността . По графиката  на Дани как и да се измества вала спрямо биелата средния размер заеман от маслото винаги  ще е един и същ . И тук ми е въпроса . Цецо съгласен съм и с теб но като си правя проби на моите коли  с 5в30  C3 ! англичанката не хапна и грам за 14000 това значили че маслото е ок или мотора е ок . Както си написал по горе  " като почне да го пипа "  . Бях споменал че имам около 20 маслени филтъра за рязане и тестване  , никои от гуротата не пожела да ги вземе нареже и да се пише , почиваме на тестове от руски сайтове , както и за пробите . Никъде не срещнах химични  анализи  правени в Бг  на масло и вътре да пише колко от смазочните! му качества са останали  , сигурен съм че и след 5000 има такива  въпреки всичко.Ако има се извинявам и моля да ми бъдат посочени да почета с цел ограмотяване . 
Само се цитират резултати от руски сайтове взети за чиста монета които на 100% няма да са същите в БГ . В щатите Ка серия се карала с 0в20  хич не ми дреме  , защото Джон си я е купил нова , горивото  му е друго , кара много дълги разстояния и пак казвам не е в БГ .  Изключаят хибридите не виждам къде и кой мотор от 90%вия автопарк на редовия потребител/водач  на хонда 0в20  би било приложимо . 
Та пак се връщам на въпроса си кой вискозитет би бил най удачен за един мотор от тези които съм посочил  и за да стесним кръга ще посоча и мотор к20а1  и д17 например .

Редактирано от fenabg
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Абе чета тука ли чета , вие сте болни мозъци хахахха ебати маслата ,чак тема за капки тестове хахахахх слгайте някакво хубаво масло карайте си колата и си е**** жената .

 

Редактирано от dindin
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Хаха 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

На 5.01.2020 г. at 14:19, nanizealot написа:

Абе чета .........

Нямаш си идея колко си прав.

 

 

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка, нещата са сложни и колкото повече задълбаваме, толкова по-разнопосочни стават критериите и съответните им данни.

Вече съм на години дето не се втелявам прекалено и за това гледам златната среда, особено понеже карам малко и не сменям лете и зиме маслото в мотора.

Няма как да е гъсто за да е ОК в големите обороти, но да е рядко при палене зиме. Но моята е лесна - колата спи в гараж, а и я карам предимно до 3000 об/мин (освен в изпреварванията), но вече и не карам твърде бързо. Съответно ползвам нормално масло, без "супер дупер" компоненти, а и както е казал народа - "колкото по-малка е разликата в 2-те цифри, толкова по-добро и константно е маслото".

Сигурен съм че ако си затвориш очите и ти капна по 1 капка на левия и десния показалец, като ги разтъркаш със съответните палци ще познаеш коя капка е от тубата, а коя от картера, и е над 200 мото часа. Дори и да не го "пипа" като количество, то си старее. Това е ясно на всички, както и че новото си е ново. Колко да е хубаво като остарее? По-добре пак ново през 100 моточаса, отколкото вехтото с двоен ресурс.

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
преди 43 минути, nanizealot написа:

Абе чета тука ...

По принцип не чета такива теми. Кой ме би през пръстите да се обаждам?!

 

п.п. От подобни теми ме лови страх да споделя, как аз карам и поддържам колите си. Ще има да ме "храните" 10г напред! :P

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Не бой се - наще Хонди са вехти и носят. Шефът ми бе купил на щерка си Акорд 7 фейс 2.0 АТ. Много бе разочарован че много бръмчала и малко вървяла (спрямо неговата S-класа с V8). И 2-мата и фъргаха газ "кат за световно" и издържа горката. На 2 пъти ми е звънял да пита с какво масло се кара, понеже поне той се сещаше да погледне и щеката на мотора беше СУХА!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четейки през последните 25 мин. темата, с въздишка на удовлетворение се радвам, че спрях да се вълнувам от това с какво масло си карам колата преди повече от година, щото то нема край влезеш ли във филма...


Докато се вълнувах и четях темата като изоглавен - Карал съм с Амсойл, Мобил, Мотул, Валволин, Хонда ОЕМ, Бардал, Яко, всички вискозитети от 0/30-5/40, Амсойла 0/40 Евро издържаше най-много от всички останали, мотора К24А3, за последните 8К маслото беше няколко мм над средата (2-3), градско/изв гр. 80/20.
Сменях го 2 пъти в годината, зимата 0, лятото 5, с новата кола пак така.

Гледайте си здравето и не се косете/коркайте ...


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Абе аз не разбирам… като ви чета имам чувството, че само на мен ми е интересно и не ми е зор да чета аргументирани постове, защитаващи различни позиции. Тука все едно половината с мъка четат и се чудят защо си губят времето. :D

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
преди 32 минути, Pavel_Pavlov написа:
  Покажи скритото съдържание

Абе аз не разбирам… като ви чета имам чувството, че само на мен ми е интересно и не ми е зор да чета аргументирани постове, защитаващи различни позиции. Тука все едно половината с мъка четат и се чудят защо си губят времето. :D

 

Вълна е...,ще премине:D!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

За теб може и да е вълна, но за мен и много други не е точно така. 

 

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

На 5.01.2020 г. at 23:37, vespa написа:

За теб може и да е вълна, но за мен и много други не е точно така. 

Off Topic

Да де ама мълчаниние,мълчание и изведнъж,много наърупана енергия и всички в един глас им писнало!

Защо..?

 

 

 

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм. Както е заглавието на темата – това е дискусионнаттема, а не ръководство/препоръка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, DTEC написа:

За всички, които се чувстват объркани или нещо от темата не им е ясно е най-добре да се ползват препоръките от каталозите на производителите на масло.

И ако има повече от 4 или 5 варианта да се ориентират около средата ако не могат да вземат решение .

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
Преди 1 час, dandilov написа:

Да, така е, но нали заглавието на темата е "Двигателни масла-обсъждане". Имено това и става - коментираме, обсъждаме и т.н.

 

Предлагам за масовите потребители, които искат конкретна, кратка и ясна информация, относно какво масло да ползват в двигателите си, да се конфигурира таблицата с маслата: https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit#gid=599448475

така, че срещу всеки код двигател (или серия двигатели) да се отбележат по 2 - 3 вискозитета и спецификации, които са най-подходящи. Съответно с цветово обозначение - цвят за икономия на гориво, цвят за по-стабилна защита на двигателя (съотвено по-малко "галене" на катализатора), цвят за по-спортно каране... нещо такова например...

Тоест, на обикновения хондажия да му дадем кратка, суха и смляна информация относно основните изисквания, а пък той да си решава вече, коя марка масло да ползва, в зависимост от финансовите си възможности.

 

 

преди 37 минути, Pavel_Pavlov написа:

Съгласен съм. Както е заглавието на темата – това е дискусионнаттема, а не ръководство/препоръка.

 

FAQ означава Често задавани въпроси, т.е хората идват тук да търсят отговори. @romborak е прав, може би е редно хората с преки наблюдения, опит и техническа грамотност да изведат в първия пост на темата систематизирана информация която да задоволява до някаква степен обичайните въпроси.

 

Един обикновен човек като мен, като се зачете в отделни постове едва ли може да му стане ясно дали в темата се коментират масла, зехтин или риболов.

 

Весели празници

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай ни бюджетния  вариянт на 5w30 защото ако трябва да сменяш на 5-6 хил примерно 4л Mobil с тези 19лв на литър.

Какво ще кажеш за това 

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-30.html

или PetroCanada SS 5w30 дали изобщо се включва в  класацията. 

Хубаво е да се напише примерно при режим на каране градско/ извънградско  80%/20% смяна на 5-6 хил примерно  PetroCanada 5w30 ,при обратният  режим 80%извънградско  Mobil 1ESP 5w30 на 13 хил км.

Като моите твърдения може да са напълно грешни.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поради невъзможност за редактиране на поста, с молба към модераторите да се добави още едно добро предложение - Ravenol VSF 0W-30. С това списъка едва ли се изчерпва, но е предостатъчен!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, CARPERA написа:

Дай ни бюджетния  вариянт на 5w30 защото ако трябва да сменяш на 5-6 хил примерно 4л Mobil с тези 19лв на литър.

Бюджетен вариАнт - ENI i-Sint 5W-30.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бюджетен вариант от списъка- TOTAL QUARTZ INEO FDE 0W-30 с нова формула против стареене. Цената е повече от добра! 33.50 Евро за 5л. и 7.10 Евро за литър!

 

https://www.schmier-stoffe.de/de/Total-Motorenoel/Motorenoele--Motorenoel--Motorenoele--5w30--5W40--0W30-/Total-Quartz-Ineo-FDE-0W30.html

 

Ето и някои спецификации:

http://www4.total.fr/asia-oceania/australia/Technical Data Sheets/TOTAL/TOTAL Automotive/01 - Passenger Car Engine Oil/04 - Specialised Top Tier/QUARTZ INEO FDE 0W-30_23439(1).pdf

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...