Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

5 hours ago, Restless said:

последно... за К-серия двигател на 200К ...

 

Гледам има черен петък за Равенол масла...

 

https://www.ato24.de/de/auto/ravenol-8-l-aktion.html

 

Какво препоръчвате като най подходящо?

И аз ги гледах, в момента съм с Ravenol FDS 5W30, и спрямо
https://www.ravenol.de/en/oil-guide/?no_cache=1&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[language]=ENG&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[type]=29454d01a4b9e10a555303fdca65ea3b&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[type_title]=Accord 2.4i (2003-2008)&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[action]=getTypeID2Recommendation&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[controller]=OilGuide&cHash=034b061c68f86aa0d08583095f99cf8a
мисля да поръчам от това 
https://www.ato24.de/de/ravenol-ssv-sae-0w-30-8.html
 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@gmarinov

И двете масла са почти съпоставими едно с друго. И двете са си за K24. Няма да усетиш никаква разлика!

Интересното е, че FDS е по-течливо при ниски температури, нищо, че е 5W30!

Не пречи да пробваш и SSV, щом ти е интересно. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20 добре ли е за CR-V 2.4 2015 на 69000км или по-добре друго да избера?

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега зимата ще му е добре. Предполагам искаш да се възползваш от офертата в ато24, иначе по-нататък по-добре за тези пари слагай амсойл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, Rakeem said:

Сега зимата ще му е добре. Предполагам искаш да се възползваш от офертата в ато24, иначе по-нататък по-добре за тези пари слагай амсойл.

Предполагам, че имаш предвид по-скъпия - AMSOIL Signature Series 0W-20 Synthetic Motor Oil?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Геров

Колега, харчи ли ти масло и колко? И с какво масло си бил до сега?

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Геров написа:

Предполагам, че имаш предвид по-скъпия - AMSOIL Signature Series 0W-20 Synthetic Motor Oil?

Това им е върховата серия, която е дори по-евтина от равенола, когато е на редовна цена. 

Според мен за този двигател е най-добре 0в30 зимата и 5в30 лятото. 

В момента имат и 0в30 на промоция https://www.ato24.de/en/car/engineoil-0w-30-ravenol.html

Но нека колегата dandilov те насочи, той е доста запознат с техните масла.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, dandilov said:

 

Колега, харчи ли ти масло и колко? И с какво масло си бил до сега?

Не е към мен въпроса, но Ravenol FSD 5w30 ми харчи около литър за 9000км, като ако я карам нормално не го пипа, при вкарване в червените обороти няколко пъти се отразява негативно на щеката. Надявам се с SSV 0w30 да е по-малък харча, но това е само надежда. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същата ситуация ще е...

Не е от маслото!

И недей да издевателстваш над автомата, не му се отразява добре, ама никак...

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мене ми е интересно на кое казвате червени обороти? Те 200 300об след 7к са прекъсвач. Да не говоря че въпросните "червени" обороти са след 5500об/мин макс! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
58 minutes ago, gmarinov said:

Не е към мен въпроса, но Ravenol FSD 5w30 ми харчи около литър за 9000км, като ако я карам нормално не го пипа, при вкарване в червените обороти няколко пъти се отразява негативно на щеката. Надявам се с SSV 0w30 да е по-малък харча, но това е само надежда. 

Като казваш няколко пъти имаш предвид няколко изпреварвания или няколко пъти за по няколко минути? Или по-дълго?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 minutes ago, Pavel_Pavlov said:

Като казваш няколко пъти имаш предвид няколко изпреварвания или няколко пъти за по няколко минути? Или по-дълго?

Няколко изпреварвания, поне по веднтж на ден си я настъпвам до доло 1-2-3 до 7000 оборота. На дълго на високи обороти рядко я държа, нямаме пътища за това. 

 

35 minutes ago, Nikito82 said:

Мене ми е интересно на кое казвате червени обороти? Те 200 300об след 7к са прекъсвач. Да не говоря че въпросните "червени" обороти са след 5500об/мин макс! 

Червени имам предвид към 7000, 7200 ако съм в ръчен режим, но това не е постоянно каране на прекъсвач.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 hours ago, dandilov said:

@Геров

Колега, харчи ли ти масло и колко? И с какво масло си бил до сега?

Не съм я карал още. Поръчах RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20, ако е грешка ще го сменя. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е грешка, ако двигателят е изправен!

Ако е износен, или има запечени, или износени сегменти, ще го гори доста. Затова попитах дали харчи.

Пробвай и виж какво е положението.

Ако харчи значително - само ремонт и тогава нисковискозитетно масло.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, един бърз въпрос в темата - освен хондата (Црв-1), поддържам още два таралясника - голфче 3 1,8 и ситроен саксо 1,4. Карат се душманската и не се чупят 😀.  Гледам че в сайта Ato24.de се предлага едно супер евтино ATO24 Engine Oil SYNTH 5W-40 и едно още по-евтино ATO24 Engine Oil SEMI SYNTH 10W-40, като 10-40 мисля да е за гоУфа, а 5-40 за сАкса. Според вас стока ли са тези масла?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,наливам10-ката за 3-ти път на опел астра 99г.,няма проблем освен горенето му.

Но това си е нейна специфична "болест"(на опела).

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай и на Голф-а 5W40. По-добре ще му е!

И двете са 40-ска, т.е. еднакъв "топъл" вискозитет. И двете са спец. ACEA A3/B4, а 5W40 е по-стабилно като база при високи и по-течливо при ниски температури = по-добра защита на двигателя.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, dandilov написа:

Слагай и на Голф-а 5W40. По-добре ще му е!

И двете са 40-ска, т.е. еднакъв "топъл" вискозитет. И двете са спец. ACEA A3/B4, а 5W40 е по-стабилно като база при високи и по-течливо при ниски температури = по-добра защита на двигателя.

ОК, благодаря за мненията. Просто чисто по български леко разсъждавам, че ниската цена предполага ниско качество, но пък досега на голфа съм му сипвал каквото ми падне, но той по принцип е неубиваем 🔨, по-скоро се тревожа да не го изгори или да не се прецака нещо (а той масло почти не пипа). СитроенЯ до сега е бил и той с 10-40, но имам желанието да го поглезя с 5 W все пак зима, тва-онова... Основното е, че не ми се влагат бая средства в тези две каруци и затова искам обратна връзка с хора дето са го сипвали това масло Ато

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ато24-маслата са нискобюджетната серия на Равенол, брандирани за сайта.

Нищо повече или по-малко от средностатистически масла, с каквито е залят българският пазар под различни марки.

От миналата година, Корсата на баща ми е с Ато24 5W40. Не се притеснявай, няма проблем с тези масла.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откъде бихме могли да се сдобием с такова? С някаква сигурност за произхода?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Владо, вероятно това е отговорът на въпроса ти, ако е въпрос;) :

 

"В наше суровое время, когда многие популярные бренды подделываются, Eni в этом смысле имеет выгодное отличие, ввиду того что не популярно - подделок на него нет. Оно и так оригинальное стоит на прилавках пылится его никто не покупает. Так что можно спокойно выбирать любое масло этого бренда и лить многие годы. Обезопасив себя этим самым от подделок. "

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимката на колегата DTEC е с новата туба, на CARPERA е старата.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, Pavel_Pavlov написа:

Откъде бихме могли да се сдобием с такова? С някаква сигурност за произхода?

Например от тук - https://bundf-schmierstoffe.de/epages/c110a8c1-fbb6-45ee-b256-7c407828ae8d.sf/secd6af807e76/?ObjectPath=/Shops/c110a8c1-fbb6-45ee-b256-7c407828ae8d/Products/100893

или ebay, amazon...

или пък - https://automasla.bg/

https://transoil2008.com/bg/

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Само че въпросното маслонещо го намирам на 18лв /литъра

60лв за 5л се намира 5-30 MS версия, която очевидно няма нищо общо. 

 

 

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Посочил съм линк, където цената е 6,20€/л.. Или не можеш да търсиш или те мързи да търсиш.

 

Редактирано от dindin
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тук може да се научи малко повече за техните масла. 

http://eni-ita.lubricantadvisor.com/default.aspx?lang=eng

 

Може да си изберете масло за вашия модел. 

Brochure I-SINT_ita.PDF

Редактирано от dindin
Линк

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

На 1.12.2019 г. at 8:42, DTEC написа:

Посочил съм линк, където цената е 6,20€/л.. Или не можеш да търсиш или те мързи да търсиш.

В България е 18лв. От твоите линкове.

Сайта , немския, иска 20е за шипинг в ЕУ до 20кг

за 6 туби надценката ще е 25е - но трябва да се намерят 6 човека

Да ти отговора ли в твой стил или да си замълча?

 

 

 

Редактирано от dindin
  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Само за протокола: С "габко" доставката ще е 16,5 лв.

 

Редактирано от dindin
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
Off Topic

 

Не зная какво се опитвате да направите и каква е крайната цел?

Аз прочетох интересна информация за едно масло, което според моите познания би било подходящо за бензиновите Хонди. Споделих тази информация тук. После отговорих на @Pavel_Pavlov, който се интересуваше от къде може да го закупи от сигурен източник.

След това се намесваш ти и недоволстваш от цената или от нещо друго, и аз не зная от какво точно.

Какъв ти е проблема?

 

На 2.12.2019 г. at 20:01, Restless написа:

Сайта , немския, иска 20е за шипинг в ЕУ до 20кг

за 6 туби надценката ще е 25е - но трябва да се намерят 6 човека

Доставката на 6 туби по 5л е 22,90€ до всички EU страни, което оскъпява литъра до 6,96€. А намирането на 6 човека, според мен, в този форум е лесна задача.

 

На 2.12.2019 г. at 20:01, Restless написа:

В България е 18лв. От твоите линкове.

Като не ти харесват намерените от мен източници - намери си ти. Може пък да намериш по-добри условия (лв/л + доставка) и ги сподели. Затова и написах сам да потърсиш. Но не, ти решаваш да недоволстваш. Намират ти много хубаво масло, намират ти няколко сигурни източника за покупка, но ти вместо да благодариш, почваш да мрънкаш.

 

На 2.12.2019 г. at 20:01, Restless написа:

Да ти отговора ли в твой стил или да си замълча?

Прави каквото искаш - не съм ти родител-настойник. Каквото и да напишеш - не можеш да ми развалиш коледното настроение.

 

Ако не те интересува маслото - подмини. Ако те интересува - попитай как да го получиш възможно най-изгодно.

Може пък да имам приятели на гости, които са дошли да обиколят няколко Коледни базара - да се видим, да пием по няколко чаши греяно вино и да хапнем вурстчета. И на връщане сигурно биха метнали 5-6 туби в багажника и да ги доставят безплатно до БГ.

Но, пък може и да нямам гости, които да доставят маслото безплатно до БГ. Тогава има стотици други възможности - напр. гореспомената Gab_Co.

 

 

 

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Колега "DTEC",защо така нападаш бе човек?Тона ти,въобще не е празничен.

Колега "Restless",остави това "eni",тези "вурстове" и "октобери"и си взимай масло от общите поръчки,да ти е мирна главата:)!

И разбира се,че нас тука ни интересува цената,както на продукта,така и на доставката.

Две петилетки сме назад,от общоевропейските блага,които ползвате там някъде в швабско.

Моля модераторите да почистят,включително и моя пост.

 

 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, DTEC написа:

....

Off Topic

 Някъде да съм те нападал, да съм те обиждал, че ми скачаш и обиждаш? Не виждам от какво си недоволен, че съм споделил малко информация, която съм си направил труда да потърся?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за споделения материал :thumbs1:.

През призмата на TFSI ( и може би повечето подобни съвременни мотори с директно впръскване) нещата изглеждат логични.

Бих искал обаче да добавя нещо, което е важно според мен, а именно превод на последната част на изследването - т. 5 ZUSAMMENFASSUNG UND AUSBLICK:

 

5 SUMMARY AND OUTLOOK

Within the scope of the project, new analytical methods for determining the acid input into the lubricating oil were developed and successfully applied. On the basis of extensive short and long-term engine tests, none of the three test fuels (E0, E30 and M15) showed a significant input of short-chain organic acids (formic and acetic acid). In comparison, for all fuels the input of nitric acid into the lubricating oil is a power of ten higher. The engine tests also revealed a significant decrease in the viscosity of the lubricating oil as a result of higher fuel inputs when using bioalcohol blends with high proportions of high-boiling fossil components.

The boiling behaviour of these fuels therefore presents a challenge against the background of the increasing use of plug-in hybrid vehicles with higher cold operating ratios, more frequent cold starts and longer engine downtimes, as well as the use of water injection in gasoline engines. Despite the reduction in kinematic viscosity, the long-term engine tests did not reveal any critical signs of wear on engine components when bioalcohol blends were used. The results of the project show that a modern passenger car gasoline engine (Euro 6) with M15 and E30 blends can be operated in a vehicle with conventional combustion engine drive and correspondingly high hot operating ratios without major problems with regard to the ageing of the lubricating oil. The developed test methodology has proved its worth and can be transferred to similar tasks by the publication of the research report.

 

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Моля за извинение за евентуални неточности в превода. Ще съм благодарен, ако бъдат коригирани!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само някои уточнения:

- 2.0 TFSI двигателите са с 8 дюзи - 4 директно впръскване + 4 предкамерно (т.нар. инжекцион)

- използват теста с поглед към новите plug-in hybrid и hybrid модели на немските производители

- long-term engine test е 230 часа.. т.е. никакъв продължителен тест не е..

 

Общо взето немските автомобилопроизводители опитват да спасят ДВГ под напора на е-колите. Та затова и така изсмуканото заключение, на което нарочно не обърнах внимание, защото фактите са достатъчно показателни и всеки сам може да си прави изводи без да му трябва "услужливата намеса на журналиста".

 

Все пак всеки има глава на раменете си и може сам да реши дали да ползва 0W-20 или напр. 5W-30.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, DTEC написа:

Само някои уточнения:

- 2.0 TFSI двигателите са с 8 дюзи - 4 директно впръскване + 4 предкамерно (т.нар. инжекцион)

 

... а отчасти ползват и предкамерно впръскване, за да намалят попадането на гориво в маслото, понеже при директното впръскване най-много гориво попада докато загрее двигателя.

Същото се ползва и от Тойота. За съжаление в 1.5 турбо на Хонда има само директно впръскване и проблемът с горивото в маслото при къси пътувания в студен климат е много сериозен :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Всъщност предкамерното впръскване се използва ГЛАВНО поради натрупването на нагар/сажди във всмукателния тракт и по всмукателните клапани. С това впръскване се отстранява точно този проблем/недостатък. Намаляването на горивото в маслото е добър вторичен ефект (nice to have).

Не съм се интересувал с точност в кои режими се използва предкамерното впръскване при Audi, но за Toyota Corolla 2.0 Hybrid зная, че при ниско и средно натоварване на двигателя главното впръскване е от четирите предкамерни инжектора. Само при пълен товар се използва само директно впръскване.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

прав си, предкамерното намалява натрупването на сажди. На втек.нет  бяха писали че при Фв и тойота се работи в такъв режим и до загряване на двигателя, заради вкарването на гориво в маслото. нещо в същия смисъл съм чел и на зр.ру - дали е така не знам :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Ето и къде бил ключа към палатката..

Според една немска държавна организация използването на Е10 бензин води до намаляване на CO2-емисиите

CO2Einsparung_03_2019_RZ3.png

В същото време обаче намалява и употребата на Е10 бензин:

Benzinsorten_2017_u_2018_Marktanteil.png

Това обяснява голямото шумене напоследък в медийното пространство (както платените държавни телевизии, така и напр. youtube), което обяснява че всички нови бензинови двигатели са разработени за употреба на Е10 и че хората трябва да зареждат Е10 без да се притесняват за нищо.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...