Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

преди 21 минути, emod написа:

Според мен, при експлоатация на мотора при температури до -20 С (-25 С) няма да усетиш никаква разлика между двете масла.

Ако се съди по това видео (КЛИК) и до -30 (35) може да не усетиш разлика :) .

При условие, че измерването е коректно и CCS на Mobil 1 ESP 5w-30 при -35 С е 6045 мПа*с, то това масло на практика е 0w-, а не 5w-, тъй като се вписва в прага на CCS за 0w масла, който е 6200 мПа*с (при -35 С).

 

SAPS = сулфатна пепел, фосфор и сяра. Нивото на SAPS варира в зависимост от категорията масло - Low SAPS, Mid SAPS, Full SAPS. Обикновено за двигатели с DPF филтри и катализатори (при бензина) се препоръчват Low и/или Mid SAPS масла.

 

Мерси много, колега. За ниските температури - няма къде да карам при толкова ниски. Обаче и двете масла са 30-ки, т.е. че при оперативна температура 0w30 при cSt @ 100C е 12.2, а на 5w30 e 11.8, демек малко по-"дебело" е 0-та, но според мен това са пренебрежително малки разлики.

Иначе за SAPS предполагам, че и двете масла се водят Low SAPS, макар че 0w30 e 0.6, a 5w30 e 0.8. И също предполагам че по този критерий разликите са малки и едва ли нещо ще усети двигателя като разлика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш лесен старт през зимата, вземи нещо по-течливо, например по АСЕА А5:

https://www.ravenol.de/en/application-area/passenger-cars-1/ravenol-fds-sae-5w-30/ Нищо, че  е 5W30! Виж му Viscosity at –30°C = 3880 mPa.s

и Low Temp. Pumping viscosity -35°C (MRV) = 14.800 mPa*s

Друго много добро: https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-ssv-sae-0w-30/

Също така, много обещаващ бюджетен вариант е и https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html

https://lubricants.petro-canada.com/api/sitecore/LubesApi/DownloadResource?docID=IM-7978E&type=TechData&lang=en-BG

Всички тези масла са без естери, които няма да поглъщат конденз през времето на зимната експлоатация, за разлика от Мобил!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно SAPS:

saps.thumb.jpg.f3b5fde35f2fcd13a0b5f09948e90608.jpg

Mobil 1 ESP 0w-30 за мен лично клони към Low SAPS, докато Mobil 1 ESP 5w-30 е повече към Mid SAPS.

В Low и Mid SAPS маслата % съдържание на стандартните "метални" детергенти, съдържащи основно Ca, Mg и Na, е намалено. Именно тези метали са отговорни в най-голяма степен  за нивото на сулфатната пепел в маслото. Намаленото им съдържание обаче изисква да ги компенсираш с нещо друго, наречено ashless dispersants (безпепелен дисперсант/и), за да може маслото да продължи да си върши добре една от основните функции, а именно да държи в себе си замърсяванията. От тази гледна точка и Low SAPS, и Mid SAPS маслата следва да си вършат еднакво добре работата по поддържане на чистотата на двигателя.

 

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за зимата бих предпочел максималната защита на двигателя, вместо максималната защита на катализатора! ;)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

страхотно е че обсъждате въпроса но за съжаление може да се пише по темата само за опаковки 
на нашия пазар нищо не отговаря на истината като съдържание

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова може да поръчваш от чужди сайтове или общите поръчки. Има и магазини/сервизи, които не работят с ментета. Аз не бих се доверил да купя масло от магазин, в който не съм доста сигурен. А и някои от обсъжданите марки тук далеч не са популярни в България, така че ментета – трудно.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Off topic :  Преди 2 месеца гледах едно видео в  YouTube, как да различиваме ментетата с масло... Седмица по-късно, бях в провинцията в два магазина за масла и авто части.. Търсех филтри и свещи за Фабията на сестра ми... Докато,, шефовете", търсеха в компа по католог, аз им разглеждах  сортимента с маслата: над 70% от тубите не бяха оригинални!!! Може да си представите, какво е имало в тях... 👎👿🤬

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
6 hours ago, mitaka0007 said:

Off topic :  Преди 2 месеца гледах едно видео в  YouTube, как да различиваме ментетата с масло... Седмица по-късно, бях в провинцията в два магазина за масла и авто части.. Търсех филтри и свещи за Фабията на сестра ми... Докато,, шефовете", търсеха в компа по католог, аз им разглеждах  сортимента с маслата: над 70% от тубите не бяха оригинални!!! Може да си представите, какво е имало в тях... 👎👿🤬

пък  и какви "оригинални" части ще намерят по каталога😂😉...

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

@mitaka0007 - Коя провинция: България или Germany?

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 53 минути, DTEC написа:
  Скрий съдържанието

@mitaka0007 - Коя провинция: България или Germany?

 

Българската, естествено...!!! 😳

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Като налеем скъпо масло но Low saps на стара кола 200-300 000 km после отиваме на сервиз на двигателя :(

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, iso_eu написа:

 Като налеем скъпо масло но Low saps на стара кола 200-300 000 km после отиваме на сервиз на двигателя :(

Обоснови се .

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.11.2019 г. at 20:16, DTEC написа:
  Скрий съдържанието

@mitaka0007 - Коя провинция: България или Germany?

 

Off Topic

 

Много грозна дума (провинция...),като я чуя "полудявам"!

:offtopic:

 

 

  • Нагоре 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Какво толкова не ти харесва в тази римска дума?

Това, че в България някои я използват като обидно нарицателно, без да знаят нейното значение, говори за умствения интелект на тези някои.

 

 

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Off Topic

 

Звучи ми като нещо по низшестоящо!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Off Topic

 

Значението на 'римски' е окръг на български, а област се нарича regione. JHM живееш в град на 8000г и трябва да си горд с това. А провинцията София е само на 3000г

 

 

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, fenabg написа:

Обоснови се .


Ще пазим катализатора или искаме двигателя който е с доста повече хлабини от чисто нов да го караме с неприсъщо масло за него щото видиш ли в пропан бутана имало сяра ? И не отговаря на изискванията на производителя ....

Особенно някоя 2 - ка от К серията :)

На стар двигател му трябва доста по хубаво масло отколкото на нов.....или поне като за нов!

А не хидрокрег който му се “изпаряват” параметрите при еднократно загряване ....

 

;)

Редактирано от iso_eu
  • Объркан 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, JHM написа:
  Скрий съдържанието

 

Много грозна дума (провинция...),като я чуя "полудявам"!

:offtopic:

 

 

Off Topic

Аз съм си провинциално момче, и се гордея с това! Често го заявявам и на жената (софиянка)... Не намирам нищо негативно!? 😳😖:box::bg:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако двигателят не гори масло имали значение дали е фул или лоу сапс. 

Фул-а несъмнено предлага по-добра защита, не случайно Амсойл залагат на фул сапс масла, само евро формулата им е лоу сигурно, заради европейските маслояди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има значение Да.

Мдааа , ползвам Amsoil  от доста години.....и то основно Signature series 5w30 :) и е най -скъпо :)

Но това дали едно масло го гори двигателя не е  качествен показател!

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друга ми е мисълта. Ако колата не гори масло, то може ли да навредим на дпф-а и катализатора с фул сапс масло. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 46 минути, iso_eu написа:

 

Но това дали едно масло го гори двигателя не е  качествен показател!

Два абсолютно еднакви акорда аеродек , 97 мисля  бяха .Като еднакви двигател екстри дори и цвят . Единия с петронас 10в40 другия с Yacco 10в40 . не пипат грам обратно горят . Що за дилема ще да е ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен лично ме впечатлява двигателя , не ме интересува катализатора въобще :) че съм фен на бензина. Който кара дизел да му мисли.

 

До кога ще коментирате само вискозитета само ???

10w40 Yacсо или Петромакс .....нищо не значи. Дай точен модел на маслата ....Тоя вискозитет е най елементарния показател на всяко масло! 

 

Важни са както базата така и всички добавки на маслото .....вискозитета е последнто особенно едно просто 10w40. Нищо не значи !!!

 

 

Редактирано от iso_eu
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, iso_eu написа:

 

До кога ще коментирате само вискозитета само ???

10w40 Yacсо или Петромакс .....нищо не значи

А какво друго , прочети какво съм написал!

Редактирано от fenabg
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, fenabg написа:

А какво друго , прочети какво съм написъл!

Кой модел  колега ??? Yacoo само една боза  ли имат 10w40.?

Звучиш ми като офицялен дистибутор на масло ама в БГ :)

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, fenabg написа:

Единия с петронас 10в40 другия с Yacco 10в40 . не пипат грам обратно горят . Що за дилема ще да е ?

Знаеш добре, че го имах същия Акорд. Петронас го правят на много места и смятам, че там е бил проблема

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, iso_eu написа:

Кой модел  колега ??? Yacoo само една боза  ли имат 10w40.?

Ти май не четеш  , и петронас имат и те айран  . чети бе човек два еднакви двигателя , два еднакви !  единия гори едното другия другото сменя ме им марката само и спират !  Дали ме разбра ?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, vespa написа:

Знаеш добре, че го имах същия Акорд. Петронас го правят на много места и смятам, че там е бил проблема

За едното масло знам от къде е другото се купува винаги от едно и също място  а като внос не знам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, fenabg написа:

Ти май не четеш  , и петронас имат и те айран  . чети бе човек два еднакви двигателя , два еднакви !  единия гори едното другия другото сменя ме им марката само и спират !  Дали ме разбра ?

 

 

Явно не можем се разбра!

от Една марка масло примерно Motul и  примерно 10w40 има няколко серии масла ......едните са с една база и едни добавки ....другите с друга база и същите добавки примерно или с други добавки!

 

6100 или 8100 на Motul 10w40 сравняваме ? Че двете са абсолютно различни масла.....

Или по правилно

 POWER LCV ULTRA 10W40 или

 

6100 SYNERGIE+ 10W40

 

Или 2100 POWER+ 10W40

????

А да ти спре на момента от смяна на масло двигателя .....явно положението с двигателя е мнооо зле.....

 

И пак с пример - едно гадно масло двигателя може и да не го гори като количество но двигателя да се прецака !

 

ПП По добре двигателя да харчи читаво и правилно масло отколкото да не пипа M10 Д 

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, iso_eu написа:

 

 

 

6100 или 8100 на Motul 10w40 сравняваме ?

Отказвам се .

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 45 минути, fenabg написа:

Два абсолютно еднакви акорда аеродек , 97 мисля  бяха .Като еднакви двигател екстри дори и цвят . Единия с петронас 10в40 другия с Yacco 10в40 . не пипат грам обратно горят . Що за дилема ще да е ?

 

Превод може ли ?

Каква е дилемата не е ясна!

 

ПП

Като се прави тема за  масла е нужно да се минава тест за елементарни познания и чак тогава да има право да се пише в темата....или маслените теми въобще да не са в Общи дискусии?

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акорд  А  с петронас не гори 
Акорд  В  с Yacco не гори 
Aкорд  А с Яко  яде масло 
Акорд  В с петронас яде масло 
Теста е в една година и двете коли въртят около 25к на година 
Още да превеждам ? Всеки път са еднакви масла и пробези , и двете са на газ  , само джантите не са им еднакви.

Редактирано от fenabg
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, fenabg написа:

Акорд  А  с петронас не гори 
Акорд  В  с Yacco не гори 
Aкорд  А с Яко  яде масло 
Акорд  В с петронас яде масло 
Теста е в една година и двете коли въртят около 25к на година 
 

 

 несравними сравнения!

 

И какъв е извода ? Проблем с маслото или проблем с двигателя ???? И туй на чисто нови коли НОВ фнос ли стана ??? Ужасссс

 

Че аз нещо два еднакво износени двигателя не съм виждал ако ще и тапицерията на жабката и СД да са еднакви и един шофьор да ги кара ....

:)

 

Първо си провери гумичките на клапаните щом яде масло ....

После ако са нови но не оригинални ги смени с оригинални , После ако гори си провери маслените сегменти , пък дали като са сменяни са оцелени правилния ремонтен размер .....

 

После ако гори си виж картера за дупкаааа

После ако гори си провери дали аджеба си налял правилното масло ......ама  аз ги првя в обратен ред 

:)

 

После тези горните операции се правят от квалифициран автотехник и квалифициран маслар ......

 

За съжаление и двата типа хора в БГ са единици.

 

ППП

 

Пак ти казвам внимавай мноооого какво масло наливаш , последно се гледа 10w40 или 10w 50 ако въобще разбираш какво ти пиша!  Че усещам как ще налееш масло 50 лв литъра рейсингово в кола евридейка :) и пак маслото или двигателя ще  са виновни.

 

 

Оспамих темата  :(

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@iso_eu

Намесвам се да вмъкна едно уточнение в спора...

Относно:

преди 31 минути, iso_eu написа:

После тези горните операции се правят от квалифициран автотехник

За съжаление и двата типа хора в БГ са единици.

 

Колега, явно не знаеш, че fenabg е точно един от тези единици!

 

преди 31 минути, iso_eu написа:

Че усещам как ще налееш масло 50 лв литъра рейсингово в кола евридейка :) и пак маслото или двигателя ще  са виновни.

 

И тук ти е много грешно "усещането", защото fenabg е още и автомобилен състезател. ;)

 

Нищо лично! Просто уточняваме... :thumbs1:

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Ами супер, значи скоро ще се разберем :)

И аз нищо лично, но като прочета само едни глупави цифри за маслото ме хващат бесните .....тея цифри и марка масло нищо не значат....

Но и в спора се ражда истната....че отвсякъде само търговски трикове.

 

И гледам каквото съм научил да го споделям. Барем надвием търговците :)

 

И аз съм бил близо до професионалните БГ състезатели :)  Москвич на 2 -ра скорост рядко вдига 120-130 км /h  и бяга пред Форд сиера косуърд. :)

Верно е че на бира нещата са по тамън.

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Имай търпение, на Фенчето подробното писане не му е силната страна ... :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малиййй споделих интересен казус за коли без никакъв проблем .То се мина през гъсто масло до москвич и сиера косуърд . И двата акорда си се движат прекрасно и нямат никакви проблеми , няма да има сменям гумички ,и нищо дори и вискозитета  , просто споделих . 
П.п 8100 мотул 10в40 ми се иска да видя . 

Редактирано от fenabg
  • Харесвам 1
  • Объркан 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера се загледах в едно ново масло в продуктовата гама на Равенол - RAVENOL VSF SAE 0W-30. Все още го няма в ато24, да му видим цената.

Отговаря на спецификациите на ACEA C2 и има наистина впечатляващи характеристики! Особено би било подходящо за дизелите на Honda с DPF, а и без...

https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-vsf-sae-0w-30/

В брошурата пише "...for car diesel engines with and without turbocharging and direct injection."

За бензинки няма ли да става? Какво мислите? ;) :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

последно... за К-серия двигател на 200К ...

 

Гледам има черен петък за Равенол масла...

 

https://www.ato24.de/de/auto/ravenol-8-l-aktion.html

 

Какво препоръчвате като най подходящо?

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...