Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Погледни отново ПДФ-а за Supreme Synthetic от твоя линк и ще видиш, че GM Dexos1 Gen 2 го имат само 0W-20 и 5W-30. Останалите го нямат.

 

Редакция: Да, виждам, че в самия сайт са писали и на 5W-20, че има Gen 2. Едно от двете им е грешно. Аз бих заложил, че  техническият документ има по-голяма вероятност да е верен отколкото текст в сайта, но знае ли човек.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.gmdexos.com/brands/dexos1/index.html

Прави впечатление - повечето масла там са 0-20 или 5-30. Много малко 5-20, само 1 (!) 0-30

Може би в самия стандарт има нещо което "отсява" маслата по вискозитет?!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да попитам друго.

За PAO знаем, че имат свойството да "изпичат" старите семеринги и гумени уплътнения.

За GTL (Gas To Liquid) базата, има ли вече някакви наблюдения?

Понеже сега съм със Shell Helix Ultra 5W40 и след 4000 км, двигателят текна като лейка... Или вече им е дошло времето на старите семеринги?

И кои нови материали са устойчиви на такова въздействие на новите масла?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, dandilov написа:

Аз да попитам друго.

За PAO знаем, че имат свойството да "изпичат" старите семеринги и гумени уплътнения.

За GTL (Gas To Liquid) базата, има ли вече някакви наблюдения?

Понеже сега съм със Shell Helix Ultra 5W40 и след 4000 км, двигателят текна като лейка... Или вече им е дошло времето на старите семеринги?

И кои нови материали са устойчиви на такова въздействие на новите масла?

https://mobiloil.com/en/motor-oils/mobil-1/mobil-1-high-mileage (няма го в ато.де.)

Търсиш масло с така наречените "seal conditioners" (превод на български не се сещам в момента...???) . Спичането на сегментите не е добре, обаче на гумените уплътнения си е екстра (запечатват се) - въпрос на сметка спрямо бъдещия ремонт. По мое мнение ефтините масла се представят по-добре в това отношение спрямо скъпите, защото образуват нещо като като "мустак" (точно този , който спича маслообирачите) около уплътненията, който не пропуска масло. Ако искаш да си перфектен по-добре да си ползваш качествено масло и да отваряш мотора на всеки 200 000км примерно или да сменяш компроментирано уплътнение при проблем . С изпичането от ПАО-то не съм съгласен.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov 

Като цяло, GTL базовите масла притежават малки преимущества спрямо PAO-то по отношение на съвместимостта им с "гумените" уплътнения на мотора. Това е по думите на хора с пряк опит (дългогодишни блендери). Нещата в реалността обаче са доста сложни и зависят от много фактори, в т.ч. вида уплътнение. Може да хвърлиш едно око на това "DEVELOPMENT OF LUBRICATING OILS AND THEIR INFLUENCE ON THE SEALS" - КЛИК (сваля се директно като .pdf), където има доста интересно инфо за PAO-то (и не само), както и едно кратичко сравнение на въздействието на I, II, III, GTL и PAO върху NBR (Nitrile Butadiene Rubber) еластомери.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, dandilov написа:

Аз да попитам друго.

За PAO знаем, че имат свойството да "изпичат" старите семеринги и гумени уплътнения.

За GTL (Gas To Liquid) базата, има ли вече някакви наблюдения?

Понеже сега съм със Shell Helix Ultra 5W40 и след 4000 км, двигателят текна като лейка... Или вече им е дошло времето на старите семеринги?

И кои нови материали са устойчиви на такова въздействие на новите масла?

Ravenol SVE от предната страница е точно такова масло... уж

А и във всяко масло се слагат добавки борещи слабите му страни.... на ойл.ру пишеха че 3-4% 2ра група напълно неутрализира слабостите на ПАО-маслата - дали е така...

 

анализ на мобила: https://www.oil-club.ru/forum/topic/35128-mobil1-extended-performance-high-mileage-5w-30-api-sn-svezhee/

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.04.2019 г. at 21:44, emod написа:

В BITOG излезе VOA на Amsoil XL 5w-30:

amsoilXL5w30_VOA.thumb.png.d37af51710c95c77011c07f269465add.png

Линк BITOG - КЛИК

VOA на същото масло се очаква и в oil-club.ru.

Ще бъде интересно да се сравнят двата анализа и коментарите на двете школи :).

Ето ги анализът от oil-club.ru - КЛИК

Eдно масло, което определено си заслужава вниманието (според мен) - нестандартен ILSАC GF-5 "API SN Plus + Dexos1 Gen2 Plus" :), базирано на качествена III гр. с малко PAO за баланс :thumbs1:.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, Amsoil-ът от последната обща поръчка дойде с приятна изненада - новата формула. :D

 

IMG_20191028_190025.jpg

 

Последно бях гледал въпросите под продукта в сайта и не очаквах развитие от Август насам. Още повече, че не са си актуализирали и снимките:

 

Цитат

 

Hello, is this the updated oil formula from 2018 on (bottle says 75% more wear protection) ?

Question by: Martin on Aug 9, 2019 12:16:00 PM

 

Thank you very much for your inquiry and your interest in our products. The current stock of our AMSOIL Signature Series engine oils corresponds to the old formulation (label WITHOUT 75% more wear protection imprint). At the moment we cannot tell you if and when we will offer the new formulation and ask for your understanding.

Answer by: ATO24 Team (Admin) on Aug 9, 2019 12:25:00 PM

 

 

Новата формула обсъждана ли я някъде назад?

Това е от производителя и е свързано с LSPI (low-speed pre-ignition):

https://blog.amsoil.com/why-did-we-reformulate-signature-series-synthetic-motor-oil/

 

Благодаря предварително!

Редактирано от dindin
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам спомен да е имало задълбочено обсъждане. На няколко пъти сме отбелязвали, че нова рецептура е с понижени нива на сулфатната пепел - до около 1.2% (по данни от Амсойл), и е "пълна програма" - PAO + естери + бор + молибден + калциево-магнезиев пакет. В oil-club.ru има анализ на новата формула (КЛИК), но и там дискусията е ограничена. Прави впечатление, че сулфатната пепел е 1.05% (съгласно резултата от анализа). Маслото си е класа :).

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 47 минути, emod написа:

Прави впечатление, че сулфатната пепел е 1.05% (съгласно резултата от анализа).

Чудесно, благодаря ти! Това горното много ме радва. :)

 

Точка 5 от анализа (щелочное число) дава някакво обяснение за разминаването при измерения TBN спрямо данни от производителя, та доверяваме се на Amsoil. :thumbs1:

Също така са намалили "сапуна" наполовина, че и повече ...

Може би така е по-добре, тъй като имаше оплакали се (вкл. и аз) от предишната формула, че действа доста агресивно в почистването. :D

Редактирано от dindin
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, dindin написа:

Също така са намалили "сапуна" наполовина, че и повече ..

Не са го намалили :). Заменили са част от калция с магнезий. Калциевият и магнезиевият сулфонат са най-често използваните детергенти в моторните масла. Ето една кратка статийка от PQI of America - КЛИК

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, emod написа:

Заменили са част от калция с магнезий

Така е, точно това загледах в момента. :thumbs1::D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го и анализът на новата формула на Amsoil SS 0w-20 в BITOG - КЛИК. За сравнение с Oil-club-a.

А това е на 5w-30 - КЛИК

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@emod

Относно Amsoil XL 5W20,

Направило ли ти е впечатление как "поема" колата при ниска скорост на по-висока предавка? Например на 4-та при 40 км.ч. И намираш ли разлика при същите условия с предишното Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудно ми е да кажа "точно колко по-леко" в сравнение с Шела работи мотора (много е субективно). Мога да кажа само, че се усеща разликата. Моторът се развърта много леко (като цяло),  особено когато маслото загрее. Не съм си правил такива експерименти - "поемане от ниска скорост на по-висока предавка", с Шела, нито сега с Амсойла. Не подлагам мотора на такова "мъчение" :D. Това е един от тежките режими на работа с много износване и негативи за мотора. С Амсойла съм пробвал само с плавно натискане на педала (от около 1500 об./мин) и мотора си поема добре (на равно!).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зададох ти тоя въпрос, защото при мен, след преминаване от SSO 0W30 на Shell Helix Ultra 5W40, има доста голяма разлика!

При SSO 0W30 нямаше как да карам с 40 на 4-та. Просто моторът "умираше"! Та за това тогава си карах на трета до 50 км.ч.,че даже и до 60, за да може да поеме нормално на 4-та. Иначе при настъпване на втора, трета и т.н., моторът развърташе по-бързо от сега.

При Шела имам доста по-голям въртящ момент в ниските обороти! Без проблем си карам с умерено подаване на газ на 4-та при 40 км.ч. Моторът не се тормози. Върви си съвсем спокойно и ми прави кеф. :) ... пък и икономия на гориво в градската среда. ;)

Та ми е интересно дали си забелязал и при теб някаква промяна след смяната на вискозитета. Ако следваме логиката, би трябвало да развърта по-бързо, но да си загубил от въртящия момент в ниските обороти...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква би била логиката „по-гъстото“ масло да дава повече мощност при ниски обороти спрямо „по-тънкото“? За намаляването на положителния ефект от по-тънкото в ниските обороти виждам логика, но чак да се обърне в полза на по-гъстото ми е необяснимо. (Говоря от гледна точка на ефективна мощност)

 

Ако говорехме за много голям товар (натиснат додолу педал на газта) при ниски обороти може би по-гъстото би помогнало за намаляване на blow by газовете, знам ли, но ти говориш за спокойно круузване на ниски обороти?

 

Интересно ми е на какво би го отдал ти?

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, dandilov написа:

Без проблем си карам с умерено подаване на газ на 4-та при 40 км.ч.

Off Topic

При мен на 4-та с 40 км/ч оборотите са 1250 об./мин. Когато подам газ, макар и много леко, се усеща "леко притрисане" на мотора. Комфортният минимален праг на оборотите за подобно ускорение - с "галене на газта", е 1500 об./мин. От тези обороти моторът си дърпа доста приятно при умело боравене с педала на газта. За себе си съм установил, че 1750 об./мин. (на 4 и 5-та предавка) се върха на сладоледа за икономия на гориво и удоволствие от усещането за "липсата" на мотор под капака. С Амсойл 5w-20 се чувствам все едно карам електромобил :).

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, dandilov написа:

При Шела имам доста по-голям въртящ момент в ниските обороти!

ВЕрвай! :D Единственото обяснение на субективното ти усещане (ако е реално) е ако моторът ти е "издухан" и по-гъстото масло уплътнява сегментите и вдига компресията в цилиндрите. Обикновенно се съпътства с горене на масло.

Редактирано от inspektora
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@inspektora
 

Off Topic

 

Колега, ВЕрвай, че знам какво пиша! Въобще не е "субективно усещане", а реална разлика!

Моторът ми не е издухан и не харчи масло. Комресията е между 10 и 11 бара и на 4-те цилиндъра. Мерена от fenabg, преди да го налея това масло. ;)

 

 

@emod

Off Topic

Сега се сещам, че сме с различни скоростни кутии. :)

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 44 минути, dandilov написа:

Колега, ВЕрвай, че знам какво пиша! Въобще не е "субективно усещане", а реална разлика!

Реална? Мерил си на Дино тест ли? Що ли другите се хабят да чипват моторите, като то ставало само със смяна на маслото :D

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, dandilov написа:

Без проблем си карам с умерено подаване на газ на 4-та при 40 км.ч. Моторът не се тормози. Върви си съвсем спокойно и ми прави кеф. :) ... пък и икономия на гориво в градската среда. ;)

Същото удоволствие си доставям и аз,но на сравнително равен път:)!

Никакви претрисания при подаване на газ на 4-та нямам.

Говоря от името на К20Z2 :D с Mobi1 0W20AFE:thumbs1:.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, dandilov написа:

Зададох ти тоя въпрос, защото при мен, след преминаване от SSO 0W30 на Shell Helix Ultra 5W40, има доста голяма разлика!

При SSO 0W30 нямаше как да карам с 40 на 4-та. Просто моторът "умираше"! Та за това тогава си карах на трета до 50 км.ч.,че даже и до 60, за да може да поеме нормално на 4-та. Иначе при настъпване на втора, трета и т.н., моторът развърташе по-бързо от сега.

При Шела имам доста по-голям въртящ момент в ниските обороти! Без проблем си карам с умерено подаване на газ на 4-та при 40 км.ч. Моторът не се тормози. Върви си съвсем спокойно и ми прави кеф. :) ... пък и икономия на гориво в градската среда. ;)

Та ми е интересно дали си забелязал и при теб някаква промяна след смяната на вискозитета. Ако следваме логиката, би трябвало да развърта по-бързо, но да си загубил от въртящия момент в ниските обороти...

 

Извинявай, ама това как маслото дигало с 10-30-40% въртящия момент е вече леко в серията ЕЖК

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По добре уплътнява, най вероятно от там е усщането.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, inspektora написа:

Реална? Мерил си на Дино тест ли? Що ли другите се хабят да чипват моторите, като то ставало само със смяна на маслото :D

 

Преди 4 часа, Restless написа:

Извинявай, ама това как маслото дигало с 10-30-40% въртящия момент е вече леко в серията ЕЖК

Няма нужда от заяждане, просто колегата dandilov е забелязал по балансирана работа на двигателя с това масло. Аз на 4та и 40км си настройвам обикновеното газово на сивика, явно има защо? 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен производителят изкарва колата от завода с вискозитет, който предлага максимален пърформънс и икономия, така че по-скоро трябва да се въртим около него ако искаме горните две, вече друг е въпросът дали мощността и икономията се препокриват със защитата, аз и за това се въздържам от 0в20 и продължавам с 5в20, но когато минах от 5в40 на 5в20, определено усетих, че моторът работи по-добре, вече дали му се е вдигнала мощността не мога да кажа, но разходът ми падна. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет бригада,

 миналата седмица се "обзаведох" с автобус 😍 - хонда стрийм с К20 и сега в неделя мисля да сменя масло.

Предния собственик е сложил хадо 5-40 и колата няма разход вече около 8000км, сега съм пред дилема петро канада 0-30 или 5-30, като пари нещо около 60лв за 5л ако има друг по добър избор ще се радвам някой да даде насока, мерси предварително,

 

Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита придобивка :thumbs1:. Аз лично бих избрал Петро-Канада СС 5w-30 за София (гледам инфото ти за локация). Това масло е dexos1™ Gen 2, за разлика от 0w-30, което не е.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, didich написа:

Привет бригада,

 миналата седмица се "обзаведох" с автобус 😍

Виж си първо валовете в какво състояние са и тогава избирай масло. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, те ако са станали вече "рошави", е все едно какво масло ще слага... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още ще има шанс за буталата и цилиндрите. Ма с тая тиня за брички и тн. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека поиска насока,а вие му хвърляте на боб..!

Колега "didich",наливай "петро-то",което е дал като съвет "emod".За този бюджет,е много добър вариант:thumbs1:.

"Фена" също предлага масла,както и би ти пречоръчал (предполагам),някое изпитано за модела:).

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 46 минути, JHM написа:

Човека поиска насока,а вие му хвърляте на боб..!

Колега "didich",наливай "петро-то",което е дал като съвет "emod".За този бюджет,е много добър вариант:thumbs1:.

"Фена" също предлага масла,както и би ти пречоръчал (предполагам),някое изпитано за модела:).

 

Човек не му хвърлям боб  , тоя мотор е проблемен  и се влияе много от малслото с което се кара  . От скоро имам и аз стийм с к20 и се кара с 5в30 GDI на Yacco. Но за тоя бюджет масло аз нямам ! 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за коментарите, утре взимам петрото 5-30 4+1л от Чавдар и отивам да сменявам, маслен филтър взех на MAHLE, до колкото успях да видя в аутодатата мотора събира 4,2л.

Сега за валовете - последния път когато е правен реглаж на клапаните валовете били перфектни, това като инфо от предния собственик, човека е запален фен, не е търговец, че да ме излъже, а като дойде моя ред да регулирам клапани живи и здрави ще ги видим тия капризни валове, за сега мотора е пушка, мърка като коте, когато колата чука на обороти не се разбира дали е изгасена или запалена, все едно съм се качил на хибрид няма никакъв шум и тресене

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според това колко имаш  градско/извън не повече от 7-8хил .км  при 80% градско на петрото 5 на 30.Това са моите наблюдения на кола на газ .Колкото повече извън града имаш може да си позволиш по-голям пробега. 

Как разбирам аз че не издържа при мен  започва да го гори към 6 хил. км но това е експлоатация само на къси разстояния тъкмо загрее мотора и се спира колата.

3а това го използвам PetroCanada SS последно от общите поръчки доиде на 36лв 4 л новото 5 w30 с отстъпката която вече я няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наближава смяна на масло и досега винаги съм ползвал Mobil 1 ЕSP 5w30 без проблем. Обаче предвид наближаващият зимен период и това, че чета тук положителни отзиви относно нисковискозитетните масла се замислям за 0w30. Принципно съм на схемата, когато едно нещо работи добре да не го променям. Обаче като сравнявам характеристиките им, че то 0w30 на cSt @ 100C дори има по-висок вискозитет макар и с малко. HTHS им е еднакъв, sulphated ash е по-малко при 0w30 (някой може ли да обясни ролята му). 0w30 няма туба от 4 литра (моят Акорд побира 3.7), затова ако реша да минавам на него ще трябва 4х1 л, което малко ще оскъпи цената, но не е проблем. Да се занимавам ли изобщо с тази промяна или разликите са минимални и никаква реална полза няма да се почувства? Приемам всякакви мнения.

0w30.jpg

5w30.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, при експлоатация на мотора при температури до -20 С (-25 С) няма да усетиш никаква разлика между двете масла.

Ако се съди по това видео (КЛИК) и до -30 (35) може да не усетиш разлика :) .

При условие, че измерването е коректно и CCS на Mobil 1 ESP 5w-30 при -35 С е 6045 мПа*с, то това масло на практика е 0w-, а не 5w-, тъй като се вписва в прага на CCS за 0w масла, който е 6200 мПа*с (при -35 С).

 

SAPS = сулфатна пепел, фосфор и сяра. Нивото на SAPS варира в зависимост от категорията масло - Low SAPS, Mid SAPS, Full SAPS. Обикновено за двигатели с DPF филтри и катализатори (при бензина) се препоръчват Low и/или Mid SAPS масла.

Редактирано от emod
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двете  масла са "на една база" - практически еднакви, според хим състав, в 0в маслото има малко повече ПАО (10% с/у 5% в 5в)

Което и да сложиш няма да сбъркаш

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...