Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Много (повечето) производители броят 3та група за синтетика. Затова под етикета „полусинтетика“ може да няма никаква 4та или 5та група.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих определил подобни производители като джендър ориентирани, това че 3-та група се доближава по качества до 4-та, не я прави синтетика, за това са и подобни теми, за да се хвърля светлина върху истинската същност на нещата, сиреч да разобличаваме измамниците. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами в някаква степен е разбираемо след като всички го правят, ако си този, който прави качествено масло 3та група, но не го нарича синтетично (напр. Петро), само заради това губиш доста клиенти. А да правиш образователен маркетинг, обяснявайки какво-що… мисля, че е безмислено. А и бях чел някъде из линковете в темата, че крайният продукт след обработката на 3та група е толкова различен, че не е изцяло грешно да се нарече синтетично направен => етикет „синтетика“. Аз пак бих го нарекъл несинтетичен, но ако всички използват терминът синтетика за 3та група, то би следвало и ние като потребители да си обновим дефиницията, за да говорим на един език. Нека някой ме допълни / коригира, ако греша.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но все пак, въпросът ми е принципен. Защо 10w40 след около някви километри продължава да не го харчи, а например 0w40 за малко над 1000км от максимум пада на средата. Юркането хич не беше малко, но преди 7хиляди и нещо не мърдаше. 5w30 Comma дори изкарва по-малко.

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основата при "полусинтетичните" масла е минерално масло 60% и повече обикновено. Другото добавено е в зависимост от производителя, желанието му за ниска себестойност и печалба. Масово слагат хидрокрек. Е, има и някои "екзотики" с добавка на 4-та група, но са рядкост.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен не ми е ясно защо все още се използват "термини"/класификации на маслата, като минерално, полусинтетично, синтетично..

Правилната съпоставка през годините би била следната:

минерално - група 1 (типични представители 15W-40)

полусинтетично - група 1 + група 2 (типични представители 10W-40)

синтетично - група 2 (типични представители 5W-40)

напълно синтетично - група 3 (типични представители 0W-40)

Всичко това са "старите" масла със старите им наименувания.

От няколко години 2-3-4-5 всички рафинерии бяха преоборудвани (най-вече заради занижените изисквания за съдържание на сяра в продуктите) и към момента най-голям дял в световен мащаб имат базовите масла група 2.

Всички "стандартни" масла на пазара (ниските класове Shell, Mobil и всички Castrol) са съставени от > 50-60% от база 2/2+.

Елитните масла на масовите производители (Shell Helix Ultra ECT, Mobil 1 ESP) са от база 3/3+.

 

Първоначално при появата на изискване от автопроизводителите (главно японски) за употреба на високо ниско-вискозни масла (0W-30, 5W-30, 0W-20, 5W-20, 0W-16 и т.н.) блендерите на масла са избрали да използват PAO, което до тогава се е използвало само в маслата за скоростни кутии и греси. По този начин се появява и група 4 в автомобилните масла. С появата на естерите (главно за състезателни масла) се появява и група 5. После се появяват и първите съдебни дела (2013-2015) и маслата получават новите си наименувания - тези, които срещаме в днешни дни. Понеже PAO и естерите са твърде скъпи за автомобилния сектор се появяват и производни на PAO и естери. Но те са все така скъпи. Всичко това води до появата на групи 2+ и 3+, които се използват главно при високо ниско-вискозните масла. Типичен представител на 3+ е GTL (база използвана в Shell Helix Ultra ECT, Mobil 1 ESP).

 

EDIT: Нанесени са корекциите на DTEC и следващият му пост е скрит (emod).

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен не ми е ясно защо масла базирани на 1-ва, 2-ра и 3-та група се определят като синтетични! Лошото е, че има хора, които падат в този капан, мислейки си, че си сипват синтетика, щото на бутилката пишело така и си го сменят веднъж в годината, и си карат по 20к км., защото видиш ли било синтетика и нямало проблем. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 29.09.2019 г. at 14:04, Rakeem написа:

Лошото е, че има хора, които падат в този капан, мислейки си, че си сипват синтетика, щото на бутилката пишело така

Всичко е маркетинг... В "капана" попадат тези от цитата в подписа ми.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, emod написа:

Днес ми е ден за новини :) .

След Шела започнах „новия проект“.

И той е Amsoil XL 5w-20 в моя D15Z8.

На Амса ще асистират Honda ОЕМ маслен и въздушен филтър.

Представям Ви „масления отбор“:

WP_20191005_029.thumb.jpg.91b1d698c3191e9faeca6cbd5526355d.jpgWP_20191005_030.thumb.jpg.f764b5c08ccc2698295077222598b3cc.jpg

 

Нямам представа колко ще трае този проект. Всичко е под огромен въпрос. За сега ще се въздържа от коментари.

 

Ще постна само и единствено снимки на налягането на маслото, което - след доста хвърлен труд и размисли през последните 15-ина дни, в момента измервам с механичен манометър (запълнен с глицерин), който е проверен за точност на показанията му в лаборатория.

Манометърът е свързан с 2 метра PTFE тръбичка с армирана оплетка към сандвич плейта преди масления филтър. Диаметър на PTFE-то е 5мм. Системата манометър – PTFE  е обезвъздушена и манометърът реагира веднага на налягането. Показанията му съвпадат с предходните такива, правени със същия този манометър, но с около 60-ина сантиметра тръбичка.

Температурата в картера измервам с термодвойка и уредче, купено от ИКЕА и преработено. Показанията на термодвойката са проверени с кипяща вода и са точни (повече в момента не мога да постигна).

И така, първо показанията на налягането при Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30:

WP_20190920_001.thumb.jpg.1ce268adb905c4e23fbd6935f5f44817.jpg WP_20190920_002.thumb.jpg.cf2d9dbf7f56445935ee7121f0564ff4.jpg

 

Ето ги и показанията на налягането при Amsoil XL 5w-20:

WP_20191005_023.thumb.jpg.15a7b1afeedb90acf393690f77362365.jpg WP_20191005_024.thumb.jpg.718dd1ca0bb85ef48386e59bb7762ec1.jpg

 

Сами виждате резултата. Няма нужда от коментар.

 

Указаните стойности на минималното налягане от Honda при 80 С на маслото са:

0.7 бара на празен ход – 750 об.мин.

3.5 бара на 3000 об.мин.

 

Предвид това, че Amsoil-ът в момента държи по-голямо налягане от минималното и то с добри стойности, за сега проектът продължава :).

 

 

 

Много добър избор с оглед цената и аз съм му хвърлил око откакто узнах, че Петрото си е чист хидрокрек без капчица синтетика, потвърдено от официалното им представителство. Първо мислех на Сигначър-а да се метна, но няма смисъл, след като не искам да правя по-дълги пробези от 10к с едно масло. Чакаме капкови проби :) 

https://www.silveradosierra.com/vendors-row/new-reformulated-amsoil-xl-synthetic-motor-oil-t655785.html

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ще кажете за Равенол SVE 5w-30 ?

Блазни ме акцията 4+1 ...

убих се, не намерих анализи на това масло ...

На сайта описанието е много примамливо - https://www.ato24.de/media/catalog/datenblatt/RAVENOL_SVE_Standard_Viscosity_Ester_Oil_SAE_5W30_0.pdf

https://www.ravenol.de/en/product-range/high-mileage-motor-oils-1/ravenol-sve-standard-viscosity-ester-oil-sae-5w-30/

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да добавя

ровейки попаднах на https://www.oem-oil.com/forum/

Има анализи на масла - включително на пресни HONDA SYNTHETIC BLEND SAE 5W-20 и HONDA ULTIMATE Full Synthetic SAE 5W-20

Общо взето... доста средни масла

https://www.oem-oil.com/forum/OTChET-OB-ISPYTANII-MASLA-5/?p=1

https://www.oem-oil.com/forum/OTChET-OB-ISPYTANII-MOTOR-25/?p=1

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както е добавено в коментара отдолу за Хондовото 5В20 - "простичко и евтино". Добрите неща са точно такива.

2 смени карах с него и моторът бе доволен, както и семейният бюджет.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Restless написа:

Какво ще кажете за Равенол SVE 5w-30 ?

Минералка + хидркрек+естери и пълен пакет ZDDP - Full SAPS дет му са вика... :)

Интересно би било за мен, ако се продаваше за около 4 - 5 Евро/литър.

При тая цена, дето са му праснали, резко ме губят като купувач.

 

П.П. Между другото, не участва в акцията 4+1!

Ето тези участват: https://www.ato24.de/en/car/ravenol-4-1-action.html

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, dandilov написа:

Минералка + хидркрек+естери и пълен пакет ZDDP - Full SAPS дет му са вика... :)

Интересно би било за мен, ако се продаваше за около 4 - 5 Евро/литър.

При тая цена, дето са му праснали, резко ме губят като купувач.

 

П.П. Между другото, не участва в акцията 4+1!

Ето тези участват: https://www.ato24.de/en/car/ravenol-4-1-action.html

 

къде му гледаш хим анализ, че не намерих?

https://www.ato24.de/en/ravenol-sve-standard-viscosity-ester-oil-sae-5w-30.html

Официално - не участва. Но 1л е 8.50е, а 5л са 34 - точно 4* цената на литър :), т.е. 6.8/л

Иначе - FDS 5-30, ECS 0-20, SFE 5-20 ... ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Restless

Благодаря за въпроса!

Изхождах на прима виста от факта, че е обявено за "полу-синтетика".

Има и друго като ориентир при Равенол. Лимонено - жълтите туби са минерални масла. Сивите са "полу-синтетика"(т.е. минералка с добавки хидрокрек и др.), а в златистия цвят са другите (хидрокрек, РАО и т.н.)

 

Постарах се да намеря msds:

 https://elit-oil.io.ua/files/0001/31/00013193.pdf

В секция III113658094_MSDSSVE5W30.thumb.jpg.35f2ede112083fb49cc57270f4295387.jpg

Основа: Минерално масло.

Субстанции:

1. CAS No.: 64742-30-9 в концентрация 5–15 Wt %  (Distillates (petroleum), chemically neutralized middle).

A complex combination of hydrocarbons produced by a treating process to remove acidic materials. It consists of hydrocarbons having carbon numbers predominantly in the range of C11 through C20 and boiling in the range of approximately 205°C to 345°C (401°F to 653°F). Това дори не е хидрокрек! :o

Не са "hydrotreated", а "chemically neutralized" петролни дестилати... Моля emod да поразясни малко!

2. CAS No.: 93819-94-4 в концентрация  < 1.5 Wt %. (zinc bis[O-(6-methylheptyl)] bis[O-(sec-butyl)] bis(dithiophosphate). Това е ZDDP.

 

Естерите не са посочени в msds-а, но щом ги има в наименованието на маслото, значи трябва да присъства някакво количество...

 

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дани,

За съжаление повече от година не се занимавам "активно" с масла и вече не съм много „в час/в крак“ с материала. Просто не ми остава никакво време :dunno:.

Но... принципно и много накратко/грубо казано, този CAS номер - 64742-30-9, кореспондира с т.н. GAS OIL(s), една от отделящите се фракции при преработката на суровия петрол. Съвкупността от различните отделени фракции при преработката на суровия петрол бива наричана „petroleum process streams”.

Picture1.thumb.jpg.bc4d7287d97aa129febd10ddd4ed363a.jpg

Ето описание:

Gas oil streams (тези фракции) are produced either by atmospheric distillation or by secondary processing of the materials derived from the vacuum distillation of the residuum from the atmospheric distillation of crude oil.

Т.е. по всяка вероятност това е минерално масло, както в описано и самия MSDS-а :).

 

П.С. Само да допълня, че MSDS-a е от 2016 г. и има голяма вероятност вече да не е актуален - Равенол е бърза и много гъвкава компания, както знаем :) .

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, emod написа:

Т.е. по всяка вероятност това е минерално масло, както в описано и самия MSDS-а :).

В MSDS-а това е дадено като максимум 15% добавка. Иначе базовото масло е минерално.

Води се: "химически неутрализирани петролни дестилати" каквото и да значи... :lol:

 

преди 9 минути, emod написа:

П.С. Само да допълня, че MSDS-a е от 2016 г. и има голяма вероятност вече да не е актуален - Равенол е бърза и много гъвкава компания, както знаем :) .

Да, така е. Но с оглед на продукта, като такъв (конкретно това масло), едва ли ще са променили нещо кардинално в него...:rolleyes:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dandilov написа:

химически неутрализирани петролни дестилати

Ето ТУК

Кликваш на Risk and Safety Statements - Т, 45 и 53-45.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с 2 думи... според вас за К20 на 220К км, какво масло и защо ...

SVE (минерална база + естери)

FDS 5-30, ECS 0-20, SFE 5-20 - синтетики, с различни пакети ...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Restless

Според мен FDS 5W30 или SSV 0W30.

Поради конструктивните особености на K20.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересен избор на масла:

RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 -> ACEA A3/B4

RAVENOL FDS SAE 5W-30 -> ACEA A1/B1, ACEA A5/B5

RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20 -> ACEA A1/B1, ACEA C5, ILSAC GF-5

RAVENOL SFE Super Fuel Economy 5W-20 -> ACEA A5/B5, ILSAC GF-4, ILSAC GF-5

RAVENOL SSV 0W-30 -> ACEA A5/B5

 

Както се вижда много "шарена картина" относно спецификациите - от A1/B1, през A5/B5 и A3/B4 до C5 и всичко това с и без ILSAC. Същото е и при вискозитета - от 0W-20 / 0W-30 до 5W-20 / 5W-30.

 

Ако автомобила ще се шофира главно градско (къси разстояния, чести стартове) в предстоящия зимен сезон, то аз бих препоръчал масло с вискозитет 5W-30 и спецификация ACEA A3/B4 или С3 с/или без ILSAC (тук моята препоръка е без ILSAC при предидена употреба от над 180 мото-часа).

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 49 минути, DTEC написа:

 

Ако автомобила ще се шофира главно градско (къси разстояния, чести стартове) в предстоящия зимен сезон, то аз бих препоръчал масло с вискозитет 5W-30 и спецификация ACEA A3/B4 или С3 с/или без ILSAC (тук моята препоръка е без ILSAC при предидена употреба от над 180 мото-часа).

 

Моля да обясниш, каква е логиката при чести стартове в условията на отрицателни температури, да избереш най-нетечливото масло при такива условия?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен е интересно защо наличието на Илсак е недостатък 😲

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5W-30 може да е най-нетечливото от изброените, но е достатъчно течливо за целта.  А и после сравнително бързо ще става по-течливо, защото ще се разреди с гориво и кондензирала вода.

Преди 1 час, Restless написа:

И на мен е интересно защо наличието на Илсак е недостатък 😲

На 14.08.2019 г. at 10:43, dandilov написа:

Ресурсът на 5W20 (ILSAC GF-5) при бензин е около 150 - 175 м.ч. Това си спомням от лаб. анализите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, DTEC написа:

А и после сравнително бързо ще става по-течливо, защото ще се разреди с гориво и кондензирала вода.

FDS 5W30 и SSV 0W30 имат достатъчно запас да станат на 5W20 и 0W20 при такива условия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен разреждането на маслото и "ставането" му на нещо друго си е проблем.

То ако беше толкова лесно, производителите на масла щяха да имат едно основно масло (напр. 15W-40) и да си го разреждат с нафта/бензин после до 5W-30, 0W-20 и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам тия, който разбират от масла :Какво е мнението им за това масло //www.ato24.de/en/ravenol-tsj-sae-10w-30.html&xid

и ако налея от него на Хонда Джаз 2006 1.2 която в момента ми гори 500гр. на 1000км и е с :/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html 

Питането ми е ще се намали ли разхода .Пък току виж и спре да го пипа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш масло с по-висок вискозитет по-логично е да вдигнеш второто число, не първото. Т.е. 0-40 или 5-40. Не бих се наел да дам съвет относно конкретния мотор, но не бих очаквал чудеса свързани с разхода на масло. Обаче друго масло е доста икономичен начин да опиташ и нищо не губиш.

 

От този ценови диапазон (ако това ти е ограничението) по-скоро бих погледнал shell helix ultra отколкото полусинтетика на Равенол.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 52 минути, valoi7 написа:

Искам да попитам тия, който разбират от масла :Какво е мнението им за това масло //www.ato24.de/en/ravenol-tsj-sae-10w-30.html&xid

и ако налея от него на Хонда Джаз 2006 1.2 която в момента ми гори 500гр. на 1000км и е с :/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html 

Питането ми е ще се намали ли разхода .Пък току виж и спре да го пипа?

разходът може да се намали, може и да се увеличи - не пречи да се провери. Но по-скоро трябва да отраниш проблема (не знам за Джаз каква е обикновено причината)

Дали ще харчи 500 или 400 или 600/1000 ...

petro-canada-supreme-synthetic-5w-30 не е пълна синтетика, може и по-зле :)

https://www.ato24.de/en/ravenol-sve-standard-viscosity-ester-oil-sae-5w-30.html - теоретично това е масло което хем е течно хем е специално третирано за поизносени двигатели ... но чудеса няма как да станат

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е уникално.

Други вискозитети ще има ли,0w30 , 5w30. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Богат избор на 5W30 има и сега!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно за Prista Oil маслата с база VHVI Group III са напълно синтетичен продукт (fully synthetic).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
47 minutes ago, pendoc said:

Богат избор на 5W30 има и сега!

Които да имат спецификациите от червените надписи...............Дай едно такова с ILSAC GF5  ,Gen2

1260031817_PRISTAILSC.thumb.jpg.4f77af66ae67f2faabbc1ed297d2c73e.jpg

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслата API SN са почти идентични с тези отговарящи на ILSAC GF-5 и поради това казах, че 5W30 има достатъчно.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Petro-Canada серията Суприм синтетик?

Приста не са ли масла на Лукойл пребрандирани? така поне съм си мислел досега. Иначе нищо не пречи да се забъркват хубави масла, остава и цената да е добра :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми не е вярно

https://lubricants.petro-canada.com/en-gb/brand/supreme-synthetic

Цитат

Approvals:

API SN Plus licensed

GM dexos1™ Gen 2 licensed

 

Suitable for use:[1]

Meets or exceeds ILSAC GF-5 requirements

Meets the latest API Resource Conserving standard

Chrysler MS-6395

Ford WSS-M2C945-A/B1

Meets oil specification requirements for Honda, Mazda and Hyundai/Kia vehicles

От миналата година цялата им серия SS ( както и по-бюджеткната Supreme) са с нови формули и допуски

SS маслата покриват спесификациите  - изключение на 0w-16 маслото - ясно защо.

 

Редактирано от Restless

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...