Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Не съм го ползвал.

Аз предпочитам по-чести смени с ново и прясно масло.Но при мен е 90% градско каране и това е тежък режим на експлоатация,за това използвам бюджетно масло.

Има много неизвестни при теб,какво масло си карал до сега ,колко км,в какъв режим градско/извънградско.

 

За хубаво и скъпо масло  с нов  вискозитет подготви двигателя

Ето тук  прочети 13 пост

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчаха ми за моя мотор също така Mobil 1 0W40 ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, balin написа:

А за това какво ще кажете : Масло RAVENOL Eco Synth ECS 0W-20

Перфектно..,още от първия път "оцелваш десятката":thumbs1:.

 

За по малко пари и по чести смени,Petro-Canada от линка на  "CARPERA".:)

 

Тук.. още едно,има и други,но стига за сега, че ще продължиш да се чудиш и объркваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, JHM написа:

Перфектно..,още от първия път "оцелваш десятката":thumbs1:.

 

За по малко пари и по чести смени,Petro-Canada от линка на  "CARPERA".:)

 

Тук.. още едно,има и други,но стига за сега, че ще продължиш да се чудиш и объркваш.

Колега ,а какво ще кажеш за : Mobil-1 0W40 ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
55 minutes ago, balin said:

Препоръчаха ми за моя мотор също така Mobil 1 0W40 

 Ако е 10w40.

Далеко от тези които ти го препоръчват  ако искаш да караш дълго колата си. 

Наистина прочети темата за маслата и ще си намериш хубаво масло.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, CARPERA написа:

Кой го препоръча някой магазинерче бивш продавач на зеленчуци.

Далеко от тези които ти го препоръчват  ако искаш да караш дълго колата си. 

Наистина прочети темата за маслата и ще си намериш хубаво масло.

 

Препоръча ми го познат, който кара само Хонди и каза че е много доволен от това масло ! Защо си негативно настроен към Mobil 1 ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го разчетох  като 0w40 a като 10w40.

Най много ментета в бг.

Не даваш никакво инфо за това какво е било  преди в мтора

. Каквото и да сложеш ще се скапе бързо затова ти дадох тема да четеш.

Каква е цената на този Мобил подозирам че за нея ще вземеш 2-3 туби от по 4л PetroCanada 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, CARPERA написа:

Не го разчетох  като 0w40 a като 10w40.

Най много ментета в бг.

Не даваш никакво инфо за това какво е било  преди в мтора

. Каквото и да сложеш ще се скапе бързо затова ти дадох тема да четеш.

Каква е цената на този Мобил подозирам че за нея ще вземеш 2-3 туби от по 4л PetroCanada 

 

Ето го : https://maxcar.bg/avtomobilni-masla/mobil-1-new-life-0w-40-4l

цената му е 60лв. за 4 литра.

Досега в колата беше 5W40

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж съм взимал от такъв сайт  ,не този т,рябва да се внимава с датата на наливане в тубата. Датата или е повече от 5 год складов престой ,или е изтрита. Никой не гледа кога е наливано маслото, и те на това разчитат ,продават преоценени масла на ниска цена.

От немския сайт в форума  ни винаги идват прясно наляти  масла.

Аз не бих наля в мотора си масло стояло повече от 3 год в тубата.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

 

днес ми попадна една полска марка К2 https://www.k2car.com/en/catalog/categories/37-engine-oils

Някой да се е сблъсквал с това масло, използват се думички като "using the latest NANOTECH technology" ... "Contains the highest quality compositions PAO" и т.н., а и като видях на каква смешна цена е за бутилка от 5л /около 40лв за 5W30/ ми се стори доста подозрително.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползвал съм техни продукти  полир поста за фарове  и козметика  за кола.Вършат работа не са най-добрите ,това че са поръчали на някой да им  направи масла с супер технология и малко пари е направо само реклама.Ти си реши дали да участваш в експеримента им.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и не получих адекватен отговор на въпроса ми масло с какъв показател е най-подходящо да сипя на автомобила ми , като се има предвид че е над 10 години , бензин 2.0 150 коня ? Не ме интересува толкова марката ,колкото самите числа на маслото ,подходящи за тази кола ?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разбрах с каква кола си (Civic, Accord...), кой код (номер ) двигател си и т.н.

Дай конкретни данни, за да ти се отговори.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 26.07.2019 г. at 12:42, emod написа:

Аз пък искам да поздравя колегата (той си знае кой е, запазвам анонимността му - GDPR :D, нека сам си каже) с включването му във финансирането на анализа. Моите уважения за тази твоя постъпка (втора такава вече)! Благодаря ти (и на другите съмишленици) за анализа!

Е, аз съм тоя любопитен ентусиаст... :D

Благодаря ти за добрите думи! :thumbs1:

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предположи, че си ти поради описанието "любопитен ентусиаст" :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, balin написа:

Така и не получих адекватен отговор на въпроса ми масло с какъв показател е най-подходящо да сипя на автомобила ми , като се има предвид че е над 10 години , бензин 2.0 150 коня ? Не ме интересува толкова марката ,колкото самите числа на маслото ,подходящи за тази кола ?

Отговорът е даден в линка към таблицата от пост #1064 на колегата @CARPERA. Марката категорично трябва да Ви интересува, не само цифрите. Не се препоръчва примерно масло Кастрол от български магазин, понеже както беше изказано преди доста мнения се бутилира в Русе по лиценз , но базовото масло , което използват е от български държавен резерв за армията и е сигурно на възраст 40 години. Само присадките идват от чужбина в кашони. Определени марки също залагат на базови масла от 2 или 3 група, а други имат и 4 и 5 в състава си. Вие проверихте ли таблицата всъщност?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, dandilov написа:

Аз не разбрах с каква кола си (Civic, Accord...), кой код (номер ) двигател си и т.н.

Дай конкретни данни, за да ти се отговори.

 

 Има го по-нагоре написано ,но ето пак :

Honda CR-V 2008 г. 2.0 мотор, бензин, автоматик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/2/2019 at 11:43 PM, balin said:

Така и не получих адекватен отговор на въпроса ми масло с какъв показател е най-подходящо да сипя на автомобила ми , като се има предвид че е над 10 години , бензин 2.0 150 коня ? Не ме интересува толкова марката ,колкото самите числа на маслото ,подходящи за тази кола ?

И аз така, ама ще караме по таблиците и това е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговори има, ако човек положи малко усилие в търсене и четене или поне даде нужната информация към въпроса си. Тези, които ги мързи или нямат време да ровят с търсачката, могат да следват информацията в първия пост и таблицата или да изчакат да се включи някой по-вещ с отговор. Тук е отворен форум и не вярвам, че на някого му се плаща за съпорт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 minutes ago, Pavel_Pavlov said:

Отговори има, ако човек положи малко усилие в търсене и четене или поне даде нужната информация към въпроса си. Тези, които ги мързи или нямат време да ровят с търсачката, могат да следват информацията в първия пост и таблицата или да изчакат да се включи някой по-вещ с отговор. Тук е отворен форум и не вярвам, че на някого му се плаща за съпорт.

#1056

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.08.2019 г. at 14:00, balin написа:

Има го по-нагоре написано ,но ето пак :

Honda CR-V 2008 г. 2.0 мотор, бензин, автоматик.

За теб маслата са 0W20 ILSAC GF-5 или 0W30 и 5W30, но със спецификация ACEA A5/B5.

Аз бих използвал последните.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със същия R20A (CR-V 2008 г. 2.0 , бензин, автоматик) и при мен ситуацията е следната:

От самото начало в Бултрако бяха зареждали само Honda 5W-40, Hydrocrack.

В тази тема ми препоръчаха да мина плавно на 0W-20, като засичам и дали има промяна в харченето на масло.

Миналия октомври си направих експеримент с Petro Canada Supreme Synthetic 5W-30, от което съм доста доволен, като се има предвид цената.

 

По принцип не надвишавам 10 х. км. годишно и сменям октомври. Към момента имам малко над 7 000 х. км., 50/50 градско/извънградско. Въпросът е, че последните 3 000 км. са лятото, извънградско (магистрали) и започна да пипа маслото. Към момента съм долял 200 мл. Възможните причини според мен са две, може би комбинирани:

1. Поизчерпан ресурс на маслото

2. Висока скорост и често влизане във високи обороти (4-5 хил. rpm), понеже я натискам по баирите.

Точно същото нещо бях установил и при горния хидрокрек от Бултрако.

 

Та мисля да си взема най-сетне пълна синтетика 0W-20 и да видя как е. Чудя се в момента между Ravenol ECS 0W-20 и някое от тези двете: Honda 0W-20

и Honda FS 0W-20 Последното май е вносно от САЩ. Конкретно какво ще препоръчате? Или алтернативи?

Редактирано от note

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Както Honda Full Synthetic 0W-20 (черната бутилка), така и Honda Ultimate Full Synthetic 0W-20 (сивата бутилка) са основно 85-90% хидрокрег (CAS 64742-54-7; предполагаемо III гр., но под този CAS номер могат да се обявяват и II гр. бази).

Т.е. от гледна точка на базовите масла тези масла на Honda не се различават от Petro-Canada Supreme Synthetic, с което си в момента, тъй като и Петрото също е с базови масла от III група, при това с отлични характеристики.

Що се отнася до Ravenol ECS 0W-20 (USVO - ultra strong viscosity oil), то това масло би могло да се нарече "истинска синтетика", доколкото доминантно е на базови масла от IV (PAO) и V групи.

Дали си заслужава да инвестираш в Ravenol-а ще зависи от условията ти на експлоатация на колата. Колкото по-тежки са те, толкова повече ще изпъкват предимствата на PAO-то и V-та група над III група. Не трябва да се забравя обаче, че един добре балансиран пакет добавки може да компенсира в значителна степен "минусите" на III гр. и да направи маслото, като цяло, равностойно в голяма степен на "истинската пълна синтетика".

Трябва разбира се да решиш за себе си и спорът 0w-20 vs 0/5w-30 :) или казано по друг начин - икономия на гориво и опазване на околната среда (CAFE) vs по-добра защита на мотора (евентуално!).

В цялата тази ситуация не забравяй и 5w-20 маслата, особено ако нямаш експлоатация при екстремно ниски зимни температури (под -20/25 С).

5w-20 притежават по-голяма стабилност спрямо 0w-20 (за да не генерализирам - поне спрямо 0w-20 масла , базирани на III гр.), тъй като не губят вискозитета си (на жаргон - не пропадат), понеже имат много по-малко (или никакви, в най-добрия случай) подобрители на вискозитета (VIIs; VM).

  • Нагоре 2
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря,

Отправната точка ми е опазването на мотора.

Както казах, сменям маслото есента. Зимата карам рядко, на къси разстояния, градско...но пък у нас температурите не са кой знае колко ниски. Лятото наваксвам с дългите маршрути, тогава натискам и двигателя в обороти, както си трябва. Колата се кара на бензин.

Май се потвърждава изводът ми от миналата година, че 5W-30 златната среда, само че с по-честа смяна.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш желание и ресурси, можеш да направиш следния експеримент:

Взимаш Petro-Canada Supreme Synthetic 5w-20 = ниска цена + чудесно масло за класа си. Ползваш от октомври до края на март. Ще имаш леко преимущество за зимата, идващо от 20-ката. През зимата нямаш натоварване на мотора (водя се от указана от теб зимна експлоатация), така че нямаш притеснения относно износване. С идването на летния период ще видиш как се държи мотора при по-високи температури. Евентуално можеш да удължиш експлоатацията до края на април - началото на май и да установиш харч на масло.

Ако 5w-20 не ти се понрави, минаваш обратно на 5w-30 :) .

Идеята е: 6-месеца (условно зима) на 5w-20 и 6 месеца (условно лято) на 5w-30 бюджетно, но качествено масло. Стига разбира се да те устройва крайната цена на този подход.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, emod написа:

 Както Honda Full Synthetic 0W-20 (черната бутилка), така и Honda Ultimate Full Synthetic 0W-20 (сивата бутилка) са основно 85-90% хидрокрег (CAS 64742-54-7; предполагаемо III гр., но под този CAS номер могат да се обявяват и II гр. бази).

Т.е. от гледна точка на базовите масла тези масла на Honda не се различават от Petro-Canada Supreme Synthetic, с което си в момента, тъй като и Петрото също е с базови масла от III група, при това с отлични характеристики.

Що се отнася до Ravenol ECS 0W-20 (USVO - ultra strong viscosity oil), то това масло би могло да се нарече "истинска синтетика", доколкото доминантно е на базови масла от IV (PAO) и V групи.

Дали си заслужава да инвестираш в Ravenol-а ще зависи от условията ти на експлоатация на колата. Колкото по-тежки са те, толкова повече ще изпъкват предимствата на PAO-то и V-та група над III група. Не трябва да се забравя обаче, че един добре балансиран пакет добавки може да компенсира в значителна степен "минусите" на III гр. и да направи маслото, като цяло, равностойно в голяма степен на "истинската пълна синтетика".

Трябва разбира се да решиш за себе си и спорът 0w-20 vs 0/5w-30 :) или казано по друг начин - икономия на гориво и опазване на околната среда (CAFE) vs по-добра защита на мотора (евентуално!).

В цялата тази ситуация не забравяй и 5w-20 маслата, особено ако нямаш експлоатация при екстремно ниски зимни температури (под -20/25 С).

5w-20 притежават по-голяма стабилност спрямо 0w-20 (за да не генерализирам - поне спрямо 0w-20 масла , базирани на III гр.), тъй като не губят вискозитета си (на жаргон - не пропадат), понеже имат много по-малко (или никакви, в най-добрия случай) подобрители на вискозитета (VIIs; VM).

 

Благодаря ти за изчерпателния отговор ! А какво би казал за Mobil 0W40 ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mobil 1 FS 0w-40 е едно чудесно масло на PAO-GTL-естери. Можеш да видиш анализ на свежото масло (VOA) тук - КЛИК.

Въпросът по-скоро е – наистина ли имаш нужда от него?

Ако караш при температури под -30 С (и надолу), яко планинско, писта и уличен рейсинг режим,  ако имаш над 40 С летни температури, ако моторът харчи (повечко) масло и губи налягане на маслото (което по-скоро ще бъде индикация, че трябва да се прегледа и ревизира), ако имаш нужда от повече детергенти и противоизносни добавки (пак поради износен или занемарен мотор) – да, това е твоето масло, но не очаквай то да бъде панацея за болежките на мотора. Ще бъдеш разочарован.

При една нормална експлоатация на мотора ти, проектиран да работи с нисковискозни масла (като 0w-20), и при условие, че моторът е технически изправен, 0w-40 е по-скоро излишно (поне според мен).

Ето и извадка за CR-V от последната таблица с препоръчаните от Honda масла:

crv.thumb.png.d1df19e57340cb7c85ffb4bd6a30950a.png

Можете да видите цялата таблица ТУК (първия пост на темата, III част, Honda Oil Application Chart - March 2019).

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора и разясненията !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично мое мнение!

Използването на масла 0W-20 и 5W-20 в България не е необходимо.

Аргументи:

1. Зимата:

- при много чести студени стартове маслото се разрежда с бензин. То така и така си е с нисък вискозитет, защо да пропада още.

- при изстиване кондензира вода в маслото, отново разреждане.

2. Лятото

- вискозитет "20" не е подходящ за температури на въздуха от над 30/35°C. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета от време на време за връзката между „топлия“ вискозитет на маслото и външната температура и имам въпрос (искрено, това не е никакво заяждане :D ) – защо трябва да са свързани? В крайна сметка работната температурата на двигателя (загрял) се поддържа една и съща и зиме и лете, нали? Или поне това е целта на системата. Ако има намаляване на ефективността на охладителната система и не може да насмогне комбинация от горещ външен въздух, голямо натоварване на двигателя, високи обороти… тогава бих разбрал.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз това бих го казал за зимата, няколко дена е - 15 навън, маслото е на - 8,10 градуса. За 2 до 3 минути скача над нулата и после е като пролет и есен. И според някои двигателят ще се изшкури за тези 2 минути повече от лятото w20 масло на 35 градуса над 3хил.об. и няколко часа каране. Не искам да се заяждам с никой, просто имам лични наблюдения и разсъждения. И някоя друга проба направена. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Pavel_Pavlov написа:

В крайна сметка работната температурата на двигателя (загрял) се поддържа една и съща и зиме и лете, нали? Или поне това е целта на системата.

За коя температура пишеш - температура на охлаждащата течност или температура на маслото.

Температурата на охлаждащата течност се изменя в интервала от 85°C до 110°C (приблизителни стойности за ДВГ, варират за различните двигатели), в зависимост от обороти, натоварване на двигателя и още много различни параметри. Тази температура може да бъде коригирана от термостат, първа степен на вентилатор и втора степен на вентилатор. Охлаждащата течност няма "контакт" с локални горещи точки (hot spots).

2025412543_Khlmittel-Temperatur.thumb.png.b4470efcc251f3e0b8f8874948abd6fa.png

Температурата на маслото се изменя от около 80°C до 120°C/130°C. Като тук "корекцията" на температурата (за голямо количество двигатели) няма.

 

На предишния ми автомобил имах възможност за получавам информация за температурата на маслото. При една и съща скорост на темпомат по магистрала в равнинна северна Германия с температура на въздуха 24°C имах температура на маслото от 101°C-105°C, докато в равнинна Унгария при температура на въздуха от 36°C - 110°C-113°C. До каква степен включения климатик в Унгария е указвал влияние, не мога да кажа.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А каква е разликата между 0W20 ILSAC GF-5 и 0W30 ILSAC GF-5 , тъй като от Petro-Canada има само 0W30 на немския сайт ?

Редактирано от balin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.08.2019 г. at 17:16, Pavel_Pavlov написа:

Чета от време на време за връзката между „топлия“ вискозитет на маслото и външната температура и имам въпрос (искрено, това не е никакво заяждане :D ) – защо трябва да са свързани?

 

Колегата е казал "лично мнение" все пак. :) Моето мнение, че връзка няма или е пренебрежима. Неслучайно на едно място в таблицата сме описали вискозитети Xw30  за "повишен разход на масло, офроуд, теглене на каравана или по-спортно каране". Мисля, че е ясно защо.

"За нашия климат" и "за двигател на много километри", които са част от репертоара на "майсторския" колектив, където са и "японските коли са скъпи за обслужване" и други бисери какво да кажем ...

За състезания примерно слагат "летни" вискозитети 40/50/60, но там вискозитетът далеч не е единствения критерий.

 

На 6.08.2019 г. at 20:28, DTEC написа:

До каква степен включения климатик в Унгария е указвал влияние, не мога да кажа.

За работата на климатик и съответно по-високата температура на маслото предполагам, че фактор е бил увеличеното натоварване върху двигателя, но това е просто предположение.

 

Диапазоните на температурата на маслото, посочени по-горе са реалните като вторият 110°C-113°C е по-оптимален за маслото и двигателя съответно.

 

АКО ТРЯБВА ДА ДАМ ГЕНЕРАЛЕН ОТГОВОР НА ВСИЧКИ КОЛЕГИ, КОИТО НЕ СПРЯХА ДА СЕ ЧУДЯТ И ДА ПИТАТ, ДА ПОДПИТВАТ И ДА РАЗПИТВАТ КАКВО МАСЛО ДА СЛОЖАТ:

ЛИЧНО МОЯТА ПРЕПОРЪКА Е:

PETRO CANADA SUPREME SYNTHETIC 0w30/5w30

И НЕ, НЯМА ДА ИЗКАРА 20000 КМ

Редактирано от dindin
Добавен текст, че това е лично моя препоръка.
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 50 минути, balin написа:

А каква е разликата между 0W20 ILSAC GF-5 и 0W30 ILSAC GF-5 , тъй като от Petro-Canada има само 0W30 на немския сайт ?

 

Параметрите са описани тук:

https://lubricants.petro-canada.com/api/sitecore/lubesapi/downloadresource?docID=IM-7978E&type=TechData&lang=en-BG

 

А други вискозитети се намират тук:

https://www.moto25.bg/13-dvigatelni?q=Марка-Petro+Canada

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, dindin написа:

Диапазоните на температурата на маслото, посочени по-горе са реалните като вторият 110°C-113°C е по-оптимален за маслото и двигателя съответно. 

Защо мислиш така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, DTEC написа:

Лично мое мнение!

2. Лятото

- вискозитет "20" не е подходящ за температури на въздуха от над 30/35°C. 

 

От всичко, което съм прочел и аз стигам до този извод. В Оwners Manual-а неслучайно пише, че ако често се кара при външни температури от и над 35С, това се водят "екстремни" условия и е нужна по-честа смяна на маслото. Изобщо темата "Дали и как и на какво влияе външната температура" е доста обширна и интересна. Много често чувам следния коментар: "Пука му на двигателя колко са градусите отвън, той си работи на константна температура". Да, на двигателя може да не му пука, но на маслото със сигурност му пука. От Хонда не препоръчават различен вискозитет за различните сезони, обаче и те се застраховат по-честото сменяне на маслото в "екстремни" условия. Наблюденията на колегата DTEC с температурата на маслото в Германия/Унгария доказват тези думи. Според мен когато се правят проби на двигателя и се дискутира кое колко издържа и дали му е време за смяна, освен с традиционните критерии като изминати километри, време от последна смяна, моточасове, градско-извънградско е добре да се въведе и още един критерий - "екстремни условия на експлоатация", което ще рече дали и колко е карано при много ниски или високи външни температури.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dandilov написа:

0W20, особено пълната синтетика, са проектирани да работят от минус 40 до плюс 40 градуса външна температура. Така, че факторът "външна температура" в този случай не би трябвало да го обсъждаме.

Penrite Oil е на друго мнение:

vbPGa02nIR

https://www.penriteoil.com.au/knowledge-centre/Viscosity/237/What-is-an-SAE-Viscosity/180

 

WLTP цикъл с един и същ автомобил и масло при различни температури:

 

Engine-coolant-blue-lines-and-oil-temperatures-green-lines-temperature-evolution.png

  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се, че колегата DTEC започна да разсъждава като мен. От година се опитвам да обсъдим точно това за вискозитета на маслото за нашите стари бензики :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...