Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Здравейте, колеги имам въпрос - досега съм карал с Равенол DXG , сега искам да пробвам Castrol на тази смяна , проблем ли е да се смесят маслата , защото някъде четох че това DXG е малко по специфично масло.И какво мислите за тия добавки за промивка на мотора преди смяна на масло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време бях пуснал запитване до Ravenol.de дали могат да се смесят Castrol Edge Titanium FST LL 5w-30 и Ravenol ECS 0w-20. Отговорът чрез българския им представител бе, че не могат.  Ето линк към поста ми с отговора им - КЛИК. Предполагам, че ако им пишеш ще ти отговорят същото и за DXG-то :) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A защо трябва да се смесват, точиш старото и наливаш новото, можеш да изсмучеш остатъка за по-чисто.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, vespa написа:

Нека той да каже, по принцип или 5w30,има в предвид. 

 

Преди 22 часа, Pavel_Pavlov написа:

Любопитството ми беше породено от конкретното 5w-30 ilsac gf-5, но зададох въпрос генерално. @dandilov, би ли споделил в какво се изразява разликата?

 

Имах предвид, че писах конкретно за масла 5W30 със спецификация ILSAC GF-5, понеже тях коментирахме. За тях писах 150 м.ч. на бензин и 200 м.ч. на LPG. Както споменах, те са mid SAPS и със среден TBN. Също така повечето от тях са на "хидрокрек" - базово масло.

Маслата със спецификация по ACEA A3/B4 ( пълната синтетика обаче) и ACEA A5/B5 са Full SAPS и висок TBN. Което обуславя и по-голям ресурс от диспергиращи свойства. От лаб. анализите се вижда, че те могат да изкарат 8 - 10 хил. км. и/или 250 м.ч. на бензин.

 

Това исках да кажа по-горе в дискусията.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде към цялата схема с мото часовете на колите добавете в схемата и ск.кутия  и всичко ще се обърка тотално. 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нека се включа и аз, за начало с две извадки от ръководството на Accord за един и същ двигател: 3.0 V6  J30A1, но монтиран различни години. До 2000 Хонда препоръчва 5W30, след 2000: 5W20. В същото време, в Австралия, където не действа малоумието "CAFE"  ot Castrol препоръчват 0W40. 

 

Как да си обясни човек това?

 

J30A1_2000.thumb.jpg.8b2016cf1c6aa70f5455e5d7d2606c78.jpg

 

J30A1_2001.thumb.jpg.e867674597ce5e2bcb45cfceb1534141.jpg

 

И обърнете внимание, колко тъъничко отдолу подшушват, че, видиш ли, ако нямало 5W20, и 5W30 ставало.... А може би става и 0W40? или 5-50, както пише в някои ръководства на Мазда, с уговорката, естествено, за извън Щатите или Евросъюза?

Редактирано от V4st*r

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 56 минути, fenabg написа:

Айде към цялата схема с мото часовете на колите добавете в схемата и ск.кутия  и всичко ще се обърка тотално. 

По какъв начин да я добавим в двигателното масло? :D

 

@V4st*r

5W20 = икономия на гориво. Това целят. А в Австралия, при 50 градусови жеги, няма да му е хич добре, на мотора, с това масло. За това там 0W40. Хем за зимата "0", хем за лятото "40".

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, dandilov написа:

По какъв начин да я добавим в двигателното масло? :D

 

Дани предавателните числа. С една кутия караш с 40 на 3 с 2500 с друга на 4000 с трета на 2150 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, dandilov said:

Имах предвид, че писах конкретно за масла 5W30 със спецификация ILSAC GF-5, понеже тях коментирахме. За тях писах 150 м.ч. на бензин и 200 м.ч. на LPG. Както споменах, те са mid SAPS и със среден TBN. Също така повечето от тях са на "хидрокрек" - базово масло.

 Маслата със спецификация по ACEA A3/B4 ( пълната синтетика обаче) и ACEA A5/B5 са Full SAPS и висок TBN. Което обуславя и по-голям ресурс от диспергиращи свойства. От лаб. анализите се вижда, че те могат да изкарат 8 - 10 хил. км. и/или 250 м.ч. на бензин.

 

Това исках да кажа по-горе в дискусията.

Мерси за уточнението. Първоначално помислих, че намекваш, че моточасовете се мерят по различен начин при другите масла, затова останах объркан. Вече е ясно, мерси. Явно 1 моточас си е 1 моточас за нашите дискусии и препоръки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 16 минути, fenabg написа:

Дани предавателните числа. С една кутия караш с 40 на 3 с 2500 с друга на 4000 с трета на 2150 

Аха, това си имал предвид. Така си е!

 

преди 15 минути, Pavel_Pavlov написа:

Явно 1 моточас си е 1 моточас за нашите дискусии и препоръки.

Да, за нормално каране обаче!

Ако обичаш да "пържиш", emod и fenabg обясниха каква е разликата.

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А аз по горе в дискусията исках да кажа, че това не е точно така. 

На 4.07.2019 г. at 13:12, Pavel_Pavlov написа:

например сменям маслото и слагам три таймера: 8000км, 1 година и 200 моточаса и когато чукна едно от трите маслото е за смяна? 

Не си искал да ме разбереш. Капковата проба е на 6м над 7000км и 100 моточаса и маслото е перфектно. Сменям почти на двойни километри може да няма 200 моточаса и по малко от година. 

Да се има в предвид маслото с което карам, dandilov го е написал по горе.:D

Редактирано от vespa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да отбележа една новост - поне аз сега я забелязвам (благодарение на поста на колега seafish в последната Обща поръчка - до 6 Юли).

В Ato24.com вече са налични и филтри Amsoil, в т.ч. Ea15K20 :) .

Които иска да пробва, може да погледне - КЛИК.

Цената на Ea15K20 е равна на тази на OEM филтър, закупен от Бултрако = 25 лв.

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Така.  Но аз имам и катализатор, за който също искам да се погрижа. На всяка цена ли трябва да наливам масло по ILSAC или ACEA C3, които са спец.  за катализатор? Или мога да налея и масло по ACEA A3/B4? (дават ги с пепелно съдържание 1,1%, докато пo ИЛСАК/С3 е 0,8)

И въобще,  дали маслата по ИЛСАК са принципно по-качествени, и дали масло по илсак 5-30, макар и по-тънко, пак не е по-добре защитаващо мотора в горещината от 5-40 по АСЕА?

 

Конкретно, трябва да избирам между тези 3те:

 

1. https://www.yacco-bulgaria.com/produkt/vx-1000-fap-sae-5w-40

 

2. https://www.yacco-bulgaria.com/produkt/vx-1000-ll-sae-0w-40

 

3. https://www.yacco-bulgaria.com/produkt/lube-gdi-sae-5w-30

 

Редактирано от V4st*r

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно питане и от мене,закупих масло от вносителите на Petro Canada за България от серията DURON 0W30  с уверението от тяхна страна че маслото е с високо качество и е подходящо за дизелови леки автомобили,че е с ниско пепелно съдържание и т.н и че е подходящо за дизеловата хонда.Сега като се поразрових видях че маслото го дават само за промишлени и тежкотоварни машини и камиони,за автомобили не пише нищо.Дали мога да им се доверя или да не рискувам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

По-добре го остави за зимата, а за сега вземи Сюприм синтетик 5в30, и за в бъдеще по-добре залагай на Сюприма, това им е върховата серия.

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, emod написа:

Да отбележа една новост - поне аз сега я забелязвам (благодарение на поста на колега seafish в последната Обща поръчка - до 6 Юли).

В Ato24.com вече са налични и филтри Amsoil, в т.ч. Ea15K20 :) .

Които иска да пробва, може да погледне - КЛИК.

Цената на Ea15K20 е равна на тази на OEM филтър, закупен от Бултрако = 25 лв.

Този филтър става ли за к24?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@V4st*r

Ако караш нормално - ползвай GDI.

Ако караш купето динамично, или спортно - ползвай VX 1000 LL SAE 0W-40.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Damasko написа:

Този филтър става ли за к24?

Amsoil сочи, че Еа15К20 става за всички Хонди от 1972 - 2009 г.

На сайта на Амсойл обаче намирам, че за К24Z3 и K24Z2 пасва Еа15К13.

Можеш да погледнеш ето ТУК.

А тук можеш да видиш размери и спецификации на филтрите - КЛИК

Нека някой колега, който е ползвал Amsoil филтър на К24 мотор, да сподели.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля да пропусна Амсойлските филтри.

https://www.amsoil.com/shop/by-product/filters-and-by-pass-systems/oil/amsoil-ea-oil-filters/

Досега филтрите ми съм ги развивал с 64мм шапчица, съответно горе пише:

Filter Wrench (64 mm) (GA265) Recommended for AMSOIL Ea Oil Filters and Ea Motorcycle Oil Filters EA15K09, EA15K10, EA15K12, EA15K13, EAO14, EAOM103, EAOM103C, EAOM109.

Явно моят е EA15K12, защото в Щатите CR-V с K20 няма и гидът им не ми е полезен. В Ато24 този филтър е €17.95.

 

Чумата да ги тръшне Евро07 дето спряха да вкарват VIC-овете - за тези пари купувах 3 броя ...

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.07.2019 г. at 16:27, mytanta написа:

Едно питане и от мене,закупих масло от вносителите на Petro Canada за България от серията DURON 0W30  с уверението от тяхна страна че маслото е с високо качество и е подходящо за дизелови леки автомобили,че е с ниско пепелно съдържание и т.н и че е подходящо за дизеловата хонда.Сега като се поразрових видях че маслото го дават само за промишлени и тежкотоварни машини и камиони,за автомобили не пише нищо.Дали мога да им се доверя или да не рискувам.

Колега, има няколко серии Дурон масла - UHP, SHP, Classic и тн ... кое ТОЧНО си купил? Ако може да споделиш и откъде, защото въпросните вносители на мое питане ме насочиха към мото25 ...

Ако маслото е UHP - добро масло за дизели с ПАО  - ето тест на такова след 10К км

https://www.oil-club.ru/forum/topic/35814-petro-canada-duron-synthetic-uhp-0w-30-api-ck-4-otrabotka-na-mazda-cx-5-posle-10-000km/

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е закупено от lubrifilt.bg, като от там съм поръчвал няколко пъти за последната година. Маслото е от серията UHP.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

странно... питах ги откъде мога да си купя техните масла на дребно и изобщо не предложиха от тях директно 0-о. Буквално преди по-малко от месец.

Би ли споделил приблизителната му цена?

Маслото е добро  и е за дизели.

50-70% е крак от минерално, 20-40% синтетика, което го прави "синтетично".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Препоръка за масло за Акорд  1.8 F18A3 от 1997-ма? Нямам книжката, за да видя какво пише вътре. В таблицата в първата тема е показано само 5W-30 за зимата или 10W-40 за целогодишна употреба, без друго инфо. Колата надали ще прави 10хил км на година и сигурно повечето ще е извън града.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм три коли с двигатели от серията F и доста километри навъртени. Пробвал съм различни масла, но най добре е 5w40 А3В4 за целогодишно ползване. По книжката го дават 10w40, но смятам, че не е много добре за зимата. 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ACEA A5/B5 само по себе си (без ILSAC / API) доколко е подходящо за Accord 7 K24A3? И по-конкретно Ravenol WIV 0W-30? Виждам, че пише, че е насочено към VW двигатели, така че не очаквам, но е ACEA A5/B5 и е доста намалено, та реших да питам. Та въпросът е както конкретно за маслото, така и по принцип за сертификата при отсъствие на други.

 

Като цяло досега сипвам по-евтинко 5W-30 (като Ravenol FO, Petro SS), но ми се пробва 0W-30 и тъй като последно време не виждам Petro 0-30 в Ato24, се чудя дали като му дойде времето края на август да не пробвам този равенол или другия вариант Shell Helix Ultra 0W-30 A5/B5. Shell-ът има също и API SL (който е по-старичък от последния SN/SN+). Това намерих като характеристики: data sheet PDF link и изглежда добре на хартия, а и мисля, че четох положителни мнения за Shell Helix Ultra.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички масла по АСЕА А5/В5, които съм виждал са със API SL. По-високо съдържание на цинк и фосфор за по-малко износване.

Особено на веригата и разпределителните валове, според мен.

За K24A3  - Ravenol SSV 0W30 или RAVENOL FDS 5W-30.

Може да пробваш и Шел-а като по-бюджетен вариант.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емо, малко да добавим новите модели в таблицата за маслата ,че хората ме питат на лични ...Honda Oil Application Chart - March 2019.pdf

  • Благодаря 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Няма проблем, но ще стане към края на седмицата, тъй като съм на море само с таблета, а с него ми е адски неудобно да върша нещо. Поздрави!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте,

След много четене тук и аз да отправя питане по отношение на масло. Отскоро съм притежател на Акорд 6 ген. двигател F18B2 на 150к км от Германия. Колата е с Кастрол 10W40 на приближаващо10000 км и предстои да се налее ново. И тук въпросите. С какво да се замени . По регламент трябва да е 5W30. Да се минава ли на него или да се кара със стария тип. Ако се минава да се прави ли промивка ( то си е желателно винаги май ) или не? Също така някакви съвети за филтър, че и той май си е важен.  Всякакви съвети и препоръки са добре дошли.

Благодаря предварително на откликналите се!

Редактирано от Accord 1,8i LS 2001

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е защото много си чел, достатъчно е да погледнеш 5,6 поста по на горе :D

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.07.2019 г. at 16:27, mytanta написа:

Едно питане и от мене,закупих масло от вносителите на Petro Canada за България от серията DURON 0W30  с уверението от тяхна страна че маслото е с високо качество и е подходящо за дизелови леки автомобили,че е с ниско пепелно съдържание и т.н и че е подходящо за дизеловата хонда.Сега като се поразрових видях че маслото го дават само за промишлени и тежкотоварни машини и камиони,за автомобили не пише нищо.Дали мога да им се доверя или да не рискувам.

Маслото е едно от най-качествените за този сегмент.Говоря от личен опит.Покрива и надхвърля моточасовете на съответната машина за интервал на смяна и то при убийствено натоварване и калпава нафта.За съжаление Лубрифит са търговци ,а не консултанти и ще ти продадат и бира за двигателя ,стига да оставиш пари....С две думи ако караш John Deere това е твойто масло.За всички приложения над 3000 оборота си има автомобилни масла.Естествено това не пречи на руснаците да карат с него джипки ,но големи бавнооборотни двигатели....

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
2 hours ago, vespa said:

Така е защото много си чел, достатъчно е да погледнеш 5,6 поста по на горе :D

Благодарско,

То от много четне явно съм пропуснал, че F18A и F18B ca  еднакви двигатели (може пък и така да е), пък и тая печатна грешка при мен от 10W40 на 5W30.... ама какво да ги правиш - японци (англичани)))))

Редактирано от Accord 1,8i LS 2001

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И вече е с по-ниска цена в Ато24 (линк). Не знам дали е временно, но за ваша информация :)

  • Благодаря 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

!!! Долните постове са преместени тук от темата Какво масло за Honda CR-V 2008 г. ?  на колегата @balin

Става въпрос за 2.0 мотор, бензин, автоматик.

 

Има чудесни теми за маслата, как някой да ти помогне като не знаем даже с какъв двигател си. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох доста в тези теми за маслата и пак не можах да се ориентирам какво масло точно да взема ! Двигателя ми е 2.0 бензин, автоматик

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/htmlview#

Пак прочети таблицата и това не е твоето масло 

Има и всички филтри  в таблицата,едва ли ще стува толкова масло и филтри 260 .Ти в Бултрако ли се натресе. 

Очаква се нова поръчка от този саит този месец

Ето ти едно бюджетно и добро масло

https://www.ato24.de/en/car-petro-canada.html

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за това какво ще кажете : Масло RAVENOL Eco Synth ECS 0W-20

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...