Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Сменете с 0W30, това е правилното масло за този двигател. Може да опитате с оригиналното на Honda, Castrol Edge Professional H C2 0W-30 или Motul 8100 eco-clean 0W30 C2.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, pendoc написа:

Може да опитате с оригиналното на Honda, Castrol Edge Professional H C2 0W-30 или Motul 8100 eco-clean 0W30 C2.

Добавям Mobil1 0W30 ESP.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JHM, Mobil1 0W30 ESP силно се доближава до това с което е карал колегата и се различава по характеристики от оригиналното.

Untitled.png

Untitled 2.png

Untitled 3.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията. Мисля, че взех решение. Motul 8100 eco-clean 0W30.

Дано няма много ментета.

Сивика го карах с Motul и бях останал доволен.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм карал и с трите, които съм посочил. В момента съм с Motul 8100 eco-clean 0W30 C2. Субективна разлика не намирам и за 10 000 км. не се е променяло нивото на нито едно от маслата! Можете да се включите в общите поръчки от форума, а в ato24.de  почти сигурно не е менте!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, Pavel_Pavlov написа:

Маркони, разбирам, че си по-навътре в материята от повечето от нас (от мен поне със сигурност), но не виждам нужда от сарказъм. Мерси за пояснението, дори ще се радвам, ако споделиш повече по темата, стига да имаш време и искаш, но не разбирам защо сарказма. Офтопик, извинявам се.

Не е сарказъм. Виждам ,че дълбаете в грешна посока.Всеки прецедент си има тънкости.Примерно въпросната верига създава доста главоболия преди и след смяна. Относно шума и вискозитета..При едни и същи обстоятелства без да се променя нищо механично ,а само маслото на теб ти говори ,че е виновно маслото,но аз твърдя ,че при тези малки разлики на вискозитета не можеш да хванеш разлика в шума на мотора ,даже и да имаш музикален слух. Но явно има нещо субективно ,което те дразни и затова повдигаш въпроса.Това са добавките и ако сложиш анализите на двете масла в една таблица разликите ще изскочат и няма проблема да е във вискозитета.При подобни казуси,колегите в големите маслени форуми ,много държат на предисторията на автомобила ,както и на доставчика на маслото.

Пример давам с моите коли....вече над 30 марки/модела масло тествани и карани по 3-4-5000 км,но никога няма да сравня поведението на мотора със старото и новото масло веднага след смяната.ЗАЩО- старото масло на  5000 км налято 5В-30 вече не е 5в-30.Вискозитета е мръднал нагоре или надолу,което е нормално.Добавките са отслабнали,конденза е свършил своята работа,горивото е измило каквото може,ЕГР-а е добавил сажди. От там идва и грешката при измерването,ако се прави такова.Но ако налеем масло А и веднага го излеем и го сменим с масло Б ,тогава вече можем да говорим за някакво честно съпоставяне на поведение.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото. Иначе друг колега писа с въпроса.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В BITOG излезе VOA на Amsoil XL 5w-30:

amsoilXL5w30_VOA.thumb.png.d37af51710c95c77011c07f269465add.png

Линк BITOG - КЛИК

VOA на същото масло се очаква и в oil-club.ru.

Ще бъде интересно да се сравнят двата анализа и коментарите на двете школи :).

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 47 минути, DTEC написа:

Отговор от Honda UK на въпрос за позволените вискозитети на маслото за i-DTEC двигателите.

С това предлагам може да се приключи мантрата, че 5W-30 е грешен вискозитет за тези двигатели.

Благодаря, колега.

Моят автомобил е закупуван от представителството на Хонда "Fugel" Германия, като колата е била техен служебен автомобил и е изцяло поддържана от тях.

Точно поради тази причина първата смяна направих с 5W30 (понеже дойде с такова масло). Решил съм да пробвам с 0W30, защото както споделих по-горе, има известно количество изгорено масло. Дали наистина е от марката и вискозитета... Ще си покаже. Другия вариант е мотор- турбина, но за сега няма да се набивам във филми. Така или иначе ако се строши, ще я правим. Заслужава си, защото колата ми доставя огромно удоволствие от шофирането.

Относно горенето на масло, когато паля сутрин, пропушва леко. Това е единственото пропушване, което има. Нито когато се натовари мотора, нито по друга причина пуши. Някои казват, че това е нормално, аз не мисля точно така, но времето ще покаже. Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 59 минути, DTEC написа:

С това предлагам може да се приключи мантрата, че 5W-30 е грешен вискозитет за тези двигатели.

5W-30 - да, но с коя спецификация?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ACEA C2/C3.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за спама ,ама не мога да не сипя на Джапанезето:

Такуми Сан..кога ще ни стигнете хамериканците не знам :)

 

IMAG3245.jpg

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откъде го избара тоя Quaker State пък ти? 😲

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятели...,както ти ми направи подарък с Идемитцото...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчетох цялата налична информация по темата, но така и не намерих конкретен отговор на въпроса какво джаном масло е добре да имам в предвид за в бъдеще при смяна на маслото на моето CR-V III 2007 150hP 2,0 бензин.Не става въпрос затова , което е написано в менуала на автомобила, а за информация ,която са базира на реалните условия на експлоатация и на опита на най-големите световни производители на масла.

Та конкретно за моя случай CR-V III R20A2 двигател, използвайки селектора за масла на някои производители, препоръките за масла са следните:

Castrol EDGE Titanium FST 5W-30 LL
Motul 8100 Eco-nergy 5W-30
Mobil Super™ 3000 X1 Formula FE 5W-30
AMSOIL 5W30 Signature Series
RAVENOL FDS SAE 5W-30

В случай ,че се доверим на класацията на руснаците, положението е следното:  http://markakachestva.ru/rating-of/2334-luchshee-motornoe-maslo-dlja-honda-cr-v.html

От тук нататък изборът за "по-тънко/дебело" масло си остава Ваш :).Аз моя избор вече го направих, като определящ за мен е най-вече произхода на маслото, имайки в предвид многото ментета , които се предлагат към момента на БГ пазара.Разбира се най-важното за двигателя е да се сменя маслото навреме, а не точната марка и производител на маслото!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един страничен въпрос, несвързан с темата:
Купих масло от Бургас, сега забелязвам, че етикетите на маслата са различни - 4л не пише USVO, и датата на производство е преди година. 
Означава ли това, че е маслото е различно или е само в дизайна на етикета.57284535_1554999147965654_8499121008924426240_n.thumb.jpg.e3fe685004eb50e109c444f840846aa7.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, gmarinov написа:

Един страничен въпрос, несвързан с темата:
Купих масло от Бургас, сега забелязвам, че етикетите на маслата са различни - 4л не пише USVO, и датата на производство е преди година. 
Означава ли това, че е маслото е различно или е само в дизайна на етикета.57284535_1554999147965654_8499121008924426240_n.thumb.jpg.e3fe685004eb50e109c444f840846aa7.jpg

Литъра е по новата формула, 4л е по старата. 

Без значение етикета, всичко произведено след Септември 2018 е по новата формула. Поне така твърдят от Ато.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли смисъл да връщам маслото, за да е по новата формула? 
Има ли съществена разлика във формулата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали 4л опаковка е с масло от старата формула могат да кажат от АТО24 или да се провери с анализ на маслото.

Понеже процедурата по патентоването на USVO технологията е продължила почти 3г, то е възможно и маслото в 4л опаковка да е USVO, но да са нямали право да го декларират.

Според информацията от ravenol-shop масла с формула USVO са се продавали още от края на 2017г дори без това да е било описано на етикета. След получаване на лиценза на тубите с USVO маслото са сложени допълнителни лепенки, по подобие на твоята еднолитрова тубичка, което показва че маслото с новата формула се е наливало в "стари" тубички. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 21.02.2019 г. at 23:11, vespa написа:

0/20 и 0/25 го нямаш в книжката. Вземи средните препоръки 5/30 или 5/40 ако го гори минава на 0/40 любимото масло на Фена. 

Имам ги колега. IMG_20190313_155700.jpg.4519abf4b7bc665df93003fb4240cd00.thumb.jpg.9d052cf33bbf190eadaf99e12d4aa332.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

  Някой от вас пробвал ли е маслата на д-р Мермерски - Hero Endurance и какви са вашите мнение? В последно време доста често ми излизат реклами и коментари свързани с него от уж доволни клиенти.

Поне за момента не бих заложил на това масло, но би ми било интересно да чуя мнения. :)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хм... сигурно стават и за отслабване, ако ги пиеш... ъъъъ... не знам какво един нормален човек може да каже за тия двамата с баща му ( проф. Христо Мермерски) ... издаваха някакви книги за здравословно хранене. Правеха хапчета по едно време, от тия магичните дето се отслабва от тях... сега са на масла за двигатели с вътрешно горене. Ами развиват се хората... ето едно интервю:

 

https://www.bloombergtv.bg/video/yonko-mermerski-za-zamarsyavaneto-ot-elektromobilite-i-kolite-s-dvigateli-s-vatreshno-gorene

Доста неща , които каза ,са верни между другото. Идеална среда за въвеждане на новия продукт ми се струва... хехе

  • Нагоре 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Аз предпочитам американската версия ,...специалната формула създадена с участието на Чък Норис.

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

И официално публикувана в "Дързост и красота" 

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Пускам един линк за това как да различим менте масло от оригинала. Полезна информация от братя руснаци! :)

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F173120230991

Бих искал да разбера,какво вътре в тубата оправдава космическата му цена?

Предполага се ,че маслото е под стандарт ILSAC-GF,който би трябвало да определя някакви сравнително общи критерий с останалите "топ" синтетики.

Или казано просто, с какво е по добро от Mobil1 AFE 0W20 например.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми не, около 10-11 евро е литърът.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги някой да е вземал AMSOIL ? От скоро имат официален доставчик за България. Стават ли за дизелови автомобили по конкретно за CRV 2 ген. N22А2.

AMSOIL Signature Series 5W-30 100% синтетично моторно масло (946мл./1 кварта)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стават, за предпочитане е европейската формула за дизеляците.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В момента има голямо намаление (- 30%) на всички моторни масла на https://www.autodoc.bg/.

До края на промоцията остават няколко часа.

Редактирано от DTEC
Коригиране на правописна грешка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е промоция ,а заколение на овци..

  • Харесвам 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да чистят стари количества, който си купи от там да гледа датата на производство. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Markony написа:

Това не е промоция ,а заколение на овци..

Какво точно трябва да означава това?

Преди 2 часа, Rakeem написа:

Може да чистят стари количества, който си купи от там да гледа датата на производство. 

Тя датата на производство по принцип трябва да се гледа - без значение от цената.

А дали чистят стари количества едновременно в 25 страни, където е било обявено намалението, е съвсем друга работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти видя ли, колко ще ти струва доставката.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Познати трикове:pirate:!Първо вдигат цените нереално,след това пускат зарибявката 30,че и повече % и чакат за шаран,с хубавата доставка от 20лв.

Отиде кяра...!

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами пичове ...

Това, че пише на български, не означава, че нещата са в България. :)

 

Иначе да оставя това:

https://www.autodoc.bg/rezervni-chasti/dvigatelno-maslo-12094/honda/cr-v/cr-v-ii-rd/16573-2-0

Ако знаеш какво търсиш добре, можеш да си земеш някъв Мобил, който го има и в eMAG ... Ако не знаеш - лошо ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента в Ато, най-сгодното масло ми изглежда AMSOIL OE 5W-30 - 4.25е за 0.946л

API SNPlus, Ilsac GF-5

И едно сравнение с Castrol Magnatek GTX

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...