Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

С призив да не залитаме в офф топик и лични нападки!!!:

jp.thumb.jpg.4b730fe19ca6502d13ceffad97866525.jpg

  • Нагоре 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

"5W30 не е за климата на БГ." - неизвестен пишман майстор

"10W30 е вискозитет за мотоциклети." - @Markony

Kaрайте си с 5W40!

End of the case - японците ряпа да ядат! :tooth:

Редактирано от Takumi Fujiwara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

FD2.thumb.jpg.4e9a899602a05b12d2c5b8dd1aa75535.jpg
Това е от книжка на FD2 ( K20A ).Японците също като нас се радват на 4 сезона.Не знам дали е за мотоциклети 10/30 но го пише в manual-a за K20A, респективно за K20Z4, К20Z3, не е по-различен вискозитета.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, Takumi Fujiwara написа:

не покриват спецификациите на ACEA или поне на етикета не е обозначено.

 

Американците хич не ги интересува АСЕА, защото си имат API и ILSAC. По същия начин мерят в галони, а не в литри. Мили, а не километри и т.н. и т.н. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да де, ама API и ILSAC еквивалентни ли са на ACEA? Аз не мисля, че са.

 

Като цяло тенденцията е такава:

- В САЩ се кара много и залагат на нисковискозитетни масла, защото пестят гориво. Ти може да пестиш 0.5 л на 100 км, но 1 000 000 души по 0.5 л е 500 000 литра гориво. Отделно маслата са по-екологични, а някои и рециклирани, защото се сменят често 3000 мили за минерлано и полусинтетика и 5000 мили за пълна синтетика. Маслата се сменят по-често, защото не са толкова издържливи, за сметка на екологичните им качества. Тук дори хора, които карат с Амсоил не си позволяват да го сменят на повече от 5000 мили. 

 

- В Европа, специлано отрочетата на ВАГ работят на по-висока темп. от Хонда и Тойота (например) за много от тях са турбо. За тях задължително се изисква масло с HTHS мин. 3.5 mPa*s. Кара се по-дълго с едно масло, от рода на 15 000-20 000 км, защото маслата са по-висок клас и са по издръжливи. Маслата не са толкова екологични за околната среда. 

 

Та, това са моите наблюдения. Преглеждал съм всички масла, които се продават тук - нито едно не покрива АСЕА С2/С3. Някои само покриват АСЕА А5/В5 като Mobil 1 5W30 (да не се бърка с ESP) и само няколко покриват АСЕС А3/В4 като например - Mobil 1 0W40. Всикчи други (минерални, полусинтетика и пълна синтетика) покриват API SN (а сега вече и API SN Plus) и ISLAC GF-5.

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 22 минути, Takumi Fujiwara написа:

Кара се по-дълго с едно масло, от рода на 15 000-20 000 км, защото маслата са по-висок клас и са по издръжливи.

Не бих казал...

Все още не съм видял масло, което да издържи 15 000км на бензин и 30 000км на дизел. За лабораторни анализи от автомобили говоря, не за тирове.

А масово в Европа се кара точно на такива интервали и то по препоръки на официалните сервизи. 15 000км на бензин и 30 000км на дизел.

Какво означава това?

Според мен вече на никой не му дреме да пази двигателя. А точно обратното. Така е по изгодно и на авто-производителите... ;)

От друга страна повечето европейци карат колата, докато им изтече лизинга, после я хвърлят и си вземат друга. И на тях не им дреме за двигателя. За тях автомобила е консуматив като телефона, например. Консуматорско общество...

А иначе и в САЩ и в Европа има всякакви масла. И синтетика, и "полу", и минерални. Кой каквото му кеф да сипва. Ако се замисля изобщо какво налива или му наливат...

 

преди 23 минути, Takumi Fujiwara написа:

Да де, ама API и ILSAC еквивалентни ли са на ACEA? Аз не мисля, че са.

 

По същия начин като галоните и литрите... :D

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, dandilov написа:

 

Все още не съм видял масло, което да издържи 15 000км на бензин и 30 000км на дизел. За лабораторни анализи от автомобили говоря, не за тирове.

 

 

E как?!?

C Amsoil може да се кара 12 000 мили (пише си го на етикета :D ) и не става въпрос за Signature Series,  а пo-евтиното им масло XL Series.

 

 

Цитат

 

От друга страна повечето европейци карат колата, докато им изтече лизинга, после я хвърлят и си вземат друга. И на тях не им дреме за двигателя. За тях автомобила е консуматив като телефона, например. Консуматорско общество...

 

 

И американците са така, ако не всички, то едно 70-80% от хората. Като се замисля, ако караш американска кола е нормално и хубаво да я разкараш след като й изтече гаранцията, т.е. след около 5-6 години. :tooth: Това не важи за японските коли, обаче.  

Редактирано от Takumi Fujiwara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, Mkilla написа:

 

FD2.thumb.jpg.4e9a899602a05b12d2c5b8dd1aa75535.jpg
Това е от книжка на FD2 ( K20A ).Японците също като нас се радват на 4 сезона.Не знам дали е за мотоциклети 10/30 но го пише в manual-a за K20A, респективно за K20Z4, К20Z3, не е по-различен вискозитета.

 

 

Колега, зависи как караш!

5W30 и 10W30 се водят Resource Conserving (Energy Conserving), т.е. пестят гориво (както и всяко 0W20 и 5W20), докато 5W40 не е.

 

API-SN-Donut.png

APISN.gif

Energyconserving.JPG (all-season protection, ама друг път - само ако темп. в твоя район не пада под -7°С)

 

 

Mobil нямат 5W40 масло за леки коли, поне в САЩ (мисля, че и навсякъде друаъде). Единственото 5W40, което предлагат е за турбо дизелови камиони/пикапи. Замислете се над това следващия път, когато някой пишман майстор ви каже, че климата в БГ изисква 5W40!

 

Eто всички малса на Мобил за американския пазар, но не мисля и, че предлагат 5W40 нито за Европа, нито Япония:

https://mobiloil.com/en/motor-oils 

 

 

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега Takumi Fujiwara, аз нищо не казвам и не мисля а просто гледам какво са написали японците за техните си двигатели. Това беше във връзка, че за К20А се препоръчва само 5/30 а вече на съответният пазар какво има е съвсем друга тема.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз това ти го казах отдавна. Тук на K20Z3 на капачката за масло му пише 5W30. Нали ходих да карам 2-3 миналата година преди да си вьема Тойотата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Takumi Fujiwara написа:

C Amsoil може да се кара 12 000 мили (пише си го на етикета :D )

Нека да си припомним нещо по въпроса - една табличка на Amsoil и техните 25 000 мили и 700 часа за Signature Series (при нормални условия; респ. 15 000 при тежки), които принципно са достижими при средна скорост от 35,7 мили в час (57,5 км/ч):

ams_graph.thumb.png.300a8d724a49a641665b5923acdcd365.png

Сами може да си направим извода за Amsoil XL серията и не само за нея, а по принцип ;).

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи със Sig. Series спокойно може да се кара 10 000 мили, така като гледам таблицата. А с XL спокойно 5000-7000 мили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

От моята книжка:

IMG_20190313_155700.thumb.jpg.50079b8730d29889fc125a4b83966bd7.jpg
 

С оглед всичко гореизложено и прочетено мисля да заложа на MOBIL 1 ESP 5W-30. Отзиви наесен :)

Редактирано от Varz
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 16.03.2019 г. at 10:50, dandilov написа:

 

Грешно!

ACEA C3 е европейска спецификация за дизелови двигатели с DPF филтър. И съвсем не е нито по-висок, нито стандарт! ;)

 

 

Цитат

 

ACEA

The ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles) performance/quality classifications A3/A5 tests used in Europe are arguably more stringent than the API and ILSAC standards. CEC (The Co-ordinating European Council) is the development body for fuel and lubricant testing in Europe and beyond, setting the standards via their European Industry groups; ACEA, ATIEL, ATC and CONCAWE.

 

 

Копирано от този линк:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Motor_oil#ILSAC

Редактирано от Takumi Fujiwara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 8 часа, Varz написа:

От моята книжка:

IMG_20190313_155700.thumb.jpg.50079b8730d29889fc125a4b83966bd7.jpg
 

С оглед всичко гореизложено и прочетено мисля да заложа на MOBIL 1 ESP 5W-30. Отзиви наесен :)

 

Aко се осланяш на тази книжка, спокойно може да караш с най-евтиното 10W40 масло и да го сменяш на 5000 км. Но не и, ако темп. в твоят район зимата пада под -7°С.

Ако искаш, обаче оптимална защита на високи обороти и смяна на 8000 км - тогава 5W30.

Ако не си фен на високите обороти и целта ти е икономия на гориво и дълъг пробег (8000 км) с едно масло - твоето масло е 0W20 или 5W20.

 

Но от гледна точка на това, че твоят двигател е проектиран да диша във високите и да се катери до 8000 оборота, където му почва червеното - 5W30 e отималния вариант. Ако не караш често над 4000-5000 оборота - сипвай 0W20 или 5W20.

 

Много е просто обяснението и отзивът е пределно ясен.

Редактирано от Takumi Fujiwara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Веско,

Редно е да посочиш на човека кои 5W30 може да кара до 8 хил. км., че половината издишат на 5 хил.

А относно оптималната защита на високи (6000+) обороти с 5W30... А дано, ама надали...

Освен с RedLine...

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 19 минути, dandilov написа:

 

А относно оптималната защита на високи обороти с 5W30... А дано, ама надали...
Освен с RedLine...

 

 

За писта ли говорим? Извинявам се! 

Ето:

mot_300v-power-racing-5w30.jpg

 

С всяко 5W30 масло на Мобил или Амсоил може спокойно да кара 8000 км.

С Равенол USVO не може ли да кара 8000 км?

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недей да ме цитираш спамер безработен :)! Кой какво е казал...в какъв контекст ,според теб няма ли значение?

Колко дизели се произвеждат при теб ,че да видиш по магазините Ц2/Ц3 масло....Само идиотите тук си цапат въздуха с тежки метали и сажди.То не е само въпрос да говориш за екология ,ами трябва и да правиш нещо.Ще ги стигнем американците след 200 години..

  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic:

Преди 2 часа, Markony написа:

Ще ги стигнем американците след 200 години..

 

А калифорнийците след 400. Тея винаги са били пионери в област "Екология". Още от времето на Сивик 1 генерация.

https://theculturetrip.com/north-america/usa/california/articles/what-are-the-most-eco-friendly-states-in-america-according-to-google/

 

@Takumi Fujiwara Ти си като развален грамофон бе, човек ... Такова изтичане на мозъци подкрепям напълно.

  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво Ви е мнението относно неравномерното нагъване на филтърната хартия?

 

Хонда претендира, че такъв дизайн увеличава ефективната филтрираща площ и при изгасен двигател предотвратява стичането на маслото от магистралите. Последното, дори и да е вярно, ще е приложимо само за стичането по обратен ред през филтъра до точката, от която маслото ще продължи напред по гравитация (един вид зенит).

image.thumb.png.9239ffa9042b00c1d0c9325832f83778.png

https://weudealerimagesprd.blob.core.windows.net/ie31/siteassets/Honda_Genuine_Parts_Leaflet_Oil_Filter.pdf

 

В братския форум наистина се вижда, че Nitto следва този вид нагъване. За сравнение за най-добър е посочен Fram.

image.thumb.png.016e5adb5d61a4fe05bef5b234c31f31.png

https://www.oil-club.ru/forum/topic/23880-sravnenie-maslyanyh-filtrov-dlya-honda-mahle-oc617-fram-ph-5317-bosch-f026407077-nitto-4hm-113-champion-cof100208s-mann-6106/

 

@emod благодарности за полезното четиво

 

Honda_Genuine_Parts_Leaflet_Oil_Filter.pdf

image.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джапанезе,я сканирай тоя код и ми дай някаква информация,че не мога да се оправя с тия вашите масла.Явно ми хваща IP-to

IMAG0033.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, mitakam написа:

За сравнение за най-добър е посочен Fram.

 

Колеги, внимавайте с европейските Fram! Ето защо: https://www.oil-club.ru/forum/topic/28244-fram-ph5317-honda-kia-hyundai-mitsubishi/?do=findComment&comment=1188959

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, Markony написа:

 

Джапанезе,я сканирай тоя код и ми дай някаква информация,че не мога да се оправя с тия вашите масла.Явно ми хваща IP-to

IMAG0033.jpg

 

 

Здрасти Маркони!

Имаш късмет, че в мазето имам една туба 5 кварти с AFE 0W20 (чудя се дали да го слагам лятото). Тези малки QR кодчета отпред и отзад на етикетите НЕ може да се скенират. Предното е обозначено с М6963F,  а задното с М6964В. Предполагам, че М значи Мобил, F значи front, a В значи back. Предполагам, че може да се скенират само от служители във фабриката или го чете само машината, която печата и/или лепи етикетите и/или сортира бутилките/тубите.

 

Иначе големият QR код в средата на задния етикет на бутилката се скенира и води към тази страница:

https://www.mobil.com/English-US/Passenger-Vehicle-Lube/pds/GLXXMobil-1-0W20

 

 AFE_0W20_a.thumb.jpg.8e22a3136b99026e0f6261452366d3bb.jpg

 

AFE_0W20_b.thumb.jpg.34c082715cea4215c17b9d67f05c5918.jpg

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Takumi Fujiwara написа:

 

Здрасти Маркони!

Имаш късмет, че в мазето имам една туба 5 кварти с AFE 0W20 (чудя се дали да го слагам лятото). Тези малки QR кодчета отпред и отзад на етикетите НЕ може да се скенират. Предното е обозначено с М6963F,  а задното с М6964В. Предполагам, че М значи Мобил, F значи front, a В значи back. Предполагам, че може да се скенират само от служители във фабриката или го чете само машината, 

Уф, че съм загубен.Благодаря Друже.Редовно си е масълцето....

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питането ми е следното ... при две масла да кажем еднаква марка и едно е 5w30 и другото е 5w30 и покрива API SN по спесификация , може ли от първото (което не я покрива API SN) да стане по шумен двигателя като все едно не е правен реглаж на клапани и толкова ли са различни тези масла при положение ,че са един вискозитет ?!  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А маслата са?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са различни.Базовите масла би трябвало да  са едни и същи.Ако говорим за една марка  и горе-долу еднакви години на производство. Но пакета добавки едва ли е един и същ.Предполагам ,че сравняваш SN и SM,Защото SJ няма на пазара..Като махнем Калция и основите му, Молибдена ,Фосфора и Сярата са различни.Това не променя звука на мотора в пъти ...нещо което би чул с просто ухо.Но има друг момент.Като сменящ масло предполагаш ,че старото е такова ,каквото си го налял,а то е сработило отдавна ,особено зимата и характеристиките като вискозитет са му други.За шума се грижи най-много Молибдена и то стария ,а не новия тримерния.Това всичко са хипотези.Без анализ само предполагам...

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MOTUL 8100 ECO-CLEAN 5W30 vs MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-30 , нали пише по книгите ,че трябва да се спазва спесификациите на маслата , зачудих се дали са различни при това положение ако едно не покрива API SN , или аз не съм прочел или разбрал. Защо тогава има да кажем от една марка 3-4 вида 5w30 ?! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес официално приключвам зимата със смяна на маслото.Може да се каже ,че имам нов фаворит след Хонда Лео и Идемицу Зепро. Сега следва пряко сравнение с Мобил да видим дали за клиентите от Тойота или за себе си пускат по-качествено масло....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, jungles написа:

MOTUL 8100 ECO-CLEAN 5W30 vs MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-30 , нали пише по книгите ,че трябва да се спазва спесификациите на маслата , зачудих се дали са различни при това положение ако едно не покрива API SN , или аз не съм прочел или разбрал. Защо тогава има да кажем от една марка 3-4 вида 5w30 ?! 

Има няколко вида от един вискозитетен клас, защото покриват различни изисквания за различни двигатели. Например: по съдържание на сулфатна пепел, по показатели за икономия на гориво, по различен HTHS, по съдържание на противоизносни присадки и др.

Освен API, гледай и коя спецификация по ACEA покриват.

MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-30 е с ACEA C3. Вискозитет при 100°C - около 12 mm2/s. HTHS ⫺ 3.6 mPa.s

MOTUL 8100 ECO-CLEAN 5W30 е с ACEA C2 (API SN/CF). Притежава по-ниски вискозитетни характеристики. Вискозитет при 100°C - около 10 mm2/s. HTHS ⫺ 3.0 mPa.s

С кое от двете ти е по-шумен двигателят?

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, Markony написа:

Сега следва пряко сравнение с Мобил

Кой мобил,този от постивете на джапанезето горе ли..?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 27 минути, dandilov написа:

Има няколко вида от един вискозитетен клас, защото покриват различни изисквания за различни двигатели. Например: по съдържание на сулфатна пепел, по показатели за икономия на гориво, по различен HTHS, по съдържание на противоизносни присадки и др.

Освен API, гледай и коя спецификация по ACEA покриват.

MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-30 е с ACEA C3. Вискозитет при 100°C - около 12 mm2/s. HTHS ⫺ 3.6 mPa.s

MOTUL 8100 ECO-CLEAN 5W30 е с ACEA C2 (API SN/CF). Притежава по-ниски вискозитетни характеристики. Вискозитет при 100°C - около 10 mm2/s. HTHS ⫺ 3.0 mPa.s

С кое от двете ти е по-шумен двигателят?

 

Със MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-30 ... да разбирам ли ,че е по рядко с една идея ?! Да се ориентирам към 0w40 в такъв случай ... преди да я взема е карана само със 10w40 ,поне по книжката от швайцарците 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-30 е по-гъстото от двете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 33 минути, dandilov написа:

MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-30 е по-гъстото от двете.

От 0w40 и 5w30 eco clean-а ли ?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От еко-то е „по-гъсто“. Или по-точно казано с по-висок вискозитет. 0W-40 ще е „по-гъсто“ и от двете при загрял двигател, така че не мисля, че ще намериш търсения ефект с него.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявайте,че се намесвам в драмата ви ,но по-гъстото не значи по-тих двигател.На двигател с верига още повече..

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркони, разбирам, че си по-навътре в материята от повечето от нас (от мен поне със сигурност), но не виждам нужда от сарказъм. Мерси за пояснението, дори ще се радвам, ако споделиш повече по темата, стига да имаш време и искаш, но не разбирам защо сарказма. Офтопик, извинявам се.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля за съвет. Към момента след 7000км съм долял около 800-900гр Eneos 5W30.

Смятам да сменям марката, като запазя вискозитета.

Колебая се между Motul 8100 X-clean и Bardahl XTEC.

Става въпрос за колата от подписа ми.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И защо този двигател, който въобще не гори масло, Ви дава до 900 мл. на 7000км? И дали проблема е в производителя или във вискозитета? Според мен е второто и е добре да смените с 0W30 C2.  Motul 8100 eco-clean 0W30 C2 е добра идея.

Редактирано от dindin
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро ме плаши да не е проблема в двг-то или турбото.

Нямам проблем да мина на 0W30. Сипах 5W30, защото и той е препоръчителен от производителя и колата дойде с такова масло.

Редактирано от dindin
Предходно мнение не се цитира
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...