Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

 

Конденз ли? 

Не. Залагам на гарнитура глава.
Бая тормоз е изял тоя мотор…

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5w-20 за мотора с малкия витек за Acura Tsx казват 5w-30, @Takumi Fujiwara погледнете и някой Tsx може да му хареса.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са кондензни пари, които се натрупват по капачката. Всички автомобили, които съм имал в семейството с пробег до 15км след палене са проявявали този ефект през зимата. Веднъж в месеца за 150км на магистралата и този налеп по капачката изчезва. Лятото не се появява.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
 

 

Да, колата е карана рядко, защото този я препродава. Пред къщата имаше още две Хонди. Викам му - ти май си фен на Хондите. :D
По принцип нашия лов на коли се затруднява от това, че търсим коли само с ръчни трансмисии (това в Америка си е предизвикателство), но в същото време колата трябва да е седан с 4 врати, а тук колите с ръчни са основно купета и хечбеци. 😩 
Благодаря ви за мненията! :)
Абе нямам й вяра на тази кола и на собсвеника й, отделно маслото беше на половината м/у мин. и макс. А и не ни даде да я караме, защото бързал за някъде?!? Казах му - Аз кола, която не съм катал, не мога да я купя. 
Изпаднаха и други хубави коли, другият Акорд беше много по-надежден, а и един Сивик излезе.
 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших да споделя опит с едно масло,  което купих с идеята за промивка, тъй като попресрочих със смяната. Carlube 5x40 . Пише че е произведено в Англия и си отговоря на нужните спецификации. 4,55l , за под 60лв. Не съм имал никакви очаквания, но това е първото масло с което моторът е толкова тих. Разликата е фрапираща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
 
Преди 19 часа, DTEC написа:

Това са кондензни пари, които се натрупват по капачката. Всички автомобили, които съм имал в семейството с пробег до 15км след палене са проявявали този ефект през зимата. Веднъж в месеца за 150км на магистралата и този налеп по капачката изчезва. Лятото не се появява.

 
Шофьор съм от 1991г. На моите автомобили такова нещо никога не е имало, с изключение на корсата, на баща ми. И аз и той зимата караме градско на къси разстояния.
При него се появи тая грес в един момент и започна да надува разширителния съд на антифриза. Корсата е със затворена охладителна система и го хванахме проблема.Оказа се гарнитура глава. 
При Хондите е "отворена" (условно казано) системата и всичките газове се издухват през разширителното казанче
Когато е малък пробива, проблемът изчезва през лятото или на дълги преходи. Но си остава, докато гарнитурата не се предаде изцяло в един момент. При по-голямо загряване на двигателя например.
И вчера ги гледах в задръстването по баира на Витиня, разни 7 - 8 возила, през километър в аварийната лента на аварийки завалийте...
 

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, dandilov написа:
  Скрий съдържанието

 
Шофьор съм от 1991г. На моите автомобили такова нещо никога не е имало, с изключение на корсата, на баща ми. И аз и той зимата караме градско на къси разстояния.
При него се появи тая грес в един момент и започна да надува разширителния съд на антифриза. Корсата е със затворена охладителна система и го хванахме проблема.Оказа се гарнитура глава. 
При Хондите е "отворена" (условно казано) системата и всичките газове се издухват през разширителното казанче
Когато е малък пробива, проблемът изчезва през лятото или на дълги преходи. Но си остава, докато гарнитурата не се предаде изцяло в един момент. При по-голямо загряване на двигателя например.
И вчера ги гледах в задръстването по баира на Витиня, разни 7 - 8 возила, през километър в аварийната лента на аварийки завалийте...
 

 

Два от автомобилите са купувани нови и го правят от първите няколко хиляди километра. Единия от тях е вече на 200 000км и се движи с нормален разход на гориво, без загуба на антифриз. Другия към момента е на около 20 000км и също няма признаци на "надуване". В немските автомобилни форуми има хиляди теми с подобни въпроси, затова не вярвам всички тези автомобили да са с пробив в двигателите. Сигурно има различни причини за появата на тази "грес". Почти винаги, когато тя е налична на капачката, то тя се забелязва и по горната част на щеката - нормални кондензирали маслени пари, според специалистите.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Honda Civic IX 1.8 след 8 450км с Motul 8100 Eco-nergy 5W-30:

15137-motul-5w30-jpg

Типично за Хонда по-високо ниво на алуминий, но много добро представяне на маслото в Сивик-а, въпреки кратките разстояния - 24км в посока с градска магистрала до 120км/ч и много задръствания, светофари и Stop&Go. Двигателя не се е развъртал във високи обороти благодарение на автоматичната скоростна кутия.

Период на употреба: от 13.04.2018

Дата на вземане на пробата: 28.02.2019

Дата на изследването: 04.03.2019

Общ пробег: 33 500км

Предишно масло: Elf Ineo 5W-30

Маслото ще бъде сменено с Castrol EDGE Titanium FST 0W-40 този месец, поради наличие на огромно количество в гаража на собственика.

 

П.П.: Забележете чистотата на капката за такъв пробег в градски условия.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Honda Civic Type R FK8 320PS след 10 000км с Genuine Honda 0W-20 Type 2.0:

15133-img-20190305-104751-png

Първа смяна на налято от завода Honda Type 2.0 0W-20.

Начин на употреба на автомобила: само през уикендите за 2-3 часа каране без спиране. Градско/извънградско - 60:40, като извън града 2-3 пъти до максимална скорост.

 

Период на употреба: от ранна пролет 2018

Дата на вземане на пробата: 27.02.2019

Дата на изследването: 04.03.2019

Общ пробег: 10 000км

Маслото ще бъде сменено с Ravenol RSP 5W-30.

 

П.П.: Забележете чистотата на капката за такъв пробег в градски условия.

 

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@DTEC

Колега, дай да видим стойностите на TBN и TAN на тези анализи.

Те също са от голямо значение за сглобяване на пълната картинка...

Иначе Мотул-ът за 8500км изглежда много добре от към метали и вискозитетни х-ки, но да не забравяме, че това масло е ACEA A5/B5, API SL. Тоест "Full SAPS" и в такъв случай би било изненада да не изкара тия километри.

За другата проба мога да кажа, че аз не бих карал, току що купен, чисто нов автомобил, повече от 2000 км със заводското масло! Все пак първоначалното сработване на двигателя си казва думата и анализът го показва също!

От друга страна, маслата с ILSAC GF-5 се славят с по-нисък ресурс. 150 - 175 моточаса. А тук това масло е надхвърлило 200 м.ч.

Тъй като не разбирам немски език, би ли превел коментара на лабораторията за тази проба, моля?

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@DTEC, Благодаря за анализите. Като се има предвид, че става въпрос за нови автомобили - на малко километри, резултатите са логични.

За мен обаче бе истинска изненада съставът на Honda Type 2.0 0W-20 маслото. Независимо, че говорим за UOA, % съдържание на елементите на пакета добавки принципно е  запазено (макар и съединенията, в които участват тези елементи да са изчерпани в по-голяма или по-малка степен). И тук именно ми прави впечатление, че пакетът не е типичния анти-LSPI такъв - т.е. със съществено намалено количество Ca и осезаемо повишено количество Mg. Имаме 1736 mg/kg Ca и 14 mg/kg Mg. Другият, привличащ вниманието елемент е Mo (молибденът) и по-точно високото му съдържание  = 648 mg/kg. Явно се търси сериозна подкрепа от гледна точка на антифрикционните свойства на Mo и неговата устойчивост на високи натоварвания. Но от друга страна се чудя дали при подобни количества Mo няма да е налице потенциален проблем с турбото - в резултат на високотемпературни отложения от молидбена. Разбира се това ще зависи от това какъв тип добавка (Мо) се използва - димер или тример, или нещо друго (ново) :dunno:.

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, dandilov написа:

Колега, дай да видим стойностите на TBN и TAN на тези анализи.

Те също са от голямо значение за сглобяване на пълната картинка... 

Няма как да дам нещо, което го нямам. Собственика на автомобила не е заплатил за TBN и TAN и лабораторията не ги е изследвала.

 

Преди 22 часа, dandilov написа:

Тъй като не разбирам немски език, би ли превел коментара на лабораторията за тази проба, моля?

Стойностите указващи износването в двигателя са нормални. Описанието на използваното масло не е пълно. Поради тази причина е невъзможно детайлно описание на специфичните за маслото данни, като добавки, ИР-спектър и т.н. Количеството на силиция е повишено. Възможна причина е прашинки/песъчинки от засмукания въздух. Може да се дължи и на материали със силикон, използвани при сглобяването на двигателя. Ниско съдържание на гориво в маслото. Според споделената от Вас информация, маслото е вече сменено.

 

Общо взето типичните глупости на един и същ инженер. Винаги не може да каже нищо за металите и си избира различни оправдания. И силиция е или пясък, или грес или монтажен уплътнител на силиконова база. И винаги завършва с горивото - ниско или високо съдържание и ако маслото не е сменено почти винаги съветва да се смени маслото.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@DTEC

Благодаря за превода! :thumbs1:

Съгласен съм с инженера, макар и да го е написал твърде кратко, и лаконично! Типично за германски инженер! Те не обичат да обясняват подробно... :D

Ако този чисто нов двигател, е със заводския, оригинален филтър, силицият със сигурност е от всички уплътнения, гумички, семеринги и т.н., съдържащи силикон.

Бях чел, че цилиндрите на съвременните двигатели се покриват със слой от силициева сплав, или силикатен полимер (не си спомням точно какво беше). Това служило като твърд противоизносен слой. Евтина съвременна концепция. В този случай, голяма част от силиция може да е от сработването на буталата и цилиндрите също.

След сработването на двигателя, нивото на силиция ще спадне в норма. Както и нивата на алуминий, мед и желязо. Всичко е от първоначалното разработване и напасване на елементите на двигателя, според мен.

Виждам, че обемът на маслото е голям - 6.8 литра, което е много добре. Маслото ще изчерпва ресурса си много по-бавно.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Най-новият продукт от гамата на Мобил е вече на пазара:

 

https://www.mobil.com/english-us/passenger-vehicle-lube/pds/glxxmobil-1-0w16

 

128CE6EA-9401-4680-931A-51FB6C1C0771.thumb.jpeg.400682df467095508f8e57ab44e0942b.jpeg

 

696513A4-1A39-48CD-BBE4-682BF3B4CCC3.thumb.jpeg.7b3fffe1f2dd87474a22a02702b140af.jpeg

 

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мнение за това масло  ,че не намирам  информация в нета .

2019-03-08_171914.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте, има ли някаква разлика между маслата в картинките?

кое е точно фабрично налятото за R20A9?

видях, че германския хонда дилър последно е налял total quartz 9000 energy 5w-30 , което явно не е подходящо.

3c3929e849c4d252469b9f4833195214.jpg1710c4f5eb3d497ae3d9ce39775b026a.jpg58dd73ed24eead6488985fa10b8f048b.jpg


Sent from my iPad using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търся съвет - в общи линии съм решил какво ще и налея за лятото, едно измежду тези:
RAVENOL FO SAE 5W-30
RAVENOL HDX SAE 5W-30
RAVENOL DXG SAE 5W-30

Най-евтинджоса (първия линк) по-скоро не бих го взел чисто и просто щото е най-евтино :D 
Като сравнявам другите две единствената по-сериозна разлика в спецификациите (цък и цък) виждам при вискозитета на 40°C т.е на 2-3тата минута от палене през лятото, което като процент от времето е пренебрежимо малко. В крайна сметка разликата цифрово ми е едни +-20лв на тубичка ама ми стана интересно дали някой кара с тях и има ли впечатления? 

P.S. Лятото я карам горе-долу 70/30 извънградско/градско като първото си е чистак магистрала - демек държа я на 3400-3500 оборота с много малки изключения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Varz

Колега, дай малко повече инфо.

Кой двигател е? К24А3?

И задължително ли държиш маслото да е Равенол?

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, mitakam написа:

 

здравейте, има ли някаква разлика между маслата в картинките?

кое е точно фабрично налятото за R20A9?
 

 

Първата разлика, която виждам е, че на първите две пише Full Synthetic, a на третото Synthetic Technology.

 

Фабричното масло за R20A9 е 0W20 или 5W20, API SN, ILSAC-GF5, марката масло няма голямо значение, ако е пълна синтетика. За предпочитане е Мобил, Валволин, Равенол.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, dandilov написа:

@Varz

Колега, дай малко повече инфо.

Кой двигател е? К24А3?

И задължително ли държиш маслото да е Равенол?

Същия :) Иначе чак да държа - не. Последно като сменях си бях набелязал Равенол ама не сварих за доставка и сега карам по инерция. В момента я карам с Fuchs Titan GT1 (5w40) и не е като да не го похарчва та ми се иска да пробвам нещо друго като марка. Отворен съм за предложения :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Varz написа:

 

Отворен съм за предложения :)

 

 

Колега, това е твоето масло:

https://www.ato24.de/de/auto-5w-30-mobil.html

 

или някое от тези като започнеш с Amsoil-a:

https://www.ato24.de/de/auto-aceanbspc3_aceanbspa5--or-b5-5w-30-amsoil_ravenol.html

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, emod написа:

@mitakam

Всички тези масла, които си посочил в поста ти по-горе, са III група хидрокрег:

2.thumb.png.67bcc165c1092febea7412b0a07f147b.png1.thumb.png.21572a25f9470982eed1676c119c6aa4.png

 

 

Какво значи това, че не е хубаво да се кара с тези масла повече от 5000 км?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че трябва да се слага подобна граница само защото маслото е III гр.

Казвали сме го и преди - ресурсът на едно масло ще зависи не само от самото масло (крег или пълна синтетика IV гр.), но и от стила на шофиране (изкл. важен), условия на експлоатация (на кратко - тежък или лек режим), състояние на мотора, качество на горивото и др.

Ако маслото, създадено на базата на III гр., е направено с добре подбран и балансиран пакет добавки и бази, то е напълно конкурентно на събратята си от IV гр. в условията на една нормална ежедневна експлоатация.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, Varz написа:

Същия :) Иначе чак да държа - не. Последно като сменях си бях набелязал Равенол ама не сварих за доставка и сега карам по инерция. В момента я карам с Fuchs Titan GT1 (5w40) и не е като да не го похарчва та ми се иска да пробвам нещо друго като марка. Отворен съм за предложения :)

От самото начало ли го харчи, или започва няколко хил. км. след наливането?

Ако го харчи от самото начало след наливането, значи проблемът не е в маслото. В този случай, каквото и да сложиш, все ще го харчи.

По-назад в темата имаше коментари по въпроса - post#790 от 22.02.2019г. https://forums.hondabg.com/topic/107095-faq-3двигателни-масла-обсъждане-3-част-трета/?do=findComment&comment=1057541193

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря @Takumi Fujiwara @emod

 

Сувчето е уж на 45000 км (освен ако германския Хонда дилър не е фалшифицирал цялата сервизна документация и двата TUV доклада)

 

Исках да се съобразя с долното и затова питах кое е "оригиналното".  Но трябваше да поръчвам масло за другата кола и в сайтът излезе Castrol Edge H 0-20w. Ще умувам за следващото.

 

 

 

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На ‎1‎.‎6‎.‎2018‎ г. at 11:31, Markony написа:

Слагай 5В-30 ESP,AFE,FE 

да вмъкна един въпрос , имам црв 2,2 дизел 2006 майстора който ми го обслужва е налял масло репсол 5в 40 елит компетешън , след 6000 км пробег започна да го бута на 7000 съм долял половинка като прочетох из форума разбрах че това не е моето масло та въпроса ми е мога ли да го сменя с каквото трябва и дали да се притеснявам да не се присече само да вмъкна че промяна в работата на двигатела с горепосоченото масло не съм усетил

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 10 часа, никола илев написа:

дали да се притеснявам да не се присече

1. Няма да се пресече.

2. Сменяй с каквото трябва. 0W30 ACEA C2/C3 или 5W30 ACEA C2

3. 5W40 не е твоето масло.

4. А щом след 6000км. започва да го гори, значи това масло е с нисък ресурс.

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.03.2019 г. at 3:58, Takumi Fujiwara написа:

 

Колега, това е твоето масло:

https://www.ato24.de/de/auto-5w-30-mobil.html

 

или някое от тези като започнеш с Amsoil-a:

https://www.ato24.de/de/auto-aceanbspc3_aceanbspa5--or-b5-5w-30-amsoil_ravenol.html

 

Колега, би ли се аргументирал, че така малко виси във въздуха?
Аз поне филтрирах на база спецификации и оставих само тези, отговорящи на японския стандарт (ILSAC). Така остават в общи линии Амсойл и Равенол.

 

На 14.03.2019 г. at 9:55, dandilov написа:

От самото начало ли го харчи, или започва няколко хил. км. след наливането?

Ако го харчи от самото начало след наливането, значи проблемът не е в маслото. В този случай, каквото и да сложиш, все ще го харчи.

По-назад в темата имаше коментари по въпроса - post#790 от 22.02.2019г. https://forums.hondabg.com/topic/107095-faq-3двигателни-масла-обсъждане-3-част-трета/?do=findComment&comment=1057541193

Мерси за препратката. Иначе почна да го харчи към края на пробега ама нищо общо с разхода при колегата от този пост - аз за 9000км съм долял 1-1.2л. Чак ме хвана срам, че се оплаках :D(при все, че знам, че К-сериите си го сръбват).

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Добър ден, колега!

 

Първо, искам да кажа, че ILSAC не е японски, а международен стандарт - разбирай американски:

 

"The International Lubricant Standardization and Advisory Committee (ILSAC) also has standards for motor oil."

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Motor_oil#ILSAC

 

Второ, Мобила покрива АСЕА (европейска организация) С3, което е по-висок стандарт от ILSAG GF-5. Също така Mobil 1 5W30 e най-гъстото 5W30 масло, което Мибил предлага. Има други 5W30 масла, които не покриват АСЕА С3, които са много по-редки от него, независимо, че са обозначени със същия вискозитет.

Маслата от втория линк пък покриват АСЕА А5/В5, което също е висок стандарт. Наред с това, ако не го пише на шишето, съм сигурен, че тези масла покриват и ILSAC GF-5.

 

Отделно в САЩ, за К двигателите с 200 к.с. (K20Z3 и К24A2) се препоръчва масло 5W30, a не както е при другите К двигатели (със 160 к.с.) - 0W20. 

 

Отиди на стр. 292 от този документ, което е книжката на Acura TSX, което в Европа е Акорд 8-ма генерация:

http://techinfo.honda.com/rjanisis/pubs/OM/AH/BEA0808OM/enu/BEA0808OM.PDF

 

Това ми е аргумента.

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Takumi Fujiwara написа:

Второ, Мобила покрива АСЕА (европейска организация) С3, което е по-висок стандарт от ILSAG GF-5.

 

Грешно!

ACEA C3 е европейска спецификация за дизелови двигатели с DPF филтър. И съвсем не е нито по-висок, нито стандарт! ;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В САЩ за К-серия ( 201кс ) в SI Civic се препоръчва 5/30 но в Япония за същият двигател от 2001 до 2010 се препоръчва освен 5/30 и 5/40 и 10/30.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Mkilla написа:

В САЩ за К-серия ( 201кс ) в SI Civic се препоръчва 5/30 но в Япония за същият двигател от 2001 до 2010 се препоръчва освен 5/30 и 5/40 и 10/30.

Край , сега ще разчупиш статуквото .

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 4 часа, Varz написа:

Иначе почна да го харчи към края на пробега

Точно за това попитах. Когато двигателят почне да харчи дадено масло след 5, 6 хил. и т.н. км. (след наливането му), значи маслото е приключило ресурса си и трябва веднага да бъде сменено! Това е ясен знак! Трябва да намалиш интервала от смяна до смяна.

Mobil 1 ESP 5W30, което ти препоръчва Takumi, е много добро масло. Съдържа даже и малко естери. Също така в сайта на Мобил пише, че отговаря или превъзхожда изискванията на ILSAC GF-5. ("MOBIL 1 ESP 5W-30 meets or exceeds the requirements of: ILSAC GF-5 ENGINE TEST REQUIREMENTS"). С това масло ти препоръвам да караш до 8 000км.

 

На 13.03.2019 г. at 12:31, Varz написа:

Търся съвет - в общи линии съм решил какво ще и налея за лятото, едно измежду тези:
RAVENOL FO SAE 5W-30
RAVENOL HDX SAE 5W-30
RAVENOL DXG SAE 5W-30

Измежду тези аз бих избрал HDX. Нова рецепта по API SN Plus и Dexos1, Gen2. Също с ILSAC GF-5. Смяна на 6 000км.

 

Незнам защо пропускаш: Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30? Също с API SN Plus и Dexos1, Gen2 и ILSAC GF-5. Смяна на 6 000км.

Също и Yacco Lube GDI 5W30, API SN Plus и Dexos1, Gen2 и ILSAC GF-5. Смяна на 8 000км. (https://forums.hondabg.com/topic/108349-фенабг-ауто-масла-yacco-части-консумативи-сервиз/?tab=comments#comment-1057542474)

 

 

По-нисковискозитетни масла, при желание, са:

RAVENOL FDS SAE 5W-30, смяна на 8 000км.

RAVENOL SSV SAE 0W-30, смяна на 8 000км.

 

П.П. Да добавя

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, dandilov написа:

 

Грешно!

ACEA C3 е европейска спецификация за дизелови двигатели с DPF филтър. И съвсем не е нито по-висок, нито стандарт! ;)

 

 

Грешно! Не е само за дизелови двигатели!

 

Цитат

 

ACEA C3 Stable, stay-in-grade Engine Oil with Mid SAPS-Level, intended for use as catalyst compatible Oil at extended Drain Intervals in Vehicles with all Types of modern Aftertreatment Systems and High PerЦformance Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines that are designed to be capable of using Oils with a minimum HTHS Viscosity of 3.5 mPa*s.

 

 

източник 1 (стр. 4):

https://www.acea.be/uploads/news_documents/ACEA_European_oil_sequences_2016.pdf

 

източник 2:

https://www.oilspecifications.org/acea.php

 

 

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 51 минути, Mkilla написа:

 

 

В САЩ за К-серия ( 201кс ) в SI Civic се препоръчва 5/30 но в Япония за същият двигател от 2001 до 2010 се препоръчва освен 5/30 и 5/40 и 10/30.

 

 

Ама това синтетика или минерлано?

Щот в САЩ и Япония 5W30 и 10W30 ги има, и минерални. :D

Редактирано от Takumi Fujiwara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам идея, може да им пишеш email на япончетата :) 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ами аз знам и без да им пиша, защото в книжката на нито една Хонда не съм срещал думата синтетика. :)

По-интересното е, че повечето хора (не само в БГ) нямат книжки на колите си или не ги четат. Вместо това се допитват до пишман майстори, форуми и шамани. :lol: В САЩ всяко минерално масло от последните 10-15 години покрива API SN и ILSAC-GF5, но почти всички не покриват спецификациите на ACEA или поне на етикета не е обозначено.

Редактирано от Takumi Fujiwara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...