Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Преди 18 часа, dindin написа:

 

Руснаците имат огромен избор що се отнася до масла и автохимия по принцип.:)

 

 

А американците нямат, така ли? :lol:

Мисля, че https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=cfrm e прекрасен форум за всякакви въпроси относно маслата.

 

 

На 22.12.2018 г. at 16:41, vespa написа:

 

 защо черпите опит от руски сайтове, 

 

 

Зависи кой език ти е по-добър - руски или английски. Във форума има различни генерации потребители - по-големите ползват руски, а по-малките - английски.

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Цитат

защо черпите опит от руски сайтове,

Защото руските сайтове дават много като обем и като специфика, информация, базирана изцяло на реални тестове, от обикновени потребители и съответно лабораторни анализи, заплатени от тях!

За разлика от американските сайтове, където всичко е пречупено през призмата на рекламата и лобизма.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еeееех, @dandilov отново се изказа много философски. 

Браво dandilov! :)

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dandilov аз имам в предвид, че техните горива са много по некачествени и климата е доста по различен. Например нефто завода до Милано отделя на ден най малко 300т. сяра от 20 години насам. Второ знаеш по добре от мен как влияе на маслото големите температурни разлики. Според мен трябва да гледаме Европа не Русия или Америка. Малко инфо от Италия за 2018.Най продавани масла на Дребно. Total Quartz 5w40 цена 8€, Castrol Edge 5w40 10€,5w30 12€,Selenia Petronas Syntium 30000 5w40 10€,Opel Dexos 5w30 8€,Royal Purple HPS 10w40 22€,Red Line 5  5w40 25€  цените са за литър подредени по търсене. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DTEC точно тук за Ravenol веднага те предупреждават че има много руски сайтове с ментета, какво съвпадение. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, vespa написа:

DTEC точно тук за Ravenol веднага те предупреждават че има много руски сайтове с ментета, какво съвпадение. 

Как точно трябва да го разбера това? Къде е съвпадението и кой предупреждава?

 

След като бяха купени от оторизиран дистрибутор в Германия две световноизвестни масла, които след анализ на прясно масло, се доказа че са ментета, то темата е много актуална. Вече реално не можеш да имаш вяра на почти никой. Затова аз си купих маслата за година и половина напред "от производител" и то с партиди, които са тествани.

 

Преди 1 час, vespa написа:

аз имам в предвид, че техните горива са много по некачествени и климата е доста по различен.

Не зная как да го напиша - техните горива отговарят на същите изискванията като тези, които ти зареждаш.

И за кой климат говориш - този в Сочи или този в Мурманск?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dandilov написа:

Там никой не е седнал да дискутира теми като в нашия форум... И не му дреме.

А това, което аз търся е и за -15 - 20°C и да отговаря на спецификациите за моя двигател, и да се е доказало в експлоатация. :thumbs1:

Абсолютно си прав,че що за сравнение е Италия,Гърция,Испания и все такива климати(пък и манталитети),в които каквото и да им налееш,едно че не се сещат за смяна,друго че и да не го смени все тая с какво..!Те имат пазар за "бараките" си на изток:)

 

  • Харесвам 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, DTEC написа:

Затова аз си купих маслата за година и половина напред "от производител" и то с партиди, които са тествани.

Не е лоша идея,само не разбрах как знаеш кога да купиш партидата,за която говориш и от къде се добираш до инфо,че е тествана?

Аз също взимам масла за на пред,но от личен опит с тях.:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Собственика на www.ravenol-shop.de пише в oil-club.de ;)

С няколко лични съобщения си поръчах масло от тестваната партида.

 

Друг потребител си купи Мобил1 от локален дилър със сертификат за тест на получената от него партида. Събрахме се група, която купи сравнително голямо количество масло и получихме отстъпка за маслото и един безплатен тест на една от едно литровите тубички.

 

И така събрах 15л масло в килера. Следваща покупка на масла - Коледа 2019.

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми то различни мнения от вашите тук не може да има, малко сектантско нали? Ако някой иска нещо различно да обсъдим, моля на лични. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм отворен винаги на нови предложения и идеи. Обичам и конструктивните диспути. Лично на мен точно това много ми липсва.

 

Също така мисля, че уважавам чуждото мнение. Обаче съм изключително нетолерантен към подвеждащи данни.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, JHM написа:

Абсолютно си прав,че що за сравнение е Италия,Гърция,Испания и все такива климати(пък и манталитети),в които каквото и да им налееш,едно че не се сещат за смяна,друго че и да не го смени все тая с какво..!Те имат пазар за "бараките" си на изток:)

 

Е как да се води конструктивен диспут, като не може даже за базата данни да се разберем. 

 

Преди 9 часа, DTEC написа:

Аз съм отворен винаги на нови предложения и идеи. Обичам и конструктивните диспути. Лично на мен точно това много ми липсва.

 

Също така мисля, че уважавам чуждото мнение. Обаче съм изключително нетолерантен към подвеждащи данни.

Жалко за многото колеги, които биха чули и за малко по различни мнения базирани на дългогодишен личен и приятелски опит. 

  • Объркан 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз продължавам да не те разбирам.. Защо жалко за многото колеги?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.12.2018 г. at 11:06, honda_japan написа:

Колеги , някой би ли дал мнение или коментар за това масло:

https://www.ato24.de/de/liqui-moly-top-tec-4100-5w-40.html

мисля това да е за следващата смяна. Разликата между това в Бг и това от сайта е огромна.Ще се поръчва от Германия.

Ако може някой да изкаже все пак мнение това масло добро ли е или да търся друго?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж пост №478 от 22.12.2018г.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох го този пост, но доколкото знам това не е онова черно масло, тоест да не очаквам нещо в повече от него сравнено с друго обикновено 5в40 масло, като например Магнатек на Кастрол?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, honda_japan написа:

Ако може някой да изкаже все пак мнение това масло добро ли е или да търся друго?

Всяка година поставяш един и същ въпрос ...

На 28.12.2017 в темата "FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора" съм ти отговорил кои масла стават за твоя VAG. Сега гледам, че си се спрял на Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40, което е ACEA C3 масло. А там съм ти подсказал, че ACEA C3 е едва трети избор.

Според мен е по-добре да налееш Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W-40 (ACEA A3/B3) - https://www.ato24.de/de/liqui-moly-high-tech-5w-40.html И то ако държиш да е Liqui Moly.

Иначе нищо не пречи да пробваш ATO24 Motorenöl SYNTH 5W-40 (ACEA A3/B4) - https://www.ato24.de/de/ato24-motorenoel-synth-5w-40.html.

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да пробвам различни масла, какво лошо има в това? А няма много отзиви за точно това за което питам.

Благодаря за отделеното време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо лошо човек да пробва различни масла.

А търсенето на отзиви, за което и да е масло към този момент, не е много добра идея и по-скоро би била подвеждаща информация. Причина за това е масовата промяна на използваните базови масла и добавки от блендерите на моторни масла през 2017-2018. Например избраното масло то теб е с нова рецепта от 08.11.2018. Каквото и да си прочел за него до сега, може би няма да е валидно вече. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За променената рецепта не съм го знаел, благодаря за инфото. В крайна сметка може пак да заложа на добрия стар изпитан Равенол VST turbo 5w40.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на "добрия стар изпитан Равенол VST" не можеш да заложиш, защото и той е с нова рецепта.

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новото VST е по-добро.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, honda_japan написа:

 

За променената рецепта не съм го знаел, благодаря за инфото. В крайна сметка може пак да заложа на добрия стар изпитан Равенол VST turbo 5w40.

 

 

Какво не ти харева на този Равенол? 

Защо си сменяш марката и вида на маслото при всяка смяна? Не мисля, че е хубаво. Има други хора във форума, които експериментират, вместо теб. :D

Защо не си караш с Mobil 1 5W30 ESP и да не си губиш повече времето с прочуване на други масла. Толкова ли е скъпо? Или ако искаш пробвай Mobil 1 0W40. 

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Нагоре 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джапанезе да не си станал рекламно лице на Mobil, колегата даже не пита за смяна на вискозитета. honda_japan препоръчва ти Bardahl XC60 5w40 използвано от тукашното представителство на Хонда. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за Mobil 1 FS 0в40 :) 

Редактирано от BlueDream4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми е скъп въпросния Мобил, просто искам да експериментирам с различни марки. Четох някъде, че е хубаво да се сменят различни марки масла защото имат различни добавки, миещи свойства, охлаждащи и т.н. След още една две смени ще реша кое ми пасва най-добре и ще карам само с него. Засега благодарение на съветите тук от форума в моя случай най-добре се представиха Мобил 1 5в30 и Равенол VST 5в40.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, vespa написа:

Джапанезе да не си станал рекламно лице на Mobil, колегата даже не пита за смяна на вискозитета. honda_japan препоръчва ти Bardahl XC60 5w40 използвано от тукашното представителство на Хонда. 

 

Не пита, но преди караше точно с Mobil 1 5W30 ESP. Много добре знам, защото му следя постовете и съм си говорил лично с него. Не съм рекламно лице на Мобил, но това са едни от най-добрите масла за мен. Имам приятел, който кара рали турбо кола Импреза WRX с Мобил 1 0W40 - много сериозно масло (тази кола се кара и зиме, и лете по ралита). Но мисля, че с Mobil 1 5W30 ESP, колегата ще е 6. :)

A0KoiHwW_400x400.jpg

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Христос воскресе , колеги и чнг. Извинете за офтопика, ама изглежда е ок фокуса пак да се измести към VAG и техния 1.8T. Искам да кажа, че това лично мен ме дразни, понеже редовно си чета форума за масла и ми е много интересен. Адмирации към всички , които пишат тук. Та... Лично не желая да чета какво става за 1.8 и се дразня. На въпроса какво мислят грамотните потребители за масло локви моли 5 40 беше много бързо отговорено. После пак отидохме на става ли за 1.8 т . Имам познат вагаджия, като чу че съм сложил 0в 20 ме изгледа все едно му разказвам приказки от хиляда и една нощ( не беше и чувал за тоя вискозитет) .той каза ,че си кара с 15 40 и е цар с неговото турбо. (Демек дори 5 в40 е някаква глезотия за неговия двигател) Приключвам коментара, не целя да се конфронтирам и няма да отговарям повече по този въпрос. Само изказах персонално мнение.

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото 5 40 наливат в бултрако и се аргументират ,че Хонда се карала много във високите обороти и съответно високи температури и т.н. , обаче един атмосферен никога не може да ти развие такава температура, както вече е писано. Дори за тайп р маслото е друго по препоръка. Да не съм прекалено груб към човека с фолксваген, не е лично. Ако идеш на сайта на лики моли и цъкнеш на маслото, което те интересува,ще разбереш , че е хидрокрек с разни показатели там и ако си чел,ще знаеш какво значат. Има и данни в Ойл клуб ру. Ще разбереш ,че едва ли ще сбъркаш ако го сменяш на 5-8 к км в зависимост от режима. Персонално мнение за лики моли е дал само Маркони от прочетеното до тук. Това не е случайно, повечето потребители на Хонда не бихме се ориентирали натам и ако някой го прави, едва ли чете форума.

Редактирано от ivailopp
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето лично мнение пък е в някаква степен обратното. Хонда форум е, но аз лично нямам проблем да обсъждаме и други марки, след като фокусът на темата е върху маслата. Стига да не е в разрез с правилата на форума, дискусия с добър тон е само положителна. Лично мнение – не ми пречат дискусиите за масла за турбо ваг двигатели, даже ми е интересно.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 7.07.2017 г. at 11:09, Markony написа:

Да припомня за какво стартира темата: Тук обсъждаме характеристики на масла подходящи за Хонда.

Това са масла отговарящи на сертификати Ilsac GF-4, GF-5,   API SM, API SN, API SN RC. 

 

За дизелите:

 

On vehicle with DPF model: ACEA A2 or ACEA C3
On vehicle without DPF model: ACEA A1/B1, ACEA A3/B3, or ACEA A5/B5
 
Обсъждаме лични впечатления от ползване на определена марка, тип вискозитет на конкретен автомобил.

 

Сравняваме масла от различни марки при еднакви други параметри.

Постовете на колегата @honda_japan не бяха скрити/премахнати, тъй като засягаха избор на масло по "деликатен и ненатрапващ VAG групата начин". Помагали сме му и преди, и повечето от четящите темата са наясно с колата/мотора му. Той пък е наясно с правилата на форума. Комуникирал съм с него и на лични.

 

Когато въпросите и коментарите са насочени предимно/изключително към самото масло (неговите качества и характеристики), аз лично ги считам за допустими, като цяло. Обзорът на различните масла ни дава по-богат поглед върху "маслената вселена" (персонално мнение и гледна точка).

 

Моля да върнем темата в нормалното и русло с коментари по същество, които имат за "доминантен фокус" маслата за Хонда.

 

Поздрави на Всички и Весели празници!

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ivailopp, нямам за цел да фокусирам вниманието на който и да е Хонда форум потребител върху ВАГ двигател, исках конкретно мнение за конкретна марка и вискозитет, както забеляза дори Маркони ме попита за какъв двигател става въпрос-нарочно не отговорих (въпреки, че се подразбира).

Силно вярвам, че автомобилните форуми са за да се споделя информация и впечатления от различни гледни точки. В случая говорим само за определен вид масло и нговите качества без значение за каква марка автомобил е, Ситроен,Хонда или Москвич. А и името на темата е "Двигателни масла - обсъждане".

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 27 минути, honda_japan написа:

В случая говорим само за определен вид масло и нговите качества без значение за каква марка автомобил е, Ситроен,Хонда или Москвич. А и името на темата е "Двигателни масла - обсъждане".

Не е без значение.Точно конструктивните особености на даден двигател определят изискванията към лубриканта(в случая Маслото).

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та минах почти 5000км с Ravenol 5w20 SFE и се замислям за смяна. За проба нямам възможност в момента, видимо по щеката имам разход 200-250мл от горната точка, не съм доливал. Маслен филтър оем Махле, предното масло беше същото, като мисля че имах малко по-висок разход. Колата я държа в подземен гараж с температура 12-15 градуса, карам през седмицата 4-5 дена по 5км в посока градско, и по 400-500 извънградско/магистрала на месец.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да му врътнеш най-малко 1000 км. още, че и повече!

Ако караш на газ - до 8000 км. без проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, dandilov написа:

Може да му врътнеш най-малко 1000 км. още, че и повече!

Ако караш на газ - до 8000 км. без проблем.

Ще го изкарам до края на зимата значи, гледам че Равенол са "обновили" гамата си, и си мислех дали на де мина на 5w-30 DXG за пролет-лято, а за есен-зима пак на 5w-20 SFE-то.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо не си купуваш от общите поръчки оригинално ОЕМ Honda Full Synthetic 0W-20 Advanced Protection (OEM Number: 08798-9063) ?

Хем е за К24, хем е по-евтино от Равенола, откакто му вдигнаха цените...

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...