Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Да! Сега обърнах внимание, че това са отработки от почти чисто нови коли.

Логично е след сработването, металите да намалеят. :thumbs1:

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 18.12.2018 г. at 12:11, DTEC написа:

Къде да проверя?

 

На интернет разбира се. Аз вече проверих:

 

Honda_Ultra_Green_Oil.jpg

 

Kinematic viscosity:
- at 40°C - 32.1 cSt
- at 100°C - 8.154 cSt

 

https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2875924

 

http://www.insightcentral.net/forums/honda-insight-forum-2nd-gen-discussion/25375-honda-green-oil.html

 

 

Намерих малко инфо и за RAVENOL 0W16:

https://www.ravenol.de/fileadmin/content/documents/pdfs/Ravenol_EFE_SAE_0W-16__en.pdf

 

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото, посочено в поста ти, не е HONDA Green Oil for Diesel, a e HONDA Ultra Green Hybrid.

Оказва се, че Хонда много ревниво пазят точния вискозитет на HONDA Green Oil for Diesel :), но го определят като най-ниския вискозитет в света за дизелов мотор.

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, emod написа:

Маслото, посочено в поста ти, не е HONDA Green Oil for Diesel, a e HONDA Ultra Green Hybrid.

Това не мога да го разбера, ако има връзка с моя пост.

Защо Хонда да са напълнили дизелов двигател в края на 2016 с масло за хибрид?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма връзка с твоя пост. Emod иска да каже, че едното масло е за дизел, а другото за хибрид. Не се знае, обаче дали не са с еднакъв състав. :whistle:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 27 минути, Markony написа:

От тук идва и необходимостта на студен мотор маслото да започва с 0W- ,а на висока температура вискозитета да е железен.

Не е съвсем точно така. Ако се вземат кинематичните вискозитети под внимание и условията за ползване на масло, то няма реална необходимост от 0W-масло през цялата година.

Пример:

1) Масло Mobil1 ESP 0W30 използвано през студените зимни месеци

Kinematic viscosity @ 40°C: 67.8 cSt

Kinematic viscosity @ 100°C: 12.2 cSt

Kinematic viscosity @ -1°C: 555 cSt

Изчислен вискозитет при -1°C с произволен калкулатор, защото това са минималните температури за региона, в който живея. Друг въпрос е, че никога не стартирам двигателя по време на най-ниските температури (между 2:00 - 4:00 часа):

grafik.thumb.png.22797dfb82696fed0eb9cf706b742a75.png

2) Ravenol VMP 5W30 използвано през топлите месеци

Kinematic viscosity @ 40°C: 68.2 cSt

Kinematic viscosity @ 100°C: 11.5 cSt

Kinematic viscosity @ 10°C: 306 cSt

Приемам, че през времето на използване на 5W30 масло, двигателя ще бъде стартиран при 10°C. Ясно се вижда, че 5W30 масло при 10°C е по-течно от 0W30 при -1°C. И това са реални условия при използване на лек автомобил от мен.

Дори още от 1°C (Kinematic viscosity @ 1°C: 549 cSt) 5W30 маслото придобива течливост (вискозитет) като на 0W30 при -1°C. Само 2°C разлика.

 

Извод: Използването на 5W30 масло при температури >5°C предоставя не по-лошо (а даже и по-добро) смазване на двигателя непосредствено след стартиране му спрямо 0W30 при температури <0°C.

SAE30 се представят приблизително еднакво при работна температура.

 

П.П.: Аз използвам този калкулатор за пресмятане на кинематичен вискозитет - http://www.nimac.de/viscosity-calculators/calculate-the-viscosity-at-a-given-temperature-when-the-viscosity-is-known-at-two-temperatures

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mobil 1 5W30, с който карам в момента и, с който най-вероятно ще продължа е:

40*С - 61.7 cSt

100*C - 11.00 cSt

Т.е. по-рядко е от 0W30 ESP. :)

То е АСЕА А5/В5, Honda HTO-06 - т.е. води се и масло за турбо.

(горе съм го постнал)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Honda Green Oil Hybrid (~0W16)
Kinematic viscosity:
- at 100°C - 8.154 cSt

- at 40°C - 32.1 cSt

 

Mobil 1 0W20 AFE

Kinematic viscosity:

- at 100°C - 8.7 cSt
- at 40°C - 44.8 cSt

HTHS - 2.7

TBN - 8.8

 

Не е толкова зле.

Редактирано от Takumi Fujiwara
HTHS and TBN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да попитам какво ви е мнението за liqui moly 4600 5w30. Цената му е изгодна и тази година реших да сложа в една от колите (ауди а3 1.9 131к.с. P.D.), като до сега карах с Равенол VMO 5w40. Знам, че темата е по-скоро за хондово двигатели, но рядко се коментира liqui moly, които едни от най-продаваните масла в Германия.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, sith написа:

 

А да попитам какво ви е мнението за liqui moly 4600 5w30. 

 

Перфектно е! :)

 

Интересното е, че на сайта на LIqui Moly само това масло е отбелязано като пълна синтетична (Fully Synthetic):

https://products.liqui-moly.com/oils/synthoil-high-tech-5w-30-1.html

 

Другите 5W30 масла са обозначени като Synthesis Technology, каквото и да знaчи това:

https://products.liqui-moly.com/oils.html?cat=597&oil_type=13&viscosity=2796

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, sith написа:

А да попитам какво ви е мнението за liqui moly 4600 5w30. Цената му е изгодна и тази година реших да сложа в една от колите (ауди а3 1.9 131к.с. P.D.), като до сега карах с Равенол VMO 5w40. Знам, че темата е по-скоро за хондово двигатели, но рядко се коментира liqui moly, които едни от най-продаваните масла в Германия.

Маркетинг и лъжи доста години наред..Прочети малко история. Станаха известни с многото молибден..видимо слагаха оцветител в маслото ,за да е различно.Всъщност в маслото е необходим съвсем малко молибден и почти всички марки го слагат.В последствие се разбра ,че тази формула блокира буталните болтове и спряха черното масло.Сега повече или по-малко маслото им е стандартно с по-красиви опаковки.Абсурд е да стигнат до иновациите на Равенол в близките 30-години....

А по телевизията на всяка реклама има продукт-най-купуван в Германия :)

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
20 minutes ago, Markony said:

А по телевизията на всяка реклама има продукт-най-купуван в Германия :)

 

 

:lol::laughing1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се бях подлъгал да си купя преди много време от това черното. MoS2 кодово име "лек ход".

Сложихме го на едно БМВ в последствие. :D

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DTEC, чудесен материал :thumbs1: 

Аз пък съвсем случайно се добрах до много ценно (поради пълнотата му и Noack-a) инфо за 2.6, 4.1 и 7.6 cSt GTL базата на Shell.

Shell_415.thumb.jpg.bc47eb3907462973c14858dab8973d79.jpg  Shell_420.thumb.jpg.1c827cf4c2411094538b52fa22a47ece.jpg Shell_430.thumb.jpg.45c3fae305ba777b8712f3f3620d6c92.jpg

 Източникът е ТУК и съдържа още много супер ценна информация за базови масла, добавки, подобрители на вискозитета и много други.

 

П.С. Между другото, за превода от немски на английски на материала от DTEC можете да пробвате това - КЛИК, казва се Deepl и е доста добро :yes:. Вграденият преводач на бразузъра (chrome) също се справя добре.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, Markony написа:

 

Абсурд е да стигнат до иновациите на Равенол в близките 30-години....

 

 

И как изведнъж новоизлюпения Равенол, дето много хора не са и чували за това масло застана 30 години пред Лики Моли, които се занимават с малса от толкова време,  колкото Мобил и Шел?

На каква информация се крепи това твърдение?

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, dindin написа:

Сложихме го на едно БМВ в последствие. :D

И бавареца проходи ли? :D

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic:@dandilov Ходи баварецът.

Ама ако кажа вискозитета ще ме разпнете на кръст. :D

Japanese, как така примерно тея новоизлюпени Тесла са напред с електромобилите спрямо БМВ, Мерцедес, VAG дето правят коли от толкова години?  :) И не само Тесла, китайците също - те отколко време правят коли според теб? 

Редактирано от dindin
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БМВ-тата фабрично идват с Лики Моли или Кастрол. 

Имам приятели, които карат с Лики Моли 5W40 на писта и не съм чувал до сега да са имали проблеми.

 

Те добре са напред, но в случая говорим/сравняваме портокали с ябълки, както казват американците. Що като с толкова добри не направят един турбо-дизел ими турбо-бензин, тези ит Тесла и китайчетата?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отивам да сменя маслата на червената стрела:

 

моторно - Mobil 1 5W30

трансмисионно - ще излея гадния Амсойл 75W90, който налях преди около 1000 мили и ще сипя Равеол MTF-3 75W

 

Много трудно превключва с Амсойл-а, сутрин, докато загрее, та и след това се запъва леко. По книжка й дават само 75W API GL-4. Amsoil много се изложиха с това масло, но иначе на етикета са написали “Покрива спец. на Тойота и Лексус” - аматьори, да не кажа измамници. НЕ ПИШЕ Хонда, обаче! За хонда имат ДРУГО масло!

 

Онзи ден на фб ги направих смешни и даже таг-нах Тойота САЩ и Лексус, да видят Амсойл какво масло предлага за техните ръчни трансмисии.

 

п.п.

Слагам също и зимните гуми - Bridgestone Blizzak WS80

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Takumi Fujiwara написа:

Те добре са напред, но в случая говорим/сравняваме портокали с ябълки, както казват американците.

Не бе, нали сравняваме автомобили с автомобили и масла с масла? Автоиндустрия

Какво значение може изобщо да има какво има под капака или в бутилката (формулата)?  ;)

 

Други примери за кой бил от 30 години в някоя сфера и кой новоизлюпен е вече по-напред да давам ли? За термините иновации прогрес знам, че тепърва чуваш.

 

Спирам с офф-топика, а на Japanese май завръщането ще му бъде наистина кратко особено с коментари като тоя:

 

Преди 1 час, Takumi Fujiwara написа:

п.п.

Слагам също и зимните гуми - Bridgestone Blizzak WS80

 

п.п. не разбрах защо не сложиш трансмисионно на Liqui Moly, а не на тея новоизлюпените.

Редактирано от dindin
  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 28.11.2018 г. at 20:33, DTEC написа:

И едно предложение за всички любители на 0W-20 от Манол.

2MN00489000_s.jpghttps://mannol.de/en/?action=accessory_chemical_preview&amp;name=7721 O.E.M. 0W-20

&thumbnail=1&thumbnail=113298-20181128-145541-batch-jpg

От задната страна липсва "Fully"-synthetic.

Много скоро ще се появи и анализ на прясно масло.

Ето го и него:

13577-laborbericht-mannol-0w-20-jpg

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Takumi Fujiwara написа:

 

И как изведнъж новоизлюпения Равенол, дето много хора не са и чували за това масло застана 30 години пред Лики Моли, които се занимават с малса от толкова време,  колкото Мобил и Шел?

На каква информация се крепи това твърдение?

Ей ,новоизлюпения Фудживара.....я виж Равенол коя година е създаден и Ликви моли ,колко след тях :).

Равенол е компанията с най-голям асортимент от видове/типове масла.Отделно те си останаха верни на традицията ,че качеството изисква и масло да сложиш вътре,а не като Кастрол и Мотул ,да ползват постулати като естери и титани...на етикет.

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркони не би трябвало да правиш реклама на дадено масло и тотално да отхвърляш други, смешно е да твърдиш, че базата им е различна от минерално масло. Тук в Европа старото масло не го горим, а се преработва и обратното към фирмите производители.                       Към всички знаещите, защо черпите опит от руски сайтове, там горивата са пълни със сяра "Sulphur" най големият враг на маслото, а и климата е доста по различен от нашият в Европа.             Въпроса за сярата се надявам на коментари от всички знаещи.               Весели празници на всички. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм се изразил правилно, сярата е най големия враг на двигателя, като се окисли става на сярна киселина, затова двигатели на газ могат да правят двоен пробег с едно масло. А наздраве 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, vespa написа:

Не съм се изразил правилно, сярата е най големия враг на двигателя, като се окисли става на сярна киселина, затова двигатели на газ могат да правят двоен пробег с едно масло. А наздраве 

 

   Това не е единствената и основна причина! Окислителните процеси като цяло са даже по-изразени на газ, поради по високата работна температура! При газифицираните ДВГ се препоръчва по ниско съдържание на сулфати в маслото (C2) и по-високо TBN. 

   Положителните ефекти идват от липсата на сяра в природния газ , по-малкото отделяне на азотни окиси при горенето, липсата на ефекта на "измиване" на масления филм, образуване на по-малко твърди частици, процеса на горене не е така "рязък", а забавен и води до по-малко механично натоварване.

  

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Pendoc, ми аз не съм ли написал същото? Въпроса е да ли ви е известно за строгите норми в Европа за съдържанието на сяра в горивата и какво е влиянието и на масло и двигател. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, pendoc написа:

Окислителните процеси като цяло са даже по-изразени на газ, поради по високата работна температура!

Газта няма по-висока температура на горене от другите горива. Газта гори с по-бавна скорост и процеса на горене продължава дори при отворени изпускателни клапани. Поради тази причина температурата на напускащите газове е по-висока, от където пък идва всеобщата заблуда, че температурата на горене на газта е по-висока. А всъщност в самата горивна камера се достигат по-ниски температури. По спомен най-висока температура на горене има при дизеловите двигатели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, че това е тема за моторни малса и маслото, което пускам не е за Хонда, но просто исках споделя възхищението си след като смених трансмисионното масло от Amsoil на Равенол. И на двете пише, че покриват спецификациите на Тойота, но на Равенол-а е обозначен и тойотския парт номер - 08885-81001. Amsoil доказаха, че пишат по етикетите си неща, които не са тествани и удобрени от съответния производител. Може би никога не бих ползвал вече тяхно масло, независимо моторно или трансмисионно! Прехвалена компания с адски скъпи продукти и ососбено цена на доставката, ако пазаруваш от сайта им. Резултатът е едно $60 за 3л масло хвърлени на боклука.

 

Amsoil < Ravenol

(създадох това изображение, което в следващите дни ще обиколи интернет и ще си искам парите обратно от Amsoil)

 

Toyota_Transmission_Oil.thumb.png.b51b38929f2220006864b1d130d1748f.png

Редактирано от Takumi Fujiwara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, би ли пуснал параметрите на колата в сайта и да споделиш резултата?

https://www.amsoil.com/lookup/auto-and-light-truck/

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да обясниш как направи сравнението,за да е адекватна констатацията....

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямат масло за моята трансмисия. Купил съм грешното масло, но това не ги оправдава, че са написали на шишето, че покрива спец. на Тойота!

 

B1F4A248-1E4D-4124-9ADC-0B20FF27A048.thumb.png.4fed93a8a365560ee65d446567a79200.png

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, Markony написа:

И да обясниш как направи сравнението,за да е адекватна констатацията....

 

Ами сравнението Маркони е, че и двете са 75W и на двете пише, че покриват изискванията на Тойота. НО, сутрин, докато загрее колата, а и след това с Amsoil-a трансмисията не превключва гладко - трудно влизат и излизат скоростите.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едното е 75W, другото е 75W-90. Разликата може да ти струва скоростна кутия. :)

Затова питах дали от Амсойл го дават за твоята кутия, защото на сайта им видях изброени много марки, ама да избереш маслото воден само от това е несериозно. :)

Още повече, че ти поне си правиш някакъв ресърч и направо ме изненада, още повече на сравнително нова кола ...

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.12.2018 г. at 23:41, vespa написа:

Към всички знаещите, защо черпите опит от руски сайтове, там горивата са пълни със сяра "Sulphur" най големият враг на маслото, а и климата е доста по различен от нашият в Европа.             Въпроса за сярата се надявам на коментари от всички знаещи.               Весели празници на всички. 

От къде идва тази информация, че руските горива са пълни със сяра?

В Русия от 2016г са въведени същите изисквания към горивата, които са еквивалентни на европейските Euro-5. С това и съдържанието на сяра съгласно ГОСТ Р 52660 е до 10мг/кг, точно колкото е и при EN 228.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Руснаците имат огромен избор що се отнася до масла и автохимия по принцип.:)

Ето например един украински сайт, където можеш да се изгубиш:

https://motormarket.ua/catalog-masla/motormasla

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...