Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Преди 5 часа, DTEC написа:

 

@Emicha, щом си доволен от Хонда/Тотал, защо не продължиш с Total Quartz Ineo Efficiency 0W-30?.... 

 

Еми честно да ти кажа, нямам идея - просто така реших.

Може би, защото смятам Мотул, за един от големите играчи, с различна и богата гама на производство, с по-качествени продукти - макар и по-скъпи.

Също, имам съмнения - макар и малки, че старото " оригинално" Хонда, макар и с малко, се е различавало от чистия си Тотал с подобните спецификации. 

Попаднах на факт, който ти коментира по-нагоре, относно надписите за пълната синтетика. Преди на старото "оригиналното" Хонда, имаше надпис - пълна синтетика, а сега вече, при новото "оригинално" Хонда, е заменен със - синтетична технология. Допускам, че преди може да е било наистина 100% синтетично и по това да се е различавало от подобния Тотал,  или другия вариант е, да са ни лъгали от Хонда (което би било скандално).

Чудя се дали и въпросния  Мотул е 100% синтетика, но засега надписа си му стои и си го пишат че е такова (проверих в доста сайтове) или и при него, като при другите ще се промени. 

Относно Шела - с отлични показатели, а и много евтин бе - и то за пълна синтетика. Обаче от времето на ладите и москвичите, когато като се сипеше от червения Шел и след 3/4 х.км. трябваше да се прави основен ремонт на двигателя, тази марка съм я зачеркнал:).

За Мобила - с тази марка масла, сигурно съм навъртял около 7/800000 км. и макар да нямам оплаквания като цяло, не знам защо сега ми остава на по-заден план. Ако на по-късен етап, нещата с Мотула не се получат(за сега всичко е ОК), сигурно ще се върна към него.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Emicha написа:

Може би, защото смятам Мотул, за един от големите играчи, с различна и богата гама на производство, с по-качествени продукти - макар и по-скъпи.

Точно с това твърдение на един приятел и баща ми се "боря" от няколко месеца. Според мен Мотул си е едно силно надценено масло с добра реклама.

Motul.thumb.png.37bd139b302fad899534094e3c0aa658.png

Всичко това води до готовността на клиентите да плащат за нещо като за топ продукт, а да получават средно качество такъв. Иначе Мотул не са лоши масла - стандартна база група II/III и добър пакет от добавки. Нещо, което не би трябвало да струва повече от 4-5-6€/л.

 

Преди 2 часа, Emicha написа:

Допускам, че преди може да е било наистина 100% синтетично и по това да се е различавало от подобния Тотал,  или другия вариант е, да са ни лъгали от Хонда (което би било скандално).

Не са ни "лъгали". До преди две решения на немски съдилища, всеки който е добавял 10-20% ПАО/естери е определял маслото като 100% синтетично. От края на 2016, когато съда в Кьолн точно и ясно определя кои масла имат право да се наричат "пълни синтетики", много производители, които продават масла в Германия бяха принудени да си сменят етикетите. Този процес продължава и сега. Типичен пример е този от снимката по-горе. Преди месец-два Мотул също започна да сменя етикетите.

Та според решението на съда, едно масло е "пълна синтетика" тогава и само тогава, когато базовото му масло е група IV и/или V. Понеже теиз масла са много стабилни и не им трябва голям пакет с добавки, то това означава 80-85% база група IV / V. Световно признати такива са маслата на AmsOil, RedLine, Ravenol и може би Pentrite.

 

Едно и също масло може да се продава на различни континенти или различни страни в един континент с различни етикети и различна информация дали е vollsynthetisch / fully synthetic / full synthetic / 100% synthetic. Според някои експерти четирите термина означават 4 напълно различни неща.

Интересно инфо има тук - http://bizol.us/1118/

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Emicha написа:

За Мобила - с тази марка масла, сигурно съм навъртял около 7/800000 км. и макар да нямам оплаквания като цяло, не знам защо сега ми остава на по-заден план.

Това са много км. и би трябвало да имаш точни впечатления от мобила.Да не казвам голяма дума,но аз не мисля вече да мърдам от него.От всучки,които изредих през последните години,от както имам колата,с Mobil1 0w20 AFE,колата диша най добре.

За пример бих дал марките и вискозитетите масла,който се продават в coxmotorparts,не са много,разгледай ги..!:thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това е MSDS-a на Motul 8100 Eco-Clean 0w-30:

Motul_eco_clean_0w30MSDS.thumb.jpg.86c0821f91b2722f60f07959d80c1f1b.jpg

В общи линии маслото е доминантно създадено на базата на хидрокрег (50 <= x % < 100; CAS: 64742-54-7 - може да бъде II или III група; няма как да се установи със сигурност), PAO (10 <= x % < 25; CAS: 157707-86-3, като по принцип за Европа това е 4cSt Durasyn 164 с температура на замръзване -68 С), минерално масло (2.5 <= x % < 10; предполагам за разтваряне на пакета добавки и подобрителите на вискозитета (VIIs)) и антиоксидант (1 <= x % < 2.5; CAS: 36878-20-3). Нищо "извънземно". Голяма част от 0w... маслата с ACEA C2 (и не само) имат сходен състав - III гр. + PAO (за подобряване на нискотемпературните свойства).

Само да обърна внимание, че горното е много груба представа за маслото. Писали сме и преди относно MSDS-сите - че не могат по-никакъв начин да служат за определяне на точния състав на маслото.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, DTEC написа:

Точно с това твърдение на един приятел и баща ми се "боря" от няколко месеца. Според мен Мотул си е едно силно надценено масло с добра реклама.

Motul.thumb.png.37bd139b302fad899534094e3c0aa658.png

Всичко това води до готовността на клиентите да плащат за нещо като за топ продукт, а да получават средно качество такъв. Иначе Мотул не са лоши масла - стандартна база група II/III и добър пакет от добавки. Нещо, което не би трябвало да струва повече от 4-5-6€/....

 

Принципно може и да си прав, но аз говоря за ето това масло:

https://oilgroupbg.com/масла/масла-motul/motul-0w-30/motul-8100-eco-clean-0w-30-1-литър.html

 

Цитат

.....Това са много км. и би трябвало да имаш точни впечатления от мобила....

Това са километри навъртяни само на една кола и то без каквито и да е ремонти по двигателя. Иначе имам , ама нещо последните години , и от него започнаха да излизат доста ментета.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимката на маслото в онлайн магазина също е неактуална. Така изглежда от 2016г:

2097921502_Motul8100ECO-clean0W-30.thumb.png.da4d9c1e575ef5ef3866415430810b2f.png

https://www.motul.com/bg/bg/products/8100-eco-clean-0w30

Това масло не е пълна синтетика. Като си решил да плащаш за нещо двойно и тройно - давай. Ако караш с това масло до 150 мото часа няма да им стане нищо и на двата двигателя, в които си решил да го наливаш. По-добре си го купувай от общите поръчки от ato24.de, поне да ти излезе по-евтино - 9,13 €/л.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да така е, снимката от онлайн магазина е по-стара и реално маслото което сипах е точно с такава опаковка , като от снимката която си дал и е с дата на производство, някой си септември 2018г.

И на снимката и на това което сипах си пише 100% синтетика, пък може и да лъжат:).

 

п.п. Нали не си мислиш, че го плащам на цени като от онлайн магазина - напротив, даже ми се връзва малко по-евтино и от общите поръчки (ама това е друга тема).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Emicha написа:

Относно Шела - с отлични показатели, а и много евтин бе - и то за пълна синтетика. Обаче от времето на ладите и москвичите, когато като се сипеше от червения Шел и след 3/4 х.км. трябваше да се прави основен ремонт на двигателя, тази марка съм я зачеркнал:).

... И правиш голяма грешка!

Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 е съвсем ново масло по нова технология и с много достойнства!

Лабораторните анализи, свежи, а и особено на отработки, дават много добри резултати, и на дизел и на бензин.

Справка:  https://oil-club.de/ и https://www.oil-club.ru/

Цената е ниска, защото суровината е много евтина - природен газ.

По съотношение цена/качество, това е най-доброто масло според мен!

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно и сигурно си много прав, но нали знаеш, че когато задраскаш нещо, след това трябва чудо да стане, за да му обърнеш внимание:) - поне при мен е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След прочетените коментари, вече и аз се чудя какво масло да сложа. От скоро карам хонда CR-V 2006 дизел.Автомобила е с DPF. Майстора ми препоръча бардал 5/30. Моля за мнения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За двигател с DPF колега, трябва маслото да отговаря на една от 2-те европейски категории: ACEA C2 или ACEA C3 например в SAE 0W-30, 5W-30. Когато тези условия са спазени, можеш да бъдеш спокоен. На база горното, марката масло сложи такава, каквато ти е на сърце. Поздрави.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.12.2018 г. at 22:45, emod написа:

Преместено от темата "Капкови проби на двигателни масла " ....в момента планирам Amsoil XL 10w-30 :D.

А защо искаш да пробваш амсоил и то 10W30? Какво искаш да "провериш" с него? ... И как ще се отрази вискозитетен индекс 150 при летните жеги и високи температури на работа на двигателя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търся нещо по-близко до SAE 30, което да е хидрокрег база + възможно най-малко модификатори на вискозитета (VIIs) и да е подходящо за катализатора. Целя да продължа да нямам разхода на масло през летните месеци и да няма пропадане на вискозитета (дължащо се на VIIs). С две думи - кара ми се с масло, което е много близо до състав, състоящ се само от "база + пакет добавки", за да няма натрупване на замърсявания в мотора, идващи от VIIs, които се считат за една от причините за спичане на сегментите и нагар по буталата.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко е течливоста при -35градуса на този Шел, че намирам само това за него:

 

HELIX_ULTRA_ECT_C2C3_0W-30.pdf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6110@-35

Можеш да погледнеш ТУК

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 27 минути, Emicha написа:

Не го слушай dandilov  :), бързо сменявай и давай пробите, че ми е любопитно - жалко че няма да са от дизелова Хонда :D.

Аз карам с Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 от 2 000км. Нямам търпение да го махна и да сложа Ravenol VMP.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@emod

При разумни интервали на смяна, не се ли избягва ефекта на "пропадане на вискозитете" от VIIs и последващите отлагания и спичане на сегменти?

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, DTEC написа:

Аз карам с Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 от 2 000км. Нямам търпение да го махна и да сложа Ravenol VMP.

Защо? Какви са причините?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Емо! 6110 при -35гр., ще си карам с Ravenol SSV или Ravenol FES SAE 0w30, още се чудя кое от двете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, DTEC написа:

Аз карам с Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 от 2 000км. Нямам търпение да го махна и да сложа Ravenol VMP.

Е тук вече ми стана много, ама много интересно. Би ли споделил (когато имаш време) какво толкова негативно има в Шела?

 

преди 1 минута, dandilov написа:

При разумни интервали на смяна, не се ли избягва ефекта на "пропадане на вискозитете" от VIIs и последващите отлагания и спичане на сегменти?

"Пропадане" на вискозитета има винаги, било по-голямо или по-малко. То (пропадането) зависи от SSI (shear stability index) на VIIs и количеството им в маслото, както и от вида на съответния VIIs (polymethacrylate (PMA), olefin copolymer (OCP),  др.).

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

FES е топ масло, но защо зачеркваш толкова бързо ШЕЛ-а?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добро утро, колеги,

 

Масла доста се обсъждат, но по-малко филтри. А имам чувството, че не е толкова маловажен изборът на такъв. Може ли някой да даде малко насоки за избор на такъв и има ли фактори, които можем да имаме предвид при евентуален избор?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, emod написа:

Е тук вече ми стана много, ама много интересно. Би ли споделил (когато имаш време) какво толкова негативно има в Шела?

За да съм сигурен, че не си вменявам нещо и да не вменя нещо на теб, ще изчакам да чуя твоите впечатления от маслото. С други думи  - не искам да бъда емоционен манипулатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На който и да е от Purflux, Mann и Mahle да заложиш няма да сбъркаш. Особено ако е произведен в Германия.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"... - не искам да бъда емоционен манипулатор."

 

@DTEC

Няма да бъдеш!

Всеки има право да изрази собствено мнение и впечатление.  А на нас ни е любопитно какво е твоето.

После (след 3 - 5 месеца) Емо ще каже и неговото, но не ни дръж в напрегнато очакване до тогава... :D

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DTEC, и аз мисля, че няма да бъдеш манипулатор + моторите ни са много различни. Както прецениш. Заинтригувах се, тъй като за въпросният Шел има много позитивни реакции, вкл. като пряк конкурент на Мобил. Това е.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, georgi.ivanov1975 написа:

За двигател с DPF колега, трябва маслото да отговаря на една от 2-те европейски категории: ACEA C2 или ACEA C3 например в SAE 0W-30, 5W-30. Когато тези условия са спазени, можеш да бъдеш спокоен. На база горното, марката масло сложи такава, каквато ти е на сърце. Поздрави.

Мерси много 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.12.2018 г. at 23:40, dandilov написа:

FES е топ масло, но защо зачеркваш толкова бързо ШЕЛ-а?

Зачерквам го за зимата, защото карам на къси разтояния и колата е през повечето време студена. За това искам маслото да е "по-течливо".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@goga

OK, но ако подгряваш 4 -5 минути преди потегляне, няма да ти е никакъв проблем.

Така се пази и двигателят и турбото.

Имай предвид, че и "най-течливото" масло да ползваш, ако не подгряваш предварително, а направо потегляш, пак ще имаш голямо износване на двигателя!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак 4-5минути не подгрявам. Окoло 1-2 някъде. Някои казват, че е добре 20-30 метра на първа без газ в началото, докато е студена....и аз не знам кое е правилно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1.12.2018 г. at 19:43, Emicha написа:

Ясно и сигурно си много прав, но нали знаеш, че когато задраскаш нещо, след това трябва чудо да стане, за да му обърнеш внимание:) - поне при мен е така.

И аз бях така след главоболята с Шел от бензиностанцията. Диструбуцията им в БГ е голям секс. Но откакто почнах да го внасям нямам никакви грижи с C2/C3 ECT. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сьм с Мотул 0W30 8100 eco-energy  130000 км и смяна на 20000 и няма ядове на 308000 км е 2.2 I-CTDI , като я купих беше с 10W40 ,от смяна до смяна доливам 0,3-0,5 лт,тоя акорд е железен смятам да изкара 500000 поне.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@goga

За двигател с турбина наистина е добре да се подгрява някоклко минути преди потегляне. След това, както всеки двигател, е хубаво да не се мъчи докато не влезе в работна температура.

 

За атмосферни двигатели е по-добре да стои на място само малко, колкото да раздвижи маслото. Класическото „загряване“ на място всъщност е по-лошо за двигателя отколкото карането без много газ защото на място двигателят загрява доста по-бавно и има повече обороти на студено.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но при каране имаш по-голямо натоварване на двигателя = по-голямо триене = по-голям износ.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И въпреки натоварването, пак е по-добре да не се загрява двигателя. Като цяло най-малко износване може да се очаква при минимален брой обороти на двигателя до достигане на работна темп. Нито дълъг период на празен ход, нито силен товар е най-оптимално. За сравнение (с опростени и измислени числа, просто да илюстрирам идеята): ако двигателя студен държи средно 1000 оборота за 5 минути до достигане на работна температура, това са 5000 оборота на „студен“ двигател. Ако достига в движение работна темп за 2 мин със средно обороти/мин 2000 (при каране напр. м/у 1500 и 2500 rpm), това прави 4000 оборота на „студен“ двигател. Такава е идеята. Не че конкретните числа са верни, а принципът.

 

Когато е студен двигателят работи с по-богата горивна смес. Допълнителното гориво измива маслото от стената на цилиндъра, и бъдейки студено и по-гъсто, маслото по-трудно се омазва отново преди следващото „измиване“. Това провокира засилено износване.

 

Това видео обяснява набързо принципите (но не е единствен източник на информация, който ползвам): 

 

 

ПС: това важи само за бензинови двигатели без турбо, разбира се. А и то днешно време дизел без турбина не знам дали има (в лек автомобил).

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забавих се с моето мнение, защото изчаквах отговор от Хонда, и сега след като събрах малко повече информация, не мога да кажа къде точно се корени промяната в моя автомобил.

От една страна при всяко B - техническо обслужване при официален дилър се проверява софтуера на всички устройства и се обновява до най-новия му индекс. Точно това може би е направено и на моя автомобил - никой не може да ми даде точен отговор. Понеже не съм "просто" шофьор и шофирането за мен е огромно удоволствие, мога да забележа дори минимална разлика в поведението на моя автомобил. Та след като си получих колата, последва един много дълъг цикъл на регенерация - помислих си, че в сервиза са я държали дълго време да работи на празен ход и не е достигала темтература за генерация на ДПФ. Учудващо беше и последващата регенерация след около 800км, която бе доста по-интензивна от "нормалното". Не засичам колко често се регенерира моя автомобил, но преди беше през 3 000 - 5 000км и в никакъв случай преди 2 000 км. Сега след смяната на маслото двигателя е една идея по-шумен, но пък започна да се успокоява и вече 2 000км не е имало геренерация. Тези малки отклонения в шума и оборотите на двигателя ги отдавам все повече на евентуалния нов софтуер, отколкото на маслото.

От друга страна Shell изтегли от производство Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 (ACEA C2, ACEA C3, API SN, VW504.00/507.00, MB 229.52, MB 229.51, MB 229.31, Fiat 955535.GS1 & Fiat 955535.DS1, Porsche C30).

Към момента се произвеждат и продават в Германия само

Shell Helix Ultra ECT 0W-30 (API SN; ACEA C3; BMW LL-04; MB Freigabe 229.51),

Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 (ACEA C3; VW 504.00/507.00) и

Shell Helix Ultra Professional AB-L 0W-30 (API SL; ACEA C3; MB-Freigabe 229.52).

Както се казва - явно има нещо гнило тук.

 

Бях решил да го сменя преждевременно на 5 000км и да го използвам просто като "отмиващо" масло, но почнах да се разубеждавам и може би ще му дам възможност да се покаже и докаже до обичайните 15 000км или около 200-220 мото часа.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, DTEC написа:

...... Понеже не съм "просто" шофьор и шофирането за мен е огромно удоволствие, мога да забележа дори минимална разлика в поведението на моя автомобил.

 

...... Учудващо беше и последващата регенерация след около 800км, която бе доста по-интензивна от "нормалното". Не засичам колко често се регенерира моя автомобил, но преди беше през 3 000 - 5 000км и в никакъв случай преди 2 000 км. Сега след смяната на маслото двигателя е една идея по-шумен, но пък започна да се успокоява и вече 2 000км не е имало геренерация.

 

..... Тези малки отклонения в шума и оборотите на двигателя ги отдавам все повече на евентуалния нов софтуер, отколкото на маслото.......

 

- Съгласен съм с първото удебелено - защото и аз усещам всяка една промяна, от стандартната работа на моите коли. Затова и се отказах от новото "оригинално" Хонда масло, или въпросния Кастрол, защото наистина двигателите се усещат доста по-шумни. Да, при третата генерация, промених софтуера с най-новия (свързан точно с горивната система и работата на ДПФ филтъра), но при втората генерация нищо не съм променял и двигателя също стана доста по-шумен. Така че третото удебелено , не е от софтуера , а си е от маслото.

- По повод второто удебелено : когато сменявах софтуера на тройката, ги питах какво е променено и според тях, точно работата на ДПФ филтъра е променена. Казаха , че при новия софтуер, е променен броя и количеството на впръскването на горивото и по прецизно се следят и пускат интервалите на регенерация , които са били по-начесто, но и по-кратки. Целта е била, да не се допуска голямо задръстване на филтъра, а при отчитане и на малко запушване, веднага да пуска регенерация.

Ако те са ме излъгали, значи и аз ви лъжа.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, DTEC написа:

От друга страна Shell изтегли от производство Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 (ACEA C2, ACEA C3, API SN, VW504.00/507.00, MB 229.52, MB 229.51, MB 229.31, Fiat 955535.GS1 & Fiat 955535.DS1, Porsche C30).

Изтегли от пазара, или спря от производство?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

спря от производство

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...