Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Мобил произвеждат масла във Франция - заводът Gravenchon (Notre-Dame-de-Gravenchon) се ползва от Esso и Мобил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги,

 

Четох доста из темите (все още не всичко), но бих искал да попитам за вашия съвет. Тъй като в моя сервиз внасят Kroon Oil, а там ползвам добра отстъпка, мисля като цяло да карам с такова и да сменям, ако се налага по-често. При първото обслужване на Accord VII 2.4 сложих това Helar SP 0W-30 (линк), изхождайки само от визкозитета. Сега след като прочетох повече мисля, че следващото може да е по-добър избор. Производителя Kroon Oil за моя акорд препоръчват това Duranza 5W-30, но четейки първия пост на темите с маслата разбирам, че е добре да търся масло с ILSAC сертификат като това Xedoz FE 5W-30 с ILSAC GF-5.

 

Кое бихте ми препоръчали от двете? Виждам, че производителя не декларира някои от стойностите, които, които се обсъждат тук, а и е не много популярна марка, но, доколкото знам и чувам, е добра. Имам доверие на сервиза, че внасят оригинал, а не менте. Ще ме разубедите ли да ползвам Kroon?

 

Малко за мен и колата: Комби K24, автомат; в идните месеци ще се кара около 60/40 градско/магистрала; като цяло без минаване на 3000 оборота и спокойно каране. Ежедневно пътуване около 2 пъти по 10км градско до работа + каквото се наложи вечер или уикендите из града. Веднъж-два пъти месечно магистрално каране със 130-140. Колата е според мен на около 220-230хил км (по километраж са по-малко, разбира се). В сервизната книжка пише, че маслото е сменяно на ~20к км с 5W-30 и имам известна причина да ѝ вярвам, макар и да не мога да съм сигурен на 100%. Първите около 3000 км виждам разход с настоящото масло (около 200 мл може би) + леко омазняване на ауспусите.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Довери се на производителя и ползвай Duranza.

За разхода ти на масло и мазните ауспуси, започни от по-малките неща и смени гумичките на клапаните. Задължително с препоръчаните качествени марки, че иначе става по-лошо. Ако не се оправи след това, значи отиваш към сегменти.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като си се насочил към SAE 30, аз бих се замислил над Kroon Oil Poly Tech 5W-30 - ЛИНК и ЛИНК

Независимо от това, че Kroon Oil Poly Tech 5W-30 е ACEA C3, API SN, BMW Longlife-04, GM dexos 2, MB 229.51/229.52, VW 505.00/505.01, характеристиките му са "сходни" на Xedoz FE 5W-30, но според мен Poly Tech 5W-30 е по-добрият избор (на хартия и от към спецификации) :). Poly Tech серията се считат за доказано стабилни масла.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук малко ще се разгранича с мнението си от emod.

Kroon Oil Poly Tech 5W-30 е ACEA C3 с по-високи вискозитети от необходимите за K24A3.

А за този двигател са необходими нисковискозни масла с АСЕА А5/В5.

От тук Duranza е моето предпочитание.

Не, че не могат да се ползват и другите изброени масла, но защо да се товари излишно двигателят?

 

  • Нагоре 2
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой по-запознат да каже нещо за новoтo USVO маслo на Ravenol или това е някакъв маркетингов трик ? Определено цената е по-вискока а скоро ми се налага да сменям масло и се чудя дали да взимам от него( Ravenol VST или SSL) или да се ориентирам кам SHell, който искам да пробвам 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, DTEC написа:

Отделно от това всички масла на Ravenol поскъпнаха през последната една година с 30%, като последното такова беше в началото на този месец.

Ммм… Да... "порасна им работата" на Равенол, нали станаха и официален доставчик на масло за F1 (Force India) = чудесен начин да се рекламираш пред света... и да вдигнеш цените с ново лого (USVO = Ultra Strong Viscosity Oil) :D:

RAVENOL.thumb.png.0cc8914f29483519d9803f1b9a8c463b.png

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, DTEC написа:

Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30

Съвсем скоро в oil-club.ru ще се появи VOA на това масло (сумата е събрана; чака се анализа).

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сумата е събрана благодарение на потребителите на oil-club.de

Черпя информация и от двата форума.

Shell Helix Ultra 0w-30 Professional AV-L в SAAB 900 turbo 16 (B202L) след 10362км и 19236км. След първия тест е решил да продължи до 15-20хил км. Забележете, че колата е на над 630 000км:

uoa_630k_2.jpg

uoa_630k_1.jpg

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ravenol VMP 5W-30 в Honda CRV 1.6 след 11 660км, като това е второто масло:

10237-3339912-page-001-jpg

Същия автомобил, но със заводско напълненото масло:

5259-3339911-jpg

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логично за нов автомобил - завишени нива на металите, дължащи се на сработването на мотора.

Ето обичайните източници:

Element_Chart.thumb.jpg.ee68d802e97dd58122ecaffb245cc5dc.jpg

Повишението на нивата на елементите при втория анализ донякъде е заблуда, тъй като първото масло е слято на 2353 км, а второто е работило 11663 км, което е в пъти повече и обяснява нивата на елементите. На практика нивата намаляват.

Вниманието обаче привлича вискозитетът на заводското масло - 40С -> 28,18, респ. 100С -> 6,48 :shock:

DTEC, би ли оказал малко помощ с превода на коментарите към маслото ( може и с няколко думи, обобщено)?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Коментар към Ravenol VMP 5W-30:
 

Цитат

 

Желязото и медта са леко завишени. Количеството на алуминия е значително повишено. Възможна причина е алуминиево легирани бутала, лагери или цилиндри. Нивото на силиция е повишено. Почти винаги причината е уличен прах, но понякога е възможна поява от не абразивни материали използвани при сглобяването на двигателя, грес със съдържание на силиций или еластични гарнитури/уплътнения. Количеството на молибден и калий са по-високи от очакваните. Използвана ли е добавка в маслото? Количеството на е повишено, но не е критично. Изяснете причината за повишаването на количеството на дизел, за да предотвратите нататъшното му увеличение! Съгласно предоставената информация, маслото е вече сменено.


 

Коментар към заводското масло:

Цитат

Количеството на желязо и алуминий е повишено. Количеството на силиция, което може да се обясни с уличния прах, също се е повишило. Количеството на гориво също се е повишило, но не е критично. Изяснете причината за повишаването на количеството на дизел, за да предотвратите нататъшното му увеличение! Ние не сме получили информация за марка и модел на маслото. Поради тази причина липсва информация за състоянието на прясното масло и изменението на съставките и IR-графиката, поради това коментарите не могат да се считат за съвсем меродавни. Вискозитета е по-нисък от очаквания.  Съгласно предоставената информация, маслото е вече сменено.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 28.09.2018 г. at 19:53, georgi.ivanov1975 написа:

Първоначалното масло HELAR SP 0W-30 е доста встрани от правилния избор. Да, стъпнало е по характеристики на ACEA A5/B5 маслата, но смазочната норма която се изисква хич я няма.

Какво визираш под "смазочна норма", Колега?

 

На 28.09.2018 г. at 19:53, georgi.ivanov1975 написа:

XEDOZ FE 5W-30 има страхотни характеристики, но за съжаление смазочните норми за този двигател са само по ACEA, а не по API и/или ILSAC.

Според мен, за японски двигател изискванията са за масло, отговарящо точно на спецификация ILSAC.

"ILSAC, International Lubricants Standardization and Approval Committee, is formed in 1992 by AAMA (American Automobile Manufacturers Association and JAMA (Japan Automobile Manufacturers Association) to define the need, parameters, licensing and administration of lubricant specifications."

В случая Xedoz FE 5W-30 не отговаря само на изискванията за достатъчно ниски вискозитети за двигател K24A3, но би бил по-удачен вариант от масло с ACEA C3 в случая.

АСЕА С3 би натоварвало излишно тоя двигател, според мен.

Да спомена, че за К24А3 се препоръчват даже масла 0W20.

Моят избор на DURANZA LSP 5W-30 е продиктуван точно от ниските му вискозитети, съответно:

Viscosity 40 °C, mm²/s = 54,50

Viscosity 100 °C, mm²/s = 9,90

Като изключим, че не "гали" катализатора като API SN и ILSAC GF-5, разбира се.

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се да не предизвикам излишна дискусия (вече дъвкана в предни страници), но аз се спрях на 0-30 или 5-30 вместо Х-20 в известна степен защото съм склонен да вярвам, че немалка част от причината Хонда да сменят препоръката си към по-тънкото масло идва от еко-съобръжения и икономия на гориво потенциално за сметка на защитни характеристики. Някак си ми се иска да не съм сезонно обвързан с определено масло и да мога спокойно да го карам по магистралата в жегите и ако се наложи да понатисна педала във високите обороти и като цяло да имам по-добро предпазване на двигателя в съответните ситуации. В книжката Хонда са описали масла от 0-20 до 5-40 за всякакви температури и дори до 15-40 за темп. по-високи от -15°C, така че не очаквам да е крайно грешно да карам с 0-30/5-30. Разбира се това е моята логика, без много опит и теоретични познания – затова и съм тук и питам вас.

 

Другата препоръка на Kroon за европейски К24 акорд 7 е Enersynth 0W-20. Ако нямате против, можете да си кажете мнението и за него, но не исках да провокирам „Х–20 срещу Х–30“ дискусия, която се е водела и преди.

 

Хиляди благодарности за отговорите досега. Това е със сигурност най-полезният и културен автомобилен форум, който съм следял.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,
аз имам въпрос доста подобен на колегата Pavel_Pavlov, а именно отскоро карам accord к24а3 от 2004, автоматик, бензин, но за разлика от него не мога да кажа, че карам особено спокойно. Кара се 50:50 градско/извън, на магистрала 140-150 по табло, при изпреварване и повече, в града 2х10 км, без много светофари и задръствания, скорости до 80 на Цариградско, понякога с резки ускорения.

 

На първата смяна сложиха Мотул 10w-40, който мисля да изхвърля на около 4К км и съм взел Amsoil signature series 0-30, за да я "измие". Мисля след това да мина на Petro-Canada Supreme Synthetic 0W-30 и кратки интервали на смяна, въпросът ми е най - вече дали не трябва да ползвам х-40, примерно AMSOIL European Car Formula 0W-40, заради карането на по - високи обороти ?

 

п.п. Доколкото разбрах Amsoil signature series може да е зле за катализатора, затова споменавам European Car Formula за постоянно каране.

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, dandilov написа:

Какво визираш под "смазочна норма", Колега?

Според мен, за японски двигател изискванията са за масло, отговарящо точно на спецификация ILSAC.

Здравей, нека да се опрем на фактите.
Изискванията за двигателя са посочени както във вътрешнофирмените бюлетини, които се подават от Honda към дилърите, така и са упоменати в сервизната книжка (owner manual) дошла с колата. За конкретният дискутиран двигател смазочните норми са само по 2-те категории на ACEA, а именно ACEA A5/B5 и A1/B1 и по втория тип ACEA A3/B3, A3/B4. Всеки предполагам е виждал сервизна книжка и вътре за Европейските модели важат само и единствено стандарти по ACEA, а не по API/ILSAC. Обзалагам се, че който и каталог за масла (за Европа) да се провери за този двигател, нито едно от маслата които той ще предложи няма да съдържа в себе си стандарта по ILSAC. Възможно е да има по API, но той ще е просто притурка към многото поддържани от маслото стандарти. Но конкретната смазочна норма е друга. И затова тези каталози търсят и попълват масла, които черно на бяло отговарят само и единствено по ACEA в съответния вискозитетен клас - от SAE 0W-20 до 5W-40 примерно.
Горното масло линк в техническия му документ няма черно на бяло никаква норма по ACEA, а само спецификации по VAG. Затова няма как и каталога на Kroon Oil да попълни това масло като препоръка. Все пак аз виждам че характеристиките на това масло са стъпнали върху ACEA A5/B5, но не и върху ACEA A1/B1. Към днешен момент в процес на отпадане е последната категория и единствено новата ACEA C5 може да претендира че заменя и покрива характеристиките на ACEA A1/B1, но забележете, вече само в SAE 0W-20. Никакви SAE 0W-30 масла.
Не много в страни от темата за японските (дизелови) двигатели, е че и там препоръките са само и единствено пак по ACEA. Да, ILSAC няма дизелов стандарт (остава и да имаше), но API имат (отпаднал 2011 г API CF). Въли гърми тук ако няма DPF се изисква отново ACEA A5/B5, или A3/B4, а ако има ACEA C3 или C2.
Моето мнение при избора на масло се свежда в това, да се има в предвид оригиналните и първични изисквания на Производителя и чак след това да се лавира (както направих с ACEA C3 вместо A3/B4). Но общото при европейските двигатели набързо проиграни са именно, че кръга се затваря и всичко се върти около ACEA (или по-точно това което изисква Honda към този момент) . И който желае да се отклони от тези препоръки, хубаво, но на своя отговорност, защото умишлено обезсилва смазочните норми предписани не от кой да е, а от Производителя. Ако последния след време промени във вътрешнофирмените си бюлетини и позволи стандарти по API/ILSAC за този двигател, това ще е решение спуснато отгоре, но към днешен момент това не е така.
Поздрави.

Редактирано от georgi.ivanov1975
  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много колега! 

Отново перфектен и добре аргументиран отговор.

 

Има и едно друго нещо, което мисля сме коментирали тук, а именно, че някои производители подлагат маслата си само на определен вид тестове, които според тях са полезни или задължителни за определения пазар, на който ще се продава съответното масло. Това се прави, защото всеки тест струва пари. Т.е. искам да кажа, че щом на едно масло не е написано, че покрива АСЕА, API или ILSAC, това не винаги значи, че не ги покрива, а че не е тествано за някой от тези сертификати.

 

Примерно на маслата за Европа се набляга на сертификатите/нормите по АСЕА, докато в САЩ се набляга повече на тези по API и ILSAC, което до някъде има логика, тъй като АСЕА е европейскa асоциация, докато API и ILSAC са американски асоциации.  Това може да се види от книжката (owner's manual) на коли с еднакви двигатели, но едната произведена за Европа, а другата за САЩ.

 

Може и да не съм прав, но това са ми наблюденията.

Редактирано от Japanese fever
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, Peter Pan написа:

въпросът ми е най - вече дали не трябва да ползвам х-40, примерно AMSOIL European Car Formula 0W-40, заради карането на по - високи обороти

Единственият начин да разбереш дали вискозитетът на ползваното масло пасва на конкретния мотор и стил на каране е да направиш анализ на отработката на маслото (UOA). Всичко останало е в сферата на догадките.

 

Преди 6 часа, Peter Pan написа:

Доколкото разбрах Amsoil signature series може да е зле за катализатора, затова споменавам European Car Formula за постоянно каране.

С новата формула (Ca-Mg пакет) Амсойл  значително намалиха съдържанието на сулфатна пепел и в момента по техни данни тя е 1.22, а не 1.4, както беше преди. При условие, че нямаш разход на масло, или разходът ти е минимален (за мен под или около 300 мл+- на 10 000 км) не трябва имаш притеснение за катализатора. Сярата в бензина ще го съсипва повече от маслото.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mobil 1 ESP 0W-30 и Mobil 1 ESP 5W-30 са с нови PDS и MSDS. В момента не мога да проверя какви са измененията спрямо старите.

Разликата между двете масла е в количетвото на ПАО-то: 5 - 10 % за 0W-30, спрямо 1 - 5% за 5W-30. И двете са със 30 - 40 % съдържание на GTL.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, georgi.ivanov1975 написа:

Не трябва да се поставя на везни дали американските стандарти или европейските са по-добри за един и същ азиатски двигател.

Напълно се съгласявам! Просто трябва да се избере подходящото масло, удовлетворяващо изискванията и нуждите да дадения двигател.

 

Преди 20 часа, georgi.ivanov1975 написа:

Honda е пълноправен член на ACEA линк и е напълно логично, за нейните европейски двигатели да препоръчва европейски стандарти.

Бих перефразирал: "... за нейните японски двигатели да препоръчва определени европейски норми по АСЕА. :thumbs1:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За който няма UV лампа,става и с приложение от гугъл.:D

Mobil1 0w30 vs 0w20

UV genuine test:

20181004_123610.thumb.jpg.1e70b6c9c0729b62017a8e524c781bd1.jpg18__2018-10-04pic.thumb.jpg.c256d5ae08c63d7aab835ed946c41a87.jpg16__2018-10-04pic.thumb.jpg.21123c43b162822b4ed96526ff928f43.jpg

В буквата "О" е скрит показателя за оригиналност поне по етикета.Според мен и двете масла са "original",едното от UK (в дясно),другото от БГ (в ляво).:)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда, че забраната за обсъждане на маслата Равенол в oil-club.ru, след множеството пререкания относно състава на тези масла и постоянната му промяна от партия в партия (поне това бе видно от VOA преди време), е била правилния подход (за голямо съжаление :(). Дано този път Равенол имат какво да кажат в своя защита и да го направят публично.

Редактирано от emod
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е отново отключена.

Официално становище се очаква другата седмица.

От Равенол обявиха следните промоция "плащаш 4л, получаваш 5л" за следните масла:

От 15.10.2018:
SSL 0W-40 USVO
VMP 5W-30 USVO
DXG 5W-30 USVO
FDS 5W-30 USVO

От 5.11.2018:
VST 5W-40 USVO
VSI 5W-40 USVO
HLS 5W-30
HST 5W-40

 

Ето ги и графично представени "близнаците":

12298-img-20181009-172129-png12299-img-20181009-172236-png

Редактирано от DTEC
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и малко по-подробна информация относно USVO - ТУК

Най-общо казано - презентацията включва интересна информация относно модификаторите на вискозитета (VIIs - различните видове и разликите помежду им, формата им, поведението им, тестове, плюсове и минуси), също така плюсове и минуси на PAO базата и с какво PAO работи Ravenol (схематично показано). В диаграмите се споменават и oil-soluble polyalkylene glycol (OSP)(видяхме го и в дискутираното в предходните постове Kroon Oil Poly Tech 5w-30), заедно с естерите и алкилираните нафталини (AN) (стр. 14), като част от модерната "високополярна химия" :D в маслата, и  др.

Редактирано от emod
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи до сега сме карали с менте синтетика от Равенол, язък ама вече след като са се у...ли мисля повече да не им се доверявам, май ще сменям марката.

 

Колеги от тази седмица се сдобих със сивик 6-та ген. с Д14А3 и искам да сипя правилното масло на този мотор /в момента е с 10-40 на Бардал сипано от предния собственик на около 4000км, не го пипа, има лек теч от гарнитурата на картера, която ще се подмени заедно със смяната на новото масло/.

Колата се кара предимно в София по северната тангента, всеки ден минавам около 60-70км със спокойно каране около 80-100км/ч.

Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 ще ми върши ли работа и има ли друго по добро от него в същия диапазон като цена около 30 евро за 4л, благодаря предварително за препоръките.

 

Поздрави.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз съм много доволен от ментето синтетика ECS 0w20, купено от една предишна промоция 5 за 4.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така.

До тук 2 смени с ECS. Капковите тестове са ок.

Даже съм си взел и за още смяна.

Редактирано от dindin
Предходно мнение не се цитира.
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дооообре, а конкретно за Д14-ката и петрото ??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, didich написа:

Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 ще ми върши ли работа и има ли друго по добро от него в същия диапазон като цена около 30 евро за 4л, благодаря предварително за препоръките.

Да колега,добър и икономичен вариант.:)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@didich

Петрото е маслото за D14-ката. Особено новото Dexos1 Gen2, което е с по-висок HTHS. :thumbs1:

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, didich написа:

Значи до сега сме карали с менте синтетика от Равенол, язък ама вече след като са се у...ли мисля повече да не им се доверявам, май ще сменям марката.

Не е менте синтетиката, а просто сега от равенол са решили да променят леко рецептурите, да пуснат един надпис "УСВО" и да праснат една нова реклама. Така се надяват хем да им скочат акциите, хем са решили да вдигнат и цените за повечко печалба.

Търговски трикове...

Това си мисля аз...

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за препоръките, ще почна с Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 за да видя дали ще има разход спрямо сегашното 10-40, което не го пипа за момента, навъртях над 200км, а и предния собственик каза, че не харчи масло, мотора работи тихичко не се чува и изглежда в доста добра кондикция спрямо показанията на километража 280 000км, като от 20 000км се кара на газ.

 

Относно равенола - голям фен съм му, фиатката я карам с VST, на един приятел с алфа 147 1,9 150к.с. му го препоръчах и го пробва, но за съжаление каза, че маслото изчезва и го харчи, докато с титан флюш, с който караше преди това нещата от към харч са нулеви и пак се върна към титана, иначе и двете масла са 5-40.

От равенола мислех ето това да взема https://www.ato24.de/en/ravenol-hypersynth-hps-sae-5w-30.html  има LSAC GF-5, отделно е с HTHS 3,54, даже сега още докато пиша и почвам да се двоумя м/у двете :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...