Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Преди 1 час, georgi.ivanov1975 написа:

Няма как маслото от втория линк да има новия GM Dexos1™ Gen 2. Ако му се види лабораторния анализ на свежо масло съм убеден, че нивата на калции ще са в стотици пъти по-високи от тези на магнезия.

Може да се види - Mobil 1 ESP 5w-30, oil-club.ru, анализ от 24.08.2018 (КЛИК).

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 49 минути, georgi.ivanov1975 написа:

 

Европейските производители също страдат от LSPI феномена, просто открито не се говори много по-това. 

 

 

Благдаря отново за информация и на двама ви.

 

А ето какво Мобил имат да кажат относно LSPI и кои техни масла покриват API SN Plus (най-отдолу са изброени маслата):

https://mobiloil.com/en/article/why-the-mobil-advantage/mobil-1-modern-engines/lspi-protection

 

По техните думи като цяло всички синтетични Мобил масла вече покриват API SN Plus, просто опаковката още не е обозначена на всички:

 

Цитат

 

The following motor oils fulfill the API SN Plus specification:

Mobil 1™ Annual Protection (0W-20, 5W-20, 5W-30)

Mobil 1™ Extended Performance (0W-20 5W-20, 5W-30, 10W-30)

Mobil 1™ Extended Performance High Mileage (0W-20, 5W-20, 5W-30)

Mobil 1™ (0W-20, 0W-30, 5W-20, 5W-30, 10W-30)

Mobil 1™ High Mileage (0W-20, 5W-20, 5W-30, 10W-30)

Mobil Super™ Synthetic (0W-20, 5W-30)

 

Тhese motor oils can be purchased now, but the current packaging won’t feature the API SN Plus donut symbol. The donut symbol will start appearing on our products throughout 2018.

 

 

Редактирано от Japanese fever
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С излизането неотдавна на SAE 0W-16, автомобило-производители които го изискват станаха вече 3: Honda [Европейския HR-V II 1.5i-VTEC/2017-->; Американския Fit III 1.5 16V/2017-->], Toyota, Suzuki. Изниква въпроса дали маслата в този вискозитетен клас ще защитават и от LSPI? Несъмнено. Последвайте линка и TDS тук. Поздрави.
 

Редактирано от georgi.ivanov1975
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, Japanese fever написа:

По техните думи като цяло всички синтетични Мобил масла вече покриват API SN Plus, просто опаковката още не е обозначена на всички:

 

Малко ми звучи като изхвърляне, в сайта пише видите ли стандарта API SN PLUS не е бил изобретен, но от 2010г ние го покриваме? Разработчиците на добавки през годината даваха мило и драго да намерят решение. Моля запознатите колеги да изровят някой свеж анализ на някое от тези масла, да се видят нивата на калции/магнезии в "онзи период на защита".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В BITOG със сигурност има анализи на повечето от тези масла. Ще проверя тези дни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@georgi.ivanov1975

VOA преди 5 години ( 09.09.2013 г.) - Mobil 1 Extended Performance 5w30 на Ca-Mg пакет, oil-club.ru - КЛИК

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добавка към предходния пост:

VOA от 03.09.2011 BITOG  -Mobil 1 High Mileage 10w30 - КЛИК

VOA от 26.04.2011 BITOG - Mobil 1 AFE 0W-20 - КЛИК

VOA от 19.09.2014 PQI America - Mobil 1 High Mileage 5w30 - КЛИК

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля следващото ми масло да е Mobil 1 5W30. Имам приятели, които карат с такова от години и са много доволни. Това е обикновената и най-разпортранена синтетика на Мобил 1. Въпреки, че много хора казват, че била хидрокрак, за това 5 литра туба струва $25.

 

mobil1.gif

 

 

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Japanese fever написа:

Имам приятели, които карат с такова от години и са много доволни. 


Би ли споделил моля, как стои въпроса с по-стария автопарк в USA, чиито двигатели са проектирани и си пише на капачката SAE 5W-20? Като чукнат годинки и километри, тамошните собственици страдат ли от "българските предразсъдъци" да използват по-вискозни масла независимо, че в owner manual-а им си пише, а така също и онлайн каталозите продължават да препоръчват SAE 5W-20. Благодаря.

Редактирано от georgi.ivanov1975
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последните два пъти се отпускам да карам с 5W30 полусинтетика 6500 км, вместо обичайните 5000 км. При всяко палене лампата за маслото ми присветва един път, докато вдигне налягането. Това значи, че реално маслото вече е станало 5W20. 

Амсойл-a 10W30 не съм го ползвал. Ще ви разправям друг път защо, така се случи, не ходих на дългото пътуване. Или ще го пращам към БГ или ще го сипвам в новата кола, но само за лятото. Нeщо ме е страх да сипвам пълна синтеткла в двигател на 350 000 км, който не е ревизиран и никога не е каран с пълна синтетика.

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Japanese fever написа:

Но също ме страх да сипвам пълна синтетила в двигател на 350 000 км.

Не разбирам защо? :blink:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
21 hours ago, Japanese fever said:

Хората в БГ си прецакват двигателите, защото карат много дълго (10 000 км) с нисък клас масло - минерално или полусинтетика. Те пак да си карат с него, но да го сменят на макс. 5000 км, независимо дали е минерално или полусинтетика. При пълна синтетиката вече може да караш до 7000-8000 км. и то пак зависи ит класа на маслото.

 

Президент !

  • Нагоре 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Допълних си мнението преди малко. :) Има вероятност да протече като лейка и да му се увеличи разхода на масло.

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак не разбирам защо?

Все едно куче да го е страх от луканков салам...

 

П.П. Имам предвид двигателят ти... :D

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо, SAE 5W-30 си е SAE 5W-30 при еднакъв HTHS и кин.вискозитет при 100С. Още повече, че ти използваш масло по ILSAC GF-5, а това дава перфектна съвместимост с всички предходни гарнитури. Отделно производителя не упоменава вид формула (синтетика, полусинтетика), както и API group base stock. Изисква се конкретен стандарт в owner manual, в твоя случай навярно API SJ. Използвайки масло по надграждащ го, не можеш да сбъркаш, независимо в какъв вид формула, производителя на масло го е добавил. Поздрави.

Редактирано от georgi.ivanov1975
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да добавя, че тук има high mileage минерални, полусинтетични и синтетични масла, т.е. за коли над 70-80К мили. Имат различен пакет добавки за по-малка консумация на масло, щадене на гарнитурите и по-добри миещи способности.

 

https://mobiloil.com/en/motor-oils/high-mileage

 

https://www.valvoline.com/our-products/motor-oil/full-synthetic-high-mileage-max-life-motor-oil

 

https://www.valvoline.com/our-products/motor-oil/high-mileage-max-life-motor-oil

 

Всяка фирма ги има. Кто караш с такова масло не ти трябва да вдигаш визкозитета.

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В първия линк са налични опции в 3 вискозитетни класа: SAE 0W-20, 5W-20, 5W-30. Поправете ме ако греша, но характеристиките и стандартите на които отговарят са предостатъчни и за двигател на 1 км пробег. Маркетингов трик ли е, да прикоткат собствениците чрез думичките High Mileage, да не използват по-вискозни масла?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, georgi.ivanov1975 написа:

 

Маркетингов трик ли е, да прикоткат собствениците чрез думичките High Mileage, да не използват по-вискозни масла?

 

 

Напълно възможно. Защо очакваш едно high mileage масло да не става и за нова кола? Старата кола или тази с по-голям пробег с по-лошо масло ли трябвада се кара според теб?

 

Забелязал съм, че high mileage маслата са малко по-гъсти от същия вискозитет на обикновената гама. Ето сравни ги с тези, коит са флагманите на Мобил и най-често продавани:

 

https://mobiloil.com/en/motor-oils/mobil-1/mobil-1

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би аз не се изразих правилно. Някои двигатели са проектирани само и единствено за един вискозитетен клас и определена смазочна норма. Както в предната страница посочих напр. USA Fit III 1.5 16V/2017--> изисква API SN SAE 0W-16 масло. След 2-3-4 год. образно казано когато се навъртят километри, препоръките за двигателя ще си останат същите. Тогава погледнато реално, дали в името на бъдещото използваното масло присъства или не High Mileage, ако отговаря на смазочната норма и вискозитетния клас ще е правилно. Фразата High Mileage е резултат на добър маркетинг и заемане на пазарна ниша. Поздрави

Редактирано от georgi.ivanov1975
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ак е, има го маркетинговия трик.

Обаче няма двигател, който да е проектиран за определен вискозитет и да не може да се кара с друг. Нали точно за това спорим постоянно тук кой визскозитет е най-подходящ за опр. двигател.

Тезси вискозитети, коиот проив. препоръчват последните 15-20 години са стриктно ориентирани към икономия на гориво и опазване на околната среда, а защитата на двигателя е на по-задна позиция.

 

Ако бяха толкова добри 0W16, 0W20 и 5W20 маслата ще ше да ги има и за състезателни автомобили, ама на.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, Japanese fever написа:

Ако бяха толкова добри 0W16, 0W20 и 5W20 маслата ще ше да ги има и за състезателни автомобили, ама на.

Това колега мисля,че е несериозно.Състезателните автомобили са друга материя и не е редно да се прави някаква съпоставка с използваните лубриканти там.:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подминах края на пост 210 понеже не ми се влиза в спорове, но принципно посочените 3 вискозитета са по-добри от тези на "състезателните" масла. Работният режим на ДВГ в "бегачките" е много по-натоварен, но ресурсът им е хиляди пъти по-малък и няма причина да се ползва утилитарен тип масло, макар и "натокано" с всякакви екстри за "лонг лайф" и т. н.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук пазаря една кола от две седмици. Пише ми вчера собственика - “Светна лампата за маслото.” (не за налягането, а за живота на маслото). Не иска да сменя той маслоо, защото след няколко дена колата ще е моя.

 

Питам го какво е маслото и на какъв пробег. Той ми каза “0W20 на 3000 мили.” Т.е. на 3000 сензорът за живота на маслото вече отчита, че то е за смяна. Сигутно вече е станало 0W10.

 

Викам му гледай само да е м/у средата и макс., аз ще го сменя. Познайте какво ще му налея? :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10W30....?:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Japanese fever написа:

Познайте какво ще му налея? :) 

5w-30, доколкото познавам склонностите ти :D

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да се разбираш с хората с една дума. :D 

Мисля Mobil 1 5W30 или 0W30 за зимата и Amsoil XL 10W30 (който купих за екскурзията) за лятото. 

 

Но също да се има предвид, че не знаем какво е това 0W20 масло. Тук има 5W20 полусинтетика, не знам дали им и 0W20 полусинтетика. Ако е такова  3000 мили му е баш времето за смяна. После мобила мисля да го сменям на 5000 мили, но нека да видим и кога лампата ще светва с него. :)

 

 

 

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, JHM написа:

 

Това колега мисля, че е несериозно. Състезателните автомобили са друга материя и не е редно да се прави някаква съпоставка с използваните лубриканти там. :)

 

 

Защо?

Това е същото, както на един колега му е по-тежък десния крак, а друг кара по-полека. Същото, както един кара до 3000-4000 оборота, а друг редовно се качва над 6000 и дори достига до 8000 оборота (справка Type R и Si). Добре, тези двамата човека с един и същи вискозитет ли да карат, и на един и същи интервал ли да сменят маслото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този казус лесно се решава когато се приложи следният подход:
При стокова кола, се виждат какви изисквания е предписал производителя, като смазочна норма и вискозитетен клас. Ако последните са няколко на брой, може да се лаврира в зависимост от стила на каране. При по-агресивно например запазваме стандарта за масло и вискозитетния клас, но подплатен напр. с по-висок HTHS. Ако знаем и температурата на маслото при по-високата увеличена работна такава, може да се изчисли какъв от позволените вискозитетни класове да използваме, така че кинематичния вискозитет да бъде достатъчен за смазване при пиковите натоварвания. Ако предписания вискозитетен клас е само един, трябва да се запази и да се намали пробега, а ако може и да се смекчи стила на каране.
Т.е. от една страна имаме позволена смазочна норма и вискозитетен клас. Ако изберем масло което да отговаря на 2-та критерия, ще уважим изискванията на производителя и би трябвало всичко да е наред. Ако обаче новото масло отговаря само на единия критерии и нещо стане, собственика не може да има претенции както към производителя на автомобила, така и към производителя на масло, чиито продукт използва не по предназначение. Или казано накратко, всеки има право да сложи каквото масло е сметнал за необходимо, но с цялата отговорност за всички евентуални последствия, ако е действал на своя глава.  Поздрави.
 

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не изпада в такива дълги разяснения и, за да си върже гащите, производителя казва че маслото трябва да се сменя на 3000 мили (5000 км). Някой забелязал ли е, че в книжките никъде не пише дали задължително трябва да се кара със синтетично масло? Примерно добре в Европа няма 5W30 обикновено и 5W20 полусинтетика, но в САЩ има. Така, че май не е толкова важно какъв е вискозитета, а на какъв интервал се сменя маслото.

 

Щот и на Субару BRZ (Тойота АЕ86) му предписват 0W20, a то бичи до 7400 оборота, но сигурно в книжката му пише да се сменя на 3000 мили, а не на 5000 или 6000. Докато една Импреза или Авенсис (дето червеното им почва на 6000) може спокойно да си карат със същото масло 5000 мили, примерно.

 

Въобще пенсионер купува ли си Сивик Type R и човек м/у 20 и 30 год. купува ли си Акорд или Авенсис? И съответно какъв стил на каране имат тезидвама водача.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На повечето масла на Мобил вече пише API SN Plus. Ето пост на BITOG oт 20-ти август тази година:

https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/4845959/Re:_M1_10W-30_(non-GF5)_High_M

 

Отделно в Уолмарт засякох Мобил 1 5W30, на което също го пишеше.

 

full-73644-30090-33fa756b_290c_4027_b77b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горното масло в линка е взело "най-доброто от 2-та свята". Хем последният за сега API SN PLUS, хем европейската категория ACEA A3/B3. Подозирам обаче, че по-новия автопарк не ще го грее тази ACEA. Изхождам от факта, че нивата на фосфор в API SN PLUS са сериозно намалени, логично е и тази формула е Mid SAPS, с не много висок TBN, около 7? Но в ACEA 2016 се поставя изискване за категорията A3/B4 мин 8, т.е. това масло ще отговаря най-много до ACEA-2007, или ако говорим за европейски хонди, то произведени макс до 2008г, за които производителя е предписал стандарти не по API, а по ACEA.
Много време търсих в България подобна формула и се радвам че я има (като масло и технически характеристики). Поздрави.

Редактирано от georgi.ivanov1975
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Американците много не са запознати (или не се интересуват от пецификациите на АСЕА). Малко пишат каквото им падне по бутилките. Преди няколко години на маслото, което ползвам (Валволин 5W30 полусинтетика) бяха написали АСЕА А2. Гледам на АСЕА спецификациите А2 не се ползва от около 2000-та година. Пишам им имейл, питам и, онези не могат да ми отговорят. Малко по-късно махнаха означението АСЕА А2 от шишетата.

 

Сега (както се вижда от линка на BITOG по-горе) пишат още по шишетата АСЕА А1/В1, а този сатндарт вече не се ползвал, има вече само АСЕА А5/В5.   

 

Тук единствените масла, които покриват АСЕА А3/В3 е Мобил 1 10W30, а Мобил 1 0W40 покрива ACEA A3/B4. Друите всички масла, независимо на коя фирма са не покриват тези АСЕА стандарти. Може би само някои по-скъпи малса като Амсойл и Редлайн имат такива масла.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, надявам се да не съм сбъркал мястото за  този въпрос.

До сега бях с FUCHS 5W30. Мисля тази година да сипя Mobil 1 ESP 5W30 на Акорд 7 К24. Предполагам е коментирано някъде в темите (но кой да чете...)..

Дали хрумването ми е добро според вас за този двигател? На Сивик 7 бях най-доволен от shell,  като че ли... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Smurfa написа:

 

До сега бях с FUCHS 5W30. Мисля тази година да сипя Mobil 1 ESP 5W30 на Акорд 7 К24. Предполагам е коментирано някъде в темите (но кой да чете...)..

 

 

Не знам кой може да го прочете вместо теб?

 

Има много писано за това масло и анализи на него, както в настоящата тема, така и в тази:

 

Направи си труда да го прочетеш, за да не се повтарят колегите.

 

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай от анализи на масло не разбирам, а тепърва да се запознавам, да чета дали става за този двигател нямам време... Просто исках да видя дали има мнения за комбинацията. Ще чета явно... Дори и да го озчета едва ли ще стигна сам до изводите 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,карам с Mobil 5w30 esp и вчера пак закупих същото,но този път от официалния вносител и то на доста сериозна цена която ме изненада.Но какво ме притеснява ,баркодът започва с 5425...,а на етикета пише произведено във Франция,специално ходих там за да купя истинско,а този баркод малко ме ядоса,при търсене с goоgle ми излезе  информация свързана нещо с Белгия&Люксенбург,възможно ли е...на мирис има отчетлива миризма на петрол,бях чел някъде за това.Дали е наред?

IMG_20180928_065828776.thumb.jpg.7e9e8d1e812af4cc0bcf0d58d7a03857.jpgIMG_20180928_070139701.thumb.jpg.96576b5b4160bf4772402c5237a6f8c1.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам, заводът на Мобил в Европа е точно в Белгия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...