Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Продължение от част 2-ра:

 

Част 1-ва е тук:

 

Edited by dindin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viscosity Index Improvers, наричани още VM (viscosity modifiers)

Edited by emod
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей Markony,така и така си взел да разместваш това-онова,защо не оставиш темата за маслата да бъде извън заглавие, като общи дискусии,приличащо  ми на "общи приказки":).Темата е достатъчно сериозна,да стои със собствено заглавие във форума.А и участниците в нея начело с emod,dandilov и др.(чието старание и труд, мисля е очевадно) са поднесли на обикновените потребители,като мен доста полезна информация.:worthy:

 

В неделя ако остане време...

 

 

  • Thanks 2
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 20 минути, Japanese fever написа:

 

Ако съдим по сайта на Мобил - бутилката в ляво се използва за масла по-нискък клас или може би т.нар. hydro-crack масла. Не случайно на някои колеги им направи впечатление надписа - HSC Synthese Technology.

 

https://mobiloil.com/en/motor-oils/cars-and-trucks (само че това са масла основно за ам. пазар)

Нищо общо с маслото. Едно постоянно джавкане между "големите" за надписите върху бутилките.

Всички масла вече са синтетични :) Мобил съди Кастрол за названието и съда присъди в полза на Кастрол ,че могат да наричат HC синтетично масло.То наистина е почти едно и също по параметри и затова съда е решил така.Но на практика синтеза HC е различен по чистота и качество и няма една фирма ,която да е постигнала 100%.Тук американците са си лидери Пензоил,Шел,Петро.Но за тях пазара е толкова голям,че не се закачат на етикетите като Мотул,Бардал и други миксери с разни коре-измами.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Искам да кажа ,че няма значение какво пише.Стига да е оригинално.Вече и в Амазон има ментета.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, Japanese fever написа:

dandilov попита в другата тема дали различните бутилки значи, че вътре има различно масло. Говорим за оригинално. Защо ще го бутилират в разлчини бутилки, ако е едно и също?

 

Маркетинг.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eдно и също е. Дори баркодът е един и същ.

SHC е наименование за Германия и другите немско-говорящи страни. В останалите пишат Fully Synthetic.

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Знам че в германия нямат право да го пишат Синтетично освен ако наистина не е. има доста просизводители с различни надписи за германия и за останалия "свят".

Share this post


Link to post
Share on other sites

ИЗвинявам се, ако не съм по правилата. Четох, четох, но съм на работа и нямам възможност толкова дълбоко да чета. В таблицата няма моя модел автомобил. Препоръчайте масло за Акорд Купе 2000г. 2.0i. Ф20Б(6 или 7 беше). Човекът преди мен го кара с някакъв кастрол 5W30. Имам колата от един месец. За месец "радване" маслото от половината е отишло на 1/4 по щеката. Казаха ми хондаджии, че моторът на високи обороти (с включен В-Тек) "пипа" масло. МАслото се е сменяло на 6000 км. Имам още 1200 км до смяна.  Благодаря предварително и се извинявам ако съм за наказание. :)  

Edited by madmaxxxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

НякакъФ Кастрол е доста разтегливо понятие.5В-30 си е приличен вискозитет за този двигател .И 5W-40 да сложиш няма да сбъркаш ,но разхода ще си остане.Предполагам пробега е около 200к+ км.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей, благодаря за отговора и се извинявам за невалното инфо :)  Вече 5-ти път забравям просто да погледна тубата в багажника, а сега пиша от работа. Ще ида в почивката да го видя тоЗ Кастрол. Мисля, че е от този от вас споменат Х-перформънс. 
207 К  е пробега. Момчето си я е гледало уж.. Сам е сменял маслото и ми каза задължително 5В-30 да съм продължавал да слагам. В табличката виждам някаква Ф20Б..-ка....  Ако е близко/подобен на моя, значи е прав човекът? На 5В-30 продължавам? За марка ще си направя труда в свободното си време да изчета всичко тук, ако тоЗ Кастрол не струва... На старото Кончерто слагах само "хондово от Бултрако" от един познат, та с марките изобщо не съм запознат, тепърва разбрах кое какво значи в "5В-30" примерно... От годините ми прекарани с хонда (в червеното постоянно на млади години :)), знам, че като наближава смяната е нормално да е "хапнала" малко или евентуално това изпаряване, за което говорите.  Съфорумник от тук, с такава кола, ми писа, че този двигател специално "цоца" масло, ако решиш да се правиш на рейсър и пробваш да чуеш/видиш/усетиш В-Тека му, сиреч няколко пъти да подминеш 4000 об/мин. Предвид това, карането градско, студена в Пловдив 14 км (отиване и връщане) и оставащите 1200 км от 6000 км до смяна на масла и филтри съм склонен да не се притеснявам, защото преди 30 дни, когато я докара и на горещо щеката беше на средата (вдигнах просто да видя маслото как изглежда), сега след 30 дни каране и "кефкане" от мен -> маслото е на 1/4 над минимума (студена). Правилно ли разсъждавам момчета и момичета? Извинявам се ако съм се отплеснал от темата?  Но мисля, че идеята тук е ретарди като мен да не си побебсат хондата, ако не се лъжа :)  

Edited by madmaxxxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Правилно разсъждаваш .За съжаление конкретна препоръка мога да дам след като знам какво е състоянието на мотора.Придържай се към аксиомата евтино масло 3 та група на малък пробег.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за съвета и подкрепям изцяло. Долях от тубата, с която дойде колата, а и подозирам, че момчето е от този тип хора, които като сменят маслото не пълнят до горе. Колкото имаше в тубата го сипах. Ще купувам нова туба за доливка, че си прав: докато стане време за смяна, с това "радване", което ѝ правя може и да остане на сухо. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще има ли проблем, ако долея 5/30 на 0/30 сипано ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Слагай 5В-30 ESP,AFE,FE 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Понеже темата е за маслата, а се постопли доста имам следното запитване.

Днес карах малко магистрално, малко по-агресивно и в малко по-горещо време (32 С). Направи ми впечатление, че като спрях, на празен ход двигателя беше по-шумен от обикновено, шумът беше като потракване и бълбукане все едно гореща вода бълбука. Иначе температурата не се е покачвала. Та се замислих в горещо време без значение с какъв вискозитет масло караме, скъсяваме ли му живота и следователно, увеличава ли се нуждата от по-честа смяна?

При равни други условия на каране, едно и също масло еднакво време ли ще изкара, ако се кара на (20-25 градуса външна температура и на (30-35 градуса)?

Питам защото съм изчел всякакви противоречиви мнения едните от "Пука му на двигателя колко градуса е навън, той нали работи при постоянна температура" до "Колега, ако беше така, нямаше външни температури над 35С да се водят "екстремни условия".

Гурутата по маслата да се изкажат. Благодаря.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, emod написа:

@Japanese fever

В твоята ситуация бих търсил синтетика 5в-30 с нисък NOACK, висок CCS (колкото си може по-близо до 6600 @-30С), и при равни  условия (т.е. еднакви или близки NOACK и CCS на намерените от теб масла) бих избрал това с по-висок HTHS. Теоретично, такъв подбор ти дава масло, в чийто състав преобладава по-гъсто базово масло (като % съдържание; обикновено базата е 2-ву компонентна - едната част е масло с по-нисък вискозитет, а другата с по-висок; писали сме вече по въпроса). Подобно масло има нужда от по-малко VM (VIIs; модификатори на вискозитета) = възможност за по-добро запазване на min. HTHS при описаните условия, респ. ще бъде и по-малко склонно към угар (ако правилно си спомням, моторът ти гореше масло).

 

П.С. Не зная защо изключваш 10в-30 като вариант за избор. За тези условия ще е железно :D.

 

@Japanese fever

Скоро гледах масла и попаднах на АмсОйл ХЛ продуктова линия, и 10в30 има доста добри показатели на даташийт:
http://www.100percentsynthetic.com/lit/B_pdf/g1404.pdf

Edited by crown_bg
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 6 часа, emod написа:

Не мисля, че може да бъде даден категоричен отговор на въпроса ти, още повече, че изразът "равни други условия" включва в себе си всички възможни условия и стилове на шофиране - градско, магистрала, оффроуд, пенсионерски стил, състезател и т.н., при указаните от теб температури. Различните стилове на шофиране + това дали си в града, на магистралата и т.н. + времето на работа на мотора в указаните ситуации ще водят до различни Т на маслото при 20 С и 35 С при различните случай.

Мога да кажа обаче следното:

Ако караш нормално/спокойно/круйзваш лежерно по магистрала със 120-130 км/ч и не катериш планинско, влиянието на външната Т върху Т на маслото ще бъде минимално и маслото никога няма да бъде прегрято, да не говорим до степен, при която да започне ускорено да се разрушава.

Прегледай данните за Т на маслото на моята Д15-ка (има и sheet-ове с графики) и виж Т на околната среда - ТУК. Това, което ще забележиш е, че и при 15-20 С сутрин и при 30-35+ С следобед Т на маслото в картера е с няколко градуса разлика (дето се вика - я има, я няма, като сложиш грешката при измерването на Т). Данните са получени при нормално/спокойно шофиране. Времето е видно от таблицата. Режимът е 50/50 (градско/извънградско) + малко магистрала със 120-130 км/ч.

Това мога да кажа от собствен опит :).

 

Цяла докторска дисертация си е това. Браво, колега. Общо взето като гледам табличката има зависимост външна температура/температура на маслото.  Зимните месеци след 40 минутна работа е към 83-85 градуса, а през август за същото време е към 90-95 градуса. Обаче отдолу си писал, че зимата я караш на по-ниски обороти, явно и това влияе.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cyreon

Да, когато става въпрос за сравнение зима/лято, при сходни условия на експлоатация е налице температурна разлика от около 5-10 С (грубо приближение; за моя случай). Забележката за Равенола (в жълто) касае само тези два дни 22.01-23.01.2018 г. Иначе съм се стремял летните условия и зимните условия на провеждане на експеримента да са максимално близки (разбирай максимално близък/еднакъв диапазон на об./мин - средно около 2500). В противен случай не може да бъде направено обективно сравнение за разликата в температурата на маслото в картера. Не всички наблюдения са вписани в таблицата. Трудно е да караш и да пишеш през 5 мин. Добре че половинката помагаше през една част от времето :lol:. Като цяло, отразеното в таблицата е потвърдено многократно, но нямам записи.

  • Like 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Какво стана с Валволин-а, не си доволен от него вече ли?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 6 часа, Japanese fever написа:

Amsoil Euro 5W30 ESP (на 2-ра страница са спецификациите AEL)

https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g3395.pdf

 

За 10 000 км преход, през пустиня и степи, и високи температури, аз бих избрал Amsoil European Car Formula 0W40 ( EFO ).

1. Достатъчно нисък вискозитет при 100 °C за икономия на гориво.

2. Висок вискозитетен индекс - 182. Стабилна съвременна база. Предполагам и наличие на достатъчно количество естери.

3. Висок HTHS - 3.7 mPa•s @ 150ºC. В допълнение с т.2 = сигурна защита при високи температури и натоварвания.

4. Висок TBN = 10.1 mg KOH/g. Достатъчен резерв от диспергиращи и неутрализиращи свойства за дългото пътуване.

 

Тъкмо след прехода може да направиш един подробен лабораторен анализ, та да видим този Хамсойл колко е читав. ;)

 

П.П. да не забравиш да източиш несливаемия остатък от картера, преди да налееш новото масло, че ще иначе ще му "изядеш" 3-4 хил. км. пробег още с наливането!

 

Edited by dandilov

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Japanese fever

Доколкото за Мобила не са налице Noack и CCS и не мога да го оценя обективно, моят фаворит е Amsoil XL 10w30 (XLT). За мен това масло е най-балансирания кандидат измежду изброените по-горе масла (на хартия!). Продължавам да си мисля, че най-големия ти проблем ще бъде това, че моторът ти гори масло - ти писа, че е за смяна на сегменти и за 4000 км беше долял 1 л. масло. Т.е. сега за 10000 км доливането отива към 2-2.5 л. (предвид условията). Бих се замислил сериозно за масло в резерв.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ама аз не мога да разбера защо му се връзвате на Джапанезето? Той не кара с нашите горива,не кара по нашите улици,даже не кара с нашия въздух.Я го оставете да пита в американския форум.....

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нищо де, задачка закачка за колегите. :)

Иначе взимаш 3 туби от най-евтиното 10w30 от Walmart. Има и по 17 долара, ма на хартия не бяха много читави.

Като стигнеш дестинацията сменяш, а едната туба е за доливане за всеки случай.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

@Japanese fever

 

Веднага ти казвам, избираш си да слушаш тук или там, и след като избереш къде, слушаш само там където си избрал.

Не го казвам с лошо, но колкото повече задълбаваш, толкова по-сигурно е че ще вземеш решение от което няма да си доволен, а то в крайна сметка си е твое (решението).

Аз мисля, че получи достатъчно изчерпателни и кадърни отговори тук, но така мисля аз.

 

Успех!

  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами прави са за магистралното каране.

Ама ти спомена и планински район, ако е като Пенсилвания си е б*ло мамата, там има страшни денивелации, високи обороти, загряване ...

И стига вече с тая "полусинтетика"

Всички масла вече са синтетични

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Japanese fever написа:

Ще се катерим до над 4000м в Колорадо. До там магистрала няма. Ще минем от там, където се провежда ежегодното състезание Pikes Peak. Ще има сериозни изкачвания и спускания. После на юг през пустинята Невада, там пък ще е около 40° по Целзий. :)

Имено това имах предвид като ти препоръчах 0W40. И имено, че за това ще е най-добре и HTHS > 3.5 ^_^:thumbs1:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги тези капки, които сканирате с какъв диаметър са ? Сега капнах и капката ми е с диаметър 1 см, добре ли е ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Подробни указания за капковите тестове можеш да прочетеш ТУК

Капката трябва да се суши 22-24 часа. Тогава размерът става различен от този, който наблюдаваш в момента.

 

П.С. Ако имаш въпроси, моля те да пишеш в капковата тема, за да не правим off-topic тук.

Edited by emod
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

По моя уред в колата за измерване на температурата на маслото при градско каране /висене по светофарите в софето и чат пат настъпване м/у тях/ градусите се въртят около 90-95, докато при магистрално каране и обороти 3500-4000 още след 5-6 минута температурата минава 100 градуса одма, ако отида над 4000 оборота градусите спокойно отиват към 110-120, тЪ в тая връзка Japanese fever, според мен вземи масло с максимално високо число след W-то.

Както казваш първата цифра не ти трябва, защото в летния сезон не те и бърка толкоз, отделно мотора си похапва масълце, тЪ мойто предложение е защо не пробваш с масло 5-50, там и да искаш да го прегрееш няма да успееш и на 100% ще ти пази мотора в жегите, там HTHS-то мисля е над 4, аз с масла с W30 не бих рискувал, казвам го при условие, че твоя мотор отдавна не е със заводските допуски, че да се кара с такова масло, само го хабиш и доливаш ;)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, маслото вече е купено от Джапанииз.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Убиваш ме Джапанезе. При толкова голям избор от качествени масла ще си вземеш пак евтиното :). Вземи X1ESP  ще ме черпиш някой път...с една 4- литровка :).Ако живеех в Щатите щях да бъда в рая на маслата. Шел.Пензойл,Мобил.Щях да сменям масло всеки месец.Май вече съм развил някакъв фетиш :)

  • Haha 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Русия и Украйна са другият рай на ILSAC маслата и не само, ама на никой не му се живее там. :D

Зеленият нектар Idemitsu-то е взиман от там.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Съвкупното разглеждане на NOACK + CCS + Flash Point + HTHS е може би един от най-добрите отправни (и информативни) подходи при избора на масло - говорим за груба, но достатъчна добра за средния потребител, преценка на потенциалните качествата на маслото.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Избираш масло C2 ,C3,задължително и двата сертификата.

 

HTHS = 3,5 .....доста номера знам :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само за инфо, днес в задръстването на климатик маслото закотви 110 градуса, а още не е дошъл пика на жегите, след 10-15 години когато през лятото започне редовно да е около 40 градуса може да дойдат на мода маслените кулери  :rolleyes:

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много често практикувам ,като се сменя радиатор да се вземе от автомат именно с тая цел.Разликата в цената е 10-20 лв :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, някой може ли да сподели дали има разлика между маслата 

Total quartz 10w40 7000 energy

Total quartz 10w40 7000

Доколко виждам по спецификации са идентични, но има разлика в цената?
На колата имам сложено от второто и имам нужда да долея 300-400 мл., но понеже не съм в БГ намирам само от първото (energy).
Проблем ли ще е, ако долея от първото масло? 

Edited by SystemError

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×