Jump to content
movx2000

Губи антифриз

Recommended Posts

Здравейте,

 

D16Y3 взе да намалява антифриза, също и от разширителното казанче.

Стигна се до там, че взе да вдига температура двигателя, стрелката на таблото взе да се вдига над нормалното й положение и така разбрах за проблема.

Като долея всичко е наред за известно време и после пак така.

Обаче не виждам отникъде да капе или тече. Освен това ми направи впечатление, че някак е мръсен, черен този антифриз, и остава нещо като черен прах по разширителното казанче по стените. А преди не беше така, щях да забележа.

Имам известни подозрения, които са свързани с отварянето на двигателя, и може би смяна на някоя гарнитура, но все пак бих искал някой който знае да сподели какви са възможностите.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пушенето как е ,има ли бял пушек ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм забелязал да има бял пушек, сега пак ще погледна специално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, моля за малко повече и по-сериозно съдействие. Това, че натам вървели нещата някак не ми е достатъчно за да отворя двигателя. Искам да съм сигурен откъде губи антифриза, за да ремонтирам това, което е със сигурност проблема, а не да си създавам допълнителни проблеми с разглобяване на двигател, без да е сигурно, че е от там. Методът с налучкването, гадаенето и пробите и грешките е твърде скъп и неефективен.

 

Както казах вече, бял пушек няма, но упорито губи антифриз, вчера вдигна температурата, доливах доста, и след това за няма и 10-15 километра пак беше на ръба да прегрее.

 

Въпросът ми е има ли някаква систематична методика по която да диагностицирам, а не с налучкване? Под радиатора  вчера видях мокро петно, но не съм сигурен дали е от него, после на други места нямаше вече, а и не съм видял да капе. Този проблем ще ме побърка, защото на практика не може да се кара колата, не знам какво да правя.

Да оставя да работи и загрява на място и да легна да гледам отнякъде дали капе? Или ако е от радиатора може ли да го изпарява преди да капне и затова да не мога да разбера нищо?

 

Моля за помощ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

По принцип антифризът се изпарява бързо, особено като е горещ. Но ако имаш теч, трябва да забележиш засъхнали остатъци като бял, бяло-синкав или бяло-розов прах (зависи от цвета на антифриза) там където е теча.

Това с чернилката в разширителното казанче, обаче не говори добре.

За да диагностицираш правилно, дали трябва да отваряш двигателя, провери следните неща:

1. Нивото и състоянието на двигателното масло (цвят, консистенция).

2. Отвий капачката за наливане на масло и я погледни отвътрешната страна, също и в двигателя за наличие на гъста жълтеникава паста като на тая снимка:

032525801.thumb.jpg.0407677449b122eb10c731e6cfa1867f.jpg

3. Погледни си ауспуха за наличие на белезникави отлагания като от тебешир.

4. Иди задължително на сервиз да ти направят газ-анализ на антифриза.

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря, нещо такова ми трябваше като насоки.

 

Само да доуточня - писал си да проверя нивото и състоянието на маслото в двигателя, но какви изводи да си направя от нивото? Консистенцията - по-точно? За цвета предполагам нещо като това на капачката дето си дал снимка?

За капачката и останалото е ясно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си следил периодично нивото, ще добиеш представа дали се е повишило и дали има нещо притеснително с цвета и консистенцията. Наличие на следи от пресичане и др. Тоест дали е влизал антифриз в маслото.

Всяко отклонение от нормалния цвят и вид на маслото е притеснително.

Не карай повече колата, докато не решиш проблема!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда,ако и омешало и по щеката ще си личи...

Оглеждаш за течове,радиатор,водни съединения.

проверяваш дали ти отваря термостата...долния мАркуч към радиатора е топъл

пробваш с друга капачка

и ако след всичко това пак вдига градуси отваряш за гарнитура глава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега AMD,

Щом губи антифриз и в радиатора и в казанчето - значи термостата отваря. Иначе ще му върти само малкия кръг.

Ако се окаже гарнитура на глава, тогава при всички положения, след ремонта, трябва да промие охладителната система с дестилирана вода и flush,  докато изкара мизериите от там. Ще трябва да смени и капачката на радиатора, и термостата, а може да се наложи и водната помпа. Също ще трябва и промивка на маслената система.

Но това, ако се стигне до ремонт.

Сега трябва да установи дали е хвърлил гарнитура.

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А малкия кръг кой е ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накратко: Този, който не минава през радиатора. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха ,а горния мъркуч къде е закачен ,и ако има не отварящ термостат няма да хвърля в разширителя ?

Не пречи да елиминира тези неща като термостат,капачка и теч нали ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя моят случай със загуба на антифриз на двигател D14A2. След дълго каране от Русе до Варна при спиране във Варна на светофара и работа на колата на място стрелката за температурата започна да се качва към максимума. След като потеглих в движение всичко се нормализира. Стигнах да крайната дестинация и поглеждам да видя какво става в радиaтора и гледам антифриза намалял. Огледах за видими течове, но ненамерих. След няколко дена по обратният път Варна - Русе всичко изглеждаше наред, НО спирам в Русе на първият светофар и колата пак започна да вдига температура. Прибрах се и на следващият ден отварям капачката на радиатора и пак антифриза нямалял. Проверка за протекла помпа и да верен отговор. Помпата пуска антифриз който се завихря зад мотора и като я гледаш от горе неси личи, а само на канал или вдигната кола на подемник. Това се оказа при мен. Така че вдигни колата и погледни да не е протекла водната помпа.

Успех.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Добър пример, колега! :thumbs1:

Притеснява ме при movx2000, този му цитат:

На 28/04/2018 at 14:23, movx2000 написа:

Освен това ми направи впечатление, че някак е мръсен, черен този антифриз, и остава нещо като черен прах по разширителното казанче по стените. А преди не беше така, щях да забележа.

Освен сажди от изгорели газове и/или капчици масло, не се сещам какво може друго да е...

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да така е, но по лесно е да я качи на канал и да огледа за теч от долу и отзад на мотора, а не само отгоре както направих аз първоначално. Затова споделих моя случай. При мен даже надуваше леко маркучите и всеки вика а гарнитура е. Обаче се оказа водна помпа. След смяната и всичко си дойде до нормалното положение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз го играх този мач , микроскопична дупчица на радиатора до 120км. няма проблем но над тази скорост прокапва по малко . Ако откакто си купил колата и не е сменян антифриза предишният собственик на каляската е сипал добавка, и така проблема е при тебе. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

аз имах същия проблем преди :) 2 седмици - оправи се с ремонт на глава - сега съм минал 1000 км :)

Редактирано от slavib

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джапанезе може да губи антифриза и първоначално да не хванеш теча. При мене 2 сервиза гледаха каляската и няма и няма. И накрая се нервирах и на магистралата вдигнах 160км.и хоп лъсна гадината. Спукан радиатор ,нов радиатор, антифриз зелен ,труд =190лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, благодаря за отзивите и споделения опит. След много експерименти се ориентирам към гарнитура на глава.

 

Колкото до водната помпа, изключих я като възможна причина, понеже е сменяна сравнително скоро и то с качествена такава.

Разбира се - гаранция няма, но преди да я сменя от водната помпа течеше и нямаше никакво съмнение откъде идва проблема.

 

Сега дилемите са дали да шлайфам главата след като я сваля, почти всички казват, че е задължително, но пък не съм сигурен дали наистина има нужда.

Ако да - кажете къде да я дам за шлайфане или стружкоотнемане в София.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах клипчета в ютюб че мерят със стоманена линия, права с много малък допуск на неравности и луфтомерни пластини за неравности по главата и блока.

Не съм сигурен обаче на български как се казва тази линия - може би шлосерска или тресажна линия? И откъде мога да си купя такава, горе-долу каква е цената някой знае ли? Защото в амазон видях такава линия Straight Edge 24x1/4"" и цената й е 120 долара. Дали тук няма нещо по-достъпно?
Луфтомерни пластини намерих да се предлагат на много места, но с тази линия ударих на камък.

Ще съм благодарен за всяка помощ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, никога нямаше да се сетя, че се казва косъм линия.

Цената на това, към което си дал линк е по-приемлива. А и като знам названието, мога да търся и на други места.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Japanese fever - за какви 200-300 лева говориш? Аз чух за 15 лева, че взимат за шлайфане.

Ще си направя ремонта възможно най-евтино и със собствен труд.

Ако се наложи да свалям главата втори път ще ми струва 90 лева колкото е гарнитурата.

Редактирано от movx2000

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шлайфа е 15-20 лв може и повече зависи от майстора.Гарнитура си вземи метална на Елринг ,беше някъде към 70 лв

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Така, сега четох сервизното на Хонда, там пише да се провери с косъм линия (Precision Straight Edge) по двата диагонала и по двете къси и по двете дълги страни. Ако неравностите са под 0.05 мм да не се пипа, ако е между 0.05 и 0.2 мм да се престърже, ако е над 0.2 мм е недопустимо вече. Страница 6-48.

Свалял съм го от този форум преди години това сервизно, сигурно още го има някъде, ако някой го няма, да каже да му го пратя.

И понеже аз като чуя майстор, и леко настръхвам, доверие никакво нямам ако не го познавам, предпочитам първо аз да видя какво е положението.

Такива работи като чуя - задължително, а в сервизното, писано от производителя - Хонда пише, че не е нужно, дали инженерите от  Хонда не знаят по-добре?

 

Колкото до елринг, поискаха ми 120 лева за такава гарнитура, хем с отстъпка за мен специално. Оригиналната гарнитура в Бултрако, не е за вярване, но струва 92 лева. Неприятното е, че я нямат на склад, и се налага да чакам поръчка - според тях 10 работни дни, което не е малко, но да видим дали ще се вместят в това време, че нещо и на тях им нямам доверие.

Странното е, че в Бултрако повечето други цени са отказващо скъпи. Гумички за клапани елринг си взех за 33 лева комплект от 16 броя - 8 смукателни, 8 изпускателни, само дето не съм сигурен още как да ги различавам, защото не са описани кои какви са.

6-48.pdf

Редактирано от movx2000

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

По-добре да дам 50 лв за линийка (Толкова струва с дължина 320 мм, 30 лева е за съвсем къса), която ще ми трябва веднъж, отколкото да дам на майстор, който да стърже дори и да няма нужда само за да вземе пари.

Пък после ако има нужда от стъргане, ще преценя вече кой да стърже. Пък и не се знае дали ще ми трябва линийката само веднъж. Аз обичам да имам инструменти.

Толкова работи са ми оплесквали разни "майстори" и след това е трябвало наново сам да правя всичко, и много по-скъпо да ми излезе и труд и време да губя, и нерви, че на никого вяра нямам. Има "майстори", които са за убиване.

 

Освен това с линийката мога да проверя и блока. А майсторите блока не го гледат. Вярно, че е малко вероятно да е мръднал, но все пак е добре да се провери и той.

 

Редактирано от movx2000

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери  Елринг за Д16з6 мотор

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, разказвам докъде стигнах, ако някой го интересува. Почти всичко е свалено, главата утре ще сваля ако не стане нещо непредвидено.

Най-трудно беше откачането на изпускателния колектор. На всичкото отгоре се оказа, че има скъсан болт отдолу, където се крепи за една ъглова планка и се мъчих да го вадя. Много ръждясал, много запекъл. Мисля да сложа нов неръждавейка на негово място. Липсваха и съответните шайби.

Според данни на доставчици на части за Хонда, това се води специален болт, според Омбре кадмиран. (Днес ходих да го питам дали някои работи) Но би трябвало в такъв случай да стане и с неръждавейка според мен вместо да търся кадмирани болтове.

Мога да поръчам и оригинални, но твърде скъпо идва с доставката.

Освен това по незнайни причини беше запекла и шпилката на помпата на хидравликата. Скъсах я. Знам, че не е фатално, но ми се ще да я извадя и заменя.

На изпускателния колектор някои шпилки се развиха заедно с гайките, други си останаха по местата. Омбре ме посъветва да не сменям гарнитурата, елринг щяла да изпусне след месец. Но аз всъщност не съм сигурен дали гарнитурата е оригинална. След като онзи болт е скъсан, значи някой е свалял генерацията преди мен, и  не се знае гарнитурата каква е.

Разхлабих и гайките на смукателния колектор без една по средата, която е отдолу и която ще боря утре.

Може на някой да се стори смешно, но аз за пръв път правя такова разглобяване, и за мен си е приключение.

 

Още нещо - между долния фланец на генерацията и фланеца за изходящите газове нататък според документацията трябва да има някаква гарнитура, в моя случай е само една, но видях, че има вариант и да са две при други модификации. Смущаващото е, че аз гарнитура не виждам. Или се е разделила на две и е останала по равно в двата фланеца и ще трябва да я изровя/изстържа от леглото или просто не е поставена от последния, който е разглобявал тази връзка.

Търсих клипове в тубата, но не намерих нещо, което да ми дава еднозначен отговор. Може би ще трябва да купя такава гарнитура, и по размера й да се ориентирам какво да правя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължавам темата - това, което в момента най-много ме тревожи е, че не виждам поне аз, проблем по гарнитурата на главата - някъде от където да е надувало антифриза или знам ли какво. Да, всичко е доста омаслено и мръсно, има доста нагар по изпускателния колектор, и по клапаните, но по гарнитурата не виждам някъде пробив. Или може би нямам око за това, но не виждам. Мога да кача и снимки, ако някой може да се изкаже.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Направи хубави снимки, че ми стана интересно...

На блока, цилиндрите, буталата, главата, гарнитурата и т.н.

Тъкмо и спецовете да могат да дадат съвет.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето някои снимки, не претендирам да са много хубави, но толкова успях с телефона. И това беше когато свалях главата, сега е значително по-почистена.

 

Честно казано, колкото повече чета и мисля, толкова повече се плаша от възможните проблеми и усложнения. Не съм сигурен дали трябва да сменям и сегментите. Знам, че всеки би казал - да, така и така си отворил. Но оригиналните сегменти са доста скъпи - около 150-160 лв за комплект за едното бутало само, отделно като сложиш и лагерите, става дявол на магаре. От друга страна ако наистина сегментите са за смяна, едно сглобяване сега няма да доведе до нищо хубаво.

Интересното е, че не пушеше като да гори масло. Аз знам как пуши една кола, когато гори масло от гумички на клапани например.

 

Ще съм благодарен за компетентни мнения за снимките.

IMG_20180613_190512.thumb.jpg.0d62498f949619d7f1907aee56b1b6a6.jpgIMG_20180613_190508.thumb.jpg.d6605a56577944e00ffcf22c02c44dbd.jpgIMG_20180613_190504.thumb.jpg.0d57e7c7dd161e88e34af5740b34f39a.jpgIMG_20180613_190443.thumb.jpg.ee818adae0303367e700cba3d2d120fd.jpgIMG_20180613_190439.thumb.jpg.54dc32cb49c66bdf23a201f829710235.jpgIMG_20180613_190231.thumb.jpg.64297f1eb3b85b525b66dc7394436ff0.jpgIMG_20180613_190225.thumb.jpg.e4e0162ac010ad0fc17274a64b9162e8.jpgIMG_20180613_190213.thumb.jpg.4b8978ddd90215cd56300201a4deff7f.jpgIMG_20180613_190207.thumb.jpg.8ef4468d883e5a8ed093f0d83e2eab62.jpgIMG_20180613_190158.thumb.jpg.e5250cf5f0272ce97a8fee87ada3587a.jpgIMG_20180613_190154.thumb.jpg.c57415fbd93124c486a122a4788bab82.jpgIMG_20180613_190148.thumb.jpg.58645474e96145065399b425da9d728b.jpgIMG_20180613_190142.thumb.jpg.bdf12d1078e0b3e2abd51451330d61cb.jpgIMG_20180613_190135.thumb.jpg.ae88872592521aae4419d2c9829deae8.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много масло, много нещо в тия цилиндри... Май не ти е само антифриза проблем.

Колеги, давайте мнения...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е побутвала масло ги сменяй сегментите.НПР или  РИК отколо 140-150 са комплект.

Главата също гумички и "пасване" на клапаните и проверка за кривини и шлайф .

Лагерите са около 40 -50 лв биелните

 

Тази гарнитура е метална,малко трудно ще се види от къде е избила,кленгеритовите са лесни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Вероятно наистина има нужда от смяна на сегменти, реших, че ще ги сменям, намерих на подобни, на цитираните от теб цени.

Бих искал мнение дали да избера Teikoku Piston Ring или Riken.

 

Сега обаче забелязах че има нарези по разпределителния вал, и това не ми харесва. Не знам доколко е фатално.

Прилагам снимки. Интересното е, че не забелязвам подобни неща по челата на кобилиците или както се наричат, които са се трили там.

IMG_20180625_135152.jpgIMG_20180625_135205.jpgIMG_20180625_135213.jpgIMG_20180625_135222.jpg

Редактирано от movx2000

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
18 minutes ago, movx2000 said:

Бих искал мнение дали да избера Teikoku Piston Ring или Riken. = Riken

 

Сега обаче забелязах че има нарези по разпределителния вал, и това не ми харесва. Не знам доколко е фатално.

Изобщо не е добре, търси друг..

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А леглата където ляга вала как са ?

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вал нов по скоро здрав. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 25.06.2018 г. at 19:01, AMD написа:

А леглата където ляга вала как са ?

 

Леглата, както ги наричаш, или лагерните повърхности са си наред.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, ами друг вал и сглобяване

Изпратено от моят E6653 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търси се вал, пуснал съм обява в купува/продава.

Аз не мога да си обясня точно тези нарези как са се получили. И какъв е ефектът точно от тях. Какво би станало ако продължа да ползвам стария вал например. Просто ми е любопитно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...