Jump to content
Mironch0

Ръчна спирачка за акорд 5

Recommended Posts

Привет!

Откакто я имам колата, все имам проблем с ръчната и след всички ремонти -( единия спирачен апарат си го ревизирах/смазах сам, а другия направо го дадох да го ремонтират цялостно )- продължава да не държи, гледах жилата - няма проблеми с раздвижване, т.е. движат си се.

Моля дайте съвети какво да направя или проверя, навит съм дори да се поставя спирачни апарати от други коли/марки, но не знам кои съответсват на захващането, което го има акорда

:-(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре свали диска и огледай челюстите на ръчната , намират се зад барабана на диска. После регулирай с отвертка звездата през отвора на диска, така че да направи 3 оборота колелото преди да спре!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 тука малко ме затрудни -". После регулирай с отвертка звездата през отвора на диска, така че да направи 3 оборота колелото преди да спре!" - неразбрах какво регулирам?
качвам и две снимки ако може да ме насочиш по тях

boltove-sila na zatqgane.jpg

2.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11.thumb.jpg.6117bbe58e93566129c19a3162bc0f68.jpg

2.jpg

Редактирано от Mironch0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега по спомен ръчната на акорда (cc7,ce7,8,9)не е на на барабан.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма барабани.Проблема е решим без смени на апарати или други модификации.Пипкава работа е и трябва човек които е наясно какво да прави и кое да гледа.Трудно ми е да обясня така и след някои ден като се прибера и имам някои апарат под ръка ще опитам да насоча колегата със снимки а защо не и видео.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подвел съм те. Този модел май наистина няма челюсти. Пробва ли да натегнеш жилата на ръчната от  централната конзола?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това му е последна стъпка.Първо трябва да ги охлаби.После да провери оста на апарата дали движи на ръка ако не да я смаже-начините са два.След като я раздвижи да и провери лагера разбит ли е-ако е разбит нов апарат.Ако е здрава регулира буталото на минимална хлабина,връща лоста в начално положение натиска спирачката няколко пъти и регулира жилото.Това е наи общо казано но за всеки момент се иска нужния усет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре, да кажа какво е правено правил до сега:
1.- купих на старо друг спирачен апарат (десен), който при натягане на планката за ръчната, буталото се движеше (моето тогава не се движеше) - та сложихме го и ... нищо;

2. -махнахме другия спирачен апарат (левия) и го дадох за пълно рециклиране в едно магазинче на "Цар Симеон", след което го сложихме обратно и ... ПАК НИЩО;

3. - в момента имам напълно рециклиран апарат- десен пак от същия магазин, но не съм го слагал още...

4. -проверихме дали жилата на ръчната се движат - движат се!

5. - почнах да натягам жилото под подлакътника, да видя въобще хваща ли - ми хваща, ама хваща на такова положение, че ръчната можеш да я вдигнеш на един зъб само, но пък тогава задните колела напълно блокират и няма тръгване, след което го разтегнах до 4-ти зъб и пак нищо.

6. - проба- натискане на спирачка и дърпане на ръчна - задържа за малко и до там.

 Хора, направо не знам какво да правя - видимо всичко работи, но ръчна нямам...

:wacko:

Едно голямо допълнение - нито едно от изброените неща не съм го правил сам - имам си едно майсторче и му "светя" през цялото време и му помага, не съм изпуснал нищо от това което е правено по колата ми и нищо не е правено без мое присъствие, та знам всичко с детайли

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Планките за ръчната тези на апарата които ги дърпат жилата връщате ли ги в начално положение ако неможете трябва да охлабите жилото.Буталата на апаратите гласите ли ги на минималната възможна хлабина към накладките-става чрез въртене на буталото наляво да излиза и надясно да прибира.Доколкото разбрах при свален апарат движиш планките на ръка демек трябва и буталото да мърдаш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

планките се връщат в нормално положение, но то и хода не им е кой знае колко голям 

показвам снимка на стария апарат

9313885v.jpg

Буталата ги прибирахме максимално на вътре, за да се уплътни добре с новите гумички, след което се обезвъздушава като хората,  което БИ ТРЯБВАЛО да нормализира буталото и чак след това почвахме да правим ръчната...

Да, при правилно ревизиран апарат, каквито бяха моите, буталото се върти и в двете посоки на ръка и като се дръпне планката, се вижда как буталото излиза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Буталата ги прибирате максимално......но после почвате да ги изкарвате(развивате) по малко дотогава докато да са малсимално стегнати накладките без да задържа диска.Ако не оберете този луфт тои остава в механизма на ръчната.В момента в които пъхате апарата около накладките гледаш планките да са в начално положение.Монтираш апарата и пробваш ръчната 2 3 пъти и ако е нужно донатягаш жилата.Не ги натягаи веднага след като сложите апаратите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

т.е. до сега:

- след слагане на спирачния апарат с максимално прибрано бутало и натискане на спирачка + обезвъздушаване, не би ли следвало буталото автоматично да си достигне максимално изтеглено разстояние, при което развъртам колелото, за да освободя спирачката с послдващ вече опит за натягане на ръчната - т.е. това е било грешно?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.Да защото когато буталото се придвижва към накладките под деиствието на крачната спирачка(педала) то дърпа със себе си винта и целия механизъм които предава усилието когато дръпнеш ръчната.Създава се луфт които после трябва да обираш с жилото а допуска за обиране не е много голям.Тази планка която е закачено жилото задеиства един малък ексцентрик които бута винт закачен за буталото реално луфта се получава между ексцентъра и винта.Ексцентъра работи наи ефективно когато планките са в начално положение колкото повече се завъртат толкова му намаля ефективноста.Целта е с обиране на луфта да го накараш да стиска накладките почти веднага щом планката почне да се завърта.За разлика от хидравличната крачна спирачка която си компенсира луфтовете сама ръчната е чиста механика и няма самонагаждане.

П.п.Планките проверихте ли дали клипат заедно с оста?ако е така е разбит игления лагер в които лагерува което води до допълнителен безефективен ход на ръчната.На моита кола 5г никои не успя да докара ръчна докато не ми писна и не разглобих един апарат дето ми се подмята и не разбрах какво всъщност трябва да се направи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не си разглабяш апарата мога да ти наснимам разглобен такъв и тогава ще разбереш защо са всички акробатики.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Апарата вече го разглобих 

9015278p.jpg

та чак си купих и специални клещи за него :D ...

Оки, така описано явно всичко правим по грешния начин, ще се заема на ново и ще направя нещата както сте описали и ще пиша какво съм постигнал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Завиждам ти на клещите.Щом си го разглобил едва ли ще имаш нужда от обяснения.Единствено провери лагера на ексцентъра да не е разбит и да е смазан добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, неделята правих точно гореописаното - свалям апарата, изнасям буталото на преде и пак го слагам, след което гледам колелото да може да се върти и дърпам ръчната - до тука добре и държеше, но държеше точно колкото и предните пъти - за ден :-(

Мисля си да обвиня ръчните жила и да взема да ги сменя... 80/100-тина лева май бяха... в смисъл,  предполагам, че и там може да има някаква умора на материала и да не натягат като хората ... уфффф дедазнам вече, ще ми се да отида на свестен майстор и да ги направи, но то ще е или "оставия за 2-3 дни" или "сега нямам време".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пипаи жилата аки си движат лесно на ръка новите са скъпи и не струват.Имам няколко сменяни на разни клиенти които се скапват за 6месеца и пак се връщат на оригинални.Кажи на лично къде мога да ти погледна колата и евентуално да ти реша проблема за 30 40мин.Безплатно е всичко помагам на всяка хонда стига да намеря време.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм спал от вълнение... снощи почти до 23:00Ч. съм обикалял наклоните, за да си тествам ръчната .... Б@@@@@СИ И КЕФА....^_^ ... при все, че нещата се баха разсъхнали яко и някой неща са си за смяна (тука и аз съм си виновен, че от неразбиране не съм подържал някой елементи и сега са си за смяна)  ->  имам ръчна!!!

Значи всичките (момент само да сметна, през колко "майстора" мина колата за тази ръчна) - петима майстори (включвам и младежите от ДИКСИ 07)  не успяха да направят нищо по въпроса, а Росен ги направи в полеви условия .... хора, губя надежда за тези "майстори" -честно :(

 Росене - нямам думи да опиша радостта си от ръчната - ГОЛЯМО БЛАГОДАРСКО!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...