Jump to content
rabbeat

Скъсани шпилки на шенкел/главина

Recommended Posts

Здравейте,

При опит за сваляне на колелото се скъсаха (превъртяха) 2 или 3 шпилки, тъй като гайките бяха заяли.

Някой знае ли какво трябва да се подмени в случая? Шенкела на главината очевидно е за смяна, но не го намирам като резервна част...

Парт номер също би бил много от полза. За да няма объркване, става дума за HUB от схемата:

Предна главина

 

Благодаря предварително!

 

 

Редактирано от rabbeat

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само шпилки сменяш.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже с малко чалъм, шпилките могат да се сменят, без да се сваля главината. 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето развръзката:

Закарах колата при Слави, който ме предупреди, че може да се наложи смяна на лагера, ако сваля главината. Наложи се рязане на всичките 5 шпилки/гайки и подмяната им с нови. Извадих късмет, че джантата беше стоманена и имаше лесен достъп до шпилките.

Ако това се случи с алуминиева джанта, където гайките влизат във вдлъбнатини, единствения вариант за махане на колелото ще е разрязване на цялата джанта.

В крайна сметка отървах смяната на лагера.

Цялото това главоболие ми бе причинено при монтаж на зимните гуми в Диана на околовръстното. За да не ви се случи и на вас, изиксвайте проверка на силата, на която са настроени пистолетите - не трябва да превишава 110-120 Nm.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо подяволите е било нужно да се режат всички шпилки? Не беше ли по-лесно просто да се опита да се развият и ако се скъсат, то щеше да стане същото, като и ако са отрязани?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо по дяволите четеш само последното мнение ? .:)

Ако беше прочел и първото, където пише за 2-3 превъртели шпилки при опит за развиване, щеше да разбереш и за какво е било нужно рязането им .:yes:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И като са превъртяли 2 или 3 и дай да режеме всичките 5. Може да се пробва да се развият поне тези, които не са превъртяли!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, cucy написа:

А защо подяволите е било нужно да се режат всички шпилки? Не беше ли по-лесно просто да се опита да се развият и ако се скъсат, то щеше да стане същото, като и ако са отрязани?

 

Ефекта беше следния:

Гайката тръгва, прави няколко оборота, след което е ни напред, ни назад, а шпилката превърта - т.е. шлица ѝ заминава. Не посмях да развъртя и последните 2 гайки, защото нямаше да има как да стигна и до сервиза. Карал съм с 30-40 км/ч с три полуразвити гайки, които дрънчаха яко. Щом се е наложило да отрежат всичките 5, значи и последните две са били в същото положение.

При монтажа на гумата в началото на зимата, всички гайки на това колело бяха затегнати (пренатегнати) с един и същ гайковерт. Другите три колела бяха ОК, понеже за тях ползваха други гайковерти.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, cucy написа:

И като са превъртяли 2 или 3 и дай да режеме всичките 5. Може да се пробва да се развият поне тези, които не са превъртяли!

 

 

Едва ли майстора ще предпочете рязането с флекс, ако гайката може да се отвие... А и беше логично и последните две да са прецакани.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При всяка смяна на гуми малко гресчица на шпилките  и малко на главинката.Гайките винаги се подвеждат на ръка.20 години никакви грижи..

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми е за сефте, след като за пръв път посетих такива "професионалисти" като Диана. Гайката се поставя директно в гайковерта, който пък е настроен на максимален въртящ момент... :wacko:

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Markony написа:

При всяка смяна на гуми малко гресчица на шпилките  и малко на главинката.Гайките винаги се подвеждат на ръка.20 години никакви грижи..

Гресирането на главината има смисъл, но не мисля, че гресирането на шпилките е добра идея. Със сигурност НЕ Е необходимо, ако гайките се затягат близо до предписаното усилие, а не от безмозъчен гумаджия. 

Моите не са 20г, но от над 5г изисквам да си ги стягам сам, с ключ с рамо около 60см стягам само на ръка, дори не с максимално усилие и нямам проблеми от никакво естество. 100те НМ се постигат, като на моя ключ с рамо 60см приложите 17кг усилие, всеки може да го пробва на кантара вкъщи и да види, че изобщо не е много.

Скоро имах възможност да проверя с каква сила натягам и се оказа, че е над 100НМ, не си играх да видя, колко точно е, но според всички гумаджии, които са ги развивали били "хлабави" и "ще се пребиеш някъде така".

 

Редактирано от Чавдар K
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Японската легирана стомана /неръждавейка/ ръждясва в България...

Та идеята е приложима във всяко винтово съединение ,което има резба,освен спирачките.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, rabbeat написа:

.....Наложи се рязане на всичките 5 шпилки/гайки и подмяната им с нови. Извадих късмет, че джантата беше стоманена и имаше лесен достъп до шпилките.

Ако това се случи с алуминиева джанта, където гайките влизат във вдлъбнатини, единствения вариант за махане на колелото ще е разрязване на цялата джанта.....

 

Много, ама много не съм съгласен -ако има значение! 

 

Трябва да си луд, за да тръгнеш да режеш алуминиева джанта, когато може да пробваш много други начини, за да я свалиш - а то не е като да няма такива.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Emicha написа:

 

Много, ама много не съм съгласен -ако има значение! 

 

Трябва да си луд, за да тръгнеш да режеш алуминиева джанта, когато може да пробваш много други начини, за да я свалиш - а то не е като да няма такива.

 

@Emicha, не съм рязал джантата, само ми мина през ум, че ако бяха OEM-ските алуминиеви джанти няма да има достъп до шпилки/гайки.

Аксиално разпробиване на гайката/шпилката също щеше да е невъзможно, тъй като те бяха отвити донякъде и се въртяха заедно с превъртелите шпилки съвсем лесно.

Интересно ми е как би свалил джантата в този случай?

Редактирано от rabbeat

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, и при мен се случи да скъсам шпилка при смяна на гумите.Как се сменят и от къде мога да си купя?Както на другите коли ли е тук с 2 гаики на контра и отвиваш самата шпилка или се избива?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Избиват се.

В Бултрако са по 9 лв.

С малко чалъм,става да се смени и без да се сваля главината (пилваш малко под ъгъл, част от резбата отпред и леко отзад борда -за да можеш да подведеш и набиеш шпилката). 

На предпазния тас, има технологичен отвор, през който да избиеш старата и набиеш новата - само ги нагласи на въпросния отвор.

Редактирано от Emicha
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти Emicha ще се захвана този уикенд.Новата или старата изпилвам за набиване или избиване.

Отпред назад или отзад напред избиваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено леко изпилваш новата, ето така:

2924dbbe4ae49ac5fd803d12382d.thumb.jpg.a1fcb24bffb7f97067d529fab84b4757.jpg

При трета генерация задължително се пилва на двете места(на нея съм сменявал 3 бр. шпилки по този начин), но при втора може да пробваш и само първо отпред, ако не става пилваш и отзад .

 

Сваляш гумата, махаш спирачния апарат и накладките (държи се на два болта), развиваш и двете винтчета за да махнеш предния спирачен диск и избиваш скъсаната шпилка назад към мотора.Естествено ще позиционираш шпилката към празното место където е бил спирачния апарат, за да може тя да излезе назад.

После по обратния ред набиваш новата в главината.

Ето ти схема на нещата:

B__2200.thumb.jpg.a4202d475b004f62960be9587bf4e25f.jpg

 

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шпилки има при повечвто големи вериги гумаджийници.

3-4 вида са, но за азиатските автомобили почти не се различавт. Трябва да знаеш размерите, щото ги мързи да ровят каталози по марка и модел и по-вероятно да не им се занимава и за да се оттърват казват, че нямат. Цените до преди 2-3г. бяха между 2 и 4 лв./бр.

Ял съм го с алуминиева джанта. просто изкривих ламаритения протектор зад спирачния диск, за да имам достъп до задната част на главината. Колата не беше хонда.

Капка с телоподаващото периферията на шпилката към главината.

Развива се гайката пичовската, след което капката се къса флекса.

Избиване и набиване са азбука.

С риск да породя нежелан спор... конусите на гайките не се мажат!

Точно конусите подсугуряват против саморазвиване.

Маже се  резбата. Накатката превърта в главината, когато резбата е пренатегната и звлечена или е тежко корозирала.

Почти всеки лубрикант помага... грес, отработено масло или каквото имате под ръка.

Избягвайте групата на WD-40. Понякога скрипва сглобката и става пълен цирк!

Успех!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Акорд 8-ма. От тази зима вече имам два комплекта гуми и си ги смених сам. Резбата на една от шпилките ми беше тръгнала да се прецаква от пишман гумаджии. Реших все пак да завия гайката. Вървеше много трудно. По едно време започна да се върти лесно. Резбата ли се е прецакала или шлиците? Сега се върти, но не се развърта. Препоръчайте ми читав сервиз, където да ми оправят проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 4/23/2018 at 8:01 AM, rabbeat said:

.........Цялото това главоболие ми бе причинено при монтаж на зимните гуми в Диана на околовръстното. За да не ви се случи и на вас, изиксвайте проверка на силата, на която са настроени пистолетите - не трябва да превишава 110-120 Nm....

 

Здрасти колега , това и на мен ми го причиниха преди няколко дни,  на хан Богров на голямата прехвалена гумаджийница... като първо искаха да искарат мен виновен за проблема ,че едва ли не съм им закарал колата си с 1 счупена шпилка , но след като намерих отчупеното пърче под колата , започнаха с извиненията и мънкането. А при въпроса ми - "И ся кво прайм?" , отговора беше - "Ми не знам ,аз не се занимавам с това... нали видя аз леко го развих." , но пък можаха да ми вземат 70 лв и да ми скъсат шпилка накрая гррррр....  :ranting:

 

Та... следва продължение с тази хегемония... 

Редактирано от sa4kov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...