Jump to content
ogi28b

РЪКОВОДСТВО - Как да си направим LED-мигачи без допълнителни товарни резистори

Recommended Posts

Модулът представлява ето това:

 

 

2 IMG_20180403_170909.jpg

3 IMG_20180403_170930.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега,беше изключително изчерпателен и ясен горе.Рядко можем да сме свидетели на такова подробно разяснение.:)

Поздравления за свършената работа!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е супер си, няма какво да кажа :). Ще го тествам, ако не този уикенд, то другия.

Имаш ли препоръка за бранда на резистора (ако има избор изобщо)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ogi28b

Колега, виждам че има карбонови и металослойни резистори, вторите са устойчини на висока температура, има ли значение кой от двата ще бъде сложен?

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казват тиквите - "Благодаря ви за този въпрос...", изобщо изключих за резисторите. Такива могат да бъдат купени вероятно от всеки магазин за електроника и електронни компоненти: Радимекс, Комет електроникс, Викиват, Т-петров... Използваните в темата са купени от Комет електроникс, а предишния ден имах път и през Радимекс - там също имаше налични от този порядък - около и под 1 ом. Марка - никога не съм гледал марката на такива неща. Всички резистори от снимката по-горе в темата, струват общо 74 стотинки.

 

Над 1.5 Ом наистина е безсмислено да се ползва - няма лампи с толкова ниска консумация, че да се получи ефекта на ускореното мигане.

 

@crown_bg - дори и в най-тежки условия - продължителна работа на аварийните светлини, резистор 1 ом / 1 ват ще разсейва не повече от около 100-200 миливата, и то не постоянно, а с честотата на импулсите, което е толкова малко, че резисторът едва едва ще се затопли леко, даже не съм сигурен, че ще се усеща. Така че и дума не може да става за висока температура. Няма значение какъв ще вземеш. 

 

Ето една таблица, която показва какви резистори могат да се използват в зависимост от консумацията на 1 лампа:

how_to_choose.thumb.PNG.2251f5ad462c971eccf0b89dd64dd100.PNG

 

Например:

- ако се използва лампа с консумация 50 милиампера, може да се използва резистор 0.47 Ома, но задължително трябва да са 2 последователно

- ако се използва лампа с консумация 50 милиампера, НЕ може да се използва 0.33 Ома, заради опасност от ускорено мигане. Не е задължително да се случи, но е възможно. 

- ако се използва лампа с консумация 60 милиампера, може да се използва резистор 0.68 1 брой, а може и с 2 бр последователно, пак ще работи

- всяка комбинация в полетата със зелено може да се използва и ще работи с 1 резистор

- комбинациите в бяло са оптимални. Ако лампата ви е с консумация, която не се вижда в таблицата - винаги може да използвате съседното квадратче НАДОЛУ или да изберете резистор от следващото квадратче НАДЯСНО 

- не трябва да се използват лампи с прекалено голяма консумация в комбинация с резистори с голямо съпротивление (червените квадратчета), защото при включване на аварийните светлини е възможно прекалено голямо отделяне на топлина, което да повреди модула. 

 

Таблицата не претендира да е абсолютно точна, но е доста добър ориентир и мисля, че в 99 % е правилна. Аз използвам комбинация от 0.47 + 0.68 на 46 милиампера консумация и всичко работи. 

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За хората по света, които случайно са попаднали тук, търсейки решение, с извинение към екипа на форума за мнението на друг език:

 

For those guys, looking for a solution of "How to prevent hyperflashing on Honda Accord 2003-2008 Europe", this is the very short and simple explanation of the entire procedure that is explained above in bulgarian language:

 

1. Take out the flasher module (see pics above in the thread)

2. Open it 

3. Replace this thing circled in yellow with the following resistor: 1 Ohm / 1 Watt

 

5ac4a0f13bbbf_5IMG_20180403_171103_NEW.thumb.jpg.e5ae65c2c7bb5f07b0a06a9663d52db7.jpg

4. Close and mount on the car

5. Replace all incandescent bulbs with the new LED ones. 

6. Play


Now you have the module working with LED-lamps without those f*ckin' load resistors.

 

CAUTION: If you use even a single non-LED but incandescent lamp from now on, this may result in the module burns out! Be careful! You do this at your own risk!

 

See the videos above, all done on my own car: Accord 7 2006 European version. 

 

Thank you for visiting. 

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 50 минути, ogi28b написа:

Както казват тиквите - "Благодаря ви за този въпрос...", изобщо изключих за резисторите. Такива могат да бъдат купени вероятно от всеки магазин за електроника и електронни компоненти: Радимекс, Комет електроникс, Викиват, Т-петров... Използваните в темата са купени от Комет електроникс, а предишния ден имах път и през Радимекс - там също имаше налични от този порядък - около и под 1 ом. Марка - никога не съм гледал марката на такива неща. Всички резистори от снимката по-горе в темата, струват общо 74 стотинки.

 

Над 1.5 Ом наистина е безсмислено да се ползва - няма лампи с толкова ниска консумация, че да се получи ефекта на ускореното мигане.

 

@crown_bg - дори и в най-тежки условия - продължителна работа на аварийните светлини, резистор 1 ом / 1 ват ще разсейва не повече от около 100-200 миливата, и то не постоянно, а с честотата на импулсите, което е толкова малко, че резисторът едва едва ще се затопли леко, даже не съм сигурен, че ще се усеща. Така че и дума не може да става за висока температура. Няма значение какъв ще вземеш. 

 

Ето една таблица, която показва какви резистори могат да се използват в зависимост от консумацията на 1 лампа:

how_to_choose.thumb.PNG.2251f5ad462c971eccf0b89dd64dd100.PNG

 

Например:

- ако се използва лампа с консумация 50 милиампера, може да се използва резистор 0.47 Ома, но задължително трябва да са 2 последователно

- ако се използва лампа с консумация 50 милиампера, НЕ може да се използва 0.33 Ома, заради опасност от ускорено мигане. Не е задължително да се случи, но е възможно. 

- ако се използва лампа с консумация 60 милиампера, може да се използва резистор 0.68 1 брой, а може и с 2 бр последователно, пак ще работи

- всяка комбинация в полетата със зелено може да се използва и ще работи с 1 резистор

- комбинациите в бяло са оптимални. Ако лампата ви е с консумация, която не се вижда в таблицата - винаги може да използвате съседното квадратче НАДОЛУ или да изберете резистор от следващото квадратче НАДЯСНО 

- не трябва да се използват лампи с прекалено голяма консумация в комбинация с резистори с голямо съпротивление (червените квадратчета), защото при включване на аварийните светлини е възможно прекалено голямо отделяне на топлина, което да повреди модула. 

 

Таблицата не претендира да е абсолютно точна, но е доста добър ориентир и мисля, че в 99 % е правилна. Аз използвам комбинация от 0.47 + 0.68 на 46 милиампера консумация и всичко работи. 

 

@emod

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето цялата процедура с релето на колегата @kaloian311, който ми предостави своето реле за тестове. Благодаря, колега!

 

https://youtu.be/PnhaR0hIwPA

 

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ogi,рядко добра и изчерпателна тема.Сега ще чакаме някоя друга идея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички компоненти са налични, остава за след праздниците.

Ще пиша отзиви.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам и един клип отблизо на мигача във фара и в огледалото, , на който хубаво се вижда, че вече няма разлика в светването и гасненето, така както се вижда в първия клип в темата.

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви крушки са? и ползваш ли други елементи?

Редактирано от ВесКо
..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ВесКо

 

Osram LEDriving 7705 YE, виж в края на 4 и началото на 5 пост съм ги тествал и има снимка на тях. Иначе освен подмяната на резистора в модула за мигачи - нищо допълнително. Това и търсех - да не слагам от товарните резистори, които масово се монтират с такива лампи. 

 

Единственият минус на работата е в това, че модулът повече не може да работи с лампи с жичка, защото ще изгори. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох цялата тема и...  едно голямо браво за теб.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.04.2018 г. at 15:34, ogi28b написа:

Имам и един клип отблизо на мигача във фара и в огледалото, , на който хубаво се вижда, че вече няма разлика в светването и гасненето, така както се вижда в първия клип в темата.

 

 

 

На мен ми се вижда голямо забавяне спрямо оригиналното мигане. На предишното клипче в тъмното не ми се стори това забавяне. Относно труда за отделеното време за направата на релето и още повече за подробното написване имаш мойте адмирации.

 

П.п.: Съжалявам за офф-а.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж заглавието на клипа, който си цитирал :) Снимал съм го при скорост 120 кадъра в секунда, което е 4 пъти забавяне, гледано на нормална скорост. (В началото на клипа виж и човекът в дъното  между двете коли как се движи) Само така се вижда добре разликата в рязкостта на светването и гасненето между обикновена и LED лампа. Иначе самият модул има две фиксирани скорости на мигане - бавна - 85 импулса и бърза - около 180 - 200 импулса в минута. Броят на импулсите се определя от един кондензатор и едно съпротивление, които се намират в лявата част на схемата в мнение #4 в темата. Не зависи от мощността на лампите, нито от броя им.

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега. Много добра тема написана като за мен :) Ако може напиши една толкова подробна тема и за интериорните светлини. Че аз там се оаках и сега плафона за шофьора и пасажера не ми работи :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво имаш предвид за интериорните? Всички интериорни светлини се подменят с LED такива с директна замяна и работят както трябва без да правиш нищо друго по колата. Просто вадиш лампата с жичка и слагаш LED лампата. Ако не свети - обръщаш я на 180 градуса. Даже доста от моделите ги правят с мостов изправител и няма значение как я слагаш, светва винаги.  

 

Ред.: по принцип съм спретнал една подобна тема как евтините интериорни се правят да светят без да горят и на практика да надживеят колата, но ме не ми остава време да я кача. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да пишем на лично съобщение, че ще "оцапам" хубавата тема

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се още един път, не съм обърнал внимание, че преминава човек на заден план и така се разбира за забавянето ;).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Ogi28b,

 

  Адмирации за невероятната тема, вдъхновен от която реших да осъществя проекта и на моя автомобил, Акорд 8. Но искам да отбележа тук в темата, че срещнах незначителна трудност която при Акорд 7 може би не съществува. Става въпрос за това, че въпросните лампи, Osram LEDriving, модел 7705 YE, имат едни чопчета на цокъла си които не позволяват на крушката да влезе във фасунката. На първата ти снимка на въпросните лампи, от страната на червената точка се вижда едно широко триъгълниче. На фасунката има канал в който това удебеление трябва да влезе, но канала е по тесен и не позволява да се набута лампата във фасунката. Тъй като отдавна на третия стоп и на светлината за заден ход съм с такива диоди, само, че бели. Там проблеми няма, защото фасунките са с по широки канали и лампите пасват идеално. Също така искам да отбележа, че не могат да се разменят фасунките на третия стоп и на мигачите, защото буксите им са различни. Та това което ще направя е да изпиля малко тези удебеления, така, че да мога да вкарам лампата във фасунката. Другото което ми направи впечатление е, че сякаш с диода мигача свети по слабо. Но това може да се дължи на факта, че при пробата не можах да докарам крушката на фокус.

След като осъществя проекта ще пиша как е станало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Акорд 7 влизат трудно и по-стегнато в цокъла, но влизат със сигурност без да се налага изпилване. На Акорд 8 мигачите не са ли W21W / WY21W? Ако цокълът е някакъв друг, може би е добре да се напише, за да знаят и други колеги какви лампи да си купят. 

 

На картинката се вижда как са разположени "израстъците" и как лампата с една светлина не може да влезе в цокъл за две светлини, защото това е възможност за грешка от страна на сменяващия лампата и да постави грешна лампа. 

 

Самите лампи 7705 са с една светлина, но отливката е такава, че са съвместими и за двата вида цокъл, т. е. все едно са W21/5W (7443).

 

Ако правилно съм разбрал, за това триъгълниче иде реч?

 

И да, лампите модел 7705 Y не са толкова ярки, като лампа с жичка W21W, може би с 'премиум' серията ще е по-добре, а с китайски - още по-добре. Особено за задните. Аз търсех надеждност и високо качество, затова избрах тези. 

 

Untitled.png

Screenshot_2018-04-24-14-09-51-648_com.miui.gallery.png

Screenshot_2018-04-24-14-05-39-895_com.miui.gallery.png

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да на Акорд 8 мигачите са W21W, но израстъка идва леко по дебел, няма и милиметър. Може би ако го напъна ще влезе, но не ми се рискува да не повредя фасунката. Както и да е, днес пилнах леко чопчетата на едната лампа и работата "заспа", влезе във фасунката точно както трябва. Но след като я монтирах в задния мигач за проба нещата въобще не ми харесаха. Реално свети в пъти по слабо от другия в който е оригиналната крушка с нажежаема жичка. Сега проверих характеристиките на тези диоди и се оказа, че са едва 22 лумена. Премиум серията е 40 лумена и предполагам, че няма да има кой знае колко голяма разлика в светенето. А и като гледам как е конструирано осветителното тяло на задния мигач, виждам, че основния светлинен поток трябва да идва от челото на лампата. А тези диоди светят само на страни и реално нищо не се получава. Премиум серията светят и на пред и може би с тях ще се получи. Но първо трябва да си купя един комплект и да пробвам. Тези които вече съм купил (7705YE-02B) определено няма да ги ползвам, защото светят изключително слабо на моята кола и рискувам някой да не забележи, че съм дал мигач. Освен това ровейки се в каталога за резервни части на моя Акорд, гледам, че на предните мигачи лампите са бели а не оранжеви каквито са на задните. Така, че ако някой проявява интерес, имам два комплекта (общо 4 лампи) които не са ми нужни. След като пробвам с премиум серията ще пиша какъв е ефекта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, е значи същия ефект го имаше и при мен - леко трудно влиза, но като го натисна по-силно, си влиза както трябва, стегнато. На 7 е обратното - предните са жълти, задните - бели. 

 

Аз чакам едни комбинирани жълто + бяло от Китай, ще сложа едната отпред и ще видя каква е разликата. Ще ги ползвам и като вариант за дневни, така че и на мен ще ми останат едни излишни. 

 

Изводът е: 7705 YE са слабички като светлинен поток. За сметка на това - дори и при постоянно светене, се нагряват съвсем леко, което гарантира дълъг живот. 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При всички положения, няма да сгрешиш и да оставиш Осрама. Поглъщането на интензитета (при оранжев светлоотразител) идва от това че и двете са в жълтия диапазон, на бял такъв няма да е толкова "затъпена" светлината.

Както Оги отбеляза, Осрама ще издържи във времето без притеснения, от рода на ще ми се запали ли бушониерата, ще ми се стопили фасунгата, и т. н.

Неприятното идва в момент, в който слънцето свети в очите на отсрещния водач, в този случай почти сигурно светлината ще твърде бледа и незабележима сравнена с жица..

Премиума трябва да са по-добре със сигурност, и аз още си чакам мойте.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега crown_bg,

 

Това последното към мен ли е адресирано?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, DAN_DAN написа:

Колега crown_bg,

 

Това последното към мен ли е адресирано?

 

Да, колега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз, днес сложих белите Осрам Премиум и съм доста доволен. Нюанса не е оранжев вече, но не е и толкова жълт, колкото очаквах. Няма хипер-мигане в нито една комбинация.

Защо сложих белите - защото поръчката от Германия се бави, и все пак имаме уговорка с човека, след като пристигнат да взема жълтия Премиум и да тествам и него. Ако изглежда по-добре, ще взема жълтите, ако не оставам с белите.

 

Още едно благодаря на колегата създал темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от OSRAM-a не съм се отказал, но ще си купя 2 броя от премиум серията, оранжеви и ще пробвам с тях. Защото с тези дори и да не свети директно слънцето пак се виждат в пъти по слабо отколкото крушката с нажежаема жичка. А относно поглъщането на интензитета, при Акорд 8 рефлектора и стъклото на задния мигач са бели, тоест безцветни. И като сложа бяла крушка свети в бяло. Задължително крушката трябва да е оранжева. За проба сложих в мигача бял диод от премиум серията, който ползвам в третия стоп и светеше много ярко. Но белите премиум са 230 лумена срещу 40 лумена за цвят амбър, също премиум. Като им гледам характеристиките, освен по цвят се различават и по мощност. Белите са 3 W а червените и оранжевите по 1.5 W.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, DAN_DAN написа:

Аз от OSRAM-a не съм се отказал, но ще си купя 2 броя от премиум серията, оранжеви и ще пробвам с тях. Защото с тези дори и да не свети директно слънцето пак се виждат в пъти по слабо отколкото крушката с нажежаема жичка. А относно поглъщането на интензитета, при Акорд 8 рефлектора и стъклото на задния мигач са бели, тоест безцветни. И като сложа бяла крушка свети в бяло. Задължително крушката трябва да е оранжева. За проба сложих в мигача бял диод от премиум серията, който ползвам в третия стоп и светеше много ярко. Но белите премиум са 230 лумена срещу 40 лумена за цвят амбър, също премиум. Като им гледам характеристиките, освен по цвят се различават и по мощност. Белите са 3 W а червените и оранжевите по 1.5 W.

 

Аз тествах двойната на жълтите премиум, и не останах очарован (поради факта, който отразих - с оранжеви светло-отразители съм), но двойната е по-слаба от единичната, и на бяло според мен оранжевата премиум ще свети много добре.

За рефлекторите знам, че са бели, така са още от 7-ма фейслифт, аз съм преди фейса и съм с оранжеви.

 

Искам да отбележа нещо, тези ледове не правят "обръч/кръг" по контура на самия мигач, докато жичката го прави, и именно това дава искрящото оранжево/жълто, но това е от дизайна на самата крушка, едната е изцяло от кварцово стъкло, другата има съвсем друг дизайн на осветяване.

Единственият начин лед да бие жичка с кварц, е леда да има огледално отразяване назад, за да разпръсква светлинния поток по целия рефлектор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...