Jump to content
Nick Radev

Темпомат

Recommended Posts

Здравейте колеги.От скоро съм горд собственик на Honda Cr-V diesel 2007 година с по-новия фейс. Както някои от вас предполагам са имали проблеми със тонколоните така и аз - 3 от 4-е възможни не ми работеха защото бяха влажни и ръждясали контактите им - но вече са ремонтирани и бачкат на 6. Проблема обаче не е в това. Купих колата със бейсик волан - т.е без бутони за телефон и темпомат, а само за контрол на радиото което си работи както трябва. Преди време имах 2005 Тойота Авенсис петрол и волана беше също така прост без много бутони и аз купих от е-бей нов мултифункционален волан монтирах го и си работеше без проблем. Реших че ще е толкова просто и с Хондата и направих същия трик , но за жалост темпомата не бачка.Никаква лампичка не светва на таблото. Проверих на магистралата да не би да изисква определената скорост за да се включи (30-40 мили в час или 50-60км ) никакъв успех. Поразчетох тук - там и проверих бушон Номер 3 - бушона си е ОК.Хич не ми се вярва бутоните на новия (2-ра ръка) волан да не работят . Понеже колата е от първите МК-3 се чудя дали не е произведена без тая функция но факта че Тойотата ми и то петрол имаше всичко заводско и трябваше само да сменя волана ме кара да мисля че пропускам нещо тука но и аз не знам от къде да започна . Може ли някак да се провери заводските екстри на колата. Брат ми ми каза че преди време е успял да си провери за Опела всички детайли , но аз не откривам сайт в който да проверя. Склонен съм да отида и да си платя за да ми работи темпомата тъй като след по-малко от 2 месеца ме очаква над 1000км пътешествие до Франция , но ми се иска първо да си напиша домашното и да видя има ли нещо което мога сам да направя - не ме е страх да се оцапам а и имам почти всякакви инструменти. Всякаква помощ ще бъде оценена по достойнство и за която предварително благодаря. Хубава вечер на всички. Вин-а тука SHSRE67307U016988 .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По ВИН ще излезе че няма темпомат. Тя от завода ако е излязла без тази екстра няма как да я има в описанието по ВИН. На таблото има ли я поне лампата за темпомата или изобщо го няма като позиция при измервателните уреди?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
13 minutes ago, jaccomo said:

По ВИН ще излезе че няма темпомат. Тя от завода ако е излязла без тази екстра няма как да я има в описанието по ВИН. На таблото има ли я поне лампата за темпомата или изобщо го няма като позиция при измервателните уреди?

Вижда се че има позиция на таблото за лампите. Под ъгъл мога да видя че ги има но както споменах не се активира. Доколкото прочетох са 2 лампички. При натискане на бутона Cruise една и друга   при активиране при желаната скорост. Има ли шанс темпомата да има нужда от софтуерно отключване???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало провери дали имаш датчици на педала на съединителя и на спирачката,като на спирачката мисля че беше с 4 кабела.Новият волан с лентовият кабел ли го взе?

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно  нямаш фабрично монтиран темпомат. Вероятно го няма и в софтуера на колата. Според мен мисленето и очакванията ти са странни, Ако имаше заготовка за темпомат, най-малкия проблем ще са бутоните на волана. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 minutes ago, kaloian311 said:

Като за начало провери дали имаш датчици на педала на съединителя и на спирачката,като на спирачката мисля че беше с 4 кабела.Новият волан с лентовият кабел ли го взе?

Имам датчици и на двата педала - вече проверих .Дори от много ръчно натискане на тоя на съединителя ми излезе грешка на таблото PGM-FI но аз си имам уред за диагностика (не от най-сложните) който ми прочете грешка P1704 но аз си я изчистих. За датчика на спирачката - виждам че се движи свободно и светлините ми работят.Волана го взех както е смъкнат от другата кола - със кабела и бутони - нищо не съм пипал по него. Бутона за включване на темпомата си клика както трябва - задържа си нормално и във включено и изключено положения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 minutes ago, Tokio said:

Явно  нямаш фабрично монтиран темпомат. Вероятно го няма и в софтуера на колата. Според мен мисленето и очакванията ти са странни, Ако имаше заготовка за темпомат, най-малкия проблем ще са бутоните на волана. 

Както споменах това което правя е изпитано на друга кола и работи. Доколкото знам всички коли от модел имат окабеляване ,  но получаваш достъп само до  екстрите за които плащаш. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е баш така,точно от тойотата трябва да знаеш че на някой модели трябваше да се добавят две кабелчета към лентовият и да се подмени стоп машинката с такава с двоен контакт.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 minute ago, kaloian311 said:

Не е баш така,точно от тойотата трябва да знаеш че на някой модели трябваше да се добавят две кабелчета към лентовият и да се подмени стоп машинката с такава с двоен контакт.

 

Не знаех за това с кабелчетата за Тойотата. Загадката тука е как да разбера точно каква е ситуацията при мен и какво трябва да се направи за да проработи темпомата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За темпомата си трябва отделна букса във волана,ако я има виж да не си я объркал.И не всички коли имат окабеляване като за най високо ниво.Мога да дам примери,датчика на спирачката нека не те заблуждава.Купил си нещо без да провериш има ли възможност или не.По принцип за темпомат не се изисква софтуерна намеса но при Хондата не съм сигурен.

Най сигурният начин е да влезеш в софта на колата и да видиш разпознава ли датчика на спирачката и бутоните на волана,и изобщо има ли темпомат или не.Те повечето табла са си стандартни и не се лъжи по тях,обикновено са четири вида за бензин и дизел и автомат и ръчка.

Редактирано от Митко Йотов
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спомням си че при Ауди (дизел) за темпомата се сменяше само лоста на чистачките с такъв с темпомат, и там при пиновете за включване има някаква магария.

 Темпомата не е голяма философия. Дори не съм сигурен че има кой знае какво допълнително оборудване за него. Спомням си че при Ауди и Фолксваген си слагаха лостове с темпомат на какви ли не таралясняци само условието беше да са дизели или ако е бензин да е с електронен дросел, да няма жила.

 

Може и до софтуер да е. На Опел Астра да речем,. Темпомата, само пак се монтира лоста, влиза се с ОРсом в настройките и си има меню на темпомата и там е като настройка на телефон enable/disable и си готов. Тръгва веднага.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 minutes ago, Митко Йотов said:

За темпомата си трябва отделна букса във волана,ако я има виж да не си я объркал.И не всички коли имат окабеляване като за най високо ниво.Мога да дам примери,датчика на спирачката нека не те заблуждава.Купил си нещо без да провериш има ли възможност или не.По принцип за темпомат не се изисква софтуерна намеса но при Хондата не съм сигурен.

Най сигурният начин е да влезеш в софта на колата и да видиш разпознава ли датчика на спирачката и бутоните на волана,и изобщо има ли темпомат или не.Те повечето табла са си стандартни това нека не те заблуждава,обикновено са четири вида за бензин и дизел и автомат и ръчка.

Най - вероятно наистина ще търся начин да проверя софтуера на колата има ли, няма ли enable/disable  и т.н . Буксата на волана е само 1 във която отиват 2 снопчета с кабели - единия от лявата страна за контрол на радиото и другия от дясната страна за темпомата - няма как да се объркат.  

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В HDS трябва да има опция за активиране на лампичките и някои функции директно през софта. :)

Там ще си проличи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
14 minutes ago, jaccomo said:

Спомням си че при Ауди (дизел) за темпомата се сменяше само лоста на чистачките с такъв с темпомат, и там при пиновете за включване има някаква магария.

 Темпомата не е голяма философия. Дори не съм сигурен че има кой знае какво допълнително оборудване за него. Спомням си че при Ауди и Фолксваген си слагаха лостове с темпомат на какви ли не таралясняци само условието беше да са дизели или ако е бензин да е с електронен дросел, да няма жила.

 

Може и до софтуер да е. На Опел Астра да речем,. Темпомата, само пак се монтира лоста, влиза се с ОРсом в настройките и си има меню на темпомата и там е като настройка на телефон enable/disable и си готов. Тръгва веднага.

Тука не е със лостче а модул с бутони вграден във волана но предполагам и твоята Хонда е така ако има темпомат

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 minutes ago, dindin said:

В HDS трябва да има опция за активиране на лампичките и някои функции директно през софта. :)

Там ще си проличи.

какво е HDS??

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очевидно се насочвам към софтуерна проверка за активиране на темпомата. Всякакви други предложения са добре дошли и ще им се обърне подобаващо внимание.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз това казвам. Ако се закачи на HDS ще си проличи веднага.

Нямах предвид да префлашне ЕКУ-то, а просто да диагностицира.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трее да го има.

А относно това дали е с лостче или с бутони на волана е абсолютно едно също. Въпрос на начин на управление при съответния автомобил. При повечето немски коли темпомата е с лост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
22 hours ago, Japanese fever said:

Сигурен ли си, че този темпомат се активира директно от ЕКУ-то, защото до колкото знам е отделен модул и ако го нямаш - забрави за темпомат.

 

 

Определено НЕ съм сигурен но се надявам да е така

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 hours ago, jaccomo said:

Трее да го има.

А относно това дали е с лостче или с бутони на волана е абсолютно едно също. Въпрос на начин на управление при съответния автомобил. При повечето немски коли темпомата е с лост.

И при Тойотата ми беше с лост и Сааб-а , но си мисля че на волана е доста по- удобно - стига да проработи :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Nick Radev написа:

И при Тойотата ми беше с лост и Сааб-а , но си мисля че на волана е доста по- удобно - стига да проработи :D

 

И да не проработи не виждам драма.За мен това е най без мислената екстра (заедно с телефона от волана) в един автомобил който се кара в БГ.Просто пътищата са ни такива,че тя не може да си разгърни потенциала.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
21 minutes ago, Митко Йотов said:

 

И да не проработи не виждам драма.За мен това е най без мислената екстра (заедно с телефона от волана) в един автомобил който се кара в БГ.Просто пътищата са ни такива,че тя не може да си разгърни потенциала.

Може и да си прав като цяло но аз споменах че скоро имам пътуване до Франция - много каране и много магистрали а и  не шофирам в Бг така че ще ми върши работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Митко Йотов написа:

 

И да не проработи не виждам драма.За мен това е най без мислената екстра (заедно с телефона от волана) в един автомобил който се кара в БГ.Просто пътищата са ни такива,че тя не може да си разгърни потенциала.

 

Да, ако колата ти е с ръчни скорости. Аз съм с автоматик и темпомата се ползва почти всеки ден - магистрали, междуградски, околовръстни пътища. Това е най-удобната от всички екстри по един автомобил. Освен автопилот, разбира се.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не разводняваме темата на колегата,иначе мога да пиша до утре.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При VW (дизел) темпоматът е заложен в контролера и трябва да се активира за да заработи , окабеляването не е задължително да го има за всички модели.

При Хонда най-вероятно също е така.

 

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.04.2018 г. at 21:41, Japanese fever написа:

Сигурен ли си, че този темпомат се активира директно от ЕКУ-то, защото до колкото знам е отделен модул и ако го нямаш - забрави за темпомат.

 

 

+ 1 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...