Jump to content
ceco_accord

CIVIC 3 Berlinetta

Recommended Posts

Първата Хонда, в която се возих през 1994-та. Някои неща ти белязват живота и ти не разбираш защо. Например, защо не съм се впечатлил така от първия опел, или първото рено, в които съм се качил?! Защо дори не ги помня?!

 

Дай още!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Ами, аз мога още да я хваля, но това си е лично мое "заболяване" и малцина младоци ще вникнат в диагнозата ми, дори да я покарат и да ги шибне симптомотиката в гърба. Нещата в тая колца са на друго ниво. Супер минимализъм и максимум резултат. Не сам виждал другаде толкова стриктно спазване на тогавашната концепция на Хонда "минимум за машината, максимум за човека". И наистина е така. Колцата е по-голяма отвътре, отколкото отвън. Аз не съм висок и всичко в нея ми е достатъчно голямо и съвсем на мястото си. Педалчето за газта е на нивото на съседното и са достатъчно близо за да не отделям петата на десния крак от пода. Може би някой ще схване за какво иде реч. С левия крак е същото. Петата му стои на калника, а стъпалото когато трябва се извърта надясно и натискат съединителчето. Еми няма такава ергономика в модерните коли. Разбира се лявото педалче е мекичко и информативно, за да можеш да работиш само с пръстите. Гарнирано е и с прецизният но не къс скоростен лост, който е завършек на всичко онова което се намира в скоростната кутийка. самата тя работи филигранно и ако умееш, може да превключваш и без съединител, жилото на газта и компа са достатъчно прецизни за да следват педалчето на газта. Двигателчето е малък герой и с останалите чарколяци се крият под малкото предно капаче (3 на 6 педи). Буквално всеки сантиметър е оползотворен, но все пак е ремонтопригодно. За пружини място няма - колцата е с торсиони, хванати за греди под дъното на купето. Воланът няма серво и на място трудничко се върти с тея широки гуми (165), но пък е хипер точен и се връща сам в движение, а с мръсна газ на място веднага се фиксира в нулево положение. :)  Абе казвам ви, ако има музей и има в него такава колца искайте тест драйв, ще разберете колко надалеч и встрани са се отдалечили модерните коли от стожерите.

  Но да не се отплесвам. Каквото може японецът е създал великолепно и ще надживее Акорда (нищо че разликата им е 20 години), но с тенекиите работата е зле. Гнилото е толкова много, че чак ми се реве. Колцата зиме е седяла в мокър гараж - нещо пагубно за визията и, но благодарение на конструкцията си (като позиции за крепене на торсионите) това не оказва влияние на пътното поведение. Просто има липсващи зони от дъното, а като почнем да режем до здраво, сигурно ще нарастнат още. Тапицерията също е поизносена на места и ще се прекроява. И понеже части за купето ЙОК, купихме ище 1 за донор. Като купе е по-здрава, с малкото карбураторно моторче е, движи се нормално и е едва на 800 000км (последната снимка). :)

  Август съм отпуска и заменям морета и ваканции с началото на реставрационните работи. Колко и до къде ще я докараме, времето ще покаже, но "силни са мечтите". Вярно че моите са малко криви, щото нормалните хора мечтаят за нова кола, а аз за старата си. :)

Знам че мислено ще сте с мен и ако някой ден има национална и е готова, обезателно ще дойда с нея.

 

PICT0081.JPG

PICT0102.JPG

PICT0106.JPG

IMG_1844.JPG

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех тази ръжда. Сънувал съм кошмари и още сънувам. Моя сивик и той ще трябва да се кърпи. Жалко е, че японските коли гният, ама кво да правиш. 

Иначе по отношение на старите коли срещу новите съм напълно съгласен с теб. Когато кажа, че сивика някой ден ще го разкостя, ама до голо шаси ответната реакция е - К'во се занимаваш с 20 годишна барака?!

За мен е много по-евтино да си реставрирам колата от колкото да си купя нов боклук дето не ме грабва. 

Вярно е има нови шасита дето са хубави, но никой вече не прави двойна ключица отпред и отзад. Никъде няма толкова просторна и практична кола с такава конструкция.

Дерзай и всичко с времето си! Само да сме здрави и да я има България, другото ще стане.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не е вечно, но поне в миналия век се стараеха да го доближат. В този вече е заклеймено и за това след новите коли ще останат старите. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, добро утро. Направо ми скри шапката с Романчето за Самурайчето :) Да, ама не :) Шегичка колега :) Аз пък съм с Големият Карбуратор на Малкият Сивик + още една за части. 1:1 са .... моята в движение е по-стара :) Ура :) а една в Кравария, слънце беше, автомат, тотално стегната се шитна за 4-5 хилки (хамерикански), същата в Дойчланд - 2500/3000 евра. Пак такава, бяла, гаражна, итн. Не мога да набарам подобна, откога търся (автомат). От Кравария излиза доста солено, транспорт + технострес, итн. :( .... дай тел. за връзка, плийз :) имаме много общи теми за разговор, BTW where from are you !? :) .... аз в момента съм във Варна ! и карам Медени Джапанки 30+ години....имах и ЦРХ, ама д-ля стана на салата, без подправките....замина с/у няколко каймета при друг ентусиаст, за Дженерал Оверхол :)

Редактирано от Кокото

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм в Монтана (българската), но колата я стопанисва 1 приятел в Русе. За сега си чака ред при Бранко за тех. ревизия, а напролет (надявам се) ще се кърпи и боядисва.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жив е той, жив е!

36 лета отроду!

Последно е пален преди година - за да мине преглед.

 Отворихме да видим задните барабани. Десните челюсти бяха накриво износени. Другото е ОК и работи. Няма теч или блокажи. Нови челюстни накладки - 4 бр - общо 30 лв, доставка 1 час!

IMG_20220810_155811.jpg

IMG_20220810_163145.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време помолих синковеца да ми напише 1 есе, което споделям без редакции, доволен от мирогледа му. Искам да почне шофьорлъка си с нещо истинско и отлежало.

 

 

Есе на тема:
"Защо искам кола и каква да бъде тя"

Както всеки 17 годишен, почнах и аз да мисля за коли. Но надали всички гледат на колите както мен. Защо аз смятам, че виждам нещо повече в притежаването на кола от останалите?
Първата мисъл на повечето хора е, за да могат сами да се придвижват когато и където си поискат. Макар и това да е основното приложение на колите, аз не виждам полза от това предвид факта, че в днешно време има какви ли не начини да се стигне от едно място до друго. За мен колите отварят една врата към нови запознанства и интереси. Макар и все още да не разбирам нищо съм сигурен, че чувството да работиш по колата си, било то по външния вид или по мощността ѝ, доставя удоволствие. Тази кола после те сближава с хора, които имат същата страст. Трупате опит заедно и заедно разпускате зад воланите без значение дали просто се возите по пътя или търсите тръпката от някое състезание.
Не е обаче до това дали караш кола, а каква кола караш. Всяка може да доведе до различни приятелства. Аз, човек пораснал покрай Хонди, в последните години с нашумяването на японските коли по социалните мрежи се привързах към доста повече модели, та дори и от други държави и произход. За мен "златната ера" на автомобилите е от 1980 до 2010. В този период са излезли повечето коли, които са ми направили впечатление, но специално една от тях мога да кажа, че е моята мечта - Honda S2000. Такава кола обаче не може да бъде първата на един тинейджър. За момента моят план е да започна от старият Civic на баща ми с, която да се науча на главните неща. Да премина към Toyota Celica 6-та генерация с която вече ще навляза по-дълбоко към модификациите и когато вече смятам, че знам какво правя - третата кола смятам да бъде мечтаното S2000.
Като заключение мога да кажа, че гледам на колите като средство за сближаване между ентусиастите. При възможност не бих се ограничил до 3-те коли, които изброих, защото имам доста повече копнежи, кой от кой по-скъп. Но само времето ще покаже какво ще успея да си позволя.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...