Jump to content
ACID BURN

Civic EJ9 - един инженерен проект

Recommended Posts

Браво колега,много ми харесва темата ти.Разказ освен за колата ти и за мечтите и сбъдването им след като са се превърнали в цел.

Поздравления!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега! :)

Пак ще се върна малко на история. Спокойно скоро ще почна и с технични обяснения или по-скоро мои си разсъждения теории и т.н.

Ще се върна във времената преди да се купи тая кола и защо избрах Хонда, защо ме плени марката и защо точно сивик.

Може да се каже, че съм фен на марката от 2008-ма 2009та година. Много исках практична кола, с която да си карам колелото от време на време. Да се увеличат местата, на които съм карал. Мда аз съм планински колоездач от 2004-та може би. Това е тема, на която мога да говоря още повече, но тук говорим за тази моя любов - Хонда! 

Хонда ме привлече с това, че е преминала през тежки изпитания за фирмата. Определено мога да кажа, че Хонда са най-инженерно насочената марка в Япония. Много ми харесва това, че се опитват да качват летвата постоянно и още повече, че продуктите им са целеви. Спортен автомобил - спортен автомобил и няма компромис. Е разбира се новите коли не са така за това и не ги харесвам.

Избрах Сивик 6-та хетч, защото е просторен автомобил за класа си и смятам, че е първото шаси на Хонда в линията Сивик, което шаси да бъде вече съществено по-закоравено спрямо предишните модели. Да, 5-та ген и 4-та ген имат доста общи черти с шасито на 6-та, но мисля, че това е вече първото кораво шаси на Сивик.

Най-вече обаче ме впечатли вървенето на тая кола. За 1.4 двигател атмосферен фабричен мисля, че няма по-бърза кола и до днес.

През 2016-та година бях се подготвил и за смяна на тампоните в задната част на колата. Имах полиуретанови тампони и чаках момента да си купя шенкели с дискове и въобще цялата задница за дискове. В крайна сметка благодарение на колега от форума от Стара Загора се сдобих и с това. Нещата се получаваха доста добре. Леки джанти, тампони, окачване дискове отзад, дискове отпред даже. Скоростна кутия, нов съединител, който междувпрочем е керамичен. Абе имаше си неща. 

Да обаче от всички тези неща само скоростната кутия със съединителя смених, но това не значеше, че не работих и по приготовлението за другите части.

Тук малко ще се отбия от историята и ще навлеза в малко техническа част. Това са полиуретанови тампони на energysuspension. Този тампон не е пипан, просто е изваден от кутията си. Не исках да са червени, ама ми е все тая.

P1160698.thumb.JPG.6c547b60e20be4dde9f16d3fca2457d1.JPG

Само искам да кажа, че тези тампони при монтажа има винаги съм имал проблеми с тях. Тъй като първа беше предницата установих проблеми. Винаги, когато монтирате такива тампони проверявайте как се движат рамената при добре затегнати болтове. Първо в предницата на колата поръчаните тампони не бяха това, което трябваше да бъдат. Второ горните ми носачи бяха тотално спекли, когато ги затегна както трябва.

Да се върнем пак на задницата и конкретните тампони. За да ви работи окачването правилно не трябва да има стърчаща част от тампона спрямо вътрешната втулка. Ето тук ви показвам снимка на това, което обяснявам.

P1160696.thumb.JPG.74d9a30bfecb86f8198d109bd6079a5e.JPGP1160697.thumb.JPG.bfe3a9e44c18daf12f0ce920c9f2ab24.JPG

Аз го направих и с лека фаска такаче допълнително да намаля триенето. Изключително важно е при затягане първо да се опре втулката и после тампона да се докосва до мястото, където е монтиран тампона. Тези тампони уж трябва да лагеруват, но ако не ги модифицирам няма как да лагеруват.

За да се осигури по-дълго застояване на грез в тампона ивиците изрязани в тампона ги режа още по-дълбоки. P1160701.thumb.JPG.634683363ff38ec0b3aeca5ba20952a6.JPGP1160700.thumb.JPG.70f77c4bea941517da5b8def63205192.JPG

Ако ще ползвате и гумени тампони заедно с полиуретан винаги затягайте гумените тампони СЛЕД оставянето на колата на повърхност и е стъпила със собствената си тежст навсякъде. Освободете ръчната спирачка, раздвижете малко колата, натиснете я в 4-те й ъгъла, за да може да се намести окачването и чак тогава затегнете болтовете, където се държат гумените тампони. За полиуретановите тампони няма никакво значение. Ако са читави и добре поставени те ще лагеруват и за тях няма никакво значение.

Тези тампони всъщност стояха модифицирани и готови чак тези дни. Сега от опит ви казвам. Оказчването ми се движи много добре. Много съм доволен, защото няма никъде спичане в хода на окачването.

А да след монтирането на такива тампони проверете цялото окачване без амортесьор как се движи. Как изпълнява хода си. Всички конструктивни части на окачването - горни , долни носачи, шенкели трябва да работят добре и да можете с една ръка с малко усилие да движите окачването нагоре и надолу.

И така много от плановете ми се отложиха с надеждата, че 2017-та година ще успея да ги направя. Е ... и това не се случи така както си го мислех. 2017-та година ще се окаже година на успехи, но и много труд и много отчайващи моменти.

Вижте няма да крия, че има моменти в просто ми се иска тая кола да я хвръля и да не се занимавам повече никога с кола, но бързо ми минава. Мога да кажа, че тая кола е и моята всъщност.

Получава се един момент, който въобще не ми харесва, но съм близко до това, което беше моята идея, моята мечта още преди да купя тая кола, а именно, че се живее за една кола.

Всъщност през всичките години до сега това е било едно от нещата, с които съм се занимавал.

През 2017-та година се случиха доста позитивни неща за мен, за които се работеше много време. Те бяха продукт на много жертви, плануване и доста труд.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В края на 2016-та година направих и една визуална модификация.

DSC_0013.thumb.JPG.ee60fc96add90907d296aba56f302014.JPG

Доста приятна визия проима тая кола.

Както и да е. През изминалите години имаше и още интериорни модификации. Плазмен циферблат в стила на спуун. С времето той се прецака, а и реших, че аз градя моята кола и реших, че това не е баш точно това което искам. 

Дойде 2017-та година отново предизвикателства. В този момент аз бях във вихъра на разработването на дипломната си работа.

Това само по себе си беше нещо доооста ангажиращо и също нещо, в което се стремях да не допускам компромиси.

Та беше ясно... първата половина здраво работа по дипломата, втората почивка с Хондата и с колелото в планината. В интерес на истината точно това се случи!

Та първата почти половина нямам кой знае какво особено да кажа. Предимно съм планувал какво ще правя и съответно съм проучвал, и събирал определени части. Но имам какво да покажа. Както казах за мен е много важно двигателя да диша добре. Това значи възможно най-малко рестрикции във всмукателната част и изпускателната. Разбира се има още много други неща, които съблюдавам, но ако изключим горивния процес ДВГ-то е помпа. Колкото по-лесно засмуква и изпомпва толкова по-ефективна е тя. Предвид и че двигателя ще стане някога ВТЕК се сдобих с ей тоя всмукателен колектор.

DSC_0624.thumb.JPG.beda3d6cd02aa1ada196c0c5f538f2b4.JPG

Заедно с нея си взех и гарнитура термична. Всъщност мисля да си взема техническа пластмаса като тази и да си направя такава гарнитура за дросела и да елиминирам топлата връзка към колектора. Така ще елиминирам затоплянето на колектора в една степен. Макарче предаване на топлина винаги ще има. Спокойно и това ще премисля някой ден.

Този колектор обаче е груб от вътре. Разбира се, че ще го загладя. Сигурно ще ме убеждавате, че гладката повърхност е вредна всъщност и не позволява изпаряването на бензина във всмукателя и горивната камера. Аз имам друга теза. Това с граничния слой и порьозността на всмукателя със сигурност е някакъв фактор при карбураторно горивоподаване или моноинжекция, но при многоточково впръскване, където дюзите пръскат точно в стеблото на клапана едва ли подпомага. Да, възможно е в определени обороти част от горивовъздушната смес да остава, да се връща или по някакъв начин да има престой във всмукателя, но порьозността, тоест грубата текстура според мен пречи.

DSC_0623.thumb.JPG.01ce45edee2a1bcb0b1f5119eec32fd9.JPGDSC_0625.thumb.JPG.ff0cab10144324c6d28d381848946d84.JPGDSC_0628.thumb.JPG.dacfc77f5fa9ed4bad9117f43e0cec51.JPGDSC_0631.thumb.JPG.46c6ac4150330a236d70fc2ff85cc455.JPG

Докато правех дипломата и липсата на време се възползвах да свърша някой дребни неща. Сложих й лед крушки. Много доволен!

DSC_0676.thumb.JPG.2c47a666f84d75d8018d009cb32407bf.JPGDSC_0677.thumb.JPG.6887c0191a557e2a11d666434d384003.JPG

Може би някъде края на Март началото на Април минах и на OBD1. Ей тука нещата живнаха. Всички модификации до сега изпъкнаха. Но без настройка с карта, която е правена за нещо сходно с моя двигател нещата със сигурност са далеч и оптимизация определено ще има. Всъщност по това време вече изпитвах проблеми с работата на изпускателната система. Китайските изпускателни колектори са по-добри спрямо фабричните Д16з6, обаче фланшовите съедините, преходите и стойката на колектора е зле. Не се очаква нещо по-различно де.

Във форума съм качвал снимки на чертежа, който си направих за гарнитура. Тази при прехода от 4 към 2 тръби. Това фланшово съединение при мен специално е проблем. Проблем, който сега ще реша. Та това, което исках да кажа е, че всъщност работата на компютъра със сигурност е компроментирана от работата на изпускателя. Краткосрочни, дългосрочни горивни корекции, времената на дюзите, запалването всичко ще е грешно, когато имате теч било то вакумен или изпускателен.

Този изпускателен колектор го лекувах 2 или 3 пъти. Толкова ми беше писнало от него че бях решил да мина на скънк 2 изпускател. Обаче реших, че ще му челосам фланшовете, ще сложа поредната гарнитура, допълнително ще се заигра с преходите да ги загладя, че са много зле, ще му се заварят планки, мека връзка и ще добавя катализатор.

КАТАЛИЗАТОР?!?! Какво по дяволите... всеки ги маха.. аз купувам нов и го слагам. Да, пука ми за природата. 

Тук ще отворя една малка скоба. Докато работя по всички тези неща тествам и една система с вкарване на водни изпарения или водно-метанолови изпарения. Системата е с доста ниско КПД засега, но има ефект от нея. В най-добрия случай със старателно каране съм свалил около 2л от разхода си. Мисля, че и тази система сваля и азотните съединения както и въглеродния окис.

Ето така изглеждаха свещите след смяната на компютъра. Опасявах се за бедни смеси и да малко обедняваше. На тези снимки съм още със стария всмукател и 190 кубикови дюзи.

DSC_0781.thumb.JPG.e907a9bc000241ecb7702405b83c83a7.JPGDSC_0785.thumb.JPG.c73d4efe22f54c27f27c430e3aa915eb.JPGDSC_0786.thumb.JPG.223763d21eceddba620ac7038307b495.JPG

Междувпрочем колата вървеше добре. Вече усещах, че имам леко навървяваща кола. Прекъсвача е на 8200 оборота и това определено подпомага развъртането на двигателя.

Дойде време за смяна на гуми. След 1 година най-накрая сложих джантите, които й взех. Само с тях усетих допълнително подобрение.

DSC_0802.thumb.JPG.5f9b8d21f01137ef66c169e6b4f14b42.JPGDSC_0806.thumb.JPG.3d04ab48c9b3bf33072a9f4015c5a50c.JPG

Когато я видях колата просто стоях ... гледах я и си мислех... Боже колко спомени имам с тая кола... Погледни я!

И да почна да става и красива машина. Тези хубави моменти обаче бяха под фона на лека тревога, стрес и притеснение около дипломата. Само още 2 месеца и щях да я защитавам пред комисията. 

Засега ще приключа до тук. Интересното те първа предстои. Както и техническите дебати, които се надявам да са конструктивни. Аз имам своите си теории и искам да ги изпълня. Надявам се, че скоро ще ви покажа и на практика какво съм направил...

Оставям ви някъде май месец на 2017-та година.... :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново!

Мина време от последното ми писане. Ето и малко обновление.

Тези дни намерих време и се борех със задното окачване. Окачването е сглобено и работещо. Работи прекрасно и съм много доволен! Докато работих по окачването направих и обслужване на спирачните апарати. Почистване на водачите на апаратите. Поставяне на силиконова грес по водачите и медна грес по триещите се с апарата накладки.

При обслужване на спирачки поставях и медна грес по водачите. Тя работи добре и не спича, но бих казал, че с времето почва да губи свойствата си. Ако правите обслужване на спирачките си на всеки 2 години. Да подходяща грес е, но това което забелязвам е, че след 1 година ползване става по-твърда замърсява се, а на места и почти се премахва. От година и нещо пробвам със силиконова грес и ще видим как ще е.

DSC_1410.thumb.JPG.dadd602a3b1bffa368ce7d4f2ee732b4.JPGDSC_1409.thumb.JPG.f56dad219c5c461d6efd03600d67c449.JPG

Това е лявата (шофьорска страна) на окачването. Снимките не са добри. Трудно ми е снимам и да върша работа особено, когато вече е натрупана умора от деня.

Да да да да спокойно боята от диска ще се махне. Ако се загледате няма и накладки все още.

Докато се работеше по окачването често първо се тестваше как ще дойде окачването. Бях притеснен за компенсаторните рамена. Пък как ще дойдат тампоните и самото окачване. Слагаше се шенкела пък се тестваха рамена пък после пак се сваляха. Предпочитам да си играя много и да го направя така както искам и мисля, че е правилно на тоя етап. Не искам да се връщам след 2 месеца пак и да дооправям някакви проблеми.

Междувпрочем това е едно от нещата, което много ме дразнеше. Почти винаги се правеше нещо, но имаше нещо за доизкусуряване. Както и да е.

Много бях притеснен за жилата за ръчната спирачка. Когато взех окачването това, което ми казаха е че окачването е от VTi седан. Всъщност аз я и видях колата и окачването преди да купя частите. Много се зарадвах, когато видях, че жилата стават.

DSC_1414.thumb.JPG.98b48c19e31a801146cdb20efe45b480.JPG

Тук е снимано само едното жило, но в края на вечерта успях да прокарам и другото жило. Ръчната работи! Разбира се трябва да се настрои.

Друго нещо, което много ме притеснява и в момента е компенсаторното рамо от едната страна.

DSC_1420.thumb.JPG.42b3596afef0c5943476a01be3c6e617.JPGDSC_1421.thumb.JPG.8f4db04e18ec84662bde6eed06a6d875.JPGDSC_1422.thumb.JPG.0537ba3f045e1e23ff8d833a596d894a.JPGDSC_1424.thumb.JPG.9e8ca22f825be9aeb8482408cd590fb4.JPG

Тази гайка се движи по релсата, която виждате в една от снимките. Тая релса обаче е огъната и гайката изпадна. Наложи се да режа. Направих един П образен разрез после лесно ще го огъна и заваря, но това не значи, че ще ми е спокойно. Хубавото е, че имам запаси от течен парафин и ще я обработя колата .

В бъдеще ще обработя и всичките тези части антикорозионно. Засега искам да сглобя окачването.

Нещата не вървят баш по план исках да я обработя докато окачването го няма, но сили и време са дефицитни.

След като приключих с окачването се захванах със спирачките.

DSC_1426.thumb.JPG.b734c9ac7f83f31e160dddf399d87e9b.JPG

Беше вече късно и не съм снимал монтирана спирачната помпа. Срещнах обаче проблем. Спирачната помпа, която имам е на Лукас. За да захвана едната линия от помпата трябваше да огъна линията, защото при помпата на Лукса изхода е от обратната страна. С други думи трябва да си направя линия от АБС модула до спирачната помпа. Тръгнах да огъвам, но нямам инструменти и просто реших, че шега със спирачките не бива. Това ще ме забави, но к'во да правиш.

Сетих се за радиатора. Радиатора е голяма находка. Въобще не го бях мислил в момента в, който го купих. Предложението за него беше неочаквано, но мисля, че е голяма победа. Според мен повърхностната площ на радиатора е кратно по-голяма от тази на фабричния радиатор. Радиатора е двойно по-широк спрямо този, който беше на колата.

DSC_1415.thumb.JPG.631233ff1018f33877ead11fb7e5aca0.JPGDSC_1416.thumb.JPG.a130d472c7ccb3f3479488bff405de72.JPGDSC_1417.thumb.JPG.0ad50e88beeff3bfb9d2aee73ccd078a.JPG

Все още не съм ходил на писта, но съм сигурен, че двигателя ще се нуждае от такъв радиатор. Може да се окаже и че по-голям ще ми трябва. Това ще го покажат тестовете.

Идват празници и ще се възползвам малко да си почина. Това обаче не значи, че не работя по колата. Работа по колата винаги се извършва било то индиректно или директно. Търсене на части, проучване, работа по колата, проучване на определени проблеми.

Оставил съм си няколко десерта с които ще се занимая, когато се изкефя на завършака на окачването и спирачките. А именно:

DSC_1300.thumb.JPG.dc0581b9426b12050c6dafa2dd87a10b.JPGDSC_1301.thumb.JPG.d9be4c224bb369691045f38b95ba94b8.JPG

Ето така изглеждаха стоповете като ги разглобих миналата година. Бая са зле.

Скоро ще привърша със окачването и спирачките, а до тогава ви пожелавам успех и късмет в начинанията, и вярвайте в силата на мечтите! ХОНДА!

Редактирано от ACID BURN
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет!

Имам едно питане. Искам да събирам информация от сензорите на двигателя. Компютъра ми е p1k до колкото знам и е с функционалността на п28 компютър. Въпроса :

Как мога да събирам информация от сензотите чрез блутут и юсб?Засега по-важно ми е да имам блутут възможността. Ще го снимам тези дни, за да се изкоментира. 

Целта е събиране на информация за оценка на поведението на различни елементи по двигателя и тяхното влияние върху двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите са сравнително нови. Модификации по запалителната система също са запланувани. Всъщност по-скоро ще гледам да възстановя запалителната система до най добровй състояние. Бях си мислил да я превърна запалителната система в такава с индивидуални бобини, но засега това няма да стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте! Точно един ден преди Гергьовден. :)

Мина известно време, в което имаше малко трудности, но и се работеше по колата.

От известно време искам да се науча да заварявам. Според мен доста важно умение, което ще ми помага за напред. Все обаче не мога да намеря време за това. Но ще трябва да го направя скоро време.

Колата е вече с обезвъздушени спирачки или поне така изглежда. Усещането от педала е доста приятно. Имам определени притеснения.

DSC_1483.thumb.JPG.f5cb210380b8ea83f02930769bd65051.JPG

Това е обща снимка и какво е дереджето на тоя етап. Можете да видите медната тръба която върви от спирачната помпа към АБС модула. Засега ще е така. Това, което ме притеснява е дали ще изпуска. Резбата към АБС модъла изглеждаше, че съм я кръстосал. Няколко пъти навивах и развивах. Доста опит имам вече в избягването на този проблем. Всичко изглежда да е окей, но да видим.

С голямо удоволствие мога да кажа, че всички спирачни апарати се движат много добре. Ръчната също работи доста добре. Засега съм доволен.

Доволен съм също и от движението на окачването. Занимавах се с предното окачване. Нали ви казах, че полиуретановите тампони са проблемни. Сега реших проблем, който от доста време търпя. Горните носачи отпред просто НЕ се движеха, ако ги затегна по спецификация. Сега затегнати здраво носача се движи нагоре надолу с 2 пръста натиск. Плавно, без някакво опиране. Сигурен съм, че това само по себе си ще е подобрение.

Обаждах се, питах, разхождах се с изпускателя, за да челосат фланшовете и да си сложа най-накрая гарнитурата и да ми е ясно, че съм свършил с тоя изпускателен колектор. Да, ама не. Никой не се нае да го челоса. Накрая реших, че ще си го челосам аз до колкото мога и е възможно. Взех едно равно парче дърво сложих му шкурка и почнах. След над 1 час шкурене успях да заравнява фланшовете, но не достатъчно. Според мен е вероятно пак да издуха и тази гарнитура. Ако т'ва стане ще го заваря, ще карам така тоя сезон и следващия, ако съм запазил концепцията ще се прави друг. Ето го как изглежда в момента.

DSC_1484.thumb.JPG.e9ba0731543c18386e82bfa067574881.JPG

Корекции и модификации по колектора ще има. Ще му направя една планка, за да го захвана към планката, която си е направена за фабричния колектор подаваща се зад двигателя близко до картера. Мека връзка ще се добави и катализатор.

Катализатора ще бъде с вход 50-52мм вътрешно вероятно. След изхода генерацията продължава на 50мм вътрешно и така до крайната секция тази на гърнето. Тя е 43мм. Така съм го направил с цел поддържане скоростта на изгорелите газове и конпенсацията за изстиването на газовете.

Разбира се цялата изпускателна си има своите проблеми, които искам да премахна, но на този етап искам да уточна двигателя и да знам к'во правиме с него.Смисъл нова е генерацията, но концептуално и от към качество на изработката не ми харесва.

Колата си има на места ръжда. Взел съм си оксалова киселина и скоро време и цинкова боя. Ще мина местата с ръжда с четка, после каквато повърхностна ръжда има ще махна с оксаловата киселина и после цинковата боя. Това е важна стъпка, защото скоро време ще се занимавам с аеро модификации. Да, има връзка ще покажа каква е тя само да стигна до тоя момент.

Скоро време трябва да я сглобя и да я подкарам. Реших, че е крайно време да сложа и по-голям дросел. Е... ето го и него.

DSC_1487.thumb.JPG.c8b99d9dcd770359bb13bbe715b4e881.JPG

65мм дросел взет от колега от форума. Ще има работа и по него така като гледам. Ето го тук сравнен със стария дросел, който е от Д16з6.

DSC_1485.thumb.JPG.1da6701e0092d4d59450644cded04e58.JPG

Имам един залежал дросел още от момента, който минавах от Д14-ковия колектор към Д16. С него ще експериментирам и ще си развия метода за модификация на дросела.

Двигателя е малък. Дори и 1.5 да стане или 1.6 считам работния обем за малък. Аз обичам да гледам детайлите и след уточняване на основите така да се каже да се обърне внимание и на детайлите. Темата със загубите от помпане при бензиновите агрегати винаги ме е карала да мисля къде, какво и колко може да се подобри работата на двигателя като помпа. Ясно е, че ако имах милионен бюджет подхода щеше да е тотално различен, но тук говорим за увеличаване качеството на всмукателната система.

Дросела е едно от нещата, които оптимизирам. Целта е възможно най-обтекаем, най-пропусклив дросел с възможност за минимални загуби от помпане.

Ауди, според мен и други производители имат много интересни концепции по тази тематика. Хонда държат на работещото и доказаното.

Скоро ще се занимавам и с него, но всъщност тези неща са детайли, които се доизпипват докато имам време. Скоро ще ви покажа и моето приключение със смяна на главата. Минаване към ВТЕК и още други дребни неща.

А до тогава....

DSC_1488.thumb.JPG.21dc2ae1d5fe01354c53a230c47a10f5.JPG

Редактирано от ACID BURN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей приятел,можеш ли да постнеш някакви снимки на носачите които си направил да мърдат нагоре-надолу с лекота,че нещо не схващам мисълта ти.

Относно колектора,моя го челосаха тук в града на плосък шлайф които се използва за шлайфане на глави,въпроса е там,че хората които ще правят това движение трябва да си направят един вид фланец или стойка която да държи колектора идеално право при шлайфането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става дума за тампоните на носача. За да се движи правилно носача, тоест без усилие тампоните на носача трябва да работят правилно. Ако ползваш energysuspension тампоните, които ще получиш вероятно няма да сработят.

Полиуретановите тампони са проектирани да лагеруват в оста на въртене. Фабричните гумени са проектирани да се усукват.

Ето една бърза схема:

5aee2234019d7_.thumb.PNG.c24aa364f8ff388365761fbb7be6cf1d.PNG

За да лагерува тампона не трябва да се докосва и трие в шасито и планките където е затегнат. Затова е много важно да има около милиметър отстояние между втулката и тампона. Втулката трябва да се подава с около милиметър от двете си страни.P1130556.thumb.JPG.cf5670c8c5039bb31c1aa3eb58a0da07.JPGP1130561.thumb.JPG.5eb811df3b73b9ee9a2b87c17ea9204f.JPG

Ето тук се вижда много добре тампона. Липсва втулката. Забележи равната част като фланш. Тази част се трие и не позволява да се завърти носача, да лагерува. Затова е хубаво да се скоси такаче да му се намали площта с, която се трие и да се скъси така, че металната втулка да се покаже и да има това отстояние, за което говоря.

Както казах и за задницата - преди да се сглоби окачването трябва да се провери дали се движи лесно. С други думи дали можеш с една ръка да го раздвижиш окачването. Не говроя за амортесьорите. Говоря за конструктивните елементи от окачването - носачи, шенкели и т.н.

Ако това нещо не го направиш и стегнеш всичко както трябва, колата ще вози АДСКИ твърдо. Колкото и меко окачване да сложиш колата ще вози много твърдо. Това е така, защото носачите не позволяват да се осъществи ход на окачването, защото те не лагеруват.

Фабричния тампон е много добър избор, ако се търси дълъг живот и да не се обслужва. Но тези тампони при големи завъртания оказват съпротивление, защото гумата в тях се усуква от завъртането в тампона.

Говорих преди известно време с един колега за амортесьори. Потвърждение за думите ми е разговора с него. Той каза, че се е борил 1 година с окачването докато не е разбрал, че всъщност рамената на окачването, носачите просто не се движат.

За колектора - точно това беше довода. Можеше да го направя, но щеше да излезе много пари. Усетих ги просто хората, че не им се занимава с това. Честно казано, ако и тая гарнитура издухам и цялата настройка "гръмне" заради тоя колектор ще ми писне бая и ще го заваря по цялата периферия.

Като тегля чертата - скънк 2 изпускател щеше да ми е на същите пари предвид, че за тоя колектор съм вече вложил допълнителни пари, за да му оправям простотиите.

Но както и да е, човек се учи и по край това и придобива умения.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, супер става количката, поздравления. Може ли малко инфо за спрея, с който си пръснал стоповете. С добра светлоотрезителност ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми спрея се води за метален ефект уж. Мисля, че в големите магазини ще го намериш. Изсъхва бързо, но изчаквай определено време, за да не го натрупаш в повече. Не мога да дам мнение колко отразява, но ефекта е доста добър на първо четене. Според мен ще свети доста по-добре.

Така или иначе това беше експеримент и мисля, че се получи добре. Напуках червената леща на стопа за съжаление. Стопа не се отвори много лесно, ама майната му. В бъдеще ще ги сменя вероятно.

Иначе си мисля, че ще бъде идейно да се сложи безцветен лак. Моооже би ще увеличи значително отражението. Въпроса е дали ти се дават пари за глупости. Щото реално са глупости. Да ги възстановиш е абсолютно достатъчно

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър ден на вярващите в силата на мечтите!

Петък е изморен съм предполагам и вие. Ще споделя прогреса по колата. Отново нещата не минаха по план. Обещавам спирам с приказките какво следва и кога ще стане. :D

В предишния епизод монтирах съединителя и останах с едно кофти чувство, че може би първичния вал може да е прецакал съединителя. Обобщено казано да излегжда, че всичко е окей, ама да не е. Т'ва е сигурно от това, че съм свикнал почти всичко да не е баш пълно щастие или въобще да не е като хората. :D Еми завъртях двигателя - колелата се въртяха. Съединителя работи добре. Няма някакви зацепвания или нещо от тоя сорт. Абе ако има нещо ще се чуе дет се вика. :D

Хубаво... сглобих всичко. Пръти, тампони и т.н. Следваше главата!

След 6 години НАЙ-НАКРАЯ VTEC!! :D

Почнах с демонтажа на дистрибутора и капака за ролката на разпределителния вал.

DSC_1736.thumb.JPG.39a85ca465ab21de490132ba8170f847.JPGDSC_1733.thumb.JPG.a570140620184784d2791f1913537015.JPG

Между другото така изглежда двигателя на над 200 000 км пробег. По едно време двигателя изглеждаше много чисто, но сега както се вижда не е баш супер. Май ще търся друг производител. Карам само Мотул, че и със сумолюб. Макарче сумолюб-а се усеща доста. Та следващата стъпка беше демонтирането на главата. Предполагам, че знаете къв е шаблона, по който се развиват болтовете на главата. Първоначално развих болтовете за вала. Обаче като погледнах ремъка не беше обтегнат силно и успях внимателно да го извадя от ролката. Това обаче ме разтревожи. Май трябва да го опъна в бъдеще. В интерес на истината не мога да го усуквам не мога да го усуча на 90 градуса, но според мен се нуждае от леко обтягане.

Добре... след като премахнах ремъка от ролката развих всички болтове. След като махнах главата...

DSC_1740.thumb.JPG.dd11c36412044b30e388f7a44e55b6b4.JPG

Като си махах главата си мислех за ядене и веднага да видим дали има нещо за ядене вътре... обаче всъщност вътре имаше само т... б**ти к'во е т'ва бе?!?!

DSC_1747.thumb.JPG.64064b192da51d1705d37589eb26ea21.JPGDSC_1749.thumb.JPG.5a3572c9a3849355bef41260a1011a83.JPG

Ето и една панорама.

DSC_1742.thumb.JPG.74bf8b608be6a7ef968a6aa716ed222d.JPG

Не изглеждаше добре определено. 2-ри цилиндър има малко по-голям луфт спрямо другите бутала.Луфта е в направлението на въртене на коляновия вал. Сиреч това направлението, в което се износват буталата. Също така има една деруга, която ме притеснява. Нея обаче не я заснех. По челата на буталата имаше сравнително много нагар. Една част от него си стоеше и чакаше да бъде изсмучена с прахосмукачката. Но голямата част беше добре залепнала по челата на буталата.

Смесени чувства... както и да е. Вечерта напредваше и реших, че е време да почистя каквото е останало от гарнитурата и да направя една проверка за равнинност. Абе тая проверка принципно не беше перфектно изпълнена, но се опитах навсякъде да проверя.

DSC_1744.thumb.JPG.d39ccd9fb5caef8e7bdc66a52482ba70.JPGDSC_1743.thumb.JPG.31b4779f53ceeced349fb68b58b64bba.JPG

5 стотни не успяха да влезнат никъде. Опитах се. Не успях. Блока е равен. Тоест челото му е равно. Това е хубава новина, защото щеше да стане много весело, ако беше крив. Защитих набързо двигателя, нещо да не влезне и евентуално да не се надере.. за всеки случай.

DSC_1750.thumb.JPG.c1884a61b8a97835561d4f9d4c0940fe.JPG

Следващата стъпка беше да почистя тия ужастни бутала. Това е процедура, която ме притеснява и изнервя. Нагара се чисти много лесно с толуол или разтворител за боя. То е пак подобно де просто има повече съставки. Да, ама толуола лесно разгражда масло и това въобще не искам да попада в картера или между сегментите. Е то е неизбежно, но нека поне да се минимизира. Почна се едно облепване и рязане, щото пък идеята е да не надера челото на блока. Между другото много ми хареса това, че челото на блока беше супер чисто и нищо почти не трябваше да чистя.

DSC_1766.thumb.JPG.a9b25f4bc3896c70fa5f00d5fa1452e1.JPG

Не след дълго вече имаше резултати.

DSC_1767.thumb.JPG.79c76238a3441c2f5a3db542899b689d.JPGDSC_1768.thumb.JPG.0d8b6583b99bc6c4945cedafd1b3bd4f.JPGDSC_1769.thumb.JPG.3391bf49b9f9b683a8953262060ed78e.JPG

Буталата са далеч от перфектни, но на тоя етап така ще бъде.

След като се свърши и тази работа почистих отново. Обезмаслих отново и след като това беше направено вече дойде време за монтажа.

DSC_1770.thumb.JPG.63c997387e24b878fd89f3f8a16770e0.JPGDSC_1772.thumb.JPG.71ff98bf2b8cf734869b57eaf7020f24.JPG

Много са важни тези водачи, които соча с показалеца и палеца си. Не ги забравяйте! Не ги наранявайте и се уверете, че влизат добре с леко съпротивление в главата и блока. Те подравняват главата към блока! Същите водачи има и на кутията към блока.

DSC_1778.thumb.JPG.34b93742155507c550873568ba7e2400.JPG

В случай, че не се вижда 20 нм е настройката. Затегнах главата от центъра към краищата й три етапно с 20 нм, 45нм и финално 67. Средните болтове е хубаво отново пак да се проверят. Нещото, което не ми хареса е това, че някои от болтовете не се затягаха плавно. Трябваше да им добавя мноооого малко масло. Резбата на болтовете на главата трябва да бъдат леко смазани. Повърхностите под главата на болта и шайбата трябва да са чисти без масло. По принцип това е една тема, която ще породи дебат. Моето мнение е, че вида грез/масло зависи от болта/ шпилката, която се използва. Ако сложите определена грез върху резбите на фабричен болт вероятно ще ги разтегнете повече от колкото трябва. 

Всъщност приложения въртящ момент е индиректен начин за определяне на разтежението на болта, а разтежението на болта и харектеристиките на метала ще ви дадът опънната сила в болта, а тя е главната цел.

Обобщено типа лубрикант, типа крепеж (болт/шпилка) и материала ще резултират в различно разтежение на болта. Различна сила "течаща" в болта.

Важно е и как се затяга. Прилагането на сила върху динамометричния ключ трябва да става с плавно увеличаване. Всяко рязко увеличение ще накара динамометричния ключ да "щракне по-рано" от колкото трябва.

DSC_1774.thumb.JPG.b8e634555ba355539d74647526e2cefd.JPGDSC_1775.thumb.JPG.4bab3a24e4af0b3c5d89a4628ace9dcf.JPG

Ето я бе! Монтирана! Ставаше късно и силите ми намаляга, а е много важно всяко нещо да се прави като хората. Има много особености. Реших, че трябва да зацепя ремъка. Първо монтирах ролката.

DSC_1776.thumb.JPG.c1d3b2fca93839698af4eeeb41354b47.JPG

Оказа се, че дори не трябва да въртя разпределителния вал. Тя си беше центрирана. Благодаря, Ванка! Сложих раздвижната ролка и ремъка.

DSC_1780.thumb.JPG.a2f9c82a5dd0305683629de98f46679b.JPG

Според мен все още не е зацепен правилно ремъка, но как ще го направя и какво съм направил досега:

Първо уверяваме се, че сме в ГМТ. Това става с белязките на ролката на коляновия вал. Има 4 такива. Първите 3 едни до други са 14, 12, 10 градуса ПРЕДИ ГМТ. Те са в ляво от самотната белязка, която се намира в дясно от 3-те.

DSC_1764.thumb.JPG.18f73b5be9447b2fadc7a351755a5128.JPG

3-те в ляво единичната в дясно. Най-лявата е 14 градуса след това е 12 и 10. Най-дясната е ГМТ. В горна мъртва точка 1-ви и 4-ти цилиндър са горе, а 2-ри и 3-ти са долу. Д14-ките са с ето такива ролки на разпределителния вал.

DSC_1783.thumb.JPG.c08a610252ab54b02aa169198a375e58.JPG

Ключа на ролката е заедно с надписа UP. Белезите в ляво и дясно съвпада с 9 и 3 часа съответно, а тази долу съвпада кажи речи с 7. Така и им казват. Предполагам, че повечето от вас го знаят всичко това, което съм написал, но това е за тези дето не го знаят.

Поставяте старата ролка от Д14-ката и подравнявате белеза "7 часа" с този на пластмасовия капак. Тук нямам снимка.

Ако зацепваме главата към коляновия вал на фабрична Д14-ка то ролката трябва да е в тази позиция.

1837475809_2.thumb.png.ada0bceb26543391ba8f6b0737895d92.png

Чисто теоритично може да монтирате фабричната PM3B ролка на вала. Зацепването на вала ще стане със съвпадането на белега 7 часа с този от издадената част от капака на ангренажа. Да обаче с ангренажната ролка ще го зацепите по-прецизно.

И цялата процедура е най-добре да се направи с градусово колело.

Тази процедура ще я разясня още по-добре, когато го направя финално. Тъй като и вечерта си напредна реших, че с посочената процедура по-горе ще се задоволя и ще си легна. Е сега... изкуших се признавам си.

DSC_1784.thumb.JPG.f9754da220b702a0278099ab650a67a4.JPGDSC_1785.thumb.JPG.c672fefa0264704bfee5fd9e2846b153.JPG

Сложих го колкото да не влиза прах и боклуци. Много се изкефих. Почват да се нареждат нещата.

Ами за сега е това! Живи и здрави да видим скоро време какво ще съм направил.

А сега ви пожелавам лека вечер! :)

 

 

 

Редактирано от ACID BURN
  • Нагоре 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, благодаря! 

Не, това е гарнитурата сложена. Турбо едва ли на тоя двигател,  ама да не казвам голяма дума. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

午後, хонданджии! :)

От много години насам ми се иска да науча японски. Не, не съм почнал. Знам основни фрази и вероятно не са правилни. Повечето заучени от best MOTORing. Освен японските автомобили, японската култура също представлява голям интерес, както и въобще начина им на живот. Звучи доста силно, но за мен тези хора са може би последните представители на човечеството.

Не знам... много силно казано. Може би не са баш.

Свърши се добро количество работа по колата. Предстоят проверки, оглеждане за проблеми и довършителни работи, но скоро време колата ще работи. Абе трябва да си кажа, че бая се поозорих. Без въобще да се шегувам, ако сумирам времето прекарано под и около колата решавайки проблеми ще мина 400 часа със сигурност. Почнах Януари.

Последно говорех за зацепването на вала към главата. Ще ми се да стане един отделен пост. Имах доста моменти, в които се чесах по главата там дето не ме сърби. След като сложих главата и тръгнах да зацепвам вала постоянно се притеснявах, че ремъка ми е хлабав. Е... заех се да го затегна, ама това трябва да стане докато всичко е синхронизирано. Както казах ще се постарая да направя отделен пост с проблемите, които срещнах и как съм ги решил. За сега само ще кажа, че много зор видях с вземането на луфта.

Забавих се главно заради това, че ремъка не е обтегнат както според мен трябва. Сега ми е трудно да го усуча на 90 градуса. По-скоро стигаме до 45 градуса. Съпротивлението е нито голямо, нито малко при проверката му. Доволен съм. Тоя двигател в момента е с прекъсвач на 8200 оборота и последното нещо, което искам е да прескочи зъб или да стане някъв проблем със синхрона. Ще се види дали ще се върти до 8200, но все пак всеки опит да се избегне проблем е добре дошъл.

DSC_1793.thumb.JPG.4395b021778439a427b7cf13c2cc3acf.JPG

Ето така беше преди. Сега не мога да го усуча, не и с тая сила вложена. Разбира се идеята е със сравнително малко сила да го усучете главно да се види колко е обтегнат. Това е моя начин.

Еми след като 3 часа се занимавах с настройването на ангренажа и обтягането му в крайна сметка реших, че е време да се сглабя лека по лека. Доста приятно чувство, защото вече ми треперят ръцете да я карам. След като разглобих 3 пъти главата, за да се направят процедурите по зацепването бях готов за реглажа на клапаните. Ето как изглеждаше главата с махнат механизъм на клапаните.

DSC_1789.thumb.JPG.a4f734312f6ad3c40e021412ad3ec65f.JPG

Между другото трябва да сте доста търпеливи и методични при зацепването на вала. Трябва да се внимава постоянно за положението на ВТЕК кобилиците, да се съблюдават успокоителите над кобилиците и много важно да не пада прах, боклуци и т.н. при шийките на разпределителния вал. Уплътненията също трябва да се гледат... абе много пипкава работа е.

Та реглажа на клапаните - стандартна процедура. Вземате луфтомери 0,2мм и 0,25мм. Респективно всмукателни клапани и изпускателни. Поставяте белега UP или съответно знака на раздвижната ролка с деленията да са в горна позиция.DSC_1790.thumb.JPG.8b842a306be1798ef01cff2527458030.JPGDSC_1797.thumb.JPG.900c5f1bfec10e29ded80280aa9b4baa.JPG

И почвате с първи цилиндър всмукателните и изпускателни. Това е процес, който трябва да усетите, но има логика зад нея. Ако не можете да вкарате 0.25 на изпускателните начи 100% не е 0.25, ами е по-малко. Отвивате и проверявате. Никво съпротивление, лек допир, леко съпротивление, посттояно съпротивление през цялата дължина на луфтомера. Е когато има посттоянно съпротивление по целия луфтомер и съответно можете с почти никва сила да го преместите начи сте близко до истината. Принципно аз ги оставям с по-голяма междина. Предпочитам междините ми да са големи сега, защото двигателя е ненастроен, сгъстен и не се знае какви боклуци и простотии ще има по горивната система. Да не говорим за качеството на горивото. Та това е една от няколкото мерки, които вземам, за да може двигателя да работи надеждно докато се настрои.

Тук трябва да благодаря на Иван (fenabg), че даде съвет да бутна разпределителния вал с два градуса. Два градуса в аванс.

Реално разликата между фабричния ми двигател и този е всъщност 0.3мм челосване на главата. Такаче дори и да съм на 0 сиреч абсолютно фабричното зацепване няма да имам проблем. Същото важи, ако сложа и фабричната ролка. Да ама идеята е да се улесни човека дето ще я настройва.

Та след като направите 1-ви цилиндър въртите наляво с 90 градуса UP белега сочи към фаровете. Отивате на 3-ти. После пак 90 градуса 4-ти, пак 90 2-ри. Сигурен съм, че има и друг начин. Така го правя аз. Лесно е да се запомни, защото повечето 4 цилиндрови редови двигатели реда по, който палят е 1-3-4-2. Приключих с реглажа на клапаните и се приготви изпускателя.

DSC_1808.thumb.JPG.f0a977332320afdf036281685a8ea84a.JPGDSC_1806.thumb.JPG.ea22600eabb8daed723943f34936e027.JPGDSC_1807.thumb.JPG.e10fb2d14d3abdf6bf1593c433ba7254.JPG

Челосах повърхността до колкото мога и сложих гарнитурата. Това беше бая назад във времето. Можеше да се направи по-добре. Имах достъп към машина, но вече го бях направил. Както и да е. Хубаво е да се сложи медна грез по шпилките на изпускателния фланш.

DSC_1809.thumb.JPG.c6d53bb40a872030fe4aad0f629eba86.JPGDSC_1810.thumb.JPG.5d55d90c33782d08a9bc678d0dde903c.JPG

Приготвих и 240 кубиковите дюзи. Провериха се уплътненията, връзки и т.н. и всичко беше готово за монтаж. Поглед към 65мм-овия дросел. Той ще претърпи модификация.

DSC_1804.thumb.JPG.3f39abeee58620e29d25f3bd6cc11e8e.JPGDSC_1805.thumb.JPG.acaa571abb082a58031e147abaefdc2a.JPGDSC_1803.thumb.JPG.3e69f578d22fced96d0b88ca7daf4e1e.JPG

Можеше да си спестя мъките и да махна старата гарнитура от всмукателния фланш на главата, ама карай. Що да е лесно като може да е трудно.

DSC_1813.thumb.JPG.68da1ebb37f25ef6366ed1a6cdde263f.JPGDSC_1814.thumb.JPG.2b6c8faad8ef6cfdf0c617556adf929f.JPG

Ето една снимка отгоре и отстрани.

DSC_1815.thumb.JPG.e6d703e0dbeedeb152b2f67782dbc2a8.JPGDSC_1816.thumb.JPG.c3e422092f2d833f6fdd1b548b58c09c.JPGDSC_1817.thumb.JPG.d2e02a330aec164c565b2655063a6f75.JPG

Еми всичко беше вече въпрос на водни, вакумни и електрически връзки. Радиатора следваше. За него ви говорех. Е... ето му широчината.

DSC_1830.thumb.JPG.e9b2b935f7eab7c1a8474e434ab060b9.JPGDSC_1831.thumb.JPG.f17e06c73e72841c9a9f0c22347a41a7.JPG

Еми сглобих кажи-речи почти всичко. Остава акумулатор, шнорхел с филтър, смяна на маслото на двигателя и сипване на маслото в скоростната кутия. Ето поглед отгоре и встрани.

DSC_1835.thumb.JPG.d632c313fdb28da85095a08cf01ccd4d.JPGDSC_1833.thumb.JPG.2531341ad139fbd27245bee5b38e5ab6.JPGDSC_1836.thumb.JPG.ba40b4b5f2f60925e5d68e64c670f75c.JPG

Естествено нямаше как да няма някви тъпни едната от тях е:

DSC_1837.thumb.JPG.f7b1c843a4b035ab4188862963dcc8d5.JPG

Това е една от шпилките за носещия тампон на скоростната кутия. Хубаво е че има още 2, не е хубаво, че сега постоянно ще ми е на главата това. Другата тъпня са свещите. Хич не са добре.

DSC_1819.thumb.JPG.21c26a96488b210d0ce0aa484f76ef91.JPGDSC_1825.thumb.JPG.a8ddd5755a7e5ce1593cbb57e6134c4b.JPGDSC_1826.thumb.JPG.da6dfeeff688218ac96bb1acdd5db5e7.JPGDSC_1828.thumb.JPG.62fdcb68791d409f950af8addcaca4ea.JPG

Преди да ги сваля от главата си мислех, че ще са те, ама след като ги видях реших, че ще си купя нови. Като говоря за старата глава ето я нея как изглежда след 205 хиляди км.

DSC_1823.thumb.JPG.9845e9eec44f93503acc62c365834853.JPGDSC_1824.thumb.JPG.2b9c5ea55077c643f1b3434b595b2467.JPGDSC_1822.thumb.JPG.ec6d3cbba0e53324493762e0256fb140.JPG

Бая нагар има по нея, но нищо, което да не може да се премахне. Интересно е да се видят леглата на клапаните и главата в какво състояние са. Това обаче не знам дали ще се случи. Както и да е. Следват довършителни работи и проверки. Трябва да се види как ще работи маслената система, какво се случва със съединителя, охладителната система к'во ства с нея, течове, спирачките дали и как ще работят, проверка на болтове, проверка на запалителната и горивна система и т.н.

Все пак тая кола е с нова задница, предницата е също нова, модифициран двигател, нов съединител и още дребни неща.

Много ми се ще края на тая седмица тоя двигател да заработи, но да видим. 

 

Редактирано от ACID BURN
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газта къде я видя? Свещите са бели, да. В резултат на агресивна запалителна система и бедно горене. Като сложих 240ките свещите пък станаха въглен. И смърдеше на бензин много здраво. А свещите са на 15 к км. Яко нагар по тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето снимки на d14a4 и d16w5 главите. D16w5 е главата която ползвам. Прави ли ти впечатление нещо? 

DSC_1523.thumb.JPG.c968020e588dc2a06939c3d87423e8c4.JPGDSC_1822.thumb.JPG.be9d046b305de43d94a84d73e4173d71.JPG

Да не говорим, че двигателя стига обороти по-високи от фабричния двигател. Двигателя се управлява от p1k компютър с функционалността на p28. Заредена е и сравнително агресивна горивна и запалителна карта. Но това което ми е казано за компютъра е че е управлявал 12:1 степен на сгъстяване двигател. 240 кубиковите дюзи хвърлят прекалено много гориво. Докато 190тки беднеят. Но нямаше смисъл да се настрйва предвид, че щях да слагам втек главата. Сега ще се настрои механично и електронно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горивната камера е по-малка. Прогнозната степен на сгъстяване е около 10:1. Най-добре беше да се мери, но....

От главата са отнети 3 десети.

Смесите са пипани, защото това дойде след като минах от обд2а на обд1. Нямаше нужда да се променя нещо предвид сгъстяването. Плановете са в бъдеще да се сгъсти още до 11 и нещо към 1. Но да видим дали въобще ще дойде тоя момент.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Japanese fever написа:

 

Да, това е хубаво, да не кажа задължително да се направи. Ако хода на буталото ще остане същия се мери колко сс е обема на гор. камера, колко ще е дебела гарнитурата и колко е високо (обема в сс) бомбето на буталото - след това се изчислява комп. число. 

 

Ето калкулатор за приблизително изчисление на комп. число. Той е само за D15 и D16 двигатели, но ако знаеш  мерките на горните елементи може да си ги вкараш на ръка като мм:

http://www.zealautowerks.com/dseries.html

Нищо подобно . Тея калкулатори са т@ш@ци!. Това де се мери и онова де се мери, ми реално нестава,! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Japanese fever написа:

Прави ми впечатление, че W5 главата има по-голяма горивна камера, което значи че, ако си със същите бутала ще ти падне комп. число. (compression ratio)

 

Моят D16Y7 е сток с 190сс инжектори. Сместа не ми беднее, а не е като да не карам до 5000-6000 оборота. Въобще защо е пипана сместа?

Въобще е пипана (смесите) за да му остане здрав мотора. 

Грам не различи едната от другата глава. 5-6000 оборота са смешни и безмислени за коментар. 

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този калкулатор е сбъркан. При опит да сметна фабричната степен на сгъстяване на д14а4 излиза около 8.9 или 9. Фабричната е 9.2 според хонда. На някой места го срещам 9.1. Една от причините е, че дебелината на гарнитурата монтирана не е правилна. 

А по въпроса с бедните смеси - принципно бензинов агрегат ще работи най-ефективно с бедни смеси и горивото изцяло в газообразно състояние. Но това е трудно да се постигне, няма как да се контролира температурата в горивната камера. Аз работих върху една система за водно метанолова инжекция, но в газообразно състояние. Работата по тая система обаче е спряна. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 16.08.2018 г. at 6:24, Japanese fever написа:

Не знам, в Дупница бедната смес може да е полезна за двигателя, но по принцип не е. 

Олеле майко.... нашия приятел, да обяснява на Фена, кое е добре в Дупница, и кое е добре извън нея.... Като почнеш да караш, да взимаш купи, да правиш обиколки на Калояново, да сглабяш стотици двигатели, тогава това мнение ще има някакъв смисъл...

 

П.С. Значи, от години се чудя - като Ти влезе в този форум, и в Тойота Форума, трябва да си бил дете (14-15 годишен), което означава че сега трябва да си поне на 25-6 години. Като дете, и аз не съм знаел много, следователно си мълчах и четях. Ти обаче от тогава пускаш умни мнения - и хората си казват, тоя е дете, простено му е. Сега обаче, на тея години на които си, няма кой да ти прощава за празните мнения.

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, няма да ти се обяснявам в тази тема. Първо, защото не е за състезания и второ, защото да не я разводнявам. Скоро ще си отворя моя тема в този раздел за двамата ми Сивика, които съм карал до сега. Заповядай там да си кажеш мнението (ще има снимки и класирания от състезания). Само че аз с моите Сивици съм се състезавал в сток състояние, тъй като с тях ходя на работа всеки ден.

 

Като се прибера в България ще те поканя на някоя картинг писта да видим кой е по-добър, т.е. с еднакви машини на еднаква писта или ми кажи колко ти е рекорда на някоя картинг писта България и ще ти покажа после разпечатка колко е моята най-бъра обиколка. Миналата седмица ходих на картинг тук с 8 българина и накрая ги бих и на квалификациите и на състезанието. А възрастово ти предположение е много погрешно, защото на години съм колкото Фена. 

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...