ceco_accord 5794 #81 Posted April 5 (edited) Ми, не. Тва джелезо е стара разработка и тогава така са решили. Това е първият модел на Хонда с перца на волана. За следващите са преразгледали алгоритъма и вече може на Д да менкаш предавки от волана. Но аз не помня кога последно съм ги ползвал. Хондовият автомат сменя предавки съвсем прилично от газта. Просто има чалъм как и колко да се натиска, за да се случва смяната. Edited April 5 by ceco_accord Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5794 #82 Posted April 5 преди 24 минути, Krasi-mir написа: Да повторя - именно. В началото и мен много ме дразнеше това. А некой намаааа спирачки в опасната ми зона, а веднага ми активира аварийната спирачка и камиона тръгва от 2-ра. Най-добрата кола е тази, която водачът познава и владее съвършенно. Share this post Link to post Share on other sites
thelastbonbona 69 #83 Posted April 5 Преди 13 часа, scyberboy написа: Не, няма начин. Това лесно се преодолява с напасване в начина на каране - леко с газчицата я "учиш" и така... А за бързото и бавното - това е доста субективно и въпрос на лично усещане, през повечето време. Пак лесно се преодолява с педала на газта. Аз да си задам глупавия въпрос - като кажеш, че леко с газчицата я "УЧИШ", нямаш предвид, че самият круиз се адаптира с времето, а просто че си преодоляваш проблема със забавянето нали? Share this post Link to post Share on other sites
scyberboy 172 #84 Posted April 8 Преодоляваш го Но... има и момент на "учене", т.е. колата малко или много се напасва към твоя стил - плавност на спиране, степен на ускорение, етц. За адаптиране към твоето разбиране за дистанция, няма как да стане, имаме си 5 степени и това е, според линейната скорост измерва секунди (не метри) От личен опит с обикновен круиз (от 2008 насам) и с адаптивен (от 2014 насам) споделям това. Въпрос на свикване. Мен също в началото когато взех леджънда ме дразнеше адски много, но после му хванах цаката Сега на Сивика смея да твърдя, че е по-добра системата, по-бърза, по-акуратна. В много редки случаи ускорението ми е "бавно", щом го почувствам така - газ до дупка. Ако пък ми спира рязко - моя лек е, вместо на първа степен (дистанция), карам на 2-3, така му давам повече място да мисли и да спира, особено на междуградско/магистрала Share this post Link to post Share on other sites
cucy 54 #85 Posted April 8 (edited) И аз преди ползвах обикновения автопилот на старото Црв и много ми харесваше или по-скоро бях свикнал с него и в сравнение със адаптивния на сивика, Црв-то ускоряваше в пъти по-бързо. Явно е въпрос на свикване, а за ускорението и аз така го лекувам, газ до ламарината, за да не се чуди. Просто явно съм очаквал да е като стария автопилот. Edited April 8 by cucy Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5794 #86 Posted April 8 Шофирането на кола с модерни системи е като това на такава без тях. Ако водачът прави всичко правилно, те не се намесват. Но писанито на алгоритмите им е дело на хора, които му нямат доверие. Все по-често те са прави. Намираш си границата и не я прекрачваш. 1 Share this post Link to post Share on other sites
PiToMeN 74 #87 Posted April 12 Тези системи понякога те учат да караш по друг начин, да си промениш малко стила. Аз в началото като взех Сивика се стъписах като ми наби спирачките заради коли пред мен, които ще завиват, но все още са пред мен. С времето се научих да не я карам така, че да ми удря спирачки, а да оставям достатъчно пространство, за да минат плавно нещата. Също така ме научи да давам мигач като сменям лентите 2 Share this post Link to post Share on other sites
chavdu 730 #88 Posted April 12 На 4.04.2024 г. at 22:35, scyberboy написа: Не, няма начин. Всъщност има начин. Задържа се бутона за степените на дистанция за около две сек. и може да се изключи ACC-то и да е "обикновен" cruise control. 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
scyberboy 172 #89 Posted April 13 На Канадки/Американки, може би да... (сега като каза си спомням че съм чел и аз някъде) На европейските не може, пробвах тогава (когато в началото ме дразнеше) Share this post Link to post Share on other sites
cucy 54 #90 Posted April 16 (edited) Точно така е, както казва колегата. Включваш автопилота от main, задържаш бутона за дистанция и излиза надпис cruise control и автопилота става като едно време... простичък и както съм си свикнал да го ползвам. Единствения недостатък, е че не изписва поддържаната скорост както при адаптивния автопилот. Благодаря за инфото още веднъж! И още нещо - обикновения автопилот се задейства над 50км/ч, докато адаптивния може и при 10км/ч да го ползваш. Edited April 16 by cucy 1 Share this post Link to post Share on other sites
bultra 3 #91 Posted August 13 Моля за инфо къде мога да проверя климатика в Пловдив? Взе да духа топло,а в сериза на бултрако имат свободен час за семтември 😁 Share this post Link to post Share on other sites
roje 33 #92 Posted August 14 Най-вероятно няма фреон. 10-та генерация масово страда от дефектно уплътнение на компресора на климатика. От Хонда има бюлетин за удължена 10 годишна гаранция по въпроса. Подменят уплътнението и пълнят системата с фреон за тяхна сметка. Което е чудесно, защото тези климатици работят с фреон 1234 и цялостно пълнене (400 мл) излиза над 300 лв. Само трябва по VIN да се провери в Бултрако дали колата подлежи на тази акция. Чака се две седмици за части и готово. Минах съвсем наскоро тази процедура. Дори в момента да се напълни с фреон, без смяна на уплътнението, ще го загуби много бързо и ще са пари на вятъра. Преди да разбера за бюлетина го играх това и за три седмици загуби 120 мл от 400. 1 Share this post Link to post Share on other sites
bultra 3 #93 Posted August 14 (edited) Мерси, ще проверя утре като ида . Но много избор нямам в това време ако ще чакам и уплътнението . Днес по тел не ми казаха за уплътнение , а само за фреон. Дано не ме разкарват 2 пъти само Edited August 14 by bultra Share this post Link to post Share on other sites
bultra 3 #94 Posted August 14 (edited) 11 hours ago, roje said: Най-вероятно няма фреон. 10-та генерация масово страда от дефектно уплътнение на компресора на климатика. От Хонда има бюлетин за удължена 10 годишна гаранция по въпроса. Подменят уплътнението и пълнят системата с фреон за тяхна сметка. Което е чудесно, защото тези климатици работят с фреон 1234 и цялостно пълнене (400 мл) излиза над 300 лв. Само трябва по VIN да се провери в Бултрако дали колата подлежи на тази акция. Чака се две седмици за части и готово. Минах съвсем наскоро тази процедура. Дори в момента да се напълни с фреон, без смяна на уплътнението, ще го загуби много бързо и ще са пари на вятъра. Преди да разбера за бюлетина го играх това и за три седмици загуби 120 мл от 400. А този бюлетин къде мога да го видя и има ли срок в който да се извърши ? И за всички ли важи или само дефектните? Edited August 14 by bultra Share this post Link to post Share on other sites
roje 33 #95 Posted August 15 Аз прочетох във форуми и групи, че има такъв бюлетин. Търсих, но намерих само за Северна Америка документ TSB 19-091. Според повечето собственици, тази кампания не се афишира широко, както онази с проблемните пиропатрони на еърбезите. Само ако се обадиш на дилъра и се оплачеш от проблеми с климатика. Аз така и направих. Звъннах в Бултрако и им казах, че имам теч около уплътнението на компресора. Те ми поискаха VIN и казаха, че колата подлежи на акция. Доколко знам, всички Хонда Сивик Х от 2016 до 2018 г. могат да се възползват, до 10 години от датата на производство, без значение на пробега. Share this post Link to post Share on other sites
spase 66 #96 Posted August 15 Преди 13 часа, bultra написа: А този бюлетин къде мога да го видя и има ли срок в който да се извърши ? И за всички ли важи или само дефектните? Нали си от Пловдив? Отиди до бултрако. Или им напиши мейл със VIN-a и ги питай. Имай предвид, че сервизните акции текат бавно във времето, защото дилъра поръчва частта когато заявиш, че искаш да се възползваш от акцията. Като пристигне частта ти се обаждат за да се уговорите кога... минава още поне седмица. Като цяло не по-малко от 40-50 дни. Е, тогава може вече да не ти трябва климатик, но ще знаеш, че проблема е отстранен завинаги. Share this post Link to post Share on other sites
PiToMeN 74 #97 Posted August 15 Няколко имейла съм им писал през последните години и още чакам отговор. Последно на Viber ми отговориха след разговор по телефона на ей този номер даже им пратих номера на рамата и номера на продукта, който търся: +359882647349 Може да пробвате! Share this post Link to post Share on other sites
bultra 3 #98 Posted August 15 Бях до бултрако. Така е . Лошото е че по тел не ми го казаха,а след като имах запазен час тогава на място Нищо. Иначе все още си има кампания и по VIN ми казаха,че мога да се възползвам от нея. Уж 2 седмици ще отнеме докато пристигнат части. Иначе казаха че ако сега желая да го напълня с фреон е около 400 лв . Лошото е че не го афишират,а се разбира по кофтия начин точно лятото. а бултрако Пловдив съм ги отписал. Даже не им звъня. (Рядко вдигат тел,свободни часове за месец напред минимум.) благодаря за инфото. Share this post Link to post Share on other sites
PiToMeN 74 #99 Posted August 15 Е такива мърди са, аз исках софтуерен ъпдейт, най-ранен час след месец и половина. Един датчик за ABS ми трябваше - 2 седмици за доставка, просто си го поръчах сам от Англия накрая. Не са стока, но това е. Винаги съм препоръчвал Юби-Ко в София, за който има път и време и възможност да остави колата там. 1 Share this post Link to post Share on other sites
spase 66 #100 Posted August 15 (edited) преди 11 минути, bultra написа: Бях до бултрако. Така е . Лошото е че по тел не ми го казаха,а след като имах запазен час тогава на място Нищо. Иначе все още си има кампания и по VIN ми казаха,че мога да се възползвам от нея. Уж 2 седмици ще отнеме докато пристигнат части. Иначе казаха че ако сега желая да го напълня с фреон е около 400 лв . Лошото е че не го афишират,а се разбира по кофтия начин точно лятото. а бултрако Пловдив съм ги отписал. Даже не им звъня. (Рядко вдигат тел,свободни часове за месец напред минимум.) благодаря за инфото. Аз съм от Стара Загора и комуникирах директно с пловдивския офис. Първо по мейл и после по телефона. От писането на мейла до приключване на сагата минаха към 40 дни, това при положение, че исках час в събота, което удължи времето със седмица. Като закарах колата им казах и да проверят за актуализации. Имаше 3 и ми ги направиха за 100 лв. без ДДС. Това беше април 2024. П.П. Става дума за Акорд 8. Edited August 15 by spase П.П. Share this post Link to post Share on other sites
bultra 3 #101 Posted August 15 Да. Затова до Сф . От вчера за днес имах час . Даже по тел са ме консултирали за някакви неща. а в Пловдив се обаждам- питам за една провека на климатик,че духа топло и да ми кажат чак септември е несериозно. Добре че поне прочетох от вас за тази кампания и днес бях подготвен. 😁 Ще пиша кога са пристигнали частите. Казаха че около 3 часа ще трае монтажа. Който му се налага да има предвид Share this post Link to post Share on other sites
PiToMeN 74 #102 Posted August 15 Страдат от липса на механици... Share this post Link to post Share on other sites
bultra 3 #103 Posted August 15 (edited) И все пак докато си чакам частите,къде мога да го напълня за прилична цена? И след това дали правят промивка на самата с-ма или само доливат ако евентуално го напълня. Има ли зн и фреона?Докато дойдат може да не ми трябва,но в тези жеги е непоносимо без 😁 благодаря отново. Edited August 15 by bultra Share this post Link to post Share on other sites
Krasjo 20 #104 Posted August 18 Промиване не се прави, а не е и нужно. На прилична цена можеш да си го допълниш и сам, но няма да е толкова ефективно, колкото от сервиз, защото там изтеглят напълно газта, вакуумират и пънят с точното количество газ посочено от производителя. Когато пълниш сам, разчиташ на налягане, което се променя спрямо температурата. Марката няма значение. Аз последно бях в един сервиз за автоклиматици на Рогошко шосе и останах доволен от цена и обслужване. Имай предвид, че и сам да го допълниш няма да е евтино. Самият газ е доста по-скъп от R134, но само R1234 вече отговаря на еко регулацията на ЕС. Отделно патента е на Honeywell-Dupont и производителите трябва да си плащат. 1 Share this post Link to post Share on other sites
viktor11 90 #105 Posted August 18 Спокойно можеш да го напълнееш със стария R134 но трябва да се махне другият . Много сервизи го знаят но по предлог че производителя изисква по скъпия пълнят от него. Да той е по екологичен но уврежда повече системата. Затова Хонда и други производители имат проблем но си траят заради екологичните изисквания.... На няколко нови коли включително и Хондата съм сложил от R134 и нямам ядове. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Krasjo 20 #106 Posted August 18 Няма спор, че става. Даже с 134 ще работи една идея по-добре. Системата за 1234 е направена за по-голямо натоварване, а 134 няма толкова големи изисквания и не е силно запалим за разлика от 1234. И с пропан-бутан да го напълниш, пак ще работи. Лошото е, че макар и много подобни по характеристики, 1234 и 134 не са съвместими и не може да се смесват. Не знам дали БТ няма да му откажат сервизната акция, ако каже че е с 134. А ако не каже, тогава ще го изтеглят в бутилката с 1234 и тогава ще прецака цялата бутилка, от която после ще го напълнят и пак няма да има работещ климатик. 1 Share this post Link to post Share on other sites
viktor11 90 #107 Posted August 18 Да тук си прав , 100% ще му откажат сервизната акция. 1 Share this post Link to post Share on other sites
bultra 3 #108 Posted September 4 Здравейте отново. На 2-ри септември се чух със сервиза и вероятно тогава е дошло и уплътнението. Значи горе долу 2 седмици. Хубаво е без климатик 😁 И все пак това уплътнение на колко време се сменя или каква е гаранцията,че “утре” пак няма да стане? И по трудния начин ли се разбира пак дали не е станало същото. 5г карах една друга японска марка,как веднъж нито климатика изпусна,нито маслото се обади на 8к км че е за смяна. днешните коли много нежни. Живи и здрави Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2732 #109 Posted September 4 (edited) Off Topic Късно се е обадила за маслото на 8к км. Тези турбилирани малолитражки, с директно впръскване, го "смачкват" за 5к км. Особено пък ако се карат повече градско, тогава го разреждат и с бензин. Edited September 4 by dandilov 1 Share this post Link to post Share on other sites
bultra 3 #110 Posted September 13 Ъпдейт : направих прословутото обслужване и смяна на уплътнението. Уви, случи се в по-студените дни и всичко бе наред като я взех. Духаше си хладно. Вчера докато си карах както духаше хладно и изведнъж пак започна с топлия въздух…. И малко се разочаровах. Нали се тества като я правят…. Share this post Link to post Share on other sites
bultra 3 #111 Posted Saturday at 03:12 PM Нов ъпдейт за климатик: след смяна на уплътнението 3 дена след това пак духа топло. Днес бях на диагностика и се оказа някаква тръба която нямало общо с компресора и оттам изпускало. Странно ми е как не са е видели като са слагали уплътнението и след като се напълнили с фреон… може би щото е кампания и не им влиза в задължението да се прегледа. Сега нова тръба и фреон. имате ли проблем с климатика правете хубава диагностика да не стане нещо подобно. 2 Share this post Link to post Share on other sites