Jump to content
chavdu

Проблем с ролка на компресор за климатик

Recommended Posts

Здравейте, колеги.

Онзи ден имах премеждие с Акорда (CL7 - 7-ма 2.0 бензин) ... от нищото се появи странен металически стържещ шум, който в рамките на 10км премина от леко долаваящо се "жужене", което чувах само на отворен прозорец, до ужасяващо стържене, което ме накара да спра колата и да не я карам дори 1км до сервиза.

Оказа се, че адският шум идва от ролката на компресора на климатика.

 

Дръпнах я до сервиза на Юби Ко, където ми предложиха решения на проблема с цена от 1000лв за всичко с компресор нисенс, до 1700лв с оригинален, а аз-наивника отидох с мисълта, че просто ще се смени тази ролка .. за някаква двуцифрена сума :D Според тях, най-удачно е да се смени целия компресор ...

Поръчах им да ми сложат къс ремък, който пропуска компресора и сега така си карам, докато си мисля .. какво да правя :)

 

Ще съм много благодарен, ако споделите опит/дадете акъл.

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е съединителя да е заминал. Отиди в сервиз за климатици (автомобилни) и искай тяхното мнение. Това трябва да може да се поправи.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако стърженето е от съединителя, поправя се, но и зависи какво се е счупило. Обаче ако стърженето от компресора, отиваш на друг. Дали нов и какъв или втора употреба, ти решаваш. В понеделник съм за смяна на лагер на моя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много неприятно, дано да попаднеш на сериозни хора, които да направят точно каквото трябва. За съжаление напоследък все повече сервизи са сменявачи на части, а не майстори. Изпращам ти два телефона на един човек, който се занимава с климатици, на ЛС за да не правя реклама, че човекът все пак се занимава професионално, ако искаш пробвай да му звъннеш, поне за консултация. Преди време ме изпратиха при него и според мен работи много съвестно, младо момче е, доста нахъсано. После на свой ред съм пращал приятели при него - на всички им свърши работа. Има сервиз в района на бул. Климент Охридски, след Ст. град в София. 

 

А компресорите на бензиновите и дизеловите еднакви ли са, някой ако знае?

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не би трябвало да са еднакви.

Чавдар трябва да намери някой, който да свали компресора, да провери съединителя, и да каже дали подлежи на ремонт.

Ще е добре да е съединителя, а не компресора.

Съединителя, ако е в състояние неподлежащо на отремонтиране, поне е сменяем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

 

Да споделя, какво се случи с моя компресор.

След като два независими сервизи за климатици, казаха че трябва да се подмени компресора, приятел ми препоръча 3-ти, който се нае да го рециклира срещу скромната сума от 425лв. (което включваше монтаж/демонтаж ремонт на компресора и профилактика и дозареждане с фреон на климатичната система.) 

Не много задълбочено проверих цените на компресорите 2-ра ръка, които се колебаеха между 300-350лв (интересно тези за дизелов акорд, които не стават за моя, без преправяне, се оказа че са много по-евтини, като цените започваха от 140-170лв - явно бензините повече чупят компресори :))

 

В крайна сметка го закарах на човека за рециклиране (би трябвало да е подменил и бобината, която е изгоряла от прецаканата рола?!), дадох въпросните 425лв и вече имам автомобил с климатик, с гаранция "едно лято" :D

 

  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Чавдар K написа:

.......явно бензините повече чупят компресори :).......

 

Това е така, аз като търсих едвам намерих, и накрая намерих от CR-V които са същите като на Акорда. Според мен цената за рециклиране и другите неща е добра. Дано го е направил как си трябва че то вътре е една спирала която обикновено се троши.

Редактирано от atoma

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... дано, и все пак имам "едно лято" гаранция :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип не се чупят, просто има един момент в който им се прави профилактика, и съединителя се "прави", сменят се лагер и уплътнения, налива се ново масло.

Как се разбира дали е време за профилактика - гледа се разстоянието между "ролката" (съединителя) и тялото на комресора, има си някакви стойности (не ги знам какви са), и се предприемат мерки. Колкото повече става то, толкова по-рисково става за компресора.

За да е износен толкова съединителя, този компресор трябва да е пускан доста често. Километрите на колата не са критерии, а това колко често е ползван компресора. Има хора карат на компресор постоянно, съответно това са и "проблемните".

Хубаво е темата да бъде тагната като важна, за да помогне на други колеги.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бранко беше писал баш за тея компресори във фейсбук страницата ако не се лъжа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз много рядко пускам климатика, винаги когато може стои на AC OFF. Дори и лятото. Зимата се включва само, когато трябва да суши предното стъкло. 

И когато "тръгна" пак беше изключен, според мен просто му е било дошло времето, но пък и 5г не съм пипал нищо по него, сега разбирам, че трябвало да се обслужва ... масло било имало :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера направих тази профилактика, за която обясних по-нагоре.

Луфта беше станал доста голям, и човека каза - леле, бая е "зейнал" - жалко че се сетих да направя снимка за референция на други колеги, за което съжалявам.

Всичко ми излезе около 175лв., около защото и други неща направи като смяна на масло, крушки на късите и смазване на задните врати.

Питах го има ли други с този проблем, той каза - ДА, много са, най-много са ЦРВ-тата, проблема е че никой не знае че се обслужва, и се идва в повечето пъти когато е късно.

 

Това, което мога да кажа е да следите разстоянието, по принцип трябва да е много кратко, почти да са прилепнали, ако може малкия пръст да прокараш е време да се мисли за профилактиката.

Дори и да не е време, е нужно да се подменя маслото в някакъв момент.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сутринта гледах моя компресор и между него и ролката няма никакво разстояние и климатика си духа доста добре. Все пак съм решил да я закарам на зареждане и преглед на климатика и се чудих някой дали е ходил в Бултрако и цената там какво включва (Обслужване на климатик (вложените консумативи се заплащат допълнително)79 лв.) това е от ценоразписа. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Профилактика на компресора??  Това е същото, като да слагаш Калгон в пералнята с всяко пране - за 5 години си платил за Калгон повече от цената на нова пералня, а в същото време продължаваш да ползваш стара такава.

И с компресора е така, ще даваш по 175лв няколко пъти, а накрая пак ще му дойде времето, понеже и той не е вечен. 

Моята 7ца е на над 10 години, а климатика не е пипан, нито веднъж и мисля да не го пипам, докато все още работи. Производителя също не изисква смяна на масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е поносимо на 2г да се ходи за дозареждане с масло и фреон. Струва 50-60лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

КОлеги, да си повдигна малко темата с нов проблем :)

След като рециклирахме компресора ... всичко беше наред, докато не започнах да ползвам климатика. 

Аз както съм писал горе го пускам климатика, само в краен случай. Но вече в разгара на лятото това се оказа често. 

Та.. проблемът е че компресора изключва, когато се движа на високи обороти, да кажем над 3000, като в точната цифра не съм сигурен, но на 4000 със сигурност не работи и когато карам със 140 по магистралата трябва да се потя или да намаля за да се включи пак компресора.

 

Отидох при човека, където ремонтира компресора и той установи, че налягането в системата е прекалено високо и проблемът за него е в радиатора на климатика, който има 25% избити ламели ... и не изглежда особено приятно.

Както обаче се опасявах, смяната на радиатора не реши проблема. Няма никаква разлика.

Ще ходя пак при човека, но вече нямам доверие, че е достатъчно компетентен за да ми реши проблема. 

 

Та някой има ли идея, какво се случва. Това което аз успях да намеря чрез гугъл ме навежда на това, че по някаква причина компресора се изключва заради свръх налягане. 

 

Ще съм много благодарен за вашите мнения и съвети.

 

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

отиди при Цецо. Човека си разбира от работата, а и има същия акорд като твоя.

  На 31.10.2016 г. at 14:54, vassilp написа:

Цецо се премести на 7-ми километър на Цариградско шосе. Улицата се води "Магнаурска школа" №11. Движиш се по локалното платно от "Интер Експо Център" и на последната пресечка / преди мeхана " При братовчеда" / завиваш наляво. Кара се покрай "Коутс България" и в дъното на улицата се завива надясно. След около  100 метра е  новият му сервиз.http://www.bgmaps.com/link/925B487C10559C4CCE520F16A41ABD34

 

  На 31.10.2016 г. at 11:03, user2 написа:

Колегата по-горе е оставил негов телефон, може да му звъннеш:

 

  На 10.05.2015 г. at 16:21, danielangelov написа:

0898 26 45 27 - Цецо.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там ми смени радиатора и ми рециклира съединителя на компресора.

За сега нямам оплаквания.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...