Jump to content
Grudinio

Фабрична навигация срещу Гармин

Recommended Posts

Здравейте колеги. Искам да прочета вашите наблюдения над фабричната навигация за Акорд 7 сравнено с Гармин навигация, а защо не и с Гугъл Мапс (сиреч Андроид навигация). Питането ми е породено от това, че чух от човек, който живее в Испания имащ Акорд 7 с фабрична навигация ми беше споделил, че фабричната му навигация не била достатъчно подробна бидейки тя с нов ъпдейт дори. Аз преди два месеца си взех пълен комплект фабрична навигация за моя Акорд за конверсия от обикновено радио. Все още не е монтирана на колата ми, а и сега след като чух неговите думи съм много сериозно разколебан. Много искам да разбера какви са вашите наблюдения, за да мога най-сетне да се реша какво да правя, защото аз самия не се понасям вече с тази нерешителност. Незнам доколко е коректно да се сравнява фабричната навигация с Гармин навигация, но нека чуя вашия опит и мнения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, Grudinio написа:

Незнам доколко е коректно да се сравнява фабричната навигация с Гармин навигация

Никак не е коректно. Да не говорим и с гугал мапс.

Но всъщност, какво имаш предвид?

Ще сложиш китайски заместител?

Или ще си ползваш телефона за навигация?

Аз съм я ползвал сигурно 10тина пъти. Добре е, но е далече от гугал или айгоу.

Има си и плюсове. Винаги е там и е готова за път. :-)

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло се колебая дали да слагам фабричната навигация или да си взема Гармин. Китайски заместители за дизелите няма, а и да има трудно бих се навил да дам толкова пари за китайче. А с телефона съм имал и ситуации, в които не ме е изпращал на правилното място. Колега изброй според теб плюсовете и минусите на фабричната навигация :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В БГ масово се ползва Гармин по принцип, а в Англия ТомТом., може би защото ТомТом по-късно направиха добри карти за БГ.

На дизеловия Акорд имах фабрична, върши работа, закарва те до мястото, но по всичко друго отстъпваше на ТомТома ми. Може би е до свикване, но по принцип външните навигации винаги са по-добри от автомобилнните...

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение е, че тази навигация стои най-красиво на таблото.

Ползвал съм я и няма проблеми. Доста добре те води, но винаги избира най-главните пътища градско, което значи и най-големите задръствания. След обновления е доста адекватна, но да бъда честен я проверявам къде ме праща, а и в момент в който се ориентирам не я слушам вече. Удобна е за дълъг път, няма кабели, стойки, зарядни и тн...

За мен е проблем, че няма Турция и там ползвам телефона.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно и аз не съм фен на “тираджийските табла”. Предпочитам всичко да е семпло, изчистено и прибрано. А диска за източна Европа кои държави включва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мързеливата:

 

Цитат

Год/Дата Выпуска: Март 2017
Версия: 3.B0
Список стран на диске:
Восточная Европа:
Австрия, Болгария, Хорватия, Чехия, Польша, Дания, Эстония, Финляндия, Германия, Греция, Венгрия, Италия, Латвия, Лихтенштейн, Литва, Норвегия, Румыния, Сан Марино, Словакия, Словения, Швеция, Швейцария, Ватикан
Западная Европа:
Андорра, Австрия, Бельгия, Дания, Франция, Германия, Ирландия, Италия, Лихтенштейн, Люксембург, Монако, Нидерланды, Португалия, Сан Марино, Испания, Швейцария, Англия, Ватикан
Поддерживаемые языки: английский, немецкий, итальянский


 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Балканските страни, които не са в Европейски съюз ги няма. Това си е сериозен минус

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

Аз съм с 8-ма  и мога да говоря за нейната навигация, но предполагам, че няма много различия.

През годините доста съм си поиграл и с безплатни, и с платени външни навигации, а и съм тествал навигации в BMW, някои VAG-ови и една на Toyota.

Нито една вградена в колите не може да се мери с външните, дори да имаш най-новия ъпдейт.

Вградената в Акорда ми е ок за главни пътища. Става за ориентир и генерален избор на маршрут, но за малки улички не е толова добра. Понякога в София се е опитвала да ме вкара в еднопосочни улици, много често адресът, който търся изобщо го няма, да не говорим за POI - там е много зле сравнено с външните. Когато съм ходил в чужбина изобщо не е ок. В западна Европа е добра, но Турция, Сърбия, Македония - забрави. Сиво петно.

 

В началото, когато купих Акорда бях ентусиазиран и ъпгрейдвах, пробвах новите карти, но след два-три ъпдейта се отказах.

Лично мое мнение е, че почти няма смисъл от вградена навигация. Единствения плюс, който виждам е, че стои изчистено и няма кабели.

Винаги, когато ми се е налагало да търся място в друго населено място, разчитам на външна навигация.

Ползвал съм Navigon, Sygic, Том Том, iGo, Garmin (но само на тяхно устройство, за Андроид няма версия), наскоро тествах дори и Waze, и мога да споделя от личен опит, че от тези, които можеш да сложиш на Андроид или iOS, iGО Primo за Андроид е най-добра според мен. Не е идеална и понякога дори и тя ме е забутвала в еднопосочни улици, но го прави най-рядко в сравнение с другите. Има приличен интерфейс, можеш да си свалиш всякакви карти и с много POI-та, ограничения на скоростта, предупредения за камери и т.н. Също така, ако не искаш да я купуваш, може да се свали и инсталира във всякакви Андроидски устройства безплатно, има много версии в Андроид форума.

Иначе като навигация Garmin е най-добрата, но трябва да си я купиш на тяхно устойство.

Та така. Ако искаш навигация, която да те заведе на точното място по-добре си вземи външна. Тази в Акорда става, но не винаги можеш да разчиташ на нея.

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, h5rov написа:

За мен е проблем, че няма Турция и там ползвам телефона.

Да не е проблема такъв? :)

Антена.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В един момент много исках да си добавя фабрчната навигация на моя акорд, защото смятам, че таблото изглежда много по-стилно с нея.

Никога не съм си и помислял, че ще я ползвам, особено пък сега, след като може вече да се ползва гугъл мапс в целия ЕС - трафик информацията вече е учудващо точна - вече може да ти помага дори и когато знаеш къде отиваш.

... а ако плануваш да пътуваш извън ЕС, винаги можеш да си сложиш, някои от офлайн навигациите на телефона.

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, h5rov написа:

Има си и плюсове. Винаги е там и е готова за път. :-)

Много добре казано.

 

Аз моята, откакто я преработих към фейслифтова съм я ползвал да има 10 пъти. Грубо сметнато ми е струвало по 35лв на ползване само за материалите, като не включвам близо един ден от живота си. Досега не ме е подвеждала, но определено е много по-бедна от гугълската в телефона - няма и как да е иначе. Но кефът да знаеш, че е "там" е голям, особено като преди това си имал огромен безполезен "телевизор" в таблото си.

 

Другите предимства, които бих добавил са:

- можеш да си добавяш собствени дестинации и после лесно да ги достъпваш;

- можеш да й променяш цветовите теми (това преди фейса не го можеше) и да ти се вписва в цвета на интериора;

- говори ти през говорителите на автомобила, като сама намалява музиката, когато има нещо да каже;

- (може би най-важното) има видео вход. Кеф ти камера за заден ход (много полезно!!!), кеф ти ТВ или друго, което искаш да изкараш на дисплея, но вече не се ограничаваш само до фабрично зададените възможности.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, romborak написа:

наскоро тествах дори и Waze, и мога да споделя от личен опит, че от тези, които можеш да сложиш на Андроид или iOS, iGО Primo за Андроид е най-добра според мен.

Плюс 1 от мен :thumbs1:за Waze.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един вид, ако я монтирам ще се окажа със скъп монитор за заден ход със навигационни функции. Реално сега като се замисля ще си я монтирам, не защото е много добра, а защото толкова много я исках. В крайна сметка парите вече са дадени за нея няма да я продам и все пак, ако изпитам нужда от сигурна навигация за извън страната в определен момент не е трудно да си взема един Гармин. Благодаря ви колеги. Определено ми затвърдихте съмненията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, картите на вградената навигация за чужбина са доста по-добри от тази за БГ.

Вградената навигация много точно ти казва кога да завиеш и ти показва и картинка (както е на Гармин и ТомТом), и ТМС работи в Европа.

Аз съм си играл с опциите на вградената, и са доста за времето си, но и актуални днес.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз - имам Гармин и оригинална навигация в Акорда. Моето лично мнение е, че оригиналната навигация е много по-добра и дори по-точна за България, независимо, че картата на Гармин е правена от българин. Пътувал съм в включени двете навигации, оригиналната винаги ме е водила на точното място, особено ако става дума за точен адрес (улица и номер), докато Гармина ме е изпращал в трета глуха. Ползвам само оригиналната, Гармина ми стои в жабката, ползвам го само ако пътувам с друга кола.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-горе изказах мнение, че предпочитам външна, вградената простее като визуален и функционален интерфейс иначе върши работа. Иначе както всички казаха е винаги под ръка без да опъваш кабели, закрепване, та няма пълно щастие, идеалния вариант би бил вграден ТомТом или Гармин :)

Май Рено имаха вграден ТомТом, но не съм сигурен, вероятно е договорка/лиценз м/у производителите, иначе колко би оскъпило една кола фабрично да е маркова... но пък за нав. производителя- кой би си купил външна тогава, ако всеки я има в колата си?  :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 8 часа, JapCar написа:

По-горе изказах мнение, че предпочитам външна, вградената простее като визуален и функционален интерфейс иначе върши работа. Иначе както всички казаха е винаги под ръка без да опъваш кабели, закрепване, та няма пълно щастие, идеалния вариант би бил вграден ТомТом или Гармин :)

Май Рено имаха вграден ТомТом, но не съм сигурен, вероятно е договорка/лиценз м/у производителите, иначе колко би оскъпило една кола фабрично да е маркова... но пък за нав. производителя- кой би си купил външна тогава, ако всеки я има в колата си?  :)

Колега, ти предпочиташ Гармин, но нека да уточним, че си в Англия и картата на твоя Гармин не е правена от българин. Нямам претенции към навигацията, а само към картата за България, което всъщност няма голямо значение, защото не харесвайки картата, на практика не харесвам и уреда, на който е инсталирана. Картата на оригиналната навигация е много по-точна от картата на Гармина. Поне за България. 

Редактирано от Tokio

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Tokio написа:

Колега, ти предпочиташ Гармин, но нека да уточним, че си в Англия и картата на твоя Гармин не е правена от българин.

В предни постове бях казал, че "мерцедеса" на навигациите за Англия е ТомТом и моя е такъв. В БГ няма много излизания от магистралите, но в Англия има много и ТТ предварително ми показва в кои една или две ленти да се престроя за излизане/отклонение (останалите три примерно са за направо). Имам и надморска височина и във всеки момент ми я показва, не знам Гармина дали го има, но общо взето ТТ и Гармин са съизмерими...

Гармин не съм имал, но знам, че за БГ е най-популярен...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, аз имам Гармин. При това най-скъпия, когато го купувах струваше 1200 лв. Да, популярен е вероятно защото те първи пуснаха карта за България, но тази карта дори и с последния ъпдейт е пълна боза. Колегите тук не харесват оригиналната навигация, а за мен тя е много по-добра от Гармин. Направи си изводите колко добра е българската карта на Гармин.  Самата навигация вероятно е много добра, но като няма също толкова добра карта, как да разбереш възможностите на Гармин?

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tokio замислих се тъй като търсих подобни клипове в ютюб проблем ли ти е да направиш един клип с демонстрация на двете навигации. При положение че ги имаш и двете би било интересно да го видим наистина. Просто някакво демо на двете навигации и кратък маршрут. А и малко ме е срам, че незнам, но може ли да ми кажете какво означава POi :rolleyes: 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Point Of Interest.

Това са паркинги, болници, магазини, бензиностанции, сервизи и всякакви неща които "красят" картата.

Няма нищо срамно да се пита, за това сме всички тук, да се питаме.

Редактирано от h5rov
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Grudinio написа:

Tokio замислих се тъй като търсих подобни клипове в ютюб проблем ли ти е да направиш един клип с демонстрация на двете навигации. При положение че ги имаш и двете би било интересно да го видим наистина. Просто някакво демо на двете навигации и кратък маршрут. А и малко ме е срам, че незнам, но може ли да ми кажете какво означава POi :rolleyes: 

За тази цел ще ми трябва и оператор, който да снима докато аз шофирам. Както вече написах, за мен оригиналната навигация е много по-добра и по-точна от навигацията на Гармин (уточнявам, че става дума само за България).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналната навигация те позиционира с голяма точност на картата, дори и в случаите, когато загуби сателитна връзка. Във всеки момент знае с каква скорост се движи колата, както и посоката на движение. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 33 минути, ВесКо написа:

Оригиналната навигация те позиционира с голяма точност на картата, дори и в случаите, когато загуби сателитна връзка. Във всеки момент знае с каква скорост се движи колата, както и посоката на движение. 

Ако загуби сателитите за малко, следва картата по предполагаема траектория (например тунели), но без сателити не е никаква навигация...

За оригиналната дори не си спомням мери ли скоростта?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tokio да аз имам предвид някъде из Ямбол да си направиш едно клипче. Само че с оператора незнам как да помогна освен лятото като си дойда към Бургас да намина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

JapCar, ти може и да не си спомняш, но аз знам със сигурност, че навигацията на Акорд няма да извършва движение по картата, ако само се откачи кабела за движение VSS (vehicle speed sensor). Отделно знае и когато се движи назад, а също така прави завиване на картата, без връзка със сателит. Над 10км съм се движил в тунели и нито за миг не се е изменяла траекторията по картата спрямо точното местоположение.

JapCar пробвай го това и ще се убедиш сам 

Редактирано от ВесКо
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ВесКо интересно и има логика в думите ти. Все пак компютъра на колата събира информация, която може да се ползва и от навигацията, за да елиминира неприятните ситуации.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 35 минути, Grudinio написа:

Tokio да аз имам предвид някъде из Ямбол да си направиш едно клипче. Само че с оператора незнам как да помогна освен лятото като си дойда към Бургас да намина.

Така ще стане, ела до Ямбол и ще се разходим с колата и двете навигации.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ВесКо написа:

JapCar, ти може и да не си спомняш, но аз знам със сигурност, че навигацията на Акорд няма да извършва движение по картата, ако само се откачи кабела за движение VSS (vehicle speed sensor). Отделно знае и когато се движи назад, а също така прави завиване на картата, без връзка със сателит. Над 10км съм се движил в тунели и нито за миг не се е изменяла траекторията по картата спрямо точното местоположение.

JapCar пробвай го това и ще се убедиш сам 

Няма как да пробвам, на бензиновата нямам навигация (и ми липсва само козметично), имах на дизеловия Акорд и я ползвах много рядко, не съм се замислял как работи и че взима данни и от датчици на колата...а ако мери скоростта с тези датчици, то тя не е точна. Сателитите дават на ТТ точна скорост и даже надморска височина, а от навигация в тунел колкото и да е дълъг, файда няма, просто като излезе от тунела хваща сателитите за секунди...

Интересен момент е, че ако на първия Акорд нямах навигация, щях да имам голям мерак да имам, но след като имах и я видях, сега не ми липсва, а и рядко ползвам ТТ-а...

Свиква се с всичко...на първия Акорд нямах парктроник, бях си сложил външни сензори, на втория Акорд имам, свикнах и сега в БГ на Авенсиса нямам и ми липсва...имам външни сензори, но ме мързи да ги сложа...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е така де, човек и с градският транспорт свиква... но друго си е, когато имаш повече глезотийки в живота.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, ВесКо написа:

Е така де, човек и с градският транспорт свиква... но друго си е, когато имаш повече глезотийки в живота.

Даа, така е.

Автобуса за центъра спира пред нас, но пътува 40мин, с колата ми е 15 мин с умерен трафик...ама трябва да търся/плащам паркинг...няма пълно щастие :0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабричната навигация с карта на НавТек ли е? 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последните 2 години, ДА.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се изкажа и аз. Преди няколко дни се прибрах от поредната ми обиколка из Европа с колата. Както и предните над 10 пъти, и този път се доверих напълно на вградената навигация. Нито един път не ме е подвела. Води те много точно и както някой беше писал по-горе, при излизане от магистрала ти казва точно коя лента да държиш. Освен това и го анимира много хубаво, така, че грешка не може да стане. От Австрия на запад можеш да се възползваш и от TMC системата която получава информация чрез RDS-a на радиото и те предупреждава за различни препядствия по пътя в реално време. Като същевременно дава и алтернативен маршрут ако желаеш. Когато загуби сигнала от сателитите навигацията продъжава да те води по картата използвайки информацията от сензорите на колата, например този за скоростта. Като пример мога да дам един тунел в Астрия. Всеки който е пътувал през Грац знае, че транзитно през града се минава през 10 километров тунел. Когато си в тунела навигацията няма връзка със сателитите и въпреки това ако си настроил картата на мащаб 200 или по-малко метри, виждаш как улиците на града които се намират над теб се движат в обратна и пропорционална на скоростта посока по картата. За POI нямам забележки, винаги съм намирал това което търся. Това което най не ми харесва е, че няма карти на страните извън ЕС. Особенно Сърбия и Турция много ми липсват, но там ползвам Sygic на телефона. Другото което не ми харесва е, че избирайки маршрут има опция за избор 5 маршрута (най-бърз, най-кратък, само магистрали, без магистрали и т.н.). И въпреки това в над 90% от случаите винаги тези 5 опции се припокриват, демек предлаганите 5 маршрута реално са 1.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сега се замислих какво става ако реша да въведа навигиране от Пловдив до Милано примерно. Би трябвало да може да те прекара по някакъв начин през Сърбия. Или не и ще ме накара да мина през Румъния?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще те прекара през Румъния, изпробвано е.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, Grudinio написа:

Аз сега се замислих какво става ако реша да въведа навигиране от Пловдив до Милано примерно. Би трябвало да може да те прекара по някакъв начин през Сърбия. Или не и ще ме накара да мина през Румъния?

Не че е проблем да си караш до Белград и преди него да и "сложиш" Милано, и да хванеш Е-70.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там е работата, че и преди и след Белград да "сложи" Милано. Реално ще започне да го води едва след като пресече границата с Хърватска. От друга страна Сърбия ако я минаваш транзит, без да се налага да търсиш конкретен адрес, навигация не ти трябва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори да караш извън маршрута, ще ти показва път, но ще ти пише Not on the digitised road. От менюто се разрешава навигацията да ти показва и такива пътища, нещо такова беше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...